Helmikuiset 2021

Hei kaikki Mä en vielä uskalla listoille tulla, mutta tein tänään testin jossa selkeä haamu kp31 menossa, menkkojen pitäis alkaa tänään tai huomenna viimeistään. Nyt haluaisinki tietää, näkyyköhän digissä jo viikot vai ei? Pelottaa niin tehdä viikkotesti, joka näyttäisiki sitten ei raskaana

Edit: Viikkodigi sen takia et halun yllättää miehen sillä ku tulee töistä
Ootko laskeskellut että mihin päivään osuisi laskettu aika? :)
 
Mulla meni muutama yö sitten vasen puoli niskasta tosi jumikipeäksi (ei oo näin pahasti ennen mennyt). Välillä saan sitten toispuoleisen migreenityyppisen päänsärynkin jumisen hartian takia. Illalla jo tuntu, että tuloillaan on ja otin parasetamolia 1g nukkumaan mennessä. Mut sit kumminkin heräsin klo 2.30 järkyttävään pään jyskyttämiseen. Otin sit taas uuden grammasen lääkettä, mut meni 1,5 h, että alkoi helpottamaan sen verran, että unta sai. Oksentaakin piti yöllä osittain säryn ja osittain raskauspahoinvoinnin vuoksi.. Tänäänkin pitänyt ottaa jo 2x 1g parasetamolia, kun koko ajan meinaa alkaa jyskyttämään.. Hitsit, kun ei voi buranaakaan ottaa.. No niskat on jo vähän paremmassa kunnossa kyllä, joten jospa se tästä.

Pahoinvoinnin huomaan tänään pahentuneen. Ja tein vielä yhden testinkin, tällä kertaa 2h rakossa olleesta päiväpissasta, ja nyt tuli oikein kunnolla tumma viiva. Ns. "leffaviivat" :) Aiemmat oon tehnyt aamupissasta, ensin hyvin haalean, pari päivää siitä tummemman. Jospa mä jätän testaamisen tähän. Koitan elää luottamuksessa.

vaimo85 & salamatkustaja rv 6+1
 
vierailija
Laskujen mukaan 13.2. Plussasin siis eilen, ja varmaan tuleva viikko menee käyttäessä vielä viimeiset r-testit Vaikka nyt on ollu kivasti tuntemuksia, niin pelottaa ihan kamalasti että kävis vielä jtn Millä fiiliksillä muut?
Täällä nyt menkat reilun viikon myöhässä ja 3 positiivista testiä :) Jännittää myös, ettei menis vaan kesken tai olis tuulimunaa/kohdunulkoista. Onneks meillä on 1,5 viikon päästä varhaisultra niin päästään näkemään vähän tilannetta ja toivottavasti sulkemaan nuo 2 jälkimmäistä pois.

6+0, la 7.2
 
  • Tykkää
Reactions: Luumupuu_
Täällä nyt menkat reilun viikon myöhässä ja 3 positiivista testiä Jännittää myös, ettei menis vaan kesken tai olis tuulimunaa/kohdunulkoista. Onneks meillä on 1,5 viikon päästä varhaisultra niin päästään näkemään vähän tilannetta ja toivottavasti sulkemaan nuo 2 jälkimmäistä pois.

6+0, la 7.2
Jep! Veikkaan, että jos loppuviikosta vielä kaks viivaa tulee ja vahvistuu niin loppuu testaaminen kans siihen :D

Mulla ei varmaan toivoo siitä että pääsis varhaisultraan vielä ennen juhanusta vaikka kuinka haluais :( Mietittiin miehen kans, että kerrotaanko perheelle jo ennen sitä, ja tultiin siihen tulokseen että kerrotaan, koska hänen perhe asuu toisella paikkakunnalla ja sopivasti olemme sinne menossa juhannuksena :) Silloin saa kasvotusten kertoa ❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Luumupuu_
Mä olin ihan varma että tää raskaus on menossa kesken, kun pe oli taas tiputtelua. Mut sen jälkeen ei mitään. Inhottavaa kun on koko ajan sellainen epävarma olo, että mihin suuntaan tää on menossa vai eikö mihinkään. Hirvee väsymyskin ja tänään tullut pari kertaa sellainen olo, että lentääkö oksennus vai ei. Mut mä pelkään hulluna oksentamista, niin pidättelen niin kauan kuin mahdollista. :ROFLMAO:

5+6
 
Hei miten olette muuten kertoneet/miten tulette kertomaan omille vanhemmille raskaudesta? Me nähdään juhannuksena miehen vanhemmat, kun asuvat toisella paikkakunnalla ja halutaan yllättää uutisella ❤ Kyseessä on heidän ensimmäinen lapsenlapsi. Ideoita? :X3:
 
Heippa kaikille,

minäkin liityn tänne mukkaan, haamu testattu aamulla pc:llä ja illalla toinen, sekä tein digi testin vielä perään, plussaa näytti :love: Nyt siis 3+6, laskettua näyttäis 15.2.

Ennestään kotoa löytyy pojat 2v8kk ja 9kk.

Voi että tämä alku varsinkin on niin pelottavaa aikaa, vaan ei se auta, kun yrittää nauttia ja ajatella, että kaikki menee hyvin <3

15.2/Kindness/3.lapsi/kpks
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Hei miten olette muuten kertoneet/miten tulette kertomaan omille vanhemmille raskaudesta? Me nähdään juhannuksena miehen vanhemmat, kun asuvat toisella paikkakunnalla ja halutaan yllättää uutisella Kyseessä on heidän ensimmäinen lapsenlapsi. Ideoita?
Moi!
Me kerrottiin eilen miehen vanhemmille, joille tää olisi ensimmäinen lapsenlapsi. Paketoitiin isoon pahvilaatikkoon vaippoja, pari tuttia ja muutama pieni vauvan vaate. :) He avasivat paketin yhdessä ja yllättyivät kyllä totaalisesti :)

6+1, la 7.2
 
Hei miten olette muuten kertoneet/miten tulette kertomaan omille vanhemmille raskaudesta? Me nähdään juhannuksena miehen vanhemmat, kun asuvat toisella paikkakunnalla ja halutaan yllättää uutisella Kyseessä on heidän ensimmäinen lapsenlapsi. Ideoita?
Me oltiin eilen mun vanhemmilla käymässä ja tarkoitus oli kertoa vasta juhannuksena, mutta sitten äiti täräytti nähneensä unta siitä että olin raskaana niin tunnustin sitten.

Edellisellä kerralla kerrottiin jouluna ja silloin annettiin lahjaksi kynttilä ja joku pastillirasia, missä luki maailman paras isoäiti/isoisä.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: vaimo85 ja Enerisa3
Tässä on lista johon voidaan kirjata Helmikuisia. Laskettuaika, nimimerkki, monesko lapsi on ja synnytyssairaala. Laitelkaa vaikka punaisella niin erottuu paremmin. Jos ei halua kertoa jotakin niin voi vaikka skipata sen kohdan yli.

Helmikuiset 2021!
30.1. /vaimo85/5.lapsi/HUS
2.2. / Sofia90/2.lapsi/PHKS
2.2/miilu/6. lapsi/KYS
2.2./parsis_/2.lapsi/VKS
4.2./ Hopeanuoli/ 1.lapsi
6.2./ Amanda82 / 4.lapsi
7.2 / Matilda! / 2. lapsi / Tays
8.2./ voittamaton / 2.lapsi / TYKS
10.2/ lauraida / 1. Lapsi
10.2./dille82/10.lapsi/kys
11.2./Luumupuu_/2. lapsi/TAYS
11.2./Sinikukkanen/2. lapsi/Oys
15.2/ nenni26/2.lapsi/ppshp
Mä voisin nyt uskaltaa kans liittyä listoille :) Elikäs 7.2/1 lapsi/HUS :)

Linda
 
Mä voisin uskaltaa mukaan listoille.. Just soitin neuvolaan ja ilmoitin raskaudesta, jännittävää! :love:

Mulla on suuri ongelma, kun meillä olis työporukan kekkerit viikonloppuna, enkä tiedä mitä keksisin.. Jos en juo, ne epäilevät heti :D Jos en tule, pitää olla todella hyvä syy. Syy ei voi olla kuume ja flunssa, koska sitten en saa mennä töihin maanantaina :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

LA 10.2/1. Lapsi
 
@PIKKUMAMI85 oon pahoillani

Tervetuloa uusille

Me koitetaan venyttää kertomista niin pitkälle kun se vaan on mahdollista. Vastaanotto vauvauutisille eksta lapsesta lähtien ei kaikilla ole ollut paras. Joten ei haluta pahottaa mieltämme. Varsinkaan näin alussa jos menee kesken/ei ole koko vauvaa. Eikä oo kertaakaan kerrottu mitenkään muuten kuin "meille tulee vauva."

Omat olot edelleen samanlaiset kuin aikaisemmin. Neuvolaan soittelen ehkä ens viikolla joa vielä on kyydissä pysynyt. Ens viikolla tosin on hammasläökäri, jonne pitää soitella onko ok jos sinne menen, pystyykö tekemään mitä suunniteltu.
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Hei miten olette muuten kertoneet/miten tulette kertomaan omille vanhemmille raskaudesta? Me nähdään juhannuksena miehen vanhemmat, kun asuvat toisella paikkakunnalla ja halutaan yllättää uutisella Kyseessä on heidän ensimmäinen lapsenlapsi. Ideoita?
Meillä minä ja siskoni alettiin odottaa molemmat esikoisia samoihin aikoihin, itsellä hoidoilla ja siskolla luomusti. Meidän äidille kerrottiin molemmat heti ihan viestillä, mutta meidän isälle annettiin lahjaksi Mauri Kunnaksen isovanhempien kirja tai siis kaksi! Siskoni asuu ulkomailla niin minä annoin molemmat kirjat samalla kertaa :)
 
Meillä tietää kolme parasta ystävää jo tästä raskaudesta. Vanhemmat ja meidän lapset eivät tiedä. Isommat pojat jo sen verta isoja, että vähän salailun puolelle kyllä menee täällä kotosalla ollessa etteivät hoksaa itestään.. :D Vanhemmillemme oon kyllä jo joskus aiemmin vihjannut, että saatetaan vielä viidettä lasta yrittää. Ettei nyt totaaliyllätyksenä tule tämä raskaus. Ihmisten reaktiot vaan on aina hyvin moninaisia, jos perheessä on jo enemmän kuin kolme lasta. Ja meillä kun kaikki neljä on vielä poikia, niin aina välillä kuulee näitä tosi tyypillisiä kommentteja et "Kait te vielä tyttöä yritätte?". Mulla nousee niskakarvat pystyyn aina näistä kommenteista. Mulle, kun on lähtökohtaisesti ihan sama tuleeko tyttö vai poika.
 
Mä voisin uskaltaa mukaan listoille.. Just soitin neuvolaan ja ilmoitin raskaudesta, jännittävää!

Mulla on suuri ongelma, kun meillä olis työporukan kekkerit viikonloppuna, enkä tiedä mitä keksisin.. Jos en juo, ne epäilevät heti Jos en tule, pitää olla todella hyvä syy. Syy ei voi olla kuume ja flunssa, koska sitten en saa mennä töihin maanantaina

LA 10.2/1. Lapsi
Minä olen sanonut, että on ab-kuuri päällä, että pitää olla juomatta tai allergialääkitys tämän siitepölyn takia, ettei voi samaan aikaan nauttia alkoholia. Myös voi vedota siihen, että on autolla liikkeellä. Mikä vaan itsestä tuntuu helpoimmalta. :) :unsure:
 
Minä olen sanonut, että on ab-kuuri päällä, että pitää olla juomatta tai allergialääkitys tämän siitepölyn takia, ettei voi samaan aikaan nauttia alkoholia. Myös voi vedota siihen, että on autolla liikkeellä. Mikä vaan itsestä tuntuu helpoimmalta.
Ei ne varmaan usko kumpaakaan, varsinkin kun tarkoitus on mennä yön yli reissulle :D Vähän mietin et feikkaisinko ruokamyrkytystä XD Toinen vaihtoehto että kertoisin yhdelle työkaverille raskaudesta, joka tietää että ollaan yritetty, ja se auttais mua salaamaan et juon alkoholittomia juomia :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä