<3 <3 The Esikoisesta Haaveilevat <3 <3 vol. 6

Heipä vain kaikille... Tänne on tullut niin paljon tekstiä, että pitää ottaa oikein kunnolla aikaa ja lukea niitä ajatuksella läpi.

:hug: Tädin kynsiin joutuneille... Teitä taisi olla useampi ja pahoittelen, etten nyt muista nimiä..

Pikaisesti ).( Täällä kovasti toivotaan että se täti nyt sitten kurvaisi paikalle.. oireita ei ole ollut siihen suuntaan, että pullat olis uunissa eikä kyllä ole ihan sellaisia tuntemuksiakaan, joten se täti saisi tulla niin päästään uuteen nousuun.. Toivon niin kovasti ettei tässä nyt sitten ole tulossa mitään pitkää kiertoa, kun ei vielä oikein menkka oiretakaan ole.. kummallista.. pitänee nyt vain odottaa ja toivoa...

Ihanaa päivän jatkoa ihanaisille, kauniille naisille! :heart:
 
Herrajestas, että on tullut tekstiä tämän aamun aikana :D

Gabrielle Se olin muuten minä, joka kertoili noista seksiasioista ja mies- ja naisihanteista :D Mä olin joskus tyytyväinen kroppaani, mutta nykyään se on vähän vaikeaa, kun oma puoliso ei minusta lämpene... tunne siitä sitten itsesi kovin seksikkääksi ja naiselliseksi. Ja tuo mun vatsa vaan kasvaa kasvamistaan... ja sen on huomannut muutkin kuin mieheni ja minä. Se hävettää... anoppi ja mun isä oli viime jouluna katsoneet, että olenkohan raskaana, kun mulla oli järkyttävän pömppövatsa...

Ninni^^ Voi harmi :hug: Se on aina ikävä pettymys ja sitten joutuu vielä kärsimään fyysisesti menkatkin. Paljon voimia sinulle! Mullakin alkoi menkat perjantaina, nyt kp4. Aika samoilla kiertopäivillä mennään sun kanssa.

tiuhti_ On mulla niitä netistä tilattuja herkkiä testejä, mutta ainakaan eilen en saanut siihen näkyvää viivaa. Märkänä näytti jotakin, mutta kuivuessaan hävisi. Mä elättelen toiveita, ettei noi Davidid toimi mulla... lähes kaikki niitä käyttäneet ovat haukkuneet David-merkin pystyyn, yksi on kehunut niitä (palstoilta olen lukenut). Ajattelin ihan varmuudeksi ostaa tänään kaupassa käydessäni yhden Pregcheck-puikkotestin, kun siinä se näyttöruutu on sen verran iso, että näkee paremmin, onko haamun haamun haamua vai ei. Liuskasta haamun haamun haamua on kovin vaikea erottaa, kun se testialue on niin älyttömän pieni ja mulla monasti meinaa päätä alkaa särkeä, kun liiaksi tiirailee sitä pientä plänttiä siinä. Saanko tiuhti_ kysyä, että miksi sinulla ei ole omia hiuksia ja kulmakarvoja? Muistaakseni tästä ei ollut puhetta yksäreissä. Jos haluat, voit kirjoittaa minulle tästä yksärin. Minäkin voisin vähän avautua eräästä asiasta, jonka muuten unohdin :O mainita niissä viesteissä ihan kokonaan! Ja tää on yks elämäni rankimpia kokemuksia... ja miten mä menin unohtaan sen!

syysmyrsky Mäkin katsomassa sitä sinun r-testin kuvaa ja mä olin näkevinäni samalla tavalla kuin tiuhti_ eli ihan siinä kontrolliviivan vieressä, kyllä siinä minusta oli jotakin hailakkaa vaalenapunaista! Nyt toivotaan :heart:

PikkuHöttiäinen Toivottavasti menkat tulisi pian, niin pääsisitte uuteen yritykseen! Tuo menkkojen odottaminen ja alkukierto on kyllä tylsimmät vaiheet :kieh: Tsemppiä! Onko sulla kierrot yleensä kovinkin pitkät? Oletko miettinyt terolutteja säännöllistämään kiertoa?

ON Kyllä ihmettelyä on nyt kerrakseen. Tänään siteeseen tullut pieni ruskea viiru, paperiin ei jää juuri mitään muuta kuin kirkasta ja seassa pienen pientä tuhrua ihan kuin menkat olisi loppuneet. No, ei passaa liikoja ajatella, kuitenkin sieltä päivän mittaan tulee verta... mut ois kyllä outoa, jos menkat jäis terojen aikaan nyt tähän!! Ois muuten eka kerta näin niukoilla menkoilla terojen aikana...
 
Mulla on alopecia :) ja siis mulla on se ihan äärimuoto siitä, eli kaikki ihokarvat lähtenyt pois, ja tää tapahtu pari vuotta sitten.. mulla siis ollu aikoinaan tummanruskeet luonnonkiharat hiukset, ja kauniit olikin! nyt sitte mulla ei oo tukkaa eikä mitään karvoja oikeestaan, paitsi nyt 2kk aikana mulla on tullut kainalokarvat ja alapäähän karvat takasin :) ja siis yleensä lääkäri antaa ennusteeksi 1 vuosi, jos sen jälkeen ei oo tullut mitään niin tuskin on toivoa, mutta ehkäpä mä oon poikkeus :) tai pakko mun on myöntää, mut pelkään jos nyt sanon niin että ne tippuu, mutta mulla on nyt tullut alaripsiin vähä ripsiä ja vaaleeta höntyvätukkaa päähän sekä vähän kulmakarvoja ja muitakin karvoja, esim. käsikarvoja :heart: mut en uskalla hehkuttaa kun ne voi lähtee taas :) mutta mä oon siis oppinut elämää ilman hiuksia, vaikkane oli mulle aikoinaan itsestäänselvyys ja tosi tärkeät, ja varsinki naiseudelle :) ja mies ei oo koskaan sanonu mua kauniiksi, paitsi kaksi viikkoa sitten kun oltiin ulkona pihahommissa ja ihan yhtäkkiä teki sen, ja mä siis oon vasta ehkäpä 2kk käyttäny pelkkää huivia tai lippistä, ennen sitä peruukkia, mutta siis mä oon alkanut pitämää itsestäni tällaisenaan, mulla ei ehkä oo hiuksia mutta on mulla kauniit kasvonpiirteet ja onneksi kaunis kallon muoto :) eli oikeesti, mä kehotan jokaista meistä pitämään itseään kauniina sellaisenaan kuin on, olit sinä laiha tai pyörei, tumma tai vaalea.. :) ei sillä oo väliä vaan sillä miltä susta sisällä tuntuu, se tekee ihmisestä minun mielestä kauniin :heart: ja musta paras vanha sanonta on tähän paikkaan "rumat ne vaatteilla koreilee" ;)

"kuumeilija", mä kannatan pregcheckiä :) se kertoo varman tuloksen! tsemppiä siihen :) ja laita vaan yksäriä tulemaan!
 
tiuhti_ Mä en olekaan kuullut tuonnimisestä sairaudesta! Pitääpäs ihan googlettaa ja tutkailla, niin oppisi taas lisää :) Sulla on kyllä aivan loistava asenne muru!!!!! Ja kukaan ei voi valita itse minkä näköinen on, ja sisin on kyllä se tärkein!
 
"kuumeilija" Todellakin toivon että menkat alkais ja uusi kierto pääsisi alkuun. Mulla on pilleireiden lopettamisen jälkeen eli tammikuusta lähtien ollut aika "säännöllinen" kierto.. mikä nyt sitten on säännöllistä.. eli kierto on ollut 25-27.. Nyt sitten toivotaan, että sama tahti jatkuisi. Pilleireiden aikaan menkat olivat TODELLA epäsäännölliset, niin ei oikein tiedä että mikä se oma kierto normaalisti on vai onko se tämä 25-27..

tiuhti_ Ihana kuulla että jatkat olla positiivinen..:heart: Täytyy sanoa, että sinussa nainen on poweria!!:heart::heart::hug: Olen samaa mieltä kanssasi tuosta kauneudesta.. ei se ulkoinen kauneus merkitse mitään, pääasia on että ite tykkäät itsestäs ja se jos mikä saa koko ulkoisen olemuksenkin hehkumaan.. :heart: Olkaamme siis ylpeitä itsestämme ja nauttikaamme ihanasta olosta joka lähtee sisältä päin! :) :heart:

Naispoweria kaikille!!
 
Huh! Ollaanpas sitä kirjoiteltu! :D

Viisaita sanoja tiuhti_lta ja muilta :) Ja tervetuloa Away!

On. Himpura, että se täti ootattaa.. Ollu nyt pari päivää maha melkoisen kipeä aina välillä ja tissit vaan entistä kipeämmät, mutta ei sitä vaan kuulu. Viimeyönä oikein vihlaisi kipeästi : /Kaippa ne tässä parin päivän sisällä alkaa, tai sitten tehdään testi perjantaihin mennessä. Hui voi.

Pitäsköhän itekin alkaa juomaan sitte oikein urakalla sitä greippimehua, kun olen kyllä muutenkin aina välillä itse puristanut greipistä ja appelsiineista tuoremehua :) Nami!

Ja vielä omista menkoista. Mulla oli silloin ennen pillereitä melkoisen runsaat kuukautiset, aina varsinkin öisin tuli siteestä yli ja kesti sen 7 päivää. Erittäin kivuliaat ensimmäisinä päivinä! Jos ei ottanut ajoissa särkylääkettä, sai huomata löytävänsä ittensä lattialta kiemurtelemassa tuskasta. Pillereitten aikaan oli ihan normaalit, kesto 5pv ja paljon lievemmät kivut.
 
tiuhti oot kyllä tosiaan uskomaton persoona! :) Miten ihailtava tuo sun asenteesi vaikka sulla sairauksia onkin ja jaksat niistä huolimatta luoda uskoa muihinkin ihmisiin. Omat murheet tuntuu just nyt toooodella vähäpätöisiltä. :ashamed:

kuumeilija millon teet taas testin? ;)

Epa_88 hyvä päätös! :)

Emby^ mikäs koiralla on? : /

Lare nyt voin kyllä todella sanoa, että mulla on todella niukat kuukautiset suhun verrattuna kun laittelit noita lukemia! :D Mutta komppaan tiuhtia, et jos siellä olikin se kemiallinen tai sit johtuis tosta pillereiden lopetuksesta. :)
 
Tiuhti_, laita vaan plussapinoon ja voit laittaa vaikka tuon perjantain 20.5 kun sillon tuli se eka selkeä. :heart:

Mä käyn täällä aina kurkkimassa teitä muruset, kuitenkin tammikuusta asti roikkunu aktiivisena ja moni teistä on tärkeä ja läheinen. :)
 
Dremming, se alkaa olemaan jo niin vanha, ettei nivelet kestä : / klenkkaa etutassujaan, eikä tietenkään suostu ottamaan särkylääkkeitä.. Hölmö.. :)

Hihihi, kävin varaamassa paikan vesijumpasta! :) Meen ny kokeilee, jos sattuu leikkaushaavaan, ni sit pitää vaan lopettaa eikä se sit oo täl hetkel vaan mun juttu..

tiuhti_lle kyl sellaset palvonnat, et oot kyl uskomaton super nainen! :)
 
Tiuhti_ kyllä se lusikka on nyt siellä nurkassa, täti tuli kylään joten voit päivittää mulla kp1/33 6+2 tylsäks meni mut jotenki mä tän arvasin. Mieski sano jälkikäteen et tiesi pelin menneen siinä kohtaan ku mä sairastuin flunssaan. Tod.näk jotain on koittanu tapahtua tai sit on vaan sattumaa et mulla iski heti flunssa tuollo ku mun masuasukki kuoli (seuraavana aamuna) ja nyt iski seuraavana päivänä ku tunsin kohdussa jotain kiinnittymisen kaltaista. Menkat siis alko dpo 12, eli onko mun luteelivaihe nyt 11 päivää... sais kyllä olla hiukka pitempi vissiinki : /
Away tervetuloa joukkoon :wave:

Syysmyrskylle aivan valtavasti plussapuhureita ++++++++:whistle:, toivottavasti viivat lähtee vahvistumaan! :)

Kaikille muillekkin tädin yllättämille valtavat halit :hug:

Tiuhti_ puhuit noista ulkonäköasioista. Mä oon samaa mieltä sun kanssas, itteesä pitäs osata arvostaa enemmän nyt kuin ettiä virheitä. Kaikki me ollaan kauniita, ainakin jollekkin ;) Kerroit et sulla oo omaa tukkaa, ripsiä ja kulmakarvoja, saako kysyä et mitäs sulle on tapahtunu? ei vissiin oo ollu aikasemmin puhetta. Ei toki tartte kertoo jos et halua :hug: **edit** tähänpä jo vastasitki.. :) Ihailtava asenne sulla muru :heart: Sä oot kyllä niin sinut ittesi kanssa, et se paistaa kilometrin päähän kirjotuksistasi :kiss:

Oma napa.
Täti tuli kylään vienosti kurkkimaan, ei vuoda kauheeta määrää, vähän siteeseen on tullunna mutta veristä kuitenni. Ei voi mittää, ens kiertoon parempi onni. Jos sais ens kiertoon ruinattua ne klomifenit. En tiiä antavatko ku kierto nyt ei venyny niinku viime vuonna, mut tahon ne anyway. En ota sitä riskiä et kroppa alkaa heittelemään taas kierrot helevettiin asti. Torstaina sit tutkimuksiin, great : /
 
Hurja kun te ootte kirjottanu taas paljon! Mä olin vielä korvaamassa poissaolojani pari tuntia ylitöissä ja arvasin jotenki et näin sateisena päivänä tulee tekstiä.. :)

tiuhti_ Mäkään en sitä greippimehun makua voi sietää, mut hoksasin et jos siihen sekottaa sokeria ni siitä tulee suht siedettävän makusta. Ajattelinkin et kunhan täti tulis paikalle ni sit lähen ostaa taas sitä kamalaa litkua kaappiin :)

ON Tätiä ei näy, ei kuulu. Ei tunnu missään et olis tulossa. Onpas piinaavaa odotella perjantaihin asti!! :p Periaatteessa odotan et alkais menkat ni pääsis taas siihen normirytmiin kiinni. Ainoa miinus siinä on et mulla on ilman pillereitä kamalat kivut.

Olette turisseet noista ulkonäköasioista. Siihen mullakin riittää sanottavaa :) Mä olen vasta nyt tässä nykyisessä suhteessa oppinut hyväksymään itseni ja ulkomuotoni. Mua on kiusattu koko peruskoulun ajan ja yks haukkumanimi olikin lauta. Vieläkin joskus uusien ihmisten seurassa tulee sellanen tunne että "Mitäköhän toi musta ajattelee, oonkohan ihan apinan näkönen?". Mulla siis on itteni mielestä vieläkin pienet tissit A/B kuppi riippuu rintsikoista. Mies sen sijaan on sitä mieltä että ne on ihan hyvät kun käy käteen hyvin :p Ja omasta mielestäni mulla on etuhampaat ihan liian isot. Muutenkin oon pieni, 160cm pitkä ja painoa säälittävät 50-51kg. Mä en ole siis koskaan joutunut miettimään mitä syön etten lihoisi, päinvastoin mä olen yrittänyt parin vuoden aikana päästä tohon 50 kiloon ni pääsis luovuttamaan verta. Olen siis saanut tosi paljon kuulla ulkonäöstäni kaikenlaista, mutta vasta nyt aikuisiän puolella olen tullut sinuiksi itteni kanssa. Ja olenpa senkin huomannut että mulla riittää jopa keskivertoa enemmän vientiä jos lähden baariin ilman miestä :ashamed: Jokainen siis on omanlaisensa ja sen kanssa tulee paremmin toimeen kun hyväksyy sen :) Onneksi mullakin on tukenani aivan mahtavat ystävät jotka jaksaa aina tsempata kun tämä tyttö rypee pohjamudissa. Ilman niitä mä olisin heittäny pyyhkeen kehään jo monesti. Eikä unohdeta miestäkään :heart: Se on melkein 7 vuotta mua jaksanu katella :)
 
Heippa vaan tytsyt, nyt on meidänkin tilanteeseen saatu jotain suuntaa antavaa.

Eli eli, miehen siemennesteenanalyysin tulokset tuli ja nyt näyttää siltä, että simpoissa on vikaa. Eteenpäin liikkuvia olis 7%, paikallaan liikkuvia 6% ja liikkumattomat 87%. Ja simppojen kokonaismäärä on viitearvoihin verrattuna pieni.

Lausunnossa on maininta että näytteen perusteella on hedelmöityskyky alentunut ja voidaan tarvita hedelmöityshoitoja. Eli tämmöstä, keskiviikkona miekkosella ois puhelinaika tohtorille joten katotaas mitä siellä sitte sanotaan.

Hieman nyt on sekavat ajatukset itsellä, toisaalta olisin toivonut että vikaa olisi minussa ja näin säästäny miekkosta, mutta noh.. alkaapa nyt ainakin syyt selvitä ja katsotaan nyt, miten asioiden kanssa käy. Ehkä me se vauva saadaan, tavalla tai toisella. Ja saa nyt nähdä että löytyykö sitten minusta mitään, kun joskus sinne TAYSiin asti pääsee.

Ehkä me keskiviikkona sitte ollaan viisaampia. :)
 
Anteeksi oma napailu. Tänään meni vika satsi teroja ja mulla on maha kuralla jo ties monetta päivää. Oon kuvitellu et raskausoireena on pikemminki ummetus ja mulla nimenomaan viimeksikin oli ummetus enemmin ku löysä maha. Mulla toi vesipaska on merkannut lähinnä vaan lähestyviä menkkoja ennen et kai tää oli taas täsä :/ Aamuinen haamukin oli kadonnu testistä. Onko noi davidit sit oikeesti iha paskoja testejä vai? Ei niillä ovista ainaka saa bongattua. ARGH:kieh:
 
Chiba!!!! :heart: Kiva kun tulit kertoon kuulumisia!! Mäkin oon täällä palstalla nyt ollu säännöllisen epäsäännöllinen, ihan niin kun mun kiertonikin... ;) Pahoittelut epämieluisista uutisista, ymmärrän sun tunteen haluta säästää miestä noilta jutuilta. Toisaalta kuitenkin hyvä, että on tutkittu ja jotain löydetty, että asialle voidaan nyt tehdä jotain. Positiivista myös, että niitä eteenpäinkin liikkuvia on ton verran, jotta saadaan hoidot tehtyä (vai voiko niitä paikallaankin liikkuvia käyttää keinohedelmöityksessä?). Tuutko kertoon soiton jälkeen miten tästä eteenpäin, jos et tänne halua niin yksärillä? Iso halitus sulle! :heart:

kuumeilija Tuhannesti anteeks!!! Sulle mun oli tarkoitus kirjoittaa, jossain muokkausvaiheessa on väärän nimen saanu siihen, sorry!!

syysmyrsky Mä en oo kovinkaan paljon hyvää kuullu niistä davideista. Mäkään en saanut niillä ovista bongattua ja monella on ollut samaa ongelmaa. Sen verran on pakko yrittää sua tsempata, että mulla taas ennen plussaa oli maha löysällä ja vasta plussan jälkeen ilmeni ummetusta!! Tsemppiä!

tiuhti Niin kun monta kertaa aiemminkin tän meidän nettiystävyyden aikana, olen sitä mieltä, että olet mahtava tyyppi, upea ihminen!! Sun suhtautuminen elämän sulle jakamiin kortteihin on todella kadehdittavan kypsää ja tasapainoista! Valaiset meijän päiviä pelkällä positiivisuudellas!!
 
Olipas kurjia uutisia Chiballa : / Mut tosiaan, yhdyn Gabriellen sanoihin, et on hyvä nyt kun tietää mistä kiikastaa. Se epätietoisuus on inhottavaa, kun ei tiedä miksi ei onnistu raskaus ynnämuut kysymykset mitkä juolahtaa mieleen.. Tsemppiä kuitenkin!!

..täällä on migreeniä nyt jo toista tai kolmatta päivää. Luulen, et johtuu kuitenkin hartioista. Oon alkanu ny käymään lenkeillä ja tänään oli se vesijumppa. Mun mielestä oli mieluista puuhaa!! :) Suosittelen! :) Eikä liian rankkaa.. tosin se vyö sattus mun leikkaushaavaan, mut otin sen sit lopulta poois..

Jos menis nukkumaan ton säryn siis taas pois.. : /
 
syysmyrsky Testasitko siis Davidin herkällä 10UI/ml liuskalla sen haamun? Mä oon kuullut lähes kaikilta pelkästään huonoja kokemuksia juuri noista Davideista. Tosi moni on valitellut sitä, etteivät ole saaneet Davidin ovistesteillä muuta kuin hailakkaa viivaa ja näyttänyt sitä samperin hailakkaa viivaa siis KOKO KIERRON AJAN! Moni on sitten dipannut samaan pissaan sekä Davidin että jonkun muun merkkisen ja selkeä ero. Tuolla terojen puolella yksi kirjoittelija on tykännyt Davideista, hänellä toimivat. Mutta siis keneltäkään muulta en ole kuullut mitään hyvää sanottavaa kyseisestä merkistä!! Ja mä oon epäilly tilata netistä mitään testejä, koska juuri noi halpistestit (kotitesti.fi:ssä Sofi one step ja raskauskeiju.fi:ssä David) on ihan paskoja. Myös Sofeista huonoa kuullut! Viime viikolla ajattelin ekan kerran kokeilla noita Davidin r-testejä, että toimisivatko minulla, eivät olleet edes kalliit (ja siksi varmaankin menevät tosi hyvin kaupaksi), joten ei haittaa ollenkaan, jos ovat sitä itseään. Ja siks mä tuossa aiemmin kirjoittelinkin, että hieman epäilen nyt noita Davideja myös omalla kohdallani ja juuri siksi kävinkin ostamassa sen 25UI/ml Pregcheck puikkotestin. Kannattaa ostaa Citymarketista tuota merkkiä olevia ovistestejä ja ei ole hinnalla pilattu ja mä ainakin luotan niihin täysin!!! Ovistestiliuskapaketti maksaa 10e (hieman alle) ja paketissa on 10kpl. Ja mulla ainakin toimivat hyvin; viiva lähtee tummumaan selkeästi mitä pidemmälle kiertoa mennään ja saan niillä selvän plussan. Samaa merkkiä löytyy r-testiliuskoja (ovat paljon leveämpiä kuin noi Davidin liuskat, joista ei oikeesti näe kunnolla) ja liuskapaketissa on 2kpl ja maksaa 3-4e. Samaa merkkiä on myös puikkotesti, 1kpl maksaa 4e. Ja tämä puikko on TÄYSIN SAMA KUIN APTEEKISTA SAATAVA NIMELTÄÄN APTEEKIN RASKAUSTESTI, ja tuo apteekin testi on 2e kalliimpi. Vertasin viimeksi, kun sattui olemaan molemmat testit, niin prikulleen sama testi erinäköisessä pakkauksessa, ohjeet ovat sanasta sanaan täysin samat ja puikot ovat identtiset! Ja tietysti tuo 25UI/ml testi näytti tänään negaa... ja haluaisin niiiiiiin kovasti testata vielä herkällä 10UI/ml testillä, mutta mistään ei saa HYVÄLAATUISIA :kieh: Suosittelen lämpimästi noita Citymarketista saatavia Pregcheck-merkkiä, ovat ihan yhtä edullisia kuin noi netistä tilattavat ja paljon laadukkaampia.

Gabrielle Ei haittaa ollenkaan! :D

ON Voi hyvät hyssykät... tein sen 25UI/ml puikkotestin ja negahan se oli. Ihmetyttää vaan kovin nämä oudonlaiset menkat. Tänään ei ole tullut muuta kuin ruskea viiru siteeseen, pyyhittäessä hieman tuhruverta. Illemmalla lorahti siteeseen ihan tilkka verta. Normaalisti terokierroissa on vuotanut 2-3 päivää runsaammin ja tällä kertaa näköjään vuoti kunnolla kp2 vain 3,5-4 tunnin ajan. Eilen tuli todella niukkaa vuotoa, ja viime yönä ei yhtään tippaa, tänään tuo viiru. Mutta kyllä mä kuitenkin luulen, että se oli tällä erää siinä... ja uuteen kiertoon. Gynekin soitteli ja sain annostuksen teroissa kohdilleen, kuulemma yleinen annostus on 1tbl/pv, mutta kun mä oon syönyt 2tbl/pv ja ovat toimineet minulla, niin jatkan nyt samalla annostuksella. Onneksi, koska muuten olisi ollut yksi stressinaihe lisää, kun olisin pelännyt kroppani menevän sekaisin, kun on jo tottunut tähän annostukseen ja sitten yhtäkkiä oiskin annosta puolitettu. Eli hyvä siis! Mä kysyin sit samalla tuosta, että voiko ovistesti näyttää raskauden (kerroin, että sain eilen ovisplussan), niin gyne sanoi, ettei sen pitäisi näyttää raskautta ja elimistössä on koko ajan lh:ta ja siksi on ehkä näyttänyt minulla plussaa kp3. Oli puhetta, että loppukesästä, elokuun lopulla viimeistään varailen aikaa samalle gynelle, jos raskaus ei ole ennen sitä alkanut. Tehdään sitten perustutkimukset eli miehen sperma tutkitaan ja minulta 3-4 hormoniarvoa (ihan perusjutut vaan). Miehen sperman tutkiminen maksaa n.100e ja minulta 50e/hormoni eli jos otetaan 3-4 hormoniarvoa, niin hintaa minulle tulee 150-200e, ja koko lysti 300e. Ei sinänsä hinnalla pilattu :D Kyselin myös (tenttasin tyhmillä kysymyksilläni nyt oikein kunnolla kun tilaisuus siihen oli :D) munasolun irrottajasta (pistokset tai lääkkeet), että onko haittaa, jos saisin jo nyt niitä ilman tutkimuksia, niin gyne sanoi, ettei se ole järkevää, koska jos syksyllä lähdetään tutkimaan ja jos joudutaan ottamaan kovemmat aseet käyttöön, niin elimistöön ei kannata nyt tässä vaiheessa pumpata mitään ylimääräistä. Ja gyne sanoi nyt saman, minkä silloin vastaanotollakin, että kun munasolun irtoamista tutkitaan (voidaan tutkia vain jälikäteen verikokeella), niin silloin täytyy olla LUOMUKIERTO ilman mitään lääkitystä eli mun on silloin pidettävä taukoa teroista, jotta saadaan sitten oikeanlaiset tulokset, eikä vääristyneitä tuloksia esimö teroluttien takia.

Chiba Ensinnäkin suuren suuret voimahalit huonoista uutisista :hug: Vaikka miehen siemennesteessä onkin alentumaa, niin nyt se tiedetään ja saatte oikeanlaisen avun tilanteeseenne. Pääsette etenemään asiassa vihdoinkin. Varmasti laiha lohtu, mutta uskoisin, että tämä tieto vähentää stressiä, kun syy on selvillä ja oikeanlaisen avun kautta on paremmat edellytykset onnistumiseen :heart: Olet kyllä ihana, kun olisit mieluummin säästänyt miehesi noilta asioilta ja ottanut "vian" itsellesi! Miten miehesi on suhtautunut asiaan? Pystyykö miehesi puhumaan tunteistaan tällaisissa tilanteissa? Puhukaa paljon omista tunteistanne ja jakakaa ajatuksenne avoimesti, nyt on äärimmäisen tärkeää puhua. Ja muistakaa myös rakastaa toisianne :heart: Ja tietty, pupuilkaa, ihmeitäkin tapahtuu!!! Tiedä vaikka raskaus lähtisi luomusti etenemään! Tsemmpihalitukset :hug:
 
Iltaa taasen kaikille, muutaman kerran taas päivän aikana itseni täältä yllätin lukemasta, mahtavaa kyllä kuinka yhessä päivässä saatte juttua aikaiseksi melkoiset määrät. Kiva, ei ole ainakaan hiljaiseloa täällä :) Kiitokset lämpimästä vastaanotosta, varmaan pikkuhiljaa alan teitä "tuntemaan", ja pääsen itekin enemmän sisälle tähän vauvakuumeilun maailmaan. Olen kyllä tavallaan kuumeillu ainakin jo vuoden verran, mutta en ole oikeastaan antanut itselleni kuumeiluun lupaa, ennenkuin nyt. Katotaan nyt sitten, kun päästetään nää tukahdutetut tunteet valloilleen :D No ei vaan, hieman on ristiriitaiset olot, sellaiset joita varmaan useat läpikäy jossain vaiheessa..Minä haluan ja toivon, mutta onko minusta siihen..ja voinkohan edes ikinä tulla raskaaksi..mitä jos tärppää heti, entä jos ei vuodenkaan päästä. Hui. Toisaalta kiehtovan jännittävää aikaa, yritän elellä ajatuksella tärppää kun tärppää, nautitaan nyt ainakin kesästä ja aletaan vaikka vasta sitten stressaamaan :) Mutta hei, kyllä mie vaan niitä päiviä tässä ootan, että pääsis testaamaan.. Kertokaapas "konkarit" :) että millä dpo:lla alatte testailemaan? Miulla tuo on tietty ihan hakuammuntaa, koska enhän tiedä, oliko koko ovista, ja jos oli, millon lieni... Mutta on miulla villi veikkaus asian suhteen!
Omalta osaltani haluan toivotella kaikille teille plussaonnea, olen vielä aika sekaisin monen nimimerkin kanssa, mutta kyllä se tästä, pikkuhiljaa :)
 
Emby^ Minulla nimen omaan tuo epätietoisuus on yksi suurimmista stressin aiheuttajista!!! Kysymyksiä on kamalasti, joihin minulla ei ole vastausta. Ja sitä vaan miettii, että yritetäänkö me ihan turhaan, joka pitkän yrityksen jälkeen stressaa vielä enemmän! Tuolla turhaan yrittämisellä tarkoitan sitä, että jos jommassakummassa on jotakin vikaa ja luomusti ei olisi mahdollista raskautua, nykypäivänä on kuitenkin niin paljon apuja saatavilla, niin miksi ihmeessä enää odottaa yhtään enempää ilman apua. Se epätietoisuus lisää vaan stressiä ja kun saisi tietää, missä mättää, niin ainakin minulle se toisi mielenrauhan. Enkä nyt tarkoita sitä, että se mitenkään helpottaisi raskautumisen odottamista, vaan sitä, että syyn selvitessä saisi myös oikeanlaisen avun, jonka kautta se raskautuminenkin alkaisi paremmin luonnistua. Hieno juttu, että tykkäsit vesijumpasta! Mä tykkään kans liikkua vedessä, koska siellä ei hikoile :D Syke nousee vedessäkin, mutta se inhottava vaatteiden liimautuminen ihoon ja valuvat hikipisarat otsalta ja ällöttävä sukkahiki ei vedessä olekaan riesana. Vesijuoksu on älyttömän mukavaa, mä opiskeluaikoina kävin pari kertaa viikossa vesijuoksemassa mummojen ja pappojen keskellä! Ja voi kokeilla eri tyylejä, vaikkapa pelkille käsille töitä. Vesijuoksussa kannattaa kyllä kysyä neuvoa vaikkapa siltä vesijumpan ohjaajalta, että miten vesijuostaan oikein (jos ei ole aiemmin vesijuossut)!!! Se ei oo ihan sama, miten siellä huiskii menemään... väärä asento tulee helposti ja se taas saattaa aiheuttaa liitännäisoireita. Mutta vedessä liikkuminen tavalla tai toisella on tehokasta, mä ainakin liputan vedessä liikkumiselle. Voi itku, sullakos tuo migreeni oli riesana aina menkkojen aikana? Toivottavasti migreeni helpottaa!
 
Viimeksi muokattu:
Away Mä tykkään tästä pinkasta juuri sen takia, että IHMISET KIRJOITTELEVAT :D Kirjoitan samaan aikaan myös tuolla toisella puolella ja siellä on paljon hiljaisempaa. Ja tässä pinkassa on äärimmäisen lämmin yhteishenki, kannustava ilmapiiri ja täällä oikeasti jokainen huomioidaan! Täällä uskaltaa kysyä ihan mitä vain, ei tarvitse pelätä, että voinko nyt kysyä "näin tyhmiä", eikä täältä saa vastaukseksi mitään sellaista kuten "googleta, sieltä löytyy". Sitä vartenhan tällainen palsta on olemassa, että saa kysyä ja saa myös niitä mielipiteitä omiin askarruttaviin asioihinsa. Googlettamalla löytyy toki mitä vain, mutta miksi sitten tällainen pinkka olisi edes olemassa, jos sulle sanotaan, että googleta. Ja mulle ainakin on erityisen tärkeää saada vertaistukea, ja sitä saa silloin, kun ihmiset jaksavat kirjoitella ja myös jakaa niitä mielipiteitä. Ihan turhaa olisi höpistä vaan itsekseen ja kysellä mietityttävistä asioista saamatta sitten niitä mielipiteitä. Tämä on siis aivan mahtava pinkka, ihan parhautta! Ja täällä tulee todella läheiseksi toisten kanssa. Noista ristiriitaisista tunteista; täysin normaalia on käydä läpi tuollaisia kysymyksiä mitä sinä mietit. Ja mä oon kyllä sitä mieltä, ettei koskaan ole ns. "oikeaa hetkeä" vauvan saamiselle, koska vanhemmuuteen mun mielestä kasvetaan. Varmasti jokainen jossakin vaiheessa miettii, onko valmis ja onko tarpeeksi hyvä äiti / isä. Mutta tosiaan koskaan siihen ei voi olla täysin valmis. Sulla on äärimmäisen hyvä lähtökohta, että olet vauva-asialla sellaisella asenteella, että tärppää sitten kun tärppää! Pidä kiinni tuosta asenteesta niin pitkään kuin vain pystyt. Nopeasti pääset kyllä kärryille ja alat tunnistaa tietyt nimimerkit, mäkin olin aluksi ihan ihmeissäni tän palstan kanssa. Tulin uutena tänne ja ekan viestin kirjoitin kuin tuntemattomille enkä yhtään tiennyt, mikä tausta kenelläkin on ja missä kukakin tällä hetkellä menee. Mä olen itsekin aika uusi täällä, aloitin kirjoittamisen juuri ennen pääsiäistä. Ja hei, sähän puhut jo palstakieltäkin "dpo" :D Mä olen ymmärtänyt, että aikaisintaan dpo10 kannattaa testata ja tuolloinkin on vielä hyvin aikaista eikä välttämättä näytä raskautta vielä tuossa vaiheessa. Hcg-istukkahormonia alkaa kertyä kehoon hyvin yksilöllisesti, jotkut ovat saaneet haamun haamun vasta dpo19 jälkeen, joillakin verikokeellakaan ei olla saatu raskautta näkymään, vaikka raskaus ollut menossa jo NELJÄNNELLÄ KUULLA. Kyllä, luit oikein! Ja joillakin hcg nousee hyvinkin nopeasti ja voi näyttää jo ennen dpo10. Mutta kai sitä sanotaan, että aikaisintaan dpo10, ettei tule niitä turhia pettymyksiä negasta, vaikka olisikin raskaana ja ei vaan vielä näytä sitä. Ja tiedän, malttamattomuus on pahinta eli jos siltä tuntuu, niin dippaat testiä vaikka heti, jos se mielenrauhaa yhtään helpottaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Away Unohtui äsken sanoa, että tämän palstan kautta olen saanut vertaistukea myös parisuhdeasioihin, itsetuntooni, koulukiusaamiselle, rankalle lapsuudelleni, keskenmenolle... tosi paljon olen löytänyt ns. kanssasisaria / kohtalotovereita, joilla on hyvin samankaltaisia kokemuksia. Ja täällä on myös hyvä, kun voi kirjoitella myös yksityisviestiä, jos ei halua jostakin tietystä asiasta puhua täällä julkisesti ja tietää, että joku muu on kokenut samaa kuin minä itse, niin voi sitten yksärillä laitella viestejä tarvittaessa :D
 
Hyvää huomenta naiset :heart:

josko tänään ei sit satais ulkona vettä niin laitetaanpa ihan oranssilla värillä :)

ootte te kyllä ihania ihmisiä kaikki :) ja minun sydän pumputtaa kovaa heti aamusta kun luen näitä tekstejä! :heart: saatte minut niin hyvälle tuulelle! :) kiitos siitä!

Chibuli, voi kökkö sentäs : / mutta jos nyt jotain hyvää pitää tuloksista etsiä niin onneksi siellä on sentään se 7% niitä liikkuvia simppoja (toivottavasti muistin oikein) :) meinaan sitte ainaki keinohedelmöitys onnistuu, mutta ei se todellakaan poissulje normiraskaaksi tulemista :)! ja ymmärrän sen että haluaisit säästää mieheltäsi sen pahan mielen, mutta nyt tiedätte missä voisi mahdollisesti olla vika! tsemppiä ihan hirveesti siihen keskiviikkoon, olette varmasti paljon viisaampia sitten :) oot mielessä :heart: ja lähetänkin täältä tulemaan oikein kunnon ison halirutistuksen :hug: kyllä kaikki järjestyy, tavalla tai toisella :) niinku itse sanoitkin!

Memelisa, voi paska :( kurjuus sentään! koska sulla oli se tarkistusultra? josko ne näkivisät oviksen tulon sieltä niin saisitte hyvin sit sihdattuu tässä uudessa kierrossa?! nää uutiset kyllä vähän musertaa jo minuakin, olisin niin mielelläni lähettänyt sinut plussanneisiin! mutta toivotaan nyt tosi paljon että se vihdoin tärppäis tässä kierrossa :) ja sun luteaalivaihe on minusta silloin 12 jos doi12 alkoi kuukautiset, mutta mä vähä luulen että siellä on ollu kiinnittymisyritys! koita muru jaksaa :hug:

Namppis88, miepä laitan sut plussanneisiis 20.5 :) onnea odotukseen :heart: pikaselle vielä matkaan kunnon työkalupakki ;)

Gabrielle kuinka piinaviikko edistyy? :) ittelläni tissikipu alkaa taas poistumaan ja täisi tää kierto olla tässä sitte jo : / noh.. ei voi minkään, mutta toivotaan, että sulla ois paljon parempi onni matkassa nyt kun plussatilikin on taas kunnolla auki :) tsemppiä :heart:

Away mä suosittelen testaamista aikasintaan dpo12 :) dpo10 on jo ihan okei, mutta se ei anna varmaa tulosta ja saatat pettyä jos se näyttääkin negaa, koska silloi ei välttis näy vielä mitään! eli dpo12, mutta kaikista paras on tietty dpo14 eli kun kuukautisten tulis alkaa! :) ja vielä parempi muutama päivä siitäkin yli :D tsemppiä testaukseen! :)

Emby^ onko sulla minkäänlaista lääkettä migreeniin? kuulostaa aika pahalta kyllä ja tosi epämielyttävältä : / koitahan kestää sen pääkivun kanssa nyt siellä :) josko tänään ei enää särkis? voisko olla oire jostain? :p ja vesijumppa on kyllä mukavaa! itte en vaan tykkää yhtää uimahalleista kun kloori saa mun ihoon aikaan joskus kunnon kutisevia näppyjä :D sit saan raapii viikon koko nahkaa! vai onko se uimahallissa? ja saanko ksyy, että mikä leikkaushaava? :ashamed: onko multa menny jotain ohi anteeksi siitä :ashamed:

syysmyrsky, mut eikös sulla oo aika vähän aikaa oviksesta vasta? voihan se testitulos vielä muuttua :) ite en davidin testeihin oikein luota, tai toimiihan nekin mutta antaa kyllä joskus vääränlaisia tuloksiakin :| saakelin sekundatestit! pöh..

inieh pitääpä kokeilla lisätä sokeria joukkoon ;)

-pansku-, ootko testannut? :D

).( ei kummempia, täti se varmaan ryykäsee paikalle taas etuajassa sitten, tissikipu hälvenny jo, outoo vaan että se on kestänyt sen 4 päivää?? nyt siis enää himputin verran arat sivuilta..

joskohan sitä alkaisi sitte pinkkaa päivittään :)
 


The Esikoisesta Haaveilevat TI 24.5.2011




Hey.....................22............kp 90/26-65...................yk 3
-pansku-.............23...............kp 57/35.......................yk ?





Tnya...................21...............kp 36/28.....................yk 3
Gabrielle..............29................kp 30/36.....................yk 5+3





inieh....................23................kp 29/?......................yk 1
syysmyrsky...........22................kp 27/36....................yk 11+3
PikkuHöttiäinen.....27................kp 26/25.....................yk 6
Emby^...............24................kp 23/28.......................yk?
Puputi................25................kp 20/40-60..................yk 2
tiuhti_.................21..............kp 20/25.......................yk 8





Pikkumyy87.........24................kp 17/38........................yk 2
Away..................27...............kp 17/28........................yk 1
lemonade...............................kp 16/30-50...................yk 10





meli-.................22..............kp 7/24-25.......................yk 12
Epa_88................22..............kp 5/30-33....................yk 4+2
Ansku83..............27................kp 5/30-32.................yk 6
"kuumeilija"..........26..............kp 5/34-60...................yk 20
Laretzki...............20...............kp 3/33........................yk 2
Ninni^^.............24...............kp 3/34........................yk 3
Memelisa................................kp 2/33....................yk 6+2




viida....................25............kp?/29........................yk?
Candicen..............21............kp?/28-50......................yk?




EHKÄISYN SYRJÄÄN JÄTTÄVÄT



HAAMUJENGI/RKTT



TAUSTALLA KUUMEILEE


sinnamon
pöppinen
Shih
An-nie
Puna-Musta
Angela88
Skooby
AnniSofia
AnniMu
Dremming
iloksi
Mirwu
Lapanen87
Pamsu*
Lilli88
Satuh83
Mikella
Carnesîr






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussaneet odotuspuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1857778-esikoishaaveista-syksylla-2010-plussanneet/


EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
Murmeli88 24.11.2010 yk 4
Nannie 4.12.2010 yk 3
Hyppy 6.12.2010 yk 2
Taiska87 6.12.2010 yv 2
innoM 20.12.2010 yk 1
Arminen 25.12.2010 yk 3
Memelisa 27.12.2010 yk 6 (km/rv15)
horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4 (tm)
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv 1+
Arby 30.4.2011 yk 1
Ella83 3.5.2011 yk 7
Jomi 14.5.2011 yk 9
Namppis88 20.5.2011 yk 5
 
Joo eli siis mulla on ollu noi davidin ovistestit käytössä ja samaan pakettiin on tullut noita r-testejä myös,mut ne on kyl herkkyydeltään 20..tai sillai tuolla sivuilla ainaki lukee. Ja syy netistä tilaamiseen on se että asun tosiaan 8000asukkaan paikkakunnalla ja oon parturikampaamo yrittäjä eli kaikki tietää mut, kerran kävin apteekissa hakemassa raskaustestin ni KAIKKI TIESI SIITÄ!! Heti seuraavana aamuna yksi asiakas sanoi että sitä ollaan sitten mammalomalle jäämässä?? Sanoin vaan et oltaiski. Oon ottanu sen linjan et vastaan erittäin kiukkusesti näihin kysymyksiin koska se nyt ei heille kuulu hiton vertaa ja koska asiahan nyt on niin ettei sitä vaan tulla raskaaksi ja jäädä mammalomalle :kieh:
Mutta tosiaan ehkä sitä pitäis mennä sit shoppaileen tonne seuraavan pitäjän cittariin,josko siellä ei naapuri olisi hönkimässä olan yli mitä sinne koppariinsa heittää :D Tai sit odotan perjantaihin vaan,sillon menkkojen pitäisi alkaa jos on alkamassa.
 
Huomenta!

Täällä ei vieläkään mitään. Sovittiin eilen äijän kans että perjantai on seuraava testipäivä.
Tuntuu etten osaa oikein noihin teidän r-testi, ovis ym muihin juttuihin kommentoida mitään kun oon ihan jumissa itteni kanssa :( Mut mitä nyt oon lueskellu juttuja noista halvoista testeistä ni ilmeisesti ne voi näyttää ihan mitä vaan?

Syysmyrsky mene vaan naapuripitäjään hakemaan testejä jos sulla on tollanen tilanne.. Mäkin hain sen yhden ainoan testini toiselta puolelta kaupunkia ettei vaan tuu lähiapteekissa tuttuja vastaan :) Mun ystävät kyllä tietää että yritetään mutta testaamisesta oon puhunu tasan yhdelle, sille ainoalle joka jaksaa innostua tästä yhtä paljon ku minäkin :)
 

Yhteistyössä