<3 <3 The Esikoisesta Haaveilevat <3 <3 vol. 6

Joo siis juurikin näin se meni.. Mut mun menkat oli tosiaan viime vuonna ihan pelkkää tihuttelua mut ne mä kuitenkin laskin aina kuukautisiksi :) Kaksi viikkoa ennen tätä tein ihan puhtaan negan ja sitten thataa menkkojen jälkeen ku oli niin outo olo ni plussa tuli :)
 
-pansku- Kyllä se stressi vaikuttaa ihan kaikkeen ja etenkin voi olla jopa esteenä raskautumiselle. Jossakin lapsettomuusohjelmassa sanottiin, että stressi tappaa sukusoluja! Esim. jos miehellä työstressiä, voi tappaa hänen sukusoluja. Ja sama naisella. Stressi on kyllä ihmeellinen asia, että miten se voikaan vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti ihan kaikkeen! Menkat voi olla myöhässä tai jäädä kokonaan pois stressin takia... mun ystävällä on ollut menkat kadoksissa jopa puolikin vuotta juurikin stressin takia! Ja stressi voi aiheuttaa myös sairauksia, esim. migreeniä, vatsakipuja, flunssaa tai vaikkapa se niin kuuluisa loppuunpalaminen!
 
syysmyrsky Oliko sulla ennen menkkoja mitään raskausoireita? Oliko itse menkkojen aikana ihan normaali menkkamainen olo? Mistä sitten sait päähäsi tehdä uuden testin menkkojen jälkeen, millä tavalla sulla oli outo olo? Haluaisin kuulla kaiken tästä ihan yksityiskohtia myöten, jos vaan sinusta itsestäsi tuntuu, että pystyt siitä kertomaan! Voit laittaa vaikka yksärillä, jos siltä tuntuu. Ja montako päivää menkoista oli kulunut, kun teit testin?
 
Kuumeilija No joo, mutta silti miehesi on antanut kaksi yllätystä minun miestäni enemmän: En ole KOSKAAN tämän reilun neljän vuoden aikana saanut mitään, mitä en olisi itse pyytänyt ja toiseksi ei ole kosintaa kuulunut.. Isäntä on tosi epäromanttinen ja epävarma ja minä olen koko ajan ollut se varma osapuoli, joka vie tätä suhdetta eteenpäin. Nyt on vasta puolen vuoden aikana alkanut osoittaa olevansa tosissaan meidän suhteen. Se on ollut suhteemme ikävin varjo, joka seuraa.
Mutta toisaalta täytyy sanoa, että meillä mies kuitenkin osaa osoittaa läheisyyttä, joskus jopa liiaksikin. Eikä hänenkään vanhemmat ole yhtään sen tyyppisiä, että olisivat koskaan näyttäneet läheisyyttä lastensa nähden. Olen jopa vaivautunut, kuinka nelihenkinen perhe voi ollakaan niin muodollinen joka tilanteessa, kun ei edes halata tavatessa tai mitään. Istutaan vain pirtinpöydän ääressä ja jutellaan niitä näitä.. Meillä perheessä ollut aina päinvastainen tapa.
 
Kuumeilija Ennen menkkoja ei ollut mitään oireita,sitten tuli normaalit menkkakivut ja "vuoto" alkoi. Menkkojen jälkeen rinnat oli ihan liekeissä,ruoka ei maistunut ja koko aika oli vaan kauhee jano. Mies sano et pitäiskö kuitenki tehdä vielä yksi testi ja mä sanoin sille et idiootti mulla oli just menkat ei voi olla mahollista. Sit tein kaikessa hiljaisuudessani plussan ja sanoin vaan miehelle et johan pomppas.
 
Ja vielä omakohtainen esimerkki ressistä.
Olen aina ollut epävarma itsestäni sosiaalisissa tilanteissa. Nyt vasta vanhemiten ja työn puolesta on pitänyt skarpata ja varmaan myös se iän tuoma varmuus on vaikuttanut asiaan; enää ei ole niin väliä mitä muut minusta ajattelee.
Eli teininä kuukautiset oli todella epäsäännölliset. Saattoi olla kuukausi, vähän toista välissä, ettei mitään kuulunut. Näin jälkeen päin arvioiden, saatoin juuri ressin vuoksi olla alipainoinen ja siksikään ne menkat ei olleet säännölliset. Nykyisin olen normaalipainoinen.
Nyt ei ole mitään ressinaihetta, paitsi välillä ottaa vatsanpohjaan, kun pitäisi mennä uuteen paikkaan töihin. Sekin menee ensimmäisen päivän jälkeen ohi (ainahan sitä alkaa jännittää tuntematonta). Toivon siis tässä, että näin paha epäsäännöllisyys kuin 56/35 kierto olisi pillereistä johtuvaa ja siten olisin tulevina kuukausina helpommin raskautuva. Senkin näkee sitten.
 
pansku pahoittelut negasta! :hug:

Memelisa ja syysmyrsky valtavia plussapuhureita sinne ++++++++++++++ :whistle:

Lare pahoitteluni tädin johdosta, mutta ehkä se oli tarkoitettu näin kun sitä koulun käymistä oot miettiny. :) Aloitatte sitte meidän kanssa yhtäaikaa syksyllä yrittämisen! ;)

ON nonni! Nyt kai se ovis sitte vasta on. Ovistestiin tuli kaksi yhtä vahvaa viivaa ja oireet on sen mukaiset. Kamalat jomottelut ollu jo kaks päivää! Ihan kun täti ois tulossa vaikka siihen pitäis olla vielä 12-13 päivää. Ja eilen pupuiltiin ilman ehkäisyä tosin keskeytetyllä yhdynnällä, mutta niin, tiedän, melkein yhtä hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi kuin jos ois viety loppuun asti. :ashamed: Mut kyllä se vauva ois jo ihan tervetullut. Mun kesäsuunnnitelmat menis vaan uusiks, mut luultavasti oltais ehditty jos ostaa se oma tila ennen ku vauva syntyis. Eli samapa tuo. :)
 
Laretzki
Nyt muistin taas, ettei ehkäsy ollut ainut syy miksi noi pillerit halusin..Aivan järkkyttävät menkkakivut! Eikä siihen auta yhtään että kaverina on päänsärky. Puhumattakaan tästä kämpän järkyttävästä kuumuudesta, täällä ei saa ilmaa vaihtumaan muuta kuin parvekkeen ovea auki pitämällä, eikä se onnistu kun on kissat, eikä parveketta ole lasitettu...

syysmyrsky Mun mielestä on vaan ihan hyvä, etten vielä tässä vaiheessa suhtaudu menkkoihin millään järjettömällä pettymyksellä. Valmis oon kyllä koko vauvahommaan, mutta ei meillä mikään kiire ole vielä. Kuitenkin ihan vasta yritysten alussa ollaan...Ja sitä paitsi mä uskon että kyllä tää homma kuitenkin aina vähän pelottaa.

Dremming Ei me varmaan ihan syksyyn asti ootella, mutta voi olla että mennään kesä vaan ihan silleen hällä-väliä asenteella. Sekstaillaan silloin kun siltä tuntuu ja kumilla tai kumitta, ihan missä satutaan olemaan. :D Ilman sen kummempia paineita, niin eiköhän se siitä. Sitten jos niitä yritys kertoja alkaa kertymään niin varmaan stresssitasokin nousee...
 
Lare samantyyppinen "hällä-väliä" meininki on täälläkin luultavasti kesän yli. Plussataan yhdessä ja käydään plussa jäätelöllä kesällä (siis jäätelöllä, kun kahvi ei välttämättä maistu ja alkoholia ei voi ottaa)! :D
 
Laretzki Joo siis en todellakaan millään pahalla tarkoittanut! Kyllähän sen ymmärtää et se koulu tuolla takaraivossa nakuttelee, kun sellainen kesken on. Kyllä itseäkin se mietittyttäisi. Mietityttää itseäkin et millai töiden kanssa sitten käy..Ja tuskin pystyn mitään äitiyslomaa edes pitämään, en ainakaan yli kolmea kuukautta missään nimessä. Ja enkä mä sitäkään tarkoittanut ettet olisi valmis jos pelottaa! Kyllähän muakin pelottaa!! Enkä mä usko et kukaan esikoista yrittävä on koskaan täysin valmis siihen,iästä tai elämäntilanteesta huolimatta. Älä nyt ymmärrä väärin mua.
 
Sorry, nyt ei jaksa lukee kaikkia kirjotettuja läpi... Tein ~4h pidätyksen jälkeen uuden testin ja negahan se oli :headwall: Enää en ees viiti testejä tehä. Eiköhän se ollu tässä tää kierto :headwall: Torstaiaamuna varmaan pitää vielä varmistaa jos ei täti siihen mennessä ole tullu kylään. Torstaina tosiaan se tähystys ja yhteenveto keskenmenosta, voi huoh mitenhän raskas päivä siitäki on tulossa :( No saanpahan varmaan tuon käynnin jälkeen luvan alkaa käyttämään klomifenejä jos niillä se tärppi saatas aikaseksi.

Voispa hakea vaikka kilon jäätelöö ja muita herkkuja et saapi tän surkusen poies. Onneks ei ees pahasti masenna ku tää oli jotenki odotettavissa...
 
Memelisa:hug: Litra jätskiä,irtokarkkeja,sipsiä,dippiä,limua ja kaikkee mitä keksii,jos se hiukan helpottaa. Ja toivotaan sille torstaille nyt selkoa asioihin. Kyllä se olo siitä helpottuu kun kuulee edes jotain uutta eikä vaan samaa vanhaa "kyllä se siitä." Pidellään toivoa yllä :)

Ja Lare hyvä juttu :)

Me ollaan tänään vaan maattu sisällä vaikka hieno ilma! Grillailtiin me sentään hiukan pihalla eikä sekin tapahtunu täällä makuhuoneen seinien sisällä niinku kaikki muu :D Tein oikein hyvää makarooni-salaattia ja sit grillattiin kanaa ja jalopeno-juusto makkaroita. NAM!! Jos saisin ton ukon vielä houkuteltua pyöräilemään :)
 
Memelisa Pahoittelut :hug:

ON Siis mitä ihmettä mun kropassa oikein tapahtuu??!! Mulla oli vielä ovisliuskoja jäljellä ja ajattelin ihan huvikseni testata. Tein ovistestin loppuviikosta viimeksi, kun halusin nähdä, mitä testi sanoo, kun olen kuullut, että moni on saanut siihen selvän plussan alkuraskaudessa. Tuolloin testiviiva oli selvästi näkyvä, mutta aika hailakka kuitenkin. No äsken tehtynä testiviiva on tosi tumma, ei ihan kontrollin tummuinen, mutta ei se kyllä kaukana ole. Jos bongaisin itse ovista, tulkitsisin sen jo melkein plussaksi, on siis todella todella todella lähellä kontrolliviivan tummuutta. Otin pissan purnukkaan, johon dippasin ovistestiliuskan ja varmistin, ettei pissan mukana tullut yhtään verta, vaan ihan puhdasta pissaa! Vuoto on tänään ollut aika olematonta, siteeseen tullut todella vähän ja pyyhittäessä tulee vähän verta. Pitikin mennä tekemään toi testi, saanpahan taas lisää ihmeteltävää :D Joo tiedän, ihan tyhmää... mut kun kiva tehdä tällaisia pikkututkimuksia...
 
Kuumeilija Herranenaika!! Kyl nyt tapahtuu jotain erityistä! :) Oon ite tehnyt koko kierron suht vahvaa ovisviivaa, en yhtään tasavahvaa mut edelleen tulee viivaa vaikka oletettu plussa oli viis päivää sitten..hmm hmm :) Mä toivon sulle nyt sitä itseään :heart: Oliko sulla nyt kunnon vuotoa siis ollenkaan? vai tihuttelua vain..
 
syysmyrsky Eilen vuoti ihan normaalisti 3,5-4h ja tänään on kyllä vuotanut, mutta vähän. Terojen aikana mulla on vuotanut useamman päivän enemmän. Ihan veristä tämä on, mutta menkatkin voi alkuraskaudessa tulla ja nyt toi ovistesti vähän hämmentää. Tänään siis hyvin niukka vuoto. Voisko olla vai elättelenkö ihan turhia toiveita... josko sittenkin kuuluisin niihin, joilla tulee menkat alkuraskaudessa. Sit mä olin vielä niin tyhmä, että dippasin samaan näytteeseen vanhan r-testin (25UI/ml puikon) eli siis kerran aiemmin käytetty testi... oon ennenkin kastanut r-testin toisenkin kerran ihan huvikseni ja nyt siihen tuli mun mielestä paksu haalean haalea viiva... ja en siis aiemmin oo saanu tuollaista, vaikka on ollutkin käytetty testi. Mä taidan olla ihan sekaisin ja päästäni vialla, mutta pakko tehdä vähän tutkimuksia. Huomenna pitää käydä kaupassa, niin taidan kyllä varmuudeksi ostaa samanlaisen puikkotestin ja dipata sen 3h pidätyksen jälkeen... hullua?
 
kuumeilija etkös sä tilannu netistä niitä r-testejä? :) Tuo on kyllä yksi syy miksi mua epäilyttää nuo ovistestit siis just jos saa niihin viivoja ihan omituiseen aikaan varsinkin jos ei oo raskaana (oon lukenu muilta palstoilta, että näin on käyny), mutta teeppäs vielä r-testi varmistukseksi. :) Mulla ihan selvät ovisoireet joten tiedän millon varmistaa testillä. Jos testaisin koko kierron ja näyttäis mitä sattuu millon sattuu menis kyllä usko niihin täysin.
 
Dremming Loppuviikosta tosiaan oli paljon haaleampi viiva ovisliuskassa ja nyt pomppas yhtäkkiä tummemmaksi. Se voisi kertoa raskaudesta, en tiedä. Tein Davidinkin liuskatestin ja minusta siihen ei tullut viivaa, viivanpaikka näkyy kyllä ja aluksi olin näkevinäni siinä hieman väriä, mutta se haihtui... mutta olen kuullut noista Davideista paljon huonoja kokemuksia (vain yksi on niitä kehunut) ja mä ajattelin, että jos mun kohdalla noi Davidit ei toimi niin kuin monilla muillakaan ei näytä toimivan. Ja noi puikkotestit on kuitenkin paljon selkeämpiä, kun niistä näkee kunnolla, onko viivaa vai ei. Siksi ajattelin tehdä vielä yhden puikkotestin. En kyllä jaksa uskoa plussaan... mutta...
 
Laretzki
Ei hyvää päivää näitten menkkojen kanssa. Eka päivä ja meika vuotaa kuin seula, normaalisti ollut ensin vähemmän ja sitten enemmän. En olisi uskonut että menkat palaa heti sille samalle tasolle kuin ennen pillereitä. Silloinkin kärsittiin käsittämättömistä kivuista ja myös älyttömästä vuodon määrästä. :kieh: Jos jotain on mitä mä vihaan niin menkkoja..Hitto, kakkos kokoa oleva kuppi ja silti vuotaa yli...
 
Miten runsaat teillä muilla on kuukautiset? Mä oon kuvitellu, että mulla on normaalit kun riittää kaks-kolme sidettä päivässä ja kaksi-kolme päivää on niitä sellaisia runsaampia päiviä? Viime täti oli kivuton toisin kuin se ensimmäinen pillereiden jälkeen, nyt tuntuu, että tämä ovis on kivuliaampi kuin kuukautiset! : /

Missä tiuhti murusemme on? :)
 
Tervehdys kaikille! Uutena mielisin mukaan ketjuun ja esikoisesta haaveilemaan. Olen taustaillut silloin tällöin ohimennen n.vuoden ajan ja nyt viime aikoina löytänyt itseni täältä yhä useammin. Eli voisi melkein itse ilmoittautua mukaan jännittämään :) Pillerit lopetin alkukuusta, nyt on meneillään oletettu kp 15/28 (olen syönyt vuosikausia pillereitä, mutta taukoja ollut välissä- aina on menkat tulleet ajallaan, kassotaan siis kuinka nyt käy). Sitähän en tiedä, ovuloinko ollenkaan, ja onko sieltä menkkoja nyt tulossa ja millä aikataululla, kaikki on "uutta ja ihmeellistä".. Ovis-ajankohdasta ei siis hajuakaan, mutta kp 8 ja kp 10 puolesta löisin tuntemusten puolesta vetoa, jos pitäisi. Potentiaalinen ovis tuli kyllä hyödynnettyä. Eli yk1 menossa, ikä 27...ja olikos vielä muita tietoja? :)
 
Laretzki
Dremming Mä oon itse määritellyt, että mulla on runsaat menkat, pillereiden aikana lähempänä normaalia. Mä en esim. öitä pärjäisi yhdellä yösiteellä ja en voi yhtään olla kyljelläni mikä normaali nukkuma asento, koska silloin vuoto tulee reunoista yli. Sen jälkeen kun kuukupin hommasin (suosittelen kaikille!) niin ei oo enää tarvinyt öisin ravata 2-3 kertaa vessassa ja nukkua kuin ruumisarkussa. Ja päivisin ennen kuppie tuli imukykyisimmästä tamppoonista läpi, joten joudun pitämään kaverina myös sidettä. Kuukuppi on helpottanut ihan suunnattomasti. Tyhjään sitä aina vähän vaihtelevasti, joten vaikee sanoa sen erikoisemmin sitten kuitenkaan...Joku 30 ml siihen kerralla mahtuu ja jos tyhjää aamulla ja toisen kerran illalla, niin kyllä se joka kerta melki täynnä on. Ja puhumattakaan siitä, että nää mun menkat kestää sen 7pv täysillä...Tai ainakin niin oli ennen pillereitä ja vähän niukempina pillereiden aikaan.
 

Yhteistyössä