<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

SädeI onnea matkaan!!! :flower:

) .) Alan hiljaksiin lukemaan itseni kategoriaan "ikihautojat"... :D Miten kummassa mulla oli sillon niitä kivuliaita supistuksia ennen viikko 35 ja sitä rataa ja nyt ei yhtään? :LOL: No, ei se mitään, kohta meen herättää miehen (kahvi tais tulla just valmiiksi) ja alan hoitaa parisuhdetta... :kieh: Eiku valitettavasti SSS jää meillä maksimissaan siihen siivoukseen, kun ei oo saunaa ja kumpaakaan ei oikeen inspiroi se kolmas S (mies pelkää mahaa ja sitä että Punkeron pää tuntuu tuolla alhaalla ja mua ei muuten vaan..)... joten ehkä mies saa sit tutkia mun akupisteitä ja kävellä mun kanssa jne jne. :D Eilenhän sain sen yhden kipeän supistuksen (ja aika monta kivutonta kyllä), mut sen verran ilkeästi kramppas silloin reidet että en taida haluta niitä kauhean montaa ilman että mies on vieressä, joten tänään tehdään kaikkea yhdessä... Aurinkoinen ulkoilma kutsuu myös tänään. :)

No mut nyt herättelee miestä. :D

Laala ja Punkero rv40+4
 
Helooouu!

Mun tilanne muuttunut, juuri sitten sen eilisen yliaikaiskontrollin jälkeen jossa sovittiin nyt ylihuomismaanantaiksi käynnistysaika.. Viime yönä 2 aikaan koitin jostain syystä alitajuisesti pimpuraani, niin se oli ihan vetinen, mutta ei ollut sohvalla länttiä eikä veskiin mennessä sitten valunut reisiä pitkin.. Ajattelin että jeeee, oiskohan tää nyt lapsivettä..

Sitten herätin miehen ja kerroin tuosta ja annoin sen jatkaa unia.. SItten olkkarissa avasin telkun ja odottelin mahdollisia tulevia supistuksia.. No en jaksanut katella kauaa ohjelmia kun ei oikein mitään erikoista tullut mihin ois päässyt juoneen kiinni.. Siinä sitten johonkin 5 asti nukuin ja koko ajan laskin että menkkamaisia supistuksia on tullut, unen juonessakin sanoin miehelle vähän väliä supistuksista.. En niitä tarkkaan unenpöpperössä voinut laskea, mutta niitä tuli. Siinä siis 5 aikaan koitin alakertaa taas ja lirultahan siellä tuntui ja taas menin veskiin.. Paperiin tarttui semivaaleanpunertavaa litkua.. Sitten noin vajaa tunti myöhemmin pyyhkäisin taas, niin oli jo enemmän vaaleanpunaista, laimean mehun väristä.. Ei mitään valunut edelleenkään reisiä myöten vaan oli kyllä litkua eikä limatulpan tyyppistä.. Sitä ei ole tullut, kai.. Voihan se sitäkin olla mutta enemmän lapsivedeltä vaikutti. JEE! iso jee!!

Innoissani heti miehelle näytin paperia ja kerroin että supistuksia ollut noin 10min välein jo aika kauan.. Ja nytkin on koko ajan se noin 10min väliä..

Soitin noin tunti sitten Nkl:lle jonne kokoajan on ollut aikomus ja tarkoitus mennä, niiin sanoi että heillä on hyvin täyttä että soita kättärille. Kääks, no sinne soitin ja mukava kätilö jutteli mun kanssa ja sanoi että odottele kotona supistusten vahvistumista, laske tunnin ajalta vauvan liikkeet että on 10 ja tsekkaa ettei siteessä ole vihreää vuotoa. Sitten klo 14 sinne tai nkl:lle sairaalakassin kanssa matka! Ihanaa vauvat ihanaa, tämä on ihanaa! Nyt synnytys tässä pikkuhiljaa etenee.. HOPE SO! :heart: Soittelen vielä nkl:lle puolen pv:n aikaan ja tiedustelen mikä silloin on niillä tilanne että mahtuuko meitsi.. Muutoin kättärille, eikä kyllä haittaa vaikka en ole ikinä siellä käynyt mitenkään päin, koska oli niin mukava nainen puhelimessa.

Vihdoin tapahtuu JOTAIN! :heart:

Nyt yritän nukkua vielä vähän..

HEI KAIKILLE VOIMIA TÄLLE PÄIVÄLLE JA SÄTEELLE TSEMPIT KÄYNNISTYKSEEN!! JNE KAIKILLE JOKAISELLE TSEMPPEJÄ! :hug:

sori vähän omanapainen kirjoitus nyt, ajattelin vain nopsaa merkata tilanteeni tänne.. :flower:



 
Onnea taas vauvautuneille :hug:
ja hei vau Funkymama kyllä se sieltä lähtee tulemaan, jännittää sun puolesta!!!! :D
säteelle ONNEA JA TSEMPPIÄ matkaan :wave:

täällä koossa, eilen illan taas supisteli oikein huolella, on sekstattu ja saunottu, tänään uusinta!! mä oon kyllä niin jäärä että vaikka eilen supisteli urakalla 3h illalla, kaksinkerroin vaikeroin, en lähtenyt, ja yöksi nuo kaikki taas lakkas, toissa päivänä suppaili kipeesti 12 asti päivällä, ja yöks loppu taas..luulis että ois pehmittäny ja aukonu paikkoja, se selvinee viimestään maanantain ä-polilla!!
sielläkään ei kehtaa itsee kun nut 7 vkoo supistellu koko ajan, ja alan oleen niin loppu!! terkkarikin sanoi ettei ne sen takia käynnistä :ashamed:
ja täällä kuulemma pääsee y-a käynnistykseen vasta kun vko 43 alkaa..ei voi olla siis totta!! että hyvässä lykyssä tässä tarttis vielä 3vkoo kärvistellä, ja valvoo..mä oikeesti hajoon jo ajatukseenkin :'(

noh, kaunis ilma ulkona, lähtis vaikka ulkoileen perheen kanssa, ja saisi piristystä vähän siitä :heart:

jaksuja ja supparipuhalluksia täältä, ja jännityksellä odottelen uusia kuulumisia :hug:

-nannuli ja tyyppi rv. 39+3 :heart:
 
päiviä tänne..:)

nannuli32: tiedän tunteen noista supistuksista...eilenki supisteli illalla pari tuntia ja sit ne lakkas ja ihan nii kipeitä olivat et jouduin oikein hengittelemään... :x sen jälkeen heräsin yöllä 00:50 kipeisiin supistuksiin jotka sit valvotti kaks tuntia... :ashamed: et voin kyllä sanoa myös että alan olemaan ihan loppu... :ashamed: mulla tosiaan 3cm auki ja kanavaa 1cm viikoilla rv38+1.. ja sen jälkeen tullut taas ihan hirveästi supistuksia et nykyisestä tilanteesta ei mitään tietoa.. :eek: esikoinen tosiaan syntyi näillä viikoilla rv39+5 et saas nyt nähdä kuinka tän kanssa käy.. rupean tosiaan odottaa sitä tiistaista käynnistys/kontrolli aikaa nii sais vähän jo huokaista.. :/ ( ai niin ja tänään olis ultran mukaan laskettuaika...)

Paljon onnea teille vauvautuneille... :heart: :flower:

mamiti87 ja vaavi rv39+5
 
Säteelle onnea käynnistykseen! Toivotaan että kaikki menisi hyvin. Ja Fankymamma taitaa kanssa kohta päästä tositoimiin =)

Täällä sitä edelleen roikutaan, ei nytkään mitään suppareita. Eilen illalla oli vähän hankala olo, mut nyt ei mitään.
Meillä sitä tuota yhtä ässää ei käytetä, kumpikaan ei oikein nauti siitä tässä vaiheessa raskautta.. Vauva tosiaan niin alhaalla, että sattuu kävellessä ja koko ajan sellainen pissahätä tunne päällä.
Jospa tämä vaavi täältä jossain vaiheessa päättää ulos tulla ;) Ehkä...

Mut ilmat kyllä suosii harmi vaan on aika väsy olo eikä kauaa jaksa lasten kanssa siellä olla :/ Mieskin yllättäen töissä...

Mut palataan :wave:
 
onnittelut vauvautuneille :hug:

ja tsemppiä kaikille vielä masun kanssa kärvisteleville :saint:

meillä poika jo 3 viikkoa ja päivän :heart: tänään mennään mökille aurinkoa paistattelemaan. kaikki menyt tähän asti ihan hyvin. vähän vaivoja on ollut, mutta ei mitään vakavaa.. on tää kyllä sen odottamisen arvoista :heart: mutta myös hyvin rankkaa, muistakaa ihmiset pyytää hoitoapua. me on niin tehty ja koko perhe taas pirteempi B)
 
Blaah! Just nyt mua kyllästyttää!
Ollaan ulkoiltu miehen kanssa, käveltiin tarkoituksella koko ajan vähän liian kovaa, mä hypin kaikki portaat ylös ja alas ja niin edelleen... Mut EI MITÄÄN! EI edes kivuttomia supistuksia ku pari hassua. :kieh: Ja nyt meil on sit miehen joku kaveri käymässä, ne pelaa pleikkaa, olisin sit mielelläni edes tehny jotain yhteistä tuon miehen kanssa ku on tällasia viimisiä päiviä. Mut ei. Viideltä alkaa Suomen peli (ja se kaveri kai jää katsoo sitä meille) ja olisin tykänny mielummin että oltais menty vaik mun siskon luo että ne miehet olis sit voinu katsoa peliä ja me naiset vaikka SAUNOA mut ei. Nyt oon sit kotona kahden miehen seurassa millä riittää mielenkiinto tasan tohon tv-ruudun tuijottamiseen.

Tylsää. :/
 
Mullakin on tylsää, mutta kun väsyttää niin pirusti nii en edes jaksa aatella mitään tekemistä. Päivän saldo nolla supistusta, alkaa kyllä pinna loppumaan tähän odotukseen!! Hohhoijjaa, enää 5 yötä käynnistykseen |O Jokohan on säteellä, funkkiksella ja allulla vaavelit ulkona.. *kade*

Piin 41+3
 
iitu89 onnea onnea vauvasta!! :flower: :flower:

Muutamilla onkin jännät paikat edessä ja lähtö kohta synnärille! Tsemppejä ja onnea synnytykseen! =)

Täällä ei mitään uutta tai erikoista. Leväten menee tää viikonloppu. Vaikka on ollu näin ihana auringonpaiste, en oo vieläkään päässy lähtee ulos... Ei vaan jaksa... Mutta mikäs tässä lepäillessä ja voimia kerätessä! :D

Tassutin 39+3
 
Onnea kaikille uusia vauvoja saaneille!!!! :heart: :heart:

Ymmärsihän tämäkin hikotteleva pallo ulos tulla...elikkäs 22.4.2009 klo 5.54 SYNTYI POIKA 4100g, 51cm ja pipo 37cm
Ensimmäiset merkit synnytyksestä tuli 00.15 eli aika nopeeta toimintaa, ei mitään epiduraaleja annettu ainut oli toi pudentaalipuudutus. Eilen kotiuduttu vaikka äiskän eppari vähän oli ratkennutkin. Mutta tarinaa sitten kun istuminen onnistuu paremmin :LOL: :LOL:

Jaksuja kaikille!!!

outokumpu ja huutava sinappikone jörmyniska 4pv
 
Onnittelut taas vauvan saaneille :heart:

Kyllähän ne sieltä ulos saadaan kaikki :LOL:

Kaikille käynnistykseen menijöille isot tsemppaukset ja muillekin viime hetken odottajille jaksamisia. Allusmamma taitaa olla jo vaavi sylissä...hope so :D

Ihanaa kun on noi ilmat lämmenny ja pikkutytön kanssa on mukava ulkoilla. Meillä raukalla nenä täynnä maitoa ja se rohisee ja yskii sitä raukka ulos kokoajan. Multa tulee niin ruiskuten maitoa, että väkisinkin vetää väärään kurkkuun ja nenäänkin :(

Onneksi on keksitty toi nenä friida.viimeyön pelastaja :LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin ja SUPPAREITA niitä tarvitseville
Superheppuli ja "Helena" 13vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piin:
No niin laala, nämä käyty läpi, tosin eipä ole auttanu tähän osoitteeseen sitä nyyttiä saamaan, mut kokeiltu on =)

SSS eli seksi, sauna ja siivous
Nännien hieronta
Vattutee
Vyöhyketerapia http://www.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html
Jossain luki myös että pitäis huitasta nassuun raparperia..
Tähän lisäisin ainakin
silittämisen
leipomisen
ja kaikenlaisen sellaisen mitä ei voi jättää kesken! :D eli just joku leipominen tms.
Niin ja kummipoikani syntyminen käynnistyi kun äitinsä kyykki kukkapenkin kimpussa päivän.

Tosin ei ole toiminut minulla edellisessäkään raskaudessa, mut jos jollakulla sattuis toimimaan.

Minua on ruvennu hirveästi "pelottamaan" et jos ne ei käynnistäkkään maanantaina.. Jos ne lähettääkin mut vielä kotiin... :/ Isäntä on jo töihin sanonut et jää maanantaista alkaen isyyslomalle. Minä meen maanantaina yksin taksilla kajaaniin, mies jää pojan kans kotiin. Kait minä silti saisin taksikyydit omavastuu hinnalla JOS ne lähettäiskin mut jostain syystä vielä kotiin... Mut neuvolantäti kyllä lupasi sen käynnistyksen, kun vielä sanoi että mikäli kaikki menee hyvin niin olen vauvan kanssa jo keskiviikkona kotona! Jotenkin se kuulosti liian hyvälle...

Laala :hug: Ehdotitko miehellesi sitä siskosi luokse menoa? Jos sillä ei oo tullu itellä mieleen lähteä sinne... vielähän sinne ehtii jos ei ole pitkä matka. :)
 
mamiti87 juu täällä kanssa pisti eilen oikeen puhkuun ja hengitteleen nuo supparit, vaan aina ne sitten loppuu..mielenkiinnolla kanssa ootan kuulevani mikä tuo alakerran tilanne on, kun vkosta 33+ ollu kuitenkin 1/2cm auki ja kaulaa 1cm jäljellä, ja sen jälkeen on kerenny kyllä tulla kipeetä ja kivutonta supistusta!!!
niin ja piti kysymäni, sullako käynnistellään? multa menny ohi tämä, jos oot kertonut aiemmin?!! mä niiiin toivoisin että mulla käynnistettäs ma, jos nyt ei tapahdu mitään vkolopun aikaan, mutta TURHA TOIVO tiedän :ashamed: tuskin niitä kiinnostaa nää kivut, ja kuinka normielämä hankaloittuu kun jatkuvasti suppaa 10min ja 5min välein, ja vkot hoitaa yksin tota 2veetä vielä :(

mutta jos sitä saunaan taas illalla pungertas, ja seksit päälle, LIMAA tulee oikein urakalla, sellasta just kun nenästä tulee nuhan aikaa, eikös ne jotain merkkejä ollu?! pienellä toiveenkipinällä :D
 
Meidän perheen naisväki sai sitten vahvistusta kun meille syntyi tyttövauva 23.04.09 klo 02.48.
Paino 3470 g, pituus 51 cm.Synnytyksen kesto 2 h 54 min spinaalin ihanasti siivittämänä.
Koko perhe on aivan onnesta mykistynyt ja vauva on aivan ihana.
 
Onnea mamma67! :flower: :flower: :flower: hauskan unen näin yks yö, kun meillehän on ultrassa lupailtu toista poikaa ja unessa poika sit syntyikin ja tietenkin naapurisängyn rouvalla oli uunituore tyttö kainalossa. Minä siihen vollottamaan että "kaikki muut saa tytön paitsi me", niin se nainen lupasi lohdutukseksi antaa sille vauvalle minun nimeni! :LOL: :LOL: :LOL: Toivon kyllä tyttöä mutta en minä poikaakaan palautukseen laita! :heart:

Eilen kuulin tuttavaltani että hänen miehensä tyttöä (edellisestä liitosta) on ihan viimeiseen ultraan asti sanottu pojaksi, mutta tyttö siis syntynyt! Oli eka kerta kun kuulin ihan oikeasti jollekkin näin tapahtuneen, netistähän näitä voi lukea paljonkin, mutta nyt kuulin eka kertaa tarinan ns. luotettavalta lähteeltä. Eli ei oo syytä epäillä että varsikseen tuollaista juttua heittäisi. Aika jännä.
 
ja täällä edelleen. Ei mitään merkkejä viime yönä. Tänään oon yrittänyt kunnon kävelylenkeillä saada edes jotain aikaan, mutta vappuvauva taitaa tulla. Huomenna ya-kontrolli klo 12 ja käynnistys sitten kai joskus ti-to eli 42+0 - 42+2...

t-y-l-s-ä-ä

Tilia 41+4
 
ISOT ONNITTELUT KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!!!!

Ja kovasti tsemppiä viimemetreillä kärvisteleville. Koettakaahan jaksaa. Pian se ihana palkinto odottaa teitä.

Meidän vauvan 1kk juhlia vietettiin torstaina. Aika on kyllä mennyt uskomattoman nopeaan. Vastahan hän syntyi.

Tänään oli sitten kastepäivä ja tosi hienosti meni. Tyttö nukkui kokoajan.

Ruoka maistui ja kivaa oli kaikilla. Nyt uskaltaa nimenkin paljastaa...... vielä viimeyönä sitä pohdittiin.


ELLI USVA TUULIA on siis meidän rakkaan tyttäremme nimi.



t: Solina ja Elli 1kk sekä Juuli 4.5v ja Akseli 2v9kk
 
nannuli32: joo maanantaina on kontrolli/käynnistys vauvan ison koon takia kun oli jo 38+1 viikolla 3800g.. :x mulla tuli tota "räkää" limatulpan irtoamisen jälkeen ja limatulppaakin tuli 4pvä ja edelleen oon kasassa ja toi limatulppa siis irtos 38+1.. muutama kipeä supistus tullut tänään mut ei muuta... :ashamed: alan olee nii väsynyt ja poikki.. :ashamed: kaikki ässät on kyllä kokeiltu mut eipä ne auta.. itkua nyttenki tihrustan kun kaikki on niin vaikeaa.. :'( :'( :'( oon hemmetin pahalla tuulella koko ajan ja kaikki ärsyttää... :ashamed: ja eniten mua ärsytti kun ollaan mun äidin luona niin hänen känninen kommentti et ei se tänä yönä ulos sieltä tule ja muutakin sellasta ivallista kännisen sössö puhetta.. ja tosiaan tähän liittyen ollaan siis lapsenvahtina ja esikoisen 5wee lisäks vahditaan mun kahta pikku veljeä 7 ja 9 vuotiaat niin eikai hän halua että hänen känni iltansa vaan menisi pilalle sillä että tää vauva syntyy täält ja joutuu kesken illan tulemaan kotiin! :kieh: no mutta kai mä meen tästä taas v*tutukseni kanssa kattoo peliä... anteeks purkautuminen oon vaan tosi väsynyt.. :ashamed:

mamiti ja vaavi 39+5
 
onnea vauvan saaneille! ja tsemppiä käynnistyksessä oleville joista ei vielä mitään ole kuulunut :)

täällä on supistellut 2,5h nyt, napakammin kuin ennen. pikkuhiljaa voimistuvat ja välikin alkaa tihentyä 10minuutista lähemmäs viittä minsaa... no, lopahtavat kuitenkin taas kohta :kieh:

onneksi torstaille on sovittu se käynnistysaika jos ei sitä ennen ole tapahtunut. enää viis yötä siihen.

lauantaitoivotuksin kissendaal ja vauva rv 40+5
 
No niin,kukkapenkissä on tullut häärättyä ja sitten oltiin kaupassa yms jossa meni 4t.
Ja matkalla kotiin käytiin kummipojan luona jossa rupes tuntuun kauheeta painetta ja jopa aika kipeetä alhaalla.
Matka kotiin oli melko tuskainen ja aattelin että jokos nyt...Ja p***kan marjat.Kotona ollaan ja vointi hyvä.
HUomenna sit istuttaan tänään hankitut kukat ja katotaan sit uusiksi :kieh:
 
Meil olikin ihan kivaa. :) Lähdettiin mun vanhemmille, mies katso niillä TV:stä kiekkoa ja mä pääsin mun siskon kanssa shoppailemaan. :D Reilu tunti oltiin reissussa ja sinä aikana tuli kuus tai seitsemän supistusta, joista viis kaupassaoloaikana. :D Sit mä menin kans meidän vanhemmille, ja me aloitettiin kesän grillikausi! :D

Sit shoppaillessa tajusin että mulla ei oo ollenkaan vaippoja ostettu kotiin. :LOL: ostin sit paketin new born kokoisia vaippoja. :D

Nyt toivon että tulis supistuksia lisää. :D Sellasta mielenkiintosta juilintaa tuntuu alapään suunnassa välillä ja sit tulee suht kivuttomia supistuksia välillä... :) Tulis nyt lisää. :D Mut tää on jo edistystä monen käytännössä supistuksettoman päivän jälkeen. :)

Siskon yks kaveri oli sanonu että oon naamasta ihan sen näköinen että lähtö tulee just. En tiedä mitä se sit tarkoitti. Turvotusta?

No mut hiukan olis toivoa taas.... :)
 
ALLUSMAMMAlle on syntynyt tyttö! 24.4. klo 17.56, elopainoa 4315 g ja pituus 53 cm ja pipo 35 cm. Puoli viisi menivät synnärille sisään ja vähän vaille kuusi syntyi! Spinaali ehdittiin juuri ja juuri antamaan että ehti vaikuttaa ja samassa jo pää näkyi :) Lisää tarinaa tulossa, kun kotiutuvat (mahdollisesti huomenna). Terveisiä AM:ltä kaikille suppareita kärvisteleville.
 
mamiti87 :hug: voimia kovasti, sulla on syytäkin olla loppu ja veetuntunut, kyllä se itku tulee täälläkin päivittäin KUN EI tahdo jaksaa :( nyt toivotaan tsemppiä maanantaille, hassu sattuma, mulla myös maananataina ä-poli :D mutta tuskin käynnistelevät, kun mä oon pienten vauvojen vääntäjä..jos perhana vielä yliaikasuuden takia joutusin leikkuriin, ni sit repeis perse kirjaimellisesti, ja antasin kuulua :kieh: meinaan esikostakin mulla oli laskettuna päivänä aika käynnistykseen, kun painoarvio heitti, ja luultiin vähän isommaksi mitä loppujen oli kun syntyi vkolla 39.

AllusMammalle ISOSTI ONNEA, kuten kaikille muillekin vauvautuneille, kadena täällä vaan lueskelen :ashamed:

Solina tosi kaunis nimi teidän pikku neitokaisella :flower:

oma maha supistelee, ja kipuilee, sillain tutunoloisesti!! että turha kai tässä on edes toiveilla että lähtis tänään tulemaan :snotty:
 
Oooh, vihdoin syntyi Allusmamman tyttö! :heart: :heart: :heart: Onnea hirmuisesti! Päätti sitten tulla pikatoimituksena kun niin kovasti oli odotettu =)

Tsemppiä kaikille jotka vielä odottelee :hug:

Ox ja poitsu 9 vrk
 

Yhteistyössä