Voi tuska noitten pk:n isänpäiväaskartelujen kanssa...

• Viestiketjun aloittaja "jee-jee"
  • Ensimmäinen viesti
"jee-jee"
Kuinka vaikeeta se ois askarrella jotain oikeesti järkevää niitten kakrujen kanssa? Joka vuosi sieltä tulee joku käsittämätön kartonkiviritys, johon on liimattu pumpulipuikkoja, kakrrkipapereita ja kuolleita kärpäsiä. Oikeesti, mitä noi on??? Jättäsivät askartelematta! Mä sain äitienpäivänä lapsilta halki leikatun vessapaperirullan, jossa oli lehdestä leikattu Jari Sillanpään kuva ja puoli metriä villalankaa. :headwall: Vieläkään ei ole selvinny mikä se oli...

"mmm"
[QUOTE="jee-jee";29180654]Mä sain äitienpäivänä lapsilta halki leikatun vessapaperirullan, jossa oli lehdestä leikattu Jari Sillanpään kuva ja puoli metriä villalankaa. :headwall: Vieläkään ei ole selvinny mikä se oli...[/QUOTE]

:D :D Oikeesti?

"marianna"
no en mä ole koskaan ajatellut että niiden pitäisi siellä mitään kovin järkevää askarella,isoin juttuhan siinä on se kun muksut viikon hautoo salassa niitä tekeleitään.

hertto
Meillä askarrellaan kortit kotona, kun ei ole päiväkodissa lapset. No mut 3,5 vuotiaan päivän kohokohta on, että pääsee liimaamaan. Joten me liimaillaan. :D Isänpäiväkortti on aikas järkevä, kun mä leikkasin ja lapsi liimas. Mut noi kavereille tehdyt ystävänpäiväkortit (joo meillä oli jo ystävänpäivä), noh, niissä on paljon juttuja liimattuna. Pääasia, että lapsella on kivaa. :)

werl
q[QUOTE="jee-jee";29180654]Kuinka vaikeeta se ois askarrella jotain oikeesti järkevää niitten kakrujen kanssa? Joka vuosi sieltä tulee joku käsittämätön kartonkiviritys, johon on liimattu pumpulipuikkoja, kakrrkipapereita ja kuolleita kärpäsiä. Oikeesti, mitä noi on??? Jättäsivät askartelematta! Mä sain äitienpäivänä lapsilta halki leikatun vessapaperirullan, jossa oli lehdestä leikattu Jari Sillanpään kuva ja puoli metriä villalankaa. :headwall: Vieläkään ei ole selvinny mikä se oli...[/QUOTE]

erftg
oman nimen oli kirjoittanut [QUOTE="jee-jee";29180654]Kuinka vaikeeta se ois askarrella jotain oikeesti järkevää niitten kakrujen kanssa? Joka vuosi sieltä tulee joku käsittämätön kartonkiviritys, johon on liimattu pumpulipuikkoja, kakrrkipapereita ja kuolleita kärpäsiä. Oikeesti, mitä noi on??? Jättäsivät askartelematta! Mä sain äitienpäivänä lapsilta halki leikatun vessapaperirullan, jossa oli lehdestä leikattu Jari Sillanpään kuva ja puoli metriä villalankaa. :headwall: Vieläkään ei ole selvinny mikä se oli...[/QUOTE]

kahvikirahvi
[QUOTE="Vieras";29180776]Mieluummin mitä tahansa lapsen itsensä tekemää kuin joku aikuisen tekemä askartelu johon on vaan kirjotettu lapsen nimi.[/QUOTE]

Samaa mieltä.

Mä olen koittanut töissä keksiä sellaisia askarteluja, että niille olis jotain käyttöäkin. Tänä vuonna maalattiin mukit iseille. Joskus ollaan maalattu t-paidat tai tyynyliinat, äideille ostoskassit. Mutta musta itsestä on kiva saada ihan mitä vaan lapsen tekemää, ajatus on tärkein.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";29180776]Mieluummin mitä tahansa lapsen itsensä tekemää kuin joku aikuisen tekemä askartelu johon on vaan kirjotettu lapsen nimi.[/QUOTE]

Vielä ei tosiaan ole valjennut, että mitä ihmettä ne avuliaat työntekijät luulevat lapsen siinä oppivan, jos aikuinen tekee kaiken. Toinen ärsyttävä tekijä on se, että jos ei anneta lapsen luovuudelle/ehdotuksille mahdollisuutta, vaan aina tulee tehdä tarkalleen ohjeen mukaan.

"niinpä"
[QUOTE="vieras";29180929]Vielä ei tosiaan ole valjennut, että mitä ihmettä ne avuliaat työntekijät luulevat lapsen siinä oppivan, jos aikuinen tekee kaiken. Toinen ärsyttävä tekijä on se, että jos ei anneta lapsen luovuudelle/ehdotuksille mahdollisuutta, vaan aina tulee tehdä tarkalleen ohjeen mukaan.[/QUOTE]

No joissain kouluissa kun ne opet haluaa, että kaikki on avustajan valmiiksi piirtämiä :( Mut onhan se kiva, että koko kylän isät/äidit saa avustajan tekemän kortin.
Ku koitat ehdottaa, että jospa ne kakrut sais ihan ite tehdä tai edes piirtää ite sen kaavan avulla niin ei käy.

t. yks avustaja (joka taasen piirsi isäinpäiväkortit valmiiksi)

[QUOTE="niinpä";29180969]No joissain kouluissa kun ne opet haluaa, että kaikki on avustajan valmiiksi piirtämiä :( Mut onhan se kiva, että koko kylän isät/äidit saa avustajan tekemän kortin.
Ku koitat ehdottaa, että jospa ne kakrut sais ihan ite tehdä tai edes piirtää ite sen kaavan avulla niin ei käy.

t. yks avustaja (joka taasen piirsi isäinpäiväkortit valmiiksi)[/QUOTE]

:O

[QUOTE="Pph";29180972]Antakaa vinkkejä milla askartelu on hyvä?[/QUOTE]

Ite olen omien kanssa tehnyt ja töissä myös esim. valokuvakehykset (ne on koristeltu helmillä tms), niitä tyynyliinoja, paitoja, ostoskasseja (maalattu kangasväreillä), maalattu keramiikkaväreillä mukit. Toki nuo mukitkin joutuu nykyään pyytämään kotoa, mutta mielellään perheet niitä nytkin toivat. Toiset ostivat uuden, toiset toivat kotoa vanhan. Sama paidoissa ym. Poika oli tehnyt tarhassa pilttipurkista tuikkulyhdyn.

Sinä nyt joatin ideoita.

Yhteistyössä