Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Onko kellään kokemusta saako yhdistelmäseulonnan tulokset tietää heti samalla käynnillä kun se niskapoimu ultra on? (Verikoehan otetaan jo aiemmin) vai kestääkö siinä vielä kun nämä tulokset jotenkin yhdistetään?
Ajattelin jos oltas vasta tän seulonnan tuloksien jälkeen kerrottu läheisille raskaudesta mutta jos laskin oikein olisi np ultra joulua edeltävällä viikolla ja jos tuloksia ei kerrota heti niin...joulusta tulee tosi hankala ilman että esim mun vanhempani tietäisi. Haluaisin kertoa ennen joulua. Rakastan graavilohia ja mätiä ja he tietävät sen niin jopas ihmetyttää sitten jos en noita syö.
Voishan sitä ennen tota seulaakin kertoa mutta en tiiä, jos siellä onkin jotain hälyttävää.
Ootteko te jo kertonut omille vanhemmillenne/millon kerrotte?
Moikka! Olen ihan uusi jäsen täällä. Kävin tänään ekaa kertaa neuvolassa, ja heti sen jälkeen varasin ajan nt-ultraan. Joulun pyhien vuoksi en saanut aikaa siihen mihin halusin/neuvolassa suositeltiin, koska lähes kaikki ajat oli jo menneet, ja jouduin ottamaan ajan 5pv myöhemmäksi, eli siten, että viikkoja on täynnä jo 13+3. Onko muita joilla näin pitkällä tuo ultra? "Turvallisintahan" olisi, jos se olisi n. puolessa välissä tuota 11+0 ja 13+6, mutta sellainen ei nyt mitenkään onnistunut
Pieni päivitys kuulumisiin, eli eilen oli varhaisultra ja suureksi yllätykseksi saimme kuulla odottavamme kaksosiamolemmat omilla istukoillaan ja molempien sydämmenlyönnit näkyivät hienosti. Raskauden kesto olikin noin viikon vähemmän kuin oli arvio viimeisten kuukautisten perusteella, eli nyt olisi 6+3.
Yllätys tämä monikkoraskaus tosiaan on, kun kummankaan suvussa ei suuremmin kaksosia ole, joten emme yhtään ajatelleet sen mahdollisuutta. Tuntuikin hetken kuin olisin jossain piilokamerassa ollutMutta lääkärin mukaan ikä lisää monikkoraskauden todennäköisyyttä, ja ikäähän on nyt 38 v.
Täällä taisi olla aiemmin keskutelua puolison mukana olosta ultrissa ja neuvolassa. Nyt ainakin meidän kokemus oli, että ihanaa kun isäkin sai tämän uutisen ja kokemuksen samanlaisena kuin minä itse. Toki raskaus on molemmille ensimmäinen ja siten molemmille kaikki on uutta ja ihmeellistä.
Siis ymmärsin, että se pitää nimenomaan ottaa tuon 11+0 ja 13+6 välisenä aikana, muuten ei ole luotettava? Sitten jos menen sinne niin, että arvioidut viikot on 13+3 ja jos ne onkin laskettu väärin.. Eli jos olisinkin jo pitemmällä. Neuvolassa sanottiin että kannattaa ottaa noiden viikkojen puolesta välistä aika, niin varmasti osuu oikeiden viikkojen sisään..Miten ajattelit että olisi turvallisempaa aikaisemmin? Itse taas ajattelisin että paremmin näkee myöhäisempänä ajankohtana ja niskaturvotus rajat vaihtelee raskausviikkoken mukaan, ne siis otetaan huomioon.
Siis ymmärsin, että se pitää nimenomaan ottaa tuon 11+0 ja 13+6 välisenä aikana, muuten ei ole luotettava? Sitten jos menen sinne niin, että arvioidut viikot on 13+3 ja jos ne onkin laskettu väärin.. Eli jos olisinkin jo pitemmällä. Neuvolassa sanottiin että kannattaa ottaa noiden viikkojen puolesta välistä aika, niin varmasti osuu oikeiden viikkojen sisään..Itselle kaikki on uutta kun ensimmäinen raskaus, joten otan kaikki neuvot niin kirjaimellisesti
![]()