Taaperoille muumikulhot astioiksi, uusi "trendi"??!

• Viestiketjun aloittaja Blogger
  • Ensimmäinen viesti
Blogger
Nyt kun tulee näitä blogeja katseltua, niin tosi monissa ihan pienetkin taaperot syövät jostain muumikulhoista...en ikinä antais tavallista kulhoa taaperolle, sehän huiskaisee sen hetkessä alas. Onkohan tää joku trendijuttu... Eihän ne painavat mukitkaan ole kivoja pienen pitää ja nostaa.

"..."
mulla 3 ja 5-vuotiaat eikä ole kyllä ikinä astioita huitassut lattialle (vauvaiän jälkeen). Iittalan teemat ja muumit meillä käytössä, eivät myöskään mene kovin herkästi rikki. Itse olen tuon testannut vahingossa montakin kertaa.

noog
Meillä on anoppi joka pojalle ostanut taaperoiässä Muumi-astiaston (kulho, muki ja lautanen + lusikka, haarukka ja veitsi) ja ovat niitä alkaneet käyttää heti omansa saatuaan. Ainutkaan kuppi tai kippo ei ole vieläkään rikki, pojat nyt 12v, 9v ja 5v. Hyvin ovat ainakin meidän perheessämme noiden astioiden käyttö toiminut

"Mievaan"
Meidän taaperomme taisi saada jo kastelahjaksi Iittalan muumikippoja. Niistä on sitten syöty iltapuurot, koska olen olettanut niiden siihen tarkoitukseen annetun.

En uskaltaisi tarjoilla pienelle lapselle mikropuuroa mistään muovikipostakaan, niistähän irtoaa kaiken maailman kemikaaleja.

Kyllä meillä lapset saa ihan samoja astioita käyttää kuin muutkin.. miksi ei :confused: ei meillä ole tainnut lasten takia yksikään muumimuki mennä rikki, kulhoista nyt puhumattakaan. Muumikulhot nimenomaan on musta hyvän mallisia lastenkin syödä. Muumimukit on meillä kahvikäyttöön, niitä ei lapset juurikaan käytä vaan saavat laseista tai kahvattomista mukeista juoda.

Ai? :O

Meillä ne on olleet käytössä kans aina. Ja muutkin posliiniastiat ja Iittalat, ei vain muumit.
JA juurikin ne kulhot- passelin kokoisia minusta.
Muoviastiat tuppas lennellä kevyempinä kyllä, ja siinä vaiheessa kun on ollut kovin epävarmaa vielä lapsen syöminen, siinä on syöttäjä ollut vieressä.

Juomaan opettelivat heti juomalasista, eivät nokkamukista, ajattelin että jääpä se vaihe pois välistä..... Iittalan Kartio laseista :D (alkuun toki niitten snapsiversioista :D)
Tenavat eivät ole onnistuneet rikkomaan ainuttakaan astiaa, minä sen sijaan olen....

Me ollaan paljon saatu lahjaksi- ja käyttöön! En mä ole itse juurikaan 'joutunut' ostamaan astioita ja siksi meillä suomidesignista ruuat nautitaankin :D Vaikka sen muumikupin huutisarvo olis mitä, niin kaakaota siitä meillä juodaan ja tiskataan niinkuin tupperin muovimukiakin.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26192489:
Ai? :O

Meillä ne on olleet käytössä kans aina. Ja muutkin posliiniastiat ja Iittalat, ei vain muumit.
JA juurikin ne kulhot- passelin kokoinen minusta.
Juomaan opettelivat heti juomalasista, eivät nokkamukista, ajattelin että jääpä se vaihe pois välistä..... Iittalan Kartio laseista :D (alkuun toki niitten snapsiversioista :D)
Tenavat eivät ole onnistuneet rikkomaan ainuttakaan astiaa, minä sen sijaan olen....
Mä olen kanssa särkenyt kaksi muumimukia, lapset ei yhtään :xmas:

"Tyttöjen äiti"
Meillä käytetään teeman kulhoja, ihan ilman muumikuviota. :) Ja taapero juo kartio lasista. Voi ei.
Mun mielestä kevyen muovisen astian lapsi voi herkemmin vahingossa tiputtaa tai kaataa.

"ÅÅÅ"
Meillä alkoi 1-vuotias juomaan lasista ja vauvasta asti on syönyt samoista astioista kuin muukin perhe, enkä muista että lapsen toimesta olisi mitään hajonnut... Ja käyttöä varten meillä on kaikki astiat hankittu, aina silloin tällöin saattaa jotain hajota, mutta en jaksa semmoisia murehtia, mitään korvaamattoman arvokkaita astioita en edes kotiini hanki.

"annika"
kyllä meilläkin lapset syö pääosin posliinilautasilta. lautasia menee rikki silloin tällöin mutta yleensä kyse on siitä että lautanen on jäänyt pöydän reunalle ja taapero vetäisee sen alas paikkoja tutkiessaan, rikkoituva lautanen voi siis olla ihan yhtä hyvin mun lautanen, ei taaperon oma.

Meidän tenava on varmaan sit keskivertoa tohelompi tapaus. On 3,5 ja suurimmaksi osaksi tarjoilen hänelle ruoan eteen muovilautasilta. Juomalasit yms on lasia/posliinia kuin muillakin.
Vähintään pari kertaa viikossa kippaa jonkun lautasen (oman tai vieruskaverinsa) lattialle, vahingossa, kyynärpäällään tai jotenkin muuten.

Sit kun on ollut viikon kaks tiputtamatta niin sit saa eteensä oikean lautasen.

Ja joo, meillä käytetään ihan halpisposliiniastiastoa, mut mua ei vaan kiinnosta ostaa kokoajan uusia.

Kyllä meillä muksut syö arabioista ja juo iittaloista - ihan ko niillä merkeillä olis mitään väliä...
Posliinilautasilta siis syö niinko muutkin ja juo oikeista laseista - ikää 1v ja 3v.
Ei oo vielä yhtään särkyny (eiko joo - on 2 arabian arctica kahvikuppia joita käytetää juqurttikippoina, mut ne onki nii kamalat et ei oo välii)

Meillä juuri tuo 3v joi muumimukista maitoa välipalalla.

Lautasina on käytössä Iittalan Teemat ja eilen 2v kuopus paukautti yhden hajalle. Mutta niin kauan kun uusia saa kaupasta, lapset saavat käyttää samoja astioita kanssamme. Ihan yhtälailla mä olen niitä hajalle paukuttanut...elämä on.

kyllä meillä on lapset syöneet ihan samoista lautasista. Kaapissa on 40-50-luvun muumiastioita ( mummolta saatuja ) ja niistäkin lapset syövät. Lapsillehan ne on tehty enkä ole koskaan ymmärtänyt, että jotain astioita säästellään, niin että niitä ei käytetä.

Meillä nuo oli käytössä taaperoilla ja vähän isommillakin. Erityislapset keksivät ruveta heittelemään astioita vasta joskus 4v jälkeen ja sittemmin siirtyivät muoviastioihin. Kuopus-taapero saa kyllä syödä muumilautasista.

Yhteistyössä