<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Hei pitkästä aikaa! :wave:

Lueskelen kertyneen pinon myöhemmin läpi, mutta ilmoitusluontoisesti:
meille syntyi 28.4. tiistaialkuillasta (vko 42+0) klo 18.58 tytöntyllerö, paino 4300g ja pituus 54 cm. Onneksi en etukäteen tiennyt minkäkokoinen tytteli sieltä oikeasti oli tulossa (arviot heitti vähän tai jonkin verran). Olis iskeny rimakauhu, kun on normikanavat, muttei välttämättä isolle vaaville. Ponnistusvaiheen rankkuudesta (repesin jonkin verran) ja kestosta (yli tunti) huolimatta jäi koko touhusta positiivinen kuva ja henkilökunta oli ihana ja ymmärtäväinen niin synnärissä kuin osastollakin. Ja nyytin kun sai syliin, niin tuntui, että ne kivut ja säryt tosiaan unohtui siihen paikkaan. Eilen illalla kotiin sitten vauva-arkea reenaamaan.

Kaikille vielä yhdessä koossa oleville: ei mene enää kauaa, tsempitykset vielä vihonviimeselle loppusuoralle!!! :hug:

Kaikille muille sillä välin vauvautuneille hirmusesti onnea nyyteistänne! :flower: :heart:

AuroraB + tyty 4 päivää
 
Onnittelut AuroraB:lle :flower: :flower: :flower:

Laala, yritin käydä apteekista hakemasta kanssa vichyn voidetta rintojen ihaniin auringonsäderaskausarpiin, mutta eivät olleet varmoja, voinko käyttää imetysaikana...no, pitää koittaa sitten rasvailla myöhemmin, kun on jo peli menetetty...

Tsempitykset odottelijoille!
 
Täällä ollaan edelleen. :wave: :D En mä kyllä enää edes usko, että mitään tapahtuu ennen tiistaita, joten hyvillä mielin ihan sitä odottelen. :) Ajattelin että tänään vois pestä koneellisen pyykkiä, ja katsoa että keittiö on siisti ja muuta tällaista "viimehetken" pikkusiivoa, niin on sitten kämppä kutakuinki kuosissa ainaki omasta puolestani kun joskus laitokseltaki päästään. :D Huomenna vois tiskin tekemisen sijaan yrittää sit ylipuhua vaikka miehen syömään johonkin ulos. :D

Vielä ku keksis miten saan miehen muistamaan kukkien kastelun. :LOL: Meillä on ihana chilikasvi ikkunalla, minkä oon ekaa kertaa saanu pysymään hengissä jo 10 sentin korkuiseksi, niin ei sitä saa tapattaa. :LOL: Mulla on isot huolet. :D

Ja varalta täytyy tietty silti ottaa nyt sekä tänään että huomennakin viel mahakuvia, tiistaina se tottakai muistetaan... Mutta mun harvinaisen sitkeästi pysyvästä odotusmasusta pitää saada ikuistuksia. :D Mun isosiskot on jo nauranu, että mä teen ilmeisesti heti ennätyksen meistä kolmesta (molemmilla siskoilla on kaks lasta), että ilmeisesti saan isoimman vauvan meistä ja nyt oon jo odottanu pidempään kuin kumpikaan mitään raskauksistaan. :LOL:

Toivottavasti saan muuten sit nukuttua ma-ti välisen yön. Alkoi nimittäin vähän jännittää, että kun tiedän maanantai-illalla nukkumaan mennessäni, mitä aamulla on odotettavissa, niin voi olla nukkuminen vähän heikkoa sekä mulla että miehellä... Onko jotain hyviä juttuja millä sais varmistettua hyvät yöunet/nukahtamisen?

Iig, jotenki NYT alkaa hiljaksiin tulee sellanen olo, että elämme jännittäviä aikoja. :D Vaikka tässä nyt onki viel kaks yötä... :D

Laala ja Punkero :heart: rv41+5
 
Laala; mä en varmaan sais nukuttua silmäystäkään..

Oltiin eilen miehen mummin 80vuotis-kekkereillä koko päivä.Ja lähtiessä rupes supisteleen toden teolla.MUTTA; koti-sohvalle päästyä se oli taas ohi.Mä vuodan varmaan kaikki limakalvot ulos kun tota tulee paljon,on aika ällöä :x

Muuten vaan ollaan ja ootellaan.Mullahan on huomenna heti aamusta se neuvola ja sitten saan iltapvllä varata aikaa sinne ya-kontraan.Juu..

milky 41+2
 
AAM
:D täällä olette vieläkin :headwall: :hug: rakkaan murut !!
Toivotaan näin että kun laala lähtee käyntsärille niin milkyllä voi supparit tiivistyä niin että saatte molemmat vaavat samaan aikaa laitoksella :D eiks se kuulostais hyvältä ?? :) B)

Tsemppiä... :hug: ja jaksuja mullahan oli se 41+4 kun syntyi joten.. |O aah että se aika ei ollut mitään muuta kuin helkkarin pitkääää...
mutta esim kirppisten kiertely on mun lempi ei-mtn-tekemistä- puuhaa.. :whistle: ja liikkeellä olohan on se joka edesauttaa.. = blaablaablaaaa :LOL: kun mikään ei auta ! :kieh:

Am & neiti A. 9 vrk :heart:
 
Ei kannata sit googlettaa mitään synnytyksen käynnistys-juttuja. :whistle: Okei, kaikki kokee jutut omalla tavallaan, ja jokainen (käynnistettykin) synnytys on erilainen, mut mun hermostuneisuustaso nousi aika radikaalisti tässä viimisen tunnin aikana ku menin lukee käynnistyksen eduista/haitoista ja et miten kauan on menny käynnistyksissä jne....

Toivon itelleni sellasta alle vuorokauden suoritusta ekasta cytotecista (sitä ne vissiin antaa TYKSissa).. :kieh:
 
Onnea kaikille nyytin saneille :flower: ja suppareita ja jaksamisia vielä hautoville :heart: .

Yritän nyt pikaisesti jotain synnytys tarinaa väsätä =) .

Eli mulla oli 27.4 (rv 40+1) synnytyksen "suunnittelu" käynti ä-polilla. Lääkäri katsoi tilanteen ja totesi, että kun vuodelevossa olen ollut marraskuulta lähtien vähän väliä ja kohdunkaula oli hävinnyt kokonaan ja reilu 2 cm auki, niin päästetään mamma tukalasta olosta ja otetaan saliin kalvojen puhkasuun (kiitokset ihanalle lääkärille :flower: ).

Salin pääsin klo 15 ja olinkin auki jo 4 cm (ilmeisesti sisätutkimus sai vähän tilannetta edistymään) klo. 13 olin ollut siis sen reilu 2cm auki.

Kalvot puhkastiin ja jäin odottamaan kunnon supistuksia. Siinä höpöteltiin miehen kanssa niitä näitä ja klo 16 olin 6 cm auki. Vähän tämän jälkeen alkoi supistukset tuntumaan kipeemmiltä ja pyysin ilokaasun ja siirryin sitä naukkailemaan keinutuoliin. Klo 18 alkoi supistukset tuntumaan jo hyvin kipeiltä ja ilkaasua sai imeä jo aikalailla, tuolloin olin auki 8cm. Siitä vartti eteenpäin ja tunsin ensimmäisen kerran ponnistuttavan, soitin kätilön paikalle ja siirryin sängylle, edelleen 8 cm auki ja nyt sattui jo niin pirusti. Itku pääsi ja sanoin kätilölle, että en voi olla ponnistamatta ja kätilö tutki ja totesi, että ponnista vaan 10 cm auki, ponnistusvaihe alkoi klo. 18.27.

Ensimmäisen supistuksen missasin täysin, toisella supistuksella syntyi 10 pisteen tyttö :heart:
Ponnistusvaihe loppui siis 18.33, ei tullut repeämiä, eikä siis tarvinnut tikkijä laittaa.
Jälkeiset tulivat n.10 min päästä ja vuotoa tuli 1l, onneksi edellisen synnytyksen jäljiltä osattiin tuohon vuotoon varautua (edellisessä melkis 2l) ja sain ison tipan jo ennen ponnistusvaihetta (oksitosiinia), hemppa laski kuitenkin vain 97 ja olo oli vuodosta huolimatta hyvä.

Suihkuun pääsin vasta klo 21 ja osatolle klo 22.

Kotiin päästiin 1½ vrk:n jälkeen. Tyttö on tyytyväinen vauva, nukkuu ja syö. Yöt menee hyvin, nukahtaa 22-23 ja heraa 4-5 aikaan syömään ja jatkaa unia 9-10, paremmin saan nyt nukuttua kuin moneen viikkoon ennen synnytystä :heart: .

Miinulainen + rinsessa 6vrk
 
Minä myös ilmoittaudun edelleen yhdeksi kappaleeksi :wave:

Laala: Tuo unen päästä kiinni saaminen edellisenä iltana on kyllä varmasti tosi vaikeaa... Ikävä kyllä mulla ei aineskaan ole tarjota mitän kikka kolmosia. Ja ei tosiaan niitä käynnistysjuttuja kannata kauheasti lukea. Ne kun voivat sujua ihan samallakin henkilöllä täysin erilailla eri raskauksissa. Mä esimerkiksi olen jo kahteen kertaan kokenut cytotecilla käynnistykset (keskeytyksen & keskenmenon yhteydessä ) ja ne oli keskenään täysin erilaisia kokemuksia.

Milky onnellinen pääsee myös maanantaina varailemaan ya-kontrolliaikaa :) Mä saan maanantaina vasta tulevan viikon neuvola-ajan ja käsittääkseni se käynti on kuitenkin ennen kontrollikäyntiä. Joten vielä on monta päivää (varmaankin) odotettavana.

Ja kiitos miinulaiselle synnytyskertomuksesta. Noita on jotenkin lohduttavaa lukea, kun kuulee, että A) lapset ovat syntyneet, eivätkä jääneet mahaan ja B) ne tekevät itsellekin synnytyksen tutummaksi asiaksi.

Tinkatar ja Pikkiriikki 41+1
 
Vauva, joka on maailman kaunein ja rakkain olento, syntyi meille rv:lla 42+1, maanantaina 27.4 aamusella klo 7.57, painoi 4585g ja pituutta oli 51cm. Tyttövauva siis hän :heart: Sairaalasta lähtiessään rakas kullannuppu painoi 4286g.

Tämän täydellisempää aarretta ei voi ikimaailmassa edes kuvitella saavansa ennen kuin sen saa syliinsä ja saa katsella tuota herkkää aitoa ihmistä :heart:

Onnea kaikille vauvan saaneille taas :flower:

Ja tässä meidän korvaamaton rakkauspaketti 9,5 tunnin ikäisenä:

[img=http://img7.imageshack.us/img7/8093/mauvamauvanen95h.th.jpg]
 
Oooo, ihana pullukka FunkyMamalla! :heart: Teidän rinsessalla on selkeesti haltiakorva! :D

Mä niiiiiin paljon itekin odotan että saan meidän pienen masun puolelta syliin, tosin vähän jännittää edelleen että kuinka iso neiti tulee (ja onhan se neiti. :LOL: )...

) .) lihamakaroonilaatikko uunissa, kuolen nälkään ennen ku saan sen sieltä. :LOL:

L :heart: P
 
Onnea AuroraBorealis ja FunkyMama vaaveista!! :flower: :flower:

Täällä ollaan yhes koos ja ootellaan niitä suppareita kovasti... Yöllä tuli taas muutamat polttavat sellaiset, mutta ne jäi siihen. :headwall:

Viime viikon torstaina piti käydä siellä lekurissa, mutta tämä oli jo lomalla, eli huomenna aamulla heti soitto sinne ja jos pääsisi vastaanotolle tarkastamaan mitä nuo supparit on saaneet aikaan... :p Ja jos vaikka lähtis tutkimuksen jälkeen tulemaan kunnon suppareita!! :kieh: :kieh:

Hohhoijakkaa, syntyisi jo tuo vauva tuolta masusta!!!!! :heart: :heart:

Tassutin 40+4
 
Voi vitsi kun lukee täältä näitä tekstejä niin tulee heti uudestaan vauvakuume!!!
Uskokaa tai älkää mut haluisin heti perään uuden söpöläisen!!!
Appiukkoki sano jo papille että parin vuoden päästä taas nähään :LOL: Se taitaa olla jo perillä tästä mun vauvakuumeesta mitä tää mulla on..ikuista!!! :LOL:
Appiukkoki on isosta perheestä samoin ku anoppi...
Meillä siis oli tosiaan ristiäiset tänään ja nimeksi tuli Leevi Lennart Oliver!!!

Tsemppiä teille jotka vielä täällä odottelette pakettia!!!
Nyt pitää mennä taas
Vaavimasu ja Leevi
 
AAM
:flower: :heart: Funkkiksellaja perheelle :hug: ihana iiiiso tyttö...

Miinulaiselle kiitokset skertomuksesta =)

tassuttimelle, tinkattarelle laalalle ja milkylle megasuppareita.. :whistle: :whistle: :whistle:

Vaaviksen pojalle tuli komia nimi :heart: :hug:

täällä kans jo vauvakuume alkanut uudelleen.. :ashamed: ei sille mtn voi vaan...

am & neiti A.
 
mä en kyl tiedäkään että miten raaskin luopua tästä masusta. :eek: :ashamed: Tykkään niin tästä masusta ja näistä sisältäpäin tulevista potkuista, että en ookaan varma haluanko tiistaina mennä käynnistykseen. :LOL: no joo tietysti meen, mutta miten tästä raaskii luopua? Onks kellään ollu ikävä masua sit ku on beibi ollu jo sylissä? :saint: :LOL:

oon toivoton tapaus. Tätä kai tää ikihaudonta teettää, aivot pehmenee.
 
Laala, mulla ei oo kyllä ikinä tullut ikävä masua synnytyksen jälkeen. On niin tukala ollu liikkua ja on aina ollut kova halu pystyä taas toimia normaalisti ja saada "se oma" kroppa takasin, kun iso masu on ollut esteenä ja hidasteena. Mutta onhan noi potkuloinnit suloisia! :heart: :heart:
Nyt kun on varmaan viimeinen raskaus meneillään, niin ei siltinkään varmaan tule yhtään ikävä masua! Se ihan vauvavaihe, kun vauva on vastasyntynyt ja pikkuriikkinen, niin taitaa olla ainakin mulla semmosia juttuja, joita tulee ikävä!

Vitsit, joku negatiivisuus-masis -puuska iski! :/
Ei jaksa yhtään enään tätä olotilaa, joka tulee vaan tukalammaksi ja tukalammaksi!
Masu on niiiin iso jo, ja perkules on niitä raskausarpia tullut lisää, kivat tiikeriraidat navan ympärillä ja noita viiruja on myös kyljissä. :( Ja koko ajan pistelee ja puutuilee oikea käsi. Ja oikean jalan nilkka ja jalkaterä ihan paisuksissa ja vähän kipeenä tästä turvotuksesta. Ja naama ihan pallokalan naama ja oon ihan läskimoosesryhävalasvirtahepopullukka!! :(

Eli vauva ulos masusta ja heti! Nyt äiti käskee!! Ja on toteltava!! ;) :kieh: :kieh:

T: Tassutin, joka on jo ihan kyllästynyt odotteluun ja raskausvaivoihin...
 
Onnea ihan tuhannesti kaikille vauvautuneille!

Oon välillä käyny lukemassa pinoa, mutta en oo jaksanu kirjotella tänne ollenkaan ja aika laiskasti tonne vauvautuneiden puolellekin. Aika täystyöllistäjä on tuo meidän herra nimittäin tällä hetkellä. Olis syömässä koko ajan. Siis oikeesti IHAN KOKO AJAN. Välillä nukahtaa ja sit taas luulee ilmeisesti että edellisestä kerrasta on kauankin.

Toivottavasti te vihon viimeiset villahousutkin pääsette ihan kohta tonne toiselle puolelle. Nythän on jo toukokuu ja vappukin jo mennyt. Supparipuhureita siis toivotellaan täältä!!!!

Nappi ja Konsta, kohta jo 6 viikkoa.
 
Jee :D Eilen illalla tuli suppareita jo oikeesti kolmen tunnin ajan melkoisen säännölliseen,mutta ohi meni sekin joten ei muuta ko neuvolaan :headwall:

Mulla ne ei todnäk niin järein kipeiksi ylly(usko on kova),mutta eiliset oli jo sen verta epämiellyttäviä ja kuitenkin reilun 10min välein että ehkä ne oli melko varmaan niitä aikuistenoikeita.Mä en haluu tässä vaiheessa mitään harjotussuppareita ees enää.

Tänään saan sitten(kunhan tyksin ajanvarausaika on)varata sen ya-kontrollinkin.Saas nähä milloin mulle sen ajan antavat.Selkä on niin kipee etten halua enää olla näin mahakas :LOL:
 
milky ne varmaan antaa sen kontrolliajan sulle ylihuomiselle, jos vaan on aikoja viel jäljellä. :) Turussa mun mielestä käytäntö on että se olis 41+5 päivänä se ya-kontrolli (ja hyvässä lykyssä voisit ehkä jo jäädä sinne...) mut mulla oli siks niin aikasin ku oli vapun vapaat välissä, niin tarjosivat aiempaa aikaa ja mä tietty innoissani otin sen ku luulin et jotain alkais tapahtuu... :kieh:

) .) Täällä siis ollaan edelleen. Huomenna aamulla mennään käynnisteltäväksi. Mies on tietenki tulossa mukaan, ja mä vähän säälin sitä, sillä on varmaan TYLSÄ päivä edessä.
Sain nukuttua yön aivan mielettömän hyvin. 9h unta palloon, ja vessassaki kävin vaan sillon viiden jälkeen ku miehel oli herätys. :) Ihanaa, vaikka ens yö menis pipariksi, tää yö on hyvin nukuttu ja se auttaa jo paljon. :)

Tänään pitäs käydä viel koululla viemäs yks paperi. Palautuksen deadline olis perjantaina, ja alunperin luulin että tän viikon aikana olisin vieny pariviikkoisen Punkeron kanssa sen paperin (niin että saisin näyttää niille opettajille että mitä sieltä kuoriutu), mutta hän nyt päättikin toisin. :LOL: No hyvä toisaalta että tänään ei näytä mitään tapahtuvan, niin ehdin hyvin viedä sen paperin kuitenki. :D

Laala ja Punkero rv41+6
 
mamiti87, paljon onnea tyttövauvasta!! :flower: :flower:

Laala saakin sitten pian vauvan syliin!! Toivotaan, että käynnistys lähtee mukavasti käyntiin ja synnytys menee hyvin ja nopeasti!! Tuleekin kiva syntymäpäivä vauvalle: 05.05. päivä, jos suostuu tulemaan huomisen aikana masusta ulos!! =) Tulispa tännekin semmonen syntymäpäivä vauvalle!! :D

Täällä ei mitään uutta, iltapäivällä lekurilla käynti, taidan sitten taas piipahtaa täällä kertomassa lekurikuulumiset...

Tassutin 40+5
 

Yhteistyössä