11-hoidot

Heippa!

Tänään taas OYS:ssa käyty; Nyt oli alkanut rakkuloita kehittyyn. Saan aloittaa torstaina ovistestit ja toivoa että se ovulaatio sieltä tulis!

Eli mulle voi pävittää 1.IVF 1.PAS vko 24 (toivottavasti)
jos ovista ei tuu niin sit hoidot jatkuu syksyllä.
 
Apua! Mitähän ihmettä tämä nyt on olevinaan? Kävin siis siellä hcg-testissä 1.6 jolloin tulos oli 17 ja hoitaja arveli, että kyseessä on ollut kemiallinen raskaus. Menkatkin on tullu ihan suht reiluna. Ainut ero tavallisiin menkkoihin, että on tullu lähinnä puhtaana verenä eikä juurikaan niitä limakalvon kappaleita ja nää mnekat on jatkunu hilaisena vuotona aika pitkään. Tein äsken huvikseni raskaustestin apteekin omalla testillä ja testi-ikkunaan tulikin hentoinen viiva!! meniköhän testi mönkään vai voisiko se tarkoittaa, että olen sittenkin raskaana? Uusi verikoe on ylihuomenna 8.6. Silloin saadaan ainakin varmuus asiaan. alkion siirrosta on nyt 19 päivää.
 
Lo
Syssyy!!! Piti tulla kurkkimaan joko olet testaillut!?

Miten muilla piinailijoilla? Hiljaista on täälläkin ollut viime päivinä. Liekkö kesä ja helle vaikuttanut asiaan :)

( . ) Ensimmäistä kertaa tuntuu, että voisin ollakin raskaana..on nimittäin ollut sellasta juilimista ja tuikkimista..ja sitten se pp4 oli semmoset menkkakivut ja huonot olot, että oksat pois. Voi olla, että nyt tipahdetaan kovaa ja korkeelta jos ei onnistunutkaan.
Mikä hassuinta! Eilen heräsin kun isäni soitti ja kysyi olenko raskaana, kun oli kuulemma sellaisen unen nähnyt :D mitäpä siihen vastaamaan.."en tiedä, toivottovasti"
 
Lo hyvä,hyvä toivottavasti sun tuntemukset tuovat sen plussa, todellakin toivon niin :heart:

Kevätkello en oo vie testannu, voisin mennä tosiaan sillon keskiviikkona veritestiin, mutta töiden puolesta en taida päästä. Ellei menkat ala ennen niin testailen varmaankin torstaina/perjantaina.
Niin monta kertaa on joutunut pettymään testeihin.....haluan elää vielä toivossa :D
Meillä ensimmäisessä hoidossa siirrettin kaksi oikein kaunista TOP alkioo ja siltikin tuli nega, joten älä sinä huolehdi siitä :hug:
Mitä lähemmäks testipäivää mennään sitä piinaavampaa tämä on :headwall:
 
Hopping vaikean päätöksen olette joutuneet tekemään. Kaikkea hyvää sinulle elämääsi. Toivottavasti se onni vielä kohtaisi ja ihmeen kaupalla uusi elämä saisi alkunsa. Omalle kohdalleni en ihmeitä usko sattuvan, mutta tiedän niin monta tarinaa, joissa täysi toivottomuus onkin saanut ihan toisenlaisen käänteen. Toivottavasti teillekin käy niin :heart:

Toiveena niinhän se on, että helposti tulee tällätavalla ensimmäistä vuosikausia turhaan yrittäneenä ajatelleeksi, että toisen lapsen toivominen olisi sitten helpompaa kun on jo se yksi. Ja helposti myös ajattelee, että mitä sitä toinen oikein valittaa, kun kerran on jo lapsia.
Toisaalta, sitten kun asiaa alkaa ajattelemaan omalle kohdalleen... entä jos saisikin yhden lapsen, muttei toista. Minä ainakin haluaisin useamman lapsen ja suren jo valmiiksi sitä, että entä jos saankin vain yhden. Ihme juttu sinänsä, kun ei ole ollenkaan varmaa, että saisin yhtäkään.
Toivottavasti teillä onni potkaisee :) Plussatuulia sinullekin :)

Mequ sinullapas on jännät paikat! Toivottavasti lopputulos on kuitenkin onnellinen. Onneksi varmistustesti on tulossa, jotta saat sitten varmuuden tilanteesta.

Joku_päivä pahoitteluni negasta :( Sinullakin jo pitkä tie takana. Hyvää kesätaukoa ja toivottavasti sitten seuraava hoito olisi se viimeinen :)

Miralles
toivottavasti oireettomuus enteilee hyvää :) Plussatuulia sinulle ja nopeasti juoksevia piinapäiviä :)

Maya82 minä olen myös aina ajoissa testaaja ja minulla se on johtunut siitä, että jos en testaa ajoissa, en pääse testaamaan lainkaan sillä menkat alkaa aina, ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti Clearbluen tulos nyt ei ole vielä lopullinen. Plussatuulia vielä viimeisiin piinapäiviin. Toivottavasti kaikki kääntyy hyväksi :)

kn017 Onnittelut valmistumisesta ! :flower: Toivottavasti ovis tulee ja pääsette siirtoon :) Oviksenmetsästysonnea siis :)

Sirunen81 pahoitteluni negasti :( Hyvää kesää silti ja tsemppiä ruokavaliolle :)

engelille onnea kahdesta sydämestä :)

Mörkötys tsemppiä piinapäiviin! Toivottavasti vilahtavat ohi nopeasti :)

Lili78 voi ei :( Olen pahoillani negasta. Hyvää kesää sinulle kaikesta huolimatta:)

MT78 vitsit, että nuo työjutut osaa olla sitten hankalia ja ristiriitaisia. Itsekin kärsin omantunnontuskista pelkästään sen vuoksi, että yritämme lasta. Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä ja siihen minä ainakin luotan... Oikein mukavaa ja rentoa kesää teille :)

Milli81:hug:

Sintu74 Me mennään siis samalla aikataululla. Perjantaina on myöskin ultra tulossa, jossa sitten määrätään jatko. Toivottavasti hoito tuottaa toivotun tuloksen :) Onnea matkaan!

fiia 69
sinulle toivotan myös oviksenmetsästysonnea! Toivottavasti tällä kertaa tärppää.

Lo minä luulen, että on hyvä merkki tuo positiivinen mieli... toivottavasti se plussa on tulossa! Aika mahtava juttu, jos isäsi on saanut asiasta etiäisen ;) Plussatuulia siis ja oikein vilkkaasti kuluvia loppuja piinapäiviä :)

Kevätkello aika jännä juttu tuo, ettei veritestiä tehdä? Tai toisaalta, taisi meillä olla yksi inssi, josta ei veritestiä tehty. Ilmoitin vain jossain vaiheessa polille, että en ollut raskaana. Tuosta en tiedä, että miten pääset veritestiin. Entä jos soitat terveyskeskukseen ja kysyt, että voitko mennä raskaustestiin? Ehkä niillä jonkinlainen toimintatapa on. Ainakin joskus on ollut niin, että tekivät labrassa testejä, mutta saattoi olla, että tekivät siis pissasta ne testit.
Mut kannattaa ainakin kysyä.

ON
Piikit alkoivat keskiviikkona ja tänään oli sitten toinen ultra. Eilen alkoi tuntumaan alavatsalla oireita ja sanoinkin tänään ultraavalle lääkärille, että tunnen tuntemuksia. Hän sanoi, että se ei kyllä ole tarkoitus...
Asiaa ultralla tutkittuaan lääkäri totesi, että aika isoja folleja siellä jo oli. Isoimmat olivat 14-15mm, niitä oli jokusia kappaleita/ munasarja. Sitten siitä vähän pienempiä 8-10 mm folleja toistakymmentä yhteensä.
Munasarjat onneksi olivat vielä normaalikokoiset...

Puregon annosta laskettiin 250IU :sta 200IU:n ja mukaan tuli Orgalutran.

Kysymys Orgalutranista?
Siinä ruiskussa on ilmaa siellä mukana? Onko se normaalia ja pitääkö sille ilmalle tehdä jotain?
Minä nimittäin ruuttasin sen ilmankin tuonne nahkan alle.. pörinä vaan kuului...?

Ihmettelin sitä asiaa, kun yritin ohjeita lukea, muttei niissä mielestäni puhuttu mitään siitä ilmasta.
Ja huomasin, että piikittäminen oli ärsyttävää. Piikki ei mennyt millään nahkasta läpi, sai ihan kaksin käsin runtata. Vaikka ei se kyllä miltään juuri tuntunut, mutta ajatuksena inhotti, kun se ei mennytkään helposti. Huomenna täytyy kokeilla sitä eri kulmassa pistämistä. Jos se sitten menisi helpommin.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja hoitoon lähteville. Jos se plussajuna vaikka vielä tällä asemalla pysähtyisi ja ottaisi meidät matkaan...
Toivossa on hyvä elää :)

Plussatuulia ja nautitaan auringosta, niin kauan kuin sitä riittää :)
 
iloksi, mulle sanottiin Orgalutraneista ja muistakin piikityksistä, että ruiskun neula ylöspäin, napsutellaan ilmakupla ruiskun yläosaan ja varovasti ruutataan ilmat pois ennen injektiota. Mutta jos muualla on neuvottu että saa pistää ilmoineen päivineen, niin ei se varmaankaan vaaraksi ole. Ja se orgalutranin neula on tosiaan supertylsä, saa murjoa ihan tosissaan nahkan läpi :kieh:
 
Lo ja minimaikki toivottavasti olette molemmat väärässä. Tsemppiä vielä loppuihin piinapäiviin!

Kiitos AdAstra, MT79 ja Toiveena Orgalutran ohjeista. Huomasin olevani hengissä vielä tänään vaikka ilmat pistelinkin itseeni, joten ajattelin sitten, ettei se ehkä ole täysin hengenvaarallista..
Mut kiitos siis tiedosta, että se on ihan ok.

Tänään ajattelin kokeilla pistämistä 45 asteen kulmassa. Jostain luin, että se onnistuu niin paremmin. Vaikka hassu juttu tosiaan, ettei se pistäminen tuntunut miltään sen alkunipistyksen jälkeen, joka siis oli ihan naurettavan pieni nipistys. Ajatus vaan tuntuu jotenkin niin ällöltä ja kun sitä joutuu tietysti tuijottaan sitten sitä piikkiä samalla kun runttaa sitä sinne vatsamakkaroihin ..

Yäh..

Tänään on iskenyt päälle järkyttävät ja jatkuvat seksiajatukset (?). Toivottavasti johtuu jostain hormooneista... Onpa tässä ollutkin halutonta aikaa jo vaikka kuinka kauan.
Ovismaisia kipuja jomottelee molemmilla puolilla ja vaikkei vielä näyttänyt munasarjat suurentuneilta, niin olen yrittänyt vettä juomalla ennaltaehkäistä hyperiä. Vaikken kyllä tiedä, että ennaltaehkäistyykö se vedenjuonnilla...?

Tsemppiä ihmiset teille ja voimia piinailijoille!
 
Minulla ei mennyt tämän päivän ultra ihan nappiin. Emme mahdollisesti pysy alkuperäisessä aikataulussa, koska follikkelini eivät olleet kasvaneet odotetulla tavalla. Johto-follikkelikin oli vain 9mm ja muut 7 follikkelia n. 5-6mm. Normaalisti tämän vaiheen ultrassa johtofollikkelien pitäisi olla jo 11-14mm.
Mutta ei tässä mitään hätää, eka ultrassa follikkeleita näkyi vain 4, jotenka tuo Menopur on käyttänyt energiansa follikkeleiden määrän lisäämiseen.
Jatkan Menopurilla edelleen annoksella 300IU. Perjantaina 10.6 katsotaan miten kauan pistelyt vielä jatkuvat. Maanantaiksi 13.6 on jo varattuna ylimääräinen follikkeliultra ja mahdollisesti vasta silloin päätetään punktiopäivä.

Onnea kaikille kesäkuussa hoidoissa oleville, piinailijoille, sekä niille joilla hoidot vasta tuloillaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Joku_Päivä ja Milli olisin niin kovasti toivonut teille toisenlaista tulosta:hug: oon tosi pahoillani! Rentouttavaa kesää kuitenkin :) Pahoittelut myös muille pettyneille! Mansikkatyttö voimia:hug:

Vaikea nyt eritellä kenelle kommentois mitäki, ku oon ollu tauolla. Tasapuolisesti tsemppiä tilanteisiinne! :)

on: Olin tänään kp 10 ultrassa PASsia varten. Limakalvo 8mm ja johtofolli 15mm. Lauantaina pistän Pregnylin, maanantaina aloitan Crinonen ja tiistaina siirto jos on siirrettävää. Jännittää ja pelottaa ihan kamalasti, ku tää on eka kerta. Ekasta hoidosta ei saatu pakkaseen ja nää kaks ois tän hoidon ainoat huurunenät samassa oljessa. Yksi vaan kuulema siirretään.
 
Vielä piti kommentoida: Mequ mulla oli tuoresiirron jälkeen hCG 12 ja menkat, jotka loppu kuin seinään. Luulin siis, et oli vaan hipaisu. Viikko siitä arvo oli kuitenkin melkee 900 ja muutaman päivän päästä alko vuotaa taas kirkasta verta ja CB:n digi anto 2-3 viikkoa raskaana. Sit taas muutama päivä, ni arvo oli n.4600 (rv6) ja samana päivänä leikattiin kohdunulkoinen raskaus sekä vas. johdin.
Paljonko sulla oli nyt kontrolli tulos? Ei se varmaan korkee oo jos haaleaa viivaa näyttää..jospa sille ei tarviis tehä mitään. Toivottavasti asia selviää pian! Epätietoisuus on kamalaa.
 
Pahoittelut kaikille neganneille!

Tuhruvuodon saaneille uskoa ja kärsivällisyyttä testeihin. Se ei aina välttämättä ole huono uutinen. Meilläkin oli ekan raskauden aikana tuhruvuotoa eli kiinnitysvuotoa.

Meillä yllättäen se vihonviimeinen PAS-siirto jo nyt torstaina, jos vain se viimeinen alkio selviää sulatuksesta. Valmistaudun henkisesti jo huonoihin uutisiin, ettei tule sitten surua kovin, mutta toisaalta toivon kovasti, että saadaan vielä viimeinen mahis. Sopivasti olisi sitten testaukset ennen lomia. Siskot pitäkää peukkuja niin totta vieköön! Siitä ei ainakaan ole haittaa!
 
HalleB: Miksi sinulta leikattiin vasen johdin? Kävin aamulla verikokeessa.....tulosta kyselen sitten iltapäivällä soittotunnillla...... hieman jännittää! Lugesteronin käytönkin jo ehdin lopettaa, kun ajattelin että homma on selvä kun menkat alko. Oli ehkä virhe. Saa nähdä.
 
Mequ se leikattiin, koska alkio oli siinä kiinni ja se oli kai vähän tukkoinen, kun ei meinannut aukkarissa aueta. Tsemppiä tuloksen odotteluun!

SaaraX toivotaan, että pikku sissi selviää sulatuksesta!:heart:
 
Huh, huh. Hcg tulos oli 196 eli jotain elämäähän siellä menkoista huolimatta on olemassa! Hoitaja sanoi, että on olemassa nyt kolme vaihtoehtoa. Joko siellä on ihan hyvä kohdunsisäinen raskaus, vaikka arvo onkin aika matala TAI siellä on kohdunsisäinen raskaus, jossa ei kuitenkaan varsinainen aihio ole ruennut kehittymään TAI kyseessä on kohdun ulkopuolinen raskaus. Uusi Hcg-testi on jälleen viikon kuluttua! Sanoisin, että nyt on aika piinaavaa odotusta! :kieh:

Minä kai ainakin toistaiseksi kuuluisin tuonne plussa pinoon :O
 
Viimeksi muokattu:
Hei, poikkesin tännekin kun näyttäisi olevan enemmän porukkaa : Sattuisko täällä kukaan olemaan H:gin Väestöliitossa hoidossa tai tietämään miten heillä menetellään punktiosta saatavan sairaslomatodistuksen kanssa?:attn: Laittavatko esim.pyynnöstä jonkun syykoodin mikä ei viittaa lapsettomuushoitoihin? Mua huolettaa se että en saisi palkkaa sairasloman ajalta!

Mulla alkaa eka IVF-hoito ensi viikolla ja jännittää ihan sikana jo etukäteen kaikki. Rahallisesti en haluis menettää yhtään enempää kuin on tarvis, hoidot kun jo maksaa maltaita.:rolleyes:

Kiitos jo etukäteen jos jollakulla on tietoa.=) Voi olla että ihan turhaan on tullu stressattua asiaa:confused:
 
iloksi, sinullahan siellä kivasti follit kasvaa! Toivotaan, ettei olosi muutu kovin tukalaksi ja ettei tosiaan iske mikään hyperi sitten punktion jälkeen!

HalleB, miksi ne siirtää vaan yhden jos molemmat sulattaa ja selviää? Täällä peukut pystyssä, että siirtoon pääsette ja pääset vielä piinailemaan näille kesäpäiville!

ON: mä sitten sorruin testaamaan tänä aamuna, eikä hyvltä näyttänyt tai siis ettei näyttänyt mitään muuta kuin sitä negaa. Ei edes haamua :'( Tänään pp12 joten ei varmaan enää mitään mahdollisuuksia ja tuntemuksetkin alkaa olla menkkamaisia eli tää oli sit tässä. Kai se pitää vielä pe testata, että saa sitten soittaa hoitajalle ja kertoa "virallisen" tuloksen, kun kerran ei sitä veritestiä ole. Yritin katsoa yksityisistä labroista, mut ne on just vain jotain virtsatestejä eli saman ajaa kuin tuo kotitesti. Veritestiin tarvii siis sen lähetteen. Vaikka tää olikin nyt vasta eka yritys niin fiilikset on tosi matalalla, kun ei pakkasessakaan ole mitään eli pakko käydä koko hoito uudelleen. Mies ihanasti lohdutteli tänään, että varmasti meillä olis hyvä olla ihan vaan kahdestaankin, mutta mulla on niin paha mieli, et mun takia hänestä ei ehkä koskaan tule isää. Tästä aiheestahan jo keskusteltiin tuossa aiemmin, mutta aina se vaan uudelleen tulee mieleen... Oon vaan tosi surullinen.
 
Toiveena kiitti kannustuksesta :D Ja vinkistä vedenjuontiin punktion jälkeen. Täytynee sitten ottaa oikein urakka. Muutenkin yritän juoda n. 3l vettä päivässä, silloin kun olen ruokavaliolla (muuten sitten riittää 2l vettä muun nesteen lisäksi).

Sintu74 no voi harmi tuo tilanne sinulla :( Montakos päivää sinä olet nyt pistänyt? Minulla oli ekassa hoitoyrityksessä 5pv pistelyn jälkeen tilanne muistaakseni, että isoimmat 10mm ja pienemmät 7-9 mm. En nyt ihan tarkkaan muista. Silloin kuitenkin yksi sieltä valikoitui ja meni inssiksi koko homma.
Tällä kertaa folleja oli kasvanut sitten ihan toisella tapaa, mut annoskin oli paljon isompi. Suurennettiinko sinulla annosta vai menetkö vaan samalla, mutta pidempään?
Tsemppiä nyt kuitenkin, toivottavasti sieltä kasvaa sitten oikein hyviä ja kypsiä munasoluja :)

HalleB ihme juttu, että vaan yksi siirretään kun kerran kaksi pitää sulattaa? Onko sen toisen uudelleen pakastaminen edes mahdollista, jos molemmat selviää sulatuksesta? Toivottavasti... ettei ihan hukkaan vaan mene.
Toivon sydämestäni, että pääsette siirtoon ja että se tärppi kävisi :) Tsemppiä!

SaaraX minä pidän peukkuja!

Mequ oi kuinka jännittävä tilanne! Toivottavasti siellä on kaikki ok ja alkio kunnossa ja oikeassa paikassa ! Voimia sinulle tuskaisaan tiedon odotteluun!

Jensar
tervetuloa pinoon. Minä mietin tuota todistusasiaa myös. Sitä kannattaa ainakin kysyä, että onko siihen pakko laittaa lapsettomuuteen liittyvä koodi vai voiko sen ilmoittaa vain jonain toimenpiteenä. Minä epäilen, että minun työnantaja ei sairasajan palkkaa tuosta maksa.. Ja pian karhuaa lääkärikäynneistäkin rahat takasin, kun selviää, että missä asiassa olen käynyt piipahtelemassa lääkärissä... (no en tiedä onko mahdollista, mut kuitenkin)

Kevätkello voi ei :( En oikein osaa sanoa muuta, kuin että toivon testisi olevan väärässä. Minä usein mietin, että itse kestäisin lapsettomuuden, mutten kestä katsoa vierestä kun miehestä ei tule koskaan isää, tai mieheni vanhemmista ei tule koskaan isovanhempia, joten ymmärrän kyllä tunteesi. Voimia sinulle.
 
Kevätkello voi ei :(

Mequlle positiivisia ajatuksia jotta kaikki jatkuisi hyvin :)

HalleB siirtoon peukutuksia, samoin muille siirtoon menijöille. Plussatuulia piinailijoille!

Jättäydyn ketjusta pois ja palaan ehkä syksyllä. Mulla hcg arvo ei laske, itse asiassa se oli noussut, mitä lääkäri ei kertonut perjantaina :kieh: Nyt maha on todella kipeä ja vuotoa on ollut 9 päivää eikä loppua näy. Sairasloma jatkuu, ehdin hetken käydä tänään töissä. Tänään annettiin metotreksaatti-piikki, koska kohdun ulkoinen raskaus näkyi edelleen ultratessa ja nestemäärä kohdun takana oli lisääntynyt sekä kivut jälleen kovemmat. Kun tämän saa hoidettua pois niin joutuu odottamaan 3 kuukautta ennen kuin voidaan aloitella uutta hoitoa eli 1.IVF on ehkä lokakuussa mikäli siihen lähden. Huonolla tuurilla vielä joudutaan leikkaamaankin :kieh:
 
Jensar ja iloksi Mulla ekassa punktiossa saikku lapussa oli koodi joka googlettamalla anto ymmärtää kysees olevan hedelmöityshoito. Työnantaja ei joko tiennyt ettei ole pakko maksaa palkkaa tai sitten oli inhimillinen ja maksoi silti.. veikkaan kysees olleen tietämättömyys. Nyt punktiosta saatu 4päivän saikku oli ilman koodia, luki pelkästään toimenpiteet ja päivämäärät, ei siis mitään että mikä toimenpide kyseessä. Nyt kuitenkin työnantaja ilmoitti että vaatii koodin, muuten ei ole hyväksyttävä todistus. Pyysin klinikalta uuden, saa nyt nähdä kuin tarkkaan koodin tälläkertaa katsovat, liekö tuon koodittomuuden jälkeen äkkäävät ottaa palkasta:|
 
Kiitos kaikille vastanneille. Meillä saa olla töistä pois sen 3 päivää, joten mun pitäis etukäteen tietää mitä ne siihen lappuun kirjoittaa :whistle: Ettei käy niin että oon "vatsataudissa" ja lapussa lukeekin toimenpide, jos saikku vaikka jatkuiskin tai se todistus pitäisi muusta syystä viedä työnantajalle:rolleyes: No tätä pääsen ens maanantaina kysymään kun on loppukierron ultra. Eiköhän kaikki järjesty.

Mun tiedot vois laittaa pinoon,eli Jensar........ 1 IVF ........vko26

Mä lueskelen tätä vielä hissukseen mutta jahka hoito alkaa niin tuun varmaan enemmän mukaan. Pahoittelut negatesteistä ja tsemppiä hoidoissa piinaaville:hug:
 

Yhteistyössä