Hakutulokset

  1. K

    Lantion löystyminen (kohtalotoverit auttakaa)

    Nämä kivut ovat tosiaan lantion löystymiskivuja ja erilaisia kuin liitoskivut. "Mukavaa", että tänne on ilmoittautunut muutama kohtalotoverikin. Tuntuu niin hyvältä, että joku tietää, mistä puhun. On jotenkin niin turhauttavaa puhua tästä sellaisille, jotka eivät tiedä, mitä oikein valitan...
  2. K

    Lantion löystyminen (kohtalotoverit auttakaa)

    Lantion löystyminen (kohtalotoverit auttakaa) Kaipaan kohtalotovereita ja vaivasta jo selvinneitä. Tällä hetkellä on hankala ajatella, että tästä voisi selvitä, mutta kai tästä voi. Tilanne on siis tämä: Olen viikolla 27 raskaana ja kyseessä on toinen raskaus. Jo ekassa minulla oli lantion...
  3. K

    Lantion löystyminen (kohtalotoverit auttakaa)

    Itselläni on yhdenlainen tukivyö, josta ei ole hyötyä. Huomenna olen menossa lääkäriin ja aion kysyä sairaalasta lainattavaa tukivyötä. Öisin yritän löytää sopivaa asentoa tyynyjen avulla. Netistä luin ohimennen jostain kiilatyynystä, jolla tuettaisiin selän asentoa. Onko kenelläkään...
  4. K

    Lantion löystyminen (kohtalotoverit auttakaa)

    Kaipaan kohtalotovereita ja vaivasta jo selvinneitä. Tällä hetkellä on hankala ajatella, että tästä voisi selvitä, mutta kai tästä voi. Tilanne on siis tämä: Olen viikolla 27 raskaana ja kyseessä on toinen raskaus. Jo ekassa minulla oli lantion löystymistä, mutta oireet olivat vielä paljon...
  5. K

    puheterapiaanko

    Olen opiskellut näitä asioitaa jonkin verran ja siltä pohjalta vastaukseni. Puheterapia on sitä tehokkaampaa, mitä aikaisemmin se aloitetaan, joten jos suinkin neuvolan kautta pääsette terapeutilla käymään, menkää ihmeessä. Siinähän ei mitään menetä. Tuskin kuitenkaan pääsette, sillä tilanteenne...
  6. K

    ~KesäMassut 2007~

    Nukkumisesta Noin viikko sitten poika nukkui kuusi yötä surkeasti heräten 4-5 kertaa syömään ja lisäksi laitoin tuttia suuhun koko ajan -ainakin siltä se tuntui. Myös päivällä söi paljon. Kaveri jo ehti mainita, että kannattaisiko antaa jo vähän kiinteitä. Rytmi kuitenkin palautui ja nyt on taas...
  7. K

    ~KesäMassut 2007~

    Meillä on nyt sitten koko pienperhe flunssassa. Mies alkaa tosin jo onneksi parantua, mutta minä ja poika vielä sairastetaan. Poitsu ei tosin tunnu olevan moksiskaan, vaikka rohisee todella kurjasti ja yskiikin melko paljon. Toivottavasti menee pian ohi. Meidänkin kaveri on puklaillut nyt...
  8. K

    *Kestoilijat*

    Meillä on kestoiltu kohta 1 1/2 kk. Pääasiassa käytän aio-vaippoja ja taskuvaippoja, mutta koska mummo on kutonut myös villapöksyjä, kiinnostaisi niiden ja harsojen kanssa värkkäily. En kuitenkaan edelleenkään tiedä, kuinka villahousuja pestään. Mitä jos ne tahraantuvat kakkaan? Aio-vaipat ja...
  9. K

    Teutonia Spirit S3 -kokemuksia?

    Mulla on S3:t ja hyvät ovat olleet. Harrastan juoksua ja vaunut ovat sen verran ketterät ja kevyet, että juoksukin onnistuu niillä ihan kivasti.Niiden toimivuudesta lumessa ei ole omaa kokemusta, mutta kaveri kehui, että hyvin toimivat lumessakin, kun lukitsee etupyörän.
  10. K

    Onko juoksijoita?

    Vaunujen kanssa juokseminen on tosiaan hieman raskaampaa ja lisäksi saa olla tarkkana, että juoksuasento pysyy hyvänä. Juoksen kuitenkin vaunujen kanssa, koska siten pääsen juoksemaan milloin haluan. Nyt olen kyllä muutaman kerran käynyt juoksemassa illalla pojan nukahtamisen jälkeen, mutta...
  11. K

    Onko juoksijoita?

    Kivaa, että täältä löytyy juoksuseuraa! Tulen myöhemmin kirjoittelemaan enemmän. Nyt alkaa nukutustouhut...
  12. K

    ~KesäMassut 2007~

    Edelleen olen käynyt teidän juttuja lukemassa ja hakemassa vertaistukea, mutten ole itse saanut kirjoitettua. Meillä poika on nyt 3kk. Ei vielä kääntyile, mutta kasvaa hurjaa vauhtia. JOku täällä tuskaili, että jää 62 cm vaatteet vähälle käytöllö, kun ovat kestoja käytettäessä jo liian...
  13. K

    Onko juoksijoita?

    Olen harrastanut juoksua jo vuosia välillä enemmän ja välillä vähemmän. Sain kolme kuukautta sitten pojan, joten juoksuharrastus on ollut pitkään katkolla ja nyt taas sitä uudelleen virittelen. Haaveenani on aina ollut puolikas maraton ja kenties joskus jopa kokonainen, mutta jotenkin on...
  14. K

    Kuinka paljon puuhailette vauvanne (3-4 kk)kanssa?

    Minua kiinnostaisi tietää, kuinka paljon aktiivisesti seurustelette pienokaistenne kanssa ja kuinka paljon lapsenne viihtyy yksikseen? Poikani on nyt 3 kk ja viihtyy lattialla yksikseen melko kivasti, mutta minulle tulee heti huono omatunto, jos en ole hänen vieressään tai vähintään juttele...
  15. K

    Aamuyön masuvaivat ja kätinä

    Poikamme on nyt 3 viikon ikäinen ja kärsinyt oikeastaan koko kotonaoloajan masuvaivoista. Rela-tippoja kokeilimme 2 viikkoa ja lopetimme, kun eivät tuntuneet auttavan lainkaan. Nyt käytämme Cuplatonia, mutta eipä tunnu olevan niistäkään apua. Päivät menevät kyllä kivuttomasti (ainakin yleensä)...
  16. K

    ~KesäMassut 2007~

    Eilen kävin terveydenhoitajalla poistattamassa tikkejä sektiohaavastani, joka on siis pystysuunnassa. Tiukkaan oli tikit ommeltu, joten ei ollut mikään mukava toimenpide. Tuskallisinta oli/on kuitenkin se, että vaikka täti kuinka yritti repiä, hän ei saanut alinta lainkaan poistettua. Solmu on...
  17. K

    ~KesäMassut 2007~

    Voi Hani-raukkaa! Kovasti jaksamista sulle. Meidän poju on kätissyt vatsavaivoista vasta kolme aamua (aamuyötä?) ja sekin jo rassaa hermoja. Koita jaksaa! Mietteesi ovat aivan normaaleja väsyneen äidin mietteitä. Toivottavasti pystyt edes päivällä nukkumaan, vaikka eihän se päiväuni ole...
  18. K

    ~KesäMassut 2007~

    Jonina kertoi käyttävänsä sekä Rela-tippoja ja Cuplatonia. Meilläkin on nyt kätisty masuvaivoja pari päivää, joten mies haki apteekista rohtoja vaivaan. Siellä oli sanottu, ettei Rela-tippoja ja Cuplatonia saa käyttää yhtä aikaa. Päädyimme kokeilemaan Rela-tippoja. Toivottavasti auttaa...
  19. K

    ~KesäMassut 2007~

    Olen täällä lueskellut muutamien yöimetysjuttuja. Itse imetän yöllä eri huoneessa istualtaan kahdestakin syystä: toisaalta miehen nukkumisesta ei tulisi mitään, jos imettäisin sängyssä ja joutuisimme nukkumaan eri huoneissa ja toisaalta nukahdan välittömästi itsekin, jos yritän imettää sängyssä...
  20. K

    sektiosta kysymyksiä

    Itselleni tehtiin hätäsektin ja tavallisen sektion välimaasto, jota leikkaava lääkäri nimesi myöhemmin hätäsektioksi. Minut siis ehdittiin juuri puuduttaa, kun sitten tulikin kiire, ja niinpä leikkaushaava tehtiin hätäsektion muikaisesti pystysuunnassa. Syynä sektioon oli muuten sama kuin...

Yhteistyössä