Onko muita joilla on aina tähän aikaan kuusta rahat loppu?

• Viestiketjun aloittaja köyhä yh-äippä
  • Ensimmäinen viesti
köyhä yh-äippä
Lapsilisiä odotellessa... :D Onneks lapset on päiväkodissa ni saavat ruuat ym. Ja äitini ostaa vaipat ja syömään päästään viikonloppuisin ja välillä viikollakin äitini luokse. :)

"vieras"
No ei. Mikäs aika tämä on olla rahaton, yleensähän ihmiset saa kuun vaihteessa tuloja. Et kai sinä pelkillä lapsilisillä elä? Kai olet töissä kun vaippaikäisiä lapsia päiväkodissa pidät?

Opiskelijana rahat oli tiukilla, joten juuri ennen opintotukipäivää ei välttämättä juuri mitään tilillä ollut. Koskaan ei kuitenkaan sillä tavalla ole rahat loppuneet, ettei olisi rahaa pakollisiin menoihin ollut.

Surullista, jos aikuinen ihminen elää ihan kädestä suuhun. Kyllä minusta jotain puskuria pitäisi koittaa kerätä, kun lapsiakin on.

"vieras"
Sivuhuomautuksena että suomessa on jo yli 700 000 köyhyysrajan alapuolella olevaa. Kertoo jostain ja jotain päättäjien toimesta kun pitää lastensairaalakin rakentaa kerjäysvaroin, valtiolta silti löytyi antaa somaliaan 35 000 000. tuosta vaan. Tukipaketteihin 9 000 000 0.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä yh-äippä;29190073:
Lapsilisiä odotellessa... :D Onneks lapset on päiväkodissa ni saavat ruuat ym. Ja äitini ostaa vaipat ja syömään päästään viikonloppuisin ja välillä viikollakin äitini luokse. :)
Siis ne syö siellä päikyssä joskus klo:11-12, ja koko iltana ei saa kotona ruokaa vai?:eek:
Toihan on ls-asia!!

Wieruus
Sen verran jäi keskiviikkona laskujen maksun jälkeen että ilman yllätysmenoja pärjätään seuraavaan tuloon. Onneksi olemme oppineet käyttämään rahaa tulojen mukaan ja sitä on aina sopivasti. Paitsi ei suurempiin yllätyksiin.
=)

"vieras"
Minulla on tilipäivä viikon kuluttua, nyt alkaa olla vähän finaalissa rahat käyttelytililtä, on ollut tavallisuudesta poikkeavia menoja tässä kuussa. Vielä ei ole pakko jemmarahoihin koskea kuitenkaan.

No ei kyllä ole rahat loppu vielä. Vasta se tili tuli yhdeksän päivää sitten. Ennen kyllä oli aina rahat loppu, ja vaikka tulot on vieläkin pienet niin nyt onneksi ei :)

Jonkun kommentti tuolla oli ihan tottakin; vaikka lapsesi söisivät päiväkodissa niin tarvitsevat he kyllä ruokaa kotonakin sen jälkeen. Toivottavasti saavatkin. Päivällinen ja iltapala pitää vielä kuitenkin syödä.

köyhä yh-äippä
No kyllähän nyt aina muroja ja puuroa löytyy kaapista että ei joudu lapset nälässä olemaan. :D Ja päästään äitini luokse syömään. Kelan rahat tulee aina kuun alussa ja niistä pitää vuokra ja laskut maksaa.

Toivottavasti tää on siis provo, mutta kai sä nyt käsität että ei lapset nyt yli kahta viikkoa kyllä voi elää kotona pelkillä muroilla ja puurolla. Murot ylipäänsä on aika kallista ruokaa syöttää noin niinkun aterian korvikkeena, muropaketin hinnalla teet melkein jo makaronilaatikon, josta riittäisi monta kertaa ruokaa sinulle ja lapsillesi. Selvästi tarvitset muutakin apua elämänhallinnan kanssa kuin sen että äiti kustantaa kaiken, toivottavasti myös haet sitä.

On,mutta se on jo toinen juttu miksi..Lapsille on kyllä ruokaa ja muut perustarpeet..siinä mielessä ei hätää.

Lopputili meni laskuihin ja lainoihin.Liitto saakutti sössi mun pvrahani-joten joudun taas odottelemaan...Naurattaa sisäänpäin!

Wieruus
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä yh-äippä;29190391:
Ja siis varmaan vien lapset äitini luokse taas koko viikonlopuksi.
Hienoa että lapsesi saavat luoda hyvän suhteen isovanhempaansa. Monessa perheessä tälläistä mahdollisuutta ei ole.

m..
pakko kommentoida... itse olen huomannut koska välilä rahaa on enemmän ja siitä voi törsätä ja välillä mennään aikas pienellä eli itsessäni olen huomannut että kyllä ihminen (minä ainakin) suhteuttaa menot ja tulot ja miettii rahan käyttöä silloin kun sitä ei ole ylimaallisesti.. ja niille joilla on pienet tulot miettikää tarkkaan mitä ostatte jos sen olette jo tehneet voisiko miettiä mistä tuloja saisi lisää..?

"Realisti"
[QUOTE="vieras";29190219]Sivuhuomautuksena että suomessa on jo yli 700 000 köyhyysrajan alapuolella olevaa. [/QUOTE]

Niin, _suhteellisen_ köyhyysrahan alapuolella. Kahden lapsen yh saa tarvittaessa toimeentulotukea niin, että asumiskulujen ja muiden hyväksyttävien menojen (esim. lääkekulut, kotivakuutus, lasten hoitomaksut) jälkeen jää kuussa vielä noin 1000 (tuhat!) euroa käyttörahaa.

Jos tuhat euroa kuussa ei riitä edes hemmetti lasten ruokiin, niin vika ei todellakaan ole avustusten määrässä vaan vain ja ainoastaan siinä ettei ihminen osaa käyttää rahaa. On ihan oma valinta jos ne rahat tuhlaa johonkin muuhun, tai on tuhlannut ne jo etukäteen ja nyt joutuu makselemaan lainoja. Siinäpä kärsii, harmi vaan että lapset kärsii samalla.

pienituloinen
no tavallaan loppu, on meillä ruokaan vielä rahaa 30€ (ens pe tulee miehen palkka), ja hätäsäästöjäkin on. Mutta siis, kyllä mun rahat loppuu melkeinpä samana päivänä kun ne tulee ja maksan kaikki laskut, lainat ja pistän säästöön.

Yhteistyössä