~KesäMassut 2007~

vuodosta pikaseen,mulla loppui tuossa viikonloppuna jälkivuoto jo.
pisimmillään kaksosista kesti 4 vkoa,muuten loppunut 2-3 viikon sisällä.

seksiä vois tehä mieli jo,muttei tee... :LOL:
katotaan koska fiilis sellanen!

ristiäisissä meidä lapset laulaa yhen lastenn"virren"
Jeesus siunaa meitä,anna enkeleitä.
mä poraan aina siinä säkeistössä jossa lauletaan -suojaa koti,ystäväni,kaikki tässä lähelläni,Jeeses siunaa meitä,annna enkeleitä.

ja tuo enkelijuttu tuo siskon mieleen..meidän enkelitäti..

ihana kuva,Teppana.niin söpö että!

kata ja miska huomen 3 vkoa
 
Teppana, soma kuva Niilosta! Hätkähdin muuten aikalailla kun kuvan avasin, olisi nimittäin hyvin voinut olla meidän vauvan kuva! Häkellyttävä yhdennäköisyys, mieskin totesi saman! No, kaipa nämä pikkuiset vielä tässä vaiheessa muistuttavat enemmän tai vähemmän toisiaan.

Kuuttipienellä olikin aika vauhdikasta menoa tuo synnytys! Kuulosti aikalailla samalta kuin oma esikoisen synnytys, itse ajoin mieheni koiraa lenkittämään, kun ajattelin, että hommassa menee ensikertalaisella tuntikaupalla. No, kerkesi hänkin juuri ja juuri ponnistusvaiheeseen mukaan. :D

Nyt iltapalalle. Jokohan sitä malttaisi pysyä loppuillan pois koneelta... :ashamed:

Kreecher
 
teppana söpö kuva Niilosta kylvyssä. Hän taisi nauttia kylpytouhusta. me tultiin just saunasta ja sie mietittiin et milloin sen vauvan saikaan kylvettää. mies väitti et heti vaan, mut pitikö oottaa napavarren irtoamista? Ei muista, ei sit millään...

Kuuttipieni, ihana kuva tein tytöstä, niin hauska hattu päässä =)

Nyt täytyy lopettaa et ehtii kattomaan surfacea, jäin koukkuun ekalla kerralla.

huomiseen, jos ei tuu lähtö. Todnäk ei!

paulallina
 
Meille syntyi suloinen tyttövauva 11.6 klo.18.25. Tyttö syntyi käynnistettynä rv 42+1, mitat 4410g ja 52cm :heart: :heart: Eli aikas potra prinsessa meillä :whistle:

Synnytyksestä lyhyesti:
Menin sairaalalla klo.08.00. Kalvot puhkaistiin klo.10.00. Lieviä suppareita alkoi tulemaan noin 7min välein. klo.13.00 laitettiin käynnistys tiputus. Tunti siitä eteenpäin kivut olivat jo minun mittapuun suhteen sietämättömät, ilokaasu ei enää tehonnut ja supistukset tulivat 3min välein. Epiduraali laitettiin klo.14 ja AAAHH kuinka se oli taivaallista ainetta :p :p kaikki kivut hävisivät!!! Uuden annoksen sain pyytämättä kahden tunnin päästä. Kätilö teki sisätutkimuksen klo.18.00 ja sanoi että kohta voit aloittaa ponnistamisen... Me oltiin miehen kanssa aivan huuli pyöreenä, että onko se oikeesti jo muka auennut kokonaan..Ja ilman kipuja?? Noh, ponnistus alkoi 18.10 ja tyttö syntyi 18.25 :heart: :heart: Tytöllä oli tosiaan kokoa yliaikaisuuden takia jo 4410g, ja mä en edes revennyt!! Mullako muka joustavat paikat :whistle: Näin helposti meille siis syntyi täydellinen rakas pikku prinsessa!!

Ai niin, synnytyksessä avustanut kätilö joutui työkavereilleen leipomaan kakun seuraavaan työvuoroon, kun meillä oli napanuoralla pituutta 104cm, standardi on kuulemma noin 60cm :whistle: :whistle:

Siinä kuulumiset lyhykäisesti, palailen palstalle sitten myöhemmin uudelleen. Nyt aika riittää vain vauveliin tutustumiseen ja vauvan hoidon opettelemiseen!!

Paljon onnea kaikille muillekin vauvautuneille ja tsemppiä kaikille masuvauvoja odotteleville!! :flower: :flower:

Tähtitaivas & tyttö 1vko
 
Täällä taas!

Voi kuinka harmittavasti sekä PikkuMyy että Paulaliina käännytettiin takaisin! Kyllä kai se vauva itse tietää parhaiten milloin tulla ulos.. Ei se ole äidistä tai sairaalahenkilökunnasta kiinni jos pikkuinen viihtyy masussa =)

Hyvä se on täällä hymistellä kun itsellä on vielä puolitoista viikkoa laskettuun aikaan. Varmaan viikon parin päästä olen yhtä lailla hermoheikko raivotar jolla ei ole vähääkään ymmärrystä sille, että vauva haluaa pysyä vielä masussa ;)

Onnea vilmat tytöstä ja AnttuLiisa pojasta :flower: muoks: ja Tähtitaivas tytöstä! =)

Naru: 7 meitä oli tapaamisessa ja minä tosiaan lisäksesi ainoa jakautumaton. Oletan siis että Hiiviökin on päässyt jo maaliin =) Sun mökkisuunnitelmat kuullosti kyllä tosi hyvältä. Turha sitä on kotona tylsistellä jos vointi on hyvä ja sairaalanpääsykin järjestyy paremmin kuin monella pohjoisessa asuvalla. Sitä ensisynnyttäjän 5 min. sääntöä supistusten välillä ei kannata liian orjallisesti noudattaa. Jos on kovat kivut niin täytyyhän sitä aikaisemmin lähteä. Mulle sanottiin ä-polilla että synnytys katsotaan alkaneeksi kun supistusten välit eivät lyhene enää alle 10 min.

Ristiäiset: Meillä on Vanajan kirkko varattu elokuun viimeiselle viikonlopulle ja ristiäisten yhteydessä meidät vihitään :heart: Vieraita tulee varmaan päälle 60, mutta melkein yhtä paljon niitä oli esikoisenkin ristiäisissä. Esikoisen ristiäisten aikaan asuttiin Hyvinkäällä ja tykkäsin kovasti papista joka meille sattui. Hämeenlinnan pappivalikoimasta mulla ei ole hajuakaan. Itse asiassa meille tuleva pappi soitti alustavasti jo pari viikkoa sitten eikä tehnyt kovin syvää vaikutusta.. Kuullosti vanhalta ja hitaalta.. :ashamed: Olisin sellaista sanavalmista ja huumorintajuista toivonut.
Nimi meillä on valmiina, jos ei mieli muutu vauvan synnyttyä. Ja täytyyhän sen muuttua jos neiti onkin poika :D Pojalle ei olla mietitty mitään nimeä.

Jaksamista kaikille sekä mahakkaille että vauvautuneille yhtä lailla!

-ebbuliini ja neiti rv 38+4-
 
Huomenta kaikki kanssasisaret!

Ihan ekax onnittelupuolelle, siis taas kaikille nyyttinsä jo syliin saaneelle...rade nimienkin suhteen! :flower:
Siis niin ihania kuvia vaaveista teijän profiileissa, itkeä tillitin niin kovasti että silmät meinas muurautua kiinni... Ajattelen omaa, ehkä joskus ulosputkahtavaa, jotta minkälainen tulee olemaan, varmaankin samanmallinen kuin veljensäkin, pitkä ja hoikka...Mulla on ollut ihanan täyteläisiä vauveleita vaan nuo typsyt, pojat tosissaan aina, hah, kax kertaa tyypiltään parsatankoja! Mistäköhän johtuu?=)

Omaa napaa...Yö meni ihan harakoille, nousin pissalle 5 kertaa...Tuli siis niin karmeella paineella, sängystä nouseminen oli ekaxkin ihan tappavaa. Piti herättää mies työntämään kun se paineen tunne oli niin mahtava! Eilen kokeiltiin pupuilua piitkästä aikaa, ihan kivaa oli, mutta mies tunsi vaavin pään ihan liian alhaalla, joten ei se nyt ihan normaalin kaavan mukaan mennyt! Enemmänkin sellaista hellittely, halittelu ja pusuttelulinjaa...Varmaan kauheen mielenkiintoista :ashamed: No anyway juttu jatkuu... Nyt on sit tän raskauden aikana ekaa kertaa kauhea päänsärky, ollut tuosta ilta 11 saakka, ei lähe pois ees panadolilla. Voi kettu...Kuitenkin se panadol forte ottaa noilta suppareilta sen pahimman terän pois, mut ei yhtä hiton päänsärkyä, unbelievable! Valivalivali...kiitos, kun jaksoitte kommentoida sitä kipeetä vatsanahkaa :) Kipeenä ja hitsin pinkeenä on edelleenkin! Eli tuliskohan mullekin nyt sitten elämäni ekat raskausarvet masuun?! Rinnat, reidet ja kankuthan mulla on räjähtäneet jo ekassa raskaudessa. Ja oon ollut niiin ollakseen ton masun kanssa...älytöntä :whistle:

Lapset olivat taas eilen aamulla ihan kärttysinä kun äiti oli vieläkin kotona...Onhan mulla siihen la.nkin vielä se yli viikko. No mut kyl mäheitä ymmärränkin! Yleensä olen sellainen superaktiivinen äiti, tiukka, mutta positiivinen...Ja nyt ihan monsteri...Lapset lähettivät mut vielä lepäileen eilen aamulla kun olivat heränneet...Kuulemma osaavat itsekin tehdä aamupalansa, siis jättivät mut puurokattila kädessä ihan monttu auki! No ei mulla mitään ole sitä vastaan että vähän oisin lepäillyt. Mutta mähän nukahdin! Heräsin siinä vaille 12 aikoihin, ihan tolkuttomaan hiljaisuuteen! Tuun meijän makkarista pois ja odotan jotain katastrofaalista sotkunäkyä! Siis paikat kiilsi puhtautta, tuoksui tolulle, tiskikone rumpsutti, puhtaat pyykit olivat viikattuina ja pesukone oli valmiiksi ladattuna! Taas olin ihan että häh...Kuka meille oli siivouksen tehnyt?! Ja vielä suurempi kysymys, missä olivat lapset. Onneksi löysin lapun pöydältä...." ÄITI, VÄHÄN LAITETTIIN PAIKKOJA KUNTOON, NAPSAUTA KAHVI PÄÄLLE,JÄÄKAAPISSA ON VOILEIVÄT VALMIINA. OLLAAN ULKONA, KÄYDÄÄN HAKEMASSA SULLE YKS JUTTU ILTAA VARTEN! kÄNNY ON MUKANA, SOITA KUN HERÄÄT!TERVEISIN .....
No minähän soitan, enkä meinaa itkultani pystyä puhumaan. Tulivat sitten pikana kotiin! Ja arvatkaa mitä toivat mulle sitä iltaa varten? Vihdan.... :D Apua mikä tunteenpurkaus mulle tuli...Siis noin ihania muksuja ja mä vaan oon ollut kuin persiisiin ammuttu karhu! :kieh: :ashamed: :eek: No "aamupala" maistui aivan ihanalle ja niitä voileipiä oli kyllä niin paljon että koko porukka sit niitä syötiin, hyvällä ruokahalulla!Et näin, kyllä siis taas tuntu pahalle, mutta samalla niin hyvälle :heart:

Tänä aamuna taas ennen töihin lähtöään mies mua muistutti että tulee sit 3.n aikoihin hakemaan mua katsastuksen! :LOL: Eilen oli siis autolla katsastus ja mulla tänään neuvola...Mun mies, joka on siis espanjalainen, ei puhu vielä täydellisesti suomea, eli näitä sanasekoiluja meillä sattuu melkosen useesti!=)

Nyt ei muuta, tänään taas positiivisempi olotila, enkä kaada kaikkia kakkoja teijän niskaan =)

Jaksuja kaikille loppukuun muillekin pukertajille ja tottakai muillekin! :flower: Ihanaa että ootte olemassa! :heart:

MHP ja masuasukki 38+5
 
Huomenia taas kaikille! Luulin jo yöllä, että saisin tulla tänne seuraavaksi kertomaan vauvauutisia, mutta ei sittenkään. Oli tosi kovia supistuksia, mutta aina kun innostuin ajattelemaan sairaalaan lähtöä, laimenivat ja harvenivat. Plääh! Onneksi sai sentään vähän nukuttua, vaikka lähes koko yö meni jonkun sortin supistuksia tarkkaillessa.
Ihana ilma täällä! Täytynee lähteä ulos koko perheen voimin ja nauttia täysin siemauksin kesästä! B)

Mukavaa päivää teille muillekin! :flower:
 
Huomenet täältäkin.

Tänään laitettiin oikein herätyskello soimaan, kun meillä on ruvennut nuo aamut vähän venähtämään: eilen herättiin koko sakki 9.30. ja tietysti sen seurauksena isojen poikien päiväunillemeno venyi kahteen (heräilevät yleensä päiväunilta niihin aikoihin) ja luonnollisesti illalla sitten unensaanti siirtyi turhan myöhälle. Nyt noustiin reippaasti koko sakki kahdeksalta ja kohta lähdetään kauppaan ostamaan tarjottavaa huomiseksi: meidän esikoinen täyttää 4-v! Miten se voi, vastahan se syntyi...?

Voi että, MHP, sulla on kultaiset lapset! Ihan kyynelet silmissä täällä luin. Kasvatusvinkkejä otetaan ilolla vastaan: miten niistä saa tuollaisia? omat vielä niin pieniä, mutta en kyllä panisi lainkaan pahakseni äidille laitetusta aamiaisesta muulloinkin kuin äitienpäivänä... :whistle:

Sopraano toivottavasti nuo supistukset olisivat kuitenkin kypsytelleet tilannetta, ehkä pääset pian tositoimiin.

Ja taas oli tullut lisää vauvoja, kovasti onnea AnttuLiisa, vilmat ja Tähtitaivas perheineen! :flower: :flower: :flower:

Jepjep. Nyt taidan käyttää rauhaisan hetken hyväkseni ja laittaa tuon keittiön kuntoon. saas nähdä, montako lautasta pääsee tisikoneseen sakka, ennenkuin vauva ärähtää... :D

Kreecher ja Antero 1vko3pv
 
onnittelut tähtitaivas tyttövauvan johdosta :flower: hienoa kun saada käydä katsomassa joka päivä kenenkäs vauva nyt on syntynyt. Mä oon jäänyt ihan koukkuun tähän juttuun =)

mhp on sulla upeat lapset. Hyvin olette onnistuneet kasvatustyössä :hug: itse just kerroin omalle 12-vuotiaalle miehenalulleni et mitä vois tehdä kotona, jos ei koko päivää lukis Akkareita tai pelais pleikkaa. Tosiaan tulee raivottua lapsille ihan syyttä suotta kun hermot on pinnalla, vaiks raukat ovat syyttömiä tilanteeseen. ja sit on huiono omatunto ja kaduttaa.

hermot vaan meinaa mennä tähän odottamiseen. Pompulako se sanoi et ärsyttää kun la oli jo alkukesäkuusta ja viekään ei mitään tapahdu, koko kesä menee odottamisessa. Mihinkään pidemmälle ei uskalla lähteä eikä mitään luvata. Se on ärsyttävää!!! :kieh: sainpas purkautua taas kerran...

nyt lähden nuorimmaisen seuraks pelaamaan sählyä, oon kuulemma hyvä mokke kun oon niin pullea. vastustaja=iskä ei saa palloa maaliin :LOL:

aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

paulaliina + sitkeesti masussa viihtyvä asukas 41+3
 
Tulin vain ilmottelemaan että sunnuntaina 17.6 syöksyi pikku ukko maailmaan. Painoa 3615g ja pituutta 50cm.
Tuli siis vkolla 38+6. Vauhtia riitti, heräsin yöllä kolmelta supistukseen, kävin pitkäääääässsä suihkussa ja supparit kiihty tunnissa 3minutin välein tuleviksi, tuli kiire hälyttää isovanhemmat poikia hoitamaan. Matkaa meiltä on sairaalaan 50 kilsaa, sairaalassa olin jo 6 cm auki, vartin päästä 9cm, kalvot puhkastiin ja poika syntyi. napanuora kaulan ympärillä keskeytti ponnistuksen hetkeksi, mutta säikähdyksellä selvittiin, kokonaisuudessaan kesto noin 3tuntia, ikävä kyllä luomuna. yksi yö sairaalassa ja nyt kotona, aah!
 
Voi että! Kävin tossa just kattomassa tota ekan sivun taulukkoa ja meillä oli samana päivänä LA! Mutta teijän pikkunen sitten ottikin varaslähdön! ;) Ja vauhdikkaan sellaisen!! ONNEA!!! Meijän vauveli ei oo tehny elettäkään että olis tulossa! :/ Ja nyt on alkanut vielä se rumpa että oma äiti ja anoppi soittelee vuorottellen että onko mitään tuntemuksia synnytyksen alkamisesta...Molemmille siis tulossa ensimmäinen lapsenlapsi! Eli täytyy ymmärtää heitäkin :D

Ja onnea myös muille joilla käärö on jo kainalossa!! :flower: :flower:
 
Onnea Hensku 79!

MHP:n lapsikullat saivat tämänkin äidin herkistymään... =) Vau mitä lapsia!

Kävin taas neuvolassa eikä mikään poikkea vieläkään normaalista. Hyvä niin! Paino oli vähän pudonnut, sf-mitta kasvanut 2 cm vaikka kolmella edellisellä kerralla oli pysynyt jo paikoillaan. Ylihuomenna olisi esikoisen rv:t täynnä, mutta eihän se sano sitä, etteikö tämän kanssa oltaisi vielä 3 viikonkin päästä kasassa...

Alamahan vihlonta on aivan kamalaa! Eilen meinasin jäädä tohon rappusiin nukkumaan, kun tuntui niin mahdottomalta ajatukselta nousta 14 porrasta yläkertaan. Sitten seiniä ja pöytiä pitkin hilasin itseni sänkyyn asti. En käynyt iltapesulla enkä -pisulla enkä peittelemässä poikaa :ashamed: No yhden aikaan heräsin ekan kerran ja kivut oli pois, pääsin vessaan. Th epäili, että vauva painaa pahasti johonkin hermoon ja siltä se kipu kyllä tuntuukin.

Väsyttää koko ajan. Yöunet ei kyllä ole mitenkään loistavia. Heräilen ihan jatkuvasti ja uni on semmosta pintapuolista... Nyt otan pikkupäikkärit kun poikakin nukkuu.

-ebbuliini ja neiti rv 38+5-
 
En ole mitään hetkeen kirjoitellu, mutta käyn kyllä muutaman kerran päivään lukemassa muiden tunteita ja tapahtumia. Niin ihanaa, kun jo siitä on apua, että joku jossain tuntee ja miettii samoja juttuja kun minä täällä kotona. Että kiitos vaan tasapuolisesti kaikille! :hug:

Onnea kaikille vauvautuneille! Teitä on niin monta, että nimiä en kaikkia muista. :flower: Yllättynyt olen siitä, että useammallakin vauvalla on ollu napanuora kiertyneenä kaulan ympäri. Onkohan tää porukka jotain tilastollisia poikkeuksia, vai onko se oikeesti noin yleistä?

Ja omaa napaa... Viime viikolta on ollu joka päivä jos jonkinlaisia tuntemuksia. Sunnuntai-iltana oltiin jo tosissaan lähdössä synnyttämään, kun TODELLA tuskaisia supistuksia tuli kuuden ja puolen tunnin ajan. Mutta, mutta, ne laimeni ja loppu sitten toiseen pitkään suihkuun. Eilen illalla taas tuli kolmen tunnin ajan tosi kipeitä supistuksia, mutta nekin menetti teränsä kuuman suihkun jälkeen. Tosin luulen, että eilisen tulos oli iso pala limatulppaa, kun yks kaks lorahti housuun. Tänään vaavi on ollu tosi rauhassa ja vastoin tapojaan ihan tuossa keskellä kohtua. Luulisin omalta tuntumalta, että on nyt kiinnittynyt. Alhaalla hän on ollu jo muutaman viikon. Nyt on koko ajan jotain vihlontaa, tai poltetta tai muljuntaa tai juilimista jossain päin kroppaa ja näinä kahtena aamuna supistusten jälkeen olo on tuntunut kuin hakatulta. Joten lihaksiin supistukset on vaikuttanut, toivottavasti kohdun suullekin! Tää vaan tekee tästä loppuraskaudesta vittumaisen. Nyt en viitti enää sopia mitään tapaamisia tai menoja, jos sit juur sillon kuitenkin supistaa tai on tosi paha olla. Joten olla möllötetään pojan kanssa täällä kotona vaan (ja tullaan lopulta hulluksi).... No katotaan, joskos se synnytys tässä lähiaikoina lopulta oikeesti käynnistyisi!

Nyt meen kattomaan jotain ruokaa itelleni, kun ois hiukan nälkäkin!

Mukavaa päivää kaikille toivottelee malttamaton Peppi + masu rv 38+4
 
Joka aamuinen perinne-täällä vielä ollaan..
Sain kutsun Taysiin to klo 9.00..saa nähdä onko vain tarkastus vai olisko paikat auki/valmiit käynnitykseen.Ikävän oloinen osastonhoitaja tms.puhelimessa-heti tuli sellainen fiilis et tolta kuulostavaa kätilöä en halua.
Tosiaan 2.30 olin vielä hereillä-kait sitä ajatuksia alkaa pyöriin päässä pvä pvältä enemmän-eli hyvällä lykyllä 2 takkuista yötä vielä edessä..ei meinaan varmaan tule uni ke-to yönä.
MHP:llä tosiaan mahtavia lapsia!
Onkos muuten useilla teistä mies huomannut/tuntenut vauvan pään seksin yhteydessä? Tuli ihan vaan mieleen tossa kun siitä mainittiin.
Kammoksuttaa jotenkin se et meillä tulee tosi pitkä tauko seksiin,kun nyt jo 3vkoa...et kuinka sen tulee kestään-mulla ei nyt tuota päänvaivaa mutta miehestä en tiedä vaikka se passiivinen osapuoli nyt on ollukin..
Mä luulen kanssa et meiltä mieheltä loppu halut silloin kun kerroin et vauvan päähän sormen verran matkaa..Kaveritkin oli vitsaillu töissä tästä käynnistysseksistä,et kait sitä nyt tahtoo pois mahasta jos joku laukoo spermat päähän..kyllähän toi tuntuu vähän kummalta,kun voi tuntea lapsensa pään-eli nauti nyt siinä sitten :LOL:
Kait lähden nyt lenkille,jos vähän virkoisi..tänään sadetta luvattu mutta vielä ainakin hyvältä näyttää

Onnea Hensku 79 :flower:

Pompula81 41+4
 
Moi, kiirettä pukkaa kolmen muksun kanssa... Tulinpa pikaisesti ilmoittamaan että kolmen lapsen sarja täydentyi nyt sitten kahden pojan jälkeen prinsessalla! La oli 1.6, Synnytys käynnistyi supistuksilla 4.6. n. klo 23, autossa väli oli jo 2-3 min, 01 maissa oltiin synnärillä ja klo 03.12 oli ihana tyttö maailmassa - aikamoista rytinää siis kun ajattelee että poikien tulo kesti 16 ja 10 tuntia... Isoveljet ovat ottaneet sisarensa hienosti vastaan, keskenään tosin vähän riitelevät kun tekemistä ei aina ehdi järjestää ihan tarpeeksi ja maalle ei vielä olla ehditty lähteä. Kyllä kai se siitä kunhan rutiinit löytyy. Onnea kaikille muille jo vauvansa saaneille, ja voimia viimeisillään kärvisteleville. =)
 
eli 17.6 (rv40+0) meille syntyi tummatukkainen tyttö 4255g/52cm.

Synnytys lähtikin sitten tosi nopeaan käyntiin, tänne kun laitoin viestiä niin supistukset alkoi yhtäkkiä tosi kipeinä ja n.4min välein.

Lapsenvahdit hälytin ja sairaalassa oltiin kolmelta, vasta 4cm olin auki, mutta supistukset oli tosi hirveitä, ktg käyrässä oli kamalaa olla kun piti olla makuulla paikallaan. Itketti ja sattui ja mikään ei ollut hyvä. Varttia vaille 4 mentiin saliin ja sain heti epiduraalin, 6 senttiä jo auki. Epiduraali auttoi ihanasti ja sain vähän levättyä, kun jo viiden aikaan tuntui että ponnistuttaa ja soitin kätilön paikalle joka totesi että tositoimiin sitten vain.

Ponnistusvaihe kesti n.tunnin ja tyttö syntyi 6.15, eli vajaa viisi tuntia siitä kun vesi alkoi tihkua. Tosi nopeaa toimintaa siis :D

Leikkasivat vähän, mutta varsinaisia repeämiä ei tullut, viisi tikkiä. Tyttö on ihana, syö n.4tunnin välein ja nukkuu. Tumma pitkä tukka ja ihan on isoveikan näköinen. Tuore isoveikka on ihan ihmeissään eikä oikein tiedä mitä tekisi, saa nähdä mihin suuntaan se suhde siskoon muodostuu, kun tajuaa että toi onkin täällä pysyvästi :)

Paljon onnea muillekin nyyttinsä saaneille, pitää tuota listaa ruveta päivittämään. On se niin hassua, miten vahva tuo äitin rakkaus on, mulla ainakin jo tosi voimakkaana päällä... :heart:

Supparituulia niitä toivoville ja vielä kärvisteleville!

-Hiiviö & Neiti 2 päivää-
 
olipa ihana herätys aamulla, aamu kahvit oli valmiina, tiskit ja pyykit pyörimässä, paikkoja järkätty... väkisin tuli tippa silmän.. on tuo ukko sit niin ihana ku herää esikon kans siivoilee, vaikka tiedän et se ei tosiaan oo helppoo ton 1,3 vuotiaan kans.. nim.kokemusta on :kieh: ja ärsyttää niin suunnattomasti ku oon ollu niin vittupää tota isukkia kohtaan.en ymmärrä miten se jaksaa mua katella.. :ashamed: no mut juu, itkuherkkyydestä oli puhettatäällä vollotetaan kans jatkuvasti, kaikki pikku jututki saa kyyneleet silmiin, mut kaippa se on ihan normaalia tässä vaiheessa. Meinaan vaan et mulla on tota taipumusta masennukseen, mut ei tää siltä vielä vaikuta, jaksan kuitenki ola ilosellaki tuulella... :)
Ristiäiset pidetään mummulassa, koska porukkaa tulee melko paljon, vaikka on pelkästään isovanhemmat, ja sisarukset perheineen + yks "suvun ulkopuolinen" kummi. ni kuitenki sielä on tilaa enemmän. (eikä tarvi ite omaa mökkiä puunata) :LOL: no joo, joutuupa sitä muutenki siivoomaan. :/ nimeä ei olla viä lyöty lukkoon, mut sekin jo melko hyvällä mallilla. :D
jeps, mut pitää alkaa touhuaa jotaki kun poitsut nukkuu vielä, tsempitykset kaikille loppusuoralla oleville ja onnittelut vauvautuneille! :flower:
äippä-88 ja poitsu 28pvä
 
Hiiwiölle isosti onnea!!!Pikkurinsessa siis sieltä tuli!!Hauskasti loppukuuta kohden on tyttölapsia syntynyt!!KOlmoselle onnea myös!!Meillä oli sama la!!

Napanuorasta oli puhetta siitä että kaulanympäri usealla.Se on todellakin yleistä että kaulakoru vauvalla on.

Monasti antaa myöden ja pituuttakin sen verran ettei siitä haittaa ole.Ja kätilöt tarkistaa aina siinä vaiheessa kun pää ulkona,käyvät kädellä kaulan ympäri.ja toimivat tarpeen mukaan!!

Hei tiiätteks..Meillä on ukkelin kanssa ollut vähän takkuista,taikka oikeestaan hänen poitsunsa on mua eritoten ärsyttänyt ja miellä keskinäiset välit tulehtuneet melkosesti.
Ollaan kumpikin kynnet pystyssä kun omista lapsista kyse.Tätä uusperheskeidaa.

Mut enivei,oonko ihan kaheli kun ollaan aateltu tänään antaa nuo pienimmät hoitoon??? :eek:

Miehen porukat asuu tuossa parin kilsan päässä ja pikku-ukko menis sinne ja Maisa mun vanhemmille.Ajateltiin että vietettäis vähän Jussia isompien lasten kanssa,grillattais japelattais ulkopelejä.
Ja sitte illemmalla käytäs saunassa ihan rauhassa ja otettais muutama olut..

Mulla on todella paljon aikaa kun oon rentoutunut niin,odotusaikaa ennen oli Maisalla sairasteluja niin paljon ettei ollut voimia valvoa saati yhen pullon kun joi,niin sammahti..

Meilllä mies edelleen hoitaa poikaa öisin ja viime yönä nukahti 22 ja heräs vasta aamulla puoli 6 syömään.
Viikon siis ukkeli ollut poitsun kanssa yöt.
Maitoa tulee edelleen,aamulla pumppasin niin 180 ml tuli toisesta ja toisesta 130 ml.
No,en ihan viimistä pisaraa ottanut!!

Ai jool,3 viikon neuvolakäynti oli tänään ja poika vain puoli senttiä kasvannut eli 50,5 cm ja kilot oli 3,7 kg.Eli ihan hyvin tullut,syntymäpaino siis 3,3 kg.

POika on tosi rauhallinen,ei uskallettais muuten yrittää ees antaa anopille joka on aika arka pienten lasten kanssa.Maisan kanssa tehtiin sevirhe että annettiin vasta hoitoon sinne kun tyttö oli liki 6 kk ja silloin vierasti aivan järkyttävästi.Jos nyt ottais vähän väliä jo pienempänä niin ei vierastais niin.

Hassua kun muut pukkaa lapsia ja mä täällä jo antamassa yökylään pientä!!Mulla on jälkivuotokin jo loppunut.

Uskon että se ei kauheesti vahingoita kuitenkaan,saatais me vähän laatuaikaa toistemme ja isompien lasten kanssa.

Pompulalle suppareita kovasti,ja seksiä nyt kehiin,se pikkuhiljaa kypsyttelee.Ei se haittaa vaikka pää sieltä tuntuukin,koitetaanhan sitä sormellakin ja ruumiinosa sekin!!

Heissan!
kata jamiska 3 viikkoa
 
et oo kaheli, päin vastoin! hyvä vaan ku on mahis viedä lapset hoitoon ni käytä se hyväksi! =) saatte vähä hengähtää ja "yhteistä laatuaikaa" ukon kans! mekin ajateltiin et josko pe tai la vietäis muksut hoitoon ja saunottas, grillailtas ja otettas pari olutta, juhannuksen kunniaksi, aikuisessa seurassa :LOL: esikon syntymän jälkeen oisiko 3 kertaa päässy/ kerinny käydä tuulettumassa ennen ku toista aloin oottaa.tuntuu että en edes tunne enää ketään ku vaan kotona möllistäny.
ja maito muuten loppuu!!! voi perse et ottaa pannuun, kahtena iltana ja nyt jo tänään päivällä joutunut antaa pullosta lisä ruokaa, helppiä kaipais et saako tuota maidon tuloa mitenkään enää lisääntyy?
 
Oi, aina kun tän koneen avaa, on lisää vauvoja maailmassa! Onnea uusille pikkuisille! :flower:

Kata, mun mielestä ainakin vauvan voi antaa hoitoon sitten, kun itsestä tuntuu siltä, että aika on kypsä. Meillä oli esikoinen sellainen, että olisi voinut helposti antaa yökylään vaikka kuinka pienenä, kun hän söi illalla n. 23 ja seuraavan kerran aamulla n.6 ja jatkoi siitä vielä uniaan. Ihme ipana... Mutta silloin ei kyllä ollut kyläpaikkoja lähimaastossa, 340km oli molempiin mummoloihin.

Mutta nyt ulos, kun on niin ihana ilma. Täytyy tulla taas illalla katsomaan, onko tullut lisää vauvoja tai synnärillelähtijöitä...
 
Meikä täällä kotilomalla tän viikon....ens viikolla taas sit käynnistyksiä....*plääh kun niistä ei mittään apua* No ei auta kun olla sairaalan armoilla että mitäs sit ja mitäs sit....
Nyt murheena toi esikoisen kova flunssa...kumpa sitä ei itelleen saisi tähän loppusuoralle...(kiitos ei flunssassa synnyttämään)...No sille sit ei voi mittään jos tarttuu..

Hyvää päivän jatkoa kaikille!! TV: Mantsu ja toukka 40+1
 
Oikein paljon onnea kaikille uusille pienokaisen saaneille !

Kiitos kaikille, jotka vastasivat viimeksi esittämiini kysymyksiin, on tullut vietettyä vähän aikaa koneella viime aikoina ja hirveästi tekstiä tullut :p !

Neiti tässä sitterissä istuu, ei ole paljoa päivällä nukkunut. Lähinnä tissille torkkunut ja sänkyyn ei rupea rauhoittumaan. Hyvä, jos nukkuu sitten yöllä. Itse olen ollut kipeänä: oksentelua ollut tänään ja maha ollut monta päivää kipeänä; ihan kramppaa, aivan kauhea tunne.


Seksistä ollut puhetta. Tekee mieli, tosiaan tekee mieli kauheasti ! Miten te, joilla jälkivuoto loppunut aikaisin (minullakin loppumassa loppunut), niin onko teillä ollut tikkejä? Miten tikkien kanssa voi harrastaa seksiä, eikö ne ole häirinneet tai eikö tarvitse pelätä, että repeytyisi ?
Meillä tosin mies ei juuri edes pysty koskemaan minuun, joten hänen kanssaan seksin harrastaminen epätodennäköistä. Kurjalta tietysti tuntuu, kun itsensä tuntee nyt aivan hirviön näköiseksi ja toinen ei selvästikään edes halua olla lähellä tai koskea...mikä tähän lienee ratkaisu? En kai minä tästä edukseni voi muuttua...

Vauva on ihana ja aivan rakas ! Kylvyssä käytiin aika vasta. Jaksaa viihtyä jonkin aikaa. Ristiäisistä oli puhetta ja meillä ristiäiset su 5.8., ilmeisesti kotona pidetään. Nimestä ei vielä tietoa ja kun minä haluan oman sukunimeni ja mies omansa, niin liekö lapsi jää ilman nimeä. Mies ei juurikaan tunnu ymmärtävän, että olen tosissani siinä, etten halua hänen sukunimeään lapselle, vaan omani ja asiasta ei ole sitten keskusteltu. No, asiapa tulee eteen joka tapauksessa, niin en viitsi enää jankuttaa asiasta.

Pepsukka ja neiti 2vko+ 1pvä.

ps.supistuksia kaikille niitä odottaville!
 
Onnitteluhalit hensku 79 pojasta, kolmonen ja Hiiviö tytöistä!

Synnytyskertomusta kirjoitin tänne viime yönä, mutta kone tempaisi ja koko sepustus katosi taivaan tuuliin. :headwall:
Jossain vaiheessa yritän uudelleen ehtiä kirjoittamaan sen...

Isosiskot ovat ottaneet todella hyvin pikkuveikan vastaan, eikä mustasukkaisuutta ole ilmennyt lainkaan.

Poitsun napatynkä irtosi sunnuntaina ja eilen terkkari kävi kotikäynnillä; kaikki hyvin pojalla ja painoa nyt 4230g eli pian on syntymäpaino saavutettu.
Kotiutumispäivänä poika oli hieman keltainen, mutta onneksi keltaisuus ei ole lisääntynyt ja painokin nousee normaalisti, niin ei tarvitse bilirubiinikontrolliin mennä.

Oma maito alkaa pikku hiljaa riittämään ja jälkivuoto on lähes kokonaan loppunut (ainoastaan silloin, kun en tarpeeksi lepää, on vuoto runsaampaa).

Poika itkeskelee öisin masuvaivoja eli yöt ovat aika katkonaisia ja iskän apu on tarpeen pojan kanniskelussa. :heart:

Nyt poitsua imettämään...

Riina-Niina ja aarre 1vk
 
Siis nyt mä en ala... Oon ihan kypsä ja loppu tätä odotusta, vihjailevia suppareita ja synnytyksen loputonta pitkittymistä. Juilii masua ja selkää, reidet on niin hellänä ettei kävellä kunnolla kärsi ja yöt menee supistusten välejä torkkuessa. Mitään ei kuitenkaan tapahdu ja täällä märisen tietäen, ettei huominen kotrollikaan johda mihinkään. Lääkäri varmasti vaan tokasee, ettei käynnistetä kun 42 viikkoa tulee täyteen vasta perjantaina ja kohdunsuun tilanne on niin hyvällä mallilla että käynnistyy aikanaan itsekseen. Mua pelottaa, että vauva kasvaa niin isoks ettei sit mahdukaan ja oon muutenkin niin turhautunu kuin tässä tilanteessa voi.

Eilen raivosin mutsille mesessä joko-kyselyistä, kun kuulin sukulaisten kyselevän siltä. Jos en o kirjautuneena tai jouda vastaamaan puhelimeen niin heti on oletus, että ollaan synnärillä ja kysellään perään. Antaisivat mun olla! Ärsyttää toiseten malttamattomuus ja se kun eivät luota siihen, että me kyllä sit ilmotetaan... Itellä on muutenki paha olla, ku samaa jahkaamista ollu monta viikkoa ja edelleen vauva masussa.

Anteeks tää purkaus, mut ei pysty enää nielemään... Mä oon varmaan porukan viimenen joka synnyttää. Just nyt en pysty edes vauvaantuneita onnittelemaan, kun oma odotus tuntuu niin tuskaselta... Haluisin vaan niin kovasti saada oman nyyttini viimein syliin.

Ikuisesti jakaantumaton PikkuMyy-80 ja poikanen 41+4
 

Yhteistyössä