**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.3**

Kiitos onnitteluista!!

On kyllä ihan pöllämystynyt olo, hymyilen vaan typerän näköisenä :D :D ~ ihme etteivät jo täällä töissä kysyneet, että mikäs sitä nyt naurattaa :D Sovittiin aamulla Kultsin kanssa, että ei vielä kerrota kenellekään. Paitsi teille *virtuaaliystävät* ja neuvolan tädillekin piti äsken kertoa.

Testiviiva tosiaan värjäytyi VÄLITTÖMÄSTI ihan tummaksi ja kolmen minuutin tarkastusajan kohdalla se oli jo kontrolliviivaa tummempi. Eli hormonitaso ainakin on noussut, jos muuta ei olekaan tapahtunut (lue: ei vieläkään mitään oireita, jos päänsärky ei sellainen ole).

Yritetty on tosiaan pitkään, Hannelelle listaa varten tiedoksi että yrityskierto oli jo 19. ja laskettu aika näin nettilaskuripohjalta karkausvuosi huomioiden 6.3.2008. Voi kun kaikki menisi hyvin ja Nyytti pysyisi kyydissä!

Neuvola-aika meni näin kesäkiireiden aikaan sitten elokuun puoleen väliin, mutta ei se ainakaan nyt mua haittaa yhtään. Ihan vaan hönttinä täällä hymyilen :D ja uskon että kaikki menee hyvin. Toivottavasti olen uskossani oikeassa! Saa nähdä missä välissä uskallan olla niiiin varma, että odottaja-ketjuun siirryn.

Tsemppiä vielä kovasti kaikille, jotka jatkavat yrittämistä! ++ :whistle: Tukena ja tietolähteenä olette kyllä mahtavia ja ihania! Saattaa olla että kirjoittelen vielä ihan liian paljon tänne, kun nyt ei kerran muille saa kertoa.. Joten yrittäkää olla hermostumatta ;)

~Tiila 5+1 :D

(korjasin viikot kohdilleen, kun innoissani laitoin yhden liikaa..)
 
Onpa ihanaa Tiila! Onnea kovasti koko raskausajalle, että vauva pysyy mukana!!!
:LOL:
Tuo luo toivoa muihinkin kun joku saa plussan ja raskautuu!!!
Mulla itsellä menossa kp 8/26-27 menossa ja ovista ootellaan, tosin pupillaan joka toinen päivä että jos en tunnista ovista niin ei mene ohi kuitenkaan.
Toiveet taas korkealla, toivottavasti ei loppukuusta tulla kohisemalla alas...
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!!
 
Tiila! Tulihan se plussa sitten sieltä viimein, kun oikein jaksoi odottaa. Aivan mieletön juttu! Toivon myös pitkään piinailleena, että sulla menee kaikki hyvin.

Miinamarialle :hug: tädin tulemisen takia!
 
Jippii, Olen niin iloinen Tiila sun plussasta. Multa tuli itku ihan ilosta! Hurjasti tarrasukkia matkaan, ja odotuspuolelle tulet sitten ihmettelemään kun siltä tuntuu!

kati231 sulla alkaa nyt jännät paikat kun sait ovistestiin sen haamun. Mulle lekuri silloin sanoi, että se hormoonihoito voi vaikuttaa vielä seuraavaankin (tai seuraaviin) kiertoihin, joten peukut on pystyssä.

Voi kun se täti ymmärtäisi nyt pikkuhiljaa jättää teidät muutkin rauhaan vähäksi aikaan. Menis muualle, eiks vaan.

Ja sitten siihen omaan napaan:

Meillä oli eilen np-ultra, ja kaikki oli hyvin. Pikkutyyppi vaan nukkua porskutti siellä ja olihan kaveri herätettävä. Heti heräämisen jälkeen tyyppi vei kätensä pään molemmin puolin ikäänkuin sanoakseen; voi miksi mut herätitte? Seuraava liike oli viedä kädet masun päälle (äitiinsä tullut) ja kun nämä tärkeät paikat oli tutkittu kaveri heilutteli meille kättä niin että kaikki 5 sormea näkyivät. Voi ihanaa. Niskaturvotusta oli vain 0.7mm ja veriseulaan emme menneet. Rakenneultrassa näkyy sitten jos on jotain näkyäkseen. Mä olen muutenkin niin kova stressamaan kaikesta, etten halunnut veriseulaakin vielä lisästressiksi. Mies sitäpaitsi sanoi, että jos vauvalla on down, niin raskautta ei keskeytetä. Miehen ja varmaan munkin mielipiteeseen vaikuttaa se, että siskolla on lievästi kehitysvammainen tytär joka on hurmannut kaikki ihmiset ihanalla olemuksellaan.

Tällaisia kuulumisia pötkylällä ja pikkutyypillä (rv 12+1) tällä kertaa. Ihanaa viikonloppua kaikille.
 
Mulla on ollut työviikonloppu ja nyt on sauna päällä ja sitten pupuilemaan...mahasta nippais...vosikohan olla aikainen ovis...no ainakin on tulossa lähipäivinä joten syytä laittaa simpat liikkeelle... :kieh:
Täällä vaan sataa, mutta grillattiin säästä huolimatta ja masu täynnä herkkuruokaa...
Eipä täällä kummampaa kuin kp 10/26-27 menossa ja yk 2
Tsemppiä kaikille ketjulaisille...hiljaista täällä on...
 
pitkän yrityksen jälkeen plussa viimein! :flower: :flower: Ihana uutinen.
Toivotaan hirmusesti onnea odotusajalle ja tarrasukkia tietty matkaan.
täällä meneillään kp 16 ja ekaan ovistestiin tuli haamujen haamu eli ei siis vielä tärppiaika... Mutta ainahan sitä voi silti reenailla... ;)

Mukavaa kesäpäivää kaikille ja niitä puhureita, puhureita :whistle:
 
Hei

Voi että olen vieläkin niin iloinen tuosta Tiilan plussasta :). Antaa toivoa, hih.

Minua jännitti lauantaina mennä kylään serkulleni, jolla on yksivuotias lapsi. Jännitti, että miltä tuntuu nähdä se aika paljon itseni näköinen lapsi... Jännitti myös siksi että sinne oli tulossa toinenkin serkkuni lapsineen. Tämä jälkimmäinen on ollut kova kyselemään vauva-asioista vuosien aikana ja saanut minut muutaman kerran TODELLA tuntemaan itseni mitättömäksi ja kaikesta tietämättömäksi, kun minulla ei ole lapsia (vaikka siis olen ollut n.15v päiväkodissa töissä). Kun onhan se hänen mukaansa IHAN eri asia esim. pukea kaksi lasta kotona kuin 12 päiväkodissa, päiväkodissa se on helpompaa (hmmm....?). No, mutta siis jännitti, miten selviän tunteistani, kun kyläpaikassa on pieni, itseni näköinen lapsi ja miten selviän lapsikyselyistä kahvipöydässä.

Kun pääsimme kyläpaikkaan, huomasin heti, että pienen lapsen äiti-serkkuni on raskaana. Auts, kirpaisi. Oli aika paha olla mutat ihme kyllä, se helpotti, kun serkkuni sanoi minulle tosi kauniisti kahden kesken ollessamme, että heille tulee talvella vauva, jos kaikki menee hyvin. Ei hehkuttanut asiaa liikaa, se teki siitä helpomman kestää. Sen jälkeen olikin jo helpompi olla. Pystyin onnittelemaan ja kysymään raskaudesta ja tulevaisuudensuunnitelmista ilman että tuntui kurjalle enää. Itse kerroin sitten miehelleni, että serkulleni tulee vauva. Jälkikäteen mieheni sanoi (kun kysyin) että kyllä hänelläkin oli vähän paha mieli mutta totesimme, että olemme silti molemmat hyvin iloisia serkkuni ja hänen miehensä puolesta.

Kyselijäserkkuni ei kysellyt mitään, ihme kyllä! Olin siitä TODELLA yllättynyt.

Otin kylässä punaviiniäkin vaikka olen koettanut välttää sitä parin viikon ajan ennen menkkoja. Join yhteensä ehkä 1½ lasillista, himmailin lasilliseni kanssa niin että näytti varmaankin kuin olisin juonut enemmänkin.

Huomenna on tulossa kylään pariskunta, jolla on jo n.3-vuotias ja odottavat kaksosia. Se tuntuu vaikealta, en millään haluaisi olla kotona. Olen niin kovasti haaveillut kaksosista itsekin... mutta en näytä saavan aikaan edes yhtä... No, kai huomisesta jotenkin selvitään :( .

Loma alkaa tämän viikon jälkeen, ihanaa!!!!! Tiistaina pitäisi alkaa menkkojen jos ja kun alkavat. Varaudun jo parin lomapäivän pilalle menemiseen ja mietin, miten voisin ilahduttaa itseäni.

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Ihan hirveän kamalan kurja olo :( . Vieraat kävivät, olivat monta tuntia. Ja erittäin raskaana. Puneeaiheet keskittyivät tunteja kestäneen vierailun aikana vauvoihin ja vanhempaan lapseen sekä tulevaisuudensuunnitelmiin... Ahdisti niin kovasti! Itku pääsi, kun lähtivät pihasta... Tuohon liittyy vielä vauva-asian lisäksi toinenkin asia, joka sai oloni tuntumaan kurjalle, mutta siitä ei sen enempää... Onneksi mieheni halasi ja ymmärsi. Ihana mies. Mutta tosiaankin, ensimmäinen kerta, kun yrityksen aikana toisen naisen raskaus aiheuttaa näin pahan olon...

ps. Onnittelin, tietenkin, ja kyselin jotain pientä lapsista. Koetin parhaani mukaan olla näyttämättä pahaa mieltäni...
ps2. Ovat tulossa vielä kerran-pari lähiaikoina kylään :( .
 
Voi kuumetta, tosi ikävää :hug:
Voin kyllä kuvitella tunteesi! :'(
Pidän niiiiiiiiiiin kovasti peukkuja sulle, että tärppäisi!!

Itse törmäsin eilen entiseen hyvään ystävääni, joka monien mutkien jälkeen viitisen vuotta sitten jäi pois ystävyydestäni. Nyt käyttäytyi kuin oltaisiin joka päivä nähty, kertoi mensukramppinsa ja kumppaninsa ex-puolison törttöilyt ihan avoimesti, ja töksäytti sitten että "koskas te rupeette niitä pentuja suoltamaan?"

Arvatkaas äimistyinkö? En kyllä osannut sanoa ensin yhtään mitään, ja sitten päätin että viisaampi on ollakin sanomatta. Päätin kyllä, että ei tämä henkilö ansainnut kyllä paluuta ystäväkirjaani :|

Täällä sitä vielä ihmetellään, että olenko nyt sitten oikeasti tulossa äidiksi vai onko tämä jotakin harhaa. Tajunnan taso ei vielä taida olla täydellinen :LOL:

Kiitos vielä kaikille onnitteluista, tulkaahan pian perästä!
Plussatuulosia ja tärppionnea kaikille +++ :whistle:
ja lämpöisiä kesäpäiviä!

~Tiila rv 5+5 (tai jotain..)
 
Oltiin taas tiputtu niin alas... Ajattelin siksi kirjoitella vähän lomakuulumisia. Tänään kävin elämäni ensimmäisen kerran pyörällä Helsingissä! Meiltähän ei ole keskustaan kuin vajaa 20 kilometriä, joten ei se mahdoton matka ole. Olen vaan ajatellut aina, että siellä on kamalaa ajaa pyörällä. Mutta itse asiassa -samanlaista se on kuin täällä muualla pääkaupunkiseudulla.

Eilen olin ystäväni ja hänen lastensa kanssa koko päivän retkellä. Ystäväni tietää meidän haaveista ja jossain vaiheessa olin kai kertonut siitäkin, että vuosi odotellaan ja sitten mennään tutkimuksiin ja ehkäpä hoitoihinkin. No, yhtäkkiä siinä lasten kiipeillessä leikkipuistossa ystäväni kysyä töksäytti "joko olette menneet niihin lapsettomuushoitoihin vai odotatko jo?". Menin hieman hämilleen, en ollut muistanut hänelle kertoneeni suunnitelmistamme. No, siinä sitten keskusteltiin asiasta ja kaikki on ok. En nyt kesällä aio todellakaan mennä mihinkään tutkimuksiin vielä ja saa nähdä missä vaiheessa menen gynelle. Vuosi yritystähän tulee täyteen tuossa kuun vaihteessa, joten ei siihen vuoden täyttymiseen nyt enää niin kauan ole.

Tuli muuten tulos siitä joukkopapasta, jossa kävin toukokuun lopulla. Ei ollut ihan priimaa, mutta ei siis pahakaan. Kutsuvat vuoden kuluttua uusintanäytteeseen. Olin kyllä ensiksi aika maassa kun luin kirjeen läpi, mutta kun hetken makustelin asiaa ei se enää tuntunut niin pahalle.

Tylsää, kun loma loppuu jo sunnuntaina. Olisin voinut jatkaa lomailua vielä pari viikkoa nyt kun olen vauhtiin päässyt :LOL: Mutta pitää ottaa kaikki irti näistä viimeisistä päivistä.

Ja sitten vielä tuota ihan omaa napaa ja navan takusta: menossa kp 9, pian pääsee jo tikuttamaan...

Miinamaria
 
Mökiltä ollaan palattu sorvin ääreen! Monta sivua lueskelin kuulumisianne: Pahoitteluni suru uutisista ja onnitteluita plussista!

Jotenkin aika vahvasti kuvittelin olevani raskaana ed. kierro lopussa, olikohan nyt 14 vai 15 yk. Ja minulle on niinä muutamina kuukausina, kun kierto on vähän venynyt, käynyt aina samalla lailla. Päätän etten kerro miehelle mitään, mutta joku tilanne saa minut kuitenkin vihjaisemaan epäilyksistäni. Niin kuin nyt tässä kierrossa kun hän toi minulle siideriä, enkä halunnut sitä juoda......Ja aina kun olen vihjannut, menkat alkavat seuraavana päivänä! Eli tästä eteenpäin en todella sano MITÄÄN! Aika rauhallisesti otin kuitenkin pettymyksen vastaan, ei tarvinnut edes itkeä tällä kertaa.
Mies oma-aloitteisesti sanoi haluavansa tutkituttaa simppansa, epäilee että vika on hänessä. No, minulle kyllä sopii, katsotaan nyt saako aikaiseksi......
Kuumetta:ko kysyi vauvan tarvikkeista: me ei olla ostettu mitään, en uskalla niitä kaupassa edes hipalailla, jostain syystä.....
/Bantsku
=) =)
 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp1/28 täti punainen tuli kylään äsken ja kipu on todella valtava,inhoan näitä tädin yöllisiä kylään tuloja eniten :headwall:
Mukavaa viikonloppua teille kaikille :wave:
 
Ollaampas me tipahdettu, tulin vähän nostelemaan... :)
Taitaa väki olla kesälaitumilla kun on pikkasen hiljentynyt tää palstailu.
Oman navan kuulumisia:nyt menossa kp 21 ja vasta eilen !!! sain ovistikkuun selkeän viivan, mutta se olikin sitten niin selkeä ettei ole ollut ikinä. Katselin kun viiva alkoi nousta testiin ja oikein nauratti kun se vaan vahvistui vahvistumistaan :LOL: Ikinä ennen ei ole testiviiva ollut noin paljon vahvempi mulla kuin kotrolliviiva.Limojakin tuli ihan kiitettävästi eli ovulointini on siis selvää, mutta tämä tärppi vaan antaa jostain syystä odotuttaa itseään. :/

Mene ja tiedä sitten mistä kiikastaa.Nyt kun ovis tuli noin myöhään, taitaa myös tämän kuun kierto venyä sinne kp 35. Mutta hyvä että edes se ovulaatio löytyy..

Kesäistä sunnuntaita kaikille ja toivotaan niitä plussatuulia edelleen! :whistle:
 
Onnea onnea Tiila!!!
Ihania uutisia ja mahtavaa, että niitä plussia kuitenkin putoilee tasaisen varmasti, vaikka epäilemättä liian harvoin :)

Omassa masussa kaikki hyvin. Vauveli potkii pitkin päivää ja tekipä ensimmäisen ulkomaanmatkansakin (Latviaan). Käytin masuasukkia kuuntelemassa Tammerfestissä Sturm und Drangiakin. Bassokomppi pisti vähän potkimaan, mutta hyvin nuo pojat soittaa, vaikken tuon tyylinen musa mun lempparia ookkaan. Jatkan täällä lomailua ja ihanaa kesän jatkoa toivottelen muillekin ja lisää niitä plussapuhureita!

:whistle:

-Dana 23+6
 
No niin. Menkat alkoivat eilen niukalla vuodolla, tänä aamuna sitten oli jo hanat auki. Yritin olla kovin reipas mutta pääsihän siinä sitten itku lopulta. Oltiin just kotiuduttu miehen kanssa ihanalta viikonloppumatkalta, se auttoi vähän kestämisessä (se kun oli muuten niin ihanaa).

Juteltiin miehen kanssa noista lääkäriasioista ym ja molemmat olimme samaa mieltä, että nyt mennään tutkimuksiin. Alustavastihan päätettiin jo juhannuksena mutta ajatus on kypsynyt siitä asti, en ole saanut aikaiseksi tilata lääkäriä.

Nyt sitten kesälomani ensimmäisen päivän ensimmäinen homma oli tilata aika lapsettomuuden syyn selvittelyyn.... Ei kovin mieltäylentävää :( . Mutta tuntuu hyvälle, että meillä on nyt se aika. Päivää ennen kuin täytän 35 vuotta. Meni syyskuun alkupuolelle. Kaksi klinikkaa, joihin soitin ensin, olivat kiinni, mutta tuo kolmas (Väestöliitto) oli jo lopettanut lomailun.

Semmoista tällä kertaa.
 
Heippa!
Oma napa:kp2/28 ja tänään tulee täti punaista jo oikein kunnolla,toivottavasti lähtee pian kylästä pois.

KUUMETTA:Me mennään samoilla päivillä,kun sullakin on täti tullut kylään,voimahaleja sinulle tädin kylään tulon takia!
Mihin väestöliiton pisteeeseen menette lapsettomuushoitoihin,hesaan vai tampereelle?

Meidät on kunnallisella puolella tutkittu tänä keväänä todella hyvin ja mitään vikaa ei ole löytynyt,kaikki on ok ja nyt yksi keskenmeno takana.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja kaikille teille todella kovasti!

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille!
 
Gitte, kiitos voimahaleista. Tulevat tarpeeseen. Voimahaleja sinullekin!

Mulla oli nyt ennätyslyhyt kierto, vain 22 päivää. Keskimäärin on ollut 25 päivää, vaikkakin pillereiden lopettamisen jälkeen on vaihdellut tuon 22-33 päivää. Yleensä ollut 24-25 päivää.

Me mennään Väestöliiton Helsingin pisteeseen tutkimuksiin. Aika on siis vasta puolentoista kuukauden päähän. Tässä kierrossa kokeilen nyt sitten ensimmäistä kertaa ovistikkuja, vaikkakin tämä kierto taitaa mennä vähän hukkaan, kun miehen lapset tulevat meille ja ollaan Otollisten Päivien aikaan reissussa (ja nukumme viikon lasten kanssa samassa huoneessa). Lapset käyvät meillä sen verran harvoin, että ainakin jompikumpi heistä on KOKO valveillaoloaikansa isänsä tai minun lähellä, ainoa mahdollisuus pikkusisaruksen yrittämiseen on siis öisin.. ja reissussa se ei onnistune :( .

Me päätettiin haukeutua tutkimuksiin yksityisen tahon kautta, koska haluamme päästä tutkimuksiin mahd. nopeasti ja nyt kunnallinen taho on kesälomalla, ei siis voi tilata edes aikaa. Toisekseen meidän on melko vaikea päästä töiden vuoksi kotipaikkakunnalle virka-aikana, joten tuo yksityinen on siksikin meille paljon parempi. Mies oli sitä mieltä, että maksakoot, mitä maksaa :). Ja niin minäkin kyllä sitten lopulta.

Kun vaan saataisiin se Oma Vauva.

Tänään oli pakko kaivaa esiin päiväkirja (johon en paljon ole kirjoitellut) ja kirjoittaa vähän tuntemuksiani. En ajatellut, miten alan kirjoittaa, mutta siitä tuli kirje Vauvalleni, jonka haluaisin jo kotiin. Ehkä hän saa joskus aikuisena lukea, miten kovasti häntä on odotettu...

Mukavaa viikkoa teille kaikille! Ja Gittelle vielä kerran kiitos tsempeistä.

 
KUUMETTA:Todella ihana tuo sinun ajatus kirjoittaa päiväkirja tulevalle vauvalle,pidän peukkuja,että kaikki on teillä hyvin ja saisitte sen oman pienen vauvan!
Tiedän miltä tuntuu,kun täti tulee kylään vaikka on yrittänyt vauvaa,se on todella kamala tunne,voimahaleja sinulle kovasti,olemme kohtalotovereita-täti punainen saapui minulle myöskin kylään sunnuntaina aamuyöllä ja tänään on jo verta tullut todella runsaasti.

Peukkuja teille kaikille vauvan yrityksiin!

Voimahaleja kaikille tädin yllättämille :hug:
 
Gitte :hug: tätistä!
Kuumetta Jaksamista ja toivottavasti apua saat nopeasti...ja tärppää!!!!
Onkohan meitä lomailemassa kun on aika hiljaista keskustelu ollut...vai onko kaikki niin down, kun täti aina kaahaa paikalle!!!! Tytöt: Ei lannistuta!!!!!
Oma napa...välillä tuntuu kuin olisin raskaana vaikka täti oli ja testi negaa...
mutta oireita on välillä...no testaan taas reilun viikon päästä, niin sittenpä taas on viisaampi :)
Mulla on kp 18/26-27 menossa...
eli kohta pitäisi tietää enemmän...
kyllä tää piinailu on rankkaa... :headwall:
Mutta nyt kyllä kuluu päivät nopeasti kun töissä on kiirettä ollut.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!!
Onko muita loppukiertoa piinailevia ja pian testailevia?
 
Plussanneille kovasti onnea ja voimia kaikille, joiden luo täti tunkee kylään aina vain uudelleen...

:hug:

Kesälaitumilla immeiset vaikuttavat olevan, tai niin down kuten Heksu veikkasi...Itse olen sekä kesälaitumilla että down. On semmoinen olo, että antaa olla, en jaksa enää yrittää tsempata... :/ Monet sanovat kyllä, että tämä voi olla ihan hyväkin juttu, että ei stressaa asiasta ja antaa homman hoitua, tai olla hoitumatta, mutta se, että synkät pilvet parkkeeraavat taivaalle koko ajaksi ei ole hyvä juttu...Ne on nuo hormonitkin, jotka vetävät mieltä apeaksi, terolutit siis, onneksi pian alkaa vipa kuuri.

Kesän jatkoa kaikille ja plussapuhureita!!!
 
Gitte, Heksu ja Marika, kiitos sympatioista.

Mulle iski migreeni maanantai-iltana. Luulenpa, että oli jo aiemmin ilmassa, mutta kun kaaduin pyörällä niin alkoi särky, jonka sain pidettyä kurissa lääkkeillä. Luulin olevani alakuloinen tuon vauva-asian takia maanantaipäivän mutta nyt uskon sen johtuneen enemmänkin migreenioireista. Joku hyvä puoli sentään siinä, etten ole raskaana: voin ottaa rauhassa migreeni- ja allergialääkkeitä. Jälkimmäisiä tarvitaan ensi viikolla, kun menemme kylään moneksi yöksi kissaperheeseen. Pelotti tosi paljon etukäteen, miten pärjään siellä kokonaan ilman lääkkeitä. Nyt voin napsia niitä ihan rauhassa. Ja ottaa viiniäkin, ja viskiä, tarvitsematta keksiä tekosyitä.

Miten niitä ovulaatiotikkuja käytetään.. Tieto löytyy taatusti jostain keskustelusta, täytynee etsiä. Ja ostaa ne tikut. Mutta sitä en tiedä, miten saan niitä vauvansiemeniä, kun on tosiaan hiukan hankalaa tuo kahdenkeskisen ajan löytyminen tässä kierrossa :( ..

Nyt menen aamukahville! Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
 
Täällä näyttää olleenkin melko hiljaista viime päivinä.... Itse lomailen vielä parhaillaan, mutta kun tuli mahdollisuus päästä koneella käymään, niin tietenkin tulin teitä kaikkia, Gitte, Kuumetta, Heksu, Marika ja muut, moikkamaan!

Kuumetta, harmin paikka tuon migreenikohtauksen takia. Hienoa joka tapauksessa kuulla, että olette ottaneet askeleen kohti hoitoja. Suosittelen itse kyllä erittäin paljon tuota yksityistä puolta, koska - ainakin täällä pk-seudulla - sen kautta hoidot etenee varmasti nopeammin kuin julkisella. Me käydään tosiaan Felicitaksessa, jota voin lämpimästi myös suositella. Ovistikuista vielä sen verran, että niitä jo reilun vuoden verran käyttäneenä mielestäni netin kautta tilattavat ns. halpistestit ovat ainakin minulla toimineet odotetulla tavalla. Joskus aluksi taisin ostaa apteekista paketin, jossa oli 10 kpl hintaan noin 27 eur. Konkurssihan siinä olisi tullut tällaisten epäsäännöllisten kiertojen kanssa, jos noita olisi käyttänyt. Sen vuoksi olen tilaillut o-testejä netistä Mammaksilta (www.mammaksi.fi) tai Kotitesteiltä (www.kotitestit.com). Hintaa yleensä tilaukselle on tullut joku 10-26 eur riippuen määrästä. Kannattaa alkaa käyttämään ensi alkuun noita testejä, että pääsee "kartalle" oman oviksen ajankohdan suhteen. Siinäkin tosin voi olla ongelmia...

Itselleni ei kuulu näissä vauva-asioissa mitenkään kovin hyvää. Vaikka nyt tässä ensimmäisen hoitokuukauden jälkeisessä hoidottomassa välikierrossa sainkin bongattua oviksen, tuli täti kuitenkin kylään kaikesta huolimatta. Mulla on muutoinkin vähän erilainen kierto nyt meneillään, koska mulla on Terolutit ekaa kertaa käytössä vuodon aikaistamiseksi aikataulusyistä. Ne sai sitten aikaiseksi sen, että vuoto tosiaan tuli tällä viikolla. Toivottavaa olisikin ollut vasta ensi viikko, koska vasta sitten klinikka aukeaa ja pääsen sitten ultraan ja aloittamaan pistokset. Pistämiset pitäisi aloittaa kp 3-5. Taitaa koko homma heittää häränpyllyä, koska en tuolla aikavälillä millään voi päästä klinikalle sen ollessa kiinni. Tässä mietenkin, että pystyyköhän puregon-pistoshoitoa aloittaa hieman normaalia aloittamista myöhemmin - tietääköhän täällä kukaan??? Pahimmillaan tulen missaamaan seuraavan kierron hoidot. Argghhhh... :headwall:

Että tällaista tällä kertaa. Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

t. Lomailija B)
 
Heh, saatiin eka kirje Väestöliitolta. Alkoi hirvittää, kun näin sen kuoren laatikossa (ne vauvansaantivaikeudet tuli jotenkin niin konkreettisiksi- ME tosiaan tarvitaan apua vauvan saamiseksi, kuten olen aina pelännytkin :( .. ) mutta pian alkoi naurattaa, kun huomasin, että kuoressa luki ihan oikein kyllä sekä mieheni että minun sukunimet (pidin oman nimeni naimisiinmennessäni) MUTTA molempien perässä minun etunimeni. Heh. Tällainen tyttöparihan täällä vauvaa kaipaa ;) .

Kati, ikävä kuulla noista aikataulupulmista :( . Toivottavasti kaikki siitä kääntyy kuitenkin parhain päin. Ja kiitos ovistikkuneuvoista! Eka paketti minun täytyy varmaan ostaa apteekista, en taida enää ehtiä tilaamaan. Hui, ovatko ne noin kalliita! En tajunnutkaan. Mutta ostan silti.. Jännittää vähän, miten niitä osaa käyttää... siis oikeaan aikaan..

Tulin juuri sauvakävelylenkiltä. Ajattelin, että koetan nyt liikkua vähän ahkerammin loman aikana. Jospa sekin auttaisi vähän vauvan saamiseen...

T.Toinen lomailija
 
Morjens teille kaikille!
Oma napa:kp4/28 ja täti tekee lähtöä kylästä pois,todella ihanaa :)

KUUMETTA:Minkälainen migreeni sinulla on,onko sinulla aurallinen vaiko auraton migreeni?Itselläni on myöskin migreeniä.Mikä sulla on migreenilääkkeenä?Mulla on migreeniin lääkkeenä almogran ja sitten panacod,ne auttavat kyllä todella nopeasti mulla migreeniin.Sinäkin olet sauvakävelyyn innostunut,niin minäkin olen,niiden kanssa on mukava mennä viilettää lenkillä kovaa vauhtia ja tekee hyvää ja kunto nousee.

KATI231:Mukava kuulla sinustakin.


Itse olen käyttänyt ovistikkuja nyt viime syksystä asti ja jätin nyt tikuttelun,kun stessi tuli siitä hommasta ja pidin tikuttelussa taukoa ja nyt taas otan tikut käyttööni.Mulla on käytössä apteekin omia ovistestejä ja ihan ovat hyvin toimineet mulla ja näyttäneet ihan oikein..

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille ja plussatuulia kovasti!

Mukavaa loppuviikkoa teille kaikille :wave:
 

Yhteistyössä