~KesäMassut 2007~

Onnea Kesätuulialle ja Muppelolle!

jousimiehelle jaksamista!

Vauva lopetti hetkeksi kähisemisen ja on aika rauhassa tässä mun sylissä. Just oli kavereita käymässä, ja tuli sitä ennen hiukan järjesteltyä eli nyt on äidillä vapaata!

Olipas lohdullista Kata lukea, että tämä imetyshomma vielä mahdollisesti helpottuu.

Mulla oli noin viikon ennen synnytystä jalat aivan pölkyt, otan osaa Irmeli, Dumbo-tunne oli aivan vastaava. Synnytyksen jälkeen turvotus hiukan helpotti, mutta palasi kun kotiuduimme. Aloin liikkua hiukan enemmän (alkuun kotiutumisen jälkeen en käynyt edes ulkona kolmeen päivään), join paljon mm. ananasmehua ja yritin syödä vähemmän suolaisia ruokia. Nyt turvotus on kadonnut, aikaa synnytyksestä 1 vk ja 3 pv.

tinzu: on sullakin ollut aikamoinen synnytyskokemus aiemmin.

Muokkaus: Muppelo, meillä aika saman kokoisenasyntyneet vauvat: sama pituus, meillä painoa 3398 g.
 
Lämpimät onnittelut vauvautuneille!!! :flower:

Mulla tänään viikot täynnä. Kävin neuvolassa ja terkkarille tuli pieni epäilys, että vauva ei olisikaan pää alaspäin. Jouduin siis käymään ultrassa tarjonnan tarkastuksessa ja -huh- pää oli oikeassa paikassa! Nyt siis vaan jännään ja odotan sitä synnytyksen käynnistymistä.
 
ONNEA auramaria, kesätuulia ja Muppelo pojista :D :flower:

Kiitokset Maillle PikkuMyyn terveisistä! Vielä kun saataisiin Pompula ja muut reippaasti ylimenneet tosihommiin, niin kehtaisi itsekin lähteä näillä viikoilla :D

Esikoinen syntyi rv 39+0 aamusta, eli sen kaavan mukaan tänä yönä käynnistyisi synnytys. Vaikuttaa kyllä siltä, että tämä vauva viihtyy pitempään masussa kuin veljensä.

Piti ottaa oikein kunnolla kommentoinnin kannalta tämä ilta, mutta äitipä soitti kilometripuhelun ja nyt kello on taas vaikka mitä!

Irmelin turvotus kuullostaa kyllä niin tutulta ja tosi ikävältä :( Mulla turpos lähinnä jalat polvesta alas päin varpaita myöten tossa rv 35+ ja on jo tosi kipeet. Ihana kuulla vauvaantuneilta, että synnytyksen jälkeen alkaa helpottaa =) Mua kyllä varoteltiin neuvolassa, että voi varautua siihen että useempi viikko voi mennä ennen kun turvotus laskee ja nivelet voi olla jopa puoli vuotta kipeet! :eek:

Viime yönä vauva potki taas niin kipeästi kylkiluihin, että meinasi jo tulla itku kun väsytti niin pirusti, eikä saanut nukuttua :headwall: Hyvää harjoitusta pikkuvauva-ajalle... Toivottavasti nyt saisi nukuttua!

-ebbuliini ja neiti rv 38+6-
 
Kesätuulia80 ja Muppelo: Onnittelut poikavauvojen johdosta! :flower: :flower:

Joka välissä pitää käydä tänne kurkkimassa, että onko tullut lisää vauvauutisia...

Meidän poitsu on näköjään suursyömäri, kun tissittelyjen lisäksi vetäisee purkillisen NANnia tai Tuttelia päivässä. :eek:

Mulla nousee tosi hitaanpuoleisesti tuo maito rintoihin, esikoinenkin sai lisäruokaa kahden viikon ikäiseksi saakka, sitten alkoi oma maito vasta riittämään.
Eli eiköhän kohta saa jättää tuttelit kauppaan... :whistle:

Riina-Niina ja aarre 1vk1pv :heart:
 
... taitaa vihdoin ja viimein alkaa jotain tapahtua...
heräsin tunti sitten kun vatsaa poltti ja vessassa käydessä oli siteeseen tullut hieman verta... nyt sitten pienoisia supistuksia tulee aina välillä, mutta eiköhän tämä nyt jo enteile, että se on pian menoa... :)
johan tätä on odotettu, mutta nyt täytyy sanoa, että pelottaa...
toivottavasti seuraavan kerran tulen ilmoittamaan, että vauva on syntynyt....
varmuudeksi.. oikein hyvää juhannusta kaikille kesämasuille =)
jousimies-70 + typyasukki 39+4
 
Huomenta kesämassut!=)

Täälläkin vielä kokonaisena ja turvonneena kärvistellään.... Mut en jaksa enää ottaa stressii! Toki kaikenmaailman kyselyt ja voivottelut ärsyttävät, kauheasti! Onhan tää raskaus ollut kyllä kokonaisuudessaan tähänastisista kaikista kauhein ja rankin. Mutta loppujen lopuksi, päivääkään en vaihtaisi pois, paitsi ne omat raivoomishetkeni! Mut nyt tuntuu jotenkin jo auvoisammalta. Tänä aamuna heräsin kello 5.ltä miehen kanssa kahville ja sen jälkeen olen hinkkaillut tuota uunia ja laittanut pyykkärin soimaan tehnyt kakun meidän tänään 6 vuotta täyttävälle prinssille :heart: !
Eilen mies yllätti mut ihanasti tulemalla tosi aikaseen töistä...Ja mä kun olin stressaillut noitten juhannussafkaostosten kanssa! Nyt ei siis sekään enää stressaa, jee! Kaikenmaailman herkkuja sitä tulikin ostettua, eli ens tiistain neuvolassa paino on varmaan taas noussut...Nyt tiistaina, maanantaiyön pissaputousten jälkeen paino oli siis tippunut 1,6 kiloa! Kauhean kova painontunne haaroissa ja melkein koko ajan karmee pissahätä, mutta jalat on kuin mankelitukit! Onneks ilmat on olleet sen verran hyvät että läpsykkäät jalassa on kehdannut kulkea! Mutta kuinka odotankaan että vois pistää ballerinat ja muut ihanuudet jalkaansa, mitä on tullut kevään aikana haalittua...hih!

Herranjestas! Meinasin unohtaa...SUPERONNITTELUT TAAS KERRAN KAIKILLE VAUVAANTUNEILLE :flower: Kiva on ollut taas lukea synnytyskertomuksia...Paitsi että Sisin tarinaa kyllä luin silmät vesissä :|

Jussia vietetään meidän perheessä ihan kotona, jos vaikka...No en sano mitään!=) Tai kyllä käydään katsomassa kokko joka taas kerran poltetaan tuolla Saimaan kauniissa aallokoissa! Sairaalakin ois ihan siinä vieressä, jos vaikka...En taaskaan sano mitään! :LOL: Kaverit Helsingistä tulevat kotiseudulleen ja tulevat kuulemma meilläkin käymään ja sit yhdessä kokolle! Eli tyypillinen juhannus tiedossa. Ainoa miten meillä jussi eroaa muista tavallisista päivistä on se herkuttelu ja juhannustaiat! Katotaan mikä näky tulee olemaan kun typsyjen kanssa käydään iltayöstä hakemassa ne 7.t kukat tyynyn alle!

Nyt on muuten pakko mennä makuulle, supistukset on melkoiset...auuuu

Varmuuden välttämiseksi toivottelen kaikille ihanat jussit, vauvaantuneille ihanaa vaavintuoksuista arkea, kärvistelijöille pitkää pinnaa ja supertsemppejä synnärille lähtijöille ja siellä olijoille----> jousimies on varmasti jo työntouhussa!=) hope so!

Terkuin MHP ja masuasukki varmaankin 39.... :heart:
 
mai
Tuomassa vauvauutisia. :heart:

PikkyMyy laittoi viestiä: Ihana suloinen poikamme syntyi viimein käynnistettynä rv:lla 41+6 21.6.2007 klo 4.45. Poika on keskolassa keräämässä voimia, mutta voi hyvin.
 
Pikku-Myylle isosti onnea!!

:flower: :hug:


Täällä aletaan pakkailemaan Juhannustavaroita,huomenna aamulla lähetään tuohon 30 kilsan päähän mökille.
Ei olla yötä sillä se on melkoisen rankkaa tällä sakilla.Mutta päivä vietetään ja illaks kotiin.Tulee tuttavaapariskunta mukaan ja he tulevat meille iltasella ilmeisesti.

Miska nukkuu edelleen iskän kanssa ja aamu 6 veti taasen ja valvoi tunnin ja vielä sillä unella...Kohta varmaan herää sillä on jo sentään 4 tuntia nukkunut.

Mulla vasen rinta vähän pakottaa,eilen Juhannusmarkkinoilla vähän tuuli tais tehä tepposia.Kun poju heräis nyt vaan.

Joona (8v) on Maisaa juu nukuttamassa,hän on kyllä ihana isoveli.Syötti ja aamulla oli ulkosalla tytön kanssa kun pumppailin ja aamutiskeäjä laittelin.Isukki on tänään töissä,eli hän on viettänyt ns.isyyslomaa,yrittäjä kun on niin voi pitää freetä silloin kun sopii.
Yöllä tuossa teki töitä kun pojua syöttelin.
Miska meni siis yöunille 22.30.Siitä tosiaan posotti aamu 6.NÄin on siis jo reilu viikon jatkunut ja mies sanoi että hän opettaa pojan nukkumaan ettei valvota äiteetä!!!Ihanaa..

Ihanat juhannukset kaikille!!

kata ja miska 3 viikkoa ja 2 pvää
 
Onnea: jälleen kerran kaikille vauvan jo saaneille :flower: !

Neuvola kuulumiset:
RR samaa tasoa
Paino oli noussut vain 100g viikossa
Turvotusta löytyy, sormet on ainakin aamuisin kuin nakkimakkarat
Pissa puhdas
Sf-mitta 34cm, kasvanut 1cm edellisviikosta
Vauva edelleen perätilassa
Vauvan sydämensykkeet hyvät

Neuvolaan ei nyt antanut ensiviikolle aikaa, kun on To päivää ennen laskettua aikaa käynti äitiyspolilla.

Nyt vasta tajusin että meidän vauvan laskettuaika on jo ensiviikolla, ihanaa, apua, tiedä mitä ajattelisi. Tajusin tuon vasta kun muutama tuttava kyseli että milloin vauva syntyy. Aika on mennyt niin nopeasti että en ole tajunnut että la on jo noin lähellä.

Juhannuksen vietosta:
Muutama kaveri tulee meille istumaan iltaa, tietenkin sillä varauksella että emme ole laitoksella. Saas nähdä kuin käy. Ihan rauhallinen ilta tiedossa, grillataan, saunotaan ym.

äippä-77 Rv38+6
 
Ja pikkumyyn viestiä olen kans täällä käynyt urkkimassa,. joten Todella paljon onnea sinne siis!!
Ja onnea vielä teille jotka ison masun kanssa kärvistelette..

Meille tulee kans 1 kk pikku ukolle ikää jo pian. Aika nopeeta tämä aika menee ja vauva kasvaa ku siivillä..

Kata! Mä olen niin kateellinen kun teidän poju vetelee tuommosia unia. .mutta tuossa just ite mietin että meillä tämä rytmi ei käänny varmaan ku kääntämällä.. meillä pisimmät unet nukutaan päivällä ja yöllä sitten kolmen stopin tankkauksella mennään ja välillä useemmallakin ;)
Mutta ehkä siinä on sekin, ku ite herään niin herkästi ku se jotain siinä änisee.. ehkä jos nukkuis muualla niin sitten sekin menis pidemmäksi se väli, kun välillä mietin sitäki että ku se änisee niin alan vaan aina vaistomaisesti antaan tissiä..joten en tiedä tarvisko edes :LOL:

Onko teillä siis pulloruokinta käytössä sitten yöllä sun miehellä? Ja hyvin vetelee tissistäki kuiten? Meillä nyt muutaman kerran annettu pulloa ja hyvin menee ja menee tissiki vielä kivasti. Meinasin kans juhannuksena ottaa yhden tai pari sauna siideriä kun mökille mennään. .mutta tarviiko niitä hulluna pumpata pois? jos se nukkuu just sen 3 tuntia siinä vaikka, niin varmaan ehtii palaa pois ja sitten pumppaa vaan niitä etumaitoja? eikö??

No mutta kaikille oikein hyvää juhannusta ja nukkukaa paljon joilla on vielä vaavi masussa, tätä väsymyksen määrää ei voinut oikeesti kuvitella.. heh heh!!

Moonlight ja pikku ukko
 
Yön taas supistukset kivasti valvotti.. jo neljäs yö peräkkäin. Alkaa kärsivällisyys tosiaan loppua ja yöllä herätin miehen siinä toivossa että auttaisivat tipalla suppareita mutta mitäs vielä, lääkäri oli sitä mieltä että synnytys kuuluukin sattua ja pitäishän se neljättä odottavan tietää. Kätilö kyllä sanoi kun mentiin että tarvisit jotain lääkettä että saisit nukuttua öisin.. mutta lääkäri oli toista mieltä. Yliaikaiskontrolliin vasta 2.7. jos ei ennemmin satu syntymään.. harmittaa kun tuntuu että koko perheen loma menee odotellessa.. onneksi nämä harmit unohtuu kun vauvan saa syliinsä.
Nyt olen minäkin päättänyt etten enää tressaa.. syntyy kun syntyy.. kaikki keinot on kokeiltu eikä mitään tapahdu eli nyt tämä mamma luovuttaa.. jospa pikkuinen sitten päättäiskin tulla meitä tervehtimään :)
Oikein lämpöiset onnittelut kaikille nyytin saaneille ja leppoisaa Juhannusta kaikille kesämasuille :flower:
 
Meillä tuo massussa elelevä poikanen ei kyllä anna merkkiäkään että olis joskus tulossa ulos! No ei sentään, tuli eilen YKSI kivulias supistus... :LOL:
Mutta mikäs tässä ollessa ja ootellessa. Neuvolan täti meinas että heti heinäkuun alkuun kontrolli äippäpolille (la viimeinen pv), tai siis oli polilta tullut ohjeistus että heti sinne kun tulee 40 vkoa täyteen. Että eiköhän sitten parin viikon päästä aleta käynnisteleen. Kuten jutuistani huomaa, en usko hetkeäkään että tämä poikanen tulis oma-aloitteisesti ulos...

Vyvyan 38+4
 
vihdoin molemmat pojat on vetämässä tirsoja. aamu on ollu aivan kauhiaa menoa ja möykkää! vauvaa koko ajan pitäny sylitellä ja koitappa siinä sitte pestä toisen peppua, vaihtaa vaatteita, syöttää aamupalaa....mut niinpä vaan selvittiin, vaikka molemmat välissä yhtäaikaa huutanu ku syötävä! :) vituttaa ku mökki on ku pommin jäliltä, eikä jaksais millään alkaa siivuaa, ku hetki ois omaa aikaa. mut pakko kai se on! :/
sellasta minäkin olen miettinyt et jos jussina ottaa parit oluet, miten tuon imetyksen kans?
minullakin vihdoin loppu tuo jälkivuoto, eihän se kestänytkään ku neljäviikkoa!!! :kieh: esikosta kesti 3viikkoa ja terkka meinas et ei tuu niin kauaa kestämään nyt,eipä varmaan.
onko tuolla muuten oikeesti osuutta asiaan et ku useamman on synnyttäny, ni loppus ennemmin tuo vuoto?

no, eilen sit pupuiltiin... =) :) :D ;) :p
oi että se oli ihanaa...vaikkakin vihaan kortsujen kans "pelleillä", ku kaiken lisäksi meni luotto niihin esikoisen jälkeen. en tiiä ollaanko niin tolloja et ei osata niitä käyttää, vai oliko joku piru käynyt ne reittää... :LOL: mut niin vaan oli vahinko sattunu, ja ihana vahinko olikin!! :heart: :heart:
mikä ois sellanen hyvä ja luotettava ehkäsy keino, kun ei ainakaan niin kauan hankita lisää lapsia ku nää on vaippa iässä!?
onko kellään kokemusta esim. kierukasta?

juu pakko kai se on vähä alkaa siivoilla, mut palaillaan! :)

niin ja onnittelut taas kaikille vauvautuneille!! :flower:
 
:flower: :) :flower:
Neuvolakuulumisia tältä päivältä:
Viikot: 39+1
Paino noussut viikossa 400g
Verenpaine 106/70
Sf-mitta 36cm (viikko sitten 34,5cm)
Hemis 127

Ja muuten oli perinteiset "Kuinka oot voinu" ja "Hyvin kiitos"-keskustelua... Vauvan pää ei ollut vielä kiinnittynyt joten terkkari sano että jos synnytys alkaa veden menolla niin pitäis olla sitten mahdollisimman paikallaan ettei vauvan pää saisi kolhuja! :/

Juhannusta vietellään varmasti ihan rauhallisissa merkeissä...Saas nähä jos lintsille vaikka jaksais lähtee kattelee! :D Tai mielummin sitä tietty menis kattelee kättäriä ja pientä uutta tulokasta! ;) Mutta siis kaikille oikein hyvää ja vauvarikasta juhannusta :D :wave:
 
Hiiohoi!

Aamulla loppui mun palstailu lyhyeen kun tuli niin kipusii suppareita...Kestivät taas yli 5 tuntia 5 minsan välit aivan tasaseen...Noh, sit ne laantu semmosiin 15 minuutin väleiks! Nyt sitten alkoivat taas 5 minsan välein ja tuolta alhaalta nyt varmaan ne loput tulpat pulpahtelee+ pikkasen verta....Joten kyl nyt taas tuntuu et jos se vauvan syntymä oiskin jo lähellä?! Mut en stressaa vieläkään, huomen aamulla oon kuitenkin vielä kasassa ja palstailemassa...hih!
Ja toisaalta toivoisin että ainaskin huomisen kokon sais nähdä yhdessä kasassa ja grillailla noita herkkuja joita tuolla jääkaapissa on...Ihmeellisesti nää ajatukset muuttuu, yhtenä hetkenä haluaa vaavin syliin ja nyt kun ois varmaan aika lähellä, niin toivois että olis siellä masussa vielä ainakin huomisiltaan/yöhön=)

Mut nyt taas lopettelen ja hyviä jusseja kaikille kanssasisarille...jos vaik lähtö nyt oikeesti tulis!?=)

terv MHP masuasukki 39 tasan varmaankin....
 
Moikka!

Ja taasen vauvaonnittelut uusille kesävauvoille! :flower:
Älysihän se PikkuMyyn poikanenkin syntyä viimein...

Ainakin, jos imetystukilistan nettisivuja on uskominen, voi ihan rauhassa nauttia saunakaljan jussina ja imettää, eikä maitoa tarvitse pumpata pois. Tuossa linkki sivuille: http://www.imetystukilista.net/faq/tupakka.php
Itsekin meinasin maistaa yhden kaljan, tosin epäilenpä vahvasti, että maistamiseksi jää. Mulla on mennyt joka lapsen jälkeen useita kuukausia, ennenkuin mikään alkoholipitoinen maistuu. Ei liene tosin huono asia. :D

Meillä on vauveli alkanut nukkua heti pidemmissä pätkissä, kun vaan olen jaksanut hilautua syötön jälkeen ylös ja laittaa vauvan omaan sänkyynsä. Jos hän jää viereen nukkumaan, änisee tissille jatkuvasti. Mulla vaan tekee ihan älyttömän tiukkaa saada itseni pystyyn punkan pohjalta, koska käytännössä mua ei häiritse, jos vauva nukkuu vieressä tissi suussa, mutta järki kyllä sanoo, ettei kannata sellaiseen opettaa.

Esikoinen saatiin kunnialla eilen 4-vuotiaaksi, vastahan tuokin syntyi... Miten se on jo noin iso...?

Kreecher ja Antero 1 vko 5 pv
 
Kreecher, mullahan on kans järki sanonu tuota jo alusta asti, että vauvan pitäs nukkua omassa sängyssä.. mutta tunne puoli on sitten eri :LOL: Eli meillä se vauva singuttelee ja röhkii niinku pikku porsas siinä useasti niin olen ajatellu että helpommin saadaan nukuttua kun se on siinä vieressä ja aina laitan vaan tissin suuhun välillä. Mutta nyt näyttää siltä, ettei nukahda päikkäreillekkään jos nousen vierestä niin heti alkaa äniseen jotain.. eli kaippa se on vaan ens yönä kokeiltava sitä omaan sänkyyn nostoa. Kait se sinne tottuu. .kyllä se siis nytkin nukkuu tuolla yksin ja sängyssä meillä ei aivan vieressä ole, mutta varmaan se tuntee että minä siinä olen lähellä kuiten.

Ja minäkään en ole koskaan ollu alkoholin ystävä, joten ehkä se juuri se yks menee ja kahdesta olen varmaan jo aivan humalassa.. heh!

On tää vaan kiireistä tämä vauva arki, kun mies on töissä niin nyt vasta ehtii jotain syömään.. pakko koittaa väliin jotain juoda kuiten, että ei maito lopu. Mies jo eilen ehdotti, että miten olis Au pairin hankkiminen :LOL: varmaan asuntoki näyttää siltä..heh.
Tänään käydään ostaan rintareppu, meillä kantoliinassa vauvalle tulee niin kuuma ja se on niin tiukasti mua vasten siinä, ettei se tykkää olla, jos ei melkein nukkuneena sitä siihen nosta.
Mutta meillä se liina ei siis silleen sitten toimi ainakaan nyt.. ehkä sitten kun se on isompi. Mutta voin sen myydäkkin kyllä jos joku haluaa.. Se on se Hu a bubin vaaleanpunainen missä on taidekuosi.. sitä ei suomessa vielä ole sitä väriä kun tilasin sen uudesta seelannista.. Mutta näin täällä siis.. ja nyt äkkiä syömään, ennenku kaveri herää ;)
 
:flower: :flower: :flower:
Piti tulla katsomaan kuin moni täällä on jakautunut :)

Meillä neiti on oikein kiltti eikä paljoa huutele, ikisee vaan kun herää. Yöt nukkuu aika hyvin viimeyönä meni nukkumaan n. klo:22 ja heräsi syömään vasta 3 aikaan. Tuntuu että päivällä nukkuu paremmin kuin yöllä. Hereillä on päivällä yhden pidemmän pätkän muuten uni maistuu.

Tytöllä alkoi toissa iltana silmä rähmimään ja turpoamaan :(
Eilen jouduimme käyttämään lääkärissä että saimme tipat neitille. Oli niin ihana lääkäri että soitteli tuossa äsken ja kyseli onko lääke alkanut vaikuttamaan ja turvotus laskemaan eikä toiseen silmään ole oireita tullut.

Isosisko (1v2kk) on välillä vähän mustis kun neitin silmää pitää hoitaa isin kera muuten menny ihan hyvin. Sisko huutaa onnessaan "vauva vauva" ja menee sängyn viereen seisomaan ja kurkkimaan sänkyyn. Hirveesti kiinnostaa myös silitellä vauvaa vaikka se onkin välillä vähän kovakouraista. Isommat sisarukset haluaa pitää vauvaa sylissä vähän väliä vaikka toinen haluisi nukkua.

Juhannuksena ei tehdä kummempaa ollaan kotona vaan ja olen sanonut kavereille että meille päin saa tulla käymään ettei täältä liikuta pois. Isommat lapset lähtevät isänsä kanssa mökkeilemään joten vähän hiljaisempaa on sitten talossa.

Peukkuja kaikille masun kanssa vielä oleville!
Kaikille hyvää juhannusta!

Ai niin Hiiviö meidän neitiä ei näy syntyneiden listalla eli tyttö syntyi 11.6.07 rv.38+4 3345g ja 50 cm









 
onnea hirmuisesti pikkumyylle vauvelin johdosta :flower: ja tietty myös muille vauvautuneille :flower:

neuvolassa oltiin tänään, ei uutta. Ensi tiistaille uusi aika ja sit keskiviikkona Kanta-Hämeeseen yliaikakontrolliin jos ei mitään tapahdu sitä ennen. Aika pitkään joutuu kärvistelemään ennen kontrollia, ens ke on viikkoja jo 42+4. Onkohan joka paikassa sama juttu?

Näillä näkymin juhannus menee tässä kotona, kun ei supistele. Meille kävi vielä niin että lapsenvahdit ovat kaikki juhannuksen vietossa, kun tosiaan luultiin et käärö on jo tässä vaiheessa kainalossa. eli jos lähtö tulee, niin yksin on sitten mentävä. mies jää lasten kanssa kotiin. Kyllä mua pelottaa se yksinlähteminen mut minkäs teet, mein tuurilla niin käy.

Oikein lämmintä juhannusta kaikille odottaville ja vauvan kanssa jussia viettäville!

paulaliina + masuasukki 41+5
 
Tuntuu kyllä tosi kummalta, ettet saanut lääkäriltä mitään nykkumista auttavaa. Itse nimittäin ennen varsinaista "synnytysyötä" kärsin kovista supistuksista (eka kertaa koko raskausaikana) ja olin jo aivan varma, että nyt se vauva syntyy. Menimme sairaalaan, mutta siellä supistukset harvenivat, joten päädyttiin vielä lähtemään kotiin. Pyytämättä sain kuitenkin mukaani nukahtamislääkeen, jonka avulla sainkin nukuttua jälleen kotona alkaneista kivuliaista ja tiheistä supistuksista huolimatta puolitoista tuntia. En tuon pidempää, mutta tarpeeseen tuli! Ikävä lääkäri sulla!
 
Meidän vesseli painoi muuten 3750g ja pituutta oli 50cm.

Tänään on toinen päivä kotona. Mies ei pystynyt jäämään isyyslomalle, joten päivä ollaan oltu kaksistaan. Hyvin on mennyt, mutta nyt minä silti mietin, että syötänköhän poikaa riittävän usein, kannattaakohan sitä totuttaa tuttiin, onko sillä ikävä olla yksin omassa sängyssä, kuulenko varmasti kun se herää, onkohan se sairas, kun on aika lämmin, hengittääköhän se varmasti, onkohan se onnellinen jne. jne. Ja mitä kummaa minä huono äiti vaan täällä surffailen, kun voisi ihastella poikaa. Kaikkea sitä tässä synnytyksen jälkeisessä tilassa ajatteleekin! Pitäisi vaan ajatella, että eteenpäin mennään tunti kerrallaan ja poika kyllä ilmaisee, jos jotain on pielessä, mutta silti huolehtii koko ajan kaikesta eikä osaa rentoutua, kun poika tuolla nukkuu. Yö meni kyllä hyvin, mutta silloinhan olinkin koko ajan vieressä :) .
Kesätuulia ja poju 6 vrk (huomenna viikkosynttärit)
 
Tervehdys pitkästä aikaa ja oikein hurjan paljon onnea kaikille jo synnyttäneille :flower: :flower: :flower:

Meille syntyi poika 2.6. aamupäivällä ja paino oli hurjat 4502g ja pituus 53 cm.
Olen ollut erittäin laiska käymään täällä netissä viime kuukaudet joten harva varmaan edes muistaa mua. Aattelin nyt kuitenkin ilmoitella kun kerta listassa olen :ashamed:

Mutta onnea matkaan synnytystä odottaville ja kerran vielä onnea pienokaisten perheille!!!
 

Yhteistyössä