Hakutulokset

1. Cecilia Algotsdotter

TOIMEENTULOTUKI syntymässä olevasta lapsesta?????

Kyllä ne ainakin minulle oli ihan välttämättömyys yksinhuoltajana. Kun lasta/lapsia ei voinut jättää mihinkään/kenellekään, oli vaunut ainoa keino miten pääsin käymään hammaslääkärissä, gynekologilla, lääkärissä, kaupassa... jne. Hammaslääkärikäyntikin vois olla aika mielenkiintoinen kun lapsi...
  2. Cecilia Algotsdotter

suhde isääsi, ja muistatko häntä jotenkin huomenna?

Juu toki muistan. Mä en ole yhtään isänpäivää muistaakseni viettänyt niin etten olisi oman isäni kanssa :) Ei kun olen, kerran kun olin au pairina. Mennään lasten kanssa oman isäni luo ja vietetään siellä koko päivä. Koko päivä on yhtä muistamista :)
  3. Cecilia Algotsdotter

Mies ei suostu tekemään lasta vaikka se auttais minunkin kipuihin

Kinkkinen juttu. Mutta ymmärrän ja olen täysin miehesi kannalla. Lasta ei voi hankkia vain siksi, että toinen niin haluaa. Sen täytyy olla yhteinen päätös. Se ei ole miehen osalta itsekkyyttä tai ajattelemattomuutta sinua kohtaan. Koet että miehesi on itsekäs koska ei halua lasta sinun takiasi...
  4. Cecilia Algotsdotter

Kakun täytteistä, auttakee..

Ei ainakaan banaania :x Sinuna laittaisin myös niitä vadelmia. Tulee varmasti raikas ja sointuva makuyhdistelmä.
  5. Cecilia Algotsdotter

Maistuisiko?

Ei. Ei ole oikein maustettu :x
  6. Cecilia Algotsdotter

Siis eikö keittiökalusteisiin kuulu pöydät, tuolit ym?

Mä oletin että keittiörempassa mainittuihin kuuluu myös uudempi ja ehompi mies pöydän päähän istumaan. Mutta ei kuulunut. :( Ehdin heittää jo vanhan pois. :|
  7. Cecilia Algotsdotter

Onko muita joilla on aina tähän aikaan kuusta rahat loppu?

Toivottavasti tää on siis provo, mutta kai sä nyt käsität että ei lapset nyt yli kahta viikkoa kyllä voi elää kotona pelkillä muroilla ja puurolla. Murot ylipäänsä on aika kallista ruokaa syöttää noin niinkun aterian korvikkeena, muropaketin hinnalla teet melkein jo makaronilaatikon, josta...
  8. Cecilia Algotsdotter

Onko muita joilla on aina tähän aikaan kuusta rahat loppu?

No ei kyllä ole rahat loppu vielä. Vasta se tili tuli yhdeksän päivää sitten. Ennen kyllä oli aina rahat loppu, ja vaikka tulot on vieläkin pienet niin nyt onneksi ei :) Jonkun kommentti tuolla oli ihan tottakin; vaikka lapsesi söisivät päiväkodissa niin tarvitsevat he kyllä ruokaa kotonakin...
  9. Cecilia Algotsdotter

Pakotetaanko teidän päiväkodissa vessaan, vaikka ei ole hätä?

Jaa-a. Mulla on kaksi lasta, joista toinen on aina tiennyt itse milloin on hätä, ja toinen taas ei. Hän tuntee pissahädän vasta kun todella on pakko mennä, ja silloin ne tulee jo housuun. Itse olen nyt töissä pienten puolella, jossa moni harjoittelee vaipattomuutta, ja kun niille ei ehdottele...
  10. Cecilia Algotsdotter

Pakko sanoa, että päiväkodissa on ulkoa joskus äärimmäisen hankalaa lähteä yhden lapsen kanssa sisälle. Valitettavasti on niin, että lähes kaikissa kunnallisissa päiväkodeissa kärsitään melko säännöllisesti henkilökuntapulasta koska esimerkiksi sijaisia ei välttämättä saa palkata. Omassa...
  11. Cecilia Algotsdotter

Valitettavasti se on tosiaankin niin, että vessassa käydään tietyin väliajoin päiväkodissa aina. Lapset kyllä nopeasti tottuvat siihen rutiiniin. Tokihan, jos on hätä kesken leikkien tms., niin sinne pissalle sitten pääsee, mutta vaikka joku sattuisi olemaan ujo pissaaja, niin ei voida...
  12. Cecilia Algotsdotter

Käyttäisitkö 2-vuotiaan lääkärissä jos olis kuukaus sitten ollut kipeä ja nyt taas?

En veisi, luultavasti vain uusi flunssa. Jos on kuukauden ajan ollut sairas niin se onkin sitten eri asia. Sinuna nyt tarkkailisin vain oireita, jos tosiaan ei henki kulje kunnolla, kuume jatkuu useamman (yli kolme) päivän ajan ja lapsi on haluton leikkimään eikä syö/juo, niin sitten tietenkin...
  13. Cecilia Algotsdotter

Voi tuska noitten pk:n isänpäiväaskartelujen kanssa...

Just meinasin itsekin vastata sulle että mitäs sä nyt oikeen meinaat :D :xmas: Mutta jos ihan totta puhutaan niin hyviä vinkkejähän saa ihan ilmaiseksi oikeastikin, netti on täynnä ideoita ja facebookissa vaikka kuinka paljon ryhmiä päiväkodin täteille ja ihan kotonakin lapsien kanssa...
  14. Cecilia Algotsdotter

miksei jotkut ihmiset katso kameraan??

Mä menen aina ihan sokoksi salamavalosta, se häikäisee tosi pahasti ja siitä usein saa myös migreenin. Siksipä en yleensä katso suoraan kameraan päin.
  15. Cecilia Algotsdotter

Miten KELA katsoo,jos EI ole kihloissa

Kuten aikaisemmatkin sanoivat, Kela ei tiedä eikä ole kiinnostunut onko joku pari kihloissa vai ei, jos kaksi eri sukupuolen edustajaa asuu samassa asunnossa niin kelan silmissä se on avoliitto.
  16. Cecilia Algotsdotter

nukkuuko teillä 5v päikyssä? illat yhtä riekkumista....

Juuri näin. Meillä on ihan koko kunnan sääntö, että lapsia ei estetä nukkumasta eikä herätetä päiväunilta. No, yksilöllisesti voi tietenkin yksiköittäin sopia asioista jos halutaan, mutta näin on ammattilaisten kesken yhdessä päätetty. On ihan tavallista päiväkodissa, että hitaimmilla...
  17. Cecilia Algotsdotter

Voi tuska noitten pk:n isänpäiväaskartelujen kanssa...

Mä haluaisin nähdä kuvan äitien- tai isänpäivänkortista jossa on kuolleita kärpäsiä, pumpulipuikkoja tai Jari Sillanpään kuva :) Joo, tehdään tästä kamalien äitien- ja isänpäiväaskartelujen ketju! :) I dare you... Ihan vaan vinkiksi: Jos päiväkodin askartelut ei kelpaa niin aina voi...
  18. Cecilia Algotsdotter

Lastenne iät ja joululahjat tähän ketjuun! Myös puolisolle annettava!

6v: Nokian Lumian, pet shoppeja, pussilakanasetin.. nämä on jo ostettuna, luultavasti saa siihen lisäksi vielä jonkun kirjan ja palapelin + mitä sukulaisilta tulee 7v: "isompi" lahja vielä harkinnassa, mahdollisesti iPod tai joku muu mp3-soitin. Lisäksi pet shoppeja, pussilakanasetti... ja...
  19. Cecilia Algotsdotter

Anoppi ja mies painostavat laittamaan lapset hoitoon ja lähtemään takaisin työelämään.

Tässä on nyt monikin asia pielessä, ensinnäkin se että anoppi voi painostaa tuollaisilla asioilla sinua ja miestäsi. Hallita teidän perhettänne. Toiseksi se, että mies "ilmoittaa" tuollaisia asioita ilman että se johtaa mihinkään järkevään, rakentavaan keskusteluun välillänne. Kyllä mä senkin...

Yhteistyössä