Astmaa sairastavia tai tietäviä paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jos on astma niin voiko elää pupun kanssa?

Jupinaa.........
*Kaverin lapsella on astma ja mulla on käsitys ettei voi, no tää ei oo ensimmäinen karvakasa joka heille on tullu ja sitten löytänytkin tiensä muutaman kuukauden päästä muualle. Esim isänsä luona ei voi käydä kuulema kun siellä on kissoja.
 
"vieras"
Meillä on kani, pojalla on astma, ja mulla on astma.

Ei ongelmaa - ei ainakaan meille, kai joku "kaveri" siitä(kin) kotosalla itsekseen jupisee :D
Ok, mä aattelin että kun heillä on ollut 3 koiraa ja 2 kissaa, marsu ja muutama gerbiili ja niistä on tullu oireita. Sori vaan aattelin sekä eläintä että sitä lasta joka ehkä taas joutuu luopumaan. No toivottavasti ei.
 
tipii
Meillä astma-lapsi, ja koira, muttei oireile koirasta. Marsusta taas ihan hirveät allergia-oireet, ja näkyi myös heti allergiatesteissä tuo marsu, vaan ei koira.. Kaitpa on aika tapauskohtaista...
 
[QUOTE="vieras";24511793]Ok, mä aattelin että kun heillä on ollut 3 koiraa ja 2 kissaa, marsu ja muutama gerbiili ja niistä on tullu oireita. Sori vaan aattelin sekä eläintä että sitä lasta joka ehkä taas joutuu luopumaan. No toivottavasti ei.[/QUOTE]
No sä kysyit että voiko astmaatikolla olla pupu, ja olit siinä käsityksessä että ei voi olla - ja se käsitys on väärä.

Muuhun en ota kantaa, en tunne perhettä joten en tiedä onko heillä taipumusta ottaa elikoita ja antaa niitä pois kun eivät enää jaksa, tms. Tai että onko heillä lisäksi jotain allergiaa joka aiheuttaa oireita tiettyjen eläinten kohdalla, meillä ei ole sellaisia.
 
[QUOTE="vieras";24511815]Sori vaan kysyin mielestäni että voiko? ja sit tulee taas sulle tyypillinen paskakasa vastaukseksi - anteeksi että tiedustelen itselleni epäselvää asiaa[/QUOTE]

Jupisithan sä lisäksi vaikka mitä siitä "kaveristasi".
 
"jep"
Meillä astmaoireet joutuivat eläimistä. Sen jälkeen ei ole yhtään oireita ollut kun eläimistä luovuimme.
Alkoi henkeä ahdistaa aina flunssan yhteydessä, infektioastmaa epäilivät mutta allergiaa se oli selvästi.
 
[QUOTE="vieras";24511853]Selvä sun mielestä on siis ihan ok hankkia eläin ja sitten lopettaa se tai pistää se uuteen kotiin, oottaa hetki ja ottaa taas uusi. Mun mielestä se ei oo, mut tää on VAAN mun mielipide ja MUN jupinaa[/QUOTE]

Mähän sanoin etten ota kantaa muuhun kuin siihen, voiko astmaatikolla olla kani.
 
"täti"
Astma ja allergia ei ole sama asia.
Monella astmaatikolla on joku allergia, mutta esim. minulla ei ole mitään allergioita. Ystäväperheessä on kaksi koiraa ja 2/4 on astmaatikkoja ja sattuvat olemaan juuri ne perheen innokkaimmat koiraihmiset, eivätkä he ole mitenkään reagoineet koirille.
 
Meiän poitsulla on astma ja koira-allergia ja silti meillä on koira. Hoitava lastenlääkäri on asiasta tietonen ja sano ettei koirasta tarvi luopua. Meiän omasta koirasta ei tuu pojalle mitään oireita. Koira ollu meillä jo sillon ku poika synty niin on siedättyny. Mutta esim.mun vanhempien ja siskon koirista nokka alkaa vuotaa ja silmiä kutittaa. Ihana, että ollaan pystytty tuo oma piski pitämään, mutta uutta eläintä en uskaltais ottaa just sen takia, että kurja sitte luopua.
 
"vieras"
No nyt on kysytty kaverilta suoraan, heillä siis oli allergia joka eläinten myötä muuttui myös astmaksi, eläimiä on silti ollut kun eivät kuulema kaikki välttämättä aiheuta allergioita joten ovat siis kokeilleet eri sortteja.
Tähän kaniin oli tullu lupa lääkäriltä aloittaa siedätyshoito.

Mä siis lähinnä jupisen sitä että otetaan eläimiä kokeeksi
 

Yhteistyössä