Mies ei suostu tekemään lasta vaikka se auttais minunkin kipuihin

• Viestiketjun aloittaja Niisk :(
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";29193064]Minä olen toivonut kolmatta lasta 6 vuotta. Miehen kanta on ollut ei ja olen tyytynyt tägän. Nyt kun kivut ovat jälleen kovat olen alkanut olla sitä mieltä että mies voisi vuorostaan joustaa, tai edes ajatella minun toivetta. Olen ikäänkuin havahtunut. Ja tiedän MYÖS että raskaus rauhoittaa endoa joten veisi kipujakin. Raskaaksi en välttämättä tule. Eniten loukkaa kuitenkin että mies ei ajattele asiaa kuin itsensä kannalta[/QUOTE]

Olet kuusi vuotta halunnut lasta. Mies voi ajatella että kipusi on vain keino yrittää saada hänet suostumaan. Toisaalta jos kipusi ovat kovat eikä mies suostu, niin eikö kohdun/munasarjojen poisto olisi hyvä asia? Ette kuitenkaan ole hankkimassa lapsia. Ehkä poisto on siksi niin kauhea sinusta, koska se tarkoittaisi toivon menettämistä uuden lapsen suhteen?

[QUOTE="a.p";29194373]Olipa fiksua... En minä vain näiden kipujen takia lasta tekisi mutta nämä tuskat on saaneet mut entistä enemmän haluamaan.[/QUOTE]

Miksi sitten miehen pitäisi tehdä lapsi vain kipujen vuoksi?

Keittiönoita
[QUOTE="a.p";29194373]Olipa fiksua... En minä vain näiden kipujen takia lasta tekisi mutta nämä tuskat on saaneet mut entistä enemmän haluamaan.[/QUOTE]
Oleellista kuitenkin on, että sun miehesi ei halua enempää lapsia. Kroonisesti kipuilevana ymmärrän hyvin, että haluaisit päästä kivuistasi eroon. Mutta kun se ei oikein ole syy yrittää painostaa toista uuteen lapseen. Lapsi ei ole kipulääke, joka voidaan vaivan parannuttua laittaa lääkekaappiin. Jos isommat lapset ovat jo koululaisia, niin vauvarumban aloittaminen uudelleen ei ole niin mukavaa. Vaikka miten koittaisit vakuuttaa, ettei miehen tarvitse osallistua lapsen hoitoon, niin väkisinkin se tulisi vaikuttamaan myös miehen elämään.

"a.p"
Ymmärrän Täysin että sitä lasta ei voi tehdä vain kipujen takia. Täysin. On vaan nyt niin toivoton ja kivulias olo että tuntuu että ei se yksi taatiainen voi lapsirakkaille olla mikään ylitsepääsemätön paha.
Ja leikkaus, munasarjojen poisto tarkoittaa vaihdevuosien lyömistä päälle ja hormonikorvaushoitoa loppuelämäksi. En ole siihen valmis

"jepp"
Lapsi on aina iso vastuu! Ei mikään kivun lievittäjä. Hoitovastuulla ei ole mitään merkitystä, vaikka se olis sovittu etukäteen. Toinen vanhempi voi sairastua tai vaikka kuolla, elämästä ei koskaan tiedä. Sun miehes haluaa varmasti auttaa sinua, mutta hän ei halua lisää lapsia! Se on hyvin yksinkertaista.

"henni"
Mikset mene lääkäriin ja pyydä kipulääkkeitä?
Eikö endometrioosia voi osittain hoitaa tähystämälläkin, leikataan niitä oahimpia kiinnikkeitä irti.
Älä sekoita kaksintaistelua lapsen hankinnasta ja sairauden hoitamisesta....

[QUOTE="a.p";29194349]Tiedän, tämä on kinkkinen juttu. Minä olen ollut kauan valmis kolmanteen lapseen, mies ei. Isot on koululaisia, ja kipujen kasvatessa olen herännyt, viimeiset ajat. Mies ei ole herännyt. Ymmärrän toki häntä mutta kun tässä kivuissani en saa nukutuksi enkä voi kuin maata niin kieltämättä mielessä käy onko se yksi lapsi todella niin paha...? Jos se auttaa myös vaimon kipuihin. Huom. Myös.[/QUOTE]

Kinkkinen juttu. Mutta ymmärrän ja olen täysin miehesi kannalla. Lasta ei voi hankkia vain siksi, että toinen niin haluaa. Sen täytyy olla yhteinen päätös. Se ei ole miehen osalta itsekkyyttä tai ajattelemattomuutta sinua kohtaan. Koet että miehesi on itsekäs koska ei halua lasta sinun takiasi, eikö sinusta sitten ole itsekästä että sinä haluat lasta ainoastaan oman itsesi takia? Siksi että SINÄ haluat. Siksi että SINUN kipusi helpottuisivat. Sinulla on jo kaksi lasta ja nyt kipuja on taas noin paljon, kuten itsekin tiedät, raskaus ei endometrioosin hoitajana ole mikään lopullinen ratkaisu. Se ainoastaan viivyttää sen edistymistä.

"henni"
Olet vain pitänyt yllä toivetta vielä lapsesta. Miehesi ei sitä halua.piste. endometrioosillasi ei ole mitään tekemistä sen kanssa että miehesi ei halua lisää lapsia. Piste.
Et ole valmis luopumaan ajatuksesta, koska et pysty ajattelemaankaan vaihdevuosia..

Jos lapsii tahdot lisää, nii sit tarttis uutta miestä.

ma aam
[QUOTE="a.p";29191571]Ei ole ainoa syy, ne muut syyt on ne miksi lapsia halutaan[/QUOTE]

Siis miksi sinä haluat. Miehesihän ei halua kolmatta lasta.

Vaikka ymmärrän, että tilanteesi on tosi ikävä ja kivut kamalia (kokemusta on ), olet silti minusta epäreilu miestäsi kohtaan. Et voi olla vihainen hänelle siitä, ettei halua lisää lapsia. Lapsen saaminen on elämän suurimpia päätöksiä, ja molempien pitää minusta haluta lasta. Muu ei ole reilua lasta kohtaan.

Itsekin olen ollut tavallaan samassa tilanteessa, ja alistuin jo siihen ettei lisää lapsia tule. Sitten mies muutti mielensä, kun lakkasin puhumasta aiheesta ja hyväksyin sen.

"a.p"
Tiedän ettei miehen tarvi suostua!! Ja teille jotka sanotte syö särkylääkettä. Ne ovat tuhonneet vatsani, olen joutunut syömään kovia ja paljon. Radikaalileikkaus vaihdevuosihormoineineen ei ole pikkujuttu. Raskaus+hormonit toi 6vuoden paremman olon ilman jatkuvia kipuja että aikamoinen apu!

Yhteistyössä