mulla on ollu tietämättämi täitä jo monta vuotta, miksei mun lapsilla oo?

• Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
ostin tänään täikämman ja saivareita on pääs. Pari vuotta niitä on löytyny päästä mutta psorin takia ehkä hankala tunnistaa. Oikeita täitä en löytäny mutta niitä munia. Miksi mun lapsilla ei oo niitä?

Vaikuttaako nuo vahvat psoriaineet siihen että saivareet ei kehity täiksi?

"vieras"
[QUOTE="...";26265869]ostin tänään täikämman ja saivareita on pääs. Pari vuotta niitä on löytyny päästä mutta psorin takia ehkä hankala tunnistaa. Oikeita täitä en löytäny mutta niitä munia. Miksi mun lapsilla ei oo niitä?

Vaikuttaako nuo vahvat psoriaineet siihen että saivareet ei kehity täiksi?[/QUOTE]

Ei munia ilman täitä.

"vieras"
Ne tuskin on täin saivareita. Saattaa olla ihan vaan talipallukoita, päästä kun voi irtoilla sellaisia.

Eihän sulla saivareita koskaan vois olla ilman täitä, jotka niitä munisi. DSitäpaitsi jos sulla ois psori ja vielä täitä siihen päälle, sulla ois pää ihan verillä!

Aika hankala uskoo, että monta vuotta ois ollu ja keneenkään ei ois tarttunu.

Mulla on kans päässä psori ja arvaa vaan kutiaako kahta kauheemmin kun päiväkodista tulee täivaroitus.
En kyllä usko, että psoriaineet täitä tappais, mutta voithan kysyä lääkäriltä.

Ei kyllä kuulosta oikein mahdolliselta. Jos saivareet eivät koskaan pääsisi muuttumaan täiksi, niin mistä ne munat sitten sinne tulisivat? Ja toisaalta: jos sinulla on täitä, niin aika vaikeaa olisi olla tartuttamatta niitä lapsiin, koska ne kuitenkin esim. halaillessa hyppäävät päästä toiseen, kulkevat tyynyissä, pehmoleluissa, sohvilla jne helposti toisen päähän.

"alkup"
onko ne talipallot samannäköisiä? Hiuksessa kiinni vai irrallaan tai molempia? Päänahka on huonossa kunnossa ja hilsetta yms jonkinverran. Olen nyt muutamana iltana tutkinut lapset, ei mitää. Mulla pää kutisee muutenki mutta nyt enemmän.

"alkup"
ja yhtäkään täitä en löytänY. Eilen ravasin päätä leivinpaperille, laitoin lapsen omistaman mikroskooppiin saaliin, eikä yhtäkään täitä mutta muniksi sopivia kyllä.

"vieras"
Minä en tiedä miltä saivareet näyttävät, mutta talipalloja hiukan lähtee jokaisen päästä. Pieniä, aika kovia, pyöreitä, kuivia.

Siis jos täitä on, niin muutamassa päivässä niitä TODELLA on.

"vieras"
Täi näkyy ihan paljaalla silmällä, jos niitä on ollut jonkin aikaa, nehän liikkuvat hiuksissa, niin että vieressäistuva voi ne jopa nähdä. Sulla tuskin on täitä. mut ota Diflucan, jos sulla on hilsettä, se auttaa siihen. Ilman reseptiä apteekista.

Älä laita täimyrkkyjä päähäsi, jos kerran täitä ei löydy, kun sulla on päänahka muutenkin jo huonona.

"alkup"
kun niitä pallonnäköisiä juttuja , saivareet, on löytyny mun päästä jo monta vuotta. Ja erilainen kutina nyt kuin mitä psori aiheuttaa. En mä ny toki varma oo mutta aion tehdä sen häätöhoidon.

"vieras"
Kuulostaa kyllä hilseeltä/kuivalta iholta mitä psoriasis aiheuttaa.

Mullakin alkoi päänahka kutista aikoinaan kun pikkusiskon päiväkodista tuli täivaroitus ja olin jopa näkevinäni kammassa liikettä. :D Ei meillä mitään täitä ollut...

[QUOTE="vieras";26265995]Täi näkyy ihan paljaalla silmällä, jos niitä on ollut jonkin aikaa, nehän liikkuvat hiuksissa, niin että vieressäistuva voi ne jopa nähdä. Sulla tuskin on täitä. mut ota Diflucan, jos sulla on hilsettä, se auttaa siihen. Ilman reseptiä apteekista.

Älä laita täimyrkkyjä päähäsi, jos kerran täitä ei löydy, kun sulla on päänahka muutenkin jo huonona.[/QUOTE]
En tiedä psoriasiksesesta, enkä täistäkään, mutta tämä on hiivalääke. Mikäs logiikka olisi sitä ottaa?

Yhteistyössä