<3 <3 <3 <3 ELOMASSUT 2008 <3 <3 <3 huhtikuussa

Moikka!

Voi harmi salah ettei teijän jäppinen ala jo parantumaan. Aikamoisen määrän on pikkunen saanu jo lääkkeitä lyhyen ajan sisällä. Eikö lääkäri määrännyt tosiaan teitä rs-virus kokeisiin?! Onko mitään kokeita tai tutkimuksia tehty?
Aliisan kanssa kun käytiin päivystyksessä sillon 1½kk sitten, niin lääkäri passitti meijät samantien keskussairaalaan lastenlääkärin arvioitavaks. Hengitys oli vinkuvaa, mitä tosin mä en ollut edes huomannut. Ja sinnehän me sitten jäätiin neljäks päiväks. Epäilivät tytöllä myös rs-virusta, mutta kokeet olivat negat. Eli meillä tilanne oli paljon "helpompi" kuin teillä ja ihmettelen, miksi teitä vain kotiin laitetaan kerta toisen jälkeen. Esikko kun oli pienempi ja hällä röhis ja vinku hengitys, menimme päivystykseen. siellä hengiteltiin spiralla Ventolinea ja sit määräsivät reseptillä kotiin nestemäistä Ventolinea annettavaks tarvittaessa. Kyllä noin pieni vauva olis saatava kuntoon, eikä vaan antibioottia kerta toisensa jälkeen. Johan hän on kohta immuuni niille. :eek:

jennikalle tsemppiä jatkoonkin. Kiva kuulla, että kaikki alkaa olla paremmin. :)

ajatar kirjoitti tassuttelusta. Meillä kanssa sitä hieman toteutettu. Nyt kun Aliisa on veikan kanssa samassa huoneessa ja illat menny aika mahottomiks toisinaan, kun esikko käy siskolle laittamassa soittorasiaa vähän väliä soimaan. :heart: Ja mikähän ohjelma tuli vähän aika sitten, missä kerrottiin että vauvalle voi opettaa yksin nukahtamista niin, että jos vauva alkaa itkemään sängyssä, niin käy ensin puolen minuutin välein peittelemässä/laittamassa tuttia, sitten 1min. ja pikkuhiljaa pidentää väliä. Toi on auttanu meillä ainakin. Eilen piti käydä kolme kertaa peittelemässä ja kymmenessä minuutissa oli untenmailla.

Nyt laittamaan mureke uuniin, tytsylle on samaa muonaa tänään tarjolla kuin muillakin, ilman mausteita tosin. :D

Viikonjatkoja!!!

HooÄs ja Aliisa 7kk3vko

salah: montako lääkekuuria teillä on ollut korvatulehdukseen? kandes kysyä putkituksesta ja risojen poistosta,vois olla apua. meillä ainakin on loppunut tulehdukset siihen pyydä avaavat lääkkeet kotia.

Nää on kaikki lääkekuurit ollu korvatulehdukseen.. kysyin tota putkitusjuttua viimeksi kun jouduttiin syömään kaksi kuuria ennen kun korvat parani, niin sillon sanoivat että vuoden aikana tarvii sairastaa viisi korvatulehdusta kahdella kuurilla ennenkun laitetaan putket :/ .

Ja lääkäri olis pistäny meidät nyt taysiin tutkimuksiin, mutta keuhkoäänet oli nyt suht hyvät ja korvat kun oli tulehtuneet, ni lääkäri näki parhaaksi laittaa meidät kotiin syömään antibioottia :/ . Meilläkin esikolle aikoinaan määrättiin ventolineä kotiin, sitä nestemäistä. Ja mietin kyllä itekin miksi meille ei sitä määrätty. No, jos tää nyt tästä lähtis tällä kertaa paranemaan päin. Meillä on vaavi ollu enemmän kipeenä ku terveenä elämänsä aikana :( . saa nähä jos tää selätetään että koska seuraava tulee. nyt apteekkiin hakeen antibioottia ja särkylääkkeitä pikkuselle..

voi salah! jaksamista teille!! Meillä kans kuuri menossa korvatulehdukseen.

Mä kävin täs yks päivä kirjottamassa pitkän pätkän ja sitten kone tilttas ja sammu... :kieh:

menkoista kävin hehkuttaan viimeeksi kun ei oo alkanu ja olisko ollu pari päivää siitä niin alko!! Onneksi vaan pienenä tuhruna mutta silti... sitä ennen mulla olikin kamala ompelufiilis ja ompelin itelleni keittiöön kapan ja salusiinit, Tildalle kolme fuzzia ja imuja, ruokalapun, tilkkupeiton ja sitte äitilleni valelaskarin keittiöön ja kodariin ja vessaan allaskaappiin sellasen verhon vanhan tilalle (niillä ei oo ovia ollenkaan siinä).

Nyt en sitten saa mitää aikaiseksi kun olis tilaisuus tehä!! Mies lähti kahen isomman neitin kanssa espooseen ja ite jäin Tilda kans kotiin. Mulla huomenna allergiatestit ja maha ihan kuralla kun jännittää!! Viimeeksi tuli niin isot paukamat selkään... onneksi meen heti sen jälkeen lääkärille. Jospa vähän omakin tilanne selkenis huomenna.

Nyt kirjan pariin ja kohta odottamaan unta sänkyyn... liian hiljasta kun väki poissa!

ikävöivä mammaliini ja Tilduska ens viikolla jo 8kk!

Mukava pitkästä aikaa lukea jutujanne! Erityis jaksut Masalle ja hänen äidilleen!

Me ollaan nyt asuttu kolmisen viikkoa uudessa kodissamme, hyvin olen viihtynyt. Pikkuisemmekin viimeinkin onneksi on ruvennut kiinteitä ottamaan, mutta vieläkin oksentaa aika paljon pois...

MENKOISTA: Tulin kysymään, kun menkoista ollut puhe, onko teillä jatkunut kierto säännöllisenä, joilla on alkanut jo aikoja sitten? Mulla on tullut useat menkat jo, noin 28- 30 pvää. Nyt on kaksi päivää ohi, mitään oireita ei tunnu, et alkais. Testinkin olen tehnyt ja selvä nega on. Voisko kierto olla vähän sekaisin, kun imetän paljon? Edellisten raskauksien jälkeen ovat olleet säännölliset. Täysin mahdollista voi olla, että olen raskaana, mutta testi ei sellaista näytä.

Tytölle tuli viime yönä taas räkätauti. Ihmekkö tuo kun ollaan tavattu nuhanenä lapsia. Mua alkaa ärsyttää kaikki taudit todella!!!!!!!! mutta jos aina peruis tapaamisia kun jonkun lapsi on nuhassa niin ikinä ei näkisi ketään. Toisaalta haluaisi suojella omaansa ja linnoittautua kotiin ettei pöpöt tarttuis.
Ja se vielä ärsyttää että kysytään että voidaanko tulla kylään vaikka lapsen nenä vuotaa kuin seula. Jos nuhaiset sairastaisi kotona niin taudit ei liikkuis noin paljoa. En haluis olla nipokaan ja kieltäytyä tapaamisista nuhan takia. Anteeksi purkaus ...

Mairo ja Tyttö huomenna 8kk

Aukku, mulla ei ainakaan ilman pilsuja ollu missää vaiheessa säännöliset menkat. Ja minipillereitten kanssakin tuli millon sattu ja kesti pari kertaa 2kk yhtä soittoa.
Nyt onneks taas normipillerit käytössä ja menokkaat (miehen sanonta) tulee aina tauon aikana. :)

Pitää kohta lähteä viemään tytsy passikuvaan ja sen jälkeen poliisilaitokselle passi hakemus vetämään kesän Espanjan reissua varten. Vähän mietityttää miten kuvaaja meinaa saada onnistuneen kuvan tuosta... :whistle:

Nyt laittaa esikolle ruokaa. :wave:

HooÄs ja Aliisa 7kk3vko

Meilläkin tyttö sai elämänsä ekan nuhan, esikoiselta tarttui, en tiedä mistä esikoinen sai. Liekö jossain kaupassa tarttunut, ei olla sairaiden kanssa tieten tahtoen tekemisissä oltu:) Pikkuisen kanssa olen nyt 3 yötä valvonut putkeen, silmäänikään ummistamatta! Toivottavasti hän pian alkaisi parantua:)

Ja Mairo, ei oo mitään pahaa, jos kieltäytyy tapaamasta nuhaneniä! Kyllähän se ymmärrettävää on, ettei tietentahtoen halua pieniään sairastamaan. Itse oon vähän vältellyt tässä talven pahimpana pöpöaikana esim. kauppakeskuksia lasten kanssa, isompikin kun kotihoidossa on niin ei sillätavalla ole vastustuskykyä pöpöille.

Jaksamisia kaikille muillekin sairasteleville perheille!

Hildalla on edelleen kova meno päällä! Kävelee tukia pitkin sekä lelulaatikkoa työnnellen ympäri asuntoa, seisoo tukevasti tukea vasten, yhdellä kädellä pitää kiinni ja toisella tekee jotain muuta:) Tavuja on alkanut papattaa viimein mammmammmmaaa, päpäpä, väyväyväy! Hauskalta kuulostaa:D

Hampaita on 6; 2 alhaalla, 4 ylhäällä. Yöt enemmän tai vähemmän levottomia. Tyttö ei enää syö kuin 2-3 kertaa yössä(paitsi alkuyöstä ennen keskiyötä tankkaa moneen otteeseen), viisi kiinteää ateriaa syö päivällä ja maidot lisäksi! Imetän pari kertaa päivässä ja loput korviketta. Yöllä heräilee venkoilemaan ja ähisemään, siirtelen häntä vuoroin viereeni ja omaan sänkyyn ja taas toisinpäin. Pitäisi saada joku tolkku nyt tuohon hommaan, siirtelen niin monesti, etten välillä edes tiedän onko tyttö mun vieressä vai pinniksessä... Etten sit siirtelisi vaan selkeästi nukkuisi jommassa kummassa. Illalla nukutan siten, että pidän peiton alla sylissäni, laulan ja syötän maitoa, ja kun tytön silmät alkaa lupsua niin siirrän sänkyyn(niin, ettei ole vielä unessa, kun siirrän) ja tyttö jää hiljaa nukkumaan. Heräily alkaa sitten tunnin kuluttua.

Kiitos kevätpinosta HooÄssälle = )
Viimeinkin onnistuin päivittämään Elmerin kuvan profiiliin :D

Käytiin viikko sitten kahdeksankuukautisneuvolassa ja painoa oli 8270 g ja pituutta
71,2 cm. Kaikki oli muutenkin ok. Poju alkaa varmaan kohta konttaamaan, kun tasapainoa koittelee jo huojumalla yksi käsi ilmassa. Lisäksi on alkanut kovasti kurkottelemaan ylöspäin hyllyille ja sohville jne. ja muutaman kerran on jo päässyt polvilleenkin.

Ihmetellen lueskelin, kun very important baby:n vauveli jo kävelee tukea vasten - hieno suoritus! Meidän vesseli ei oo kiinnostunut edes ryömimisestä, jos ei joku tosi mielenkiintoinen juttu oo tarpeeksi kaukana. Silloin menee niin kovaa, että on pienessä hetkessä jo lattian toisella puolella :LOL: Pari viime päivää Elmeri on tosin tutustunut talon joka huoneeseen ja erityisesti mattoihin ja huonekalujen jalkoihin :D Pistorasiatkin pitää hyvin piakkoin suojata, kun ne tuntuu vetävän pikkumiestä magneetin lailla puoleensa...

Elmerillä oli eilen kaksivuotias leikkikaveri kylässä ja kovasti poju tykkäsi seurailla isomman touhuja. Oli illalla sit niin väsynyt, että nukahti puoli ysiltä, heräsi kymmeneltä vielä maidolle ja nukkui sitten yhteen putkeen aamukahdeksaan saakka. Muuten meillä heräillään vielä vähintään kerran yössä syömään, joskus kahdesti.

Ihanaa pääsiäistä kaikille =)
kaneliomena ja Elmeri (8 kk ja 1 vko)

Annatteko ihan normaalia 4-viljan puuroja jo?olen syöttänyt ensipuuroja, tähän asti.
Monta lämmintä ruokaa annatte päivässä? meillä seuraavanlainen rytmi aamulla puuro (9-10) ruoka (13-14)hedelmäsose (17) iltapuuro (19-20) ja maitoa mitä nyt välillä juo. Meidän neiti on ihan isokokoinen, mutta tuntuu niin vähältä tuo ruokamäärä.
Meillä ryömitään eteenpäin ja muutamia kertoja mennyt konttausasentoon, mutt mätkähtänyt naamalleen siitä.

7kk ja risat

Niiskuneiti26, meidän neiti on syöny jo pitkän aikaa ihan tavis puuroja, kaura ja neljän viljan on ollu meillä käytössä. Lisään sekaan aina 1/3prk hedelmäsosetta.
Syömisrytmi on seuraavanlainen:
8-9 aamupuuro
11-12 sose
14 hedelmäsose
16-17 sose
19 iltapuuro

Meillä sanottiin 5kk neuvolassa että kaksi sosetta päivässä, toinen kasvis ja toinen liha. Ja lähempänä 8kk kumpikin lihaa. Ollaankin nyt vajaa viikko jo annettu kummallakin sose kerralla lihaa/kalaa/kanaa.

Aliisa veti itsensä ensimmäisen kerran illalla polviseisontaan keittiön vetolaatikkoa tutkiessaan. Nopeasti ne sitten oppii, kun alkaa muutenkin liikkumaan. =)

Nyt käymään vielä facebookissa pikaseen. :wave:

HooÄs:joo pillerit varmaan antaa rytmiä, mä olen vaan sellainen luomuihminen että olen kaikkein mielummin ilman mitään ylimääräistä. Mulla on hormoneistakin tullut kammo, kun mielialat sekos täysin, kun joskus söin. Niin ja ei ehkäisyä otettu tarkoituksellakaan käyttöön, vaikka onhan tässäkin jo täys työ :D

Jännä, kuin eri neuvolassa nuo ruokintaohjeetki on erilaisia. Meiän neuvolassa sanottiin että suositus on nykyään että vauvalle annetaan vain 2 liha-ateriaa VIIKOSSA, sit muina päivinä kanaa ja kalaa. Eli yks liha-/kala-/kana-ateria sekä yks pelkkä kasvisateria päivässä.

Meillä syödään seuraavasti:
n. 4.30-6.00 marjasose +maitoa sekaan
n. 8.00-9.00 puuro (n.1dl) luumun kanssa +maitoa sekaan
n. 11.00-12.00 liha/kana/kala 1prk+kasvis ½prk +maitoa sekaan
n. 14.00-15.00 kasvis 1½ prk +maitoa sekaan
n. 17.00-18.00 puuro (1-2dl) +maitoa sekaan

Aikainen herätys meillä, mutta niin on myös sitten aikainen yöunille meno. Ja nukkuu lähes aina heräämättä tuon pätkän kun unille menee n. klo 18-19 ja herää sit 4-6 välillä. :) Joskus on niin väsy että nukahtaa yöunille jo iltapäiväviideltä ja nukkuu aamuviiteen, kuten yhtenä päivänä viime viikolla :whistle:

Joskus on tuossa noiden kaksien pottujen välissä myös hedelmäsoseaika, joskus taas toisten pottujen ja iltapuuron välillä. Riippuu vähän esim unistakin.. Nukkuu tosi lyhyitä päikkäreitä yleensä, n. 30-60min, joskus harvoin 2tuntia.. Vaan sepä sit tasottuu noissa yöunissa ;)

Upp3 ja Eetu kohta 8kk

Aukku, mulla oli ennen raskautta n. 6 vuotta tosi säännölliset menkat, tuli melkeenpä päivälleen aina saman pituinen kierto. Synnytyksen jälkeen menkat alkoi n. 2kk päästä, ja on ollu tosi epäsäännölliset (minulle nuo ainakin on tosi epäsäännölliset ;) ) ja KIPEÄT, kierto voi olla jopa 7 viikkoa.. Siinä saa sitte testejä tehä ja jännätä... meil ei oo nyt ehkäisyä ollu käytössä reiluun kuukauteen, nii saa nähä alkaako menkat.... :whistle:

Voi kökkö.. nyt kun sitten saatiin se antibiootti ja ajattelin että kyllä tää tästä alkaa taas pikkuhiljaa paraneen, ni nyt antibiootti veti pojalla mahan aivan kuralle. Eilenkin huusi ja kiukkus koko illan ja kaksi kertaa ripuloi :( . Annettiin relatippojakin.. voi voi..

Me ollaan lähössä tänään mökille, mummin, vaarin, miehen, siskon ja sen miehen, poikien, tätin ja niitten perheen kanssa. Ihana mennä sinne, mutta toivottavasti ei tarvi sieltä sitten lähtee päivystyksiin, kun pojalla edelleen vaan ahistelee toi hengitys. Mä olen sitten aivan raivona, kun aina toi raukka on kipeä :kieh: . Niin ja en muista kuka sitä täällä kirjotti nuhanenien luo menemisestä. Mä en ole koskaan ollu pöpöpelkonen ihminen, mutta tän sairastelukierteen jälkeen musta on tullu sellanen. Olen ihan suoraan sanonu että meille ei sitten tarvi tulla jos vähääkään nenä vuotaa ja en ole meitä sellasenn paikkaan vieny missä nenät vuotaa. Mutta ikävä kyllä flunssan voi saada ihan kauppareissultakin, ei tarvitse kun jonkun kipeän siellä aivastaa päin tai muuta vastaavaa. Mä en vaan meille ota ketään kipeää, jos tän taudin jälkeen jäbä sais oltua terveenä edes pari kuukautta, tähän asti marraskuusta pisin pätkä terveenä on tainnu olla toi nelisen viikkoa mikä oli ennen tätä flunssaa :kieh:

Meidän ruokailut menee seuraavanlaisesti:
05-07 maito n. 120ml
08-10 riisipuuroa n.1,5dl ja siihen sekaan marjasosetta tai itsetehtyä kiisseliä
12-13 kasvissose (purkki tai itsetehty n. 1-2dl )
15-17 liha/kana sose, nykyään pelkästään samaa ruokaa kun me
19-20 4viljan tai kaurapuuro n.1,5dl sekaan jälleen kiisseliö tai marjasosetta

ja tietysti väleissä maitoa

Nyt pikkunen tuolta huutelee, joten on lopetettava.. hyvää pääsiäistä kaikille täällä.. :wave:

salah ja edelleen aikas kipeä masa

voi salah kun harmittaa niin paljon tuo teidän masan tilanne. toivottavasti kesän tulo auttaa ja pikkuinen sais olla terveenä..
meilläkin opittiin ryömimään.
meidän ruokarytmi menee näin:

9-10 aamupuuro,sekaan hedelmäsosetta
12 lihasose

joo lähti vahingossa ennen aikojaan tuo viesti..
jatkuu...

14 hedelmäsose
16 kasvisose
20 iltapuuro
21 maitoa 200 milliä ja yöunille.

melkein joka ruoan välissä maitoa 100-200 milliä.

ostin jo muutamia purkkeja noita 8kk ruokia mut en tiiä millon niitä aletaan maistelemaan kun herra kakoo nytkin heti jos on vähänkin kökkösempää sosetta tarjolla

-nea ja luka 7,5kk-

Tyttö oli koko yön mulla vieressä ei voi sanoa että nukkumassa kun ei oikein nukkunut.. ite valvoin voi sanoa koko yön, pikku torkahduksia lukuunottamatta. Toinen oli niin tukossa että pahaa teki ja nyt päivällä nenä vuotaa ihan koko ajan.

Mua väsyttää niiiiiin paljon. Ootan vaan että mies tulisi töistä että pääsisin huilii. Anoppihan tulis varmaan viivana jos sille soittaisin mutta kun en jaksa "vieraita" mökkiini.

Käytiin eilen siellä neuvolassa, mitat on
paino 8760g
pituus 69.5cm

Mainitsin siitä navan pullotuksesta, mutta eihän se tietenkään pullottanut silloin kun lääkäri sitä katsoi. Sanoi että kannattaa kyllä käydä näytillä silloin kun se pullottaa..

Mairo ja Tyttö tänään tasan 8kk :heart:

meillä ruoat menee kanssa samoin ku monella muullakin, eli 5 ateriaa ja maitoo joka vlissä ja sotken vielä ruokiin maitoa mukaan, ku sitä menee niin huonosti muuten. ostin kalkki tabuja tänään ja niitä sit aletaan antaa!

normi kaurapuuro menee hyvin alas naitillä, mutta 4-viljan puuro ei mee, mutta johtunee siitä ku on ollu niin könttistä sillon ku oon yrittäny antaa, eli tuttelilla notkistan tota kaura puuroo.

meillä ei o sanottu ruuista mitää neuvolassa, mutta niinhän nuo purkkiruuatkin vaihtuu 8kk eteenpäin pelkiksi liharuuiksi, että ilmeisesti 2 liharuokaa päivässä on jokin suositus! vielä ollaan annettu toinen kasvisruokana, mutta vaihtunee jossain vaiheessa!

käkäkää ja eikä, kuluu meillä nyt ihan koko ajan ihanan kuulosta kyllä, ja isoveikka on maailman ihanin, hänelle vaan voi nauraa ja kaikki mitä isoveikka tekee naurattaa tosi kovin ihania pieniä!! :heart:

iloista pääsiäistä kaikille!!

Meilläkään ei ole neuvola hirveän tarkkaan ohjeistanut noiden lihojen suhteen.

Aamulla saa tyttö velliä, lounaaksi kasvissosetta, välipalaksi maitoa ja hedelmää/vauvajogurttia, päivälliseksi sitten sen liha/kala/kanasoseen ja jälkkärin ja iltapalaksi taas vellin. Me luovuttiin puuroista kun ei ne vaan neitoselle uponneet, monia kokeiltiin. Senkin vuoksi tuossa päivällisellä annetaan vähän reilummin ruokaa, niin iltaa kohden saa tankattua.

Kaneliomena, meiän tyttö on ilmeisesti luonnostaan tuommoinen "menijä"! Hänhän tykkäsi jo ihan pikkuvauvana olla lattialla, toisin kun meidän esikoinen, joka alkoi viihtyä vasta kun pääs liikkeelle:) Ja nyt on nuo taidot kehittyneet tosi nopsaan tahtiin, tuntuu ettei tyttöä pysäytä mikään. Siitähän varmaan nuo yöhulinatkin johtuu, viime yönäkin neiti kiersi pinnasänkyä ympäri unenpöpperöissään kaiteesta kiinni pitäen ja pälätti siinä samalla sekä hihkui;) Esikoinen lähti vähän myöhemmin vasta liikkeelle, mutta hänelläkin taidot sitten nopsaan kehittyi kun vaan pääs vauhtiin.

Pitkästä aikaa tännekin kirjoittelen. Meillä ei neuvolassa ole annettu ruokinnasta oikein mitään neuvoja. Meidän syömiset menee kutakuinkin niin, että 8-9 aamupuuro, 13-14 lihasose, 17-18 hedelmäsose/kasvissose, jos jätkä hereillä ja illalla 20-21 iltapuuro. Toi iltapäivän ruoka jää välillä pois, riippuen kuinka pitkiä päikkyjä jätkä ottaa ja mihin aikaan.

Yöunet ovat meillä menneet ihan mahdottomiksi tai siis vähän väliä saa käydä jätkän kääntämässä selälleen, kun kääntyy itse mahalleen ja herää siihen, ei osaa nukkua kuin selällään. Yösyötöt meillä on lähes kokonaan jääneet, saattaa joinakin öinä syödä kerran, mutta harvemmin. Hampaita tehdään, 2 on edessä ja yksi poskihammas alhaalla on hieman näkyvissä, mutta useampi hammas pullottaa ikenen alla.

Liikkuminen meillä tapahtuu nykyään kontaten, ryömimisen jätkä jätti väliin ja nyt jo nousee polviseisontaan ja jos on matalampi taso, mitä vasten nousee, niin saattaa polvetkin nousta irti maasta.

Huomenia tännekin välillä =)

Meillä on nyt tämän viikon suunnilleen harjoiteltu tuota pystyyn nousemista, ja aamulla kun heräsin poika käveli pinnasängyn laitoja pitkin. Ryömimällä menee huoneesta toiseen reipasta vauhtia, konttausasennossa välillä heiluu, mutta ei kyllä konttaa vielä, eikä osaa itse nousta istumaan (ei varmaan malta kun siinä pitäisi pysyä paikallaan)

Syö vielä pari kertaa yössä. Aamulla sitten n. klo 8 puuron tai vellin, 11 lihasose, 14 hedelmä/marja sose/jugurtti, 17 lihasose, 19 iltapuuro. Vähän sen mukaan nuo iltapäivän ruuat miten pitkään on nukkunut, mutta yleensä kyllä tuo 5 ruokaa/vrk tulee. (lihasose käsittää sitten myös kana/kala ruuat)
Välillä ollaan aamu/iltapalaksi annettu puuron sijasta myös velliä kun ei puuro aina maistu, pääasia varmaan että vähän niitä viljatuotteita menee. Muuten olen ihan tavallista kaurapuuroa laittanut, sekaan vähän luumu- ja hedelmäsosetta ja maitoa.
Tämän viikon ajan on myös itsekseen nukahtanut iltaisin, aiemmin oltiin jompikumpi aina siinä vierellä hetki, mutta nyt ollaan hetkeksi jätetty sinne sänkyyn kellimään ja kohta on ollut unessa. =) Meillä oli myös aiemmin tuollaista kuin shihtzu kertoi että yöllä piti vähän väliä käydä kääntämässä takaisin selälleen, poika sitten nukkui muutaman kuukauden siinä vaunujen kantopussissa kun ei siinä mahtunut pyörimään, nyt otettiin se kokeiluksi pois käytöstä niin kyllä vieläkin kääntyy mahalleen yöllä mutta ihme kyllä on oppinut myös nukkumaan mahallaan. Ja pyörii kyllä yöllä unissaan ympäri sänkyä, aina löytyy ihan eripäin ja eri puolelta mihin on laitettu nukkumaan =)

Imetyskin on nyt loppunut. Poika vaan ei päivällä enää malttanut syödä, muuta kuin aika väsyneenä ja maito oli jo aika vähissä joten usein yölläkin jouduin hakemaan lisämaitoa imetyksen lisäksi.

Pienessä nuhassa ollaan täälläkin nyt reilu viikko oltu, tai nyt alkaa olla ohi. Olen yöksi pilkkonut sipulin harson sisään ja laittanut sängyn päätyyn roikkumaan niin on nenä pysynyt auki. Kamala haju siitä kyllä tulee koko makkariin.. Muutenkin ollaan nyt kyllä kerhoja ja muita menoja aika paljon vältelty kun tuntuu että on flunssia ja etenkin vatsatautia paljon liikeellä ja sitä en kyllä haluaisi millään jos vaan pystyy välttämään.

Muille sairastelijoille pikaista paranemista!

Ja kaikille hyvää pääsiäistä

miranth ja poitsu 7,5kk

Huomenia ja hyvää pääsiäistä!

Meillä on alkanut yöt meneen tosi hyvin ja päivälläkin Ilona jo nukkuu hyvin. Päikkäreitä on yhdet tos puolen päivän maissa ja nukkuu parhaimmillaan kolme tuntia. Yleensä kaks ja puoli. Yöllä nukkuu 10-11 tuntia ja unikoulun ansiosta heräämättä ja syömättä. Unikoulu meni meillä todella helposti, mistä oon tosi yllättyny. Odotin monen yön huutoa ja kamalaa sellaista, mutta ekana yönä itkusti 20 min, nukahti yksin, tokana yönä itki pari min ja nukahti yksin. Kolmantena yönä en käyny enää kertaakaan Ilonan huoneessa.

Ruokailuista ollu puhe. Meillä syödään 5 ateriaa.
Aamupuuro 7-8 aikaan, riisipuuroo
Lounas 11 aikaan, kasvissose
Välipala 15 aikaan, hedelmäsose
Päivällinen 17 aikaan, liha/kala/kana
Iltapuuro 19-20 aikaan, riisipuuro
Määrät on reilun desin luokkaa, iltapuuroo menee 1,5-2dl. Jokasen ruuan päälle Ilona syö viä maitoo ja sit ruokien väleillä kerran tai pari. Edelleen siis tissitellään ja paljon. Sit oon tuttelia sotkenu joka ruokaan ja ruuan kans hörpytän mukista, niin sitä menee purkillinen per päivä.

Meillä kipeinä kans. Ilonalla nuha, esikolla ripulia ja mies nuhassa. Mä olen viä toistaseks selvinny ilman.
Mutta meidän kipeilyt on viä pientä verrattunu Salahin Masaan. Joille toivon paljon voimia ja parantumista!

Jokos teillä muuten syödään sormiruokaa ja onko pinsettiote hallussa?

Ilona kovasti harjottelee tota otetta ja kerran pari vahingossa on tarttunu johonkin etusormella ja peukalolla. Sormiruokaa meillä menee jonkin verran. Maissinaksuja nyt jo pisemmän aikaa ja kurkkua jonkin verran. Spagettia oon kans antanu, mutta se kun on sellanen lötkö, niin Ilona ei oikein saa suuhun sitä. Yritys on kyllä kova :)

Sitten kaipaisin ruokavinkkejä! Ilona syö nyt vaan perunaa, porkkanaa ja bataattia. Joskus riisiä ja makaroonia. Kun parsakaali, kukkakaali, maissi, kesäkurpitsa ei käy kun pienissä määrin sillon tällön. Ja noista kukkakaali on sellanen joka ei käy lainkaan. Niin mitä muuta voisin koittaa?

Emeelia ja Ilona

Yhteistyössä