Hakutulokset

1. Cecilia Algotsdotter

miten ihmeessä jotkut naiset voi käyttää hametta ympäri vuoden?

No tietääkseni ihan normaalisti kiertää joo. :D
  2. Cecilia Algotsdotter

miten ihmeessä jotkut naiset voi käyttää hametta ympäri vuoden?

Kyllä mä ainakin tarkenen hameessa ympäri vuoden. :) En ymmärrä, miksi hameessa tulisi todennäköisemmin kylmä kuin housuissa. :confused: Sukkahousut+saappaat+hame on käytössä, mieluummin pukeudun niin kuin housuihin talvella. Tietysti hameetkin on yleensä talvella paksumpia kuin kesällä.
  3. Cecilia Algotsdotter

listaa ... mitkä nikit ovat käytössä? ajattelin nimittäin mustua..

Hmm.. täällä on käsittääkseni jopa tuhansia rekisteröityneitä nimimerkkejä, en edes tiedä onko olemassa kattavaa listaa siitä mitkä nimimerkit on jo käytössä. Luulen, että pitää vaan kokeilla kepillä jäätä ja koittaa rekisteröityä, ilmoittaa se kone sit jos ko. nikki on jo käytössä.
  4. Cecilia Algotsdotter

Voiko lähihoitaja työskennellä synnärillä?

Ainakin joissain sairaaloissa on tehty se linjanveto, että entiset ns. lastenhoitajien toimet korvataan kätilöillä, koska kätilöt ovat päteviä hoitamaan yhtä hyvin lapset kuin äiditkin. :) Näin pystytään takaamaan, että samat henkilöt voivat hoitaa sekä synnytyksiä että lapsia tarvittaessa...
  5. Cecilia Algotsdotter

Tekisitkö lapsen liikuntavammaisen miehen kanssa?

No kyllä liikuntavammaisen kanssa, jos hän olisi puolisoni. Kehitysvammaisen kanssa en voisi olla naimisissa, joten en tekisi.
  6. Cecilia Algotsdotter

Selviskö se jo kuka se kuollut vakkari oli?

Se, miten hänen loppunsa tuli, on varmastikin hänen ja hänen omaistensa yksityisyyden piiriin kuuluva asia. Mitään ei tietenkään ollut tehtävissä, kun ei hän kerran enää ole kanssamme.
  7. Cecilia Algotsdotter

Mitä voin tehdä kun 5 vuotiaan tyttäreni käytös ärsyttää mua?

Pojat eivät ärsytä sua vielä. :xmas: Hei, sellaista se elämä vaan on, lapsilla on vaiheita jotka menee ohi. Mun on nyt vaikeaa ymmärtää, millainen lapsi on, mutta kyllä nyt nauraminen ja hihittäminenkin ihan kuuluu lapsen elämään. Parempihan se on niin kuin että jos olis kokoajan naama...
  8. Cecilia Algotsdotter

No mistä sellainen käyttäytyminen on sitten tullut? Saako hän vaikutteita kavereilta tai telkkarista? Ihan yhtäkkiäkö se muuttui? Aloituksessa en ymmärrä sitä, miten vauvan yritys tai tytön toivominen liittyy tämän viisivuotiaan käyttäytymiseen. Kuulostaa kovasti sellaiselta "vaiheelta"...
  9. Cecilia Algotsdotter

Siis sua ärsyttää 5-vuotiaan lapsen hihittäminen? Ja pussailujutut? Miten sitten toivoisit hänen käyttäytyvän?
  10. Cecilia Algotsdotter

Mitä gerbiileille voi hyödyntää luonnosta?

Niinpä. Jossain on ohje, että uuniin pitää tietyksi aikaa laittaa, mutta se on musta jotenkin.. :xmas: turhaa. Ja sitäpaitsi hapertaa oksia.
  11. Cecilia Algotsdotter

Mitä gerbiileille voi hyödyntää luonnosta?

No ihan just niitä. Oksia pureskeltavaksi, erilaisia lehtiä ja myrkyttömiä kukkia syötäväksi. Meillä on ihan halko ja iso kivi kiipeilytelineenä. En ole minäkään mitään ikinä kuumentanut.
  12. Cecilia Algotsdotter

Välikausilenkkarit??

No mä asun Etelä-Suomessa, eikä täällä ainakaan suinkaan ole sandaalikelit. Ihan lenkkareita käytetään, ja varmaan ainakin pari viikkoa vielä.
  13. Cecilia Algotsdotter

Taaperoille muumikulhot astioiksi, uusi "trendi"??!

Mä olen kanssa särkenyt kaksi muumimukia, lapset ei yhtään :xmas:
  14. Cecilia Algotsdotter

Taaperoille muumikulhot astioiksi, uusi "trendi"??!

Kyllä meillä lapset saa ihan samoja astioita käyttää kuin muutkin.. miksi ei :confused: ei meillä ole tainnut lasten takia yksikään muumimuki mennä rikki, kulhoista nyt puhumattakaan. Muumikulhot nimenomaan on musta hyvän mallisia lastenkin syödä. Muumimukit on meillä kahvikäyttöön, niitä ei...
  15. Cecilia Algotsdotter

Tyttö menee syksyllä vitoselle ja on hyvin pienikokoinen.

Niin. :) Tai pitempi tai lyhyempi. Mutta jos kuukautisia ei vielä ole lähimailla, niin kyllä hän hyvin ehtii kasvaa. :) Mä taisin vetää yli 10cm/vuosi siinä ala-asteen lopulla. Se loppui sitten kuukautisiin se kasvaminen, mutta hyvin tuota olen pärjännyt. Mulla tosin pituuskasvua häiritsi...
  16. Cecilia Algotsdotter

Muistattehan ainakin aina välillä olla onnellisia niistä ehkä vähän tylsistäkin, tavallisista vanhemmistanne?

Noo... minä pidän omiani sellaisina. Ihan tavallisia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan alkoholisoituneet, käyttäneet lääkkeitä.. ovat aina huolehtineet meistä lapsista ja nyt aikuisenakin auttavat, ovat elämässä mukana ja osallistuvat lastenlastensa elämään. Meillä oli kotona aina ruokaa pöytään...
  17. Cecilia Algotsdotter

Mitäs pidätte nimestä IRESSA? =) Ainakin hieman harvinaisempi, ehkä jopa uniikki...

Ikävä kyllä en pidä yhtään. Syöpälääke minullekin siitä tulee mieleen.
  18. Cecilia Algotsdotter

eilisessä 45min ohjelmassa näytettiin niitä lapsia jotka kärsii jopa veden puutteesta..

Se on kyllä ihan totta. Lienee kuitenkin tällä hetkellä aika mahdoton tavoite toteuttaa : / Kun niitä pakolaisia kuitenkin tänne tulee. Ja niiden asioiden hoito on kallista vaikka oleskelulupaa tai turvapaikkaa ei lopulta saisikaan. Ja tosiasiahan on, että ns. nälkäpakolaisia ei tänne varmaan...
  19. Cecilia Algotsdotter

eilisessä 45min ohjelmassa näytettiin niitä lapsia jotka kärsii jopa veden puutteesta..

En ole sanonut niinkään ettei kenenkään kärsimyksiä saa näyttää. :) En ole kuitenkaan sokea sille, että on olemassa muitakin kärsiviä kuin heitä, jotka näen televisiostani. Me emme voi kuitenkaan adoptoida jokaista kärsivää lasta maailmassa. Aloittajankin tarkoittamassa tapauksessa se...

Yhteistyössä