<3 <3 The Esikoisesta Haaveilevat <3 <3 vol. 6



The Esikoisesta Haaveilevat TO 26.5.2011





Tnya...................21...............kp 38/28.....................yk 3
Gabrielle..............29................kp 32/36.....................yk 5+3
inieh....................23................kp 31/?......................yk 1





syysmyrsky...........22................kp 29/36....................yk 11+3
PikkuHöttiäinen.....27................kp 28/25.....................yk 6
Emby^...............24................kp 25/28.......................yk?
Puputi................25................kp 22/40-60..................yk 2
tiuhti_.................21..............kp 22/25.......................yk 8





Pikkumyy87.........24................kp 19/38........................yk 2
Away..................27...............kp 19/28........................yk 1
lemonade...............................kp 18/30-50...................yk 10





meli-.................22................kp 9/24-25.......................yk 12
Epa_88................22..............kp 7/30-33....................yk 4+2
Ansku83..............27................kp 7/30-32.................yk 6
"kuumeilija"..........26..............kp 7/34-60...................yk 20
Laretzki...............20...............kp 5/33........................yk 2
Ninni^^.............24.................kp 5/34........................yk 3
Memelisa................................kp 4/33....................yk 6+2
Hey.....................22..............kp 2/26-65...................yk 4
-pansku-.............23...............kp 2/58.......................yk 1



viida....................25............kp?/29........................yk?
Candicen..............21............kp?/28-50......................yk?




EHKÄISYN SYRJÄÄN JÄTTÄVÄT



HAAMUJENGI/RKTT



TAUSTALLA KUUMEILEE


sinnamon
pöppinen
Shih
An-nie
Puna-Musta
Angela88
Skooby
AnniSofia
AnniMu
Dremming
iloksi
Mirwu
Lapanen87
Pamsu*
Lilli88
Satuh83
Mikella
Carnesîr






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussaneet odotuspuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1857778-esikoishaaveista-syksylla-2010-plussanneet/


EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
Murmeli88 24.11.2010 yk 4
Nannie 4.12.2010 yk 3
Hyppy 6.12.2010 yk 2
Taiska87 6.12.2010 yv 2
innoM 20.12.2010 yk 1
Arminen 25.12.2010 yk 3
Memelisa 27.12.2010 yk 6 (km/rv15)
horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4 (tm)
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv 1+
Arby 30.4.2011 yk 1
Ella83 3.5.2011 yk 7
Jomi 14.5.2011 yk 9
Namppis88 20.5.2011 yk 5
 
Emby: Tiedän tunteen! Vauvoja ja julmetun suuria masuja joka paikassa!! Ja aina kun on pahin vaihe itellä päällä, tai voihan se olla että niitä on koko ajan mutta huomioi aina paremmin sillon kun itellä mieli sillä päällä :D Varsinkin km jälkeen, teki mieli huutaa "menkää v*ttuun mahojenne kanssa!". Sitten tuli hetken se vaihe että "Pidä vauvas, en ois halunnutkaan".. Argh! Nyt on onneks vähän parempi mieli ja tällä hetkellä pystyn hymyillen katsomaan toisten masuja, huom vain tällä hetkellä, huomenna voi taas olla eri tilanne! Ja niitä muuten on joka paikassa, jumpassakin pomppimassa törkeen isoilla masuilla! Huoh..

Tiuhti_: Kiitos!! Mahtava päivä huomenna, virallisesti taas yks vaihe elämässä ohi. Yritetään olla liikaa stressaamatta. Auttaa kun täällä on mahtavaa porukkaa tsemppaamassa :heart:

Jaiks! Kerkesin taas yön aikana unohtaa, että mulla on ens viikolla synttärit!! Sekin vielä :LOL: Ekaa kertaa ulkomailla synttäreiden aikaan. Kelpaahan sitä juhlistaa laivallakin kahestaan miehen kans ;) Eilen illalla tuntu siltä että ois ollu ovis, mutta mistäpä sen nyt varmuudella tietäisin.. Perjantaina oli 12-13mm follikkeli, joten en tiiä onko nyt ollu hyvä vai ei.. Apua, en ala nyt taas murehtimaan.. Meen tänään kampaajalle ja aloitan rentoutumisen :heart:
 
Huomenta! Viiva on edelleen yhtä haalea ku ennenki,mut tosiaan enhän mä tiedä edes koska ovis oli ku mulla oli nää maailman parhaat davidit käytössä mitkä anto vaan haaleeta koko helekkarin kierron :/ Mut huominen sit toden näyttää kun tänään on kerta kolmas päivä terojen loppumisesta niin huomenna pitäisi alkaa! Ja jos alkaa ni kaverilla on la synttärit ni aion olla kyllä aivan tukka jumissa. Mitä väliä...

Soleigh ootko testannu?? Ittee ainakin mietityttää jos on jotain normaalista poikkeevaa :) Jos sieltä plussa voiski tulla?

Emby ja lemonade Ymmärrän täysin. Ite oon ollut tässä kaikkien vauvauutisten keskellä aivan pinna kireenä ja kiukutellu kaikille :/

Tiuhti Pahoittelut negasta ja hiton hiivasta.. Se on kyl kaikkein ärsyttävin vaiva pissatulehduksen jälkeen. Ehkä se pissa tosiaan oli liian laimeaa :) Nyt otat erävoiton siitä hiivasta niin pääset uudestaan testaamaan!
 
Huomenta tytsyt!

Noniin eilen siis lääkärin kanssa oli miekkonen puhelimessa jutellut ja kuulostanut ihan asialliselta ja mukavalta tätiltä. Ensimmäisenä se oli kehoittanut syömään paljon vihamiineja (omega3 + multivitaa) ja naiselle sitte raskausvitamiinihärpäkkeet. Noh, ne meillä on jo käytössä (kiitos google <3). Nämä vitamiinit voivat auttaa hieman parantamaan tilannetta ja vahvistamaan siittiöiden määrää.

Parasta nyt sitten oli, että ne eteenpäin liikkuvat ja ne vähän laiskemmatkin siittiöt ovat aivan normaalin muotoisia, ettei epämuodostuneita ole. Ne on vaan laiskoja ja kuulemma 20% mahdollisuudella voidaan selvittää joka mieheltä että minkä takia siittiöitä on niin vähän ja ne on laiskoja, mutta yleensä se jää selvittämättä että tilanne vaan on nyt sitten se. Verikokeita kuulemma täytyy sitten ottaa mieheltäkin jossain vaiheessa, mutta mie vähän nyt olettaisin että kun TAYSiin päästään niin kun yhdessä miehen kanssa mennään niin ne voivat miehenkin sitten määrätä kokeisiin. Myös oli lääkäri sanonut että nainen myös sitten tarkempiin verikokeisiin sitte kun hedelmöityshoidot ovat ajankohtaisia. Että voidaan tarvita avustuksia tai sitten ei. Sen näkee sitte.

Mitähän vielä, en nyt muista enempää mutta ihan hyvä mieli jäi tuosta. Mahdollisuus luomuraskauteen siis on, mutta se vaan on alempi. Tiedä tieten sitten että onko minussa jotain mutta sen näkee sitten kun sinne polille pääsee.

Puna-Musta, hei meillähän on aikalailla samanlainen tilanne menossa. :) Mies tosiaan kävi jo analyyseissä (tulos ei ollut niin hyvä mitä odotettiin) ja mie odottelen pääsyä TAYSin naistenpolille parempiin tutkimuksiin. Tavoiteaika olis 21.9.2011 että katsoo meneeköhän ihan tuonne asti vai pääseekö ajoissa. Mie pidän tämmöstä luovaa palstataukoa niin jos haluat yksäriä laittaa ja höpötellä asioista, niin mielelläni lueskelen ja vastailen. :)
 
kiitos syysmyrsky tsempeistä :) ku joku pieni toivonkipinä tuolla vielä kolkuttelee takaraivossa että josko kummiski! ota kuva testistä meille? :D ja jos alkaa täti niin ehkä se on ihan hyvä nollata välillä ja sitte nousta kohti uutta kiertoa! mutta oikeesti, niin kauan kunnes täti on poissa on kaikki mahollista!

lemonade mikäs päivä sulla on synttärit? ;)
 
Chiba, voi jes, ede jotain hyviä uutisia :) hieno homma, että siittiöt on normaaleja eikä epämuodostuneita! voiko olla mahdollista, että joskus sperman laatu olis huonoa, eli ottaako ne toista spermanäytettä! ja sekin on hienoa, että on mahdollisuus luomuraskauteen! onko TAYSsista kuulunu vielä mittään?
 
tiuhti, ei ole. Mitä lueskelin netistä niin monilla se menee se ajan saaminen sinne tavoiteajan tienoille. Eli syyskuussa varmaan vasta pääsen. Mutta se lääkäri sano että yleensä jos spermanlaatu on huono niin se sitten on huono, ja tosiaan 20% mahdollisuudella sen vian voi löytää, mutta yleensä se jää selvittämättä että miksi se on huonoa. Kuulemma hormonien vaihtelut ei niin paljoa voi vaikuttaa että se laskisi noinkin radikaalisti. Eli huono mikä huono, yhtä laiskoja kuin isäntänsä. :D Vitamiineilla voi yrittää parantaa sitä siittiömäärää mutta sekään ei saa mitään isoa muutosta aikaiseksi, vaikka mitä mie lueskelin että monilla käyny ihan niin että ollu viitearvojen alapuolella reippaasti siittiömäärät ja kunnon vitamiinikuurien jälkeen ollaan jo normaalien rajoissa. Että saa nähdä miten tässä käy. :) Positiivisilla mielillä kummiskin yritetään olla liikkeellä, vaikka kyllähän tuossa on jo pikkusen asennoitunut että tuleekohan niitä lapsia koskaan tai ainakaan lähiaikoina. Noh, ehkä niitä joskus tulee, toivottavasti. :D
 
Laretzki
Tänä aamuna on väsyttänyt taas ihan älyttömästi, olisin edelleenkin valmis painumaan takaisin sänkyyn nukkumaan. Myös kuvotus joka oli pari päivää poissa on palannut. En sit tiiä että onko mulla liikkumisen takia tankkaukset päin persiiitä. |O
 
Tiuhti Ihan turha ottaa kuvaa kun ei siinä mitään kuitenkaan näkyisi. Niin haalea se on. Luultavasti pelkkä viivan paikka. Mut joka tapauksessa dpo olis max10 nyt ja epäilen onko edes niin paljon,tuskin.

Tänään on tullut rusehtavaa valkkaria taas sillee et lotina käy..tarvii ruveta ottaa töihinki varapöksyt mukaa,ei tästä tule muuten mittää..
 
Chiba aivan varmasti tulee :) kyllä teidät vielä palkitaan, usko pois :heart: tai ainakin mä haluun uskoa siihen! onneksi on kesä ja paljon tekemistä niin syyskuu tulee äkkiä! ja mäki luin justiinsa siitä että ne vitamiinit voi tosiaan vaikuttaa tosi paljon sperman laatuun, siis parantavasti :D nyt eiku miehellekkin raskaus ja imetys vitamiineja :D no ei nyt ihan, mutta melkeen ;)

Lare, mulla on aina huono olo menkkojen aikaan ja joskus oon jopa oksentanut, joko sulla on vuoto loppunut? :confused:

syysmyrsky eli suht samoilla dpo:lla mennään, mulla vissiin dpo10 tänään.. mä en meinaa tikuttanu ovista niin en nyt sit tiiä, mut eiköhän täti tuu viimestää sunnuntaina tai maanantaiaamuna paikalle mulle :kieh: ja mitä tulee tohon alkkareiden vaihtoon, mä taas kuljen jo varmuudeksi rätti perseessä :ashamed: hiivaki tykkää varmasti tästä..

Gabi hei muru :heart: mitkä olot??? :D

PikkuHötö ootko testannu?? :D

siis joo, mulla on jo varmuudeksi rätti perseessä ku mahaa on poltellut nyt 3 päivää niin oon ihan varma että menkat alkaa! ja valkkariakin tulee jo sitä mukaan että menkathan ne sieltä tuetty taas tulee, hyvä asennoitua valmiiksi :(
 
Viimeksi muokattu:
Mää päätin syyä viimeisen e-pilleri laatan heti tähän toisen perään *welmuakka* ;) Pitäis viikonloppuna lähteä Jyväskylään ristiäisiin, ni enpähän vuoda siellä \o/ :) Eli ei menkkoja, lällisläää! :D Noeivainee..

Mitäs mitäs tänne sitte taasen? :) Plussapuhureita vaan ja pupuilemaan ;)

Nnniii jaaa.. tohon mun yk kertoihin voi laittaaööö.. että kuudes kerta alkaa sitten, kun lääkäri antaa luvan. Toivottavasti antaaki muuten luvan, en haluu syödä noita pillereitä enää yhtään!

lemonade, jjoo, toi "menkää v****n mahojenne kanssa" meinas kyl monta kertaa tulla jossain kauppakeskuksessaki :D Hullua, mut totta.. Mut niinko mä oon aikasemminki sanonu, et esim. jos ostaa uuden auton ittelleen, ni sitä merkkiä tulee koko ajan vastaan ja kiinnittää siihen huomiota. Ni nytkö pyörii vaan tää raskaus mielessä, ni tokihan sitä kiinnittää eritavalla huomiota ihmisiinki.. :)

Tää nuhanenä menee nyt ottamaan droppia! Ja sit pitäs päättää mitä sinne ristiäisiin.. :O Miehen veljen kolmas saa nimen..
 
Ensiksikin onnitelut valmistuville elikkäs lemonade ja Namppis !!

Hey Sinne myös onnittelut uuden kierron alkamisesta.. nyt täältäki lähtee sinne päin aivan valtavat ++++++++:whistle:

tiuhti_ semitystä sinne sen hiivan kanssa.. todella ilkeä vaiva tuokin.. miksi me naiset kärsitään kaikista tuollaisista :confused: Mie eilen aamulla testasin niin kuin aattelin ja ihan puhdas nega tuli.. Joten kai tässä on sitten vain odotettava, että se täti kurvais paikalle.. nyt minusta kyllä tuntuu, että on tulossa ennätys pitkä kierto, kun ei mitään oireita tädin tulostakaan :confused: Tuossa oikein itsekseni naureskelin, että pillereiden aikaan sitä vain toivoi ettei menkat tulis ja nyt niitä odottaa kuin kuuta nousevaan:LOL: Pääsis tässä taas kierron alkuun ja jos sitä ovistakin sitten yrittäis bongailla.. Voi tätä naisen elämää...

Mutta onko se hieno päivä tänään.. ei ainakaan vielä sada ja vaikka tuulee kovasti niin ei se mieltä masenna.. nyt vain pittää toivoa että sää lämpenis vähän iltaa kohden ja aurinkokin näyttäytyis paremmin.. Ja josko tänään sais aikaiseksi leikata nurmikon eka kertaa tälle kesälle.. vaimikäsenyton..

Hip hei naiset :wave: ja kovasti plussapuhureita kaikille...
 
lemonade Voi hyvin olla mahdollista, että sinulla ovis on jo ollut! Jos follikkeli on viime perjantaina ollut 12-13mm ja sen kasvuvauhti on 1-2mm / vuorokaudessa, ja follikkeli on valmis irtoamaan, kun se on 20-22mm! Joten hyvin hyvin mahdollista :D Ja koskaan ei talletukset mene hukkaan, onhan se ihan kivaa puuhaa noin muutenkin kuin vain lapsentekomielessä ;) Voi vitsi, Välimeren risteilylle!!!! WAUTSI!!! Ois joskus ihana päästä tuollaiselle risteilylle, ja sulle sattuu vielä synttäritkin samaan aikaan. On kyllä aika juhlaa :D Mä olen muuten purjehtinut Välimerellä ja voin kertoa, että maisemat on mitä parhaimmat ja lentkalat on muutes aika hauskoja :D Niin ja onnea hurjan paljon valmistumisesi johdosta :flower: Teillä onkin paljon juhlan aihetta reissuun!

syysmyrsky Inhottavaa tuollainen, että joku asiakas on alkanut neuvoa sinua työssäsi :kieh: Ja sitten vielä sanotaan, että asiakas on aina oikeassa... ja pah, sanon minä! Ihan ihmeellisistä asioista asiakkaat osaavatkin valitta, musiikki vääränlaista, voi hohhoijjaa, olisi ottanut korvatulpat mukaan. Ei kampaamossa voi mitenkään miellyttää kaikkia asiakkaita ja työntekijöitä yhtä aikaa, koska musiikkimaku voi olla erilainen ja ei samaan aikaan radiosta voi soittaa montaa eri kanavaa :kieh: Hei pitää ihan kysyä, että eikös sulla ole nyt menossa vasta ensimmäinen terokierto?? Mistä voit tietää, että menkkojen pitäisi sinulla alkaa huomenna? Vuodon pitäisi viimeisen teron jälkeen alkaa kahden viikon sisällä, toisilla alkaa heti ja toisilla menee päiviä, jopa se kaksi viikkoa. Ja jos kahden viikon kuluessa ei ala, annostus ei toimi. Minulla ekassa terokierrossa alkoi kolmantena päivää vikasta terosta, toisessa kierrossa 12pv vikasta terosta, kolmannessa ja nyt neljännessä alkoi 7pv vikasta terosta. Mä en tiedä, mutta uskoisin, että oviksen ajankohdalla on merkitystä siihen, milloin alkaa. Tuo sinun kuvailema limajuttu kuulostaa kyllä lupaavalta :heart:

tiuhti_ Onko hiiva vaivannut sinua aikiesmminkin, useinkin? Minulla ei koskaan ole ollut hiivaa, joten en osaa edes kuvitella, miten vittumainen kutina se voi olla! Kävitkö jo apteekista hakemassa rasvaa alapäähän, vai onko ne puikkoja? Olen kuullut, että hiiva voi olla raskausoire!!!!!! Jospa se kuitenkin merkkaisi sinun tapauksessa juuri sitä :D Pahoittelut negasta :hug: Mutta muru, jos ymmärsin oikein, dpo:t on vasta niin pienet, joten toivoa on vielä!! Sä olet tsempannut minua niin paljon, etten sanoin osaa edes kiittää. Mutta mä tsemppaan nyt sua, mä sanon täällä taikasanoja ja laitan tulemaan sinulle keijun taikapölyä vauvapölyineen puuuuuh puuuUUUUHHH PUUUUUUHHHHH (ja kolmas kerta toden sanoo :D!!!) :whistle:

Namppis88 Onnea valmistumisesi johdosta! :flower: Saanko kysyä, mikäs sinusta nyt tulee? Miten olt nyt jaksellut, onko ilmaantunut mitään uusia oireita?

ON Tänään on kyllä parempi sää kuin eilen, jospa tänään vihdoinkin onnistuisi se koirapuistoon lähtö :D Ajattelin, että saisi poju riehkata siellä, niin ei tartteis tänään lähtee viemään sitä pidemmälle "narun jatkeena" :D Meillä oli eilen illlalla menoa ja meininkiä, oli meinaan pojulla leidi kyläilemässä ;) Ja leidi tulee huomennakin illaksi meille hoitoon, saa katsella noiden riiviöiden riemua! Menkat on onneksi väistyneet jo sivuun... mutta oli kyllä ihmeen vaisut menkat!!!!!! Maanantaista lähtien ei oo tullut muuta kuin pientä viirua siteeseen, tiistaina ja keskiviikkona tuli vaan semmonen ruskea viiru... Pakko pitää vielä varmuudeksi semmosta pitkää pikkuhousunsuojaa. Onpahan vaan hyvä, että tää oli nyt tässä eikä vuotanut enempää. Ja mikä parasta, terojen kanssa pääsee tosi nopeesti uuteen yritykseen :D Ei vielä ensi viikolla, mutta seuraavalla viikolla olisi mahdollinen ovis, niin nopeasti!!!! Ja kuten tuossa aiemmin kirjoittelinkin, mä en aio nyt tikuttaa ovista ollenkaan... miehen kanssa eilen pikaisesti juteltiin ja hänellekin tämä järjestely oli ok! :D Jospa se nyt olisi meidän vuoro, olisihan se "kunnioitettava ikä" YK20!!!!!!!!

tiuhti_ Mä en ole ottanut vielä käyttöön kolinapurkkia. Ajattelin testata ensin tuota hihnan nykäisyä ja kieltoa, että miten lähtee toimimaan. Minusta se toimii! Pitää vaan olla tiukkana, eikä yhtään lässyttää. Mies tuli eilen reissusta kotiin ja sekin huomasi koiraa ulkoiluttaessaan, ettei poitsu riuhdo enää ollenkaan. Että ainakin toi riuhtominen, siis ihan selkeä kiskominen ja vetäminen on loppu kokonaan! Harjoiteltavaa vielä on, mutta kylläpä on nyt minunkin kiva ulkoilla koiran kanssa eikä oo enää yhtä helvettiä koko kusetusreissu :D Kiitti muru vinkeistä :heart: Mä kyselen sitten lisää vinkkejä, jos tulee tarvis!
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
tiuhti Vuoto loppui eilen aamulla kuin seinään. Kolme päivää tuli niin että holisi ja sitten loppui, ei mitään. Ei todellakaan mulle tyypillistä. Jos tää jatkuu, niin sitä pitää koettaa tarkastella tota ruokavalion sopivuutta suhteessa liikunnan määrään. Hiilarit on vähentynyt ihan itsestään jostain syystä, en pariin viikkoon oo puputtanut leipää lainkaan, joten voi olla että kropalla ei oo voimaa vaan jaksaa.
 
"kuumeilija" ja tiuhti_ Täällä kans ollaan kokeiltu tuota nykäisy ja kielto- juttua.. mutta vielä tuntuu, ettei isoa vaikutusta.. Ehkä vain pitäisi koirasta ottaa ylimääräinen energia pois ennen ku edes yrittää. Meillä kun tuo hauva on NIIN MIELETTÖMÄN ENERGINEN !! Eilenkin kun mentiin pihalle niin äijä juoksi ku päätön kana joka paikkaa ja täysillä.. :LOL:oli siinä naurussa pitelemistä..:LOL: ja vaikka juoksi edes takaisin jyrkkää rinnettä niin ei meinannu poika väsyä lainkaan... ihmeellinen tapaus! Nyt sitten ajattelin sen kolinapurkin tehdä.. jos sillä sais paremmin kiinnitettyä koiran huomion.. Ja viikonloppuna harjoitukset pystöön :) Voi kumpa meilläkin loppuis tuo hihnassa vetäminen ku joskus tuntuu, että käsi lähtee irti ku koira kiskasee yhtäkkiä...
 
Lare se on muuten totta et ruokavaliolla on paljon merkitystä kuukautisiin! muttamuista sekin, että sä lopetit juuri pillerit ja se vaikuttaa kuukautisiin, ne tulee vielä muuttumaan tuostakin ensi kierrossa :) ja oikeastaa ne on joka kerta vähä erilaiset, ainaki mulla :D mutta toivotaan ennemmin ettei seuraavia kuukautisia enään tuu :)

"kuumeilija" voi kiitos tsempeistäsi :heart: mä kans jotenki toivon, että hiiva ois oire! :ashamed: ja juu siis jos ei oo koskaan kokenu hiivaa niin ei voi tietää mitä se kutina on :kieh: ihan hirveetä, ja siis hiivaan on olemassa puikkoja, rasvaa ja suun kautta otettavaa lääkettä, mä käytän yleensä suun kautta otettavaan ja kutinaan sitä rasvaa, paitsi joskus laitan myös sisälle asettimen kanssa rasvaa jos ei meinaa pelkkä suun kautta otettava lääke auttaa :) niinku esim. tänään on varmaan pakko laittaa illalla ihan sisään rasvaa että tää saakelin kirvely loppuu! oo onnellinen ettet oo koskaa kokenu :D mutta varo vaan, yleensä eka tulee raskausaikana! :D ja ihana kuulla että se nyppäsy auttaa :) meillä poitsu ei enää kans vedä yhtää hihnassa ja jos se kuulee et ketju alkaa vähääkää kiristyy se pysähtyy heti ja kattoo mua ja jatkaa sit vasta matkaa nätisti eteenpäin, joskus kyllä joudun muistuttamaan mutta siihen riittää pelkkä ei :)
 
PikkuHötö, voit myös samalla aloittaa himas jos onnistuu niin kunnon perushuomioimattomuuskuurin :) eli jos koira tulee kiehnää tai vaatii jotain (leikkiä, ruokaa yms.) niin murahdat sen pois tai sitten et noteeraa mitenkään, mutta sitte jos haluat itse koiraa silittää tai leikittä niin pyydät itse koiran luokse, vaikkapa tännekäskyllä, ja lopeta rapsuttelu ja leikittäminen ITSE ennenku koira kyllästyy, ja sanot vaikkapa RIITTÄÄ ja sitten koira pois tilanteesta.. niin ja muuten se tänne käsky kun haluat koiran rapsuteltavaksi luoksesi, niin se vahvistaa ulkona tännetulokäskyä mukavaksi asiaksi ;) eli mammalta saa rapsutusta jos tulen luokse kutsuttaessa.. :) eli siis sinä annat ehdot koska ja mitä! saanko kysyä, miten teillä onnistuu uloslähtö ylipäätänsä? meneekö koira ensin ovesta vai sinä? onko koira rauhallinen uloslähtötilanteissa? vai vinkuuko ja pomppii ja hilluu?

ja muistakaa nyt sitte sen kolinapurkin kanssa, että aina ensin pelkkä EI, sitten EI ja purkin ravistus ja jos ei sittenkää usko niin EI ja purkin heitto jalkojen juureen ja tehkää se tunteella, eli olkaa oikeesti vihaisia asiasta! meinaan ei siinä saa nauraa ja olla "iloinen" vaan oikeesti pitää olla vihainen koiralle, että se aistii sen myös ja kuulee sen äänestäsi että nyt mamma on tosissaan :D ja niin, esim. koiranohitustilanteissa ihan sama logiikka, mutta saatatte joutua tekemään monta kertaa saman kaava, eli taas uudestaan ei ja sitte ei ja ravautus yms.. mutta jos koira ei kolmannella kerralla usko niin sitte mä oon tehnyt niin että purkki lentää joka kerta jos ei uskota meneillään olevassa tilanteessa! niin ja sitte sellanen juttu, jos kyse on koiranohitustilanteesta, koiraa pitää kieltää ennenku se ehtii räyhätä, silloin ei kannata enää edes koko purkkia enää heittää koska se menee kuuroille korville, eli ennakoi tilannetta! heti kun koiran korvat alkaa nousemaan (jos luppakorvat) ja elekieli alkaa näyttää siltä että koira miettii pahojaan niin tulee kieltää! eli yleensä koira pörhistää rintaa eteenpäin ennenku haukkuu yms riehuu (ellei oo ihan pelkoagressiivinen koira) ja siis antaa kyllä eleitä ennenku aloittaa rähjäämisen, ja siis se tulee kieltää heti kun koiralla alkaa esim. ne korvat nousemaan yms.. koska oikeesti purkin teho heikkenee jos heität sitä kuuroille korville! siinä vielä siis pari neuvoa mukaan.. tsemppiä :D
 
Viimeksi muokattu:
Kuumeilija NONNI! Nyt pääsen siis kehumaan taas lääkäriä :D se mulkvisti sano et viim 4pvä viimeisestä satsista pitäis menkkojen alkaa :D ei voi enään ku nauraa,voi luoja mitä p*skaa.. Kyl mä voin ihan hyvin tehdä kaikkia kotidiagnooseja ku lääkäri näemmä ihan yhtä pätevä :D
 
tiuhti_ Nykyään ulos lähdettäessä koira istutettaan ja tilanne rauhoitetaan ja sitten mie menen ensin ovesta ulos ja koira pyytää luvan tulla perässä. Otetaan siis katsekontakti ja näin koira pyytää luvan tulla pihalle.. Ennen koira vain hyppi, homppi, vikisi, kiehnasi..:LOL: ja välillä teki niin kummallisia ääniä ettei koiraksi tiennyt koko elukkaa :LOL: Tuo istuttaminen otettiin ihan just siksi käyttöön ku ei ulos lähtemisestä meinannu tulla mitään.. koira olis varmaan menny vaikka ovenkin läpi, jos sitä ei kunnolla pitäny kiinni :LOL: Nyt siis se ulos meno on helpompaa.. Meillä koira on kotipihalla irti ja silloin pääsee myös koiran sisällä piru irti ja se juoksee niin ku hullu ees taas.. On meillä sitten NIIN ihana koira :LOL: oikea vintiöitten vintiö!!
 
PikkuHötö hyvä hyvä :D meinaan ulosmeno ratkasee aika paljon! ja hei muuten, kysyn vielä sellasta, että kun koira on vapaana, niin spurttaileeko se niinku sun ohi kovaa vauhtia? siis menee esim. sivusta ja ns. kiusaa sua? :)

mutta elukat on elukoita :) ne tekee kyllä kaiken maailman tempauksia, meidänki koira taas pitkästä aikaa eilen mässäs salaa meidän nukkamaton kulmaa ja kylläpä oli nolona ku jäi kiinni kun purkkiki lensi vielä viereen niin oikein säikähti :D ja hiipi sit hiljasin äänin omalle paikalle makaamaan selkä minuu päin..
 
tiuhti_ kyllä spurttailee ja monesti tekee niin, että jalat lähtee alta :D Ei kiva juttu ku melkein 40 kilonen koira iskee suoraan jalkoihin.. Olen sitäkin yrittänyt kitkeä pois siltä melkein keinolla ku keinolla mutta ei onnistu.. joskus se ymmärtää ku yrittää olla välittämättä sen touhuista niin sitten se "pitkästyy". En oikein tiedä rauhoittaiskohan kastroiminen sitä lainkaan? Sitä on mietitty heti siitä lähtien ku sillä polvissa todettiin luutumishäiriöt ja päätettiin sitten tietenkin heti, että ei missään nimessä voida käyttää sitä jalostukseen.
 
Kuumeilija, musta tulee huomenna Terveydenhoitaja eli neuvolatäti :D Kiitos kun kyselit oloja, ei ne oo oikeestaan muuttunu. Hirveä turvotus päällä edelleen ja tisseihin sattuu koskiessa. Alavatsalla kivut harventunut mut silloin tällöin niitäkin tulee. En tiedä onko tää raskausoire vai joku muu mutta selkä ja niska aivan SAAKELIN kipeänä. Oon joutunu tänään työpäivän aikana vetää jo 1g panadolia eikä tunnu auttavan mitään. :(

Tiuhti_, se on tyttö! Se on ollut tyttö jo ennen kuin pillerit lopetin :D Jos se on poika niin hämmästyn :D Toki poika on aivan yhtä ihana ja tervetullut mutta tyttöolo on vaan.

Lemonade, Mullakin on synttärit ens viikolla!! Tää on jo pelottavaa et meillä on niin paljon samoja asioita päällekkäin! Lisäks mäkin oon aina haaveillu välimeren risteilystä mut ei oo ollu varaa lähteä :) Toivottavasti teidän matkasta tulee oikein onnistunut! Mistä koulusta valmistut? Mä oon Laureasta.
 
Tiuhti_: Ensi viikon perjantaina 26-vuotta, eli kolmeakymppiä lähestytään koko ajan :LOL:

PikkuHöttiäinen: Kiitos!!

Emby: Siis onneks en oo ainut, joskus miettiny että mikähän muakin vaivaa :LOL: Hetkonen, nyt ymmärrän sen miksi olen nähnyt joka paikassa sellasen auton joka meidän pitäis ostaa kun ennen en nähny niitä lähestulkoon koskaan!! Heti rupes näkyyn kun ollaan alettu suunnittelemaan auton vaihtoa :D

kuumeilija: Kiitos,kiitos! On paljon aihetta juhlaan. Yks reissu ollaan Länsi-Välimerellä tehty aikaisemmin, nyt tehään sillä itä-puolella, tosin PIKKAISEN isommalla laivalla ;) Viimeks niin pieni purkki että olin niiiiin merisairas. Yök. Nyt tuskin sitä ongelmaa.

Namppis88: Siis ei ole todellista!!! Älä vaan sano, että sullakin synttärit ens viikon perjantaina ;) On kyllä pikkasen yhtäläisyyksiä!! =)Valmistun Vaasan Amk:sta.

Jeps. Kävin kampaajalla, ihanaa!! Vähän hemmottelua ja hiukset nyt paremmassa kunnossa. Matkavalmistelut ihan kesken mutta ihme kyllä en jaksa yhtään stressata :D
 
Nyt mä muistan miks alunperin alotin pillerit.. Aivan järkyttävät kivut alko pari tuntia sit, siis tosi pahat! Vuoto ei ole kyl vielä alkanu. Mut sängystä tätä kirjoitan, puhelimella :) en vaan pääse täältä ylös ennenku särkylääkkeet vaikuttaa..
 
Sori, en jaksa nyt kirjotella kuin omat kuulumiseni, en jaksa kahlata sivuja läpi ku oon ollu hiukan poissa ja omissa oloissani. Tän päivän odottaminen on ollu niin ristiriitasta et huhhuh.

Nyt voin sanoo et ottaa pattiin ja pahasti. Käytiin tosiaan siellä jäämistön seurannassa/keskenmenon yhteenvedossa/hormoniklinikalla. Hyvänä puolena on se ettei kohdusta enää mitää tuntunu löytyvän, joten vissiin mitä siellä on ollukkin niin se on tullu itestään ulos. Hyvä uutinen sinäänsä. Mut sit meitä ei kelpuutettu kunnalliseen hoitojonoon ku mulla nyt on kuitenkin ollu nää kahet kuukautiset, josta toisessa on todettu selkeästi ovulaatio. Voihan paska sanonko mitä. Taas ollaan tässä "ole yksin ja ihmettele mitä tapahtuu" tilanteessa. Katotaan saanko hermoni taas riekaleiksi. ja mikä kaikista vituttavinta on se et meiän muksu on tosiaan patologin mukaan menehtyny ku se on kietoutunu vartalon ympäriltä napanuoraan!!! Voi vitun vittu sanon mä (anteeksi kiroiluni) Mut ois ollu joku rakennevika ni ois ollu oikeesti helpompi hyväksyä, mutta tuollanen mille ei voi mitää. Toisaalta on hyvä sen takia ettei tartte pelätä sinäänsä sen uusiutumista ku tuo on kuitenkin todella huonoa tuuria.

No sitte ku en päässy tuonne hoitoon kunnalliselle niin kyselin voisinko ottaa tuota klomifeniä puolikkaana, niin lääkäri ei ottanu kantaa ku ne ei voi seurantaa sieltä antaa. No onneks mulla on noita ilmasia gynen käyntejä ja gyne on mulle tuttu niin voin siellä käydä. Soitin sille tänään ja juttelin sen kanssa asiasta eikä se onneks nähny estettä, joten eiku nappia naamariin :) ja puolentoista viikon päästä ultraan! sit näkee miten paljo se tuottaa munasoluja ja yritetäänkö siinä kierrossa. Mut sit voidaan ainaki jättää ne pois jos toimii liian hyvin ja etitään jotain toisia troppeja tilalle (keltarauhashormonia tukemaan alkuraskautta tms.) Joten eipä tässä ku ihmettelyä mitä tuleman pitää.

Tiuhti_ korjaa mulle et mulla on tänään (26.5) kp3 ku varsinainen vuoto alko vasta seuraavana päivänä siitä millo ekan kerran asiasta ilmotin.

Mut eipä tässä tän kummosia, koitan jaksaa olla aktiivisempi mut oon aika väsy ja laiska ku on taas pitäny työmaalle palata. Mukavaahan se on, mutta aina se on sitte jostai pois :(
 

Yhteistyössä