<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Täten ilmoitan että meille syntyi 21.04.09 terve tyttövauva!Paino 3335g ja pituutta 48,5cm.
Kotiuduttiin 25 päivä.Tyttö on niin suloinen,ettei oo tosikaan.
Lähden tästä taas häntä ihmettelemään..

Heidi,Isi ja Möhky :heart:
 
Jouskis siideristä en tiedä, mutta mun isosisko on useampana iltana jo ehdottanu 4cl konjakkia, se kuulemma edistää supistuksia (Lohjallahan sitä annetaan synnyttäneille synnytyssairaalassa, että kohtu supistelee ja palautuu nopeasti). :D


) .) Mäkin kyllästyn täällä....
 
Täällä kans yks kyllästynyt,mitkään toimet niin pihalla kuin sisälle ei saa aikaan sen ihmeempää joten haudotaan ny sit :LOL:

Onnea teille vauvan syliinsä saaneille :flower: Vähän kateellinen olen,vaikka eipä tässä kuitenkaan ole ko max vähän alta 2vkoa kun itsekkin saan.

Alkoholia en kyllä periaatteessa ota tippaakaan ennen ko vaavi maailmasssa( ja en ole normaalisti kyllä absolutisti!!!),mutta alkoholittoman siiderin kaappasin kaupasta mukaan illan saunasessioita varten.

edelleen 40+3
 
^^Mäkään en itse oo juonu senttiäkään alkoholia raskausaikana, mut niin vaan monet tuon konjakin nimeen vannoo. Ei ollu siis mun "suositus" sen enempää.

Käytiin tossa Skanssin Cittaris miehen kans ostaa ruokia ja suunnittelin huomiseksi itselleni ikkunanpesua ja leivontaa jos muuta ei ilmene. Vähän on kyllä tänään koko päivän ollu jotenki kurja olo. Toivottavasti se tarkoittaa jotain..... *toiveajattelua*

Ens yönä vois mun puolesta tulla lähtö, mä en jaksais mennä huomen puol ysiltä neuvolaan, tuntuu niin turhauttavalta.
 
AAM
Piin :) uuuuh sulla on ihan kohta jännät ja kuumat paikat :D ja Heikulle ja perheelle isot onnentoivotukset :hug: :heart: :flower:

nannuli jee !! :D ja toivottavasti Tassutin säkin pääsisit hommiin pian :) ja hiiirmuisesti supparituulia kaikille...

(.) helkutti ku tää koneaika on nyt kortilla :whistle: :kieh: :| mut kyl toi vauva on kiva... :heart: ja esikoinenkin on ottanut ihan omakseen ainakin vielä... tarjoaa kyllä vauvan ulkoilupukua koko ajan pitäiskö sen vihjailuista ottaa selvää :D ?? ;) :LOL:

Laala ja Milky te otte sitten ne vapun päräyttäjät :D

Jouskis :hug: ai ni sullahan oli toi limiskin mennyt jo.. :headwall: mikähän siellä nyt sit ei ota suppareita alleen.. tahtoo vauva vissiin pitää äippää jännityksessä loppuun asti.. no mut äippäpoli on kumma taikasana ;)

am & neiti A.
 
Allusmamma mun puolesta ne vapun päräyttäjät vois löytyä mielummin tuolta TOUKOKUISTEN pinosta, meidän molempien (siis milkyn ja mun) lasketut ajat on sentäs ihan reilusti huhtikuun puolella.... Joten sais syntyä myös tän kuun puolella. :kieh:

Ens yö olis passeli lähtöajankohta. Seuraavakin yö kelpais periaattees, ku miehelle vaihtuu ikävä työhomma keskiviikosta eteenpäin jos ei pääse vapaalle. :LOL: Mä olen niin empaattinen mun miehen suhteen. :saint:
 
jouskis jaksuja sinne!! :hug: mä join vaelmanlehtiteetä viikon ajan ennen synnytystä. en usko että sillä oli mitään vaikutusta. sitten viikosta 37 eteenpäin touhusin joka päivä itseni ihan väsyksiin, eli en vain makoillut. sitten olinkin ihan poikki kun synnyttämään piti lähteä :headwall: mutta onnellinen siitä että yli ei mennyt vaan tasan la:na syntyi :heart:

AM onnittelut pikku prinsessan syntymän johdosta :heart:

terveisiä täältä pojalta :wave: alettiin tänään silmätipat kun tulehdus iski, mutta muuten voidaan hyvin :D viime yönä toinen heräili tunnin välein syömään |O toivottavsti ei ota tavaksi :headwall: nyt on taas vedellyt kolmen tunnin päikkärit, mikä tarkoittaa taas ainakin kolmen tunnin valvomista ja vaikeaa nkahtamista. meillä ollut pari iltaa niin että toinen vaan itkee väsyään eikä osaa nukahtaa :( toivottavsti menee helpommaksi yöt kun ikää tulee lisää :saint:

JJ-t ja Joona 3 viikkoa 3 päivää
 
Pitääkö vielä vappuun asti oottaa :headwall: Vaikka ei siihen nyt pitkä aika ees oo..
Ja luojan kiitos syntyy "myöhään" ettei tullut oinasta;rakas pikkusisko kun on sellainen ja se riittää mulle :D
Mulla mies kotona tässä sen 5vkoa joten lähtö sopii koska vaan,kassitkin pakksin joten esteitä ei ole.(vaikka sit ehkä lähempänä todellisuutta jos vaikka purkaisin ne vielä :LOL: )

Laala;emmä meinannukkaan/epäillyt sitä että sä siellä joka ilta konjakki-maistissa olisit :LOL:

Nää päivät on tälläsii turhii odotteluita.Huijasin muuten,painoa oli tullut 100g eikä 300g ko tarkastin joten hyvällä omalla tunnolla nakataan toi grilli vielä päälle.

EDELLEEN 40+3
 
^^Milky, meillä on kassi pakattuna ja AUTOSSA etten sit ala soutamaan ja huopaamaan sen kanssa. :D Täältä kotoa pitää muistaa ottaa mukaan vaan kamera ja neuvolakortti ja kännykkä (ja sen laturi), mut ne on kaikki mun normikäsilaukussa, joten nou hätä. :p Tuskin pystyn unohtaa mitään. :D

Mä olen varmaan outo, mutta ostettiin ruokakaupasta evästarpeita synnytystä ajatellen. :D Mä olen ihan varma että jos joku yö siel puserretaan niin mun mies kuolee nälkään elllei oo jotain eväitä mukana. :LOL: joten nyt on jugurttia ja suklaata ainakin. :D

Hoaaaah nukuttaa.
 
Onnea säde ja heikku vauvoista :flower: :heart:

Laalaa, täällä ollaan :wave: Eikä vissiin kulumallakaan lähdetä poies..

Kuuma, kuuma, kuuma!! Täällä meidän kämpässä on ihan sika hiostavaa! Tai ainaki mulla on ;)
Eilen oli se neukku ja vauvan sykkeet sitä 120-125, välillä kyllä kävi siellä 115 pinnassa. Et rauhallinen heppu tuntuu olevan.
Mies hieroi illalla jalkoja ja yöllä sitten tuli jotain menkkakipuja kun unen läpikin ne tunsin, mutta eipä mitään sen kummempaa. Tänään soitella aikaa ya-kontrolliin. Yrittää saada se joko to tai la päivälle, pe olis kyl just se 41+5 mikä vissiinki "virallinen" ya-päivä Kättärillä, mut ku mies silloin töissä eikä voi vaihtaa vuoroa niin ei olis muksuille hoitajaa..

Jeba. Onkohan se piin lähtenyt synnärille? Sullaki kuulosti supparit lupaaville :)

Mut kyllä alkaa jo pikku hiljaa tämä olo kyllästyttää.. Vaik tiedän sen et kun vauva on syntyny ja aikaa menny hetki siitä niin sitä taas kaipaa mahaa :LOL: Jospa se ikävä ei tällä kertaa tulisi niin äkkkiä..

Isommat muksut kerhossa, josko sitä kävisi kirppiksellä tuon nuorimman kanssa. Jotain "liikuntaa" tälle päivälle ;)

Palataan :wave:

Ooti ja pieni-ihme rv 41+2
 
Eli mä ihan oikeesti pidän pystyssä tätä topicia ihan yksin... :kieh:

muoks. ai Piin ehtikin väliin. :D Perjantai on muuten vapunpäivä, joten sillon ei välttämättä ees käynnistetä...

Neuvolassa:
-sf-mitta 37 (tosin eri neukkutäti, joten ei välttämättä ihan vertailukelpoinen)
-vauvan pää on kuulemma tosi alhaalla mutta ei viel synnytyskanavassa... (Mitä se tarkottaa?)
-pissassa vähän proteiinia (kuulemma ihan normaalia synnytyksen lähestyessä)
-verenpaine 127/89
-ei turvotusta
-Punkeron syke n.140, liikkeet ++

...JA sain lähetteen ya-kontrolliin, pitää ite soittaa TYKSiin sit ja varata aika... Jos sinne asti joudutaan niin ens viikkoon menee...

Tosin nyt just yks kaveri soitti ja sano että hakee mut tunnin päästä, mennään kirppikselle. :D Eiks johonki kotoa pois uskaltautuminen (kaverin autokyydillä) olis sellainen hyvä yllyte meidän läskipäälle että jos haluat hankalasti tehdä syntymisesi niiin siellä hornantuutissa kirppiksellä vois vaik vedet hulautta.. :kieh: :LOL:

LAala ja Punkero rv41+0 edelleen...
 
kissendaalkin edelleen paikalla :D
harjottelevia supistuksia on ilmassa ja rusehtavaa vuotoa, mutta aina kun pääsen vaakatasoon niin nuo harjotuksetkin loppuvat kuin seinään! laiska tämä meidän vauva :D

mulla on torstaina se yliaikakontrolli. pitää mennä aamulla kaheksan aikaan. lupailivat että sillon käynnistetään joka tapauksessa ton mun raskausdiabeteksen takia. mietin vaan edelleen että jos eri lääkäri onkin eri mieltä sitten, se mun diabetes ei ole näkynyt kuin sokerirasituksessa, kotimittauksissa tai vauvan koossa ei ole ollut häikkää. mut kyllähän se loppuraskauden riskejä lisää kuitenkin.

kissendaal ja vauva rv 41+1
 
Minäkin ilmoittaudun edelleen odottavaksi B)

Voi, teillä onnellisilla on jo ya-kontrolleja tiedossa. Mulla on siihenkin vielä reilu viikko. Ja kroppa ei ole kyllä lähettänyt mitään merkkejä siitä, että synnytys saattaisi käynnistyä itsekseen. * Tosin tuon kirjoitettuani alkoi heti lievä menkkakipuilu, jee!*

Nyt pitää alkaa syömään, mies toi juuri ihanaa täytettyä patonkia :D

Tinkatar ja Pikkiriikki 40+3
 
Hiljaista on pinossa tosiaan. Piin taitaa olla tosiaan lähtenyt.

Tänään on vihonviimeinen *poks*, koska huomenna aamulla alkaa käynnistely, jos tämä nyt ei sitä ennen päätä itse lähteä tulemaan. Nyt on parin tunnin ajan supistellut jo säännöllisesti 10 minuutin välein ja veristä vuotoa sekä limatulppaakin havaittu, joten jotain edistystä sentään tapahtuu. Vauva ilmeisesti erehtyi aikataulusta kahdella viikolla. Supistukset eivät kuitenkaan ole riittävän voimakkaita vielä, toivottavasti voimistuvat illan mittaan.

Olen vähän siivoillut kotona, pakannut mm. ompelukoneen pois; sitä ei nyt tarvita hetkeen ja pessyt vaatteita. Sairaalakassiin täytyy varmaan pakata vielä jotain ajanvietettä, jos täytyy sitä käynnistymistä odotella pitkäänkin. Meillä on kanssa eväitä kassissa, sekä mua että miestä varten.

Näen siis Piinin ehkä Kättärillä, jos samalle osastolle lopulta päädytään. Toisaalta jos Piin on suoriutunut ripeästi, niin toiskertalainen saatetaan päästää niin pian pois, etten mä ehdi edes synnytysosastolta sinne tavalliselle osastolle edes niin nopeasti..

Poistun siis kanavilta ja tulen toivottavasti seuraavan kerran vasta vauva kainalossa linjoille.

Tsemppiä mammat!

Tilia ja neljäskymmenesKOLMAS viikko 42+0
 
Heikulle onnea vaavista! =) :flower: :flower:

Tilia cordatalle tsemppejä synnytykseen!! Pian on vauva syykyssä! =)

Ja yhdessä kasassa ollaan!
Viime yönä taas supisteli kovasti, niin että parit 2h pätkät on tullut nukuttua... väsyttää ja väsyttää! Päivisin ei juuri ollenkaan suppaile, täytyy latautua henkisesti taas yötä varten!! Jos vaikka tulis lähtö :p
Mutta voi teitä onnellisia, joilla ei vielä ole muita lapsia, voitte rauhassa levätä ja ottaa päikkäreitä päiväsaikaan oman tahdon ja maun mukaan!! Tää on vähän kade! :ashamed:
Toisaalta tähän kukkumiseen ja yöheräilyyn on aika tottunut, eli eipä tässä juuri mitään uutta ole... :kieh: :kieh:

Eikun jaksuja kaikille!! Ja toivottavasti joku meistä, tai vaikkapa kaikki, päästäisiin ennen vappua synnyttämään!!!! :)

Tassutin 39+6
 
Heii päivitystä, mä sain tingattua itselleni ya-kontrolliajan torstaille! :D Toinen vaihtoehto olis ollu maanantaina vasta, mut sit kun se joku osastosihteeri puhelimessa kysy että haluaisinko mielummin torstaina niin mähän olin että JOOOO!!! :D Eihän ne silloin varmaan viel käynnistä, mutta sisätutkimukseen ainakin joudun ja oon monelta kuullu että sen seurauksena on synnytys sit vaan käynnistyny! :D Voi kun mä olisin kyl mielissäni jos tän kuun puolella syntyis Punkero. :D

Olin vaihteeks sit viel Skanssissakin shoppailemassa ku kaverin autolla pääsi. :D Ostin miehelle kaks pikee-paitaa Dressmanista ja sit käytii kahvilla Cafe Brahessa ja sit viel anttilasta ostin mustan pyyhkeen, ku meidän turvaistuimen telakan ohjeissa sanottiin, että jos haluaa suojata auton penkkejä painaumilta, niin telakan ja penkin väliin voi laittaa pyyhkeen, ja ku meidän autos on mustat penkit, niin en kai mä laita sinne mitään vaaleanpunaista pyyhettä väliin. :LOL: Minäkö turhamainen? :D

Laala ja Punkero rv41+0
 
Heikulle ja SädeI:lle kovasti onnea vauvoista!! :flower: :flower: :heart: :heart: Tulihan se SädeI:nkin poika sieltä :heart: Mä alan kohta jo odottaan että näen kaikkien pk-seutulaisten ihanat pikkuiset =) Mutta tuskin ainkaan juuri synnyttäneet vielä jaksatte lähteä treffaileen meitä jo lähes kk sitten vauvan syliin saaneita...

Tilia onnea ja voimia koitokseen :hug: Jospa se vauva sieltä lähtisi nyt pikkuhiljaa itsekseen tulemaan, tai sitten viimeistään huomenna apukeinojen voimin.

Piin on tainnut tosiaan lähteä synnyttämään, toivottavasti kohta kuullaan vauvauutisia :heart:

Tsemppiä kaikille vielä yhdessä koossa oleville!

t. manna + nöppis 4vkoa ja 1pv :heart:
 
Milky ei huolta, kyl Punkero sit kutsuu teidän pientä, niin säkin pääset tositoimiin. :D Tosin siis eihän se torstai viel mitään merkkaa, tuskin silloin viel käynnistävät... Mut jos vaikka sisätutkimus tosiaan sais jotain tapahtumaa aikaiseks... :D
 
Heippa hei!

Eli meille syntyi pieni suuri poika lauantai iltana. Aika rivakasti kaikki sitte eteni ku käyntiin laitettiin. Lievitystä sain ilokaasusta ja epiduraalista. Epiduraali :heart:. Aika kauhee toi kokemus oli, mutta oli se sen arvosta! Eppari tehtiin ja pieni repeämä tuli häpyhuuleen, mut eiköhän tää pimppa/pyllykipuki jossain vaiheessa hellitä :D.


Onnittelut myös muille vauvan saaneille ja tsemppiä vielä kärvistelijöille!
 
heissan,
meille syntyi poika 3870g ja 51cm viime torstaina 23.pvä klo 20.17.

oli aika tyksiin ja lääkäri totesi että puhkaistaan kalvot ja ryhditään hommiin :p
kalvot puhkaistiin, omat supparit laimeita, annettiin tippaa ja johan alkoi tapahtumaan. epiduraalin kerkesin juuri ja juuri saamaan.
synnytyksen kesto 2h 45min.
napanuora oli kertaalleen tiukasti kaulan ympäri ja piti nopeasti saada poju ulos niin repesin siinä touhussa hieman ja 2 tikkiä laitettiin.
oltiin lauantaina lähdössä kotiin, mutta lastenlääkäri huomasi että poju hengittää liian nopeasti ( joka viittaa infektioon vastasyntyneillä ) hengitti 100 kertaa minuutissa kun normaali on 30-40 kertaa/ minuutti. tehollehan siitä tuli samantein lähtö.
aloitettiin antibiootit sekä penisiliini ja otettiin kokeita. kanyylin laiton kanssa oli ongelmia kun pojulla heikot suonet. raukan pää oli kuin neulatyyny.
teholla poju oli vajaan vuorokauden kunnes sain viereen kun hengitystiheys normalisoitui.
antibiootit ja penisiliini vaikutti nopeasti, eilen labrat ok ja pääsimme alkuillasta kotiin.

kyllä tuli kyynel jos toinenkin vuodatettua, mutta loppu hyvin kaikki hyvin!

laala saattavat kyllä käynistää jo torstaina etenkin jos itse pyydät. riippuu lääkäristä ja synnärin ruuhkasta.sekä tietysti alakerran tilanteesta / kypsyydestä. ruuhkaan kannattaa varautua sekä synnärillä että vuodeosastolla. henkilökunnalla tosi kiirus siellä.
mutta todella hyvää hoitoa siellä saa, se tuli jälleen kerran todistettua!

iltsu & Rasmus 5 vrk :heart:
 

Yhteistyössä