~KesäMassut 2007~

Monta uutta vauvaa olikin taas putkahtanut!

Meillä on Niilolla ollut nyt muutamana päivänä masuvaivoja :( Luulin ensin niiden johtuneen siitä kun yksi päivä söin vähän kaalia, mutta ei se nyt enää voi vaikuttaa. Ei tuo nyt tuntikausia huuda, mutta vähän päästä pitää pientä kitinää. Oon nyt parina päivänä antanut cuplatonia, piereskely on vähän helpottanut sillä, mutta ei kokonaan ei ole masukipua vienyt. Tänään hankin vielä Rela-tippojakin, täytyy katsoa onko niistä apua.

Isyyslomaa ei meilläkään mies pystynyt pitämään, joten alusta asti on pitänyt itekseen pärjäillä ja mikäs tässä ihan hyvin on menny, vaikka eipä tietysti olis ollu pahitteeks jos mies olis kotona ollu. Varsinkin noita isoja poikia ajatellen olis ollut kyllä tosi hyvä jos olis isä voinu olla kotona. Kesälomaakaan miehellä ei ole, kun vaihtoi työpaikkaa tossa keväällä.:/

Huomenna mennään sitten Puuhamaahan ja sieltä illalla mökille kokkoa polttamaan, vähän hirvittää jo valmiiksi, voi olla meinaan aika rankka päivä. Onneks toi Puuhamaa on tossa naapuri kylässä niin pääsen Niilon kanssa sieltä kesken pois jos siltä tuntuu.

Oikein ratkiriemukasta keskikesän juhlaa kaikille!!! Saapi nähdä saadaanko yhtään juhannusvauvaa. =)

Teppana & Niilo 1vko 5pv
 
Meidän pieni poikanen syntyi sunnuntaiaamuna 17.6. :heart: ! Painoa oli 3770g ja pituutta 51cm, pipa 35cm. On hirmu kiltti, ei turhia itkeskele ja syö reippaasti. Päästiin eilen kotiin kun keltaisuutta ei tullut ja on harjoiteltu lastenhoitoa ahkerasti.. Maitoa ei ole tullut ihan tarpeen mukaan vielä mutta toivottavasti asia korjaantuu - tissillä poika kyllä viihtyy. Lisää sitten myöhemmin, hajusta päätellen pitää lähteä pesemään kakkapylly :). En ehtinyt lukea kaikkia viestejä mutta onnea muille vauvautuneille ja tsemppiä odotukseen vielä masullisille :)!!

Niini ja poikanen 4pv
 
Olipa ihana lukea kesätuulian vastaus kun koko päivän on harmittanut lääkärin suhtautuminen. Päätin etten enää mieti sitä miten kauan vauva aikoo masussa olla vaan keskitytään perheen kanssa Juhannuksen viettoon, käytiinkin jo virvelöimässä koko porukka.. monta tuntia ulkona sai sen aikaan että nyt varmasti uni tulee =) Jännä miten olen sitäkin murehtinut että miehen kesäloma menee ihan piloille kun vauva sitkeästi pysyy mahassa. Tänään juteltiin asiasta eikä häntä itseään se harmita ollenkaan, yhteinen asiahan tämä on. Iloisella mielellä Juhannuksen viettoon :hug:
 
ONNITTELUJA :flower: PikkuMyy pojasta (vihdoinkin!), Polkkajäde pojasta, NallePuh tytöstä ja Niini pojasta :flower:

Tosi kiva Polkkajäde ja muut, että käytte kertomassa vauvauutisia, vaikka olisittekin pitäneet hiljaiseloa palstalla! Hyvä jos saadaan mahdollisimman moni alunperin kesämassuihin ilmoittautuneista tuonne etusivun syntyneet-listaan =)

Jousimies ja MHP taisivat päästä jo synnyttämään oireista päätellen =)

minttunen: Aika tylyä kohtelua lääkäriltä :/ Ei kai se sano, etteikö äidin vointia saa helpottaa, vaikka synnytyksen kuinka kuuluisi sattua... Toivottavasti olosi helpottuu ja saat edes vähän nukuttua ennen tositoimiin ryhtymistä!

Paulaliinan yliaikaiskontrolliaika rv 42+3 menee kyllä hirmu pitkälle :eek: Pisti miettimään omaa tilannetta, kun K-HKS:aan ollaan myös menossa... Mulla se tarkottaisi sitä viikonloppua, kun mies on laivalla viettämässä varpajaisia/polttareita... Onneksi mikään ei ainakaan vielä viittaa siihen, että yliaikaiskontrolleihin tai käynnistykseen joutuisin!

Voi Teppana ja muut, jotka joudutte ilman isiä pyörittämään vauva-arkea :hug: Meidän isi on nyt toista viikkoa kesälomalla ja jatkaa siitä suoraan isyyslomaa kaikki kolme viikkoa. Toisaalta olisi kiva jos vauva olisi jo nyt kun mieskin on kotona yöt ja päivät auttamassa, mutta toisaalta on ihana viettää lomaa vähän aikaa niin, että on yksi lapsi ja kaksi aikuista. =) Elokuussa on sitten se tilanne, että ainoana aikuisena hoidan vauvaa ja alle 2-vuotiasta, kun mies on yöt töissä ja nukkuu päivät. Vähän jo jännittää oma jaksaminen...

Juhannuksena ollaan ihan kolmen (jos ei sitten neljän!) kesken kotona. Lauantaina kävästään mummuloissa, mutta tullaan taas illaksi kotiin. Kaapit on täynnä grillattavaa ihan siltä varalta, että tulisikin lähtö synnärille ja herkut jäisi syömättä :p Pojan hoitajatilanne on myös juhannusviikonlopun juuri sentyyppinen, että kiusallaankin neiti päättää syntyä niin, että joudun lähtemään yksin sairaalaan... Ja sunnuntaina olisi taas yhden serkun rippijuhlat.

Jollain muullakin oli sama tunne, että vauvan pitäisi syntyä jo heti, mutta toisaalta olisi paljon syitä, miksi saisi pysyä masussa vielä =)

Kipeitä supistuksia ei ole tullut yhtään yli viikkoon, mutta mahan kovettumista on enemmän kuin mahan pehmeänä pysymistä. Vauva punkee tosi alhaalla. Pöksylorahdukset ei ole lapsivettä eikä limatulppaa.. Eli varsin puskista tulee lähtö, jos vaikka ensi yönä alkaisi siltä näyttämään. Tuskin.

-ebbuliini ja neiti rv 39 tasan-
 
Taas vauvaonnitteluita PikkyMyy, Polkkajäde, nallePuh ja Niini:flower:

Minäkin pohdin välillä, että osaako sitä oikeasti huomioida vauvan tarpeet. Kun välillä vauva vaan itkeä tuhertaa, eikä siitä ota selvää, onko masu kipeä vaiko väsynyt. Välillä ihan vaan nukkumaan laitto auttaa, toisinaan saa itkeskelemään lisää. Kuinkahan nopeasti sitä oikeasti oppii tulkitsemaan vauvaa? Kyllä käyn ainakin päivisin välillä kurkkimassa, että vielähän se hengittää. Yöllä olen yrittänyt itse nukkua, en juurikaan ole vauvaa katsellut. Yksi yö meillä meni yhdellä syötöllä. Muuten on ollut ainakin kaksi syöttöä per yö. Mutta sen vielä jaksaa, jää sen verran pitkä pätkä siihen väliin.

Tänään mieskin oli kotona, tähän asti olen ollut yksin. Jotenkin vauva olikin levottomampi kuin aiempina päivinä. Minä olisin halunnut lähteä ulos, vaikka vaunuttelemaan, mies olisi halunnut lukea rauhassa kirjoja. Pientä kireyttä oli siis ilmassa ja se heijastui ilmeisesti vauvaankin.

Minä olen parina aamuyönä ottanut vauvan viereen nukkumaan, jos ei ole rauhoittunut omassa sängyssä. Muuten vauva nukkuu päivä- ja yöunet omassa sängyssä, joka on sellainen kehto-tyyppinen pikkusänky. En oikein itse saa nukuttua, jos vauva on vieressä. Ainakin tänään vauva on nukkunutkin aika paljon. Jännityksellä odotan ja seuraan millaista rytmiä alkaa muodostumaan.

Minttunen: aika outo kommentti lääkäriltä. Onhan se kuitenkin tärkeää jo synnytyksen kannalta, että odottava äiti olisi saanut levätä ennen synnytystä. Minulle tarjottiin osastolla unilääkettä, mutten halunnut silloin ottaa sitä. Minun tapauksessani se oli vaan hyvä asia, koska synnytys oli lähtenytkin käyntiin ja unilääke olisi vaan saattanut hidastaa sitä. Mutta siis minä olin jo sairaalassa synnyttämässä. Tylsää kun vaan laittavat kotiin ilman lääkettä.

Juhannus menee ihan kotosalla. Ei viitsitä lähteä silloin 2 viikkoa täyttävän vauvan kanssa ajelemaan mihinkään. Siideriä ajattelin pari pulloa ottaa. Itse hiukan mietin, että jos antaisi korviketta silloin ja pumppais pois. Vaikka näemmä siellä Kreecherin laittamassa linkissä sanottiin, että yhden annoksen (tai pari) voi hyvin juoda. Täytyy tätä nyt vielä itsekseen miettiä ja tehdä sitten niinkuin hyvältä tuntuu.
 
Ja paljon onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille! :D :flower:

Täällä totutellaan vauvantuoksuiseen arkeen, tyttö on oikein suloinen tapaus :) Syöntivälit on vähän tihentyneet, 2-4 tunnin välein ja pari yötä tuli valvottua neljään kun masua kipristeli kovasti, mutta Rela-tippoja haettiin apteekista, jos niistä olisi apua.

Isovelikin tuntuu jo tottuneen vauvaan, ihan kuin aina olisi ollut näin. Ei ole ollut mitenkään erityisen mustis, välillä ei noteeraa mitenkään neitiä ja sitten taas välillä käy tarkistamassa missä hää on ja mitä tekee.

Sain ristiäisetkin varattua, meni hieman pidemmälle kuin oltiin ajateltu, sunnuntaihin 12.8, mutta saatiin se kappeli mikä tahdottiinkin.
Aika yhteisymmärrykseen ollaan päästy nimestäkin, mutta kerrottakoon se vasta kun se on virallista ;)

Tänään ollaan ensimmäistä kertaa lähdössä ihmisten ilmoille, mummolaan grillaamaan kun sääkin suosii.

-Hiiviö ja Neiti 5päivää-
 
Huomenta! Yöllä alkoi supistella ja supistelee edelleen,tosin epäsäännöllisesti ja limatulppa irtosi.Tässä nyt kuulostellaan että mihin suuntaan kehittyy....Juhannusvauvahan tästä tulee! Onneksi saatiin lapsenvahti juhannukselle,kun oli vähän pelkona että joudun yksin synnyttämään. Nyt pakkailen sairaalakassin loppuun ja toivottelen teille kaikille ihanille kesämassuille: OIKEIN MUKAVAA JUHANNUSTA!!!! :flower: :flower: :flower:
Vauvaa hakemaan lähtevä.Helmiina 40+5
 
Onnea jälleen kaikille vauvautuneille.. nyt täälläkin ihan hyvillä mielin ollaan kun päätin että nukun vaikka mikä olis. Alkoi supistukset taas klo 1:30, mutta sain kun sainkin unen kun oikein yritin ja nyt on niin levännyt olo. Tiedän että yövalvomiset on johtunut siitäkin kun olen jännännyt milloin lähtö tulee.. ennen meillä oli sairaalaan 10km nyt 60 ja nopeita on ollut nuo synnytykset. Nyt päätin etten ajattele sitä vaan yritän nukkua.. kyllä sitä viimeistään silloin herää kun vauva oikeesti pyrkii ulos :hug:. Lääkärin kommentit vieläkin pikkusen harmittaa, mutta jospa kaikki meniskin niin että selviäis vaikka ilman lääkäriä :) Nyt lasten kanssa rannalle.

minttunen ja pikkuinen 41+0
 
Onnea kaikille vauvautuneille ! :heart:

Jaksamista heille, jotka odottavat kärsivällisesti synnyttämään pääsyä !

Imetyksestä: imetys sujuu meillä ainakin hyvin, vaikka annankin korviketta pullosta jonkin verran. Lähinnä siksi, että vauva saa tarpeeksi ravintoa, kun huolettaa vähän edelleen, alun keltaisuuden takia, että saa tarpeeksi ravintoa.

Sängyssä nukkuminen: minäkin annan yöllä olla vieressä, kun herää ensimmäiselle syötölle (n.klo.01-02.00) aikaan, en vain kertakaikkiaan jaksa nousta sängystä laittamaan omaan sänkyyn. Pitäisi varmasti reipastua tämän takia kyllä, ettei opi viereen nukkumaan. Kuinkahan nopeaan vauva sitten ei enää kykene tuskattomasti siirtymään omaan sänkyyn, jos nyt pitää vielä vieressä ?

Aika tosiaan kuluu nopeaan toisaalta ja toisaalta tuntuu, että on kai tyttö ollut jo maailmassa kauemmin kuin kolmisen viikkoa (su:na täyttää 3 viikkoa). Ehkä johtuu siitä tuo "kauemmin tunne", kun jotenkin ei osaa enää kuvitella aikaa, jolloin tyttöä ei ollut.

Iltaisin neiti on alkanut kitisemään ja taistelemaan unta vastaan jostain syystä. Nukutuksessa menee n.1-2tuntia. En ymmärrä, mistä tämä yhtäkkiä tullut. Selkeästi on ihan väsynyt, mutta siltikään ei anna unen vain tulla. Olen kuitenkin pysynyt siinä, etten ota sängystä pois, vaan tuttia tarjotaan ja loppujen lopuksi siihen nukahtaa. Sitä ennen tietysti ollut kunnon syöttö, mikä varmistaa, ettei itku ole nälkäitkua.


Massukipuihin
hain eilen apteekista massulääkettä. Nyt testailtu pariin otteeseen eilen illalla. Toivottavasti tehoaa. On vain tosi vaikea edes tietää, että massukivuista kysymys. Ainakin kipristelee tosi paljon välillä, etten tiedä mitä muutakaan voinee sitten olla.

Seksistä: olen kyllä todella kateellinen teille, joiden miehet vielä haluaa seksiä teidän kanssanne. Minä päätin tässä tänä aamuna, että lakkaan enää edes yrittämästä lähellä oloa, saati sitten seksiä. Meillä miestä tuntuu inhottavan turhan moni asia minussa. Itse sitä tietysti joka aamu punnitsee itseään ja katsoo peilistä ja meinaa oksentaa, mutta olisihan tuo kiva, jos toinen edes olisi jotain sievää pystynyt näkemään. En tiedä alkaako itsellä nyt vääristyä itsestä kuva kokonaan vai onko sitä todellisuudessakin niin kauhea kuin omat silmät peilistä näyttävät. No, ei ole parempaakaan tietoa, joten luotan omiin silmiini. Kuntosalille haluaisin päästä, jotta olisi edes teoreettinen mahdollisuus joskus näyttää edes vähän paremmalta.

Vauva on kyllä aivan ihana, uskomattoman rakas ! Välillä tuntuu, että sydän pakahtuu, kun tyttöä katselee. Vieläkin on todella vaikea käsittää, että tyttö on oma !

Joku kyseli, että jos ottaa pari kaljaa, niin miten imetyksen kanssa. Ajattelin itsekin, että jos voisin nauttia pari siideriä illalla, joten annan sitten korviketta. Toinen vaihtoehtohan on pumppaaminen ja sitten pullosta maidon juottaminen. Minulla ei ole aavistustakaan, että miten nopeaan voi sitten taas imettää, jos juo jotain eli miten nopeaan haihtuu elimistöstä ?

Mukava, kun olette laittaneet synnystyskertomuksia, niitä on kiva käydä lukemassa !

Hyvää ja rauhallista juhannusta kaikille !

Pepsukka ja tyttö 2vko+5pvä.

 
Ja onnea taas jälleen vauvautuneille :heart: , musta tuntuu että mä oon täällä vielä heinäkuussakin vaikka laskettu oli niinkin alkukuusta.

Aamulla oltiin yliaikaiskontrollissa, vauvalla kaikki mainiosti, kahdelle sormelle auki ja kohdunkaulankanavalla pituutta 3cm. Vai meniköhän se noin...*raapii päätään*.

Jotta sunnuntaina takaisin ja sitten kätilö lupaili että puhkaistaan kalvot jos ennen sitä ei tule lähtöä.

Onneks ei edes ajateltu että nyt käynnistävät niin ei tullut pettymystä. Ja toisaalta kun vauvalla kaikki oli hyvin niin olo jotenkin keventyi. Ei edes haittaa vaikka pari päivää tässä vielä kärvistellään kun sunnuntai aamulla sairaalaan kuitenkin jo klo 9.00.

Sitäpaitti olis jääny hyvät grilliherkut syömättä :LOL: .

Jotta oikein mukavaa juhannusta kaikille, mä toivottavasti oon täällä seuraavaks ilmottamassa vauvauutisia.

Irmeli ja Pönä 41 ja 5
 
Heips ja iloiset jussit!

Isommat pojat tainnutettu ja sopivasti tuo pienin kuuluukin tuolla jo heräilevän. No, mies ystävällisesti kävi tunkemassa tutin suuhun niin tuntuu uni jatkuvan.

Pepsukka meillä tuo keskimmäinen nukkui hyvin pitkälti niin, että alkuyön omassa sängyssä ja syötön jälkeen sai jäädä viereen. Oppi silti ihan hyvin omaan sänkyyn. Nyt tätä kuopusta olen enemmän yrittänyt jaksaa nostaa pinnikseen, koska isommat pojat saattaa tulla meidän väliin, eivätkä tietenkään osaa vauvaa varoa.
Toi on muuten niin totta toi, että tosi äkkiä unohtuu aika, jolloin vauvaa ei vielä ollut. Tuo kolmaskin on jo ottanut oman paikkansa perheessä ja se aika, mitä oli ennenkuin oli yhtään lasta... Niin, mitä ihmettä me silloin muka tehtiin? :eek:

Alkoholi haihtuu maidosta samaan tahtiin kuin verestäkin, eli yksi keskiolutpullo olisi haihtunut keskimäärin noin puolessatoista tunnissa.
Tästä voi käydä laskemassa itselleen suuntaa-antavan arvion, mutta eihän tuo aivan tarkka ole. Yksilöllistä. http://www.paihdelinkki.fi/testaa/oma-apu/promille.php

Nyt taidan mennä pilkkomaan noita rehuja, niin saadaan juhannuseväät laitettua ennen kokolle lähtöä. Sekin nuotionprkl sytytetään vasta 23, menee vähän turhan myöhälle noiden poikien kanssa. Mutta jos nyt kerran vuodessa heittäytyisi niinkin hurjaksi...

Kreecher ja Antero 1 vko 6pv
 
Olen täällä lueskellut muutamien yöimetysjuttuja. Itse imetän yöllä eri huoneessa istualtaan kahdestakin syystä: toisaalta miehen nukkumisesta ei tulisi mitään, jos imettäisin sängyssä ja joutuisimme nukkumaan eri huoneissa ja toisaalta nukahdan välittömästi itsekin, jos yritän imettää sängyssä. Aamulla olen ottanut vauvan sänkyyn imemään, kun kello on ollut jo sen verran, että olemme olleet nousemassa. On sitten ollut mukava pötkötellä kolmestaan sängyssä. Itselleni tällainen järjestely kahden yön perusteella tuntuu hyvältä, sillä mun unenlahjoilla nukahdan imetyksen jälkeen välittömästi uudelleen enkä virkustu liikaa, vaikka joudunkin hieman enemmän yöllä liikkumaan. Kertokaapa muutkin yösyöttämisistänne. Sekin kiinnostaa, että vaihdatteko kakkavaipan yöllä. Sairaalassa sanoivat, ettei kannata siihen touhuun yöllä alkaa, mutta meidän napero nukkuu kyllä levottomasti, jos sille jättää kakat vaippaan. Niinpä jo sairaalassa päädyin siihen, että vaihdan vaipan, mutten käy pesemässä pyllyä. Pesen sitten aamulla.

Käytättekö pesuliinoja pyllyn putsaamiseen? Olisivat niin käteviä, mutta ovatko lopulta hyviä lapsen iholle? Toki ne on juuri siihen tarkoitukseen tehty, mutta kuitenkin. Mitäs mieltä olette?
 
Eli täällä sitä ollaan vieläkin.... :D Taitaa tuo vaavi syntyy vasta heinäkuussa?! Koko eilis päivä meni siis supistellessa, kipuisasti. Menin sitten saunaan ja vihdoin oikein tosissani. Siihen ne supparit sit laimenikin...Soitin synnärille pitkin päivää(vähänx hävettää, kohta viiden lapsen äitinä!) Mutta kun vedet ei oo menneet...täytyy vaan kärvistellä...voi vinetto :kieh: No mut toivomuksissa onkin nyt viime päivinä ollut, että grillaukset ja kokot olisin vielä kokonaisena! Nyt näyttää taas siltä että toive toteutuu...Onneks tuo kokko sytytetään jo klo 21, niin ei mee pienimmän kanssa liian myöhään! Kreecher meinas ihan villiksi ruveta, hihihih

No mut meen jatkaan noitten täytettyjen herkkusienten kanssa! Isukki nukkuu päikkäreitä pieneimmän kanssa 3 isompaa ulkona ja minä vaan hoosaan, kun en osaa ottaa rauhallisestikaan =)

Terveisin MHP ja masuasukki 39+1 varmaankin :heart:
 
Onnittelut Onnimannille tyttövauvasta!

Heräsin tänään kesken päiväunien kiperiin supistuksiin, mutta melko pian saatuani itseni ylös loppui supistelu. Suoli kyllä tyhjeni jo noiden voimasta! Eilen vasta valittelin kun ei yhtään oikeita supistuksia ole ollut yli viikkoon niin saatiinhan niitä! Pettymys oli kyllä hirmuinen, kun eivät sitten jatkuneetkaan. No, ilman noita tuntemuksia olisi jäänyt ehkä viimeiset valmistelut (esim. pinnasängyn patjanpäällisen ja vauvan viltin pesu) miehelle silloin kun itse makaan sairaalassa. Juhannusherkkuvarastoa tuli myös harvennettua oikein reippaasti, kun mieskin alkoi uskoa, että synnytys voi olla hyvinkin lähellä...

Saa nyt nähdä. Limatulppaa en ole vieläkään bongannut eikä vauva ole rauhoittunut niin kuin moni on täällä ennen synnytystä huomannut. Mönkii ja potkii niin paljon kun vaan tila antaa myöten. Paikallaan ollessaan masu näyttää liian täyteen puhalletulta rantapallolta ja tuntuu myös ihan samalta :D Jos ei olisi parempaa tietoa, niin voisi kuvitella että vauva "kuoriutuu" ulos niin että maha ritsahtaa tosta navan kohdalta halki...

Helmiina se taisi olla, joka lähti vauvaa hakemaan. Ainakin yksi juhannusvauva siis tiedossa =) Onnea! Vai onko vain lauantaina, juhannuspäivänä syntyneet lapset juhannusvauvoja..? Mun mielestä myös aattona syntyneet lasketaan =)

-ebbuliini ja neiti rv 39+1-
 
Onnittelut poikavauvoista PikkuMyy, Polkkajäde ja Niini! :flower: :flower: :flower:
Onnittelut tyttövauvoista NallePuh ja Onnimanni! :flower: :flower:

Toivottelevat Riina-Niina ja öisin valvottava (ja päivisin hyvin nukkuva) aarre 1viikko4päivää

*Muoks*
Hauskaa jussia kaikille!
 
Moikkis!!
Olipa ihana eilinen päivä!!Miska nukkui koko päivän vaunuissa,kolme kertaa söi päivän aikana.
Iltasella valvoskelikin pari tuntia ja se oli ihan uutta!!
Myös täällä on nukahtaminen vähän vaikeutunut,mutta röyhtäysten vuoksi.Kun on väsy,ei tahdo röyhy tulla ja sitte herää vartin päästä vääntelehtimään...
Sitte syliin taas ja ootellaan röyhyjä.Eilen meni tunti siihen että sai kaikki röyhyt pois.

Mies nukkuu edelleen Miskan kanssa,viime yöstä en tiiä kun ukkeli meni yläkertaan nukkumaan vielä kun tulin alas.Siitä päätellen ei ehkä ollut ihan niin hyvä yö.

Moonlight tais kysellä että pullostako mies antaa,joo meillä on ne Aventin pullot ja ainakin Maisa söi hyvin tissiä ja joskus pullosta.Enkä usko että alkais hylkii rintaa tuon yhen pullosyötön vuoksi,tai mene ja tiiä sitten.Mutta tää on ollut tosi hienoa kun oon saanut liki kaks viikkoa nukkua yöni upeesti.
JA toisaalata mieskin kun poika tosiaan on nukkunut 6-7 tunnin unia yöllä.

Tää on sopinut siis kaikille!!

Vitsit,Moonlight sulla olis ylimääränen Hugga,mä oon miettinyt tuota kantoliinaa mutta en tiiä...
Meillä on Se Ergo reppu ja siinä saa kantaa 3-4 kk iästä ylöspäin...Ei viittis hommata pariks kuukaudeks mitään mutta hyvä tuo olis ollut.Maisasta mulla oli Hugga ja siihen olin tosi tyytyväinen.
Harmi kun tuli myytyä se.

Onnea kaikille vaavin saaneille!!! :hug:

Ja Pepsukkako se suri olemustaan ja miehen käytöstä.Teillähän oli esikoinen ja se voi kestää tovin löytää vanhemmuus ja sitä kautta uus rooli miehenä ja isänä sekä naisena ja äitinä.
Kannattaa nostaa kissa pöydälle ja puhua miehen kanssa.
Jaksamisia ja malttia..

Eikös muuten noin parin viikon ikäisenä vauvoilla ala masuvaivaat jos alkavat??NÄin muistelisin...Ja toivon!!
Sillä tämä poika tuntuu olevan kyllä jotain ihmeen rauhallista ja ihanaa.
Kun on hereillä niin kattoa killittää,eilenkin puuhellan vaaleenvihreetä seinää!!
Mitähän siinä näki...

Syö päivällä noin 3-4 kertaa ja nukkuu päivällä kaks pidempää putkea ja sitten yöunille menee noin 22-23 ja tosiaan nukkuu 5-6 asti.
Jotenkin tuntuu että tää on liian hyvää ollakseen totta,koko ajan ootan että kohta alkaa koliikki taikka joku muu kaamee!!
Koliikkia ei kyllä ole kellään mun muksuista ollut,mutta tytöt on olleet vähän itkusempia tapauksia.

Kaveri sanoikin että tyttelit ovat vaativampia jo pienestä asti ja sen mä kyllä allekirjoitan.
Toki rauhallisia tyttöjäkin varmasti löytyy!!mulla vaan pojat olleet hijasempia ja rauhallisempia vaaveja.

nyt alan purkaa eilisiä kasseja...
tänään katotaan mitä tehään..ai joo alkosta sen verran että parin kaljan jälkeen olen kyllä imettänyt,sillä en niitä ole kiskonut ihan vartissa,eli palamista on tapahtunut ja alkon määrä niin pieni mun veressä saati siinä maidon määrässä että siitä ei vaaville haittaa.

jusseja!! :wave:
 
:heart:
Meille syntyi 19.6 poika klo:0.35. (la 18.6, melko täsmällinen mies!)Painoa 3265g ja pituutta 48 cm. Kaikki sujunut hyvin ja eilen kotiuduttiin sairaalasta! Synnytys meni tosi hyvin. Kirjottelen sitten myöhemmin lisää!

Mukavaa juhannusta kaikille ja onnea vauvan saaneille ja tsemppiä odottaville! :flower: =) :heart:

Kesäheinä-81 ja poitsu
 
Onnea: vauvan jo saaneille :flower: !

Juhannuksen vietosta:
Appivanhemmat kävivät päivällä kylässä.
Eilen olimme naapurissa kavereilla grillaamassa ja sitten tulimme meille saunomaan. Siinähän se päivä sitten vierähtikin.

Mukavaa juhannusta kesämassuille vauvoineen tai massuineen!

äippä-77 Rv 39+1
 
Paljon onnea Kesäheinä-81 ja Onnimanni84!! Hassu yhteensattuma että teillä molemmilla oli LA 18 päivä ja molempien vauvat syntyi 19 päivä :D

Meillä tuntuu masuvaivat vähän helpottaneen, en tiedä onko rela tipoista ollut hyötyä vai ei, mutta kiva näin :)

Meillä tyttö nukkuu koko yön vieressä, jotenkin en raaski laittaa noin pientä omaan sänkyyn.... Tuntuu paljon paremmalta kun toinen tuhisee vieressä. Mies sitten nukkunut sohvalla, kun ei uskalla tulla viereen, pelkää että lytistää tytyn.
Tyttä myös syö aika usein, viime yönäkin söi 21.30, 1.30, 3.30, 6.00, 8.00.... Joten tuntuu, että paremmin saa nukuttua kun ei tarvitse nousta sängystä hakemaan ja viedä takas, tissi vaan suuhun ja jatkaa unia...

Tietty voi olla että nukkuisi kauemmin kun en siinä vieressä olisi, mutta ihan hyvä, että syö vielä tiuhaan niin tulee sitten maitoa. Katsotaan jos sitä parin viikon ikäisenä jo siirtäisi omaan sänkyyn...

Meillä on muutenkin oma maito riittänyt, ei ole korviketta tarvinnut antaa ollenkaan ja olen tosi iloinen siitä. Esikkoa en imettänyt ku vajaa kolme kuukautta, jo sairaalassa piti antaa korviketta ja tissi ei maistunut pullon kanssa samalla tavalla, joten maidon tulo tyrehty.

Jos vaikka nyt saisi imettää kauemmin :)

Onko muuten kellään tietoa kauan menee että nuo epparin tikit sulavat pois??

Ja kauan mahdollisesti haava vaivaa?

Mulla alkaa vähän helpottaa, mutta välillä vieläkin kirvelee välillä ja muutenkin kiristää... Toivottavasti ei ole pysyvä haitta. Niin ja kun hoito-ohjeissa tosiaan lukee, että pitää suihkutella pari kertaa päivässä haavaa kunnes tikit poissa, mutta ei lue yhtään, että kuinka kauan siihen mahdollisesti menee..

-Hiiviö & Neiti 6päivää-
 
Moikka!

Vähän nukuttiin...
Kokolla meni eilen puoli kahteentoista ja kotona oltiin puoliltaöin. Keskimmäinen heräsi jo kahdeksan aikaan, mutta esikoinen nukkui kymmeneen ja minä ja vauva yhteentoista! Oon nukkunu niin pitkään varmaan joskus teininä...

Mulle tehtiin esikoiselta episiotomia ja oli se aika julkean kipeä monta viikkoa, kyllä niiden tikkien sulamiseen taisi useampi viikko mennä, mutta kummasti vaan on jo aika kullittanut muistot, en ihan tarkkaan muista... Haava oli sellainen kiristävä vielä tikkien lähdettyäkin, mutta ei juuri muuten haitannut, kuin pupuillessa vähän nipisteli.

Onnimanni ja Kesäheinä taisivat olla viimeisimmät vauvautuneet, onnea kovasti!!! :flower: :flower:

Meillä oli ihan kiva juhannus, miehen molemmat veljet puolisoineen ja osa lapsista olivat meillä ja suunnistimme sitten sinne kokolle. yhden siiderinkin uskalsin ottaa, maistui ihan hyvälle, mutta ei kyllä yhtään enempää olisi kaivannut. Uusi elementti tuossa rantajuhlassa oli omat känniset oppilaat! Muutama valvontaluokallani ollut tyttö tuli aivan tuhannen pierussa tervehtimään: "Oooopeee, onksh shun vauva jo shyntyny?" Piti sitten sarkastisesti kysäistä neideiltä, että onkos mennyt isin kaljat ja omat limut sekaisin, kun noin heiluttaa... Oli kuulemma. :LOL:

Jepjep. Nyt menen laittamaan tuon ainoan ihmisten ajoissa heränneen lapsen päiväunille.

Kreecher ja Antero 2 vko (oho, tänään täytyykin aloittaa d-vitamiinin antaminen!)
 
Täällä ehkä hiukan rytmit selkeytyneet. Vauva nukkuu öisin sellaisia noin neljän tunnin pätkiä. Viereen otan vain lähinnä joskus aamuisin. Kyllä vauvan/lapsen saa varmaankin siirrettyä ja opetettua omaan sänkyynsä myöhemminkin. Meillä on vaan itsellä sen verran pehmeä sängyn patja, että jos vauva on mun vieressä, se liukuu vähitellen ihan kylkeen kiinni, enkä pysty itse nukkumaan. Jos mies on lähtenyt töihin, pystyn pitämään vauvaa vähän kauempana itsestäni ja nukkumaan samassa sängyssä.

Vaihdan vaipan yleensä illalla noin klo 23 maissa kun syötän ennen yöunia. Yöllä vaihdan hiukan tarpeen mukaan - jos siis paljon hajuja tai tullut jotain läpi. Välillä vaihdan muuten vaan ilman edellä olevia merkkejä, jos jaksan nousta ja lähteä vaihtamaan. Öisin en käy pesemässä, nopeasti siistin puhdistuspyyhkeillä hämärässä enimmät kakat pois. En viitsi niitä jättää vaippaan ja ihoa vasten hautumaan. Mitään suurempia juttuja en yöllä ala vauvan kanssa tekemään, enkä juuri juttele vauvalle, ettei heräisi turhaan.

Öisin teen niin, että vaihdan ensin vaipan ja sitten imetän. Vauva nukahtaa yleensä siihen imetykseen ja nostan vain omaan sänkyyn jatkamaan unia. Päivisin saatan tehdä toisin päin ja eri aikoihin.

Minusta puhdistuspyyhkeet ovat hyviä ja käteviä. Niillä saa monesti vielä tarkemmin pyyhittyä kaikki poimut yms. kuin vedellä pesemällä. Vesipesulla ollessa kun on käytettävissä vain toinen käsi (jollei ota ammetta) ja liukkaan vauvan kääntely on myös oma taitolajinsa. Ehkä noin kerran päivässä käyn huuhtasemassa pyllyn vedellä. Meidän vauva tekee melkein aina pisut lämpimän pesuhetken jälkeen ja monesti on osunut äitiin/isään. Nyt ollaan jo opittu varomaan "kultaista suihkua" :LOL:

Olen kirjannut ylös vauvan syöntihetket (ja osittain nukkumisia yms.) niin olen pystynyt vertailemaan eri päiviä ja niiden rytmejä. Sitä kautta olen lähtenyt hakemaan vauvalle lähinnä hänen omaa tarvetta vastaavaa rytmiä kuitenkin niin, että yöllä nukutut pätkät olisivat pidempiä.

Meillä on kanssa käytössä Cuplaton sekä Rela-tipat. Minusta ainakin nuo Rela-tipat rauhoittavat vauvan vatsaa. Kohtahan tässä pitää aloittaa ne D-tipat. Kuinka teillä muilla on niiden aloittaminen sujunut, onko tullut masuvaivoja?

Minulla on edelleen kovin aristavat nänninpäät. Joka kerran, kun poitsu tulee imemään, sattuu aluksi aivan juukelin paljon. Pakko vaan yrittää sietää ja rentoutua, etten käytökselläni vieroita vauvaa pois rinnalta. Onko muilla vastaavia ja miten olette nännejä hoitaneet? Miten Kreecher, joko sun rintatulehdus on helpottunut?

Odotan sitä aikaa, ettei rintoja pakottaisi tuo maidon nousu niin paljon. Mies on lupautunut hoitamaan yösyöttäjä, mutten itse pysty siihen, kun rinnat "elävät" vauvan rytmin mukaan ja on pakko imettää päästäkseen siitä paineen tunteesta. Olishan se ihana nukkua ainakin jonain yönä hiukan pidempi pätkä kuin max. 4 tuntia.

Mulla on Hiiviö, ainakin osa tikeistä vielä, huomenna siis 2 viikkoa niiden laitosta. Edelleen tulee vuotoa, on ollut kuitenkin niukkaa sairaalasta tulosta lähtien. Käytän ihan tavallista sidettä ja vaihdan vaan joka kerran.

Oltiin eilen kavereiden luona illalla. Vähän kokeiltiin, millaista vauvan kanssa on olla. Ihan hyvin siellä olo meni - vauva rauhoittui miehen syliin ja laitoimme nukkumaan vaunukoppaan. Kun sitten unien jälkeen heräsi, ei enää rauhoittunut samalla tavalla ja lähdimme kotiin. Olimme vaan valitettavasti reissussa liian myöhään, koska nukkumaan menoaika meni jo ohitse ja se sai vauvan tosi itkuiseksi. Juuri ja juuri sai iltatoimet tehtyä (vaipan vaihto ja yöpuku päälle) kun huuto nousi niin kovaksi. Imetin huolella ja sitten nukutus. Se veikin tällä kertaa huomattavasti pidemmän ajan ennen kuin tyyntyi sänkyynsä. Eli kylässä voi käydä, mutta näemmä ajoissa kotiin.

 
Jonina ja toki muutkin rikkinäisistä rinnanpäistä kärsivät: todella hyvä apu on villarasva, löytyy ainakin Lansinoh -merkkisenä. Suojaa tosi hyvin ja ei tarvitse pestä pois ennen imetystä. Ainoa vaan, että vaatii liivinsuojien käyttöä, koska sitä on aika hankala saada pois vaattesta, jos ei saa pestä kuudessakympissä. Tosin liivinsuojakansaa taidetaan olla aikalailla kaikki...

Ja aiheesta lisää: http://www.imetystukilista.net/faq/nannikipu.php

Mua ainakin on auttanut myös rintakumit, muutaman päivän käytön jälkeen pystyi taas imettämään ilmankin. Vauva tosin saattaa ainakin aluksi vähän vierastaa moisia kapistuksia... Just tuossa pari päivää sitten tajusin, ettei imetys enää satu! Ihanaa!

Nyt taas äitiä kaivataan. Niin ihania kun nämä vauvelit ovatkin, niin jotenkin olen enemmän sinut noiden yli 1-vuotiaiden kanssa. Siinä vaiheessa ei olla enää niin tokuttoman kiinni äidissä... (Taitaa jäädä taas kerran vuoden äiti -pysti saamatta...)

Kreecher
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pii83:
Tännekö voi siis osallistua..? mulla oli siis 16.6.07 laskettu aika mutta pikkupoju päätti syntyä jo 6.6.07. Painoa oli 3450g ja pituutta 51cm, lippalakin koko 34cm.
Jep, tänne vaan! Siirrymme sitten tuonne vauva-puolelle, kun kaikki mukana olevat ovat jakautuneet. Tervetuloa ja onnea pienen pojan syntymän johdosta! :)
 

Yhteistyössä