<3 <3 The Esikoisesta Haaveilevat <3 <3 vol. 6

Huomenta tytsyt ja kiitos, olette ihania. :heart:

Mies oli ihan ok mielellä ja ei kuulemma asia mietityttäny, mutta mie varmaan järkytyin sitte sen puolesta ihan kunnolla ja tuli ihan oikeasti pieni itkukin. :D Olin varma että miehellä on kaikki ok ja vika on minussa, kun on ollut ongelmia limakalvoissa ja kierto heittänyt muutamaan otteeseen ja mitähän vielä. Kaikista eniten nyt huolettaa että onko miehellä kaikki ok terveyden kannalta, kun sperman väri ja sakeus oli epänormaaleita tuloksissa. Noh, huomenna sen sitte näkee.

Ja mie vähän epäilen ettei paikalla liikkuvista voi hedelmöittyä koska eipä ne eteenpäin mene eli yrittääköhän ne edes mennä sitte munasolusta läpi jos jostain syystä pääsevät kosketuksiin sen kanssa. Noh, voinpa ainakin alkaa vaatimaan sitte että aletaan heti kunnon hoitoja tekemään eikä ihmetellä asioiden kanssa. Riippuen tieten mitä minusta löytyy vai löytyykö mitään. Ja olen mie hölmö ku iski sitte pelko, että mitä jos mies alkaakin "etsi itsellesi semmonen mies joka saa sinut raskaaksi luonnollisesti jne" höpöttämistä, mutta eipä se. Juteltiin me tunteista ja semmosista, ja lopulta sitte todettiin että niin myötä kuin vastamäissä ollaan luvattu olla toistemme kanssa, että ei tämä meidän liittoa nyt kaada. :) vahvistaa vaan entisestään.

Meilläki tosiaan on jo yk 14 meneillään, meinattiin että otetaan vaan rennosti ja mies joutuu nyt kunnon vitamiinikuurille jos vaikka olis simpoille rakennusaineita ja pitäis se varmaan itsekin yrittää syödä noita vihamiineja. :D

Että tämmöstä. Hyvää tiistaita tytöt. :heart:

Edit:// Niin piti noista Davidin liuskoista sanoa, että ihan ok liuskoja mutta on niitä parempiakin. Kannattaa vaikka käyttää davidien kanssa esimerkiksi digiä rinnalla jos ovista tahtoo bongailla. Pariin otteeseen sain oviksen liuskoihin ja no, raskaustesteissä on tullu viivanpaikka pari kertaa. Jos joskus ostan taas lisää testejä niin varmaan ovistestit tulee cittarista tai sitte kokeilis sofia.
 
Viimeksi muokattu:
mutta siis kyllähän kaikki testit sen raskauden varmasti näyttää, mutta yleensä noi herkät testit kummiski on silleen ei herkkiä ettei niillä kunnon viivoja saa ja ainakin sofin herkät 10 testit reagoi jopa ovikseen : / niin siksi mä oon aika varautunut niihin testeihin.. itte kyllä yleensä käytän noita sofin testejä kun en kehtaa ramppaa cittarissa joka kuukausi hakemassa pregchekkejä :D :ashamed:
 
Chiba hyvä että miehesikin on hyvällä mielellä kaikesta huolimatta :) en tiiä oonko tätä kysyny mutta onko miehelläsi jotain lääkitystä päällä? esim allergialääkkeitä? voit toki vastat yksärinäkin, ettei sun palstatauko mene pilalle mun takia :D
 
Chiba Hyvä että ootte saanut puhuttua asiasta, ei kumapaankaan jää vaivaamaan eikä tarvii arvailla toisen ajatuksia :) tsemppiä teille!

Tiuhti Ei mulla ole hajuakaan oviksesta, kyllä mä noilla surullisen kuuluisilla davideilla viivaa sain,muutaman hiukan vahvemman, mikä niistä sit ovista meinas ni voi vaan arvailla :D Nyt vois olla dpo9 tai jotain..No enivei ne menkat alkaa viim pe tero-sääntöjen mukaan jos ne alkaa.
Oon fundeerannu sitä yksityiselle menemistä aika paljon tässä et et..haluaisin että ultrattais,että näkis mitä tuolla tapahtuu. Tapahtuuko siel mitää :D ovuloinko mä edes..mut ehkä me odotetaan syksyyn ennenku aletaa enempää hikoileen tän asian kanssa. onneks mä oon kärsivällinen :D eikä takaraivossa yhtään koputtele se et armonaikaa on vaan ensivuoden huhtikuuhun,koska jos siko tulee ennen raskaaksi mua niin mä en voi hankkia lasta koska en voi olla töistä pois..jos mä ehdin ensin ni sisko tekee mun äitiysloman..Helppoa eikös vain
 
Voiijjjvoiiiijjj kun ootte ollu taas ahkeria :p

Ööööö.. o_O Mulla jäi puolet unohduksiin, mut "kuumeilija" ja tiuhti_ kyseli migreenistä, nijuu, se tulee usein menkkojen aikaan. Mut niinko mä jossain toisella palstalla just selitin, ni mä oon tarhaikäsestä lähtien kärsiny tästä, mut luulen, et näin vanhemmiten se on kyllä hartiajäykkyydestä johtuvaa särkyä ja esim. jos ei oo syöny hyvin, ni verensokeri laskee jne jne. :)

Hmmmm, mitäs muuta.. Nnniiii ja "kuumeilija" höpötteli siittä vesijuoksusta, juu, seki on hauskaa. Mä en vaan tykkää, ko ne eläkeläiset siellä tukkii tien :ashamed: :D Ku sitä pitäs sitte mennä kato niin että hippulat vinkuu! Ja ei tosiaan hiki päässy tulemaan eilen, ko se vesi oli niin pirun kylmää! Hyi olkoon.. Uimahallissa oltiin, juu, joku sitäki kyseli :)

Jjjaa sitte tiuhti_ kyseli leikkaushaavasta :) Mulle tehtiin hätäleikkaus viikon vatsakipujen jälkeen, kun oli viikoilla 15+3 raskaana, nini mä olin vuotanut verta viis litraa vatsaonteloon ja mun kohdun viereen oli kasvanut joko tiplakohtu tai ihosarvi missä se sikiö sitte kasvoi. Ja tämä jokin oli sitte räjähtänyt mun sisälle.. Se jokin otettiin pois, sikiö oli siellä vapaassa vatsaontelossa ja sitte toinen munasarja otettiin pois.. Oon mä tästä täällä puhunu? Kai? Tai jossain toisella palstalla.. :) Mut tosiaan leikkaushaava on hiukan rintojen alapuolelta melkein tonne häpykarvoihin saakka, siks mä tosta liikunnastakin täällä kyselen, kun on noi vatsalihakset ja kaik revitty kuitenkin auki.. : / :snotty:

Hmm.. Ja tänään on kuulkaas nätti ilma! Tosin tuulee, mut eikait se haittaa :) Ei särje päätä (ainakaan vielä) jjaaaja pääse tappelemaan Kelan kanssa tänään. Jjeejee :D

Mitäs muuta teille kuuluupi?
 
Emby^, oot sie puhunu tuosta hätäleikkauksesta, mutta mä ajattelin että se olis ollu joku pienempi haava alavatsassa, ja parantunut nopeasti :ashamed: anteeksi, ei ollut tarkoitus pahoittaa sinun mieltäsi! oot kyllä joutunut kovia kokemaan! hui kamala, on ollu varsinainen hätäleikkaus, kiire on meinaan varmasti ollut, mutta sä oot onneksi rohkea mimmi :heart: varmaan kannattaa tosi varovainen olla liikunnan suhteen nyt kun vatsalihaksetkin jouduttu leikkaan poikki! eli vesijumppa on varmasti oikein hyvää jumppaa nyt kun kummiskin vesi on niin pehmeää ainetta ja se ei tunnu niin raskaalta jumpata siellä! :) eli nyt otat ihan iisisti sitte, ei mitää rehkimisiä ettei vaan lihakset repeä, mutta on hyvä myös hiukan rasittaa niitä, HUOM! hiukan :) toivottavasti tämä ei loukkaa sinua, ja jos on kovinkin arka aihe niin ei tarvitse vastata, mutta siis eikö tuota huomattu aikaisemmin missään np-ultrassa yms.?

syysmyrsky, jos sulla on nyt dpo9 ja eilen ei mitää testissä näkynyt niin nou hätä :D oot kyllä aikaseen testannut!!!! eli kyllä ne daviditkin varmaan dpo10tai 11 jotain näyttää! mutta harvemmin dpo6-9 :) ku sitä hormoonia on niin vähäse vielä, ellei siellä oo tuplia tai triploja :)
 
Namppis ei tarvii :D oo täällä vaan vielä meidän kanssa ja ota pari kaveria sit mukaan odotuspuolelle!!! :) ei sulla kiirettä oo enää sinne ku kuulut jo sinne :D tottakai saat meidän kanssa höristä! kerroppas oloistas näin aluksi? :D :p
 
tiuhti_, no eipä sitä sitte huomattu :( Ihan normaali raskaus luultiin olevan. Kun noi tuplakohdut on vissiin ihan "normaaleja", et voi raskaus mennä hyvin loppuun saakka.
Voi olla esim kaksiosainen kohtu (kaksi runko-osiltaan erillistä kohtua väliseinällä) tai kaksisarvinen kohtu joka on kohdun rakennevioista yleisin, tuplakohtu taas aika harvinainen..
Nnii ja kun ultrassa kuitenkin näkys terve sikiö joka hyppeli ja vilkutteli ja potkis sitä doppleriakin jaja vielä siellä leikkaus pöydällä luultiin sikiöllä kaiken olevan hyvin.. :(
Joku mun ystävä kysys multa, et tuliko mulle sellanen olo missään vaiheessa, et tää raskaus tulee menemään kesken. Ei. Ei todellakaan tullu..

Ja otan kyl rauhassa, alkaa vaan ottamaan päähän jo tää kotona kykkiminen.. :) Pitää siks keksiä tollasia hyviä liikuntamuotoja..
 
tiuhti_ Oireita ei ole ollenkaan ja ajatuksena oli etten testaa, mutta kyllä se taitaa olla pakko. Ajattelin testailla huomenaamuna jos nyt ei se täti kurvaa paikalle.. Outoa tässä nyt taitaa olla se ettei ole minkäänlaisia menkkakipuja ym. Yleensä mulla alkaa jo noin viikkoa ennen menkkakivut mutta nyt ei mitään.. hieman on vatsa turvonnut mutta ei muuta.. rinnatkin on yleensä ennen menkkoja kipeänä.. Katsotaan nyt huomiseen aamuun asti, että mitä teen!!
 
Namppis88 Höh! Oonhan mä siellä :xmas: Olis kyllä kivaa saada enemmänkin tän pinon väkeä mukaan jutustelemaan :heart:

Mäkin käyn päivittäin teidän juttuja lueskelemassa, vaikka en ookaan kommentoinut. Pikkuhiljaa alkaa tuntua ihan "omalta" osastolta tuo odotuspuolikin, mut kyllä mä joka Kaksplus-kiekalla kurkin myös tän vauvakuumepuolen keskusteluja. Lähes vuoden kuitenkin ehdin täällä pyöriä!

Oma olo on suht oireeton, tai se oireiden kirjo vaihtelee päivästä toiseen todella paljon. Yks ilta melkein pystyin makaamaan mahallani, mut en sitten kuitenkaan :LOL: Tissit siis on välillä kovastikin kipeät. Muuten mulla ei mitään merkittävää oo, vähän repäisykipuja ja sen semmoista pientä. Neuvola-ajan varasin eilen, se olis sitten kolmen viikon päästä. Varhaisultra on vielä mietinnässä, toisaalta haluaisin kovasti, mutta hintahaitari tuntuu olevan niin karmean iso... Joku 170 euroa on tässä rahatilanteessa aivan liikaa, kun miettii, mitä kaikkea sillä rahalla voi ostaa vauvalle.

+++ Plussatuulosia lähettelen taas kaikille teille neitosille! +++

Jomi 5+2
 
Emby^, olisko ihan vaan ulkona kauniissa luonnossa hyvä liikuntamuoto? :) mä tykkään nyt kovastikkin ku on niin vihreää jo kaikkialla ja kukkiakin alkanut olemaan, ja se tuoksu mikä ulkona on :) ei haise enää kuralle ja paskalle vaan KESÄLLE :) tai pyöräily on minusta hyvää liikuntaa jos on rajoittunutta osaksi, koska siinä ei nilkat yms rasitu ja vatsakin saa olla suht rauhassa jos nätisti polkee :) tossa olisi pari ehdotusta! :) niin ja hei, haluan vielä kerran sanoa sinulle, olen kovin kovin kovin pahoillani menetyksestäsi :heart: ei taatusti mikään korvaa menetettyä, mutta olen iloinen että kuitenkin oli onni onnettomuudessa mukana :hug: ei sitä toivo kellekkään tuollaista! itse en tiedä miltä tuollainen tuntuu, ja siksi on aina kovin vaikea löytääkkin sanoja, joilla ei loukkaa toista, mutta sen haluan sano vielä kerran, että oot rohkee nainen :) ja kiitos kun jaksoit kertoa minulle lisää tilanteestasi, se selvensi paljon :) mutta en mä ikinä ole edes kuullutkaan tuollaisista erilaisista kohduista, ainut minkä olen kuullut niin on se että voi olla herttamainen kohtu, mutta kylläpä sitä on kaikenlaisia olemassa! onko sinulla riskiä saada uudestaan tuollainen?

PikkuHötö, aika usein oireettomuus on OIRE :D usko mua! mä luulen, ttä oon vasta sit raskaana kun tissit ei tuu olleskaa kipeeksi :D

Jomi, vaihteleeko sulla siis se tissikivun määrä päivittäin? :ashamed: utelee yks epätoivonen...
 
Chiba suuren suuri :hug: !! Kovasti voimia teille sinne. Varmasti nyt on kuitenkin helpompi jatkaa eteenpäin kun tietää "missä mättää". Eihän sitä koskaan toivo mitään vastaavaa kenellekään ja itse mielummin ottaisi "syyt niskoilleen". Itsekkin mielummin ottaisin vian itselleni.. Ymmärrät varmaan mitä haen takaa... Nyt sitten vain uutta suunnitelmaan kehiin ja uskotaan yhdessä että kaikki kääntyy parhain päin ja pian teille on tulossa pieni ihmisen alku..
 
tiuhti_ Pitää nyt toivoa että oireettomuus tietää hyvää.. Pelkään kuitenkin pahaa, että kierto on nyt venymässä.. ajattelinkin että aika hyvin lähti kierrot pillereiden jälkeen käyntiin, jos ne näin tasaisesti on menee niin ku nyt on menny.. noh, olkaamme sitten huomenaamuna viisaampia tässä asiassa ja saan varmistuksen sitten testin jälkeen :) mua vähän rupesi jänskättämään :D
 
tiuhti_, entiiä voiko uusiutua :O Mulla on jälkitarkastus 15.6., sinne mulla on sellanen parikymmentä kysymystä mitä on noussu mieleen tässä sairaslomalla ollessa.. :)
Pitää varmaan antaa lääkärille sähköpostiosoite, et sinnekkin voi vastailla :D

Jajuu, uskon ja tiiän ettei sitä osaa sanoa oikein mitään ihmiselle ketä on kokenu kovia :) Mut eipä tässä.. Hienoa et oon hengissä, kun omakin henki oli vaarassa ja pystyyhän sitä kuitenkin uudestaan yrittämään yhdellä munasarjalla jaja.. se nyt vaan on fakta, et elämä jatkuu eikä voi jäädä ojaan makaamaan.. Kyl sullakin tiuhti_ on varmaan ollu melkoinen koettelemus toi sun sairaus(?). Niinko aikasemmin sanoin, hiukset ja ripset yms on iso juttu naiselle, kauneus ja kaik.. Mut hienosti säkin oot jaksanu! :heart: Ollaan superturbo naisia :)
 
Chiballe kans terkkuja ja voimahaleja, jos vielä käyt kurkkimassa :kiss:

tiuhti_ Kyllä vaihtelee. Välissä oli pari päivää, ettei tisseihin meinannut sattua ollenkaan, vaikka niitä kuinka puristelin :D Nännit mulla ei kovin arat oo olletkaan missään vaiheessa. Öisin kyljellään nukkuessa sattuu tosi paljon rintoihin ja tosiaan mahallaan nukkumisesta oon voinut vain haaveilla plussasta lähtien. Vaikka se ei sattuis, niin se tuntuu kuitenkin jotenkin "kummalliselta", niin kuin siellä sisällä olis semmoiset kovat, isot möykyt... Epämääräinen selitys joo, mut en osaa oikein muutenkaan kuvailla :LOL: Mulla lievä tissioireilu alkoi ehkä päivää ennen plussaa. Plussauspäivänä ja siitä jonkin aikaa eteenpäin ne oli tosi kipeät, turvonneet, raskaat ja pinkeät.
 
Heipat kaikille!

Olen seurannut teidän kirjoittelua täällä, on kyllä mahtava palsta teillä täällä :) Yhteishenki hyvä!! Olen 23v ja yk 1 menossa, perjantaina pitäisi menkat alkaa. 10 päivää ollut kuumetta, 37,3 koko ajan, seinät meinaa päälle kaatua... x)

Plussauksia kaikille!!:kiss:
 
Itsekeskeinen tuli avautumaan :ashamed: Hevonvittu mikä päivä. Ensin meidän unelmakoti raapastaan meidän nenän edestä,vieläpä meen kaverit. Sitten kuulen et ei serkku menekään naimisiin kesällä ja meen äiti meinas möläyttää mut sit alko änkyttään sielä luurisa jotain ja kysyin sit vaan et eikö vaan niillekkin ole tulossa vauva? NO ON KAI HELVETTI!!! Mä sanoin vaan et se on hyvä et edes toiset saa ni pääsee itekki edes joskus sylittelemään:'( oon itkeny koko pirun päivän töissä. Tuntuu taas niin toivottomalta ja lohduttomalta. Sit meen äiti on vielä niin ajattelematon paska et se sano mulle et "mut sit ne joille niitä keskenmenoja tulee ni sit niille ei muuta tulekkaan". Enkä enää tiedä mikä mua edes eniten sattuu. Oon miettinyt tässä et sit ku pääsen töistä ni soitan äidille ja sanon et vois sekin vähän miettiä mitä sieltä suustaan päästää, et tajuaako se ollenkaan kuinka hajalla oon tästä tilanteesta. Onneks turvonneet punaset silmät menee tähän vuoden aikaan punasen nenän kera allergian piikkiin. On tää vähän noloa töissä :(
 
Emby^, se on siinä mielessä totta että osaan suhtautua asiaan ja myötäelää sitä, mutta sulla oli oman henkesi lisäksi pikkuisen menetys samalla, joka on varmasti ollut se kaikkein raskain asia, mihin minä en osaa oikein sanoa mitään, ennen olen joskus sanonut, että kaikelle on syynsä, mutta ei se minusta lohduta tarpeeksi siinä vaiheessa kun menettää omansa, tai se on kovin laiha lohtu, ja tämän opin vasta hetki sitten. siksi jätän mielummin sanomatta mitään ylimääräistä koko asiaan, etten vaan loukkaa toista ja yritän kuitenkin olla hengessä mukana! mutta pahoitteluni tahdon aina sanoa täydestä sydämestä vaikka se onkin kovin vaikeaa näin netin välityksellä :heart: ja me ollaan supernaisia :D

ehkäpä mulla on sit vielä toivoa, meinaan tissikipu alkoi taas kovempana uudestaan :D :ashamed:
 
kekkuvekku Heipparallaa ja kovasti tervetuloa! Tämä palsta on kyllä ihan paras, mitä ikinä olen löytänyt :D

syysmyrsky Voi muru :hug: Tiesikö teidän kaverit, että tekin olisitte olleet kiinnostuneita samasta asunnosta? Voi harmin paikka, varmasti tuntuu äärimmäisen paskalta ja sit viel joutuu kyläileen siinä asunnossa :( Kyllä oli ajattelemattomasti sanottu äidiltäsi! Nyt vaan sanot hänelle, miltä sinusta tuntuu, jospa äitisi ymmärtäisi? Ja nuo vauvauutiset... ne on niiiiiiin raastavia! Tiedän niin sinun tunnemyrskyn tässä tilanteessa :hug:

tiuhti_ Jännää! Nyt toivotaan sitä itseään :heart:
 
Omaa napaa jälleen... Minulla on kovin yksinäinen olo. Mies tulee reissusta vasta huomenna ja lähteekin sitten jo perjantaina uudelleen reissuun. Onneksi tänään ei oo ollu mitenkään huono sää, piristää edes vähän! Kohta koiran kanssa pihalle lomps. Ja joo, oon mättänyt pari karkkipussia nyt miehen ollessa reissussa... perse vaan leviää entisestään. Sain tänään imuroitua ja laiteltua pyykkejä. On ollut niin vetämätön olo... työasioihinkaan ei ole tullut mitään uutta, on tämä työttömyys vaan niin pirun mukavaa. Toisaalta ihan jees, onhan nyt jo KESÄ ja oon kyllä ottanu kaiken ilon irti siitä, että nyt on ollut aikaa tehdä omia juttuja. Kyllä sitä vielä ehtii töissä käydä kyllästymiseen asti. Ainoa huoli on vaan raha... ansiosidonnainen on naurettavan pieni ja se rajoittaa mun sosiaalista elämää... ei pääse minnekään, en pysty osallistumaan mihinkään. Ja vauvaakaan ei ole vielä tulossa. Voi perse sanon minä!
 
Voi hitsiläinen Syysmyrsky miten huono päivä sulla on ollu :( Toivottavasti vähän piristyt kun pääset töistä pois. :hug:

Ja Jomi-pupuseni, tarkoitukseni ei ollut vähätellä sun merkitystäs tuolla odotuspuolella mut jotenkin täältä on vaikea lähteä :heart:

Tiuhti_ ja muut oireiden kaipaajat Olot on ihan jees, paitsi TURVOTTAA niin pirusti :D Nännit on kosketusherkät ja mahassa pieni paineentunne, sellainen menkkamainen. Välillä tulee sellaisia outoja kipuja mitä tulee välillä kun on menkat ja ne tuntuu tuolla kohdunsuulla ja sitte siellä ympärillä. Siis ihan emättimen pohjalla :confused: Mut tää turvotus on pahin!
 
syysmyrsky :hug::kiss: voimia rakas! Olen tosi pahoillani, että unelmakoti meni teidän alta ja vielä inhottavampaa on kun tutut ovat napanneet sen.. Tiesivätkö he ollenkaan, että olitte samaa asuntoa kattoneet? Olen todellakin harmissani teidän puolestanne tuosta asiasta. Mutta pitää ajatella positiivisesti, että ehkä tällä oli jokin tarkoitus.. ehkä teitä odottaa vieläkin parempi unelmakoti, mutta se antaa hetken vielä odottaa itseään.;) Tuttujen vauva-uutiset eivät välttämättä heti lämmitä omaa mieltä, mutta täytyy muistaa voihan olla ettei heilläkään vauva ole ollut mitenkään itsestäänselvyys. Ongelmia kun tuntuu olevan enemmäin kuin laki sallii.. Tuo mitä äitisi sanoi, oli kyllä vähän ajattelematonta. Mun isosisko on saanut muutamankin keskenmenon eikä se ole hidastanut tahtia =) Oikein ISO rutistus sinulle ja toivottavasti paha mieli helpottaa pian.:heart:

kekkuvekku Teretulemast joukkohon innokkaaseen :wave:
 

Yhteistyössä