<3 <3 <3 <3 ELOMASSUT 2008 <3 <3 <3 huhtikuussa

Moikka!

Ihanaa, jo huhtikuu, uuden pinon paikka ja aurinkoki paistellu eilen ja tänää oikein huolella. Kevät tulee!!! B)

Aliisa oppi eilen illalla ryömimään ja tänään onki sitä sitten treenailtu lisää. Ja tukea pitkin yrittää nousta ylös. Ei siinä siis vielä onnistu, mutt vielä kun tajuis jalat vetää koukkuun, niin polviseisonnassa olis.

Mä meen nyt lukee vielä ton maaliskuun ketjun ja tuun kommaamaa jos jotain keksin. =)

Muistakaahan aprillata! Ite en keksiny kellekkää mitää hyvää jekkua.

HooÄs ja Aliisa 7kk3vko

Mikäs sen teidän tai siis meidän facebook-ryhmän nimi on? Joskus sitä yritin etsiä, mutta en löytänyt. :ashamed:

Meillä myös ryömitään hirmu vauhtia ympäriinsä. Kun tytön jättää olohuoneeseen, on hän hetken kuluttua eteisessä tai makuuhuoneessa. On nyt viikon ajan myös jokellellut tavuina tyyliin pä-pä-pä-pää. Kaikenlaista muutakin juttua ja kiljahtelua kyllä myös tulee. Tytsällä on myös hirmu vierastus taas (ensimmäisen kerran oli jo 4kk vanhana). Jos vieraan syliin joutuu, niin ihan hirveä itku. Eroahdistusta on myös, ja pitäisi olla koko ajan samassa tilassa äidin kanssa. Istumisesta ei ole mitään tietoa. Tyttöä ei se suunta tunnu kiinnostavan lainkaan. Syöttötuolissa kyllä istuu, mutta ei muuten. Meillä on jopa vaunun koppa vielä käytössä.

Kauhee väsymys, pitää mennä suihkuun ja nukkumaan, kun tyttökin vihdoin nukkuu.

Marikki ja pikkuneiti 7kk

Mukavaa huhtikuun alkua!

Meilläkään ei istuta tuetta vielä, ryömitty on n. reilun metrin mutta ei joka päivä. Jokelelua on tullut nyt taas parin viikon verran, aiemmin jo höpötteli mutta sitten oli hetken hiljaa ja nyt taas alkoi. Yksi hammas edelleen... suloinen väkäleuka! :)

Mä oon niin onnessani kun oon saanut typyn syömään kiinteitä ja nyt jopa auotaan suuta!! JEs!! Nyt menee jo kaks kolme kiinteää ruokaa päivässä! Ja tänään jouduin käyttämään neuvolassa (ei siis sovittua aikaa) niin mittas ja punnitti samalla ja nyt oltiin kasvettu ihan hyvin!! Rypsilisä on tehonnut hyvin! Jospa tämä alkais jo vähän kirkastua meidänkin elämä!

Muutes, onko täällä vielä muita joilla ei oo menkat alkanut? Saas nähä alkaako sitten joskus kamalalla putouksella... :/

Nyt koitan päästä sänkyyn, aamulla äitini ja tätini kanssa kaupoille!

Mammaliini ja Tilda n.7,5kk

Kiitos uudesta pinosta !!

Hienoa mammaliini83 ,kun ruoka on alkanut paremmin maistumaan ja vaikuttaakin.

Meillä syödään kiinteitä kolme kertaa päivässä ja paljon tisumaitoa. Punnitsin tytön eilen digi-vaa'alla ja painoa oli 10.4 kg kevyessä vaatetuksessa. Ite olen kyllä jo ihan ruipelo imetys vie niin paljon.
Eikä ole menkkoja vielä kuulunut. Esikolta alkoi noin 9 kk synnytyksestä. Joten voisi pian alkaa...
-Poni ja vauva pian 8kk

Kiitos jälleen HooÄssälle uudesta pinosta

Masa taas kerran valvotti yöllä |O ja sai ihan kauhean huutokohtauksen illalla. Oli jo nukkunut puolisentuntia ja sitten se alko.. Puolituntia sitä rauhottelin. Flunssa alkaa oleen hallittavissa ( kop kop ) nokka siis vuotaa vielä paljon ja yskä on tullut nyt kiusaksi, mutta ei noussu ainakaan eilen yli 38,1 kuume. Jätkä on kyllä ihanan hyväntuulinen silti vaikka taas kerran on varmaan tosi kurja olo.

Eilen masa alotti nyt ihan tosissaan konttausharjotukset. Nousi tosi monta kertaa kontilleen ja heilutti itseensä siinä. Pari kertaa liikutti jalkoja, mutta kädet ei tajunnu liikkua myös. Joten olen sitä mieltä että meillä jää kokonaan ryömiminen välistä. Kävelytuolilla meno on kovaa, on tajunnu myös sen että kun sillä pääsee vaikka mihin täällä kämpässä ja tutkiin kaikkee. Uuninluukku oli eilen tosi mielenkiintoinen ja veikan huone. Sinne se meni vaikka veikka ei edes ollu siellä.

Ruuat meillä menee kaikki eli aamu- ja iltapuurot ( olen antanu kaura ja neljänviljan puuroa, vehnäpuurosta ei tykätty meillä yhtään, eikä ohra ), lounaaksi kasvisosetta ja päivälliseksi lihasosetta. Meillä masa on alkanut ihan tosissaan syömään samaa ruokaa kun me itse ja voitte kuvitella mikä säästö on kun ei tarvitse enää ostaa purkkiruokia. Ne kun ei ole ilmasia. Tietysti jos teen ruuaksi ranskalaisia tai makkararuokia, niin sillon keksin masalle muuta. Yleensä kun soseutan meidän ruuasta masalle, ni siitä tulee kahden päivän annos. Puurojenkin kanssa olen vallan nyt tehnyt kiisseleitä. Jätkä tykkää niistä todella paljon, nyt tein viimeksi mansikkaomenakiisseliä.

Jep, nyt täytyy mennä tekemään aamupuuroa jäbälle, se tuolla treenaa konttaamista, tajus muuten että ylttyy mahallaan ottaan olkkarinpöydän välistä tavaroita, jee

salah ja nuhanenä masa-aleksi pari viikkoa vajaa 8kk

kevättä!

mammaliini, mulla alko menkat vasta just, eikä oo vuosiin olleet niin runsaat... mut nyt jo voiton puolella! :)

meillä tehdään yhä hartaasti ekaa hammasta... lauantaista asti jo. en mä ollu tajunnut, että siihen menee näin kauan...
ryömiminen eli eteenpäin mahallaan tai selällään hyppely sujuu jo vähän paremmin. taaksepäin työntäminen unohtui jo ukolta jonnekin, se on sujunut parhaiten liikkumisyrityksistä. istuminen ei ukkoa viel houkuta. taitaa kypsytellä taitojaan huolella tämä meidän kaveri :)

irtis ja ukkeli 7,5 kk

noniin sirsinkin tän tekstin tuolta vanhasta pinosta tänne!!

Kiitos uudesta pinosta HooÄs!!!!

käytiin eilen neuvola-lääkärillä (aikaistettu aika pulauttelun taki, mikä loppui heti kun sain ajan aikasemmax )

7.5kk, 7910g, 68.5cm, 43.7 pipo. muutosta edelliseen n. +400g, +1.8cm, +0.9cm

hyväntuulinen, kasvu tasasta, maitoa juo vähän, lisäksi kalkki 250mg tarv.

Eli suositus ois 600ml väh./pv maitoa ja meillä ei mee se, ni kalkkia vois antaa lisäx, mie luulin että sais liian vähän nestettä, ku terkka ollu aina niin huolissaan tosta maidosta.. mutta onkin vaan kalkin saanti!!

ihanaa kyllä on ollu ku tollaset aurinko ilmat ja poitsulla uus fillari, ni pästään ihan oikeille kävelylenkeille!!!

YRITIN TÄNÄÄ ANTAA EKAN KERRAN 8KK PURKKI RUOKAA.. EKAKS MENI IHAN HYVIN, MUTTA SIT ALKO PUISTATTAA YRJÖTTÄÄ JA KAIKKEE.. oho tulipa isolla.. että ei sit vielä anneta noita isojen ruokia, tilsin kyllä haarukalla pienemmääx, mutta ei auttanu!!

Moi taasen

Eipä oo mullakaan vielä menkkoja kuulunut ja poika on jo 8kk. Kattelin tossa kans niitä 8kk purkkiruokia, et karseen isoja könttejä niissä. En tiiä miten mahtaa upota, mut nuo sileemmät soseet on alkanut maistua jo paremmin. Jannu jääny pariin otteeseen suu auki ootteleen, kun lautanen on tyhjentynyt. Täytyy lämmitellä isompia satseja jo... :)

Milo haluis vaan kävellä ja kävellä. Ei siis tosiaan vielä kävele itse, mutta haluaa että kävelytetään käsistä. Sitten se on alkanut nousta tukia pitkin jo aika näppärästi. Ykskaks kun tänään keittiössä laitoin ruokaa, niin jannu seiso mun jalkaa vasten. Siinä sai vähän taiteilla, kun kädet oli kainaloita myöten jossain mössössä, ettei poika kaadu. Ja kaatuhan se. Itku tuli, muttei onneks pahasti käynyt. Kuhmuilta ei voi välttyä :(

Ens viikolla neuvola, et sitten nähdään paljon on kasvettu, mut nyt tuntuu nuo 68 senttiset vaatteet jo aika niukoilta.

Mutta sellasta tänne. Iloisen aurinkoisia kevätpäiviä B)

milho ja Milo 8kk

No nyt minä löysin sen facebook-ryhmän. En ole kovin taitava facebookin käyttäjä, mutta ehkä (?) onnistuin lähettämään liittymispyynnön?!

Ei minullakaan ole vielä menkat alkaneet, mutta neiti on imenyt sen verran tehokkaasti vielä maitoa, etten ihmettele. Nyt on pari viikkoa syönyt jo ihan hyvin kiinteitä, joten ehkä kohta? Ei sillä, että minulla niin kovin ikävä niitä olisi.

Onko muilla vaikeuksia saada puuroa alas? Mitä olette tehneet? Meidän neiti syö ehkä lusikallisen, vaikka hedelmäsoseen kanssa syöttäisi. Ja nyt on kohta 4 viikkoa syötetty joka aamu ja ilta, ja eri puuromerkkejä on kokeiltu. Jos yrittää tuputtaa puuroa, niin saa ihan hirveän raipin ja kiljuu naama violettina syöttötuolissa.

Marikki ja neiti 7kk

Mä en ole edes oikein tajunnu että noita 8kk purkkiruokia vois jo antaa, mutta toisaalta ei meillä masa tosiaan enää syö, kuin jossain kyläilyreissuilla, purkkiruokia. Kun olen sille ite soseuttanu. Mä olen tahallani jättäny hieman karkeemmaksi oma tekemät ruuat, ettei sitten tulis just sitä yökköömistä kun pitäis vähän palasia alkaa syömään.
PUUROISTA sen verran, että meillä masa ei kanssa oikein halunnu noita puuroja syödä aluksi, mutta nyt kun olen antanu kiisselien kanssa, ni jo rupes maistuun. Eilenkin söi älyttömän ison annoksen :) . Mä muistelisin että annoin esikolle aikoinaan mehukeittoja jo aikas aikasessa vaiheessa puurojen kanssa ja sillon kans syötiin hirveellä himolla :) .

Me taidetaan olla selättämässä tää flunssa :D , silti koputan puuta. Yskä on nyt pahempi riesa kuin tukkosuus, mutta annoin nyt yöksi yskänlääkettä mitä lääkäri määräs edelliseen flunssaan, saa nähä miten yö menee :/

Nyt on sitten mies kipeä (ei voi hakea sairaslomaa, on pakko mennä töihin vaikka pääkainalossa :kieh: ) ja mulla itellä alkaa oleen pieniä flunssan oireita ( mä taidan mennä hakeen sitä saikkua, lääkäri vois hetken kattoo kun sanois että haluan saikulle, mutta olen äippälomalla, mutta just siitä :LOL: ).

Huomenna esikko pois koulusta, kun niillä on oikeestaan koko koulupäivän kestävä uinti uimahallissa ja esikolla on ollu korva kipee ja edelleen yskää ja nuhaa, en halua laittaa sitä sinne kipeyttään itseensä lisää. Me sitten päätettiin että meillä alkaa huomisesta ihan virallisesti kevät ja haetaan mun vanhempien varastosta esikon pyörä ja etitään samalla mun pyörään se turvaistuin. Me aletaan pyöräileen :) . Kyllä siellä niin lämmin oli tänäänkin kun esikko haettiin kävellen ja haettiin samalla pajunkissat.

Niin, moniko aikoo viedä vaavin virpomaan :) ? Me otetaan pariin paikkaan mukaan missä esikollakin on tapana käydä ja sitten mies saa tulla masan kanssa kotiin ja jatketaan esikon kanssa siitä sitten vielä.

Nyt omppoo syömään, karkkihammasta kolottais, mutta ei auttais syödä tällä mahalla :LOL:

salah ja nukkuvat pojat

Poika painaa nyt aika lailla tasan 10 kiloa ja on 72centtiä. Maanantaina täytti 7kk. Konttaa ja nousee tukia vasten polvilleen ja muutaman kerran jo päässy seisomaan. Tosi huonosti syö, mut kaks hammasta puhkes lisää ylös.
Ihana ilopilleri.

Meidän neiti yökkäili valmispuurojen kanssa ja varmaan siksi että ne ovat maitopohjaisia, sitten siirryttiin tavan kaurahiutaleisiin ja sama yökkäily jatkui vaikka soseitin puuron sauvalla (jäi jonkin verran paukkuja sekaan). Sitten kokeilin niin että jauhoin sauvalla pelkät hiutaleet ja pistin ne vielä sihdin läpi että varmasti kaikki isommat jäi pois ja johan puuro uppoo. Lähes desi menee hedelmäsoseen kera per ilta. =)

Me käydään virpomassa mummo ja seinän takana asuva vanhus :)

Mairo ja Tyttö 6pv:n päästä 8kk :heart:

Huomenia!

Esikoinen kerhossa ja Ilona ulkona nukkumassa, niin ehtii vähän kirjotteleen.

Mulla ei oo menkat alkanu, tosin ahkerasti täälläkin viä tissitellään. Eikä oo kyllä ikävä niitä.

Ruuan soseutan Ilonalle ihan vaan haarukalla, kökköjä jää, mutta ei haittaa neitiä. Puuronkin syö ihan soseuttamatta hedelmä soseen kanssa. Puurojen määrä vaihtelee, joskus syö hyvin joskus menee vaan pari lusikallista.

Ilona on nyt neljä päivää noussu konttausasentoon ja heiluu siinä, mutta liiku ei viä. Eteenpäin ei ryömi ollenkaan, mutta jollain tapaa se vaan pääsee olohuoneen toiselle puolen. Lelut jää unholaan, kun neiti havaitsee johtoja. Mikään muu kielletty ei kiinnosta, paitti johdot.

Nyt on kaks huonompaa yötä takana, Ilona heräili noin 7 kertaa kumpanakin yönä. Hampaasta johtuvaa. Nyt se toinen alahammas kilahti lusikkaan, joten toivoa on, että ensi yönä sais nukkua paremmin =)

Tarviipa tästä mennä laittaan pari pottua Ilonalle.

Ihanaa kevätpäivää kaikille! :wave:

Emeelia ja Ilona

Meilläkin johdot ovat ihan ykköshauskaa puuhaa. Jonkin verran auttoi, kun laitettiin isommat vyyhdit sellaseen kierreputkeen. Sitä saa varmaan joka automarketin sähköjohto-osastolta. Ja on muutenkin paljon siistimmän näköstä ja helepompi siivota :)

Heippa kaikille taas pitkästä aikaa.

Viimeksi kirjoitellessani oli mieli vähän (eikä niin vähänkään) maassa. Nyt on asiat paremmin kuin hyvin. Nykyinen exä muutti toiseen kaupunkiin, ja elelen poikien kanssa kolmestaan. Olen nykyisin iloinen, energinen ja sosiaalinen (en edes enää muistanut että mulla on näinkin paljon kavereita ja ystäviä :heart: ). Taloudellisesti menee olosuhteisiin nähden hyvin, ja pojatkin vaikuttavat tyytyväsisiltä. Isompi on rauhoittunut selkeästi. Ei se ihme ole, enää ei tarvitse heidän kuunnella huutoa ja känniriehumista, eikä minunkaan! Työsaralla ei niin hyvin mene, firma muutti kauas eikä oikein ole järkeä jatkaa siellä työmatkojen takia, mutta talouskriisin takia ei ole työpaikkojakaan auki missään. Mutta päivä kerrallaan, ja olenhan vielä jonkun aikaa kotona, eli on niitä asioita aikaa järjestellä.

Isompi poika odottelee jo kovasti koulunalkua, ja on päässyt jo hiukan kärylle lukemisesta ja kirjoittamisesta. Laskeminen sujuu helposti ja onkin aina ollut pojalle vahvempi puoli. Niin juu ja poika siis todella menee kouluun, eikä koulunaloitusta ole tarpeen lykätä. Näin asiantuntijat arvioivat =)

Pienempi on oppinut ryömimään, nousee konttausasentoon ja omistaa 6 hammasta. Istuminen ei vielä oikein suju, paitsi vähän tuettuna. On kova poika menemään, on uskomatonta kuinka vikkelään hän voi ryömiä, kieriä ja peruutella talon päästä päähän... Olenkin joutunut laittamaan huushollia pikkuesineiden suhteen uuteen uskoon, eli nostamaan kaikkea ylemmäs. Meillä myös on sähköjohdot ja pistorasiat niin vietävän kiinnostavia... Poju on myös alkanut vierastaa, mutta ei vielä kovin pahasti. Tai siis että aikansa kytättyään "hyväksyy" vieraan jotenkuten.

Mitäs tänne kuuluu? Mistä on ollut puhetta?

terv. Jennika1983 ja pojat

Ihana kuulla Jennika1983 että asiat sulla ja pojilla sujuu hyvin :)

Täällä taas asiat menossa alamäkeen.. tai ei nyt ihan niinkään, mutta toi meitin masan vointi sitten alkaa meneen taas alamäkeen :( . On ollu yskänen siis koko tämän flunssan ajan, mutta tänään yskä ei ole ollu enää ns. irtoovaa yskää vaan enemmän sellasta ahdistus yskää. Tarkotuksena oli että viedään huomenna poika päivystykseen, mutta saas nähä tuleeko yöllä ensiapu keikka, kun nyt yskä on tosi pahaa ja juuri ennen unia alko hengitys ahdistamaan aikaslailla. Se kyllä rauhottu kun taputtelin selkää ( opin joskus taysissa taputtelu tekniikan kun esikon kanssa oltiin pahan keuhkoputkentulehduksen takia ) ja kun lääkkeet ( särkylääke, yskänlääke ja vicks vaborub ) alkoi vaikuttamaan. On ollu sängyssä puolituntia ja saanut tänä aikan jo 5 yskäkohtausta. Joten voi olla että joudutaan vielä yöllä lähteen päivystykseen. Eikö me voitais olla jo terveitä :kieh: .

Mun äiti ja isi, eli mummi ja vaari tulivat tänään ja olen niin iloinen kun sain ne suomeen lomalle. Ikävä oli jo niin kova, niitä kun näkee vaan neljä kertaa vuodessa. Mä kokkasin ruokaa ja tein pääsiäiskakkua, sitten piti askarrella virpomisoksat ja yksin ne sitten jouduin tekemään, kun esikolla oli kaikkea muuta kiinnostavampaa tekemistä, mä sitten ihan innolla istuin lattialla ja niitä väsäsin niinku pikkutyttö :LOL:
Masa lähtee virpomaan mummulle ja papalle, sekä mun siskolle. En mä sitä sitten muualle mukaan ota. Käydään esikon isillä ja toisella mummulla ja parilla mun kaverilla.

Nyt odottelee että 24:n alkais, on mun suosikki sarja ja nähnyt kaikki kaudet moneen kertaan mutta aina vaan yhtä hyviä..

salah ja yskänen masa

meillä on nyt sitten alettu kanssa ryömimään viime viikolla kunnolla.ihana kun toinen niin touhuissaan pääsee jo liikkeelle :heart:
hampaat tuli myös viime viikolla,kaksi kappaletta :)

ja aloitettiin veeralle tassu-unikoulu kaksi yötä nyt takana. viime yö meni jo paaaaljon paremmin,mutta en nyt ala vielä hurraamaan,koska takapakkiahan saattaa tulla. oli nuo yöt tossa vaan jo sellaista hulabaloota,että päätin tuon yötissittelyn lopettaa,neiti heräili yöllä vähintään viittä kertaa. nyt menty jo kaks yötä ilman tissiä :D

eipä tähän muuta.

munarikasta pääsiäistä kaikille vaan :D

ja sairasteleville tsemppiä!

ajatar&veera kohta 8kk &vempula 22+1

Moi!

Pakko tulla tänne kertomaan, että Ilona oli nyt sitten pe-la yönä ekan kerran hoidossa. Ja vaikka pullosta ei juo, niin hyvin oli menny. Illalla oli tullu itku jota oli kestäny tunnin verran, mutta kun nukahti niin nukkui kolmeen yöllä. Heräs sillon ja touhus hetken ja nukahti uudelleen. Aamulla olikin mummilla ja vaarilla aikanen herätys, kun neiti päätti herätä jo viideltä :) Mutta tosi hyvin oli kuulemma mennyt. Että ehkäpä mä uskallan joskus toisenkin kerran Ilonan sinne viemään.

Täällä nyt ollaan kädet ja jalat ristissä, ettei Ilonalle iske mahatautia. Ite kun oon sen parissa tän päivää kärsiny...

Emeelia ja Ilona

Heippa

Onpas täällä kirjottelu vähentyny, kaikilla taitaa olla kiire liikkuvien pikkusten kanssa :)

Masalla on ollut koko päivän edelleen hengenahdistusta. Meillä on huomenna omalle lääkärille aika aamulla kympiltä. Piti siis olla korvatulehduksen jälkitarkastusaika, mutta taitaa tulla aivan jotain muuta. Annoin kolmioyskänlääkettä ennen yöunia, saa nähdä saako jätkä nukuttua ja pysyykö hengitys hyvänä yön yli. Se lääke hiukan autto ahdistukseen.

Nyt odotteleen 24:n alkamista taas kerran..

salah ja edelleen kipeä masa 10pv vajaa 8kk

Voi voi pikku masaa.. toivottavasti olisi jo parempi!!

mein lapsilla on molemmilla se tai siis tulee flunssassa tai muuten vaan.. kurkunpään tulehdus (laryngiitti, tai joku sellanen) ja siihen ei ole mitään lääkettä, mutta adrenaliini höyryn hengittäminen (sairaalassa) helpottaa sitä muutamiksi tunneiksi.. siinä menee kurkku ihan tukkoon ja se kuulostaa tosi pahalta, mutta kylmän ilman hengittäminen tai sitten lämmin vesihöyry kylppärissä ja pystyasento tuo helpotusta myöls kotioloissa siihen. pojalla on ollu muutamia tosi pahan kuulosia "kohtauksia", ja nyt tässä flunssassa neitilläkin meni kurkku tukkoon ja käytiin sitten ensiavussa hengittelemässä sitä adrenaliinia ja se helpotti kyllä :) minä itse olen pienenä nukkunut hyvinkin monta yötä rattaissa istuma asennossa juuri tuon vaivan takia..

Meillä uusi villitys ruokapöydässä on, ku nokkamukista neiti juo vettä ja sit avaa suun hieman auki ja antaa vesien valua rinnuksille, joskus vielä pärinän kanssa tehostaa vesien ulos tuloa :D

ja toinen on että kieltä pitää työntää niin ulos ja alas kun vaan mahdollista :D ja kaikkia noita "hassuteluja" kun ei voi kattoo nauramatta, niin neitihän vaan innostuu siitä!!!

ja jennika, hienoa että asiat ovat hyvin!!!

ä ja tipi 7.5kk

Helou helou, pitkästä aikaa jälleen kerran :) miten sitä onkin tullut niin laiskaksi kirjottelemaan. Koneella käyn päivittäin, mutta aina juutun muille sivuille niin ei tule sitten kerrottua kuulumisia :/

Kylläpä täällä oli mukavia uutisia, ihanaa että Mammaliinin Tildalle on ruoka alkanut maistumaan ja Salah:n Masan flunssa alkaa olla voiton puolella. Hienoa että Jennikallakin on asiat nyt kunnossa :hug:

Meille ei mitään kovin erikoisia kuulu. Casper on ryöminyt jo reilut pari kuukautta ja kovaa vauhti menee huoneesta toiseen. Nyt on oppinut menemään kontilleen ja nousemaan polvilleen tukea vasten. Siinä onkin sitten vahtiminen kun nousee kirjahyllyä vasten ja vetää alahyllyiltä kaikki alas :) täytyi pinnasängyn pohjaakin laittaa alemmaksi, kun poika keksi että voi sieltäkin nousta polvilleen kurkkimaan. Alaleukaan on tullut kaksi etuhammasta ja niitä on kokoajan testailemassa milloin mihinkin. Alkaa tuo imettäminen olla tuskallista kun poika välillä puree |O

Minullakaan ei vielä ole menkat alkaneet. Pari kertaa on tullut jotain rusehtavaa, mutta kunnon vuotoa ei ole näkynyt. Mahaa on jomotellut jo kauan aikaa siihen malliin, että kohta voisi alkaa, mutta luulenpa että se johtuu siitä että kohtu vieläkin paranee leikkauksesta..välillä on niin turvoksissakin alavatsa.

Tuntuu siltä että oma alakulokin alkaa olla voitonpuolella, varmaan suureksi osaksi johtuu tästä keväästä. Piristävää kun on aurinko välillä paistaa :)

Triinu ja Casper 7kk ja risat

No niin, tässä sitä nyt ollaan..

tänään käytiin omalla lääkärillä aamulla ja itseasiassa istuttiin siellä sitten melkein kahteen asti. Lääkäri kuunteli masan ja sano että selvät rohinat ja vinkunat kuuluu, pisti meidät kahteen otteeseen hengitteleen spiiraa. hengitys oli sen jälkeen ihan puhdasta. Lääkäri sano myös että jos alkaa vähänkään kotona uudestaan niin heti sitten vaan hengitteleen päivystykseen ventolineä spiiralla. Ei menny kauankaan kun sitten alko uudestaan ahdistaan ja tonne viiteen asti sitten katteltiin ja lähdettiin päivystykseen. Siellä ensin hengiteltiin ja odoteltiin pari tuntia ennenkun lekuri tutki. Masan hengitys ei kertaakaan sen spiiran hengittämisen jälkeen korjaantunut edes hetkeksikään. No, tämä olikin taas näitä hyviä päivystyslääkäreitä. tämä oli sitä mieltä että saattaa olla RS-virusta, mutta eipä siinä mitään menkää kotiin ja sitten vasta uudestaan hengitteleen kun vauvalla alkaa kylkiluut meneen kuopalle ja hengittää vatsallaan. eipä tähän nyt ole mitään ja voi katsella pitkäänkin kun toinen vinkuu. niin ja sano vielä että ei ne hengitysäänet sillä spiiralla rauhottunu, meitin oma lääkäri sano että jos ei täällä mene spiiralla ohi, niin sairaalaan kunnolla hengitteleen. Nyt sitten vaan taas kerran toivotaan että masalla menis ohi tää. kyllä mä nyt kuitenkin pikkasen ennen kun apulihaksia aletaan käyttään vien pojan hengitteleen..

nyt facebookin puolelle

salah ja aina vaan ( pahenemaan päin ) kipeä masa

Ajattelin lähteä pitkästä aikaa tytön kanssa kävellen kaupungille päiväuniaikaan hoitamaan asioita, mutta neiti oli näköjään eri mieltä asiasta... hän joka EI IKINÄ nuku päikkäreitä sisällä nukahti tissille ja koisaa tyytyväisenä nyt tuolla omassa sängyssään. :heart:

Huomenna olisi lääkäri-neuvola. Kiva saada tietää mittoja.. tällä hetkellä mua huolestuttaa tytön napa kun tuntuu että se välillä pullottaa ja tuntuu kovalta ettei sillä olisikin sitä napatyrää :/ No se selvii onneksi huomenna...

Mairo ja Tyttö kohta 8kk

Taas kerran käyty lääkärissä, onneksi oma lääkäri oli päivystämässä. Masalla molemmat korvat märkäsesti tulehtunu, hengitysäänet oli aikas hyvät, mutta hengiteltiin silti spiiraa. Antibioottikuurille sitten vaan taas kerran, tämä on nyt tän melkein 8kk aikana 7 antibiootti mikä alotetaan. Nyt taas jätkän hengitys alkaa ahistaan, mutta eiköhän tää tästä..

salah ja korvatulehduksesta kärsivä masa

Yhteistyössä