**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.3**

Tilaa se lääkäri. :) Mieti, miten helpottava tunne se on, kun saatte selville mikä tilanne on! Sen jälkeen tietää mihin toimenpiteisiin täytyy ryhtyä, jos täytyy. Toivotaan tietty, ettei täydy! :heart: Itse kuvittelisin, että se saattaisi helpottaa stressiä hieman? Jos terot eivät ole auttaneet kiertooni elokuuhun mennessä, menen gynelle ja pyydän tutkimuksia. Ja raahaan miehen mukaan... :kieh: Näin ainakin nyt ajattelen, tosin, voipi tulla pupu pöksyyn, kun se päivä lähestyy...Tsemppiä sulle!

Alkoholin käytöstä: Olen päättänyt olla ottamatta alkoholin käytöstä mitään stressiä. En ennenkuin olen plussannut. Eli, otan mielelläni viikonloppuna pari lasia viiniä, vaikka ovis olisikin ollut. JOS olisin raskaana (mitä siis en ole) alkiota ympäröivä ruskuaispussi antaa ravintoa alkiolle ainakin 2 viikkoa hedelmöittymisestä, eikä äidin ja alkion verenkierrot ole vielä yhteydessä. Sen takia ei kannata sillä stressata. B)
 
Kuumetta, Marika ja muut, ei sitä lääkäriin yhteydenottamista kannatta ajatella mitenkään "pelottavana" juttuna. Se on todellakin vaan helpottavaa päästä juttelemaan ammatti-ihmisen kanssa näistä jutuista. Kaikki on kuitenkin pariskunnan oma asia, kuinka asiaa lähdetään viemään eteenpäin. Eli jos siltä tuntuu, hommahan voi jäädä vaikka yhteen käyntiin halutessaan.

Tuosta alkoholin käytöstä sitten. Itse en ole pidättynyt siitä ollenkaan edes oviksen jälkeen. Jotenkin en jaksa uskoa sillä olevan vaikutusta raskautumiseen, jos käyttö on kohtuullista. Tuskin se on ainakaan minulla perimmäinen syy siihen, etten raskaudu. Ei ainakaan meidän lääkärimme ole edes mitään sen suuntaista sanonut, että ei saisi käyttää oviksen jälkeen. Oma käyttöni on muutoinkin ihan maltillista eli lasi punkkua silloin tällöin sekä näin kesäisin siideriä.

Tiila, toivotaan nyt vielä, ettei täti punainen edes yllättäisi, kun tähänkin saakka malttanut poissa pysyä!
 
Heippa!
TUIZU:Ihana kuulla,että kaikki on ok ja masuvauva mukana matkassa,monilla tulee pientä vuotoa raskauden aikana ja ei se kaikilla keskenmenoa merkitse ellei ole kipua vuodon lisäksi.
Todella kovasti pidän peukkuja sulle,että kaikki menee hyvin loppuun asti!

Miten teillä muilla on mennyt?
Täällä ei mitään kertomisen arvoista,ovis oli viime viikonloppuna ja saa nyt nähdä sitten saimmeko maalisvauvan alulle vai tuleeko täti parin viikon päästä kylään.
Plussatuulia teille kaikille!
 
Tuizu ihana kuulla että paremmalta näyttää! ONNEA :flower: ja peukkuja paljon!!

Kiitos Kati toivotuksista. Samaa tässä itsekin toivoskelen..

Mitäs minä muka tälläkään kertaa osaisin muita kommentoida, kun täällä jännitän / toivon / pelkään / hehkutan / kauhistelen / ihmettelen / odotan / uskon / en usko / kummastelen pessimistis-negativistis-optimistisena, että kuinka mun vakaalle 28 päivän kierrolle on käynyt.

Toivottavasti muillakin on yhtä aurinkoinen päivä kuin mulla. Menisi vielä pari päivää samaa rataa niin..

Plussatuulosia puhkuen +++ :whistle:
~Tiila kp 33/28
 
No niin. Päivittäinen palstanotkuminen on nyt sitten taas alkanut.

Mietiskelin tässä jo, että missäs vaiheessa sitä testaisi.. Mutta viime yönä mieleni valtasi varmuus siitä, että ovuloin sittenkin kesäkuussa viikon normaalia myöhemmin *stressin takia tai mikä syy ikinä kelpaa*. Sitenpä minun ei pitäisikään odotella kiertoa päättyväksi ennenkuin vasta tulevana viikonvaihteena. Tässä kun ei nyt mitään oireita ole ollut ei sitten kumpaankaan suuntaan, niin ei oikein tiedä mitä uskoisi.

Käskekää nyt joku edes mut pysymään pois tältä palstalta, että pysyisi edes vähän pää viileänä näitten kuumeiluiden kanssa. Höyryän täällä ihan hikenä ja kuulostelen kroppani jokaista narahdusta, että mitäs se tuo merkitsi. Idiotismi siis kukoistaa täällä :LOL:

Terveilee ~Tiila, kp 34/28 :eek:
 
Äläkä nyt ihmeessä minnekkään katoa.

Mulla ainakin menkat tuli aina täsmällisesti vaikka olisinkin ovuloinut myöhemmin, eihän sitä tiedä.

Puuh puuh puuh, täällä puhallellaan Tiilalle plussatuulosia (tietysti kaikille muillekkin).

Nyt lenkille koiran kanssa, jotta pääsee lähtemään töihin.
 

Ohoh, Pötkylä, jännää! Sulla siis kierto pysyy vakiona aina? Mä kun olen kuvitellut, että kaikilla (kun kerran mullakin :D ) kierron pituus riippuu nimenomaan ovulaation ajankohdasta! Mä olen aina laskenut etukäteen noin arvellun ovisajankohdan ja sitä seurannut sitten muista merkeistä. Sen sijaan riippumatta siitä tapahtuuko ovis kp 12 vai 17, mulla kestää loppukierto oviksesta eteenpäin tasan 14 päivää. No ovis on kyllä ollut aika tarkkaan kp 14, tänä vuonna on ollut 2 kiertoa joiden pituus on ollut 29 päivää ja muuten olen kyllä pysytellyt tuossa 28 pvn vakiossa.

Paitsi nyt. Arvatkaas jänskättääkö :D
*ei kun se ovis oli myöhään, oli oli, usko jo *
(itsensä psyykkaus käynnissä )

Hoksasin muuten, että silloin vuonna kirves ja vasara eli ennen piiiiitkäää e-pillerikautta, kiertoni oli AINA tasan 38 päivää, minuutilleen. Mites se nyt sitten lyheni kerralla kymmenellä päivällä? No onpas raskautumismahdollisuuuksia vähän useammin.

Lämmintä päivää *kuumeilee* :wave: ~Tiila.


 
Nyt aivan ehdottomasti testi kauniiseen käteen, eihän tuollaista jännitystä kestä ;) Me ollaan pötkylän kanssa tosi hyviä käskemään sua pois täältä... :whistle:

Omasta navasta sen verran, että kohta se varmaan jo pullahtaa ulospäin. Massu on kasvanut ihan reippahalla tahdilla ja välillä kyllä supisteleekin, varsinkin jos pitkään on istunut paikoillaan, kuten töissä. Onneksi kesäloma alkaa jo parin päivän päästä! Mutta kaikenkaikkiaan mulla on kyllä vointi tosi hyvä ja olen onnistunut ilmeisesti välttämään kaikki tyypilliset raskausvaivat ainakin tähän asti.

Tuntuu olevan iltaihmisiä tuo meidän tulokas, päiväsaikaan on aika rauhallinen mutta kun ilta koittaa niin alkaa melkoinen muksinta. Hauskaa on se, että voimakkaimmat liikkeet näkyy jo päällepäinkin, siis maha heiluu ihan kunnolla :heart: Viikkoja mulla on nyt siis 26+, ja Kelan hakemukset on jätetty joten nyt sitten jo pikkuhiljaa voi ruveta äippäpakkausta odottelemaan...

Halusin vaan piipahtaa tälläkin puolella toivottamassa teille kaikille kuumeilijoille voimia ja jaksamista, ja uskoa plussaan! Ja kiitos myös tuesta jota oman kuumeiluni aikana teiltä sain :heart: Olisi NIIN kiva nähdä teitä kaikkia pian tuolla odotuspuolella.
 
...kun on käsketty odottamaan se viikko ennen testaamista... :/ ..ja entäs jos menkat ei olekaan myöhässä, vaan se ovis oli?

Mä en näköjään pääse täältä minnekään :D Ei ole kovin tuottava työpäivä tämä! *Toivottavasti ei satu kamalan kovasti se maanpinnalle putoaminen, joka vielä voi olla edessä :headwall: *

Turvottaa ja närästää ja öklöttää, oli kai eväät vähän liian kauan lämpimässä, eikös vaikka :D :D

Ja arvatkaas mitä?
Kultsi ei tiedä vieläkään, että olen 'myöhässä'!
Ajattelin tänä aamuna kertoa, jos kierto ei vaihtuisi, mutta kun yöllä sain sen ovismyöhästymisajatuksen, en voinut kertoakaan!! |O


____

muoks: kiva Emma, kun kerroit kuulumiset!
 
Voi että, jännää käydä lueskelemassa teidän kuulumisia :) . Toivottavasti varmoja plussauutisia saa täällä pian lueskella :) .

Minä pääsin kerrankin kotiin aikaisin ja päätin soittaa omaan neuvolaan ja kysäistä, pääsisikö sitä kautta alkuun tuon lääkärin tilaamisessa. Jotenkin tuntuisi kivemmalta jutella ensin neuvolantädin kanssa. En tiedä, miksi. No, siellähän on puhelinaika klo 12-13. Töissä meillä ei ole mitään huonetta, jossa pystyisi puhua ilman, että joku kuulee, joten tuohon aikaan en voi soittaa ennen kuin vasta kesälomalla, joka alkaa viikon päästä. Yksityistä gyneä en jotenkin malttaisi tilata ihan vielä, maksaa niin hitsisti, jos lähtee sitä kautta tutkimuksiin. Kuukautiset ovat odotettavissa ensimmäisen lomaviikon puolivälissä joten ehkä nyt kuitenkin Marika75n kannustuksesta huolimatta (kiitos Marika, olivat tarpeen) odotan ja katson vielä tämän kierron. Jospa tällä kertaa kuitenkin.... Taas ne toiveet on heränneet vaikka yritänkin toppuutella itseäni.

Luulen, että ovis oli alkuviikosta ja se käytettiin kyllä hyödyksi :). Jopa yöunien kustannuksella, hih. Ja pari kertaa jäin jopa makuulleen jalat seinää vasten vähäksi aikaa. Mies ihmetteli että mitä teen, johon totesin vain että autan luontoa ;) . Hän oli vähän hämmentynyt ;) .

Greippimehuakin on ostettu ja juotu, ja tänään aloin syödä taas foolihappoa kaiken varalta. Katsotaan nyt... parin viikon kuluttua sen taas näkee.

Laskin tuossa ilokseni kiertojeni pituudet pillereiden lopettamisen jälkeen (söin niitä n.17 vuotta). Minusta nämä kuulostaa ihan normaaleilta, entä teistä? Aloin miettiä nimittäin että onko kierto liian lyhyt tai vaihteleva vauvaprojektia ajatellen?
27, 33, 23, 25, 23, 24, 25, 25, 24.
Laskurit näyttävät antavan keskiarvoksi 25 päivää.

Juuh, näitäkin kysymyksiä ajatellen se lääkäriaika olisi tarpeen. Mutta ennen sitä on hyvä, että voin kysyä mielipidettä teiltä..

Eilen olin ihan hilkulla ostaa kaupasta IHANAN paidan tulevalle pienelleni. Mutta hillitsin sitten kuitenkin itseni vielä. Annoin luvan itselleni ostaa paidan kahden viikon kuluttua, jos silloin näyttää siltä, että paidalle tulee olemaan käyttöä. Muuten ei.

Onko teillä muilla ostettuna vauvalle tarvikkeita jo ennen raskaaksi tuloa?

Minä en ole ostanut tulevalle lapselle (TOIVOTTAVASTI joskus tulee sellainen) mitään - hmm.. paitsi kirpparilta juhlamekon ja "hippipaidan", jotka alunperin ostin kummilapselle mutta en malttanutkaan antaa niitä, vaan jätin kaappiin odottamaan... samoin kävi yhdelle trikooasulle, jonka myös ostin kummilapselle, sekä yhdelle ompelemalleni vauvan collegepuvulle. Mutta varsinaisesti OMAA vauvaa VARTEN en ole mitään hankkinut vaikka mieli onkin tehnyt ;) .

Mitäs vielä... ai niin, en oikein tiedä, miten suhtautua, kun meille on tulossa kaksi kertaa lähiviikkoina kylään pariskunta (enemmän miehen tuttuja), jotka saavat kaksoset lokakuussa. Ennestään heillä on jo kolmivuotias lapsi. Tuntuu jotenkin tosi raskaalta ajatella, että tulevat meille ja siinä tietysti puhutaan vauvoista ja pitäisi kätkeä oma vauvahaaveilu... raskaus taitaa näkyäkin jo aika hyvin. En voi olla ajattelematta, että jos oltaisiin onnistuttu nopeammin, meillekin voisi olla jo tulossa syysvauva... Ja lisäksi olen aina haaveillut kaksosista...

Sellaista omaa napaa tällä kertaa.

Hyvää keskiviikkoa kaikille!
 
Tiila, testaamaan vaan! Äläkä vaan katoa täältä minnekään - se on määräys! ;) Täällä on kyllä paljon enemmän kuin uteliaita odottamassa testaamisesi tuloksia. Sullahan on jo kp 34 tänään? Pidetään kyllä peukut pystyssä, josko se olisi nyt sitä...

Itse olen kans melko onnellisessa olotilassa parhaillaan. Sain meinaan haamun! En tosin raskaustestiin, vaan ovistestiin. En olekaan tämän vuoden puolella ovuloinut todistettavasti kertaankaan, paitsi viime kierrossa puregonin avulla. Mulla onkin nyt meneillään ns. välikierto noissa hoidoissa. Lääkärin mukaan tässä kierrossa on hyvä mahikset ovuloida, koska elimistö saattaa olla stimuloitunut tuosta hormonilääkityksestä viime kierrolta. Ja paikkansa se piti! Sain eilen o-testiin selkeän haamun ja tänään kaksi lähes tasavahvaa viivaa. LH-hormonia on siis erittynyt. Jippii! :) Nyt pitääkin sitten pupuilla ahkerasti muutama päivä.

Kuumetta, itse en ole hankkinut mitään "vauvakamaa" toistaiseksi. Jotenkin vaan haluan sen vahvan plussan ensin ja raskauden kunnolla käyntiin ennen kuin teen mitään hankintoja. Mutta, kukin tavallaan.

Tuosta kierron pituudesta sitten, en kyllä osaa sanoa, onko kiertosi liian lyhyt. Varmaankaan sen vaihtelevuudella ei ainakaan ole mitään väliä, jos ovuloit. Käytätkö muuten ovulaatiotestejä tuon vaihtelun takia? Jos ovulaatiosi on keskimäärin kp 14 paikkeilla tai ennen tätäkin, niin sen jälkeisen luteaalivaiheen pitäisi olla kait minimissään 10 pv. Näyttäisi siis menevän siinä tilanteessa ihan ok. Mulla on ongelma kierron vaihtelevuus myöskin; tosin kaikkea kp 28-42 väliltä viimeisen vuoden aikana. Joudun kyllä käyttämään o-testeja ovulaation paikallistamiseksi. Se kun yleensä on ollut kp 19-22 aikaan vasta. Lääkärini mukaan tuo on ollut tosi myöhään eli vaikka siitä luteaalivaihe olisikin ajallisesti ihan ok, on melko varmaan, ettei munarakkula edes irtoa, vaikka LH-hormoni olisikin noussut ja o-testillä havaittu.

Juu, kaikki keinot on näissä puuhissa sallittu (ja kokeiltu). Olen kans käyttänyt foolihappoa tai Multivita plus-tabletteja, greippimehua, jättihelokkiöljykapseleita, jalat ylös-periaatetta pupuilun jälkeen yms. En kyllä ihan oikeasti jaksa uskoa näiden muiden konstien vaikutukseen. Kaipa se raskautuminen vaan tapahtuu kun on tapahtuakseen...

Ai niin, jotta pääsisi taas palautumaan maan pinnalle, eräs tuttuni ilmoitti tänään, että ovat saaneet vauvan kesäkuun lopulla. Kumpa joskus tulisi se omakin vuoro...
 
Heippa!
Onnea KATI231 ovis plussasta!
Peukkuja kaikille teille joilla on täti myöhssä kylään tulosta.
Itse tulin juuri työstä ja olen todella väsynyt töiden jälkeen.
Mulla ei mitään suuria kuulu,odottelen,että tuleeko täti punainen kylään parin viikon päästä vai pääsenkö testaamaan plussan testiin,no siihen on vielä aikaa.
Hyvää illan jatkoa teille kaikille! :wave:
 
Tiila:Testailemaan vaan...me ollaan jännityksissämme sun puolesta!! :D
Kati : Onnea haamusta!!!! Mä en aina tunne ovista ja pitää sitten alkaa testailemaan jos ei ala muutamaan kuukauteen tärpätä.
Mutta nyt pupuillaan joka toinen päivä, niin ei pitäisi mennä ohi...kun vielä maistuu pupuile, eikä tunnu työltä.
Mulle ei siis mitään ihmeenpää...kp6/26-27 menossa ja ovista oottelen jos vaikka tunnistaisi...
plussatuulia testaaville!!!
 
Toivotaan Tiila, että ne lämmöt laski jostain ihan muusta syystä :hug: Niin kauan kuin tätsyä ei näy, on toivoa... :wave:
Katille onnittelut haamusta! Täällä palstaillessa tää jännitys aina nousee :)

Itse siis lomailen vielä reilut pari viikkoa. Surrataan täällä Suomessa sinne tänne, syksymmällä olisi tiedossa lomaviikko Italiassa. Nyt kp 12 menossa ja kohta bongaillaan sitä ovista (kp32-35)

:whistle: puhkun ja puhisen plussia kaikille.
 
meitä vähän ylöspäin.

Tiila, ei se lämpöjen romahtaminen välttämättä mitään tarkoita, jos menkat ei kuitenkaan vielä näytä alkavan. Toivotaan parasta!

Mulla tänään muistaakseni kp 15, ja ovistestiin ei tullut enää lähes minkäänlaista haamua. Ovis siis tuli ja meni. Onneksi ehdittiin jokunen kerta kuitenkin pupuilla. Tänään ainakin vielä kerran.

Hyviä lomasäitä kaikille! Itse saatan tässä jokusen viikon olla "nettipimennossa" lomailun vuoksi. Plussatkaahan ahkerasti!

B)
 
Joopa joo,
huomenta nuoret :) Täällä kierto jatkuu, menossa kp 36/28.

Tein eilen ylläriostoksen, elämäni ensimmäistä kertaa.
Mitäs olette mieltä (kuva tältä aamulta):


http://www.aijaa.com/v.php?i=700322.jpg


:D :D :D :D :D
 
TIILA:Onnea todella kovasti,selvä plussa se on sun testiin tullut,todella valtavasti onnea ja valtavasti tarrasukkia masuvauvalle,että pysyy matkalla mukana loppuun asti!
Todella ihana oli lukea sun uutiset heti näin aamulla.

Peukkuja kaikille ovisaikaa eläville!

Mukavaa viikonloppua teille kaikille :wave:
 
Paljon paljon onnea plussasta!

Mulla on tuollainen ihan samanlainen vekotin samanlaisine viivoineen edelleenkin työpöydän laatikossa. Laitoin sen talteen tammikuun lopussa... ja tällä hetkellä mittanauha näyttää tuosta vyötärön kohdalta metriä :)
 
Hirmuisesti onnea Tiilalle! Odotuksen odottaminen vihdoin palkittu. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja saatte ilmeisesti (?) maalisvauvan. :)

Tervetuloa odottajien puolelle. Mulla ei kyllä taida Emman tapaan olla enää yhtään plussatestia tallessa, koska en varmaan missään kohtaa edes testannut noin selvää plussa, mikä Tiilalla tuossa näkyy. Maha silti jo pyöreä vauvamasu ja melskaus siellä sisällä säännöllinen ja ajoittain voimakaskin.
 
Reippaan paljon onnea Tiilalle! Wau, hienoa, että elämän ensimmäiseen raskaustestiin saa noin vahvat viivat! Näin joka kuussa testailevana tuo näyttää niin unelmavahvalle että ei oikein ole sanojakaan millä sitä kuvailla =) Nauti tuosta tunteesta ja pidä meitä muita ajan tasalla missä meet = älä jätä meitä kuumeilijoitakaan :)

Täällä meillä bongattiin täti kyläilemässä tiistaista torstaihin. Oli taas tällaiset ennätyslyhyet menkat. Epäilempä, että tuossa kierrossa ei sitä ovista ollutkaan, koska en minkäänlaisia mainittavia oireitakaan löytänyt. Mutta nyt on siis jo uusi kierto menossa. Ensi kuun alussa tulee jo vuosi täyteen yrityksen aloittamisesta.

Ja nyt pitää keksiä taas jotain muuta ajanvietettä tälle lomalle kuin netissä pyöriminen...
 

Yhteistyössä