**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.3**

Aurinkoista viikonlopun alkua tähän pinoon kaikille!

Tasaisin väliajoin käyn lukemassa pinonne kuulumisia ja nyt tuntuu useammalla olevan jännät ajat käsillä. Anniella, Miinamaria ja Heksulla kai ainakin. Toivotaan, että kevätvauvoja ilmestyisi nyt monta.

Moni näyttää olevan jo hakeutunut tai hakeutumassa hoitohin vauvatoiveiden toteutumiseksi. Olin raskautta toivoessamme niitä ihmisiä, joiden mielestä ei turhan kauan kannata päätään seinään hakata, jos ei vauva anna merkkejä tulosta, vaan hain tosi nopeasti apua. Tosin mulla oli selviä merkkejä siitä, ettei luomusti ihan nopeasti jos koskaan edes tärppäisi. Vähän eri juttu varmaan ois ollut, jos kierto ois ollut säännöllinen ja oviskin selvä. Toisaalta voihan sitä aina olla ongelmia siinä toisessakin osapuolessa. Toki itsellänikin oli pieni kynnys hakea asiaan apua. Terolutit vielä ei aiheuttanut sen suurempaa mietintää, mutta clomien aloittaminen oli jos isompi juttu. Jotenkin sitä tietty olisi toivonut, että olisi luonnostaan nopeasti raskautunut ja tuntui kurjalta, että näytti siltä, että ilman lääkkeitä ei minusta äidiksi olisi. Tuo tunne meni onneksi ohi jo ennen plussaa ja ainakaan sen raskaustestin plussan jälkeen en ole asiaa enää lainkaan miettinyt.

Nyt menossa 26. raskausviikko ja olo oikein ok ja vauva vilkas liikkumaan. Ainoa mikä huolestuttanut on kilpirauhasen vajaatoiminta, johon nyt vihdoin aloitettu lääkitys, joka toivottavasti pian tehoaa ja toivon niin, ettei ole vajaus vielä ehtinyt vauvalle haittaa aiheuttaa. Tärkein on tietty vauvan hyvinvointi ja mahdollisimman hyvät edellytykset elämään, mutta lääkityksen toivon auttavan myöskin tähän vaivaavaan kovaan väsymykseen ja ehkäpä jatkossa myös siihen, että seuraavat toivotut lapset voisivat jopa ilman clomeja saada alkunsa, koska vajaatoiminnallahan on yhteys kuukautiskiertoon. Ja liikakiloihin. No tuskin tuo lääke sentään kaikkia ongelmia sentään ratkaisee. ;) Ihan taidan olla itse syypää tuohon viimeiseen kohtaan, vaikka onneksi vielä ei paino ole paljoa noussut raskauden aikana, mutta viitteitä on, että sitä vielä ehtii kertyä... No ehkä viime punnituksessa näkyi lähinnä kesäloman herkuttelut. ;)

Plussia plussia plussia!!!
 
onneksi en hehkuttanut paljoa...kun täti tuli ja ilman suurempia oireita...eli haaveet siirtyy taas kierrolla eteenpäin...no nyt ainakin aion testata oviksen, että ovuloinko ollenkaan....sekin vielä...
Hannele: meillä on muuten jo nyt farmari...tulevaisuutta varten kun oli auton vaihto edessä.
Me kans pupuillaan taas säännöllisesti...toivottavasti kuitenkin oviksen bongaan...voi niin haluisin vauvan...
Miinamarialle: toivotan onnea...
Mulla onkin työviikonloppu edessä ja muutakin ohjelmaa pari viikkoa aika tiivistä ja sitten onkin edessä viimeinen kesälomaviikko!
Mutta ei kai tässä muuta kuin zemppiä kaikille!!!
 
Just kun meinasin tulla sädettämään plussia sinne päin, niin sitten täällä olikin täti-uutisia. :hug: ja tsemppiä sinne!

Toivottavasti täti ei löydä Annieta tai tietään tänne meille. Jospa vaikka eksyis tällä kertaa ;)

Täällä oireet vaan jatkuu. Väsyttää ihan mielettömästi (voi kyllä johtua siitä, että eilen ja tänään olen ollut tosi paljon ulkoilmassa).

Tsemppiä kaikille!
 
Hei taas pitkästä aikaa! Heinäkuu on mennyt lomaillessa, nyt ollaan taas kaupungissa ja yritetään sopeutua arkielämään... lomaa olisi kyllä hyvin voinut jatkaa vielä muutaman viikon :)

Hannele: testasin heinäkuussa ovista aamuisin Mammaksin tikuilla, koska se oli kyläillessä kaikkein helpointa. Yllätys yllätys - sainkin ensimmäistä kertaa testeihin kunnon plussan! Ajattelin jatkaa edelleen aamutestejä, vaikka näissa Mammaksin testeissä suositellaankin päivällä testaamista.

Ovisplussa ja hyvin ajoitettu vällyjen heiluttelu ei kuitenkaan auttanut, ja nyt on menossa yk4. Tähänhän alkaa jo tottua...

Onnea plussanneille, tervetuloa uusille ja pahoittelut muille tädin yllättämille :flower:
 
Ai niin, kysymys vielä: onko kellään kokemusta/tietoa aspiriinin tai disperiinin käytöstä raskautumisen apuna? En muista, onko tästä aiheesta jo aiemmin keskusteltu täällä. Minulla on tosi korkea hemoglobiini, ja kuulemma pieni määrä asetyylisalisyylihappoa voisi auttaa munasolun kiinnittymistä. En vaan tiedä oikein, mikä se oikea määrä olisi ja missä vaiheessa. Ostin nyt kuitenkin purkillisen minidisperiineja (50mg) odottelemaan, jos vaikka uskaltautuisin ottamaan yhden päivässä esim. oviksesta lähtien.
 
huomenia ja pahoittelut Heksu tädistä :hug: Itse odotan samaa että hetkellä millä hyvänsä se tännekin tiensä löytää... :(
Itsekin olen testaillut noilla Mammaksin ovulaatiotikuilla ja tässä kierrossa sain sen ihan hirmuisen vahvan, tosi tumman viivan mutta vasta tosiaan kp 21, joten luulenmpa että tämä kierto venyy juuri sen myöhäisen oviksen vuoksi. En kyllä ymmärrä kumpaako uskoa, niitä tikkuja vai omaa kehoa, kun mielestäni ne kuuluisat "ovislimat" tuli jo silloin kp 17... On tää niiin hankalaa... :headwall:

Mutta positiivista mieltä kaikille! :wave:

 
Hei

Reissussa edelleen, alkuviikko oltiin Ruotsissa ja nyt vanhemmillani. En ehdi lukea kuulumisianne vasta kuin huomenna tai alkuviikosta mutta pari riviä piti päästä kirjoittamaan :) .

Mulla siis neljännessä ovistestissä tuli hailakka viiva (maanantaina), sinä päivänä päästiin pikaisesti pehkuihinkin puolenpäivän aikaan ;) ja sain olla hetkisen pitkälläni sen jälkeen. Limat tulivat tiistaiaamuna, samoin pieniä vatsannipistelyjä oli maanantai-iltana ja tiistaina aamupäivällä. Koko loppuviikolla maanantain jälkeen ei sitten vauvaprojektia päästykään toteuttamaan, koska nukuttiin miehen lasten kanssa samassa huoneessa (ja koko valveillaoloaika ollaan oltu heidän kanssaan). Eilen illalla vasta- mutta vauva-asian kannalta se oli jo auttamatta liian myöhäitä. Luulen, että otollisin aika olisi ollut tiistaiaamu. Tässä kuussa ei siis paljon tarvinne jännätä :( . Aikamoinen ihme olisi, jos tuosta yhdestä kerrasta tärppäisi, kun muissa kierroissa ei ole tärpännyt edes tiheämmästä yrityksestä huolimatta. Tosin en ole vauva-asiaa paljon ehtinyt tällä vikkolla ajatellakaan.

Miehen tyttö 8vee sanoi tänään että koskakohan sulle ja isille tulee lapsia =) . Sanoin, että enpä tiedä, tuleeko. Kysyin, olisiko se kivaa. Hän sanoi, että olisi. Toivoisi kuulemma kovasti pikkuveljeä tai -siskoa, mieluiten pikkusiskoa. Sille voisi kuulemma laittaa nimeksi Myy. Mutta ei Pikku Myy, koska vanhana mummona sen olisi hankalaa, kun nimi olisi Pikku.
 
Lomilla ollaan edelleen, mutta nyt taas sivistyksen parissa ja koneen ääressä :) . Oma kiertoni tosiaan heitti sananmukaisesti häränpyllyä, kun otin ekaa kertaa Terolutit käyttöön. Vuoto alkoi siis viikkoa aikaisemmin kuin olisi pitänyt. Ja klinikan ollessa kiinni koko homma meni sitten niin, etten pystynytkään aloittamaan puregon-pistoksia alunperin sovitun mukaan, vaan taas menee sitten turhaan yksi kierto. Voi, että kun sapettaa :headwall: .

Jos nyt jotain hyvää(kin) asiassa löytyy, on se, että ovis näyttää tässäkin hoitojen välikierrossa löytyvän. Olen tikuttanut ovista nyt kp 12 ja haamu tulla tupasahti testiin. Odottelen sen vahvistumista tässä lähipäivinä. Aika ihmeellisestä, että yksi hormonipistoskierto on tosiaankin stimuloinut kehoa siinä määrin, että jo sen jälkeisissä 2 kierrossa on ovis löytynyt - ottaen huomioon, että reilussa vuoden ajassa ovista ei säännöllisesti edes löytynyt. Hyvä näin! Ei muuta kuin pupuilemaan...

Ovistesteistä vielä, itse olen testien käytön mukanaan tuomalla kokemuksella havainnut, että ainakin omalla kohdallani paras ajankohta tikuttaa ovista on iltapäivällä töiden jälkeen. Aamuisin näytti joskus homma jotenkin takkuavan. Muistaakseni Mammaksin testeissä on tikutusajaksi suositeltukin klo 10-20 eli ei siis aamupissasta. Merkeistä olen tosiaan suosinut Mammaksia ja Advanceja.

Heksu, pahoittelut tädin tulemisesta :hug: .

Annie, mullakin on ollut vastaavanlainen ongelma myöhäisestä oviksesta kp 18-22 aikoihin. Kun aloitimme hoidot, niin lääkärimme totesi melko ykskantaan, että vaikka oviksen olisikin tikuttanut noinkin myöhään, on melko varmaa, että munasolu ei ole kunnolla irronnut tai edes kiinnittynyt, koska ajoittui noin myöhäiseen ajankohtaan. Sen vuoksi me ei ainakaan onnistuttu noilla myöhäisillä oviksilla raskautumaan. Oviksen kun kuitenkin tulisi olla siinä reilusti alle kp 18.

Miinamaria, täällä kyllä pidetään peukut pystyssä sinulle!!! Kyllä oireissasi varmaan on jotakin "perää".

Kiva lukea taas pitkästä aikaa Emman, Lauralein ja muiden raskaanaolevien kuulumisia!

Ai niin, ettei tämä homma helpoksi millään tavalla menisi, niin mulla diagnosoitiin tänään - juuri oviksen kynnyksellä - virtsarakon tulehdus. Jippiii!!! En tiedä, saako tällaisena aikana pupuilla yms., mutta itse ainakin aion heti, kun o-testeihin tulee kaksi viivaa. Onko kellään kokemuksia tästä? Samoin mulla on antibioottikuuri päällä, mutta sillä ei kuulemma pitäisi olla merkitystä vauvansaantiyrityksiin lääkärin mukaan. Havahduin oikeastaan koko tulehdukseen siten, että virtsan mukana tuli verta jonkin verran. Mulla ei oo koskaan ollut ko. tulehduksia, joten hieman kyllä säikähdin. Hetken verran jopa mielessä kävi, että olenkohan ollutkin raskaana ja nyt sitten olisi tapahtunut keskenmeno. Näin ei kuitenkaan ollut, kun tänään varmuudeksi tein raskaustestin.
 
Eli kaikista lupaavista oireista huolimatta täti saapui tänä aamuna lisäten kipuisuuttani. Onneksi ystäväni kaapista löytyi suklaalevy, jonka sitten tuhosimme nopeasti yksin tuumin.

Päätin nyt, että varaan huomenna ajan gynelle. En jaksa enää kuukaudesta toiseen miettiä, onko minussa jotain vikaa kun ei plussaa kuulu. Miehen kanssakin asiasta äsken juteltiin. Hänen mielestään tosin pitäisi vielä vaan yrittää eikä hätiköidä asian kanssa. No, sovittiin kuitenkin että käyn siellä gynellä ja katsotaan mitä gyne sanoo. Mietitään sit sen jälkeen mitä tehdään. Ei oo maailman parhain olo eikä mielikään. Päätös lääkäriin menosta nyt kuitenkin helpottaa tätä putoamista.

Kuumetta ja Kati onnittelut oviksen löytymisestä! Jospa se toisi sitä plussaa sinne toiseenkin tikkuun...

Ja muillekin kuumeilijoille tottakai plussatuulia!!!!!
 
miinamaria ja heksu pahoittelut tädin saapumisesta :hug:

Teit miinamaria ihan oikean päätöksen kun päätit mennä gynelle. Pätevä gyne pystyy jo sisätutkimuksen ja ultran jälkeen päättelemään onko jotain ongelmia. Ja jos ei muuta niin saat mielenrauhan.

kati231 olet ihan oikeassa ton myöhäisen oviksen kanssa. Mullahan saattoi olla ovis kp 19-21 luonnollisessa kierrossa, mutta hormoonikierrossa saatiin ovis aikaistettua kp 15 ja silloin tärppäsi. Jos ovis on myöhäinen usein tai monessa kierrossa niin kannattaakin käydä hakemassa siihen apua. En muista kumpi siihen auttaa clomit vai terolut, mutta jompikumpi.

Tsemppiä kuumeilijoille kovasti ja plussatuulia lähettää
Pötkylä ja pikkuElvis 15+4
 
Miinamaria, harmi, että se olikin sitten täti.... :hug: Olen täysin samaa mieltä Pötkylän kanssa, että on oikein toimia hakeutumalla ensi alkuun gynen vastaanotolle. Pätevä gyne kyllä näkee ultratessa heti, jos jotain on fysiologisesti pielessä. Jos haluatte vielä mennä tästä hieman pidemmälle, kannattanee alkaa tehdä ovistestejä (en muista, oletko jo kenties käyttänytkin ;) ) ja tehdä miehen simppatesti. Näillä konstein pääsee jo aika pitkälle, vaikkei sen pidemmälle lähtisikään. Tsemppiä teille!

Oma (.) virtsarakontulehdus alkaa onneksi jo helpottaa antibioottikuurin myötä. Onneksi on olemassa tuollaisia lääkkeitä, jotka alkaa heti vaikuttamaan. Olisipa sama myös näiden kaikkien hormonien kanssa... Tänään täytyy kans vielä myöhemmin tehdä ovistesti - toivottavasti tällä kertaa selkeät 2 viivaa pärähtäisi tikkuun.
 
Miinamaria :hug:

Kati231,sanoit tuossa, että kannattaa käydä gynellä ja miehen testauttaa simpat. Olen aina luullut, että simpat testataan vasta, kun mennään "oikeisiin" lapsettomuustutkimuksiin...Voiko simppatestiä tehdä jo ennen sitä vaihetta, kun lähdetään miettimään hormonihoitoja tms vaihtoehtoja? Ehkä tämä on tyhmä kysymys, mutta pakko saada tietää... :ashamed:

Ajattelin vain, että jos se on mahdollista, voisin passittaa ukon heti testeihin..Itse olen käynyt gynellä, mitään fysiologista vikaa ei pitäisi olla, mutta koska tärppiä ei ole vielä tullut, voisi helpottaa, jos tietäisi onko simpoissa vikaa, että kannattaisiko heti aloittaa jotkut hoidot...

Jos ei muuta, niin saisi mielenrauhan tämän myllerryksen keskellä!

Onko kellään kokemuksia? :heart:
 
ainakin Diacor helsingissä tekee simppatestejä jo ennen lapsettomuushoitoja ja varmaan monet muutkin yksityiset lääkäriasemat. Kannattaa katsella lääkäriasemien nettisivuja, josko sieltä löytyisi jotain tietoa.
 
Hei ystävät!

Plussasin sitten tästä yhdeksännestä yrityskierrosta!!!

Viime keskiviikkona kp 34/34 testasin ja plussaa tuli ja vielä kaksi kertaa sen jälkeen!
Olo on epäuskoinen ja iloinen.
Loma loppui, en millään jaksaisi keskittyä töihin, heti tulin tänne jakamaan tiedon kanssanne!

En tiedä auttoiko se, että kävin neuvolassa siellä hormonitesteissä ym. jutuissa tässä kierrossa, tuloksia sieltä ei ole vielä tullut, mutt ilmeisesti hormionitasot olivat kohdallaan!

Iloisin terveisin pohjoisesta

:) Kellukka =)
 
Paljon onnea Kellukalle!
:flower:
Onpa upeaa palata lomilta lukemaan iloista uutista, kun aika paljon täällä tuntuu olleen takaiskuja viime aikoina. Pahoittelut siis myös kaikille jälleen pettyneille. Tässa navassa ei ole mitään uutta tapahtunut ja yli vuosi on jo "tahkottu". Kaikki perustutkimukset on kuitenkin tehty eikä mitään vikaa ole kummastakaan löydetty...

Tällä hetkellä olo on loman rentouttama ja tämä kesätauko palstailusta on tehnyt mulle TODELLA hyvää. Olen jopa onnistunut ajoittain unohtamaan tämän "projektin" ja nauttimaan elämästä ihan ilman stressiä. JIpii!

Ovis mulla oli tod. näk. viime viikon puolivälin paikkeilla, mutta vahvat viivat jäivät kylläkin testiin (oon taas ruvennut niitä uudestaan käyttämään) tulematta. Mulla on ollut aconin testejä ennen ja nyt oli apteekin testi, joka tehdään pissaamalla tikkuun. Tykkään aconista enemmän, vaikka siinä joutuukin hääräämään pipetin kanssa. En oikein pitänyt siitä, että piti heti unenpöpperoisenä testata ekasta aamupissasta (kun tosiaan aconissa EI SAA testata aamupissasta). Väsyneenä en suunnileen osunut tikkuun sen pissan kanssa, ja jäikin mietityttämään, voiko se pissan eri määrä tikussa vaikuttaa siihen, ettei vahvaa viivaa tule... Melkein tasavahvan viivan onistuin kyllä saamaan...

Mulla kestää nyt tovi, ennen kuin pääsen kärryille kaikista kuulumisistanne (nyt luin vain paria vimppaa sivua), mutta on kiva taas palata teidän seuraan. Kiva, että olette täällä pysyneet. Koitan omaa päätäni kasassa pitääkseni edelleen käydä täällä vähän harvemmin (kun meni keväällä vähän pakkomielteen puolelle tämän palstan kanssa). Tottakai toivon, että tämä rento fiilis auttaisi vihdoin meitäkin onnistumaan...Ja samaa toivon kaikille teille muillekin kuumeilijoille!
Pirteää elokuun alkua ja tunnelmallisia pimeneviä iltoja!

T. Merilintu
 
Pääseeköhän tähän pinoon vielä mukaan :ashamed: Mä 31 v ja ekaa lasta yritetty kolmisen vuotta, ensimmäinen ivf kesäkuun alussa josta nega ja nyt uutta suunnitteilla. Mulla tosi korkea hb ja ilmeisesti se ainoa syy lapsettomuuteen, ainakaan muuta ei oo huomattu tässä parin vuoden tutkimuksien aikana. Nyt sitten oon syönyt pari kk minidisperiniä annoksella 75mg/päivä ja hb laskenut hieman, joten nyt yritetään tietty kovasti saada luomuraskaus aikaseksi ja säästyis uudelta ivf:ltä.
Kp 10 tänään ja aattelinki tässä kävästä ostamassa ovulaatiotestejä, mulla kk vain 23-26 päivää joten ovari pitäis tapahtua näinä päivinä.
Onnea tosi paljon plussanneille :flower: (oon lueskellut tätä pinoa jonkin aikaa mutta vasta nyt uskallauduin kirjotteleen, on lähinnä kirjotellut tuolla lapsettomuus puolella.
 
niinhän siinä sitten kävi, että kp 37 muuttui kp 1:ksi.Tänne se löysi tiensä kaikista toivomuksistanne huolimatta, nyt istun ja itken täällä koneen ääressä. :'(

Mutta ONNEA KELLUKKA, mikä loistouutinen! :flower: :heart:
 
Mun ostamassa ovistestissä ei sanottu mitään et se pitäis tehdä aamuvirtsasta, joten tein sen nyt saman tien ja tuli haalea viiva, mutta sit luki kyllä et viivan pitäis olla vahvempi kuin toi kontrolliviiva, joten täytynee tehdä uus huomenna. Meillä vielä tää viikko lomaa ja ilman ukon lapsia joten saadaanki sit pupuilla oikein olan takaa :LOL: ostin greippejäkin ja aattelin nyt ottaa kaikki "poppakonstit" kehiin tähän kiertoon...
 
Ja tervetuloa Tuulia -76. Lisäilen sun tietosi tuonne ensimmäisen sivun listaan samalla kun muutan Kellukan plussanneisiin. Plussanneet -- voisitteko kertoa monennesta kierrosta plussa tuli ja milloin on laskettuaika, jos ne sieltä puuttuvat, jotta voin täydentää listaa niiltäkin osin.
 
UPEAA, MAHTAVAA! Tiila, olet plussannut!!! Huomasin sen vasta kun nyt selailin aiempia kesän viestejä (en pöhkö tajunnut ensitöikseni käydä etusivulla). Tämä on kyllä ihan mahtava uutinen, ja se antaa tällaisille "tahkoajille" taas kosolti tsemppiä ja voimia. Kerta kaikkiaan valtaisasti onnea! :heart:

Ja Tuizulle varmuuden vuoks kans onnittelut, en ole ihan varma olenko suakaan onnitellut!

Ja tervetuloa Tuulia-76! Kiva että liityt joukkoomme.
 

Yhteistyössä