Iida-Liina, Gitte ja kummi, voimahalit teille!
Meille tuli juhannuspäivän aamuyöstä kahdeksas iso pettymys

. Odottelin kuukautisia alkavaksi vasta maanantaina, joten en ollut osannut henkisesti varautua vielä. Onneksi oli tarvikkeet mukana, jotta selvisin edes siitä käytännön puolesta. Pelotti, että miten kipeäksi tällä kertaa tulen (välillä mulla on ihan JÄRKYTTÄVÄT kuukautiskivut)- oltiin majatalossa aittamajoituksessa, joten ei olisi ollut mahdollista laukata koko ajan vessassa itkemässä. Onneksi pieni, alkava kipu talttui kunnon lääkkeillä.
Henkinen puoli olikin sitten toinen juttu.. Mies tietysti heräsi siihen, että etsin vesipulloa. Kerroin, mikä on hätänä. Sanoin, että nyt haluan mennä tutkituttamaan itseni. Ei olla puhuttu aiheesta ennemmin. Mies sanoi aika pian, että hänestäkin on hyvä, että menemme nyt tutkimuksiin. Yhdessä. Mistäs sen aloitan? Olen käynyt yksityisillä gynekologeilla, sellaiselleko nytkin varaan ajan? Vai mihin soitan ensin? Pääseekö terveyskeskuksen kautta alkuun?
Aamuyöstä kipuni kanssa valvoessa itsetunto tuli taas kolisten alas. Tunsin itseni niin paljon huonommaksi kaikkia muita naisia, jotka ovat äitejä. Mikä nainen minä olen, en pysty saamaan edes yhtä lasta! Onneksi ne ajatukset menivät pian ohi, kun mies silitteli minua ja oli lähellä. Miehen kanssa yön hämärässä mietittiin sitä, miksi lapsia saavat niin monet sellaiset, jotka eivät niitä edes toivo, ja joillekin se on niin kovin vaikeaa... Sivusin vähän varovaisesti adoptioaihetta- en ole ihan varma, mitä mies siitä ajattelee. Minulle se tuntuisi aika luonnolliselta vaihtoehdolta, jos biologisten lasten tulo on kovin vaikeaa.
Tuo mies on kyllä ihana, hän osaa parantaa mieltäni niin hyvin. Mutta onneksi kukaan ei ollut eilen kyselemässä- tai mikä vielä pahempaa, neuvomassa!- lapsiasioita, sanojen sijaan olisi minulla kyllä puhunut taatusti joku muu (nimittäin nyrkit). Kauheasti kiukkuenergiaa.
No, uutta yritystä vain taas... ja lääkäriin...
Tsemppiä kaikille!