<3 <3 The Esikoisesta Haaveilevat <3 <3 vol. 6

syysmyrsky Nyt mua naurattaa, ihanaa kun saatte murut hymyn huulille :LOL: Juuri luin teidän kirjoituksia Emby^:n kanssa ja puhuitte, että googletatte koko aika, että mitä ihmettä... niiiiiiiiin nyt syysmyrsky kun kysyit, että oliko spontaani keskenmeno, niin nyt täytyy kyllä kysyä :LOL: että mikä ihmeen spontaani? Tarkoittaako se luonnollista keskenmenoa, ettei ole tarvittu kaavintaa tai lääkkeellistä tyhjennystä? Eli ihan luomusti meni kaikki, vuoto kesti 7pv ja kaikki tuli pihalle itsestään. Hei sun täytyy ostaa sellanen propellituuletin (minikoko) ja laittaa se päähän, niin johan viilentää kivasti :LOL: Mä oon ihan oikeesti nähnyt sellaisen järkyttävän minituulettimen, jonka voi kiinnittää imukupilla johonkin... herrajestas mun pokka ei pitäny :LOL:

Emby^ ja syysmyrsky On meillä kaikilla lemmikit :LOL: Meillä mies kuorsaa ja sen huuli aina väpättää hassusti... niin ja koira valtaa puolet sängystä, nukkuu joko miehen jalkopäässä, jolloin mies on sitten minussa kiinni ja antaa mulle turpaan, kun se nykii unissaan ja kädet käy ku nyrkkeilijällä :LOL: Tai sit koira nukkuu meidän keskellä kyljellään jalat ojossa ja sehän vie tilaa ku vasikka! Oon sanonu miehellekin joskus, että meillä ollaan kuin eläintarhassa.... minä oon meillä se sika koiran kanssa (koira tulee AINA röyhtäisemään nenän eteen, että kuulitteko mitä tein!!!!), mies ei kyllä sikaile yhtään, ja koira osaa tekeytyä milloin oravaksi, milloin kissaksi, apinaksi jne... Emby^:n kissa, voi elämä :LOL: :LOL: :LOL: Tarkistuskäynti, se kato tsekkaa, et onko lauma kasassa!
 
Viimeksi muokattu:
Kuumeilija joo siis spontaani tarkoittaa juurikin sitä et kaikki vaan tulee ulos! Ja hiuka siistii jos sais sellaset propelit imukupilla ottaan ja kainaloihin kii..kuin nautinnollista ois nukkua! Pakko kyl sano et nyt ku mietin ni en välttämättä haluais odottaa kesä kuumalla viimesillään kaksosia. Mä kuolisin varmaan. Nyt olis viikko 24 menossa eli olisin jo ihan perkeleen valtava. Kyl se olis ihan kiva jos tulis yks kerrallaan ettei tarvii kuolla omiin hikiläskeihin..
 
Mulle kans ajatusseula!! :D Olis tosiaan usein enemmän ku tarpeeseen.. Meillä äijä taas ei kuorsaa, se narskuttaa hampaita :kieh: Se jos joku on superärsyttävää koska mä herään siihen melkein poikkeuksetta aina. Ja siihen kun lisätään kissojen yölliset formulakisat ni johan pomppas.. Ja siitä puheenollen tää likka lähtee nukkumaan, olis kiva herätä edes joku aamu niin ettei vituta kun väsyttää niin paljon.. |O Ja sit kiukuttaa ku se on oma vika. Nonni, öitä :wave:
 
"kuumeilija": Joo, on tullu seurailtua ja taustailtua niin pitkään, että alkaa olla lyhenteet ja palstaslangi hanskassa, ainakin joiltain osin :) Onhan se tosiaan aina yksilöllistä, millon kelläkin testiin plussa pärähtää, jos on pärähtääkseen. Nyt yritän vejättää ihteäin tässä hommassa, ja ootella ihan vaan mukamas reippain mielin niitä menkkoja (ja hei, kauhulla odotankin, ekat luomumenkat öö vuosikausiin..ei mitään kivoja muistoja niistä ajalta, jolloin en pillereitä popsinu -juurikin kun täällä on aihetta sivuttu- runsaat ja kestää sen melkein viikon, yök jo nyt. Tottunut nappeja popsiessa, että kestää sen 2 päivää.) ja en muka testaa sitä ennen, en vaikka...No, turhaan mie itteäni huijaan, edes näin julkisesti. En malta olla testiä tekemättä kuitenkaan :) Mutta annan nyt vielä ajan kulua ainakin ensi viikonlopulle, eihän mulla totta tosiaan ole hajuakaan siitä mahd. oviksesta. Sinänsä on mielenkiintoista tutustua omaan itseensä nyt ikäänkuin taas uudelleen, millainen ihminen olinkaan ilman päivittäistä hormoonisatsia (=e-pilsuja), koska tosiaan tulihan noita vuosia syötyä. Kiva kuulla, että olet saanut täältä paljon vertaistukea, ja tukea noin muutenkin tässä projektissa. Niinkuin varmasti suht jokainen täällä kirjoittava, kuka minkäkinlaista kokemusta jo kokeneena. Itseäni on muutoin elämä männävuosina potkinut rankastikin, mutta ikävät asiat ovat kyllä minun elämäni asettaneet lopulta aivan uusiin mittasuhteisiin. Nautin tällä hetkellä joka ikisestä päivästä, jonka saan täällä viettää, ja arvostan elämää, en pidä sitä enää itsestäänselvyytenä, kuten aiemmin tein. Ja ohhoh, menipähän nyt syvälliseksi. :)

Kuuluu muuten varmaan epäilemättä asiaan, että lueskelen täällä ihan fiiliksissä kaikkien oireita ja tuntemuksia, ja peilaan niitä itseeni ja omaan napaan :) Arvatkaa vaan, löytyykö kaikki... ;)

Tuskaisille hikoilijoille vilvoittavia tuulahduksia ja noin muuten vaan kaikille niitä plussatuulahduksia.. Täällä yötä vietellään "sorvin ääressä".
 
syysmyrsky Siitä saan olla kiitollinen, että mulla kaikki tapahtui itsestään ilman mitään sen ihmeempiä kipuja yms. Vaikka tunnetasolla se oli varmastikin henkisesti yhtä raskas kuin kellä muulla tahansa, mutta onni oli mulla matkassa, ettei fyysisesti tarvinnut kärsiä. Ihanaa, että löydät positiivista sinun tilanteessasi :heart: Aina löytyy huonostakin asiasta se hyvä puoli.
 
Mun on pakko mennä nukkumaan, oon niin väsyny :LOL: nauran täällä kissaformuloille ku tuli kaverin katit mieleen jotka juoksee seiniä pitkin ku koko tiilitalossa pääsee kato niitä tiiliä pitkin vetämään niin hienosti ja mä pelkään niitä kissoja ihan hullusti :D oon ihan varma et ne antaa jotain spiidiä niille, ne on ihan hulluja :D Muutenki tuli joku erityisen huono juttu äskön mieleen mut onneks unohdin sen ennenku ehdin kirjottaa tänne :D Pitäisitte mun ulosantia varmaan aika hurmaavana.. ;)
 
Kuumeilija Jos tollasesta tapahtumasta nyt kiitollinen voi olla..mut joo kyl se olis itelläki kivempi ollu ku heittää paskaa läppää myrkyn nielleelle gynekologille joka ilmoitti ku kysyin et näkyyks siel mitään ni "ei tääl kyl enää mitään näy". Koska olin varma et kaikki ok ku ei spontaanisti kerran tullu. Mut vaikka lääkkeelisesti tyhjennettiin ni ei mulla ollut edes kipuja..se henkinenkipu varmaan söi kaiken fyysisen. Mä vaan istuin pöntöllä ja tuijotin ihan lasittuneena eteenpäin enkä edes tajunnut et se hoitaja huuteli siellä oven takana ettei saa laittaa ovea lukkoon..
 
Away Saanko kysyä, että mitä rankkoja asioita olet kokenut? Ei ole pakko vastata, jos et halua. Tai voit laittaa myös yksityisviestilläkin, jos siltä tuntuu! Meinaan vaan sitä, että elämä ja etenkään "normaali" elämä ei todellakaan ole itsestäänselvyys. Minä olen sen kans tajunnut ja oppinut arvostamaan elämää ihan eri lailla kuin joskus aiemmin... ja olen oppinut arvostamaan myös ihan arkisia / päivittäisiä asioita, kuten se, että pääsee omin avuin liikkumaan ja pystyy nukkumaan tai tekemään muutakin kuin makaamaan sohvalla viikko tolkulla katsellen ainoastaan kattoa... ja äkkiä se muuten unohtuu se arvostus, mutta aina pienet asiat taas muistuttavat, että tämä ei olekaan itsestääselvyys.

*muoks* Jaksamista yötyöhön :hug: Mitä muuten teet työksesi?
 
Viimeksi muokattu:
syysmyrsky Voi muru :hug: Henkinen puoli oli kyllä koetuksella toden teolla, ihan kamalaa kaikki. Mutta siitä olen omalla kohdallani kiitollinen, ettei ollut kipuja eikä tarvittu kaavintaa yms. Sain olla kotona ja surra rauhassa... Hyvää yötä, toivottavasti saat nukuttua hyvin ja huomenna olisi pajon valoisampi päivä!
 
Huomenta! Vannon kautta kiven ja kannon että meen nukkumaan tänään vaikka kuudelta että vaan ehdin nukuhtamaan ennen isäntää. On se vaan niin ruokoton kuorsaaja!!
Tein taas testin, kulutan noita davideja nyt pois et saan seuraavaan kiertoon sit jotkut muut tilalle. Mut edelleenki oon näkevinäni siinä sen viivan.
 
Jaiks! Nyt saan urakalla lukea tekstiä, kun alotin loman :LOL:

Tiuhti_: Susta huokuu mahtava positiivisuus, vaikka naiselle ikävä diagnoosi. Ite en oo naisellisimmasta päästä, mutta ois se kurjaa jos hiukset lähtis..

PikkuHöttiäinen: Itellä taas oli pillereiden aikaan kellontarkkuudella aina menkat, sen jälkeen kun lopetin niin heittelehti välillä 35-70 tai jotain sitä luokkaa. Viime kesän jälkeen alkoi tasoittua. Mutta silti yli 30vrk ja kysymysmerkillä. Saa aina sitten ihmetellä, että alkaakohan menkat vai ei.

-pansku-: Toivotaan ettei täti tule käymään!

Chiba: Voimia ja jaksuja molemmille! :heart:

Away: Welcome!! Itsekin meinaan olla välillä ihan hukassa, kun ei niin kauheasti ole ollut aikaa täällä kirjoitella (koulu,työ,talonrakennus). Pitkien kiertojen takia ollut pakko aloittaa oviksen bongaaminen hyvissä ajoin, mutta en montaa kiertoa sitä jaksanut :D Varsinkaan kun siinä kierrossa kun ekaa kertaa raskauduin niin en edes löytänyt ovista!! Ihan turhaa siis mun kohdalla. Keskenmenon jälkeen ajattelin etten jaksa enää nähdä niin paljoa vaivaa.. Ultran perusteella ovis pitäis olla näinä päivinä, joten perjantaista saakka on peitto heilunu :p Mutta noita ajatuksia varmasti jokaisella käy välillä mielessä, tuunkohan koskaan raskaaksi jne. Itsekin kovasti mietin sitä tällä hetkellä, saankohan koskaan vauvaa? Vuosi kuitenkin mennyt kunnon yritystä, reilu 1,5vuotta ilman pillereitä jo..

Emby: Voi kauheeta kun kurja juttu! En tiiä mitä sanoa muuta kuin paranemisia ja voimia aloittaa uudelleen yrittäminen kunhan saat ensin ittes kuntoon! Niin, kyselit keskenmenon jälkeisestä nännijutuista, mulla oli kyllä jotain pientä kuivunutta mutta ei mielestäni mitään ruskeeta, enemmän vaaleeta. Lähti pesemällä pois.

kekkuvekku: Tervetuloa vaan!

syysmyrsky: Voi pieni :hug: Näitä päiviä on valitettavasti aina välillä. Itsekin meinasin haljeta raivosta/surusta/kateudestakin? kun naapuriin tulossa toinen vauva.. Sen kummemmin heidän taustojaa kertomatta voin sanoa että ärsyttää kun jotku tietyt saa vaan vauvoja vaikkei ehkä tarvis..

Täällä on kyllä sellasia super-naisia ettei ole tosikaan!! Oikein hävettää kun marisen pienistä asioista :ashamed:

).( Täällä ollaan tosiaan lääkärin määräyksenä pupuiltu joka päivä perjantaista saakka, käynyt välillä työstä kun on tullu illalla kotiin niin on ollu ihan pakko vielä ennen nukkumaan menoa tehä talletuksia vaikkei ois millään jaksanu :D Nyt toivotaan että ois kaikki menny hyvin ja loma tekis terää. Lauantaina lähetään reissuun ja tullaan vasta kesäkuun toisella viikolla takaisin. Jännitetään että alkaako menkat jo reissun loppu päivillä vai vasta koti-Suomessa tai alkaako ollenkaan!?! Ehkä loma auttaa vauvan pysymisessä mukana, sen verran rankka talvi/kevät on ollu.

Toisaalta sitten taas pelottaa, jos tuunkin raskaaksi niin meneekö sekin sitten taas kesken? Inhottavaa tommosta miettiä, mutten voi sille mitään.. Yritän olla ajattelematta mitään nyt reissulla. Ja yritän olla ajattelematta alkaako menat vai ei. Jos ne alkaa niin en jaksa mitään enää tehä asialle. Sitten raskaudun jos raskaudun, mutta en jaksa enää stressata..
 
Laretzki
Tänään aamulla kuppia tyhjätessä, siellä ei ollut mitään. Ei yhtään mitään koko yöltä, vähän vain sellaista rusehtavaa valkkari sekotusta. Jos päivällä ei tuu "pystyasennossa", niin ne oli sitten siinä. Eikä mulla ikinä oo ollut kolmen päivän menkkoja...Vaikkei haittaa kyllä yhtään vaikka loppuisikin jo, tekee taas niin pirusti mieli, koska nyt en oo viittynyt houkutella miestä hommiin kun oon tulvinut...
 
Huomenia leidit :heart:

oikein paljon piristystä joka iikälle tähän päivään :) jokaiselle iso voimahali tulemaan :hug: mulla on tosi kiire töissä niin en oikein ehdi kommentoimaan teille ja tekstiä tullut taas 3 sivua illassa :D mutta päivitän nyt kummiskin pinkan! :)
 


The Esikoisesta Haaveilevat KE 25.5.2011




Hey.....................22............kp 91/26-65...................yk 3
-pansku-.............23...............kp 58/35.......................yk ?





Tnya...................21...............kp 37/28.....................yk 3
Gabrielle..............29................kp 31/36.....................yk 5+3
inieh....................23................kp 30/?......................yk 1





syysmyrsky...........22................kp 28/36....................yk 11+3
PikkuHöttiäinen.....27................kp 27/25.....................yk 6
Emby^...............24................kp 24/28.......................yk?
Puputi................25................kp 21/40-60..................yk 2
tiuhti_.................21..............kp 21/25.......................yk 8





Pikkumyy87.........24................kp 18/38........................yk 2
Away..................27...............kp 18/28........................yk 1
lemonade...............................kp 17/30-50...................yk 10





meli-.................22..............kp 8/24-25.......................yk 12
Epa_88................22..............kp 6/30-33....................yk 4+2
Ansku83..............27................kp 6/30-32.................yk 6
"kuumeilija"..........26..............kp 6/34-60...................yk 20
Laretzki...............20...............kp 4/33........................yk 2
Ninni^^.............24...............kp 4/34........................yk 3
Memelisa................................kp 3/33....................yk 6+2




viida....................25............kp?/29........................yk?
Candicen..............21............kp?/28-50......................yk?




EHKÄISYN SYRJÄÄN JÄTTÄVÄT



HAAMUJENGI/RKTT



TAUSTALLA KUUMEILEE


sinnamon
pöppinen
Shih
An-nie
Puna-Musta
Angela88
Skooby
AnniSofia
AnniMu
Dremming
iloksi
Mirwu
Lapanen87
Pamsu*
Lilli88
Satuh83
Mikella
Carnesîr






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussaneet odotuspuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1857778-esikoishaaveista-syksylla-2010-plussanneet/


EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
Murmeli88 24.11.2010 yk 4
Nannie 4.12.2010 yk 3
Hyppy 6.12.2010 yk 2
Taiska87 6.12.2010 yv 2
innoM 20.12.2010 yk 1
Arminen 25.12.2010 yk 3
Memelisa 27.12.2010 yk 6 (km/rv15)
horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4 (tm)
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv 1+
Arby 30.4.2011 yk 1
Ella83 3.5.2011 yk 7
Jomi 14.5.2011 yk 9
Namppis88 20.5.2011 yk 5
 
..täällä nähtiin unta vauvvoista ja vaippojen vaihdoista. Sit tuli ilkee ampiainen joka hyökkäs kimppuun, siihen mä sitte heräsinki, enkä nukkunu varmaan puoleen tuntiin / tuntiin :LOL:

Olitte kirjotellu vaikka miten vielä eilen illalla :) Mutjuu, on noi eläimet sellasia :heart:

..mä nukahdin eilen kyl melkein heti, kun sain pään tyynyyn. Kirjottelin ekaks vähän päiväkirjaa :) Puhumisella ja kirjottamalla blogia sekä päiväkirjaa oon päässy kyl aika pitkälle tässä henkisen prosessin etenemisessä.. ^.^ suosittelen sitäkin..

Perkeleen nuorimmainen katti, kun nyt huutaa KOKO ajan! "Mauu.. Purrr.. Kurrr.. Maauuuu!" Pönttö :heart:

Mukavaa päivää kaikille!!
 
tiuhti_, yyyyhh!! : / Tekis mieli ottaa vessaharja ja hinkata, eikö? :D Pianpian apteekkiin.. On kyl inhottava!! Kaikenlaisia asioita me naiset joudutaan kestämään.. Miehillä on NIIN helppoa!!

*muoks*
Nnniin ja lemonade kiitos. Kyl tää nyt jo menee, tosta kuitenkin jo jonnin verran aikaa. Maaliskuun loppu puolella tapahtu.. Pitäis jo viikon päästä mennä töihin. Se kyl vähän jännittää, miten menee ja sattuuko ja kyseleekö työkaverit yms yms. :confused: Olen siis vanhainkodissa töissä, et on aika fyysistä hommaa..
 
Viimeksi muokattu:
Emby^ Tietääkö sun työkaverit, mitä on tapahtunut ja miksi olet sairauslomalla?

lemonade Sulla sattuukin loma nyt hyvään saumaan, saat muuta ajateltavaa eikä ajatukset pyöri vaan vauva-asioissa. Eikä lomareissulla varmasti stressaakaan tämä asia, mikä on vaan hyväksi raskaudessa! Saanko kysyä, minnepäin olette suuntaamassa lomalle? :D

tiuhti_ Voi ei!!! Inhottava vaiva :kieh:
 
"kuumeilija", juu. Kyl ne taitaa kaikki sen jo tietää.. Mut ne yksityiskohdat siinä niin kiehtookin sitte..

*muok*
..Jos lähtis kattomaan sitä kaverin esikoista : / :O :x :) <-- Hiukan sekavin fiiliksin siis.. Palaillaan naikkoset :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Lemonade Loma osuu nyt tosiaankin oikeaan kohtaan :) pidän peukkuja teille ja nauttikaahan toisistanne ilman huolen häivää! :heart: Ja sitten plussaat kun tuutte kotiin eikö niin :)

Eilen taas juteltiin miehen kanssa pitkät pätkät kaikista asioista..tuli myös puheeksi Lähes vuoden yritys ilman tulosta, 11kuukautta joista mies vetä touko-syyskuun allergialääkkeitä ja alkuvuodesta aknelääkkeitä joista uusinta resepti syys-marraskuulle. Liekö näillä osuutta asiaan,ettei simpat ole olleet terässään oikein.. No nyt sitten sanoi koittavansa pärjäämistä vain silmätipoilla ja nenäsuihkeella..Ja aknelääkkeet saa kyllä unohtaa! Nyt vaan vitamiineja ja yritystä isolla YY:llä! Thank god tää on oikeesti meen yhteinen asia etten yksin joudu miettimään näitä, koska on myös niitä pareja jotka ei puhu näistä asioista. Meillä mies tietää kaiken naisen anatomiasta :) Jos tästä kesästä ei tule mitään niin sitten siihen yksityisen puoleen kallistutaan ja mies itse sanoi että sit hän haluaa et simpat myös tarkastetaan ja et ne tarkastetaan ensin ettei niissä ole vikaa ja sit vasta aletaan mua syynäämään jos näin pitkälle joudutaan menemään :)
Ja tosiaan oon ollut nyt päivän mykkäkoulussa äidille. En vastaa sen puheluihin enkä viesteihin, toivon mukaan se ei vaan pamahda tänne töihin mua häiritsemään!
 
Hei vaan kaikille!

Täällä on vietelty jälleen hiljaiseloa kun tuntuisi olevan sen verran kaiken näköistä hommaa päivästä toiseen... Hurjat määrät olette saaneet tekstiä aikaan :LOL:

Paljon onnea plussanneille! Tädin riivaamille kovasti haleja ja tervetuloa uusille :wave:

Siirryn välittömästi omaan napaan päivittääkseni kuulumiset. Kaksi polikäyntiä on nyt takanapäin ja omat ajatukset varsin sekaisin. Ensimmäinen käynti sattui viime kierron loppupuolelle. Ultrattuaan lääkäri ilmoitti välittömästi että keltarauhasta ei löydy, eli ovulaatiota ei ole tapahtunut. Olin jo lähes varma että nyt se syy lapsettomuuteen sitten löytyi.

Lääkäri halusi sitten seuraavalla käynnillä ultrata uudelleen ja tehdä aukiolotutkimuksen. Eilen kävin sitten uudemman kerran ultrattavana ja kuinka ollakkaan, oikealta puolelta löytyi 17mm johtofollikkeli! Lisäksi aukiolotutkimuksessa todettiin, ettei kummallakaan puolella ole minkäänlaista tukosta. Lääkäri kehui kaiken olevan suorastaan mallikelpoisesti. Nämä olivat toki hyviä uutisia, mutta nyt ihmetyttää entistä enemmän miksi niitä lapsia ei ole tullut...

Mies sai heti ensimmäisellä kerralla lähetteen sperma analyysiin, mutta töiden vuoksi sitä ei ole vielä keretty toimittamaan. Lähi aikoina tämäkin olisi kuitenkin tarkoitus ottaa että päästään tutkimuksissa eteenpäin.

Eilisestä asti olen nyt sitten lääkärin määräyksestä tikuttanut ovista ja loppukierrosta olisi sitten taas verikokeita. Tupakointiakin yritetään molemmat nyt lopettaa. Pakko myöntää, että oviksen tikutus ei selkeästikkään sovi minun hermorakenteelleni :LOL:

Hyvää kesän alkua ja paljon vauvapölyä ja plussatuulia kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä