Hakutulokset

  1. M

    D-vitamiinin aloituksesta. Auttakee tyhmää :)

    Esikoisen vauva-ajoilta hatarassa muistissa et oliko niin että D-vitamiini alotettiin 2 vkon iässä..pitääkö tää paikkaansa nykypäivänäki vielä?Tänään on vauveli 2 vkoa vanha :) Pitikö se alottaa jotenki pikkuhiljaa vai heti 5 tippaa kerralla?Kiitos vastauksista :)
  2. M

    imetyksestä

    Kuinka usein teiän vastasyntyneet syö?Oon pannu merkille, että kaikissa hienoissa oppaissa sanotaan että vastasyntyneen tulis syödä 8-12 kertaa/vrk. Meiän vauveli syö vaan 6-7 kertaa/vrk. Onkohan tuo riittävästi?Pissaa kyllä paljon ja on tosi tyytyväinen kaveri :) Muistissa on että esikoinen...
  3. M

    Putkitettu korva vuotaa!

    On meillä pojalla jouduttu imeä putkikkorvaa niin kauan, että vuoto lakkaa. Putki voi tukkeutua. Lisäks on aina otettu bakteeriviljelynäyte korvasta, että tietää oikeen antibiootin. Eikä meillä ainakaan ikinä oo pelkät tipat riittäny että kehottaisin menemään lääkäriin :)
  4. M

    Miten tätä kestää???

    Vali vali vali..tää sisältää pelkkää valitusta. Oon henkisesti ja fyysisesti niin loppu ko ihminen vaan voi olla. Nyt rv40+6 eikä tuo vauveli halua jättää yksiötään :( Toinen lapsi meni myös yli syntyen rv41+5, mutta nyt jotenki miljoona kertaa raskaampaa. Oon lenkkeilly...
  5. M

    Mikä avuksi?

    Joo no sepä se ongelma onki että vaikka kuinka karjahtaa niin se tuntuu olevan poitsusta erittäin hauskaa :(
  6. M

    Mikä avuksi?

    Mikä avuksi kohta 4v karkailevan ja tielle juoksevan pojanviikarin kanssa?Eilenki pihahommissa oltiin aidatulla takapihalla. Isäntä leikkas nurtsia ja minä istutin kukkia. Yhtäkkiä huomasin, että poika on kadonnu ku pieru saharaan. Avannu siis portin ja lähteny karkuteille. Tekee tätä usein...
  7. M

    Vauva-aikana väljähtynyt parisuhde :-(

    Kyllähän se väkisinki väljähtää ku ei aikaa jää toiselle samalla lailla ku aikasemmin..se vaan on ikävä totuus :( Meillä väljähti. Oltiin enää "vaan kavereita"..tuntu, että kaikki tunteet on vaan kuollu. Vasta lapsen ollessa 3v kaikki palautu "entiselleen", mutta töitä se vaati ja ne ihastumisen...
  8. M

    Saako virtsatientulehdukseen antibiootit puhelinreseptillä?

    Lääkäriin. Itelles kyllä teet karhunpalveluksen jos huolit kuurin puhelimitse vaikka saisitki. Näyte on tärkeetä ottaa, että näkee mikä pöpö siellä kasvaa ja mikä antibiootti puree. Ilman näytettä sitä voi joutua syyä useemmanki turhan kuurin.
  9. M

    Auttakaa päätöksessä: Lapsi lääkäriin, vai ei?!

    Ilman muuta lääkäriin. Jos kuuria on menossa jo kuudes päivä niin olis jo purru mikäli on oikee kuuri, se on varma!Tämän voin sanoo sekä sairaanhoitajana ja korvalapsen äitinä!
  10. M

    Lapsella jo toisen kerran kahden viikon sisällä kuumetta ja vatsakipua :(

    Onhan pissanäyte otettu?Kaikki oireet passaa. Ei muutaku päivystykseen niin saatte apua :)
  11. M

    Sairaanhoitajakoulutukseen nelikymppisenä ?

    Himpatin kanssa samaa mieltä, että ns.kutsumusala tää meiän ala on. Ei kukaan palkan takia sairaanhoitajan työtä tee..palkka on huono suureen vastuuseen nähen. Ite vaikka tosi raskasta välillä on, en vois kuvitella mitään muuta työtä tekeväni :) Eikä se niin oo, että ku työpaikan ovi sulkeutuu...
  12. M

    Sisustustarrat.

    Netistähän noita löytyy pilvin pimein ku googletat sisustustekstit :)
  13. M

    Mitä raskausajan sokerirasituskokeessa tehdään?

    Mulla ainaki pelkkä labrakäynti n.rv26. Ravinnotta piti olla 12h. Eka mitattiin paastosokeri ja sitte piti juua se litku..yäk :( Sitte sokerit mitattiin tunnin päästä siitä litkusta ja vielä kahen tunnin päästä. Vähä tuli huono olo. Tsemppiä rasitukseen :)
  14. M

    Millaista työtä teette, jos se tuntuu tärkeälle tai merkitykselliselle?

    Sairaanhoitaja oon ja ite pidän työtä erittäin tärkeenä ja merkityksellisenä :) . Kyllä joskus vaan tuntuu ettei hoitajia juurikaan arvosteta. Meillä on vaan velvollisuuksia, mutta ei oikeuksia. Lääkärithän ne aivan jumalasta seuraavia on.
  15. M

    Astmaa sairastavia tai tietäviä paikalla?

    Meiän poitsulla on astma ja koira-allergia ja silti meillä on koira. Hoitava lastenlääkäri on asiasta tietonen ja sano ettei koirasta tarvi luopua. Meiän omasta koirasta ei tuu pojalle mitään oireita. Koira ollu meillä jo sillon ku poika synty niin on siedättyny. Mutta esim.mun vanhempien ja...
  16. M

    mitä mieltä miehestä, joka lähettää chattuokion jälkeen kuvan, jossa

    No kyllä täytyy sanoo, että karvat nousis pystyyn..eikä hyvällä tavalla :D
  17. M

    Vakuutusasiaa

    Kiitos vain asiallisista vastauksista!Ja tiedoksi herra Majurille, että ihan kuule vieressä olin, mutta refleksit ei tästä olotilasta johtuen oo ihan nopeimmasta päästä tällä hetkellä. Huomenna laskettu aika, joten melkonen norsu oon. Mutta kiitos toki mielipiteestäs :D
  18. M

    Vakuutusasiaa

    Poitsu sitte nakkas lelun telkkarin ruutuun ja paskakshan se näyttö meni. 30cm levynen musta raita tuli ruutuun :(. Onko kokemuksia, että korvaako kotivakuutus?Meiän vakuutuspapereita kaivelin ja semmonen kohta siellä oli koti-irtaimiston kohalla ku muu ennalta-arvaamaton vahinko..kuuluisko tää...
  19. M

    Loppuraskauden oireita, mitä teillä?

    Ekassa raskaudessa ei juurikaan mitään oireita kivuttomia suppareita lukuunottamatta..ei olis ikinä voinu päivällä arvata, että seuraavana yönä tulee lähtö :D Tässä raskaudessa oireita onki sitte piisannu. Paineentunne alamahalla ja myös tuolla suoliston puolella, vatsa löysällä, kipeitä...
  20. M

    ottaisitko 3v pois hoidosta?

    Meille syntyy toinen lapsi kohta ja meillä poika (kohta 4v) jatkaa puolipäiväsenä ryhmiksessä. Enkä meinaakkaan tuntee mitään huonoa omaatuntoo tuosta. Poika on erittäin vilkas ja nauttii päiväkodissa olosta suunnattomasti :) Kokopäiväsesti en kumminkaan pitäis.

Yhteistyössä