D-vitamiinin aloituksesta. Auttakee tyhmää :)

Esikoisen vauva-ajoilta hatarassa muistissa et oliko niin että D-vitamiini alotettiin 2 vkon iässä..pitääkö tää paikkaansa nykypäivänäki vielä?Tänään on vauveli 2 vkoa vanha :) Pitikö se alottaa jotenki pikkuhiljaa vai heti 5 tippaa kerralla?Kiitos vastauksista :)
 
"joku"
Joo, 2 viiikkoisena aloitetaan. Mutta osta d3-vitamiinia, neuvolasta saatu Jekovit on huonoa d2-vitamiinia joka sisältää lisäaineita (mm. alkoholia!). Esim. disney-tipoissa on vain d3-vitamiinia ja kookosöljyä.Antaisin vähintään 10 mikrogrammaa heti, itse oon antanu 25 mikrogrammaa... Suositukset on musta aivan liian alhaset, itsekin syön 50-100 mikrogrammaa päivässä.
 
Maatushka harmaana
Mulle kans annettu tieto helmikuussa että kaksiviikkoiselle voi aloittaa tipat ja eka yks tippa, seuraavana päivänä kaks jne. Pikku hiljaa lisätä siihen viiteen tippaan.
 
"kahden äiti"
kyllä pitää paikkansa edelleen, että 2vko iässä aloitetaan. suosittelevat että hiljalleen aloittelee,esim. ensin 1 tippa parin päivän ajan, sit 2 tippaa pari päivää ja niin edelleen. näin mulle neuvottiin vuosi sitten :) On olemassa se yksi d-vitamiini tippa jota annetaan 20 tippaa, en juuri nyt saa sen nimeä mieleeni, mutta pullon kyljessä on annostus-ohje.
 
d-vitamiini
Meillä aloitettiin siten, että 1 tippa viikon, sitten 2 tippaa viikon ajan, kolmantena viikolla nosto kolmeen jne. Tämä siksi, kun vauvelilla oli herkkä masu ja kitis vatsaansa, niin eipähän noi tipat lisänny kitinää. Käytettiin aluksi D3-gefilustippoja, mutta huus kun syötävä ja vaihdettiin Jekovittiin, jolloin huudot loppui.
 

Yhteistyössä