**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.3**

Sadepäivän ratoksi tulin piiiiitkästä aikaa lueskelemaan kuulumisianne... Uusia ensikertalaisia oli joukkoomme tullut, TERVETULOA teille!!

Ja uutisia oli sekä hyviä että huonoja! Ihan sanattomaksi vetää noi juhannusta edeltävät suru-uutiset... :hug: Ei tämän vauvan yrittämisen vaikeutta ymmärrä kuin sen kokeneet... Ei oo helppoa!!
Onnea plussanneille ja tarrasukkia masuasukeille!!!!

Meillä on unohdettu koko vauva-asia kesän ajaksi, TAYS:n hedelmättömyys klinikkahan on suljettu. Elokuun menkoista sit yhteys naistentaudeille ja sit lähetään taas rumbaan mukaan... Elokuussa olis tarkotus alottaa taas lugesteron ja zumenon -lääkitykset ja pakastealkion siirto on sit ajankohtanen elo-syyskuussa(jos kaikki sujuu suunnitelmien mukaan...). Nyt siis vaan nautitaan Suomen vähälumisesta kesästä ja unohdetaan koko asia ensi kuuhun asti. Toisaalta odottaminen ärsyttää, toisaalta tekee pää-värkille yllättävän hyvää olla ajattelematta koko asiaa...

Ei muuta kuin kesän jatkoja! Toivotaan että välillä jaksaisi paistaa...

:wave: Mariska75
 
Kuumetta, mehän käytiin miehen kanssa Väestöliitolla hakemassa apua vauvan saantiin. Pakko sanoa, että meillä oli mieletön tuuri kun päästiin näinkin helpolla (ensimmäinen inssi onnistui). Tsemppiä vaan kovasti, ja ainakin pääsette hyvään hoitoon, vaikka kuoreen olikin kirjoitettu väärin miehesi etunimi. Voit muuten ostaa niitä ovistikkuja sieltä väestöliitosta. Maksoivat muistaakseni jonkun 3 euroa kipale (mullakin on vielä 4kpl niitä väestöliiton tikkuja jäljellä, laita yksäriä jos haluat kokeilla niitä jo ennen väestöliittoa?) ja klinikalla tosiaankin suosittelevat niiden käyttöä. Itse koin niiden käytön helpoksi ja varmaksi. Entisten haamuviivojen sijaan (aconin testeillä sain vain haamuja, jos niitäkään) sain ihan selkeän plussan kolmessa kierrossa, eikä tikkuja tosiaankaan tarvinnut ostaa montaa. Lääkäri nimittäin arvioi ultran perusteella missä vaiheessa kannattaa aloittaa tikutus, ja olisinko tikutanut kolmena päivänä ennen plussan saantia. Eli yhteensä multa kului 6 tikkua (+pari harjoitustikkua).

kati231 harmi että sun kierto otti varaslähdön. Mä jotenkin muistaisin että se puregonin pistäminen on aika tarkkaa hommaa, kun se ei kuitenkaan siirrä sitä kuukautiskiertoa mitenkään. Varmistaa / mahdollistaa munasolun kypsymisen. Saattaa siis olla että joudut odottamaan vielä yhden kierron, harmillista. Mutta sitten kun klinikka aukeaa lomien jälkeen niin saat varmaan 100% vastauksen, mun jutut kun ei aina ole vimpan päälle tieteellisesti todistettuja.

Voi kun teistä mahdollisimman moni plussaisi +++++

t. Pötkylä ja pikkutyyppi 14+1

(niitä ylijääneitä ovistikkuja saa tietty muutkin kysellä jos kiinnostusta löytyy)
 
Hei taas

Meillä oli IHANA viikonloppureissu miehen kanssa kahdestaan. Oli tosi ihanaa. Otin ovistikut nyt sitten ensimmäistä kertaa käyttöön. Ostin niitä apteekin halvimpia, n.15 euroa/5kpl. Olivatkohan Aconeita. Aloitin testaamisen jo perjantaina (vaikka menkat alkoivat vasta viime sunnuntaina), kun tuo kierto on nyt vaihdellut 24-25-viime kierron 22 päivää. Tunnollisesti tein jopa saaristolautalla ;), oli hiukan hankalaa mutta onnistui hyvin käsiä kastelematta (onneksi, sillä siellä ei ollut käsienpesupaikkaa...). Yksi viiva sinne testiin on ilmestynyt vielä tänäänkin. No, romantiikka reissulla ei mennyt silti ihan hukkaan, sillä se on niiin kivaa ;). Luulen, että miehellä vaikutti jonkin verran tieto tikkujen käyttöönotosta, hän oli viikon verran hyvin vaisu vauvantekosaralla :( . Täytynee ostaa noita tikkuja lisää, eihän nää viisi mihinkään riitä, kun aloitin ohjeen mukaan niin aikaisin. Pötkylä, jos tässä kuussa ei tärppää niin voisin tosiaankin olla kiinnostunut noista Väestöliiton tikuista :). Tähän kiertoon ne eivät enää ehdi.

Pötkylä, oli ihana lukea, että pienellä avulla Väestöliitosta olette saamassa Vauvan kotiin :). Herättää toiveikkaan mielialan meilläkin :) . Jospa se tästä... Miten usein siellä vastaanotolla/ kokeissa yms täytyy ekan kerran jälkeen käydä, ja miten tiheään? Ja mitä siellä tapahtuu? Kiitos, jos jaksat kertoa. Jännittää hiukan.

Mariska 75, tsemppiä sinulle! Ei ole helppoa odottaa... Toisaalta on tosiaan hyvä, että on välillä "pakko" ajatella jotain muuta kuin vauvaa...

Gitte
, mun migreeniin kuuluu
- näköhäiriöt: en pysty lukemaan, kirjaimet hyppivät. Pelottavinta oli, kun lentokentällä en kerran pystynyt saamaan selvää, miltä portilta lento lähtee :( .
- puheongelmat: saatan sanoa kissa, kun tarkoitan koira. Lisäksi saatan ymmärtää asioita väärin.
- aistiyliherkkyydet (haistan banaanit viereisestä huoneesta, näen kaiken hyvin terävärajaisena, kuuloaisti herkistyy niin että pienetkin äänet ärsyttävät ja samoin tuntoaisti niin etten pysty nukkumaan liian pehmeällä patjalla vaan vain kovalla lattialla)
- etova olo (joskus oksentaminen)
- kömpelyys
- päänsärky
- väsymys
- pää tuntuu olevan täynnä "puuroa" vielä kohtauksen jälkeenkin

Nämä oireet vaihtelevat, aina ei ole kaikkia ja joskus ovat lievempiä, joskus voimakkaampia. Melkein aina on näköhäiriöitä, etova olo ja särkyä.

Usein migreeni tulee pari kertaa peräkkäin. Esim. nyt mulla oli migreeni muutaman päivän, sitten pari päivää pois ja nyt taas on ollut ( lievänä ) kolme päivää :( .

"Onneksi" miehellänikin on migreeni niin tietää, mistä on kyse. Entinen miesystäväni luuli minun teeskentelevän sairasta ja käyttäytyi sen mukaan :( .

Almogran auttaa minullakin migreeniin. Muut lääkkeet lieventävät oireita hetkeksi mutta eivät lopeta kohtausta. Inhottava vaiva :( .


Nyt tuntuu, että vauvoja putkahtelee joka puolelta. Joka paikka on täynnä raskaana olevia naisia. Ja nyt parin viime viikon aikana olen kuullut tuttavapiiriini tulevasta neljästä uudesta vauvasta. Viimeksi eilen- entinen ikisinkkuystäväni saa lapsen. Se kolahti kipeästi ja istuin tekstarin jälkeen vähän aikaa merelle tuijotellen ja mutisten, että KAIKKI muut onnistuvat mutta minä en :( ...

Miehen lapset tulevat meille nyt neljäksi viikoksi. Mietityttää vähän, miten rankkaa se on nyt, kun ollaan yritetty yhteistä lasta melkein 7kk ajan tuloksetta. Miten pinnalla omat tunteet on... Toivottavasti kaikki sujuu kuitenkin hyvin. Nyt on alkaneet tunteet muuten jo tasaantua alkuaikojen surusta, kun toisella on jo lapsia, jotka eivät ole minun. En halua niitä tunteita takaisin!

Tsemppiä kaikille kanssatoivojille.

 
kuumetta meillä väestöliiton käynnit menivät seuraavalla kaavalla: Ensikäynnillä oltiin molemmat, juteltiin mukavia ja tutkittiin esitietoja. Mieheltä tutkittiin kivekset ja mulle tehtiin ihan normaali sisätutkimus sekä ultra. Lääkärillä käynnin jälkeen käytiin hakemassa hoitajalta ohjepaperia sekä lähetteet labraan. Mieheltä kaikki muut labranäytteet, paitsi simppatesti, otettiin ensikäynnillä. Samoin multa otettiin tulehdus näytteet, HepatiittiB ja C, Hiv ja virtsasta tutkittiin Klamydia (joku muukin taisi olla, mutten enää muista mikä). Miehelle varattiin aika simppanäytteen antoon ja tämän jälkeen miehen ei tarvinnut käydä pitkään aikaan klinikalla. Mulla aloitettiin kuukautiskierron kartoitus heti samasta kierrosta, (ensikäynnillä mulla oli kp 16 eikä munasolu ollut vielä irronnut), eli tein muistaakseni kolmena päivänä ovistestin ja neljäntenä se olikin positiivinen. Viikon kuluttua positiivisesta ovistestistä kävin antamassa labraan verta ja siitä tutkittiin keltarauhashormoonin taso. Seuraavien kuukatisten alettua kävin alkukierrosta (kp 3-5) antamassa taas verta ja tällä kertaa tutkittiin kilpirauhasen toiminta, maitorauhashormoonin tuotanto ja munasarjojen toimintaa säätelevien hormoonien tasot. Eli mulla kuukautiskierron kartoitus vaati ensikäynnin lisäksi 2 käyntiä.
Koska meillä ei ollut mitään vikaa, eikä syytä löydetty näissä tutkimuksissa kävin vielä munanjohtimien aukiolotutkimuksessa (sonosalpingografia) ja se tehtiin heti seuraavassa kierrossa vuodon loputtua. Eli 4 käynnin jälkeen sovittiin puhelimessa inseminaatiohoidon aloituksesta. Paljon riippuu lääkäristä, miten haluaa kuukautiskierron kartoituksen tehdä, mutta siis käsitin että korkeintaan 6 käyntikertaa tarvitaan kierron kartoitukseen ja aukiolotutkimukseen. Jos lapsettomuuteen löytyy joku selkeä syys, on käsittääkseni toivottavaa että varataan ns. suunnitteluaika lääkärille jossa sitten mietitään yhdessä mikä paras hoitovaihtoehto.

Mekin jännitettiin sitä ekakäyntiä pakarat piukkoina. Onneksi meillä oli tosi kiva lääkäri, joka suhtautui meidän hörhöilyyn huumorilla. Käytiin siis helsingin väestöliitolla. Eli sinne vaan rohkeasti. Toivottavasti tekin pääsette vähällä.

Rahaahan sinne tietysti menee vaik huru mycket, mutta kuka tässä tilanteessa laskee?

Hyviä vointeja kaikille ja plussailkaa sankoin joukoin.

Plussatuulia lähettää pötkylä ja pikkutyyppi 14+3
 
Nuo kokemukset Väestöliitosta kuulosta niin positiivisilta, että tässä alkaa ihan miettimään, että pitäisiköhä....
Jotenkin olen hullusti ajatellut, että tutkimuksiin päästäkseen täytyy jollain lailla perustella vauva haaveitaan.
/Bantsku
 
...hyvältä kuulostaa! Mitä kautta te pääsitte Väestöliiton tutkimuksiin, Pötkylä? Pitääkö mennä ihan tavalliselle lääkärille jonnekin arvauskeskukseen ja sitä kautta, vai voidaanko esim yksityiseltä puolelta ohjata Väestöliittoon? Pitikö teidän jonottaa kauan ennenkuin pääsitte tutkimuksiin?

Olet ehkä nuo asiat jossain tuolla pinossa aiemmin jo kertonutkin, mutta en taida jaksaa lukea pinoa alusta asti... :ashamed:
 
Kiitos, Pötkylä! On paljpn kivampi mennä, kun tietää etukäteen vähän, mitä siellä tapahtuu. Muistatko teidän lääkärin nimeä? Me saatiin aika Mari Sälevaaralle.

Mua jännittää miehen puolesta se simppatesti, on varmaan vaikeaa :(. Ei se itse ole puhunut mitään.

Marika75, minä ainakin suoraan itse soitin Väestöliittoon ja kerroin että ollaan yritetty 9 kierron ajan. Heti varasi meille ajan. Minäkin olin ensin ajatellut käydä omalla gynelläni, terveyskeskuksessa tms mutta ei siis tarvitse mitään lähetettä.

Meille tuli miehen lapset eilen. Hyvin tää on ainakin alkuun lähtenyt taas sujumaan, tää lapsiperheen elämä :). Nyt mulla on ihan pukki hetki omaa aikaa, pakkaan kamat reissua varten (olen pois täältäkin koko viikon :( ) ja päätin laittaa tänne muutaman rivin.

Ovistestejä olen nyt tehnyt neljä, tänään tuli ensimmäistä kertaa haalea, mutta selvästi nähtävissä oleva viiva. MIELETÖN sattuma, että samaan aikaan MOLEMMAT lapset olivat 10 minuuttia omilla teillään (annoin toiselle jätskirahan, täytyy myöntää, että menisi jätskikiskalle ;) ) ja meillä oli miehen kanssa tulevan viikon tod näk ainoa kahdenkeskinen hetki. Siispä toimeen... Miehellä oli pikkuisen suorituspaineita mutta tulipa käytettyä tää haalean viivan mahdollisuus ;) . Pitäisikö tuo ovistesti tehdä vielä huomenna uudestaan- tai mitäpä turhaa varmaan?

Oikein paljon tsemppiä kaikille!! Nyt täytyy mennä pakkaamaan tavarat :).

 
Kiitti kuumetta! Pitänee tässä piakkoin soitella sinne Väestöliittoon, jos ei ala mitään kuulumaan...

Taidetaan mennä ainakin tässä kierrossa samaa tahtia, koska mä testasin eilen ovistestiin vaalean viivan, ja pistin miehen hommiin. =) Ihanaa, mies onkin nyt kotona, viime kierrossa surin sitä, kun miehen piti alunperin olla nyt matkoilla, mutta ihanaa, että ne suunnitelmat muuttuivat!!!

Samaa mietin minäkin, että pitäiskö tehdä tänään uus ovistesti, mutta niin...miksipä sitä tehdä, sen takiako, että näkisi viivan vahvempana?! :LOL: Heh, kaipa siinä on joku ihanan positiivinen vaikutus, vahvoilla viivoilla siis. Sitä niin toivoo,e ttä jonain päivänä se vahva viiva olisi jossain toisessa testissä! B)

Mukavaa reissua! :flower:
 
Meillä lekurina väestöliitolla oli Seija Kaukoranta, sellainen vanhempi naishenkilö, ihan super mukava ja me tykättiin kovasti. Muista lääkäreistä en ole juuri kuullut, paitsi yhdestä negatiivista palautetta mutta onneksi teillä kuumetta on ihan eri lääkäri.
Mä kans jänskäskin miehen puolesta sitä simppatestiä, ajattelin että se olisi ukkelille jotenkin kova paikka kun on aika ujo noissa sukupuoliasioissa. Pah, heppu käveli tyynesti sinne labraan, haki näytepurkin ja marssi näytteenottohuoneeseen. Ei se kauaa siellä viihtynyt, vaan viedessään näytteen takaisin labrahoitajakin tokaisi: " no sulla ei kauaa nokka sitten noissa homissa tuhissut". Kaksi kertaa ukko siis joutui simpat sinne viemään, eka kerta pelkkää analyysiä varten ja toinen kerta sitten sitä inssiä varten. Mä olin joka kerta mukana odottamassa odotushuoneessa ja oli tavallaan ihan hauska seurata muiden miesten käyttäytymistä samassa tilanteessa. Jotkut marssi sinne rehvakkaasti, alfauroksina, ja toiset taas mateli pitkin nurkkia ja yrittivät piiloutua pipon alle tms. Kyllä se voi olla miehelle jännä paikka, mutta ainakin mä korostin miehelle että se on ihan luonnollinen juttu. Ja jos se jännittää miestä ihan mielettömästi, niin sen näytepurkin voi ottaa mukaan ja hoitaa homman kotona kunhan ehtii viedä näytteen labraan tunnin sisällä.

Mä olen ehdottomasti sitä mieltä, että meidän yli kolmekymppisten naisten kannattaa käydä, jos ei muuta niin ainakin tutkituttamassa ihan omalla gynellä että kaikki on kunnossa. Mielenrauhan siitä ainakin saa.

Aurinkoa ja lämpöä kaikille

Pötkylä + pikkutyyppi 14+4

Näin muuten unta että mulla oli poikavauva jonka nimi oli Oliver. Pitäisiköhän tuo valmistusnimi nyt tämän unen jälkeen vaihtaa?
 
Työt on alkaneet ja sitä myöten aloitin vielä työmatkapyöräilyäkin. Viime viikolla menin kaksi kertaa ja eilen olin pyörällä. On kiva huristella tuolla uudella pyörällä :)

Menossa on nyt kp 22/29. Tikuttelut jäi, kun en sitten viitsinyt kuitenkaan mennä ostamaan testejä ja päätin siis mennä tämän kuun linjalla "joka toinen päivä seksiä". Mieskään kun ei tätä vastusta :LOL: Ovis oli siis joskus viikko sitten. Ja sitten niihin (kuviteltuihinko?) oireisiin: Hikoiluttaa, on sellainen nuhainen olo, lämmöt tuntuu olevan koholla, väsyttää ja mahasta nippailee. Tänään kävin ostamassa jo raskaustestejä kaappiin. Ajattelin kyllä odottaa vielä viikon ennen kuin avaan paketin. Katsotaan sitten mitä näyttää. Meillähän tulee nyt vuosi yrityksen aloittamisesta, mutta menossa on vissiin joku yk 7 tai 8 km:n jälkeen. Pitäisi vissiin kuitenkin siitä laskea se yrityskiertojen määrä?
Kävin tänään ostamassa meille digiboksin, mä kun olen se meidän perheen tekniikan ihmelapsi. Löysin onneksi sellaisen helppokäyttöisen ja sain sen näppärästi asennettua. Nyt mies köllii tuossa sohvalla ja katselee onnessaan telkkaria. Eipä ole enää huolta digiaikaan siirtymisestä. Kuulin kesäloman aikana, että muutaman vuoden päästä pitää jo hankkia joku toisenlainen boksi. Onneksi se on kuitenkin vasta sitten joskus tulevaisuudessa ;)

Aurinkoisia päiviä kaikille. Täällä Vantaalla paistaa ainakin nyt aurinko...

Miinamaria
 
Mäkin täällä mietin kovasti, josko kaikki ovat kesälomille lähteneet? Mutta ehkä juttua taas tulee kun tädin saapuminen lähestyy?

Miinamaria toivon kovasti etteivät oireesi ole keksittyjä, niin hyvältä ne nimittäin kuulostavat (mulla oli noi samat oireet ennen plussaa). Muutama päivä vielä pitää jännätä. Hurjasti plussatuulia sinne vantaalle++++

Ja kaikille muillekkin plussatuulia toivoo Pötkylä ja pikkutyyppi tasan 15
 
Moi! Käyn kyllä täällä kurkkimassa teidän kuulumisia lähes päivittäin, kiva että monilla homma etenee tutkimuksissa :) Kuumetta ja Marika, teillähän onkin molemmilla ollut oikein kunnon "täsmäiskut" kyseessä ;) Toivottavasti onnistaa!

Miinamaria: Lupaavan kuuloisia oireita sinulla. Mulla ihan ensimmäinen raskausoire (tosin vasta plussan jälkeen) oli tuo väsymys ja palelu, just sellainen alkavan flunssan olo. Voi kunpa sinulla olisi tärpännyt!

Täällä mennään jo 30. viikolla, kaikki on sujunut hyvin ja mahassa tuntuu melkoinen myllerrys päivittäin. Äitiysloman alkuun mulla on vielä viisi viikkoa, ei meinaisi malttaa enää keskittyä töihin...

Hurjasti tsemppiä ja plussatuulia teille kaikille! t. Emma
 
Lomilta ollaan palattu sunnuntai iltana. En vaan ole enää jaksanut puida kiertoni vaiheita, vaikka viestejä olenkin käynyt lukemassa. Meillä on vanhempieni koira ollut eilisestä hoidossa. Yöllä heräsin monta kertaa, kun se vaelteli levottomasti ympäriinsä ja seitsemältä sitten vein ulos sitä. Nyt aamulla olen ihan poikki. Sitä vaan miettii, että mitenkähän oikeasti sen vauvan kanssa jaksaisi... Noh, koirakuumetta tämä kokemus ainakin on hillinnyt -- koiraa en kerrostaloon ottaisi. Vauvakuume on kuitenkin edelleen voimassa, vaikkakin melko toivoni menettänyt olen sen suhteen, että meille vauva luomusti tulisi.
 
Morjens teille kaikille!
Olen tikutellut ovista,mutta negaa tulee vaan,että taitaa mulla tässä kierrossa käydä niin,että munasolu ei irtoa ollenkaan,inhoittavaa :headwall:
Mitä ovistestejä te muut käytätte?
Mulla on käytössä apteekin oma ovistesti.

Peukkuja teille kaikille todella kovasti!
 
KUUMETTA:Kuulutko migreeniyhdistykseen?Missä päin asut?Olisi mukava tutustua sinuun,kun minullakin on migreeniä ja en tunne muita migreeniä sairastavia,joten jos sinua vaan kiinnostaa,niin laita yv:tä mulle tulemaan?
Miten sinulle on sopinut almogan migreeniin?
Mulla on välillä näköhäiriöitä ja puutumista migreenin aikana,mutta ei kaikissa migreenikohtauksissa ollenkaan.

Kuinka pitkät jonot on tuonne väestöliiton lapsettomuushoitoon täällä hesassa,osaako kukaan sanoa?
 
Gitte väestöliitto on ns. yksityinen klinikka, joten sinne ei varsinaisia jonoja ole ollenkaan. Me oltaisiin saatu aika kahden viikon päähän siitä kun soittelin sinne, mutta se aika ei silloin käynyt meille ja otettiin aika n. puolentoista kuukauden päähän. Väestöliitto on RAY:n tukema, joten siksi hinnoiltaan vähäsen edullisempi kuin muut yksityiset klinikat.
Mä kuulun myöskin migreeni-ihmisiin. Tosin mulla migreeni oli vuosia kokonaan poissa. Nuorena tyttönä se oli tosi pahana ja olin välillä ihan sairaalassakin saamassa hoitoa kun mikään ei auttanut. Nyt tämä ihanainen raskaus on tuonut migreenin takaisin ja se onkin lähestulkoon päivittäistä.

plussatuulia kaikille :flower:
 
lomilla oltiin ja nyt töissä jo ehditty tämä viikko ahertamaan. Kohta lähdettävä taas rientoihin, niin ei ehdi paljoa kirjottelemaa. Ilmoita lähinnä oman (.) kuulumiset:kp 33 nyt meneillään, oli myöhäinen ovis ja siksi ilmeisesti kiertokin venyypi... :/ Eiköhän kohta se 7.yk kierrähdä käyntiin...

Varmasti nyt lomakauden jälkeen täällä kirjoittelukin taas vilkastuu.


:wave:
 
Morjens!
Nyt on ollut pientä nipistelyä alavatsalla ja se on sen merkki,että ovis on nyt,aamulla ei ollut mitään ovikseen viittavaa,mutta nyt on oviskipuja hieman.

Osaako kukaan sanoa,että voiko ovistestin tehdä näin illalla,vai pitääkö se tehdä aamulla?
Tänä aamuna tein ovistestin ja tuli nega,mutta nyt mulla on oviskipua munasarjan kohdalla nipistelee todella kivasti.

PÖTKYLÄ:Kuulutko migreeniyhdistykseen?
Mitä olet nyt raskauden aikana käyttänyt migreeniin lääkkeenä?


 
Ovistestit kannattaa tehdä ehdottomasti sen käyttöohjeen mukaan. Jos siinä ohjeessa lukee että aamuvirtsasta niin sitten niin. Mulla oli käytössä sellaiset tikut, jotka piti tehdä päivän toisesta virtsasta, ei missään nimessä ensimmäisestä. Tiedä sitten mikä taika tuossa on? Jos sulla Gitte on ylimääräisiä tikkuja niin mikä jottet voisi tehdä niitä myöhemminkin?

Mä en kuulu migreeniyhdistykseen. Mulla siis ei ole ollut migreenin migreeniä varmaan kymmeneen vuoteen, mutta nyt sitten otetaan takaisin oikein korkojen kera. Raskauden aikana ei voi käyttää migreenin täsmälääkkeitä, eikä oikein estolääkkeitäkään (mulla oli estolääkkeet käytössä silloin nuorena tyttönä), joten vaihtoehdot ovat kovin vähissä. Panadol ja Panacod ovat nuo lääkkeet joita mulle kirjoitettiin. Panacod on kyllä tosi vahva lääke, että sellaisen kun nappasee niin helpottaa, mutta ei vie kipua kokonaan.
Monille käy kuulemma niin että raskaus vie migreenin mennessään ainakin raskauden ajaksi. Toivottavasti kaikille muille käy niin, tämä ei nimittäin ole kivaa.

Voikaa hyvin ja plussailkaa+++
 
Mulla on kp 28/26-27 menossa ja negan testasin aamulla, mutta tätistä ei tietoakaan vielä joten toiveita on...monia oon lukenut että on vasta muutaman päivän päästä plussannut.
Välillä etoo vähän ja rainnat arat...muita oierita ei ole pitsi nälkä!!!!!
Mutta tällaista siis oma napa....
Ovista tikuttelen ekaa kertaa seuraavasta kierrosta jos ei ole tärpännyt. Mammaksislta tilaisin jo jemmaan...
Mä oon kans taustaillut vähän kun viime kierrossa oli muka niin oiereita ja tätihän sieltä tuli, niin nyt vähän rauahallisemmin =)
mullakin on ollut pari kertaa migreenikohtaus....aika yleistä tuntuu olevan!
Mukavaa viikoloppua kaikille!!!
 
Mitä kuuluu miinamarialle, sulla on jännät paikat, samoin Heksun oireet kuulostavat lupaavilta. +++++

Hannele74, tiedän ton tunteen kun luottamus luomuvauvaan loppuu. Muistatko mitä Tiilalle kävi kun päätti heittää pyyhkeen kehään. Monille mun tutuille on käynyt vauvakuumeen kanssa niin, että ensin on yritetty pitkään ja luovuttu toivosta ja kas kummaa yht'äkkiä menkat jäävätkin tulematta ja testi näyttää plussaa.. Jaksuja sulle!!

Ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille

t. Pötkylä ja pikkutyyppi 15+1
 
Heissan! Olisikohan tää nyt sitä??? Oireet sen kun lisääntyy. Toissailtana pupuilun jälkeen vessapaperiin jäi jotain vaaleanpunaista. Mitään muuta vuodon tapaista ei sen jälkeen ole sitten ollutkaan. Selkä on kipeä ja jalat varsinkin reisistä "väsyneet". Jos näistä oireista ei seuraa raskautta, en varmaan kehtaa enää koskaan kirjoitella tänne palstalle oireistani :ashamed: :ashamed: ;) Testata ajattelin aikaisintaan ensi tiistaina.
Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!!!
 
Toivotaan kovasti parasta Heksu76! :flower:

Noista ovistesteistä, mun Aconin testeissa lukee, että testiä ei saa tehdä aamupissasta. Eli, ei kai sillä muuten sitten ole väliä milloin testin tekee.

Minä hölmönä nyt vasta olen herännyt miettimään milloin oviksen aikaan oikein kannattaa pupuilla...Fiksuintahan ei ole (kai) pupuilla heti, kun on saanut testiin positiivisen tuloksen, koska sehän tarkoittaa että ovis on vasta tuloillaan...Päivä, pari positiivisen testin jälkeen lienee paras aika? Miten te olette hommailut ajoittaneet?

Me pupuiltiin nyt oviksen aikaan joka toinen päivä. Tein useamman testin ja mulla oli testi positiivinen viikon verran. Aika omituista...Voihan tuo olla, että terot vaikuttaa tulokseen, mutta tuli nyt pupuiltua taas ihan kiitettävästi! :LOL: Ukko vaan tuhisi jossain vaiheessa, että tämä alkaa vaikuttaa enemmän työltä kuin huvilta...Se on kyllä totta..Kovaa tasapainoilua tämä vauvan yrittäminen, kaikessa suhteessa! :eek:

Heksu, sama homma minullakin, viime kierrossa tutkailin itseäni ihan liikaa ja havaitsin oireita siellä sun täällä, tässä kierrossa aion olla rauhallisempi. AInakin yritän! Hehee!

Tsemppiä kaikille ja mukavaa viikonloppua!
 
... tsemppauksesta. Toivotaan, että plussa täälläkin pärähtäisi. Mulla on ollut se sylkiovulaatiotesti käytössä, enkä ole kyllä täysin sinut sen kanssa vielä. Luulen, että joudun joka tapauksessa ottamaan tikut tässä kierrossa avuksi, jotta ymmärrän minkälainen se oviskuvio oikein on. Mulle sattui "outojuttu", kun tokavikana menkkapäivänä huomasin, että nipisteli vasemmalla puolella ihan kuin oviskipua. Sylkitesti mun ymmärryksen mukaan näytti ovulaatiota. Vannomaan en kuitenkaan mene. Tietysti netistä etsin tietoa ja totesin, että jotkut tosiaan ovat tulleet raskaaksi kuukautisten aikana! Mulla pitäisi nyt olla vuorossa lyhyt kierto (23kp), joten voisihan se ovulaatio kai periaatteessa noinkin aikaisin tulla... Munajohtimissa yleensä kypsyy vuorokuissa munasolu. Seurailen tätä kierto kuitenkin -- aikaisemminhan se tuli aika myöhään kuitenkin. Toisaalta sehän voi tulla kaksikin kertaa. Munarakkuloita mulla gynekologin mielestä oli runsaasti ja kaksosia suvussa.

Sitten -- huomenna tehdään kaupat farmarista, joka tulee meille kakkosautoksi ja mun käyttöön. Töiden takia tarvitsen auton. Farmariin kyllä mahtuisi nyt sitten hyvin vaunutkin...
 

Yhteistyössä