Jospa mäkin yrittäisin jonkinmoista synnytystarinaa tänne väsätä. =)
Eli keskiviikkona 22.4 heräsin yöllä 00.15 parin tunnin yöunien jälkeen outoon oloon
Selkää poltti ihan vietävästi :x siinä vähän aikaa ihmettelin ja huomasin et kymmenen minsan välein tuli aina nää poltot :$
01.45 soitin synnärille ja siellä sanottiin et ÄLÄ tule tänne
Sitten vasta kun et enää kotona pysty olemaan. Kolmelta alko olla niin tukalat oltavat että soitin äidin esikoiselle ammax ja herätin isännän. Puol 4 lähettiin kohti Seinäjokea, tais olla isännällä aika raskas kaasujalka kun 80km meni n. puoles tunnis. Neljältä oltiin perillä ja selvis mix olivat sanoneet "älä tule tänne" olin seittemäs synnyttäjä sille yölle :saint: No kätilö teki sisätutkimuksen ja olin 4cm auki, samantien siirryttiin synnytyssaliin ja sielä olin 8cm auki. Isäntä raukka joutu hieromaan selkää urakalla kun polttoja pukkas tulemaan niin tiuhaan. Puol 5 isäntä poistu takavasemmalle ja kätilö puhkas kalvot. Tuntu kyl et selkä katkee kun kaikki kipu tuntu sielä ja jouduin makoilemaan siinä sängyllä selällään :'( :'(
Ilokaasumaskin kätilö anto mut muutaman henkäyksen jälkeen heitin sen seinään kun ei apua ollu ja oksettava olo oli koko ajan. Pudendaalipuudutus oli ainut kivunlievitys mitä sain...Eikä asentookaan saanu vaihtaa semmosex kun olisin halunnu. Episiotomia jouduttin tekemään kun jätkä tuli vähän vinos asennos ulos mutta kuiteski ilman imukuppia. Ja jätkähän synty RV 40+4 klo 5.54, 4100g, 51cm ja pipo 37cm. Avautumisvaiheex papereihin merkitty 5h ja ponnistusvaiheex 39min.
Kymmenee asti jouduttiin olemaan salis kun vuoto ei meinannu millään loppua, sain peräpuikkoja useampaan otteeseen ja reiteen jonku piikin et olis rauhottunu, minkä lopux onnex tekikin. Ja antibioottitippahan mulle laitettiin heti kun esikoisen aikaan oli toi strepto-b positiivinen, nyt ei edes testattu vaan automaattisesti laittovat tipan. |O
Perjantaina päästiin kotiin, jätkällä kaikki hyvin mut äiskällä epparista tikkejä repeilly et tosi varovasti käskettiin olla eikä saa istua ja maitoohan ei taaskaan herunu :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Seuraavan viikon keskiviikkona neuvolatäti tuli kotikäynnille ja anto luvan istua jos oma olo sallii, haava oli siisti
Oli se viikonloppu aika tuskanen kun turvotus iski täydellä kympillä jalkoihin eikä istua saanu, kaikki tehtävä seisten tai maaten jos mustis esikko anto.
:headwall:
No nyt on aivan ihanaa kun saa istua ja vuotokin on jo minimaalista =) =) Kyllä kaikkia pieniä asioita alkaa arvostamaan kun ne on kiellettynä vähän aikaa. :heart:
Maitoo ei heru vieläkään, joten korvikkeella tämäkin vauva etenee.. Jätkä vetää 100ml kerralla joten jos maitolaitos alkaa toimimaan kovalle käytölle joutuu, nyt kun oon pumppaillu niin 15ml on päivän saalis plus mitä jätkä tissistä irti saa. Sain jopa lääkekuurin (pahoinvointilääke) minkä sivuvaikutuksena pitäs olla maidon heruminen mut ei vaikutusta vielä havaittavissa :ashamed: :/ Mut en aio tällä kertaa saada hepulia ja huono äiti syndroomaa vaikkei imetys onnistuskaan, kun kerran esikoisen aikaan oli sama homma. Huono lehmä mikä huono lehmä
Nyt on onnex esikoisen mustasukkasuuskin vähän helpottanu ja äiskän hormonimyrskyt alkaa olla ohi, ei enää itkukohtauksia :wave:
Jätkä vetää päivällä n. 6tunnin päikkäreitä ulkona vaunuissa, ihan kivasti saa aikaa siivoomiseen, ruoanlaittoon ja esikoisen kans oleiluun. Muuten syö n. 3,5h-4h välein, pari kertaa yöllä herätään. Saiski ton päikkäripituuden muutettua osuvax yölle :xmas:
Isäntäkin sitte yllätti :heart: :heart: Kun kotiin päästiin, niin lauantaina kun mun tisut oli niin rikki et tuli pumpates verta eikä voinu kuvitella imetystä niin hän haki alkosta elyseepullon poitsun kunniax ja äiskälle vuoden raittiina olon kunnix. Pisti muuten aika hyvin nesteet liikkeelle. Niin ja oonha mä tissutellu ykköskaljaakin neuvolatätin käskystä
et jos maito nousis mutta ei... Eli alan olla aika alkoholisti vai mitä??? :x
Mutta eipä tällä erää enempää romaania :wave:
Jaksuja kaikille loppusuoralla oleville!!!!
Outokumpu ja jätkä 13pv