Voi tuska noitten pk:n isänpäiväaskartelujen kanssa...

• Viestiketjun aloittaja "jee-jee"
  • Ensimmäinen viesti
voi apua
[QUOTE="niinpä";29180991]Eikö. Oishan se ny kauheeta, jos se kortti menis PILALLE ku laps sen tekee. Välillä riepoo ja lujaa toi homma.[/QUOTE]

Meidän lapsella on tapana hutaista kaikki askartelunsa ja vielä tehdä tarkoituksella eri tavalla kuin ohjeet neuvovat. ("Viivaa pitkin? Ai miksi kun tästä kohtaa on paljon kivempi leikata?) Aika tylsää oli kerran saada kortti, jonka oli suurimmaksi osaksi tehnyt täti ja lapsi päässyt siihen itse tekemään vain jonkun pikkujutun. Meidän lapsen tekeleistä kun todella huomaa onko se tehnyt ne oikeasti itse vai joku ulkopuolinen puolivalmiiksi, sen verran erikoisia virityksiä itse tehdyt ovat:D Mutta minä haluan ne juuri hänen tekeminään.

[QUOTE="niinpä";29180991]Eikö. Oishan se ny kauheeta, jos se kortti menis PILALLE ku laps sen tekee. Välillä riepoo ja lujaa toi homma.[/QUOTE]

Ja vanhemmathan ei tajua, että se pikkupetteri ei tosiaan ole piirtänyt itse korttia vaan aikuinen. Jessus mitä touhua. :headwall:

päikkäritäti
"hieman" kärjistetty juttu. Vanhempainillathan on se paikka missä voi sanoa mielipiteensä,kannan pk:n asioihin - teidän lastahan siellä kasvatetaan!
ainiin tehän ette ole siellä vaan kivempi selän takana parpattaa.

ja pk:n on riippuvaisia kuntanne rahoituksesta,mitä materiaalia on käytettävissä - ilmeisesti kuntanne on aika köyhä kun kärpäsetkin pitää hyödyntää :))

"vieras"
[QUOTE="jee-jee";29180654]Kuinka vaikeeta se ois askarrella jotain oikeesti järkevää niitten kakrujen kanssa? Joka vuosi sieltä tulee joku käsittämätön kartonkiviritys, johon on liimattu pumpulipuikkoja, kakrrkipapereita ja kuolleita kärpäsiä. Oikeesti, mitä noi on??? Jättäsivät askartelematta! Mä sain äitienpäivänä lapsilta halki leikatun vessapaperirullan, jossa oli lehdestä leikattu Jari Sillanpään kuva ja puoli metriä villalankaa. :headwall: Vieläkään ei ole selvinny mikä se oli...[/QUOTE]

Kakru, kakara? Olisikohan lapsi oikea nimitys. Niin, onhan se tietysti kamalaa, kun sinne päivähoitoon alle 1 v tuupattu lapsi, tuo kotiinsa jotain omatekoista. Julma ajatus, ettei siedä oman lapsensa tekemiä asioita. On se sentään jo päivät poissa sun silmistä, yritä nyt itsekin vähän sietää.

"äitiäiti"
[QUOTE="vieras";29181288]Kakru, kakara? Olisikohan lapsi oikea nimitys. Niin, onhan se tietysti kamalaa, kun sinne päivähoitoon alle 1 v tuupattu lapsi, tuo kotiinsa jotain omatekoista. Julma ajatus, ettei siedä oman lapsensa tekemiä asioita. On se sentään jo päivät poissa sun silmistä, yritä nyt itsekin vähän sietää.[/QUOTE]

Kas, että tähänkin keskusteluun koitetaan vetää kotihoidon ylivertaisuus mukaan :D

Viime vuonna isä sai tyynynliinan, johon oli painettu kangasväreillä jotain. Nyt leipoivat keksejä ja korttiin oli painettu jollain valmiilla "palikalla" pari kuvaa ja sisälle lapsi piirtänyt itse ja kertonut mitä isä osaa hyvin ja se oli sinne hoitajan toimesta kirjoitettu. Repesin kyllä nauramaan sen luettuani, hauska idea :D

isätön lapsi
meillä taas tuottaa päänvaivaa se, ettei lapsilla ole isää, mutta silti haluavat "isälle" tehdä mieluummin kuin papalle. Mulle olis äitinä kaikkein mieluisin lapsen itsensä tekemä kortti, pelkkä kortti. Viimeksi sain lapsen maalaaman kulhon, se oli söpö.

minusta
parhaita isän- ja äitienpäiväkortteja ovat olleet ne, joissa hoitaja on kirjoittanut ylös lapselta kysyttyjä asioita vanhemmasta ja tarina on liimattu askarreltuun taustaan.

Pienen parivuotiaan lyhyestä tokaisusta kuusivuotiaan piiiitkäään sanailuun. Nuo ovat varmaan hoitajillekin aika antoisia ylöskirjoitettavia ;)

LaMamanMorbid
[QUOTE="henni";29181579]Laita korkkaamattoman vessapaperirullan sisään uusin tekniikanmaailma, moottoripyörälehti, tms, kortti mukaan jossa teksti - iskälle vähän omaa laatuaikaa![/QUOTE]

Tässä on kyllä kieltämättä ideaa!!!! =D

dera
Liimaappa itte sen tahmasormen kanssa jotain, joka kirkuu joka lehtikuvan kohdalla: "ätee, ätää, anna laittaa tuttokuva" jotain. Tsemppiä päiväkotityöskentelyyn!

Ei vaan, oikeasti se on hauskaa;)

"vieras"
Voi että, mä taas odotin innolla niitä päiväkodissa tehtyjä äitienpäivä- ja isänpäiväkortteja ja -lahjoja kun lapsi aloitti päiväkodin. :D Olin ehkä pikkasen kateellinen miehelle kun isänpäivä oli ensin. :D

Edelleen odotan niitä ja nyt jo 2v osaa kuiskia mulle mitä on askarrellut isälle. :D Nyt on lapsikin ihan innoissaan!

Meillä oli ensimmäinen isänpäivälahja itsetehty keksi ja äitienpäivälahja oli itsekoristellussa laatikossa oleva itsetehty helminauha. :)

"Sirkkeli"
[QUOTE="jee-jee";29180654] Mä sain äitienpäivänä lapsilta halki leikatun vessapaperirullan, jossa oli lehdestä leikattu Jari Sillanpään kuva ja puoli metriä villalankaa. :headwall: Vieläkään ei ole selvinny mikä se oli...[/QUOTE]

Ei helevetti :D

"vieras"
[QUOTE="vieras";29181288]Kakru, kakara? Olisikohan lapsi oikea nimitys. Niin, onhan se tietysti kamalaa, kun sinne päivähoitoon alle 1 v tuupattu lapsi, tuo kotiinsa jotain omatekoista. Julma ajatus, ettei siedä oman lapsensa tekemiä asioita. On se sentään jo päivät poissa sun silmistä, yritä nyt itsekin vähän sietää.[/QUOTE]

Herranjumala, pitikö se tähänkin ketjuun tulla huutelemaan, että TYÖSSÄKÄYVÄT äidit haluaa vaan lapsistaan eroon laittamalla heidät hoitoon.

Enemmän ja enemmän alan olla sitä mieltä, että kotiäitien älykkyysosamäärä ei vastaa nykypäivän odotuksia. Siksi te ette kai töissä olekaan.

Mä haluaisin nähdä kuvan äitien- tai isänpäivänkortista jossa on kuolleita kärpäsiä, pumpulipuikkoja tai Jari Sillanpään kuva :) Joo, tehdään tästä kamalien äitien- ja isänpäiväaskartelujen ketju! :) I dare you...

Ihan vaan vinkiksi: Jos päiväkodin askartelut ei kelpaa niin aina voi suunnitella ja askarrella kotona paremmat :)

Wieruus
Täällä puolisoni tulee saamaan hienot askartelut lapsilta. Päivökodeissa panostetaan noihin lahjoihin oikeasti. Kiitos ihanan henkilökunnan!
Ja lisöksi järjestävät kakkukahvit ja iltaohjelmaa iseille. Ja äitienpäivän äideille.

Täällä on kyllä päivähoidossa tehdyt askartelut olleet ihan järkeviä.Mm äitienpäiväksi sain lapsen koristeleman kahvimukin :)
Minä sain viime äitienpäivänä kukan, ja sen pienen ruukun oli poika itse .... öö, mikä sana se nyt onkaan kuvaamaan, kun ruukku maalataan ensin, sitten siihen laitetaan ohut servietti (tässä tapauksessa Marimekon Unikko) ja sitten lakkaa päälle? No kuiteskin, tällä kivalla tyylillä koristeltu ruukku. Vähän kerhotäti nauroi, että kukka on Juoru, mutta kun se kasvaa niin hyvin :D Tässä pöydällä on edelleen, ja aivan ihana muisto on.

Ei se jokavuotinen korttien tai lahjojen keksiminen ole yhtään sen kivempaa. Varsinkin kun nykyisin huomaa selvästi, että vanhemmilla on into laittaa roskiin kaikki mikä ei itseä miellytä. Terv. hoitaja
Niin että kaiken muun lisäksi teidän pitää olla kuule selvillä käsityö- ja askartelutrendeistä. Eikö sinne päiväkotiin muka tule alan lehtiä? :O

vaikka
Mä olen koittanut töissä keksiä sellaisia askarteluja, että niille olis jotain käyttöäkin. Tänä vuonna maalattiin mukit iseille. Joskus ollaan maalattu t-paidat tai tyynyliinat, äideille ostoskassit. Mutta musta itsestä on kiva saada ihan mitä vaan lapsen tekemää, ajatus on tärkein.
Olisi ihana saada vaikkapa kirjanmerkki, olisi käyttöä ja ei ole kalliita materiaalikustannuksia.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi

Yhteistyössä