<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Juu tännekin tiedoks että ei oo meidän Punkero syntymässä varmaan ihan hetkeen. Ya-kontrollissa kohdunsuu oli kiinni vielä ja kaulaakin sentti-pari jäljellä. Punkerolla kokoa n.4kg (vähän yli), mutta kuulemma hyvin menee käyrällä, ja äidin koon (*khrm*) huomioon ottaen oikein sopusuhtaisen oloinen on pieni...
Tiistaina siis käynnistykseen jos/kun sitä ennen ei mitään tapahdu. Vähäks kyllästyttävää.

No, huomenna sit piknikille. :) Ei tänne jäädä neljän seinän sisään enää mätänee ku on mieskin vapaalla.

Laala ja Punkero rv41+2
 
AAM
ootille tsemppejä ja laala toivottavasti saat mieleisiä uutisia yakontrollista = saat jäädä synnyttämään :D b:)d

Milky Limat jee :D edistystä.. !!

Tassuttimelle jaksuja kyllä se siitä :D ja lostit on viihdyttäviä josko ne on menneet hieman oudoiksi :whistle:

Miinulainen ooi ihanaa vauva-arki pääsi käyntiin ! Onnitteluni :heart: :flower: :hug:

( .) täällä lädetään neuvolaa 12.45 on aika ja katsotaan mitä täti siellä sanoo.. :)

am & neiti A. 6 vrk
 
AM, niin siis mä olin jo aamulla siel ya-kontrollissa, ja noi aiemmat oli kuulumiset sieltä, tiistaina siis vasta käynnistellään jos ei tapahdu mitään ennen sitä.
Meille tuleekin siis toukovauva noin lopputuloksena... Varmaan tulee pinon kuopus. :D
 
AAM
jaha laala olikin palautunut kotio jo ko mie omaa viestiä naputtelin..

joo ei missään tapauksessa kannata makaamaan jäähä jos vaan oma olo sallii liikkeenkannallepanon :D
mä kävin kans silloi aamulla pojan tarhaan viemässä ja kaupoilla juoksin kaveria näin.. oikein semmoi megakävely kohdunkaulanlyhennysliikunta härdellit :LOL:

joo ja muutenkin se et jos niitä suppareita tulee niin nopsempaa se avautuminen tapahtuu jos liikkuu !! ja jos jää makaamaan niin eihän siellä mikään silloi saa pontta avautua :xmas:
rational logic..


*muoks* neuvolassa käyty kaik ok, syntymäpaino ylitetty ko neiti jymti vaakaan :D
mul kans hemppa 125 ja eppari paranee nätisti tätin mukaan.. b:)d

Ihanaa vappua kaikille !!! :flower: B)

am & neiti A. 6 vrk
 
alkuun onnea vauvautuneille :flower: voin vihdoin lukea itsenikin tähän kastiin :D
eli pikkuruinen tyttö syntyi 28.4. klo. 11. 13, ei tarvinnut sitten mennä ke aamuna käynnistykseen :D painoa 2730g ja pituutta 47cm, pieni mutta sisukas tyttö.
lisää paremmalla ajalla, viihtyy meinaan tissillä :)

nannuli ja tyyppi 3 pvää, tänään kotiutuneena :heart:
 
Onnea vauvan saaneille :flower:

Toisilla ne jumittaa.Ehtisin hyvin tehdä munkitkin,ei ongelmia.Paitsi että totesin etten enää ikinä tee niitä.KOSKA;ne on liian hyviä :LOL: :LOL: mutta onneksi täs vatsan ympärykses ei huomaa että olisi munkkei syöty.
Kolme rinkilämunkkia meni niin etten kerinnyt ees miettiin :D
 
Tääl yhes koos, mut taas aikasta väsyneenä, kun suppareita, jo aika polttavia sellaisia oli yötä myöten ja nyt menkkajomotellut pitkin päivää! Eiköhän tää täältä kohta lähde tulemaan ulos!! :kieh:

nannuli32, aikun ihanaa kuulla, ettei tarvinnut käynnistellä ja vauva tuli omasta tahdostaan maailmaan!! =) Kovasti onnea tyttövauvasta!! :flower: :flower:

milkysternin olotilat näyttäisivät hyvinkin siltä, että pääsisit pian tositoimiin! Täältä puhaltelen ja jaan mielelläni näitä suppareitani sinne päin!! :)

Eikun mukavaa vappua kaikille! Tälle taitaa tulla toukovauva! Ja mielellään vappuvauva!! :p

Tassutin 40+1
 
Se on kuin onkin TYTTÖ!

Meille syntyi eilen 29.4. klo 17.07 ponteva tyttö, 3900 g ja 53 cm, py 35 cm.

Synnytys oli kaiken kaikkiaan aika hyvä kokemus, kesto 6 h. Olin luonnollisesti käynnistyneiden supistusten takia siis mennyt Kättärille jo 28. päivä myöhään illalla, mutta kohdunsuu vain 1,5 sormelle auki (se on tarkkaa) ja kaulaakin sentti jäljellä. Tuomiona oli ettei synnytys ole käynnissä ja jäin sinne yöksi odottelemaan käynnistystä. Aamulla kahdelle sormelle auki olevasta kohdunsuusta päästiin puhkaisemaan kalvot ja oksitosiinitipalla vauhditettiin suppareita. Kauratyynyjen ja sellaisten kanssa päästiin 4-5 senttiin, sitten ilokaasulla vähän aikaa ja sitten vielä pitkän yrityksen jälkeen lääkäri sai epiduraalin laitettua. Sen kanssa kohdunsuu aukesi 9 senttiin 1 1/2 tunnissa. Sitten vaikutus lakkasi ja kaamein vaihe olikin se, kun vielä ei oikein saanut ponnistaa tai sai vähän kokeilla ja vauvaa odoteltiin laskeutuvaksi alaspäin. Siinä olin ilokaasun voimalla, mutta ne pakonomaiset kouristukset ponnistuksineen olivat kamalia. Itse ponnistusvaihe ilman ilokaasua oli ihan siedettävä, pituus sillä noin 20 min. Episiotomia tehtiin, muita haavoja tai repeämiä ei tullut.

Vauva imee tosi tehokkaasti kaikkea mikä liikkuu, myös ilmaa (ah, mukavat seuraukset) ja on muutenkin virkeä ja jäntevä. Vielä vapun yli ollaan koko perhe Kättärillä.

Rääpyle syntyi siis lopulta vasta kun vuokrasopimus meni umpeen, eli 42+1.

Tilia ja onnellinen perhe
 
Meidän huhtivauva näköjään haluaakin olla toukovauva... :LOL:
No, ehkä me kestämme tämän. ;)

Olen tehny fetasalaatin ja pakannu kaikkea herkkua mukaan, kohta lähdetään Naantaliin piknikille! :) Ei siis mitään viitteitä siitä että Punkero aikois edelleenkään syntyä...

Laala ja Punkero rv41+3
 
Eli käynnistys onnistui hyvin ja poika syntyi tiistaina rv 41+4, klo 00.54. Painoa 3640gr ja pituutta 52cm.

Synnytyksen kesto: avautuminen 4h50min, ponnistus 4min, jälkeiset 11min.

Synnytys oli KAUHEA!!! :'( Epiduraali ei toiminut.. lopuksi sain kokeeksi vielä spinaalipuudutuksen ja se auttoi, jonka jälkeen kätilö totesi minun olevan auki ja sain alkaa ponnistaa. Siis avautumisvaihe meni "luomuna". Spinaali tuli kyllä viimeisellä mahdollisella hetkellä.. kiitos sen ponnistusvaihe oli kivuton. Jätkä syntyi nyrkki leuan alla!! Ei tarvinnut leikata välilihaa ja repeämiäkään ei tullut joten toivuin tosi nopeasti. Onnittelukahvitkin join heti normaalisti istualtaan. Kätilö sanoi jälkeenpäin tunteneensa olonsa tosi avuttomaksi kun näki että mulla on hirveät kivut (pari viimeistä tuntia tuntui olevan pelkkää supistusta.. ) ja mikään ei auttanut. Olin yltäpäältä hiessä, mitkään teipit ei enää pysyneet ihossa kiinni. :/

Kotiin tultiin eilen, nyt eka kertaa istahin koneelle kun isi ja isoveli on vapputorilla ja "Wilson" nukkuu. Niin.. nimettiin poika Wilsoniksi kun kätilö kysyi synnytyksen jälkeen että onko pojan isä ulkomaalainen kun on niin tumma! :D no ei ole.. minä oon meistä tummempi tapaus, mies on ihan perusvaalee suomalainen. Ja siis suomalainen ihan täysin olen minäkin. Ja sit tuli se Wilson Kirwan "pettämistapaus".. :D :D :D

imetys lähtenyt hyvin käyntiin, oma maito riittänyt lähes alusta asti. Yhden 20ml lisämaitoannoksen sai ensimmäisten tuntien aikana.

Usvis ja Wilson 4vrk
 
AAM
usvikselle, tilialle, nannulille :flower: :flower: :hug: :heart: :heart:

milky ja laala, ettehän nyt meitä kuitenkaan jätä vaikka toukotouhottajat saattekin :| ? tai siis tuutteko tuonne huhtivauvojen pinoon sitten ?

am & neiti A. 1 vk
 
Kyllä mä tuun ainaki sinne huhtikuisten vauvojen pinoon sitte ku tää syntyy. Olis vähän outoa mennä jonnekin toukokuisten pinoon, ku teidän kanssa on kuitenki odottanu. :D

Ihanaa, me oltiin piknikillä ja oli tosi kivaa. :) Ei se mitään jos Punkero haluaa syntyä vasta ens viikolla, sit syntyy, mä olen jo sopeutunu. :D

Ja jee, kiva että milky viel on täällä mun kanssa yhtenä kappaleena. :) Mä alan olee aika varma että me nähdää laitoksella. :D
 
Onnea uudet vauvan saaneet :flower: :heart: miinulainen, nannuli, tilia ja usvis :D

Ja sitten ilmoitan että meille syntyi kuin syntyikin sinä yönä (30.4.) poika klo. 3.44. Poika olikin ylläri kolmen tytön jälkeen =)
Mitat olivat 3184g ja 49cm. Pieni mutta iso ääninen poju ;) Tänään tultiin kotiin ja toivotaan että arki lähtee hyvin sujumaan.

Tsemppiä kaikille vielä jäljellä oleville!!!

Ooti ja pikku mies 1,5vrk
 
Pikaisesti kuulumiset.. eli siis jakauduttu ollaan, tosin ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan tämä toimitus.

Menin silloin ti aamuna synnärille, suoraan saliin kalvojen puhkaisuun. Kalvot puhkastiin klo.9.50 ja 10 min sen jälkeen alkoi tosi kovat supistukset. 4 senttiin jaksoin olla ilman kivun lievitystä ja sitten 12 aikaan pyytelin epiduraalia ja sen sain kuin sainkin parin yrittämän jälkeen. Tosi kipeet supistukset tuli alle minuutin välein ja kesto oli reilusti yli minuutin kerrallaan. Auennut olin 6cm. Sitten alkoikin tapahtumaan ja nopeesti...
12.32 vauvan sydän äänet romahti ollen 60-70, ei noussut edes supistusten välissä
12.37 Hätäsectiopäätös, pikakiidätys leikkuriin ja tämä mamma unille
12.42 sektio
12.44 vauva ulkona
Siitä sitten heräämön kautta erittäin kipeenä osastolle, jossa isukki odotteli vauvan kanssa. Siellä sitten vierähti kolme tuskaista ja yksinäistä yötä vauvan kanssa. Nyt pirteällä mielellä kotona koko perhe. Isosisko on kyllä tosi ihmeissään..

Aikamoiset traumat jäi, onneks sain synnytyksen hoitaneen kätilön kanssa pahimmat puhuttua, mutta silti, aikamoinen kokemus ja tunteita herättää mussa vielä pitkään. Haava on pirun kipeä ja mitään raskasta ei saa tehdä, eikä edes kevyttä.. Vaikeelta tuntuu. Mutta nyt huudellaan. Palailen kunhan kerkeen.

Piin ja pieni

Muoks. Ja kaiken kruunasi se, ettei mies ja esikoinen voineet olla osastolla seurana kun tuo tyttö sai vesirokon..

 
Onnea Tilia cordata, Usvametsän neito, ooti ja Piin vauvoista!! :flower: :flower: :flower: :flower:

Piin, Onneksi kaikki meni loppujen lopuksi hyvin synnytyksessä: äippä ja vauva voi hyvin! :hug: Varmaankin vähän jännittävä ja traumaattinen kokemus tuo hätäsektio! Onneksi se on nyt kumminkin ohi! Pikaisia paranemisia sinne kotiin!!

(.) Vauva on masussa köllimässä edelleen hyvin onnellisesti! =) Jännittää kyllä jokainen tuleva yö, että mitä tapahtuu: tuleeko valvomista suppareiden kanssa vai ei ja tuleeko lähtö vai ei... Kärsivällisyys alkaa jo olla koetuksella!! :x

Tassutin 40+2
 
Aamuilmoittautuminen. :D

Mä olen muuten ihanasti ihan kipeä. :kieh: Tai no en pahasti, mut silleen riittävän ärsyttävästi, että limaa tulee kurkusta ja nenästä ja oon joutunu alkaa vetää taas astmalääkkeitä että tää menis ohi (siis avaavaa lääkettä nassuun, homma on mulla nääs aina heti keuhkoissa akuutisti).... Tai jos se limatulppa tuleekin mulla nenän kautta. :kieh: :LOL:

Voi mä olisin vähän toivonu että Punkero olis tajunnu syntyä nyt ees huomenna, mut olo on niin hyvä koko ajan että ei se selkeesti edes harkitse. No, ei se mitään. Hän päättäkööt. :D

Laala ja Punkero-jästipää 41+4

 
Allusmamma;ette te meistä noin vaan eroon pääse.Me ollaan ja kuulutaan huhtikuisiin vaikka meidän masuasukit ei halunneetkaan ulos vielä tulla.

Laala;rupee tuntuu joo että päästää laitokselle yhtäaikaa,ainut vaan että sulla jo sovittu keikka.Mulla vasta maanantaina paljastuu ees vähän lisää..

Eilen tuli ulkoiltua pari tuntia naantalissa,ja vaikka hissukseen mentiin niin olo oli kiva joten eikai tässä vielä kovin nopeesti mihkään lähetä;)

Mennään miehen mummille ko hänellä eilen 80vee ja miehellä ittellään tänään synttärit.

milky 41+1
 
Sain hyvät naurut Laala :D :LOL: :LOL:
...limatulppa tulee nenän kautta...!! :LOL: :LOL:
Ihanaa, kun niin positiivisesti jaksat odotella vauvan syntymää!! =)

Täällä alkaa nuha helpottamaan, ehkä vaavi ajattelee mamin parasta eikä lähde syntymään, ettei tarvii pungertaa vauvaa mahasta nuhanenänä! :D
Huonosti nukuttu yö taas takana suppareiden takia, mutta ei taaskaan tarpeeksi kovia ja tarpeeksi usein... plääh! :x

Eli ei mitään uutta tännepäin!!

Aika hiljaista täällä!! Montakohan meitä odottelevia on vielä jäljellä??!! :wave:

Tassutin 40+3
 
Onnea uusista vauvoista! :flower: Ja Piille vielä erityishali rajusta synnytyksestä :hug:

Täällä ollaan edelleen yhdessä koossa. Kuten Laalallakin, niin täälläkin limatulppa tulee vain nenän kautta :/ Nukkuminen on huonontunut (herään aamulla jo 7-8 aikaan), joten ainakin toivon, että se olisi lupaava merkki. Toissailtana oli selässä polttoja, mutta ne katosivat yön aikana.Ja mua kun varoitettiin raskauden alussa, että kohdun mallista johtuen supistuksia voi alkaa tulemaan jo hyvin varhaisessa vaiheessa ja paljon!

Tinkatar ja Pikkiriikki 41+0
 
Hihii meil oliki kivaa. :)
Oltiin liikentees jotain viis tuntia. :D Käytiin kaupoissa ja kateltiin kaikkea ja sit käytiin meidän lähellä yhdessä kahvilassa, mies otti ihanan ison erikoiskahvin ja mä "kahden pallon" jäätelön, mikä siis tarjoiltiin isossa kulhossa ja oli ihan järjettömän kokoinen annos! :D Mä alanki ehkä käymään siinä kahvilassa Punkeron kanssa joka päivä sit ku se syntyy, kun se on ehkä puolen kilsan päässä meiltä. :D

Ostin sit viel meidän lähiapteekista raskausarpivoidetta, sitä Vichya. Toivottavasti se aikoo toimia, on nimittäin aika tiikerikuvioinen mun masu jo. Höh.

JA täällä muuten kans herätään aamuisin niin et viimeistään kasilta on pakko nousta, kun olo on niin tuskainen (selkä sattuu ja aurinko paistaa naamaan). Mut toisaalta joka aamu oon ihan virkee, vaikka yöt heräilen ku käännän kylkee.. Ja on ihan kiva herätä ajoissa, niin päivän aikana ehtii tekemäänki kaikkea. :)

Nyt harkitaan jos lähtis Aurajoen rantaan istumaan ongenvavan kanssa. :D Ihana keli olla ulkona. Varsinki ku mun olokin on mitä loistavin. :) Mähän pystyn vaikka juoksemaan jos vaan haluan. :D

Laala ja Punkero rv41+4
 

Yhteistyössä