**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.3**

Juu olen samaa mieltä Hannele sun kanssa noista miehistä....mun mies on melkein joka ilta täällä alakerrassa tietokoneiden parissa, sekä päivät koneiden parissa, niin se on ihan puhki, ja kyllä me ollaan aina nukkumaan menty, ja muutaman minuutin kuluttua jo kuosaus kuuluu....joten se ei varmaankaan noista ovulaatiohommista on nyt niin innostunut..
No tohon ovulaatioon, että täytyy seuraavalla kerralla mitata lämmöt, mutta hassua että tikussa ei ollut enää viivaa torstaina, kun vielä varoiksi kokeilin :whistle: onpa sitten ihmeellinen tää naisen keho :whistle:
 
Mä tässä aloittelin juuri loman, pari viikkoa on nyt tällä erää ja reissuun lähdetään sunnuntaina...onneksi ovis on varmaan jo ohi että ei ole niin pupuilupaineita kylässä :LOL:
Mulla on nyt aika kuivaa aikaa ja siitä päätteli että ovis meni jo kp 11-12 eli aikaisin, kun on lyhyt kiertokin...
Mutta nytpä näkee sitten... millainen kierto tulee, tai siis toivottavsti täti ei tule moneen kuukauteen tai mieluiten vuoteen!!!!!
Ainakin pupuilu aloitettiin jo kp 8 joten ainakin ajoissa oltiin liikkeellä.
Tänään väliä ja huomenna ollaan kotona ja silloin ainakin puputtelua vielä, niin ainakin on yritetty tässä kierrossa.
B)
Aurinkoista viikonloppua kaikille...huomenna kirjoittelen vielä ja sitten kaksi viikkoa reissussa, jos en koneelle pääse missään...niin palataanpa sitten asiaan ja silloin onkin testaus jo mulla jos täti pysyy poissa, joten jännäämisiin....
Meillä oli kanssa illalla pieni väärinkäsitys miehen kanssa, mutta selvisi ja päästiin pupuilemaan kumminkin =)
Mutta miehet on miehiä...mun mies kuitenkin on ovisjutuista kiinnostunut ja laskee päiviä yhdessä...se tosin on jo sitä mieltä että oon jo raskaana...olisipa oikeassa!
Tsempataanhan plussat jokaiselle kesän aikana!!! Eikös vaan?!!!
Voimahaleja kaikille palstalaisille tasapuolisesti! :hug:
Jos jostain syystä huomenna en kerkeä kirjoitella niin mukavaa juhannusta ja palaan viimeistään heinäkuun alussa palstalle!
 
..kirjotin just ummet ja lammet ja viesti katosi!!!! |O |O |O ARGH!
Anyway...mukavaa lomaa Heksulle ja toivotaan, että täti ei vierailisi seuraavaan vuoteen!! :flower:

Miehistä sen verran, että ei miehet voi ymmärtää tätä koko hommaa samalla tasolla kuin naiset, me eletään sitä koko ajan ja jok'ikisen hormonimyrskyn kautta, miehet ei voi sitä ymmärtää...eikä heitä voi siitä syyllistää, he kun eivät tiedä... :hug: Olen ihan varma että kaikkien meidän miehet ovat mukana kuumeilussa, mutta ei mies voi olla samalla tasolla mukana kuin nainen, sen takia mies joskus kieltäytyy tai on vain väsynyt. Mutta, kyllä se tästä, ihan varmasti! =) Kesä on aika hyvää aikaa pupuilulle, eiks? :heart: :heart:
 
Aamuyöhuomenta kaikille.

Piti tulla vielä uupuneena kertomaan, että palasin juuri kotiin luokkatapaamisesta vanhoja muistelemasta (10v-tapaaminen). Minun lisäkseni vain yhdellä porukastamme ei ole omia lapsia, ja hänkin on ollut monta vuotta 'uusioperheessä' vanhempana, mutta nyt jälleen sinkkuna.

Ja arvatkaas mitä: yhtään kertaa ei kysytty, teenkö lapsia, aionko tai olenko yrittänyt. Tai että enkö ikinä aio.. On mulla ihanat opiskelukaverit :heart: tuli oikeasti hyvä mieli, vaikka vauva- (ja pikkulapsi- ja vähän teini-) juttujakin kuului. Sai olla oma itsensä eikä tullut selittämisen makua.

Ihanaa. Että on noin paljon ajattelevia ihmisiä.
Hyvää yötä kaikille, nyt on jo aika päästä levolle ~ ei vanha enää jaksa :D aamuyön tunteja niin kuin ennen! Arkena taas palataan, kun pääsen tunnustelemaan niitä tuttuja muka-oireita :ashamed: =) :headwall: kierron lopun lähestyessä...

~Tiila (Wintiö )
 
Tervetuloa myös minunkin puolesta, Marika75!

Hannelelle, onnittelut uudesta työpaikasta! Viljaliinalle puolestaan pahoittelut tädin tulemisesta kyläilemään!

Täällä, kun on ollut viime päivinä keskustelua oviksesta, niin omasta puolestani kyllä kehotan hankkimaan ovistestejä, jos epäilee ylipäänsä oviksen tapahtumista ja sen ajankohtaa. Itse löysin juuri testeillä aikoinaan oviksen tapahtumisajankohdan. Muutoin sitä ennen luulin oviksen aina olevan paljon aikaisemmin. Mulla ei ole mitään oireita oviksen aikaan, joten se vaikeuttaa koko hommaa. Testit vaan kehiin!

Ai niin, minä en sitten plussannut. Testasin negan tänään. Täti ei tosin vielä ole ilmaantunut, mutta sitä odotellessa. Täytyy jatkaa hoitoja sitten elokuussa ja siihen saakka "kotikonstein".
 
Heippa teille kaikille!
Oma napa:kp30 ja tänään tuli jo vahva plussa testiin ja oksettaa kamalasti ja pientä nipistelyä on,että pelko on,että menee kesken ja täti tulee kylään.
Miten teillä muilla menee?
Hyvää juhannusta teille kaikille,miten muuten vietätte juhannusta?
 
Voi että, kun olen iloinen sun puolestasi, että raskaus vaan muuttuu konkreettisemmaksi.

Juhannussuunnitelmia emme ole vielä lyöneet lukkoon. Ei oikein huvita kaupungissa juhannusta viettää. Olisi se ihanaa, kun olisi oma mökki. Vanhempieni talo on kyllä järvenrannalla, mutta kun juuri siellä olimme ja sinne menen sitten juhannuksen jälkeen, kun mies lähtee reissuun. Hieman on ollut ilmassa, että menisimme miehen siskon mökille.

Mulla on vähän sellainen tunne, että tulisi virtsarakon tulehdus, kun alavatsassa on kipuja ja pissattaa normaalia tiuhempaan. Jos olisi tärpännyt, niin sen ei kyllä vielä olisi pitänyt edes kiinnittyä, kun ovulaatiosta on niin lyhyt aika. Olen hieman huolissani, ettei mikään tulehdus nyt iskisi.
 
Mulla taas taitaa olla hiivatulehdus tulossa...täytyy lähteä apteekkiin, onneksi mulla on niin harvoin tää, että tän kestää ja onnekis ovispäivät on takana, oisi vähän nihkeetä pupuilla tän aikana...joo tosiaan tässä kierrossa ei tarvi toiveilla mitään, kun sänkyhommat jäi...no voi jussina muiden kanssa kilauttaa kuohuviinilasia, jos jotain positiivista pitää hakea..nyt kun juhannus on tulossa ja mennään ystävän mökille niin mua ärsyttää jo valmiiksi niin ne katseet jotka kohdistuvat vatsaan!Joitakin ihmisiä en ole nähnyt melkein vuoteen, voin vaan kuvitella... ja kun meidät helmikuussa vihittiinkin...täytyy olla vaan ressaamatta.

Onnea vielä Gitelle!!!
 
Onnea Gitelle!!! HIenoa ja ihanaa! :) Mutta, yritä ottaa ihan rennosti ja olla miettimättä noita oireita. Raskaus menee hyvin, jos niin on tarkoitettu, sinä et voi mitään, jos kaikki ei menekään hyvin. Mutta todennäköisesti kaikki on kunnossa, kroppasi vain reagoi nyt erilaiseen tilaan! :) Hyvähän mun on tässä mitään neuvoa, koska en ole itse tuota kokenut, mutta sen verran tiedän, että jos elät ihan normaalisti (eli et ryyppää ja rällästä), muuta et voi tehdä alkion hyvinvoinnin eteen tässä vaiheessa. Me kaikki pidetään sulle peukkuja ja toivotaan että kaikki menee hyvin!! :hug:

Juttelin tuossa viime viikon lopulla raskaana olevan ystäväni kanssa ja hän oli samaa mieltä kuin te, eli kannattaa tikutella ovista...Minäpä sitten rohkaistuin testaamaan ja plussaa näytti!! Tuntui ihanalta, ainakin nyt tiedä, että ovuloin! Pistin siis miehen töihin viikonloppuna, joten saa nähdä....

Juhannukseksi on luvattu vähän huonoa säätä...suunnitelmat auki täälläkin. Äh, inhoan näitä pakkojuhlia....
 
Heippa!
Oma napa:kp31 ja nipistely on loppunut ja tullut polttava kipu alavatsalle ja äsken,kun kävin vessassa,niin tuli iso veriklöntti eli kesken meni heti,olen itkenyt :'(
Miten teillä muilla on mennyt?
Kipu on mulla nyt todella sellaista menkkapoltetta ja sattuu vaan tavallista enemmän,itkettää kamalasti :'(
Toivottavasti teillä menee paremmin ja kun päivitätte listaa,niin laittakaa mut takaisin kuumeileviin plussan saaneiden listalta,niin kovaa on kipu ja tulee isoja hyytymiä verta,että kesken meni heti.
 
Gitte voi ei :'( :hug: :'(
..sanat loppuvat kesken :/ :( :( :(



__________________________

Hannelelle ja tuizulle paranemisia, ikäviä vaivoja molemmat. :kieh:
__________________________

Heksulle hyvää lomaa :wave:
__________________________

Juhannussuunnitelmat ovat vielä auki, mutta onhan tuonne vielä aikaa (ruhtinaalliset kolme työpäivää, tämä mukaanlukien.. ) Kotioloissa menenee, kun on vähän jokaiselle muulle viikonlopulle vaikka mitä ohjelmaa. Mukava olisi lepäillä vaan kolmisen päivää!

Tsemppiä jännääjille (joihin kohta itsekin pääsen, kp 19/28 ) ja hyvää jatkoa kaikille muillekin tilanteesta riippumatta!
 
Voi ei..otan osaa!! Juuri kun tuossa yllä kehoitin sinua olemaan murehtimatta ja kaikkea...nyt sen näkee, jokainen nainen tuntee oman kroppansa ja muiden on turha sanoa mitään. Koita jaksaa ja ajatella positiivisesti kaikesta huolimatta!! :hug:
 
Gitte otan osaa :hug: . Keskenmenot on kamalia, tiedän yhden sellaisen kokeneena. Tuli vielä samoihin aikoihin kuin sulla (rv 5+3). Oliko tämä sinun ensimmäinen keskenmenosi? Se hyvä puoli on keskenmenoissa, että ainakin tietää raskauden pääsevän alkuun teidän sukusoluilla. Tosin se ei tässä vaiheessa lohduta tippaakaan, tiedän! Jatkossa se voi kuitenkin auttaa hetkittäin ahdistuksessa... Sure nyt rauhassa menetettyä vauvaa, pääset sillä tavalla paremmin yli ja löydät takaisin rytmiin ovis, jännäily, testailu, putoaminen.... Tuo rytmi on tässä kuumeilu-vaiheessa kuitenkin se, mikä pitää pinnalla. Toivottavasti elimistösi palautuu nopeasti normaalirytmiin, eikä hormonit sekoita kovin paljon. Kannattaa muuten jossain vaiheessa tehdä vielä raskaustesti, jotta tiedät varmaksi ettet ole enää raskaana. Se helpotti ainakin mun surutyötä että sai varmistuksen asialle.

Juhannussuunnitelmista: Mennään sukulaisten kanssa grillailemaan ja saunomaan "maalle". Siitä alkaakin sitten mun loma. Kolme viikkoa ilman töitä ihan omilla aikatauluilla tuntuu kyllä mahtavalle tässä vaiheessa. Mies meillä pitää lomansa vasta loppukesästä, joten mä seikkailen jonkin verran itsekseenkin ympäri Suomen maata.

Muuten omassa masussa ei kai mitään tapahdu, vaikuttaa ettei ovistakaan ole tässä kuussa. Ainakaan tikuttamalla en ole sitä vielä bongannut. No, nyt kesällä otankin tämän asian rennommin. Menen sitten syyspuolella lääkäriin, ellei mitään ole tapahtunut.

Aurinkoa kaikille!
Miinamaria
 
Pääsinpä koneelle lomalla...voi Gitte: surullista! :'(
Mä en siis varmaksi bongannut ovista, mutta kp 10 oli pintä nipistelyä vatsassa ja kaikesta päätellen ovis on tapahtunut...koska mulla on ollut neljä päivää kamalaa kuvotusta ja nyt on kp 18 menossa...epäilen siis todella raskautta, mutta viikon päästä testaan...kivaa lomalla on etoo koko ajan, mutta oon kyllä tunteesta onnellinen kuitenkin :LOL:
Mä oon reissussa vielä 1,5 viikkoa, mutta kirjoittelen jonkun kerran jos pääsen koneelle...Rinnat ei vielä arista, mutta alamasu on vähän kummantuntoinen...Odotan kyllä mielenkiinnolla kierron loppua, että millaisia oireita tulee...En olis kyllä uskonut että näin voimakkaat alkuoireet tulee, mutta kai tässä raskaana on....onneksi on muutakin ajateltavaa kun on lomalla...paitsi että koko ajan huono olo, että mielessä koko ajan....
B)
Päätin sitten että Särkänniemeen en taidakaan mennä =) Jotenkin jo valmiiksi olo sellainen...
Hannele ja Tuizu...koittakaahan parantua...
Voimia ja peukkuja jokaiselle omaan tilanteeseen!
Palaan asiaan kun taas koneelle pääsen!!!!
Heksu kp18/26
 
Voi miten kurjaa, Gitte, otan osaa! :( Taitaa olla sekä hyvät että huonot puolensa siinä, että raskaustestit toimivat nykyään niin varhaisessa vaiheessa. Pettymysten määräkin on suurempi, kun tietää keskenmenoiksi nekin tilanteet joita joskus ennen vanhaan olisi voinut kuvitella vain pidemmäksi kierroksi.

Oma napa: ovulaation pitäisi olla kätevästi vasta ensi viikolla, ei siis tarvitse huolehtia pupuilusta juhannuksen aikaan kaverien mökillä... Viikko juhannuksen jälkeen alkaakin sitten kuukauden loma, mahtavaa. Juhannustakin odotan innolla, saa tosiaan nyt rauhassa nauttia muutaman juhannusjuomankin hyvällä omallatunnolla :)
 
Iso halaus sinulle, Gitte! :hug: Kyllähän tämä homma aina välillä tuntuu melko epäoikeudenmukaiselta. Tsemppiä kuitenkin ja katse eteenpäin! Kuten Miinamaria tuossa sanoi, positiivista on ainakin tietää se, että te pystytte miehesi kanssa siihen onnistumaan...

Omista juhannussuunnitelmista sen verran, että me suunnistamme perinteiseen tyyliin myös mökille juhannuksen viettoon. Ja tällä kertaa ihan kahdestaan!

Sain tänään viimein puhelimitse kiinni hoitavan lääkärini. Pistoshoidot aloitetaan taas uudelleen elokuussa. Täytyy toivoa, että nyt heinäkuun kierrossa olisivat aikaisemmat hormonihoidot vaikuttaneet omaan kehoon siinä määrin, että raskautuminen voisi olla mahdollista. Tai edes ovulaatio...
 
Heippa!
Kiitos teille kaikille todella kovasti tuestanne keskenmenoni takia,tämä oli minulle eka keskenmeno ja olen itkenyt koko tämän päivän :'(
Ei yhtään lohduta tieto,että minun kehossani on kaikki ok,kun kaikki on tutkittu verikokeita otettu ja kohtu ja munasarjat tutkittu ja nyt sitten keskenmeno,itkettää valtavasti :'(
Menee jonkin aikaa ennen kuin pystyn jatkamaan vauvan yrittämistä.En tiedä sitten,kun olen jo 38-vuotias,että onko ikää jo liikaa,kun tuli keskenmeno.
Ihanaa,että te olette mun tukena,kiitos siitä teille todella kovasti!
 
Ota, Gitte, itsellesi aikaa rauhassa toipua. Kyllä varmaan ajan kanssa muuttuu lohduttavaksi tieto siitä että kehossasi on kaikki kunnossa ja raskautuminen todistettavasti mahdollista. Voimia sinulle.

Minä sain vaihteeksi ihan selvän ovisplussan eilen. Kivaa vaihtelua kaikkien haamujen jälkeen! Lähden huomenna mökille loman ja juhannuksen viettoon, olen siis "pakkotauolla" tästä palstailusta useamman viikon. Hyvää Juhannusta kaikille, ja toivottavasti saan lukea positiivisia uutisia täältä kun palaan!
/Bantsku
 
Kun viime kierrossa mietin, että sainkohan keskenmenon, niin lueskelin tuolta jostakin, että heti keskenmenon jälkeen tulee helpommin raskaaksi johtuen kai hormonitoiminnan vilkkaudesta (???). Onkohan totta vai tarua...

Heksu, toivotaan, että oireesi viittaavat raskauteen... :) Joillakin tosiaan tärppää heti. Toivottavasti kuulut heihin onnekkaisiin.

Ai niin, ei mulla ole virtsarakontulehdusta. Hiivaa voisi tietty pohtia, sillä ennen ovulaatiota oli melkoisen tuskallista kutinaa. Nuorempana kärsin jatkuvasti hiivasta ja se oli inhottavaa. E-pillereiden käyttö katkaisi sen ja olen ollut aika yllättynyt, että lopetettuani e-pillerit on hiiva pysynyt aika hyvin kurissa (paitsi silloin, jos liian huolellisesti päivittäin pesee alapäätä). Itse käytän nykyään sellaista Canestan suihketta (ei ole varsinaisesti tarkoitettu hiivaan, mutta kai mulle lääkäri sitä joskus suositteli...), jonka olen kokenut parhaaksi helpotukseksi akuutisti kutinaan. Ihan vaan vihjeeksi muille hiivasta ajoittain kärsiville...
 
Olin kaksi viikkoa reissussa (teki muuten ihan hyvää pitää palstailutaukoa) ja nyt olen koittanut päivittää "tietojani" teidän kuulumisista. Aika monta sivua tekstiä oli tullut parissa viikossa, joten varmaan annatte anteeksi, etten kovin henkilökohtaisia kommentteja pysty antamaan..ainakin tuo keskustelu töykeistä kommenteista oli kiinnostava, kun omakohtaisia kokemuksia olen itsekin vastaavasta täällä tilittänyt. Mulla on yhdet sukujuhlat ainakin tiedossa, joihin pitää henkisesti valmistautua nasevilla kommenteilla (vauvauteluihin).

Gitte, olen todella pahoillani! Ehdin ensin jo innostua, kun viestejä järjestyksessä luin. Koita jaksaa. Voima :hug:

Katille myös pahoittelut, ettei vieläkään tärpännyt. Toivottavasti kesä toisi meille monelle onnen...

Mulla oli menkat reissun aikana ja nyt on sitten munatorvetkin tutkittu - auki ovat, jee. Aika kovilta menkkakivuilta toi tutkimus tuntui (suositeltu särkylääke ei ollut varmasti ehtinyt vaikuttaa), mutta neste onneksi virtasi läpi "putkista" niin kuin pitikin. Ja yksi ihan sopivassa vaiheessa oleva munasolukin (olikohan follikkeli 15 mm) siellä näkyi. Valitettava puoli tämän kuun oviksessa on se, että lääkäri arveli ovulaation olevan juuri juhannusviikonloppuna, jolloin olemme ahtautuneena 10 ihmisen kanssa pieneen mökkiin...joten mielikuvitusta saa käyttää, jos aikoo "vauvantekopuuhia" harrastaa. :D Höh, vahän harmi, koska nyt kun konkreettisesti näki munasolun, toiveet ovat taas pikkaisen korkeammalla. Viljaliina taisitkin juuri tuosta kiitellä onneasi, että ovis on vasta jussin jälkeen. No, Suomen luonto on tähän aikaan vehreää... ;)

Hauskaa juhannusta kaikille ja kaikkea hyvää siihen tilanteeseen missä itse kukin taas on tässä "projektissa"! Aion koittaa edelleen olla nyt kesällä täällä palstalla harvakseltaan, mutta iloisia uutisia olisi kiva täältä käydessään löytää.


:wave:
 
Hei,
minulla on todella surullista kerrottavaa. Sain viime keskiviikkona myöhäisen keskenmenon viikoilla 20+4. Supistukset alkoivat yllättäen, jouduin sairaalaan ja mitään ei ollut enää tehtävissä. Synnytin kuolleet kaksostyttöni alakautta. Suru on valtavan suuri ja olo äärettömän tyhjä. Aion kuitenkin jatkaa eteenpäin ja alamme mieheni kanssa yrittämään uutta vauvaa heti kun se on mahdollista.
Hannele-74 poistatko minut plussanneiden puolelta ja siirrät takaisin kuumeilijoihin. Varmaan vähään aikaan en jaksa tänne kirjoitella, mutta palailen kun olo tuntuu paremmalta.

Lämmintä kesää teille kaikille!
 

Yhteistyössä