~KesäMassut 2007~

Pikkumyy,musta toukokuisissa on pari maitoallergista.Käypä sieltä hakemassa vertaistukea.
Kurjaa mutta sinänsä ihanaa että syy selvinnee.


Meillä ollut ihana viikonloppu!!
Perjantaina oli mopoilua lasten kanssa tuossa pihassa ja muutenkin siivottiin pihaa.Pojat teki metsään radat ja siellä ajelivat ihan intona mopoilla.Meidän isoimmalla on olltu isompi mopo tuolla jo joulusta asti mutta on arastellut sillä ajoa.Nimittäin siinä pitää vaihtaa vaihteita ja muissa ollut automaatti.
No,nyt oppi vaihtamaan ja niin sitä mentiin!!

Meillä tuo tyttö (tuplista toinen) on oiikee hurjapää!!
Kaasu pohjassa koko ajan ja meno ihan mahotonta.Mies ajo perässä vähän väliä kun kaatui.Onneks on hyvät suojat ja sinäsä vauhti ei kauheen kovaks pääse,eikä noilla pienillä pääsekään lujaa,mutta silti sattua voi.

Perjantaina syötiin hyvin ja otettiin kotosalla vähän olusta sekä tehtiin isoon grilliin tuli ja paistettiin makkaraa vielä iltapalaks.
Muksut meni unille ja naapurin tyttö tuli tähän ja käytiin isukin kanssa baarissa.

Lauantaina olki vähänkehno olo,mutta siitä lähettiin kylpylään uiskentelemaan ja saunomaan.
Muksuilla oli kova polte mopoilemaan ja tässä pihalla taas touhuttiin muksujen kanssa.Siivoilin sisällä ja taas tein hyvää ruokaa kun sai ihan rauhassa tehä pitkän kaavan mukaan.

Oli ihanan rauhallinen viikonloppu ja miehen siskolla on mennyt hienosti kahen pienen kanssa.Haetaan tunnin päästä kotiin,ikävä on kaamee!!!

Yöt nukuttiin yhessä ;) ja touhuttiin siinäkin pitkän kaavan mukaan!!
Oli mukavaa olal lähekkäin ilman kiirettä että pian nukkumaan taikka kohta joku herää tms.

On todella rentoutunut olo ja ihan vanne päästä kadonnut.Vaikka todella oon saanut yöt nukkua silti sitä menoa ja meinikiä riittää.
Isot tykkäs kauheesti kun on ollut heille enemmän aikaa.

Miehen kanssa ruvetaan vetämään ns.perhetuntia eli joka lapselle on varattu tunti ja tiettynä päivänä sekä tiettynä aikana.
TUnnin ajan tehdään sen yhen kanssa vain ja ainoastaan jotain.Joko virkataan taikka luetaan taikka askarrellaan tms.Mutta sitä kaksin aikaa annetaan näin oikein sovitusti.
Muksut oottaa ihan innolla!!
Tiistaina alkaa ekan tunti...

mutta nyt taas touhut jatkuu!!

kata ja miska kohta 4 kk
 
Pikkumyy, meillä Aada maitoallerginen. Testeissä on käyty ja nyt näyttää siltä että joudun imetyksen lopettamaan, koska ei millään saada kaikkea kiinni mikä aiheuttaa masuvaivoja ja ihottumaa.
Lohdutukseksi sinulle että maitoallergia menee yleensä ohi jo muutamassa vuodessa.. ei aina kuitenkaan. Meillä myös kahdella isommalla tytöllä oli maito- ja vilja-allergiat ja nyt kaikki onneksi ohi, molemmilla kyllä laktoosi-intoleranssi, mutta sen kanssa on nykyisin ihan helppo elää.
Ajattelinkin jo aiemmin kun kirjoituksiasi luin että jotenkin tutulta kuulostaa, mutta en ole ehtinyt kirjoittelemaan. Pelkkä maito sinänsä helppo jättää ruokavaliosta poissa, mutta tarkkana saa tuoteselosteiden kanssa olla.
Toivotaan että teillä selviää nopeasti :hug:
Muuten aika rientää nykyisin tosi joutuin, tuntuu ettei perässä pysy. Aadalla huomenna 3kk neuvola ja keskiviikkona uusia prick-testejä.
Nyt neiti nukahti, voisi itsekkin ottaa pienet tirsat :hug: Voimia Pikkumyylle ja kaikille muillekkin tarvitseville :)
 
Kello on vaikka mitä taas...

Poika 2v. jätti päikkärit pois just kun pikkusisko oppi nukkumaan pitkät 3-4h vaunu-unet päivällä :headwall: Äidin aika ei meinaa riittää kaikkeen...

Täysimetyksellä mennään. Tässä meni pari viikkoa niin, että Alina söi max 2-3h välein ympäri vuorokauden ja jäi usein kiukuttelemaan tyhjälle tissille. Ajattelin jo että korvikkeelle jouduttaisiin, mutta eilisestä lähtien tyttö on taas nukkunut paremmin ja ollut tyytyväinen syöttöjen jälkeen. Enpä olisi uskonut, että tiheän imun kausi kestäisi niin pitkään..?

Täytyykin käydä kokoontumispuolella ilmottautumassa uuteen hesan tapaamiseen!

Jaksamisia kaikille! :hug: Kiitos että olette täällä ja erityisesti teille, jotka ehditte ja viitsitte säännöllisesti kertoa kuulumisia ja antaa tukea ja neuvoja niitä tarvitseville!

-ebbuliini ja Alina 2kk 3vk-
 
Pakko tulla hehkuttamaan tännekin, kun meillä oli ihana konsertti eilen! Esitettiin biisejä pitkin maailmaa: afrikkalaista, amerikkalaista, kiinalaista, israelilaista... Jäi ihan mieletön fiilis! Ja samalla mielettömän haikea: tätä on harjoiteltu ihan kahjona, ja nyt se on sitten ohi.

Mulla ramppasi Aleksanteri harkoissa aina mukana kantoliinassa ja siitä sitten lähti idea konsertin mainokseen:



Kävin aamulla ostamassa Aleksanterille rasvoja, 30? meni jotta heilahti! No, niillä pärjää kyllä ihan hyvän aikaa.

Nyt meni ihan omavauvaiseksi koko juttu, palailen...

Kreecher ja Aleksanteri 3,5kk
 
Mikä lie kausi täällä on nyt Niilolla menossa. Tähän asti kun on nukkunut yönsä niin mainiosti niin nyt on mennyt useampi yö niin, että on tosi moneen kertaan heräillyt. Ei tuo itkeskellyt ole että ei sillä mitään vaivaa tunnu olevan. Alkaa vähän tuntua äidillä vaan univelkaa kun niin kovin katkonaisia öitä on ollut. Päiväunetkaan ei ole olleet nyt ihan niin pitkiä mitä normaalisti.

Kreecher meillä on kans esikoisella tosi pahaa atoopiaa ja kolmosella kans vähän. Niilollakin on iho hieman alkanut karhenemaan, että voipi olla että sille on kans tulossa. Meillä pojilla ei ole mitään allergiaa ne on muuten vaan atooppisia, perineet isänsä suvusta, jossa jokatoinen on atoopikko. Ei oo joo mitään halpoja nuo rasvat, esikollekin jouduttiin joku aika sitten ostamaan jotain lääkerasvaa mikä makso 30g:n tuubi 50e! Siinä kohtaa kyllä taas kiittelin, että vakuutus on olemassa. Hieno muuten tuo mainos ja kyllä on Aleksanterikin niin ison pojan näköinen!


mama-75 meillä tuo perhepetiläinen on tähän asti siis nukkunut vallan hyvin tuossa vieressä eikä ole kokoaikaa ollut tissillä, mutta nyt tosiaan on muutamana yönä nukkunut huonommin ja tissilläkin tietty sitten roikkunut enempi. Vois kyllä tietty kokeilla josko alkais nukkumaan paremmin jos laittas omaan sänkyyn, mutta mäkään kun en millään saa revittyä itseäni ylös että siirtäisin syöttöjen jälkeen omaan sänkyyn.

Voimia kaikille kellä murheita vauvojen allergioiden kanssa. Voin vaan kuvitella miten hankalaa ainakin alkuun on vältellä ruoka-aineita. Maitoproteiiniakin kun on melkein kaikessa! Saatika sitten jos on monta ainetta vältettävien listalla.

Noniin nyt alkaa itkuhälytin äännellä, moi!

Teppana & Niilo 3,5kk
 
Jumpasta
Joku puhui täällä käyneensä jumpalla, minulle sanoi äitiysneuvolantäti että ei saisi tehdä mitään rankkaa jumppaa eikä vatsalihasliikkeitä ennen kuin synnytyksestä on kulunut puolivuotta, koska muuten voi tulla kohdunlaskeuma. Ja että vatsalihasliikkeitä tehdessä pitää muistaa jännittää lantiopohjanlihakset. Tuon vuoksi ajattelin aloittaa jumpalla käynnin vasta ensivuoden puolella kun Eerika on puolivuotias, vaikka mieli tekisi jo kovasti aloittaa kunnon tehojumpat, että saisi kropan kuntoon. Joka päivä käyn 1/2-1h lenkillä 1-2xpäivässä. Paino on tosin minulla sama kuin ennen raskautta oli jo 2 viikkoa synnytyksen jälkeen. Ja jo pari päivää synnytyksen jälkeen painoa oli 3kg enemmän kuin ennen raskautta.

Vauvan nukkumisesta
Meillä neiti on nukkunut alusta asti omassa sängyssä, kun en ole uskaltanut jättää meidän viereen nukkumaan, ettei itse kierähdä pienen päälle. Meillä Eerika on alusta asti syönyt kerran yössä, nykyään se on 5-7 välillä, joten äiti on saanut nukkua melko pitkiä pätkiä ja jaksanut päivät olla sitten pirteänä.

Perhevalmennuksesta
Onko teillä jotka kävitte synnytysvalmennuksessa jatkunut tapaamiset synnytyksen jälkeen?
Meillä oli 4 tapaamista synnytyksen jälkeen tai pe on vielä neljäs viimeinen tapaaminen. Ihan kiva ollut tavata äitejä vauvoineen ja voinut jakaa kokemuksia muiden samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Vaikka kyllähän tämä palsta tarjoaa samanlaisen tilaisuuden.

Voimia ja jaksamista kaikille sitä tarvitseville!

äippä-77&Eerika viikon vajaa 3kk
 
eli oon entinen äippä-88 ja vaihdoin nikkiä aikani kuluksi... :)
jos pikkumyy viitsis vaihtaa etu sivulle?

meillä oli eilen 4kk lääkäri-neuvola.
paino ei edelleenkään nouse toivotulla tavalla. rajussa laskussa käyrällä..
käsky tuli että pottua antamaan, tätä vähän odotinkin.

paino: 6220g (3460)
pituus:65cm (48)
py:40,9 (34,5)

esikoinen ollu tän ikäsenä 7kiloa ja sentin pidempi, ja hänenkään paino ei silloin nousut toivotulla tavalla!!
Tekis mieli ampua se meidän th, tai ainakin vaihtaa toiseen, sillä on kyllä joka kerta joku napisemisen aihe. vaikka kaikki ois ok. se kyllä jotakin keksii et saa mut vittuuntumaan.
Onneksi nyt oli eri th ja lääkäri, ois varmaan oma th saanut laakin tosta painosta.

sori kauhee naputus.... :ashamed: ottaa vaan välillä niin päähän! :headwall:

Pikkumyy mun kummipojalla oli lehmänmaitoproteiini allergia(meniköhän oikein), ja miljoona muuta allergiaa vauvana. 1vuotiaaksi söi apteekin peptidi tuttelia, ja siitä etteen päin soija maitoa. monet kerrat kokeiltiin maidot ja kananmuna, sun muut allergiaa aiheuttavat aineet, mut jos en väärin muista niin n. 3vuotiaana joi normaalia maitoa, ja melkeen kaikki muu passas ihan hyvin, kuin ei koskaan mitään olis ollutkaan.

jahas,nyt täytyy mennä, isompi vauva kyllästy leikkimiseen..

nyt KiKeRo 2 ja poitsu 4kk+
 
Ensiksi neuvolakuulumisia.. meillä oli tänään 3kk neuvola ja kuten jo aikaisemmin olen sanonut, niin joidenkin teidän vauvat ovat kauhean kokoisia.. ja niinhän se meni, että meillä neidillä oli painoa 5790g ja pituutta 63,5 cm. Eli pitkä ja solakka neiti on. Onneksi oli tuota painoa tullut kuukaudessa sentään melkein kilo, kun olen välillä ollut huolissani, että miten sitä painoa tulee, kun neiti puklailee niin kovin. Hieman hymyilytti, kun samalla otettiin isoveljen 2v-mitat, kun nykyään ei ole enään varsinaista 2v-neuvolaa vaan sitten vasta 2,5vuotis... niin painoa herralla oli komiat 15,8 kg ja pituutta 93,5 cm ja nuori mieshän syntyi keskosena... mutta eipäs tosiaan ole enään missään keskosen mitoissa... :LOL:
olen nyt muutaman kerran antanut neidille perunaa ja neiti vaan hymyilee ja maiskuttelee kovin, että taitaa tykätä...
jaahas, luulin et rauhassa saan olla koneella, kun sain molemmat samaan aikaan nukkumaan ja isot koulussa, mutta neiti sitten ottikin pienet tillukat eli vajaa puoli tuntia ja nyt kovaäänisesti vaatii seuraa, joten täytyy taas mennä... mukavaa loppuviikkoa kaikille... meitsi lähtee sitten v-loppuna bilettämään, et saas kattoa kuinka mamman käy....

jousimies -70 + neiti 3kk ja muutama pv
 
Terkut 4 kk neuvolasta!!

Miskalla ok asiat,
paino 6,9 kg
pituus 63 cm...
Vähän on lyhyehkö kaveri,mutta oonhan itekin aika pätkä 159...
No,isukki on 183 mutta ehkä Miska kasvaa hitaanlaisesti.

Toinen kives itkiessä nousi eli ihankokonaan ei ole laskeutunut mutta ei huolta aiheuta.
Saadaan influenssarokote ens kerralla joka on ens kuun lopulla.
Otetaan tuolla 2 vuotiaalle myös.

Jaahas,mentävä on...
Joo,ei vielä tarvii alotella kiinteitä jos ei siltä tunnu.Ja hyvin tuo poju kasvanut maidolla ja nukkuukin hyvin joten meillä ei kiirettä ole!!

kata ja miska muutama pvä vajaa 4 kk :heart:
 
Vielä minä täällä!!
Oon tänään Miskan kanssa yön ekaa kertaa sitten synnärin jälkeen...Toivottavasti en riko isukin ja pojan hyviä rytmejä.
Mä oon tainnu pilata muitten muksujen unet sillä että oon tosi herkästi sorkkimassa ja syliin repimässä.VAikka toinen vaan kääntäis kylkee. :wave:

Nyt taitaa heräillä jäbä..
moiks!
 
Neuvolakuulumisia myös täältä!!! 3kk neuvolassa oltiin eilen.

Pituus 58.5cm (52cm)... Vaan 3mm tullu kahdessa viikossa ja on pituuskäyräkin sen näköinen, että olis passitettu lääkärille, jos ei altistuskokeeseen oltais jo menossa.
Paino 5670g (3730g) eli se oli ihan ok.
Pipo 41.7cm (37cm), sekin ihan ok.
Taidoista ja sosiaalisuudesta sai jälleen kehuja... Ei siis ole onneks muuhun kehitykseen toi maitohomma vaikuttanut. Varmaan se pituuskin sieltä lähtee nousuun piakoin.
Rokotuksesta ei ollut moksiskaan, mut äiskällä ja isukilla oli aika raskas ilta. Osittain kitinät johtu vielä maidon aiheuttamista oireista, mut rokotteestakin selkeesti. Supon annoin, kun tuntui olevan kipuja. Aamuyö oli vaikea ja mulla on tää päivä ollu siks tuskainen... Onneks mies tuli jo kahden jälkeen kotiin. Nyt poika vihdoin nukkuu... Heräs tunnin mittasilta aamu-uniltaan kymmeneltä! :eek: Jospa nyt ottais väliin jääneet päikkärit takas ja loput sit yöllä.

Mä oon eilisestä aamusta lähtien ollu täysin maidottomalla dieetillä ja näköjään ihan aiheesta... Pojalla tuli ihan hirveitä huutokohtauksia eilen aamupäivällä ja jalat rupes kutiamaan pahasti. On niitä viikon verran hankaillu, mut ei o tarvinnu lääkitä. Nyt oon sit mietoa kortisonivoidetta laittanut. Muut iho-oireet alkaa jo onneks helpottaa, joten varmaan tuo kutinakin ihan pian.

Mun jaksaminen on nyt ollu koetuksella, kun en tainnu viikonloppuna saada univajetta tasattua ja voimia kerättyä. Tänään oli päivällä pakko nukuskella, vaikka poika ei suostunu unille. Pötkötti siinä sitte vieressä tissittelyn lopetettuaan. Mut eiköhän tää tästä helpota kohta... Oon yrittäny maidottoman ruokavalion juttuihin perehtyä ja tähän mennessä on vaikuttanu ihan siedettävältä.

Että sellasia. Tuli nyt pelkkää omaa napaa tällä kertaa... Kommentoin sitte, kun saan vähän levättyä ja aivot toimii paremmin.

PikkuMyy-80 ja poikanen 3kk4pv
 
Heip!

3kk neuvolakuulumiset: Hyvin kasvaa tissillä. Iho on moitteettomassa kunnossa ja mahallaan ollessa pitää melkein koko yläkroppaa irti alustasta. Rokotus ei ollut kiva juttu, mutta aika pienillä itkuilla selvittiin. Verta tuli kyllä niin paljon, että sotki laastarin läpi molempien vaatteet... Vielä ei ole mitään oireita ilmennyt. Painoa 6330 g (4075) ja pituutta 60,6 cm (49).
Meillä isoveikka oli melkein kilon painavampi ja pari senttiä pitempi saman ikäisenä, vaikka syntyessään poika oli 700 g kevyempi kuin sisko. Nyt tuo jässikkä on 14,5 kg ja 89 cm. Ikää siis pari viikkoa päälle 2.
Jousimiehen 2-vuotias on hurjan pitkä! Tuntuu että meidänkin poika on jo samaa kokoa kolmevuotiaiden kanssa.

Tosi ikävältä kuullostaa nuo allergiat ja atopiat :( Meillä ei ole kummallakaan ilmennyt mitään ja täytyy vaan puuta kovasti koputella ettei tulisikaan... Jäisi varmaan kokonaan syömättä jos pitäisi jokaisen suupalan koostumus tietää tarkalleen. PikkuMyylle ja muille samassa tilanteessa oleville voimia!

Koko ajan nälkä ja jano. Tätä menoa saadaan paino nopeasti nousuun mullakin :headwall:

-ebbuliini ja Alina melkein 3 kk-
 
Kiva lukea neuvolamittauksien tuloksia, kun meilläkin oli tänään neuvola. Vauvat kasvaa niiiin omaan tahtiinsa, omilla käyrillään kaikki, että eihän noita voi yhtään vertailla. Mutta on silti hauska vähän huvikseen vertailla =) :D . Siis ei mitenkään vakavasti. Jousimiehen neiti hauskasti saman pituinen, mutta kilon kevyempi kuin meidän poika.

Meillä siis tänään 3kk-neuvolassa mitat:
6840g (3640g)
63,5cm (52cm)
py 41cm

Tasaisen nousujohdanteinen käyrä kaikilla osa-alueilla. Täysimetyksellä mennään.

Rokotuksesta poika ei ollut millänsäkään, nyrkkiään vain mussutti ja katseli jänniä kuvia seinillä. Nyt nukkuu sikeästi, paljon pidempään on nukkunut kuin normaalisti tähän aikaan, oletan että rokotuksen takia.

Meillä on todella mukava terkkari, ei paljoa stressaa asioista mutta kertoo asiallisesti tarvittavat jutut ja vastaa ammattitaitoisesti kysymyksiin. Kertaakaan ei ole syyllistänyt mistään vaan hyvin kannustavasti on osannut neuvoa. On oikein mukavaa käydä hänen kanssaan juttelemassa, siellä käynti lisää aina uskoa siihen että hyvin menee. Sellaista toivoisi kaikille, sympatiat niille joilla on käynyt huonompi tuuri terkkarin suhteen.

Pikkumyylle tsemppiä! Meidän poitsulle tulee iho-oireita mansikoista ja suklaasta, ihottumaa varpaista silmäluomiin ja päälakeen asti, ja kamalia masuvaivoja kahvista ja mausteisesta ruuasta (lähinnä chili). Jo näiden helposti vältettävien ruokien kieltolista tuntuu minusta niin kurjalta (sattuvat olemaan kaikki minun lemppariherkkuni, paitsi juustot ja jätski on vielä jäljellä ) . Maidoton ruokavalio kuulostaa hankalalta, mutta uskon että se luonnistuu yllättävän helposti, kunhan siitä tulee rutiinia.

Naru + poitsu 3kk + päiviä
 
No niin... Jos sitä vaikka kommentois. :)

Kiitos kaikille tukijoille, tsemppaajille ja neuvojille maitoallergia-asiassa! :flower: Tää on kyllä mahtava vertaistukijoukko. =)

Rokotuksen jälkioireista vielä sen verran, että kovasti kitisi poika ja nukkui yhdet ylimääräiset päikkärit. Siitä supon antamisesta kipuun kirjoitinkin jo. Niin ja pientä kuumetta nosti seuraavana päivänä.

On se pienestä kiinni maitojen kanssa... Laitoin papukaijalle juustoa päivällä (kun sitä jäi nyt multa iso köntsä eikä mies syö ollenkaan) ja maistoin sellasen ihan pienen palasen (korkeintaan pienen sokeripalan verran), kun en millään malttanu pitää näppejäni irti. Seurauksena ihoreaktio pojan kasvoilla seuraavalla imetyskerralla. :ashamed: Eihän se vakavaa ole, mut nyt kiemurtaa isänsä sylissä... Toivottavasti ei satu pikkuiseen. :( Nyt on sitten taas entistä helpompi pysyä tiukkana, kun en tahdo lastani kiusata.

Terkkareista on ollu puhetta... Mulla on nyt kolmas th tuolla lastenneuvolan puolella. :whistle: Kesällä oli joku lomittaja ja sen lomittaja, nyt vasta näin ekaa kertaa sen vakkarin. Kaikki on kyllä ollu kivoja. Toivottavasti nyt ei tarvi vaihtaa pitkään aikaan... Kyllästyttää jo, kun joutuu puhumaan useaan kertaan samoja asioita eikä saa oikein kiinni muutenkaan, kun ei pääse kehitymään sellasta syvempää luottamusta.

Kata... Mun käy välillä vähän kateeks, kun saat nukkua yös rauhassa. :whistle: Taas torkuin aamuyön pojan kukkuessa hereillä ja on sitte väsymystila sen mukanen. Tänään en o edes päässy levähtämään välillä. Mut on tässä hyvätkin puolet... Rauhalliset tissittelyhetket aamun valjetessa ainakin ja se valloittava vastaanotto, kun meen ottamaan poikaa sängystään syömään (katsoo mua hurmaavasti hymyillen ja kädet ojossa kuin sanoen "Ihanaa äiti, kun tulit... Ota syliin."). :heart: Ja väliaikastahan tää on. :)

Meillä tollanen järjestely ei edes onnistuis, kun mun mies ei heräis varmaan vaikka katto romahtais niskaan. :LOL:

Perhevalmennuksesta... Meillä oli kaikki kerrat ennen synnytystä. Tosin en mä ole synnytyksen jälkeisiä kaivannutkaan, kun neuvolakäynneillä voi kysyä jos tulee kysyttävää. Ja ainahan sinne voi soittaa. Siinä porukassa mikä meidän valmennusryhmässä oli, ei edes syntyny keskustelua, joten enpä osaa kaivata niitä ihmisiäkään.

Kreecher... Hieno mainos! :) Kiitos kantoliinan käytön muistuttamisesta... :whistle:

Kotityöt kutsuu... Päikkärit houkuttais kyllä enemmän. :whistle:

PikkuMyy-80 ja poikanen 3kk ja risat
 
Me käytiin myös 3kk neuvolassa viime torstaina. Poitsu oli muuten moitteeton, mutta painossa oli tullut notkahdusta 63,5cm ja 6650g. Katsellaan miten kehittyy... Terkka oli aivan ihmeissään kun poika punki itseään mahalla menemään siinä pöydässä, päätään kannattelee maiiosti, seurasi lelua jne. Rokotus oli kurja ja sen jälkeen nukuttiin kaksi yötä erittäin huonosti tissi tuttina.

Missä vaiheessa olette siirtäneet lapsianne omaan huoneeseen? Meillä on muutto kun poika 4,5kk. Meidän uusi makkari on sellainen ettei pinnis mahdu enää sinne, toisaalta ylhäällä 3 makuuhuonetta ja poika saisi meidän viereisen huoneen. Tulisiko jo toimimaan tällä systeemillä. Ajattelin aiemmin että olisin siirtänyt omaan huoneeseen kun yösyönnit loppuu, mutta mentiinkin ja ostettiin talo.

Tsemppiä kaikille diettiläisille. Meillä kakka on melkein aina vihreää, mutta muita oireita kun satunnaista pöristelyä ei ole (ei iho-oireita mitään) joten en ole viitsinyt lähteä näyttämään. Itkuisuuttakin on hyvin vähän mahasta johtuen mielestäni, mitä mieltä olette tuosta vihreydestä, onko syytä hermostua?

Rouvaii ja poitsu 3kk ja 4 päivää
 
Tosi kurjia noi allergiat :( , ite olin kanssa tolla maidottomalla hetken aikaa Hennin vatsakipujen takia, eikä ollut kauheen helppoa. Soijajugurtti oli ihan kauheeta :x . Tosin maidoton linja autto kaikista eniten vatsakipuihin.

Rouvaii kyseli kakan väristä :D . Ihanaa, kakkajuttuja... :D . Ei vainskaan, meillä kakka on ollut aina vihreää, lukuunottamatta antibioottikakkaa mikä oli kirkkaan oranssia. Ja aina silloin kun vatsakivut ovat kovimmillaan niin kakan mukana tulee sellasia ihan kuin kahvinporoja muistuttavia pieniä "kiviä". Paitsi vihreitä. Kakka on ollut myös aina löysää. Joka kerta olen sanonut asiasta neuvolassa niin th on vastannut että näin pienen vauvan kakka voi olla koostumukseltaan melkeinpä millaista tahansa, kaikki on kuulemma normaalia :/ . Jos joku vaan tietää paremmin niin neuvokaa ihmeessä mitä voi tehdä...

Henni syö päivisin max. 1,5 tunnin välein. Yöt nukkuu melkein OK, tosin nyt alkanut heräilemään syömään kolme kertaa aiemman 1-2 kerran sijaan. Niinpä aionkin maistattaa tulevana sunnuntaina vähän bataattia, alkaa meinaan olla vähän häiritsevää kun joka paikassa saa olla syöttämässä vauvaa koko ajan, ei sillä että imetys on ollut musta tosi antoisaa ja ihanaa :heart: :) .

Meillä Henni on nukkunut alusta lähtien omassa huoneessa, ihan siitä eka yöstä lähtien. ja itseasiassa on osoittautunut meillä kaikista parhaimmaksi järjestelyksi näin vaikka eka olin kovasti sitä vastaan. Hennin huoneessa on keinutuoli jossa syötän hänet yöllä. Nukahdan siihen lähestulkoon aina itsekin, viime yönä nukuin siinä 1,5 tuntia :whistle: . Mutta huomaa sitten heti jos olen joskus tosi väsy ja kannan Hennin meidän sänkyyn viereeni syömään ja nukkumaan niin siinä ei nuku meistä sitten kukaan, kaikista vähiten minä itse ja Hennikin vaan tissi suussa. Eli meillä tämä järjestely on toiminut tosi hyvin.

Hups, nyt katsomaan Greyn Anatomiaa ja syömään vähän namia :whistle:.

Irmeli ja Henni 3kk ja 3pv
 
jospa sitä kerkis kuulumisia kirjoittelee, kun poika meni nukkumaan.

meillä on nyt sit alkanut nämä "ihanat" yö opettelut. eli poika on innoissaan jo muutamia päiviä kääntyillyt selältä masulleen ja koko ajan pitää vaan kääntyä ja kääntyä. no sitä nyt sit opetellan yölläkin ja voidaan herätä ihan vaan sitä varten, että taas käännytään :LOL: oli se kivaa eilen yöllä kun nälkäänsä ähelsi ja äidin piti pitää kovasti pojasta kiinni että sai tissin suuhun ku poika meinas, että eikun hän kääntyy. voi pikkusta kun ihan unen pöppörössä eikä ees tajunnu touhujaan :D

sitten on ollu jo kauan tätä että pitää unta vasten taistella. mua ihan naurattaa kun meijän kohta 5kk poika on ruvennu uudestaan vauvaksi, kun täytyy äitin syliin nukahtaa.

sitten ollaan miehen kanssa ihmetelty ku poika on ruvennu "niistämään". eli kun on masullaan tai vaikka sylissä ni painaa naamaa alas et nenä menee paitaan tai liinaan ja siinä tuhistaa hirmuisesti. mikäköhän se tällainen on? ei ole ees pojalla nuhaa, vaikka tokkopa ymmärtäis edes oikeesti niistää räkää pois :LOL:

hirvee menijä muutenkin pojasta tullu kun sitterissä istumistakin täytyy valvoa. poika meinaa saa ittensä siitä niin alas, että parhaimmassa tapauksessa on ollut jo puolet pojasta sitterin ylitse ulkopuolella.

mites teillä muuten on toi alkoholipolitiikka?? ootteko juonu esim. normaalin saunakaljan 4.7% ja imettäny sen jälkeen. vai ootteko sit odottanu sen kolmisen tuntia et alkoholi on kokonaan poistunu elimistöstä?
mä oon yleensä ottanu ykkös olutta tai sit ihan pienen määrän normaalia kaljaa. en oikeen uskalla kun se on kuitenkin myrkkyä vauvalle.
mut ostin yks päivä ruukkuviini juomaa mikä on 4,7% ja välillä otan sitä pienen lasin, mut yritän sitte olla mahd. kauan imettämättä.

kurjaa noi allergia ja iho-ongelmat. mäkin pelkään jos jotain ilmaantuu, nyt kun maistellaan pikkuhiljaa noita kiinteitä.

omaan huoneeseen poika siirtyy sitte kun muutetaan. mut muutto menee ens vuoden puolelle, et sitten on jo iso poika.

mä oon kans ollu aika huono onninen noitten terkkareitten ja lääkäreiden suhteen. on ollu kyllä myös paljon vaihtelua. yks neuvolatäti on ihan kiva ja samppakin on siitä (ainakin vielä ) tykännyt.

lopuksi vielä kreecherille, et olipas kiva kuva! miten saat niitä laitettua tänne tekstin sekaan näkymään??

Hani j Samuel 4kk 2vko 2päivää :wave: :wave:
 
Mä nyt ihan sillä pikaseen, kun musta nyt tuntuu, että meidän poika on pieni jättiläinen :ashamed: Mekin oltiin 3kk:n neuvolassa ja poika oli sitten 8,3kg ja 65cm... Siitä on nyt pari vkoa siis aikaa,, :snotty: Ja vauhti senkun kiihtyy, mulla pintaverisuonet katkeilee käsitaipeista, kun kanniskelen poikaa, vaikken siis normaalia enemmän nostele ja viihtyy hyvin itekseenkin pitkiä aikoja. 74cm vaatteet on sopivia. :ashamed:

Nyt siis harjoitellaan meilläkin jo noita soseita, ollaan maisteltu jo perunaa, maissia, aprikoosia, mangoa ja omenaa.. Porkkanasta ainakin lentää kaaressa pulautus, tuosta perunasta en usko sen johtuvan..

Mutta siis asiaan, kenellä teistä oli isokokoisia vauvoja vai olenko saanut jättiläisen...? Kun muilla tuntuu olevan tosiaan pieniä söpöläisiä.. (Onhan siis meidänkin ihana ja söpö, tarkoitan, että hän nyt vain on jätti..)

Jonnakar ja Jere 3,5kk
 
Vähän vielä piti tulla lisäämään omaa napaa ennen nukkumaan menoa...

Tolla meidän pojalla kun on hirvee vimma jäystää sormiaan ja vähän kaikkee mitä käsiinsä saa (äitin ja isin sormet mukaan luettuna), niin kokeilinpa sitten eilen hammasharjaa. Annoin siis tutustua siihen ja oikein mielellään jätysti, siinä hymyili, jokelteli ja naureskelikin samalla. Ilmeisesti tuntu harja hyvältä ikeniä vasten. Toivonkin nyt, että on jatkossakin yhtä mieleistä puuhaa... Tulee jätkästä vielä ahkera hampaitten pesijä. :D
 
Heippis!

Minäkin sain vähän armahdusta lastenlääkäriltä, eli pelkkä maidoton dieetti riittää. Alpron persikka-soijajugurtti ei edes maistu ihan kauhean pahalta. Ostin kaupasta kookosmaitoa ja maustamatonta soijajugurttia, täytyy kokeilla ruuanlaitossa niitä ruokakerman tilalle. Onneksi meillä suurin osa kastikkeista on tomaattipohjaisia. Toivottavasti pikkujätkä ei ole tomaatille allerginen...

Meillä ei tullut rokotuksesta mitään oireita, itseasiassa kukaan pojista ei ole muistaakseni oirehtinut rokotuksia.

Me ei saada Aleksanterille sitä influenssarokotusta koska on alle puolivuotias marraskuussa, kun alkavat rokottaa. Esikoinen on jo liian iso, mutta keskimmäiselle meinattiin rokotus antaa. Jos sitten olisi yksi sairastelija vähemmän...

jousimies70 komean kokoinen kaksivuotias! Meidän tirppana oli 2-vuotisneuvolassa 83cm ja 11,5 kg :D
Niin ne vaan on samanikäiset mukelot keskenään erikokoisia.

KiKeRo mulla oli kans se edellinen terkka sellanen, että tykkäsi keksiä napistavaa vaikka sukkien väristä jos ei muuta keksinyt. Nyt onkin sitten eri terkka, kun edeltäjä jäi eläkkeelle.

Nyt on tosi pakko mennä nukkumaan... Kaksivuotias on vesirokossa, saa nähdä miten sujuu yö panadolin ja menthol spriin voimin.

Kreecher ja Aleksanteri 3,5kk
 
Heippa!

Jonina onhan teillä kyllä kunnon kokoinen poika.... :D Mutta oli meilläkin Julia 3kk neuvolassa 7575g ja 63cm, ettei hänkään mikään ihan pieni ole kun täällä vertaillut... Mutta syntyessään oli jo muutenkin hieman isompi (4255 ja 52) ja kasvu on ollut tasaista.

Se mikä hämmästyttää, niin rinta on riittäänyt ihan hyvin, eikö se yleensä mene niin, että kun on isompi niin yleensä tarttee aika aikaisin sitten lisäksi jotain että saa tarpeeksi energiaa kasvuun? Vai oonko ihan hakoteillä :D

Meilläkään ei siitä rokotuksesta mitään ihmeempiä tullut, vähän väsyneempi neiti mun mielestä päivän sitten oli.

Ruokailuvälitkin on pidentynyt kivasti tonne 3-4 tuntiin ja öisin syö pääasiassa 2 kertaa. Nyt kyllä useammin pärjännyt 1 syönnillä, vaikka viime yönä herättiin vissiin 3 kertaa. (alkaa jo tuntumaan, ettei puoleenvuoteen ole saanut nukkua yhtään yötä heräämättä :D ).

Ja tyttö on edelleen viekussa :ashamed:

Meillä on kyllä ollut täällä muutama helvetillinen viikko, kasvaa toi esikon uhma päivä päivältä ja aika päätä hajottavaa toimintaa on ollut. Toivossa elän, että tää alkaisi olemaan jo sitä huippua ja se alkaisi nyt helpottamaan. Tuntuu niin tyhmältä kun joka päivä saa tapella samoista itsestäänselvistä asioista ja tuntuu, ettei energia riitä eikä oikeastaan huvittakkaan sitten pojalle antaa sitä positiivista huomiota kun se joskus nätisti leikkii omassa huoneessaan... Silloin ennemmin menee sohvalle huokaamaan.....

Onko täällä muita jotka ovat päättäneet päästä eroon raskauden (ja ehkä sitä edeltävistäkin :whistle: ) kiloista??
Mä tilasin äitin kautta herbalife tuotteita ja yritän päästä eroon näistä kiloista mitä nyt jäänyt jumittaa raskaudesta (n5kg) ja olihan noita jo entuudestaan....

Nuita herbalife tuotteita saa käyttää imetys ja jopa raskausaikanakin, on vaan pirun kalliita! Mutta sain äitiltä runsaan alennuksen ja jos se sitten motivoisi myös jaksamaan ruokavaliota, kun on maksanut niin paljon :D

Muuten tyttö on oikein ihana tapaus, aamuisin kun herätään on ihanaa kun toinen hihkuu vieressä ja on niiin onnellisen näköinen 'ihanaa, kun heräsit' ilme kasvoilla... Muutenkin oikein aurinkoinen tapaus, josta kyllä löytyy tarvittaessa pippuria...

Kovasti viihtyy lattialla nykyisin, kyljelleen kääntyy jo suht sutjakkaasti, ei varmaan mene kauaa että on kokonaan ympäri. Esikko meni 'vasta 4,5kk ympäri, mutta lähtihän tuo kävelee jo sitten 10kk.... Niin ja Julia on ihan ihastunut lelukaaren leluihin! :)

-Hiiviö & Julia vajaa 3,5kk-

MUOKS laitoin tytöstä ihan tuoreen (tänään otettu) kuvan profiiliin :) on vaan vähän huono laatu, mutta ehkä siitä jotain selvää saa.
 
kääk
Uusi taustailija ilmoittautuu mukaan mikäli passaa :D . Etelä-Suomesta olen ja 19.6 syntyneen pojan äiti. Kaikki mennyt herran kanssa hienosti, ukkeli kasvaa kovaa vauhtia. 3kk neuvolassa mitat oli 8650g ja 68cm, jonkun toisenkin "pienokainen" taisi olla samaa kokoluokkaa. Syntyessä poika oli tasan 4000g ja 53cm. Soseita ollaan jo aloteltu neuvolan käskystä, kun maitoa piti tankata tunnin välein...
Harmillista tuo Pikku-myyn poikasen allergia, inhottavilta kuulostaa nuo oireet. Toivottavasti tilanne kuitenkin helpottaa.
Katan juttuja kateellisena olen lukenut, ihania vapaita sulla :) . Vaikka kyllähän tommosen katraan kanssa vapaat on varmaan ihan luxusta.
Yritän nyt aktiivisesti osallistua teidän juttuihin ja jos ei muuta niin ainakin taustalla lueskelen. Etusivulle ei mitään tarvitse päivitellä...
 
3kk neuvola meilläkin takana. Neidin tuoreet mitat 6060 (3570), 59cm (50) Py
40,1 (34). Hyvin on kasvettu. Rokotusta meillä siirrettiin allergiatestausten takia ja eilen selvisikin uusiksi aiheuttajiksi Soija, viljat ja muna, vaikka olenkin yrittänyt vältellä. PikkuMyy, tiedän miltä tuntuu kun tulee pistettyä suuhun sellaista mistä oma lapsi kärsii.. joka kerta tulee niin syyllinen olo.
Nyt minulle kyllä jo sanottiin aika suoraan että imetys olisi paras lopettaa, ettei neiti enää altistu milleen ja apteekin Neocate-korvike tilalle, koska muut ei testien mukaan sovi. Tuntuu vaan niin haikealta luopua tissutteluhetkistä :'( mutta tärkeintä on lapsen vointi.
Muuten aika edelleen juoksee ja neitonen kehittyy hurjaa vauhtia.. kovasti on täälläkin juttuja :heart:
Jaksuja kaikille ja mukavaa illanjatkoa
 
Moi!

Äh kun ei nyt toimi tuo "lainaa"-toiminto.. No mennään ilman. :)

Kreecher: Aika ihana kuva Aleksanterista :)! Noista maidottomista jutuista: Alprosojan suklaavanukas on myös ihan hyvää. Oon laktoosi-intolerantikko ja samalla vähän maitoallerginen joten on tullut perehdyttyä noihin maidottomiin juttuihin. Lisäksi ne Yosa- tai Soyosa-jugurtit on ihan syötäviä, niissä on maitohappobakteerejakin ;) ei tosin jugurtin veroisia, maku voi vaatia hieman totuttelua..

Tsemppiä kovasti kaikille allergioiden kanssa painiskeleville!! Onneksi suurin osa noista vauvaiän allergioista helpottuu tai lähtee kokonaan iän myötä!

Isoista vauvoista on ollut puhetta, heh :).. Täältä löytyy sellainen :wave:! Kyllä tuo 8,5kg on aika pakkaus kanniskeltavaksi! Oon katellut peilistä että haba kasvaa, ainakin vasemmalle puolelle (kantopuolelle siis)! 74-vaatteet on meilläkin eniten käytössä..

Pikkumyy, hyvä idea tuo hammasharja :) . Voisin matkia sua kohtapuoliin, sen verran ankarasti tuo poitsu mussuttaa kaikkea mikä eteen vaan sattuu.

Hiiviö, mulla myös n. 5-6kg karistettavana.. Oli kyllä jo ennen raskautta.. Olisi kiva vielä ennen joulua pistää farkut jalkaan ilman että ne kirraa. Pakko kysyä, onko ne herbalife-tuotteet hyviä?

Pakko pistää tännekin vähän pohdintaa.. Jos joku vähän osaisi auttaa.. Pojalla on siis ollut rohinaa ja yskimistä jo päälle viikon verran. Ei mun mielestä kuumetta (en ole kyllä mitannut) kun on kuitenkin ihan virkeä oma itsensä eikä mitenkään sairaan näköinen. Parina päivänä on puklaillut ihan HIRVEÄSTI, voisko johtua tuosta limaisuudesta? Viime yönä nukkui 11,5h putkeen :eek: :eek: uusi ennätys! Ja tänään veti 4h päiväuniakin.. Rotarixia sai toisen satsin eilen, kai se unisuus vois siitäkin johtua. Toivottavasti oltais menossa jo paranemissuuntaan eikä menis korviin tuo flunssa :snotty: :( . Missähän vaiheessa olis hyvä käydä tk:ssa näytillä jos tuo limasuus ja yskiminen ei helpota?

Tjaah, pitää mennä pelastaan isi ja poika pukluhyökyaallosta..

Niini ja poitsu 3,5kk kohta jo!
 
Meillä on nyt sitten koko pienperhe flunssassa. Mies alkaa tosin jo onneksi parantua, mutta minä ja poika vielä sairastetaan. Poitsu ei tosin tunnu olevan moksiskaan, vaikka rohisee todella kurjasti ja yskiikin melko paljon. Toivottavasti menee pian ohi. Meidänkin kaveri on puklaillut nyt normaalia enemmän, mutta en ole ajatellut sen johtuvan flunssasta, vaan, no jaa, en ole ajatellut asiaa oikeastaan sen kummemmin :) . Kaveri on kuitenkin niin tyytyväisen oloinen, että tuskin on mitään, mistä kannattaa huolestua.

Mulla on vasta nyt alkanut tuntua tämä imetys ruokahalun kasvamisena ja nälkänä. Ei mun tähän saakka ole kovinkaan paljon tarvinut syödä. Tosin herkkuja uppoaa melkoisesti :whistle: . Mitenköhän valtavasti paisun, kun imetys loppuu...Täytyisi alkaa kiinnittämään huomiota syömisiin.

Kiloja on jäänyt pari, mutta maha näyttää siltä kuin olisi jäänyt enemmänkin kiloja. Tuollainen kamala löllykkä, joka ei ole pariin kuukauteen enää muuttanut muotoaan. Varsinaista vatsalihastreeniä en ole jaksanut aloittaa, mutta päivittäin kävelen ja nyt olen aloittanut juoksunkin uudelleen. Käytän juostessa kaksia rintsikoita päällekkäin, kun on sellaiset melonit heilumassa :LOL: . En ymmärrä, kuinka jotkut haluavat megaisoja tissejä, sillä elämä näiden kanssa on hankalaa. En osaa edes löytää paitoja, jotka näyttäisivät inhimillisiltä tällaisen rintavarustuksen kanssa. Tämä ongelma taitaa korjautua pian imetyksen lopettamisen jälkeen ja sitten onkin riipputissi. Muuten muutokset kropassa eivät minua kaiherra, mutta rintojen muuttuminen hieman mietityttää. Sitä paitsi mulla on kummassakin rinnassa todella mojovat raskausarvet, jotka tekevät rinnoista vähemmän ihanan näköiset. Onko muilla tällaisia itsekkäitä, pinnallisia ajatuksia? Onhan tällainen murehtiminen pientä siihen nähden, että poju saa rinnoistani ravintoa kasvaakseen.

Nyt täytyy mennä nukkumaan...
 

Yhteistyössä