11-hoidot

******************11- hoidot**********************

Joku_päivä.............3.ivf.......... ............ ........vk 4
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................vk 4
Annuli81..................2.icsi........ .pitkä. ..........vk 4
Michele..................3.icsi......... ....... ............vk 4
Janttu-85...............2. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 4
Mörkötys...............1. ivf/icsi 1.pas...............tammikuu
SaaraX..................4. ivf .............................helmikuu
sarina13................2. ivf.............................tammikuu
AdAstra.................1. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 5
Mansikkatyttö.........2. icsi pas......................vk 4-5
Miimii-75...............1. ivf 3. pas....................vk 4-5
Avolavapaku...........1. Icsi............................vk7
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............helmikuu
fiia 69.....................3.ivf 1.pas....................tammi-helmik.
-Nella.....................1.ivf 1.pas.....................helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
kolmisin.................3. icsi pas......................helmikuu
Garfield..................2.icsi 1.pas....................helmikuu
syssy.....................3. icsi pas......................helmikuu
Rebec....................1. icsi 1.pas...................helmikuu
Heidh....................3. icsi pas.......................helmikuu
futuremami...........2.icsi........... ..................helmikuu
MT79....................2. icsi……….…lyhyt...........vk 5
Hanskis.................1. icsi.............................vk 5
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 5-6
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 6
iloksi.....................1.ivf/icsi.........................vk 6
myy75...................1.ivf........... ..... ...............vk 6
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
NormaJeane..........1. ivf...............................vk 6
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf........... ............ .....vk 8
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas..................vk 8
Jessie82.................1.ivf.......... ........ ...........vk 8
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................helmi-maalisk.
Hopping................3.icsi........... .lyhyt. ..........helmi-maalisk.
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................helmi-maalisk.
Sintu74.................3.ivf........... ....... ..............helmi-maalisk.
Milli81...................2. ivf.............pitkä...........vk 9
Meg......................2.ivf.......... ... .................maaliskuu
lapseton81.............1.ivf............ .......... .......maaliskuu
Neela Naranja........2. ivf.............................maaliskuu
HalleB...................2. icsi............................maaliskuu
kn071....................1.ivf.......... ..... ...............vk 13
Susirouva..............1. ivf..............................toukokuu
Mequ....................1. ivf..............................toukokuu
Talvitaika..............1.ivf........... .......... ..........toukokuu
Kevätkello..............1.ivf.......... .....................toukokuu
chidi......................1.ivf........ ..... ..................
tipetsu...................1.ivf........ ....... ..............
kaz........................1. icsi 1. pas.................
Amanda77.............1. ivf............................

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki..........hoito............... ..alkiot...........PP.......testipv
Smirg.............1.ivf 1.pas.............1...............11..... ....27.1.
Mizze77............1.ivf...................1... ............7.........31.1.
nainen83...........3.ivf...................2.... ..........7.........2.2.
MiukuMau..........2. icsi………..........1...............5..........4.2.

Puregonista: Mulla on aiemmin menny 150IU ja saatu ihan hyvin solujakin, muistaakseni 12 kpl molemmilla kerroilla joista saatiin 6 alkiota. Rakkuloita on kuitenkin kuulema ollut enemmänkin mutta olleet hieman eri kokoisia, joten kasvun tasaamiseksi nyt annos on ensin 200IU kolme päivää, ja siitä eteenpäin 150IU.

Moikka taas.. Monta päivää on mennyt käymättä koneella ja juttua on tullut paljon. Pahoittelen "vanhojen asioiden kaivelua" kun aloitin lueskelun tuolta viimeisimmästä viestistäni :)

kn071 kyselit tuolla monta sivua taaksepäin Suprecur ja Menopur- cocktailista. Minulla on juuri menossa Suprecur ja tänään alkaa Menopur-pistokset 150IU.
Suprecur on aiheuttanut minulle hieman huimausta, väsymystä ja limakalvojen kuivumista, muttei mitenkään häiritsevissä määrin. Huimaus tietysti välillä ärsyttää, kun ei tuolista voi nousta ilman, että päässä pimenisi, mut menee hetkessä ohi.
Vähän se on pahan makuista, etenkin kun illalla viimeisenä ottaa nuuskauksen ja sitten se valuu kurkkun ja maistuu sitten suussa. Mut ei sekään mikään ongelma ole ollut.
Menopurista en vielä tiedä. Hoitajan kanssa sekotellessa tuli ihan sellanen fiilis, että se oli helppo homma. Tänäiltana on eka pistos, joten voin sitten sen jälkeen kertoa enemmän.

Tuosta lääkkeiden hakemisesta: Minä hain suprecurit viikkoa ennen kuin sumut alkoivat (tai tilasin ne viikkoa ennen ja hain sitten pari päivää aiemmin). Kannattaa käydä apteekista niitä kyselemässä, jos niitä ei satu olemaan varastossa, niin ehtivät tilaamaan ne ennen kuin pitää lääkitys aloittaa.
Menopurit tilasin viimeviikolla ja tänäaamuna kävin ne hakemassa.
Muutoin olisin voinut ostaa kaikki kerralla, mutta jäin odottamaan menkkoja ja näin varmistamaan, etten sattunut ihmeen kaupalla tulemaan raskaaksi viimeisestä luomukierrosta. En tietenkään tullut, mutta tulipa varmistettua, etten ostanut lääkkeitä turhaan.
Minun Menopur-satsi maksoi 338e. Suprecur oli n. 95e
Minun mielestä sinun kannattaa ostaa ne heti vaan kaikki, jos sinulla ei ole sitä raskauden"riskiä".

Mizzelle tsemppiä piinailuun!

Tipetsu kiva, että hysteroskopia-kokemuksestani oli iloa. Juuri muita tutkimuksia minulle ei ole tehty kuin sitten ultraus, joten harvoin pääsen kokemuksillani ketään rauhottelemaan. Se menee varmasti hyvin :) Toivottavasti löydökset ovat kaikki hyvää laatua ja mielesi rauhoittuu :)

Miukumaukun punktiokokemus kuulosti kurjalta. Toivottavasti kaiken kärsimyksen palkkana on lopultakin sitten plussa ja terve vauva. Tsemppiä sinulle :)

Jenna76 Meillä taitaa olla sama aikataulu, nimittäin meillä pitäisi punktio olla myös tuossa vk 6. Tänään alkaa Menopur-pistokset. Suprecurilla on mennyt tässä muutama viikko ja täytyy sanoa, että olen myös tyytyväinen vähäisiin sivuvaikutuksiin. Niitä vähiäkään en olisi tajunnut, ellen tuoteselosteesta olisi niitä lukenut ja tarkkaillut itseäni niiden varalta :)
Toivottavasti teillä hoito onnistuu :) Itse jännittelen ekaa ultraa maanantaina, kun 0-ultraa minulle ei tehdä vaan aloitan pistokset ihan noin vain itsekseni. Toivon vain, että sumut ovat tehneet tehtävänsä.
Samoilla fiiliksillä olen mennyt, että "onhan siihen vielä aikaa". Aamulla tajusin, että 2 viikon päästä tähän aikaan saattaa olla jo alkio siirrettynä matkaan, jos kaikki vaan menee hyvin. IIIK!

Minunkin puolestani lämpimästi Tervetuloa uusille tulokkaille :)

Kevätkello ja AdAstra taisivat puhella tuosta vanhemmille kertomisesta... Minä olen kertonut omalle äidilleni että yritämme lasta, joskus pari vuotta sitten. Nyt kerroimme miehen vanhemmille ennen joulua, koska epäilin, että he luulevat, ettemme edes halua lapsia. Yhdessä olemme olleet 5,5 vuotta, josta melkein 5 vuotta olemme yrittäneet lasta ihan sata lasissa.
Nyt lopulta lapsettomuushoitojen alettua päätimme kertoa heillekin, ihan sen vuoksi, että tietävät meidän edes yrittävän.
Raskasta tämä on itselle ja oikeastaan vielä raskaampaa nyt kun toiveet ovat korkealla muillakin kuin itsellä. Sen lisäksi, että saattaa itse joutua pettymään, täytyy myös murskata se appivanhempien orastava toivo. Minä ja mieheni olemme heidän ainut toivo saada lapsenlapsia. :/

Pahoitteluni SaaraX :hug: Toivottavasti neljäs kerta toden sanoo.

NormaJeane tsemppiä sinullekin pistelyyn. Minulla on ihka ensimmäinen ICSI-hoito ja kaikki nämä jutut ihan uusia. Tänään täytyisi iltasella yksinänsä pistellä, kun mies on iltavuorossa eikä siis auttamassa tarpeen vaatiessa. Maanantaina on sitten ultra, jossa katsotaan tarvitseeko annosta muuttaa.
Jännittää. Nyt alkaa kaikkea tapahtumaan :) Tsemppiä teillekin, toivottavasti plussa odottaa testaajaansa muutaman viikon päässä :)

Voi kaz :hug: Olen niin pahoillani puolestasi. :( Voimia sinulle.

MT79 tsemppiä ja hyvää tuuria ja onnea matkaan. Toivottavasti biopsia onnistuu ja siittiöitä löytyy!

Michele minä toivon, että uskonpuutteesta huolimatta teille tulee se plussa :) Itselläni nimittäin on vähän samaa ongelmaa... usko puuttuu. Mies onneksi sanoo aina, että hänellä on uskoa meidän molempien puolesta. Toivottavasti se riittää.
Toivottavasti se kaikki menee hyvin :)

Omassa navassa odotellaan kauhun sekaisin tuntein ensimmäistä piikkiä. Onneksi sain sairaalassa hoitajan katsellessa vieressä pistettyä sen ensimmäisen kerran. Ei se oikeasti tuntunut miltään ja vaikutti ainakin ihan helpolta. Saa nähdä vaan, että miten se yksin kotona ilman kenenkään henkistä tukea oikein onnistuu. Kaikki sekottelut ja kaikki siinä vielä ensin.

Aamulla oikeasti havahduin siihen, että voi olla, että tähän aikaan kahden viikon päästä olisi jo punktio ja siirtokin ohitse, jos ajateltu aikataulu pitää. Paljon tässä on vielä asioita, joidenka pitää onnistua ennen kuin sinne asti edes päästään.
Pelottaa, kun olen nyt kertonut hoidoista lähimmille, että joudun taas kerran kertomaan huonoja uutisia. Tähän mennessä emme ole kertoneet juuri mitään uutisia eikä kukaan ole osannut uutisia edes oikein odottaa, joten on saanut elellä ja yrittää rauhassa. Nyt ihmiset tietävät hoitojen alkaneen ja vaikka aikatauluista ei ole puhuttu kuin ylimalkaisesti (ja harhaanjohdettu kaikki luulemaan hoitojen tapahtuvan "keväällä") niin varmasti he nyt odottavat kuulevansa niitä plussauutisia.
Siinä on omat hyvät puolensa, mutta myös huonot..

Hieman ristiriitaisin tuntein odotan edelleen tulevaa. Missään nimessä en ala perumaan mitään tai jättäisi hoitoja tekemättä jatkossakaan, niin kauaa kuin niitä meille tarjotaan. Siltikään en missään vaiheessa olisi tänne halunnut. Jotenkin vain ajattelen, että pitäisi vielä yrittää itse, vaikka onhan se nähty tässä kohta 5v aktiivisen yrittämisen (kuukausittainen ovistikutus ja oireiden tarkkailu) aikana, ettei se plussa meille kotikonsteilla tule.

Minä toivotan kaikille paljon hyvää mieltä, uskoa ja etenkin toivoa huomisesta. Toivottavasti kaikki lopulta kääntyisi parhain päin ja se 100% plussatulos saataisiin aikaiseksi.
Monta hyvää ihmistä joutuu valitettavasti tämän raskaan, pitkän ja kivisen tien kulkemaan. Minä olen kuitenkin sitä mieltä, että juuri me olemme tähän joukkoon valikoituneet vain ja ainoastaan sen vuoksi, että olemme tarpeeksi vahvoja tämän tien kulkemaan.

Voimia teille kaikille ja paljon onnea matkaan tilanteisiinne! :)

kaz onko se nyt sitten km? :hug:
Katjuska mulla oli Puregonissa aloitusannos 175iu ja sitten 125 iu.
iloksi minuakin jännitti eka piikki tosi paljon, olen piikkikammoinen muutenkin, mutta eilen jo huomasin piikittämisen sujuvan sen kummempia ajattelematta telkkaria samalla katsoen, eli nopeasti siihen tottuu. Samaa mieltä tosta lähimmille kertomisesta, vähän rasittavaa pitää kaikkia tilanteen tasalla, tänään kun sain tietää punktioajan, niin soitin äidille. Meinasi sitten tulla koko suvun voimin mua katsomaan "sairaalaan". Sanoin, että ei todellakaan tule ja en tarvitse neljää ihmistä minua hakemaan.
ON: punktio siis ma ja siirto toivottavasti ke 2.2
Miten piinailijat? Smirg erityisesti...

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Onpa täällä väki lisääntynyt hurjasti!
Itselläni on niin pitkä aika tuohon ivf:n, että en ole pystynyt odotuksen tuskiltani käymään täällä ollenkaan. Nytkin kärvistelen menkkojen ekassa päivässä:|.
Että luomuna täällä ei ainakaan tule tapahtumaan mitään ylläreitä...Vielä meinaan taustailla jonkun aikaa, antaa itselleni vähän hermolepoa näistä asioista, kunnes taas lähdetään hoitorumbaan mukaan.

Toivotan kaikille piinailijoille hurjasti onnea!:flower:

Kazille paljon, paljon voimia.

Iloksi, kiitos tsempeistä. Tulen sitten päivän perässä omien piikkieni kanssa. Ja vastavuoroisesti voisin rohkaista sinua, että varmasti selviydyt pistämisestä oikein hienosti. Itsekin onnistuin aiemmissa hoidoissa Menopurin kanssa ihan hyvin, vaikka olen tällaisissa tarkkuutta vaativissa jutuissa se säätäjä pahimmasta päästä. Nyt IVF:n mennessä vaihtuukin lääke sitten Gonaliin.

Onko kokeneemmilla ja nyt pistosvaiheessa olevilla kokemusta piikittelyvaiheen liikkumismahdollisuuksista? Tästä on varmasti kirjoiteltu jo jossakin ja on toki varmaan myös yksilöllistä, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia. Jotenkin tuntuu, että just tuo liikunta on välillä ainut huvi, joka saa ajatukset irti näistä hoitohommista.

kaz: en tiedä mitä sanoa mutta voimia ja jaksamista :hug:

oon pitäny vähän taukoa palstailusta ja keskittyny muuhun :)
mä oottelen kuumeisesti menkkojen alkamista johon on n.1,5vkoa vielä et pääsee soittaan OYSsille :) niin kovasti ootan uutta yritystä:) miten noi hoidot niinku menee ku meil tehty nyt kolme IVF/ICSI:tä 2yksityisellä ja 1julkisella ja ekasta hoidosta on poika niin monta hoitoa meil on jäljellä vielä? mä en tajuu mitään ku ne AVAlla selitti niin vaikeesti :/ toki meil on nyt pakkasessa viel alkioita mut jos ne ei selvii niin onko sit enää yks hoito josta saa korvausta vai miten?!! meni vähän sekavaksi mut toivottavasti tajuutte :)

tsempii kaikille hoitoihin ja piinailijoille plussatuulia :)

Kävin eilen siellä naistentautien poliklinikalla.
Ultrassa näkyi että endometrioosi oli nyt 4,5cm halkaisijaltaan eli noin sentin isompi kuin 13.12 tehdyssä follikkeliultrassa... Nopeasti näyttää kasvavan?
Lääkäri ei pitänyt tätä vielä pahana hoitoja ajatellen, koska edelleenkin toimivaa munasarjakudosta on jäljellä.

Tiputtelun syyn selvittämiseksi:
1. pissanäyte, joka kyllä oli puhdas
2. kohdun limakalvolta näytepaloja (paksuuntunut limakalvo voi aiheuttaa tiputteluvuotoa). Oli muuten todella kivulias toimenpide! ... sen jälkeen kyllä sain Burana 800:n.
3. verikokeissa pitäisi käydä, en tiedä mitä tutkivat

Kohdun limakalvolta otettujen koepalojen tulokset tulevat reilun kahden viikon kuluttua.
Lääkäri määräsi minulle 10 pvää kestävän lääkekuurin Primolut 10mg 1 tbl/pvä. Tuolla pitäisi kuulemma tiputtelun loppua, mutta jos ei se lopu, pitää tehdä kohdun kaavinta :(

Yritin soittaa Väestöliittoon peruakseni tuon 7.2 olevan aloituskeskustelun, mutta ovat osastokokouksessa klo 14 saakka. Mieheni mielestä ei ole järkevää mennä edes aloituskeskusteluun, kun ei nyt tiedä mikä tämä minun tilanne on ja kuinka niihin hoitoihin pääsy pitkittyy ja pääseekö ollenkaan...?!

Yritän klo 14 jälkeen soittaa uudestaan Väestöliittoon peruakseni tuon ajan.
Tällä hetkellä 3. IVF:ään hakeutuminen ei ole ajankohtaista ennenkuin nähdään missä mennään. :(

Viimeksi muokattu:

Joku_päivä.............3.ivf.......... ............ ........vk 4
Annuli81..................2.icsi........ .pitkä. ..........vk 4
Mörkötys...............1. ivf/icsi 1.pas...............tammikuu

Nimimerkki...........hoito............... alkiot...........PP.......testipv
Smirg.............1.ivf 1.pas.............1...............12..... ....27.1.
Mizze77............1.ivf...................1... ............8.........31.1.
nainen83...........3.ivf...................2.... ..........8.........2.2.
MiukuMau..........2. icsi………..........1...............6..........4.2.

Viimeksi muokattu:
Sintu, pahoitteluni. :( Toivottavasti asiat selviää ja pääsette uuteen hoitoon.

NormaJeane: Mä olen jossain siinä puolessa välissä piikittelyä jättänyt raskaammat liikunnat pois, ei enää tunnu hyvältä. Mulla pitäis alkaa ensi tiistaina (noinish) piikit ja keskiviikkoisin on ratsastus, olen jo ilmoittanut että ensi viikolla menen vielä mutta sitten en enää varmaan halua ratsastaa kun olen viikon pistellyt. Kävely ja sellainen on ok, ehkä punttisalilla voisi käydä kevyesti treenaamassa jos jättäisi keskikropan vähemmälle. Mutta nämä on niin yksilöllisiä juttuja, sitten vasta tietää kun kokeilee. :)

Voi kaz :hug:

Siirto takana, kahdesta pakastealkiosta toinen selvisi sulatuksesta ja on nyt matkassa. Jännitystä oli viimeiseen asti päästäänkö koko siirtoon kun tuntui milloin minkäkin vaivan alkua mutta onneksi selvittiin säikähdyksellä.

Tälläkertaa siirtoa ei voinut sanoa kivuttomaksi ja nopeaksi alkuunkaan. Mulla oli todella täysi rakko, aivan tuskissani olin ja sitten oli jotakin hankaluuksia saada kohtu näkyviin ja homma tuntui kestävän piennen ikuisuuden,todellisuudessa n.10min. Viime siirrossa ei ollut täysi rakko mutta silti sujui helposti ja nopeasti, liekö kohtu oli nyt jotenkin kummasti vinksallaan tai jotakin + eri lääkäri... Pääasia et nyt kuitenkin kyytiläinen saatiin.

Minut saisi siis päivittää piinailemaan :D muoks: testipäivä olis 10.2.

Viimeksi muokattu:
NormaJeane kiitos sinullekin tsempeistä :) Eka piikitys on takana ja ainakin ensimmäinen kerta tuntui niin helpolta kuin olin kuvitellutkin :) Eli tähän mennessä ei ongelmia.
Minä voisin yhtyä tuohon sinun kysymykseen eli
Liikunta piikitysvaiheessa ? Saako liikkua niin paljon kuin hyvältä tuntuu? Minulla on nimittäin laihdutusprojekti menossa tässä samalla ja siihen kuuluu salitreeniä, lenkkeilyä yms.

Adastra kiitos sinullekin rohkaisusta piikittelyyn :) Onneksi se oli ihan helppoa (paitsi vähänaikaa sai niitä ilmakuplia kopsutella pois)

Lady_Gigi kiitos kokemuksesi jakamisesta... Ehdinkin ihmetellä samaa asiaa kuin NormaJeane ja huomasinkin nyt, että sinä olet asiasta jo kertonut. Omien tuntemusten mukaan se on mentävä.
Tänään täytyy siis tehdä kova treeni ja muutenkin ajoittaa ne tähän piikitysten alkuun, jos sitä vielä haluaa tehdä yhtään kovempaa. Jos olo alkaa huononemaan, täytyy sitten jatkaa vaan kävellen :)

Ensimmäinen piikitys on tosiaan ohi. Maanantaina on ensimmäinen ultra ja se vähän jännittää.. Toivottavasti siellä on kaikki ok ja asiat edenneet niinkuin on pitänyt edetä.

Tsemppiä piinailijoille ! Ja onnea kaikille punktioon ja siirtoon meneville tälle viikkoa :)

kaz
Minä just mietin että uskallanko enää kirjoittaa tähän pinoon. Pidätte minua varmaan huomionkipeänä tai jotain:ashamed: Anteeksi :ashamed: Vuotoa ei tullut enää eilen yhtään ja kun nettipalstoja luin, niin siellä neuvottiin, että pitää joka tapauksessa mennä lääkäriin, niin menin sitten, vaikkakin soittokierros oli melkoinen ennenkuin pääsin mihinkään.

:heart: Ja toista kertaa elämässäni sain nähdä sykkeen :heart:

joko smirg on plussanut :heart:?

Viimeksi muokattu:
kaz hyvä juttu!
liikunnasta itse huomasin maanantaina jumpassa (5 piikin jälkeen), ettei ehkä olisi kannattanut tulla, vatsalihaksia ei pystynyt tekemään ja pelkkä jalannosto tai vartalon taivutus vihlaisi ikävästi. Nyt viimeisten piikkien aikaan alkaa jo portaiden nousukin tuntua alavatsassa. Kävelemässä olen käynyt silti ihan normaalisti koirien kanssa.
sintu mulle on kanssa tehty ko. tutkimus, kolposkopia oli nimeltään ja sattui aivan tautisesti. Olisin varmaan potkaissut lääkäriä, jollei hoitaja ois pitänyt jaloista kiinni. Toivottavasti tuloksesi ovat hyvät ja hoidot voivat jatkua!
piinistelijöille pitkää pinnaa!

Tottakai kaz uskallat kirjoittaa kuulumisesi. Tuohan on aivan mahtava uutinen. Tässä porukassa meitä on varmasti useampi, jotka ovat kokeneet alkuraskauden vuodon ja mitä tunteita se herättää. Itseni mukaan lukien. Minulla siinä vain kävi toisin, raskaus päättyi. Toivonmukaan sinulla nyt etenisi hyvin. Minä ainakin toivoisin saavani kuulla jatkossakin miten sinulla menee.
Smirgin kuulumisia odotellaan...
Miten muut piinailijat, millä fiiliksillä?
Itsellä ei ole kovin kaksiset fiilikset, tuntuu että elimistö on erimieltä hoitojen ajoituksen kanssa. Vuoto ei ole vieläkään alkanut... Huomena lääkäriaika, joten silloin toivon että jotain selviää.

kaz mahtava uutinen!

iloksi Kiitos tiedoista :) Maksoiko sulla nuo lääkkeet vaan yht. 433€? Mä käsitin et noilla lääkemäärällä menis se lääkekatto täyteen joka tänä vuonna reilut 670€ eli tuota summaako ei menekkään? Mun pitää sumut alottaa 25.2, joten täytyy lähempänä käydä apteekissa tarkistamassa että löytyykö moista.. Olisikohan järkevää ostaa molemmat lääkkeet heti kerralla vai erikseen? Onko sillä mitään merkitystä?

Nimimerkki...........hoito............... alkiot...........PP.......testipv
Smirg.............1.ivf 1.pas.............1...............12..... ....27.1.
Mizze77............1.ivf...................1... ............8.........31.1.
nainen83...........3.ivf...................2.... ..........8.........2.2.
MiukuMau..........2. icsi………..........1..............6..........4.2.
Mörkötys.........1. ivf/icsi 1.pas.......1..............0.........10.2
Annuli81............2.icsi...................1..............0.........7.2
Joku_päivä........3.ivf....................1..............0.........7.2

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä