**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.3**

Onnea tuizu todella kovasti ja masuvauvalle tarrasukkia valtavasti mukaan,että pysyy mukana loppuun asti,ihana kuulla välillä plussauutisia,kun oli minun lisäkseni kummilla ja iida-liinalla surullista kerrottavaa ennen juhannusta.
Itse alan olla jo päässyt keskenmenon yli ja kovasti odottelen ensi viikon ovista innolla.
Mulla on kesäloma vasta elokuulla,että työssä olen vielä niin kauan ja elokuulla pari viikkoa lomaa on sitten.
Mistä apteekista noita donna-sylkitestejä saa,kun en ole nähnyt missään niitä,saako niitä hesasta,jos niin mistä apteekista?
Peukkuja teille kaikille todella kovasti!
 
Hei!

En ole pitkään aikaan palstaillut.
Ensiksi osanottoni keskenmenon kokeneille.
Todella surullista luettavaa. Voimia :hug:

Onnea plussanneille samaan syssyyn ja tarroja sukkiin!

Oma napa: Taas alkoi uusi kierto. Eli ei mitään kerrottavaa.
Paitsi että sain kutsun 30-papaseulontaan, ja siirtäessäni aikaa kakaisin ulos, että eipä vauvaa kuulu vaikka jo 10 kuukausi menossa.

Sain heti ajan ihanalle kätilö-terkkarille, jonka kanssa tänään keskustelimme ja lähetteet eri verikokeisiin ja papaan ja vaikka mitä.

Vähän ahdistava olo on sanoa asia ääneen, mutta nyt sitten päästään katsomaan, että mistä kiikastaa.

Mukavaa olemista kaikille ja nauttikaa ihanasta kesästä!
voimia sureville!

:)Kellukka kesän kylmästä vesisateesta
 
Itse asiassa soittelivat sitten apteekista takaisin mulle. Oli tullut joku viivytys heidän tukuilleen (tai miksi sitä kutsutaankaan...) ja he eivät itse asiassa saa tuotteita myyntiin ennen elokuuta apteekkeihin. Neuvoi tilaamaan nettiapteekista. Ensin meinasinkin tilata apteekkishop.fi:stä (noin 47e), mutta kuinka ollakaan heille toimituskuluja tuli päälle 8e. (He kuitenkin tarjoavat myös mahdollisuutena tilata netistä, mutta tuotteen voi noutaa itse jostakin -- en muista mistä -- apteekista Hesassa, jolloin EI tule toimituskuluja. Sitten huomasin, että on sellainenkin nettiapteekki kuin apteekkituotteet.fi Heillä testi on kaikkein halvin (hieman päälle 44e) ja toimituskulut alle 2e. Sieltähän sen sitten tilasin. Kaikenlaista vaivaa mäkin jaksan nähdä muutaman euron eteen... :LOL:
 
Osanottoni kaikille niille, joille viime viikot ovat tuoneet huonoja uutisia - valitettavan monia surullisia tapahtumia täällä näköjään viime aikoina :(

Tuizulle puolestaan suuret onnittelut! Kiva kuulla myös ilouutisia :flower:

Hannele, kerro sitten miten Donna toimii, se kuulostaa kiinnostavalta vaihtoehdolta etenkin kun noilla tikuilla ei tunnu kunnon plussia löytyvän!

Oma napa tällä hetkellä: kierron puoliväli lähestyy ja ovistikuttelun aloitin pari päivää sitten, saa nähdä saisinko tässä kierrossa ihan kunnon plussan näkyviin. Kesäflunssa vaan vaivaa, toivottavasti se ei sotke ovulaatiota.
 
Taidettin iloita sitten liian aikaisin....verta on tullut tänään....kattelen huomiseen ja varaan sitten ajan lekurille, voih.... :'( , mutta mä olinkin asian kanssa tosi varovainen. Elämä jatkuu, mä ilmottelen mitä kuuluu.
 
Tuizu, toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin ja tämä oli vain säikähdys!! :hug:

Itse olen nyt aika paniikissa...Otin eilen vikan teron ja tänään jo tiputtelee...viime kuurin aikana meni 10-14 päivää ennenkuin tiputteli mitään!! Miksi nyt jo? Mistä tiedän, onko tämä aikainen km? Me kun oltiin oviksen aikaan tosi aktiivisia vällyjen välissä...

Joka tapauksessa ottaa päähän. Kierto heittelee miten sattuu. Ja mitä epämääräisempi kierto on sitä kaukaisemmaksi vauvahaave karkaa... :'(
 
Pidetään edelleen peukut pystyssä, Tuizulle! Eikös monella plussanneella saatakin tiputella siinä raskauden ihan alkuaikana (kiinnittymisvuotoa)

Marika, taisin lukea tuolta lapsettomuuspuolelta, että teroja käytettäessä saattaa joillakin vuoto alkaa jo jopa ennen kuin kuuri on loppumassa. Jos niin on, ei varmaan sun tilanteessa välttämättä ole mitään normaalista poikkeavaa. :) Itse kans aloitan ekan terokuurin parin päivän päästä, ja juuri nimenomaan siksi, että saataisiin tästä kierrosta vähän lyhyempi. Ymmärrän kyllä muutoin tuskasi epäsäännöllisen kierron kanssa - itse meinaan kärsin samasta ongelmasta. Kierto on ollut jopa kp 28-42 jotain siltä väliltä.
 
Kiitti kannustuksesta kati231! :) Joo, tuskaista tämä on, juuri sen takia, että viime tero-kuurin jälkeen ei todellakaan tätiä kuulunut kylään pitkään aikaan ja siitä hermoilin. Nyt sitten täti käväisi morjestamassa jo ekana "terottomana" päivänä ja taas piti hermoilla! Ota nyt sitten tuosta logiikasta selvää...Mutta, täti lähti, tiputtelu loppui (koputan puuta..) Voihan tämä olla jotain esim kiinnittymisvuotoa....(no niin, takas maan pinnalle taas, hus! Ei saa päästää itteensä toivomaan liikoja, tässä hommassa pitäis yrittää pitää vain jalkoja tiiviisti maan pinnalla...)

Tsemppiä kaikille!! :flower:
 
On tää kummaa että oma mieli toimii kerta toisensa jälkeen samalla tavalla. Kauhea pettymys, kun kuukautiset alkavat. Ja sitten muutama päivä ajatellen, että ensi kerralla en kyllä odota enkä toivo niin en sitten pety, kun se kuitenkin on niin epätodennäköistä, että onnistuisi.. ja sitten Oivallisina Päivinä yritystä (onneksi se on sentään vieläkin hauskaa :) ) ahkerasti - ja niiden jälkeen alkaa aina toiveet nousta. Sitä ajattelee aina (vaikka miten yrittäisi olla ajattelematta) että jospa siellä nyt tällä kertaa kuitenkin olisi joku.... ja sitten taas se pettymys :( . Huomaan, että tänään on jo alkaneet toiveet nousta, vaikka menkkojen alkamisesta on vasta viikko. Otolliset Päivät on alkamassa. Harmi, kun meillä on vieras just nyt ;) .
 
Heippa teille kaikille!
TUIZU:Mukava kuulla,että kaikki on hyvin,pidän peukkuja todella kovasti,että masuvauva pysyy loppuun asti mukana kyydissä.

Mulla tuli plussa tänään ovis testiin ja laitoimme simpat liikkeelle jos vaikka maalisvauvan saisimme alulle.

Mukavaa aurinkoista viikonloppua teille kaikille!
 
Kuumetta, tätähän tää on. Välillä on toiveet todella korkealla ja välillä taas mennään aallon pohjaa. Itse odottelen tässä ovista ja toivon todella, että sellainen tapahtui luonnostaan tässä kierrossa.

Kysyisinkin teidän kaikkien mieipidettä/kokemuksistanne siitä, että pupuiletteko yleensä vain oviksen tienoilla ja miten usein silloin (joka pv / joka toinen pv) vai tasaisesti ja säännöllisesti läpi koko kierron? Meillä tuntuu homma menevän pitkälti siten, että pupuillaan lähes mekaanisesti oviksen aikaan, mutta muuten sitten "ladataan akkuja" seuraavaa ovista varten. Olen vaan miettinyt, että aina tällainen ajoituspeli ei välttämättä olisi se kaikken paras, koska voihan syystä tai toisesta ovis tapahtua sellaisenakin aikana, kun sitä itse vähiten odottaa.

Gitte, kiva kuulla, että ainakin sinä pystyt oviksen löytämään säännöllisesti ja ajoittamaan hyvin pupuilut tähän ajankohtaan.

Hauskaa viikonlopun jatkoa! B)
 
Iltaa teille kaikille!

KATI231:Kyllä mulla välillä on ovistesti näyttänyt negaa ja on ollut kiertoja,ettei ole munasolu irronnut ollenkaan jokaisessa kierrossa,silloin on ottanut koville.

Minuthan tutkittiin nyt keväällä lääkärillä,otettiin verikokeita ja ultrattiin kohtu ja munasarjat ja kaikki on ok,niin se helpottaa todella kovasti ja samoin on miehelläni ok kaikki.
Kyllä tämä vauvan saaminen näin yli 30vuotiaana on arpaonnea ja saa olla todella onnellinen jos lapsen saa ilman hoitoja.
Minullakin on todella usein pelko,että saanko omaa lasta koskaan ja tätini on ainut joka on minulta tivannut lapsen tekoa niin kovasti,että suutuin hänelle,se satuttaa kovasti,kun ollaan kyselemässä tyyliin"koskas te lapsia teette?",ainakin minua satuttaa ja olen itkenyt välillä kovasti yksin asiaa.
Minulle lapsettomuus on todella kova asia,sillä olen halunnut omaa lasta aina.
Onneksi te olette tukena,te olette ihania!

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!
 
Tuizulle peukut pystyssä onnitteluja :flower: ja Kellukka, tsemppiä tutkimuksiin - muista kysellä ihan kaikki! Ovista odottelevia onkin nyt taas monta, jänniä päiviä luvassa.. Kati: kyllä meilläkin meinaa välillä tekemisen maku olla tässä hommassa, mutta toisissa kierroissa se onneksi unohtuu ja on muuten(kin) mukavaa touhuilla ;) Ovispainotteisuus oli alkuun tosi tarkkaa, mutta nyttemmin on jo tahti tasaantunut jälleen ennen-yritystä-tasolle. Gittelle vielä tsemppiä, olet kyllä ihailtavan positiivinen vaikka vastoinkäymisiä ja surullisia ajatuksiakin on sinulla käynyt! Toivon todella kovasti onnistumista sinulle, niinkuin toki muillekin!

Onpa muuten kätsy nyt tässä uudessa 2+pohjassa, kun tekstin boldauksen voi tehdä maalaamalla haluamansa tekstin ja napsauttamalla kerran tuota B-nappulaa. Toimiikohan alleviivauksessakin, no näköjään :LOL: Kaikkea on kokeiltava ennenkuin uskon!

Täällä yöterveisiä naputtelen kun Kultsi on ukkojen iltaa viettämässä eikä itseäni näköjään nukuta. Pitänee vääntäytyä seuraavaksi töllön ääreen katselemaan vieläkö sieltä jotakin tulee. Kierron päättymistä tässä odottelen, kp 30 menossa ja Punainen Paholainen taitaa tulla tällä kertaa pidempää reittiä kuin arvelin. Mutta kauniita unia kaikille, ja vielä kauniimpia hereilläolon hetkiä :wave: ja hyvää vointia kaikille!
 
Palattiin tänään kahden viikon kierrokselta ympäri Suomen ja ihanaa olla kotona...
Täti siis tuli :'( , mutta uutta yritystä heti kun vierailu on ohi...
Tuizu: Onnea kehiin....ja vauvalle liimaa, että jaksaa matkustella...
Voi että kun tosiaan luulin olevani raskaana, mutta en sitten ollut. Oireet viittasi siihen...mutta eipä auta kuin uutta yritystä vaan.
Kati kysyi että pupuillaanko muuten kuin oviksen aikaan...me pupuillaan noin joka toinen päivä ainakin vielä läpi kierron paitsi tätin aikaan....kun mä en tunnista aina ovista ja otetaan ainakin varman päälle ettei livahda ohi :LOL:
Mutta ei kai sitä kauaa näin jaksa...mutta vielä ok kuitenkin...sitten on pakko tikutella...ja etsiä se ovis...
Kyllä tuo vähän jänskättää että kauanko menee että tärppää, mutta turha vielä on murehtia kun vasta yksi kierto takana...
Kyllä tosiaan huomaa että aika tunteikasta touhua on kierron mukaan tää yrittäminen...aika lailla asia mielessä jatkuvasti, mutta pitää yrittää vaan keskittää ajatuksia muihinkin asioihin =)
Mutta nyt nukkumaan....
kp2/26-27
Mukava palata kunnolla taas teidän pariin....
 
Moikka teille kaikille!
HEKSU:Mukava kuulla,että matkasi meni hyvin,missä olit matkalla,olitko ihan täällä suomessa vai ulkomailla?

Kyllä me ollaan välillä pupuiltu ihan koko kierto,silloin kun ei ole ovista saanut tikkuun tulemaan ollenkaan.
Mulla on ollut todella monta kiertoa,missä ei ole munasolu irronnut ollenkaan.En tiedä onko asiaa auttanut nyt se,kun olen omega3 pillereitä ottanut säännöllisesti.
Käytättekö te muut mitään vitamiineja vauvan yrityksen takia,jos niin mitä?
Sen voin sanoa,että lääkäri sanoi mulle,että greippimehun juominen on aivan turhaa,mutta myönsi,että muista vitamiineista on hyötyä vauvaa yrittäessä alulle.
Todella napakoita oviskipuja nyt mulla,sain nyt todella vahvan plussan ovistikkuun äsken.

Kyllä mullakin on niitä vaikeita aikoja ollut paljon,kun olemme vauvaa yrittäneet alulle syksystä -05,että itkenyt olen monet kerrat,kun täti tulee kellon tarkasti kylään ja nyt sitten ensimmäinen keskenmeno takana juhannusviikolla,niin se otti todella koville.
Te olette todella ihania,kun olette tukena,kiitos siitä teille!
Mukavaa sunnuntai päivää teille!
 
Hyvään saumaan tuli tuo kysymys.. Meillä alkamassa ne Otolliset Päivät mutta mies on ollut sen verran kireä (syystä tai toisesta, luulen, että siksi kun on sopinut kavereiden kanssa niin paljon menoja, ettei ehdi tehdä kotona sellaisia asioita, mitä oli suunnitellut) että vauvojen tekoa ei olla harrastettu moneen päivään :( . Luulen, että ovis olisi maanantain-tiistain paikkeilla mutta eilen aamupäivällä kyllä tuli kirkasta limaa... Olisiko se sitten ollut siinä. Vatsaa tosin ei ole nipistellyt. En ole koskaan vielä käyttänyt ovistikkuja mutta eikös siihen aikaan vatsassa voi tuntua kipristelyä? Mulla on yleensä kahtena päivänä peräkkäin, ja siitä parin viikon kuluttua alkaa menkat.

Meillä peuhataan yleensä koko kierron ajan, tosin paria viikkoa ennen menkkoja olen itse aktiivisimmillani. Luulen, että se johtuu ihan hormoneista- plus sitten siitä tiedosta, että silloin on otollisin aika tärppäämiselle :) . Mitään säännöllisyyttä meidän seksielämässä ei ole, olen parhaani mukaan koettanut pitää vauvapuheet poissa niistä tilanteista ja toivoa, että se pysyy hauskana kuten tähänkin asti... Olisi kurjaa, jos siitä tulisi enimmäkseen suorittamista :( .
 
tätä tämä on...Täti tuli tänään käymään ja olo on sellainen, että jos mies (nukkuu vielä, hälläkin ukkojen ilta takana) tulee hipaisemaankaan ja lohduttamaan, minä kyllä purskahdan täyteen itkuun. :( kuumetta: olen itsekin tässä miettinyt, että kuinka kauan tätä jaksaa, tätä vuoristorataa...Vaikka me ei olla edes vielä kauaa yritetty, silti tuntuu, että nyt jo masentaa niin hemmetisti. Miten ihmeessä te pidätte päänne kasassa??? Kertokaa, hyvät ihmiset, otan kaikki neuvot vastaan!

Mua itkettää sekin, että seuraavan oviksen aikaan olen matkoilla, kaukana miehestäni, joten siinä menee taas sekin kerta... :(

Katille pupuilusta, me ollaan molemmat yleensä työviikoilla niin puhki, että pupuilu jää pääasiassa viikonlopuiksi. Tosin, nyt viimeksi oviksen aikaan kyllä oltiin tosi aktiivisia ja näin ajattelin jatkaa myöhemminkin...Olisi kuitenkin hirveän tärkeää pitää spontaanius siinä hommassa, muuten se menettää hauskuutensa, siinäkin on aikamoinen haaste.

Onpas taas niin musta olo...En ole ennemmin tajunnutkaan miten tuota tätiä voi vihata... |O
 
Voi voi, Marika, tosi kurja kuulla :( .

Hyvä kysymys tuo että miten tätä vuoristorataa kestää... Itse yritän asennoitua siten, että on ihmeiden ihme, jos raskaaksi tulen. Tosin se toivo aina nousee kierron aikana niin että pettymys on suuri, kun menkat alkaa...

Miehen kanssa sovittiin juhannuksena, että nyt tilataan lääkäri. En ole saanut sitä aikaiseksi, se tuntuu jotenkin niin pelottavalta...

Itse nautin aina vaikka vähän väkisin siitä, että saan taas juoda punaviiniä sun muuta pettymyksen tultua. Vaikkakin olen huomannut, ettei se maistu samalla tavalla kuin ennen joulukuuta, jolloin aloin miettiä tarkkaan, koska lasillisen voi ottaa. Miten te muut, oletteko kokonaan ilman alkoholia ovulaation jälkeen? Minä koetan olla kokonaan ilman kierron pari viimeistä viikkoa. Lääkkeitäkään en ota silloin, paitsi panadolia. Aluksi söin foolihappoa ahkerasti, nyt pari viimeistä kiertoa se on jäänyt vähemmälle. On sellainen olo että mitä v****a varten minä sitä syön, kun ei lasta kuitenkaan tule. Se tekee pissasta sitäpaitsi hirveän hajuista (tai ei se vaan samassa pillerissä oleva B_vitamiini).

 
...meillä on ollut oikein touhupäivä...kasattiin vihdoin kaasugrilli, mutta meni sen verran aikaa puuhassa, että kokeilu taitaa jäädä tiistai-iltaan...kutsuu vieraita sitten, mutta toimii...sen verta kokeiltiin...mutta asiaan...
GITTE: olin Itä-Suomessa ja Tampereella ja tullessa Keski-Suomessa lomalla. eli kilometrejä tuli noin 2000 kaikenkaikkiaan...että tarpeeksi!!!Ihanaa oli palata kotiin, mutta päivä tosiaan mennyt kasseja purkaessa ja pyykkiä pestessä ym. No ompahan ollu muut kuin vauva-asiat välillä mielessä.
Mulla siis kp 3 vasta menossa, että aika tylsä vaihe kiertoa...
Mä syön vitamiineja jo nyt, niitä raskaanoleville tarkoitettuja kun suositeltiin.
Kuumetta: Älä vielä luovuta...mun kaveri tuli viiden vuoden yrityksen jälkeen raskaaksi...että toivoa on...tosin hoidoilla, mutta kumminkin...voimia!!!
Itse asiassa muuten alkaa ootta pupuilua kun viime kierrossa tulia aika lailla harrastettua:LOL:
Nyt siis täti vielä...
Mutta eipä kummempaa kuin jaksamista alkavaan viikkoon jokaiselle!!!
Mäkin siis lomalta töihin palaan...huh huh!!! Ei oikein tunnu todellliselta, mutta aamulla tuntuu :kieh:
 
Maanantaihuomenet kaikille, näin se vaan arki koittaa!
Ja jotta varmasti toistaisin vanhaa vitsiä, pitää muistuttaa elämän karuista tosiasioista: ensi kuun jälkeen on jo syyskuu. :D

Tulin oikeastaan tänne houkuttelemaan sitä
Punaista Paholaista luokseni. Mullahan käy perinteisesti niin, että kun täällä palstalla jotakin oiretta oikein hehkutan ja arvuuttelen, niin viimeistään seuraavana päivänä sitten alkaa uusi kierto. Nyt ei kyllä ole hehkutettavia oireita, ei siis mitään, mutta klassisesti sanottuna olen myöhässä, kierto ei vaihtunutkaan arvioidusti. Tänään menossa kp 32/28 eikä mitään merkkejä seuraavasta kierrosta. Olisiko tämä nyt sitä itseään *kyynisesti nostaa peukkua ja kaivelee tampaxit valmiusasemiin* ?? Edes Kultsille en ole asiasta maininnut, kun sitä seuraavaa kiertoa tässä kuitenkin odottelen. Jospa se tästä.

Tällä kertaa siis puhdasta omaa napaa, siitäs saitte :D
Kommentoin taas paremmalla aikaa muitakin, voikaa hyvin (ja jopa paksusti, plussatuulosia puhkun + + + :whistle: )
 
Viikko lomailua sateisessa pohjois-Karjalassa takana ja nyt lomalla taas täällä kotona pääkaupunkiseudulla. Ja täällähän ei sada. Ja kun aivan omanapaisesti sanoo, niin ei tapahdu mitään muutakaan. Kone tökkii tosissaan kun on ollut juhannuksesta asti kiinni ja kaiken lisäksi aamulla testasin huvin vuoksi kun on jo kp 28 ja enpä ole ikinä saanut niin vahvaa pelkkää testiviivaa :LOL: :LOL:

Viikon aikana sain viestiä yhden myös näillä palstoilla pyörivän ystäväni kautta, että Tuizun elämässä on tapahtunut... Mikäs siellä on tilanne nyt? Onhan täti pysytellyt edelleen kaukana teiltä?

Juu, tässä olisi vielä pari viikkoa lomaa jäljellä. Otan rennosti ja katson aamulla mihin suuntaan minäkin päivänä. Se on lomaa se.

Aurinkoisia päiviä kaikille. Palaan taas kotona ollessa palstalle...

Miinamaria
 

Yhteistyössä