Hakutulokset

1. Cecilia Algotsdotter

Bilirubiiniarvot koholla, vauva joutuu valohoitoon...mitäs nyt?

:D Voihan sen tietenkin niinkin kääntää että ihminen on valittaja jos sen mielestä ei ole yksinomaan positiivinen ja kiva asia että lapsi on valohoidossa ja bilirubiinit koholla :whistle: Jos nyt kuitenkin ihan vakavasti tarkasteltais tilannetta, niin synnytyksen jälkeisissä hormonihuuruissa...
  2. Cecilia Algotsdotter

Bilirubiiniarvot koholla, vauva joutuu valohoitoon...mitäs nyt?

Koit nyt jaksaa siellä :heart: Tiedän että rasittaa. Käytännössä varmaan joudutte sen kaksi yötä olemaan siellä, tuskinpa sieltä yleensä ihan yötä vasten kotiin lähdetään. Vaikka käytännössähän ei teitä siellä voi kukaan pakollakaan pitää. Mut.... haluaisitsä sählymailan? :vampire:
  3. Cecilia Algotsdotter

VOK Krista!!V*TUN ärsyttävä!!!

Juu minäkään en kestä sitä yhtään. Mä en ymmärrä miksi sen pitää joka ainoan laulajan kohdalla hosua käsillään, laulaa itse siihen päälle ja kinuta ja vinkua todella ärsyttävästi lapsia omaan joukkueeseensa. Varsinkin jos lapsi sattuu olemaan ruotsinkielinen.
  4. Cecilia Algotsdotter

Saanko/haluatteko minut takaisin ?

Älä ny, taitaa olla turkulainen kirjoittaja, kun sanoo että "rekisteröitysin". :D Meikäläisiä :D Pakko sun oli ainakin toi sana ymmärtää. :D
  5. Cecilia Algotsdotter

Noin 4-vuotias poikani näki IS:n kuvan, jossa äiti imetti n. 4v lastaan ja kyseli kovasti, että

Hyvä juttu että olette kekustelleet asiasta. :) Mä olisin ystävällisesti kertonut, että eri perheissä on erilaisia toimintatapoja, tässä tällainen ja meillä toisenlainen :)
  6. Cecilia Algotsdotter

mulla on ollu tietämättämi täitä jo monta vuotta, miksei mun lapsilla oo?

Ei kyllä kuulosta oikein mahdolliselta. Jos saivareet eivät koskaan pääsisi muuttumaan täiksi, niin mistä ne munat sitten sinne tulisivat? Ja toisaalta: jos sinulla on täitä, niin aika vaikeaa olisi olla tartuttamatta niitä lapsiin, koska ne kuitenkin esim. halaillessa hyppäävät päästä toiseen...
  7. Cecilia Algotsdotter

Voiko lähihoitaja työskennellä synnärillä?

TYKS:ssa ainakin joskus oli oma anestesiahoitajansa, joka pääosin hoiti synnärin puolen kivunlievitys- ja anestesia-asioita. Toki teki varmasti muuallakin töitä. Kätilöt kyllä avustivat puudutusasioissa lääkäriä tarvittaessa, mutta usein paikalla oli tämä anestesiahoitaja. Päivystysaikoina...
  8. Cecilia Algotsdotter

jos,mä kirjoitan runon ja siitä sanotaan,että se on

:confused: Miten voi olla vaikeaa ymmärtää sanaa kuvaava? :confused: Mun mielestäni tarkoittaa, että se kuvaa hyvin tai selvästi (ymmärrettävästi) rakkautta Sivistyssanakirja: kuvaava esim. Kuvaava esitystapa. luonteenomainen, tunnusomainen, ominainen, tyypillinen. esim. Kuvaava...
  9. Cecilia Algotsdotter

Sairaanhoitajiakaan ei juurikaan synnäreillä ole töissä, ehkä anestesiahoitajan roolissa korkeintaan, mutta pääosin siellä työskentelevät ovat nimenomaan kätilöitä.
  10. Cecilia Algotsdotter

Kätilön tutkinto on ns. kaksoistutukinto, jossa yhtä aikaa valmistutaan kätilöksi ja sairaanhoitajaksi. Tietysti ennestään sairaanhoitaja voi vielä opiskella kätilöksikin, mutta siis kun aloittaa kätilön opinnot, niin ei tarvitse olla sairaanhoitaja vaan se tutkinto tulee siinä samassa.

Yhteistyössä