**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

hei miuski!! sie oot elokuisissa,saat vaavin nopeemmin sylille kuin me..:heart:

täällä työpäivä takana,yllättävän hyvin sujui,varmaan johtuen että sai ottaa unet lasten nukkuessa,ei ollut mitään paperihommia..:) kerrankin.
Huomenna menenkin vasta puoli 11 kun on ylitöitä kertynyt,kivaa..:)

kuvotusta ei olekkaan tänään ollut kun on saanut syötyä parin H välein..:)

töissä huomasivat vatsan kasvun tänään...:DD olivat sitä mietä että kaksi siellä on kun näillä viikoilla on näin paljon kokoa..:DD

EevaN ja pienii 7+3
 
Lapsiluku Kyllä kolme lasta saa mun puolesta olla tarpeeks, ainakin luulisin:whistle: Miehen mielestä meillä vois olla vaikka viis lasta, mut ikäkin tulee vastaan, mä täytän tän vuoden lopulla 36v. Tosin näitä meidän lapsista kaikki on tullu ilman et niitä oltais suunniteltu. Esikon syntyessä oltiin miehen kanssa ehditty olla yhdessä vuoden, mut esikkon kanssa oltiin ihan tietosesti ilman ehkäsyä. Kuopuskin tuli vähän puolepähuomiossa kun unohdin alottaa pillerit ajoissa viikon tauon jälkeen ja tätä kolmatta ei todellakaan ollu tarkotus saada, ehkä ei ollenkaan mut ei ainakaan just nyt. Mut kuitenkin tää tuntuu ihan siltä että tää on aivan mahtavaa että kävi tällanen vahinko. :heart:

Raskaana oleminen on mun meilestä aivan ihanaa ettenkin sitten kun vauvan liikket alkaa tuntumaan ja maha kasvaa sellaseks kunnon vauvamahaks. Viimeks mullakin kädet oli vuorokauden ympäri puutuneita alk. rv. 30, ellei ne ollu puutuneita niin sitten niissä pisteli ja särki. Mä todellakin toivon ettei toistu tässä raskaudessa.

(.) Kuopuksella oli eilen ihan kuumetta lähes 40 astetta tänään on ollu jo paljon pirteempi. Nyt näyttää siltä että alas olis tulossa uus hammas, eli kolmas alahammas. Ajattelin huomenna lähteä ostoksille, rintsikat alkaa tuntumaan pieniltä joten kait ne äitiysrintsikat pitää ostaa. Farkutkin on yhtäkkiä alkanu kiristämään, vielä viikko sitten ne oli aivan liian löysät, mut näköjään pitää kohta ne äitiyshousutkin käydä ostamassa.

Tänään aamulla huono olo oli aivan hirveetä, yökkäilin moneen kertaan tyhjällä mahalla. Yövuoron jälkeen voi väsymys joskus muutenkin aiheuttaa huonoa oloa joten toivon että tän aamun olo johtu enemmän valvomisesta kun raskudesta. Esikon kanssa kun tulin kotiin yövuoron jälkeen oli mies usein tehnyt nigerialaisia ruokiaan ja uteliaana mun tietysti piti mennä nostamaan kattiloiden kansia ja nää kaikki oudot mausteet ja kuivatun kalan hajut sun muut sai mut joka kerta juoksemaan suoraan vessaan oksentamaan. Nykyään oon niin tottunu noihin hajuihin et ainoa mikä enää haisee nenään on kun mies keittää lehmän mahaa. :O Se haju on jotain aivan järkyttävää.

Fantaihana 6+5
 
EevaN Kait sä tiedät että Nigeriassa kaksosia syntyy tilastollisesti eniten maailmassa. :whistle: Vähiten niitä taitaa syntyä Japanissa. Kaksosraskus taipumus taitaa ainakin Nigeriassa olla naisten ominaisuus, näin ainakin väitti Kättärin kätilö kun olin siellä työharjottelussa.
 
Gallupia: Meille tämä kolmas on ehdottomasti viimeinen. Tämän jälkeen tehdään sterilisaatio tai sitten laitatan kierukan, mutta pahnan pohjimmainen saa olla tämä :) Mulle tuli sama tunne kuin jollakin muullakin eli kun töihin menin niin tuli tunne että haluaisin vielä kerran olla lasten kanssa kotona.

Musta raskaana on ihan kiva olla. Osittain senkin takia halusin vielä kerran kokea senkin. Mulla ei ole mitään kummempia remppoja ollut raskauksien aikana, joten sekin tietysti vaikuttaa asiaan. Toisessa raskaudessa tosin oli loppuraskaudessa iskias muttei sekään sitten loppujen lopuksi niin paha ollut. Enempi ehkä pelkään synnytystä. Eka oli aikamoinen kauhukokemus. Toinen huomattavasti parempi, mutta silti jotenkin se arveluttaa. Molemmat on käynnistetty 2 viikkoa yliaikaisena, joten voi olla että tämä meidän tonttu syntyy tammikuun tonttuna.

Aika moni on menossa alkuraskauden ultraan. Saako kysyä mitä se suurin piirtein kustantaa? Muista ei olla oltu, mutta jotenkin se ehkä nyt kiinnostaisi, kun ikääkin on jo enemmän. Ei olla vielä päätetty.

Mullakaan ei pahemmin oireita ole. Palelu ja nenän tukkoisuus ja pissan outo haju ehkä voimakkaimmat. Pahaa oloa ei ainakaan vielä ole eikä pahemmin väsymystäkään. Tosin muissakin raskauksissa oireet on olleet aika minimaaliset. Ja alkaneet vasta rv. 6 ->

Niisku 4+6
 
Fantaihana Meilläkin on nuorimmainen vesirokossa :( Hiukan iski huoli kun juuri olin positiivisen testin tehnyt. Mun äiti kun on sitä mieltä ettei mulla ole ollut vesirokkoa. Ja sehän on vaarallinen raskaana olessa. Netin ihmeellisestä maailmasta kyllä luin, että vaarallisin se on keskiraskaudessa. Ja alkuraskaudessa sikiön sairastumisen riski on vaan noin 0.5% eli ei kuulosta paljolta. Tosin multa on otettu ekassa raskaudessa vesirokkovasta-aineet ja ne oli positiiviset. Mut jotenkin hämää tuo ettei äiti olisi huomannut mulla vesirokkoa. Ja jos se on ollut kovin lievänä niin sehän voi vaikka puhjeta uudelleen. No, pitää huolehtia vasta sitten jos itse sairastun :(

Kaksosraskuksista oli puhetta. Mä oon ymmärtänyt myös että kaksostaipumus tulee juuri äidin puolelta.

Niisku taas
 
Voi hitsi minkä pistit fantaihana:headwall: mä todella pelkään että mahassa on kaksi,ja entodela halausin kahta vauvaa,kamalaa sanoakkin,mutta edelliset tulleet vuoden ikäerolla ja se oli tosi kamalaa. En halausi sitä kokea enää,kahden vauvan hoitoa samaan aikaan..mun tuuria..
Piti vielä kommentoida nota ruokien hajuja...mies toi nigeriasta sitä kuivattua kalaa puoli matkalaukullista ja ai että kun meillä haisi koti kaksi viikkoa sille kalalle,minä heitin yhden matkalaukun oksentaen menemään ja kalat on parvekkeella karanteenissa,kun en kestä hajua yhtään..

minä nautin raskaudesta,ainakin keskikolmanneksella,tä alkukin on mennyt ylleensä huomaamatta ohi,mutta tän kolmannen kanssa tuntuu olevan vaikeaa. lasken viikkoja ja nautin hyvistä päivistä kunnes voimat palautuu..:)
 
Ensku ilmottautuu mukaan. Valtavalla kauhulla odottaa esikoista. Laskettu aika 3.12 ja TYKS synnytyspaikkana.
Oksettaa, ja pelottaa ihan kaikki. Siinä päälimmäiset fiilikset. Ensi viikolla eka neuvola.
 
Tänään sai sitten ekan (ja toivottavasti viimeisen) kerran
käydä halailemassa vessanpönttöä!

Mulla on niin kauhea kammo oksentamiseen että oon viimeisen
viikon stressannut että mitä jos täytyy oksentaa mutta ei se
sitten niin kamalaa ollutkaan kuin luulin. Nyt on huomattavasti
parempi olotila mutta silti ei mene alas muut kuin nestemäiset
ruoat.. Mansikkakeittoon varmaankin kyllästyy hyvin nopeasti..

Mitä te ihmiset syötte silloin kun mikään ei mene alas?

Kun jatkuva nälkä on kuitenkin koko ajan mutta ajatuskin
ruoasta aiheuttaa vessanpöntön ajattelemisen..
Jääkaapillakin täytyy käydä hengitystä pidättäen..

Vanillah + joku nimetön matonen 6+4
 
Galluppi: Toivottavasti ei ole viimeinen, sillä on vasta ensimmäinen. Lapsiluku voisi olla siinä 2-3. Mutta eipä olla sitä vielä tarkemmin mietitty. Ja toiseen asiaan, en osaa vielä oikein kommentoida mitä pidän raskaana olemisesta, kun kaikki vielä kovin uutta, eikä tässä mitään kummempia ole vielä tapahtunut. Toivottavasti se on ihanaa aikaa :)

Tänne ei ole vieläkään ilmaantunut kummempia oireita! Oikeestaan ihan perusolo, vatsan turvotusta lukuunottamatta. Nännit ovat kyllä kipeät jos sattuvat johonkin osumaan. Viikonloppuna tuli kyllä sellanen erityisen kova väsymys keskellä päivää kesken kyläreissun. Sai ihan pinnistellä, että silmät pysyivät auki :O

Kateellisena oon lueskellut että monilla alkaa olla varhaisultrat käsillä, meillä on vielä 2 viikkoa siihen sekä ensimmäiseen neuvolaan. Laskurin mukaan alkion sydän alkaisi lyödä neljän päivän päästä :heart:, toivottavasti siellä kaikki kunnossa.

Mies on ollut tosi ihana, huomioi mua erityisen paljon koko ajan ja miettii juttuja vauvan kannalta :heart: Hän onkin meillä ollut se vauvakuumeinen jo pidemmän aikaa.

joululahja2011 5+0
 
Meillä on nyt siis toinen tulossa jo todennäköisesti jää viimeiseksi :) Oltiin pitkään sitä mieltä että yksi riittää, mutta esikoisen 1.v päivän tienoilla alkoi vauva kuume puskea pintaan :D Ja reilu vuosi ollaan tätä kakkosta nyt yritetty :)
Itse nautin kovasti raskausajasta vaikka viimeksi viikot 6-13 menikin sängyn ja vessan väliä ravaten ja olo hirveä, siitäkun selvittiin niin oli kyllä ihana odotusaika. Esikoinen meni rv:lle 42+1 ja nyt jo jännään että josko tää pikku kaveri tulis vähän aikasemmin :D

Kauheesti ei oo vielä mitään oireita raskaudesta, palelee iltasin, päätä särkee, ilta etomista ollu kyl jo reilu viikon, tissit kihelmöi jännästi ja alamahaa jomottolee aika ajoin. Eiköhän nää tästä voimistu kun saadaan viikkoja lisää :)

Astre ja tipunen rv4+0 :)
 
Gallup vastaus:

Viimeinen tulee olemaan, eli olen haaveillut kahdesta lapsesta mahdollisimman pienellä ikäerolla, esikoinen on 2v1kk LA:n aikoihin. Haluan siis, että heillä olisi seuraa ja tukea toisistaan läpi elämän, mutta en jaksaisi/pystyisisi pitämään huolta useammasta lapsesta, eikä meillä oikeastaan ole varaakaan useampaan.

Enkä kyllä tykkää raskaanaolostakaan. Hirvittävä väsymys, nälkä, turvotus.. sitten kömpelyys ja vielä loppuvaiheen närästys, ummetus ja liitoskivut :x Niin ja sitten vielä ruokavaliorajoitukset! Minun tekisi niin kovin mieli syödä medium-pihvi ja juustoja ja salmiakkia ja kahvia :D

Ja kuten edellä on mainittu, sen kestää kun tietää mikä on palkinto :heart:

Vielä ei muuten ole muita oireita väsymyksen ja hajamielisyyden lisäksi. Toivon, että pysyvät kohtuullisina tässä raskaudessa.

zenn & goa'uld 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! No niin, nyt on täälläkin mies saatu uskomaan, että olen oikeesti raskaana, kun ostin eilen digitaalisen mittarin, joka näyttää suomen kielellä sen tuloksen.. mies kun ei kuulemmma usko mihinkään viivoihin : / Mutta siis tulos oli raskaana 2-3 viikkoa. Laskureiden mukaan hedelmöitys olisi tapahtunut 3.4., mutta minulla on aika vahva fiilis, että tuolloin ei tullut heiluteltua peittoa eikä heti tuon jälkeenkään, joten oma tuntuma olisi, että tämä olisi tapahtunut 31.3. tai päivää paria ennen. Joka tapauksessa vähän pyörällä päästä yhä ollaan.

Täytyy varmaan pääsiäisen jälkeen soitella neuvolaan ja suunnittelin vähän, jos varaisin ajan myös työterveyslääkäriltä ja mittauttasin veriarvot, verenpaineen jne, kun tuntuu, että välillä vähän huippaa.. Käyttekö kaikki muuten varhaisraskauden ultrassa? Olen vain niin keltanokka, etten oikein tiedä, mihin pitäisi mennä, mitä pitäisi tehdä jne???
Mietin vain, että eikös siellä voi poissulkea sen mahdollisuuden,e ttä kyse olisi kohdunulkoisesta raskaudesta? Meillä on vain suvussa ollut sellaista, niin vähän pelottaa...

Muutoin ei vielä mitään suurempia oireita ole ilmaantunut.. mitä nyt vilunväreitä ja pientä vihlontaa alavatsassa silloin tällöin.. ja ai niin rinnat eivät mahdu kohta liiveihin :ashamed: kauhee turvotus!
 
Kiva kuulla, että on muitakin, joilla ei ole paljoakaan oireita vielä viikoilla 6-7. Näin ensikertalaisena tällainen oireettomuus huolettaa aika lailla. Sitä miettii, onkohan siellä kohdussa elämää, kun ei tunnu missään. Yritän nyt luottaa ekaan ultratulokseen toiseen tsekkaukseen asti.

Soili 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Noniin nyt voin ilmoittautua mukaan :) Eilen tein positiivisen testin :p
Elikkäs Mammuzki/Laskettuaika tod.näk 25.12/Jorvin sairaala/Kolmas lapsi

Tosiaan pelko keskenmenosta on tällä hetkellä päällimmäinen tunne, mutta silti jännästi on erilainen tunne kuin 5viikkoa sitten ennen keskenmenoa. Mieskin tuossa kyseli että miten niin erilainen tunne, mutta se on hankala sanoo. Toisaalta sellainen olo että tämä täältä tulee vasta joulukuussa :)

Tosi vähän on vielä oireita mutta onhan noita viikkojakin vasta se 4+2. Aijemmissa raskauksissani muistan kyllä että pahoinvointi oli ihan ohimenevä juttu joskus viikoilla 7-10. Ja muutenkin olen aikaisemmat raskaudet selvinnyt hyvin vähällä. Nyt ei ole muuta vielä havaittavissa kuin rintojen aristusta, flunssainen olo aamuisin, jännää nippailua tuolla kohdun kohdilla :) ja pienehköä turvotusta alavatsan seudulla.

neuvolan varasin jo myös kun halusin keskustella tuosta aikaisemmasta km:stä. Ja aika on kolmenviikon päästä ja np-ultra on kesäkuun alussa :)

Galluppiin vastaus: Minulle tosiaan tämä olisi kolmas lapsi ja miehelleni ensimmäinen. Mutta tuskinpa tähän jää :) ainakin neljäs tehdään vielä ja koskaan ei tiedä josko viidennen iltatähden tekisi sitten vielä joskus. Ikää minulla on 26v. Rakastan lapsia yli kaiken ja ihanaahan se on mitä enemmän niitä on :)

Nyt aamukahvin keittoon :wave:

Mammuzk i- masukki 4+2
 
mammuzki, Ensku ja moniq lisätty listoille. Tervetuloa ja onnittelut :flower:

G:tää on siis meidän kolmas lapsi. Aiemmin ajattelin että 2-3 voi olla hyvä. No kahden jälkeen tuntui että vielä kolmas sopii meidän perheeseen, eli näillä näkymin voi olla meidän viimeinen lapsi. Jos sattuisi käymään huonosti, että tulisi km/tm tmv. niin kyllä mä neljännen kerran raskaaksi tulisin. Eli se kolmas hankitaan kyllä =). Raskaanaolo on ihan ok:ta mulle. En oksentele, mutta se pahoinvointi on 24h/vrk kuukauden ajan on kyllä aika :x . Ihaninta on että saa syyn isolle mahalle, eli masumakkarat kiinteytyvät ennen puoliväliä sopivasti.

Mua jännittää ihan sairaasti illan ultra. Eilen ei ollut oireita paljon mitään ja nyt aamusta ollut kans ihan hyvä olla. Mä pelkään että vauvalle on käynyt jotain siis parin päivän sisällä :|. no, illalla kuullaan tuomio.

Poppeliini ja kolmas 7+1
 
huomenta...:wave:
Täällä on yksi joka huolestunut,kun ei ole OKSETTANUT:LOL:...just näinhän se menee,silloin kun oksetuttaa,toivoo että se helpottais ja kun ei okseta niin huoli vain kasvaa. mulla on viimeyönä ollut jotain ihme polttoja selässäkin,saapi nhdä mitä tää on..,maha on oikealta kasvanut niin että siinä on sellianen kova möykky. Todella outoa,sanon minä. En tie ottaisko ne äitipolille jos menisin ton möykyn ja kipuen takia.

Galluppia minulle lapsi on kolmas ja miehelle ensimmäinen ja kyllä meille toivon mukaan ainakin neljä lasta tulee..:) ikää mulla nyt kohta 27 vuotta ja ahaluaisin lapset ennen kun täytän 30,kiirettä pitää. ehkä tyydyn vain neljään...:) kun mieskin haluaa kaksi lasta vain..:)

ihana aamu,töihin menen vasta 10:15,saa ihan rauhassa olla,lapset katsoo ohjelmia ja minä istun vain,kerrankin. töisaalta illasta tullaan kotiin vasta kuuden pintaan,se ei ole kovin miellyttävää ,kun kroppa olisi heti valmis sänkyyn,mutta kello ei ole kuitenkaan tarpeeksi..:D ainakin aurinko paistaa pitkään,piristävää..:)

Ai,niin,piti näistä kehon muutoksista kysellä teiltä muilta...:)
mulla lähtöpaino 47,8 ja kiloja tullut nyt muutama,vaaka näytti eilen 51,7
omasta mielestäni olen tosi turvoksissa,muiden mielestä on vain vatsa kasvanut..:)
Rinnat on olleet a-kuppia ja nyt on kaksi kuppikokoa kasvaneet ja saan juosta miestä pakoon..:DD rintojen kasvuun olen tyytyväinen,kunha eivät enää kasvaisi...:D
Toivon myös ttei takauoli leviä pahasti,olisi kiva olla sellainen siro odottaja..:) tuskimpa olen kun aiemminssakin raskauksissa kiloja tullut kolmisenkymmentä..:D muuta luin että kiloja tluee enempi niille joilta sitä rasvaa puuttuu,ja multa on kilot lähteneet kokonaan eli olen palannut alle 50kg; kolmessa kuukaudessa. kiinteytyminen onkin sitten ollut ihan työn takana..:whistle::p mutta se on sen ajan murhe,onneksi..;)
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista huomenta =)

Eilen käytiin ultrassa ja siellähän se meidän pieni oli ja sydän sykähteli nätisti :heart: Pikkusen piti pidätellä, etten purskahtanu itkuun, oon muutenki herkkä ja tän raskauden myötä vielä herkempi.. =) Ihanan näköistä oli ja mieskin oli innoissaan. Sai hänkin vähän konkretiaa tähän raskauteen. Aivan siis huippua oli ja omat huolet pieneni huomattavasti. Viikot vastaa aika hyvin mun arviota, gyne arveli eilen et ois 6+2, oma arvio oli 6+4, mutta ei alkanut muuttamaan laskettua aikaa. Katsellaan siis kun edetään, että mitäs ne sitten sanoo lasketusta.

Täytyy kyllä kehua lääkäriä. Oli tosi mukava ja rento! Ja mikä parasta, saatiin ultrattua mahan päältä, eli housut pysy jalassa, jee.. Olin niin varautunu siihen, että joudutaan alakautta katsoon, kun mulla on aikaisemmin ollu kohtu takana. Nyt tämä gyne sano, että se ois nyt eteenpäin kallistunu. On kuulemma ihan normaalia, että se voi liikahdella siellä. Hassua.. =)

Poppeliinille siis tsemppiä ultraan, eiköhän kaikki ole siellä hyvin. Voin hyvin samaistua sun tunteisiin. Muaki jännitti eilen ihan hulluna.

Ja sit gallupeihin: Ollaan ajateltu 2-3 lasta, eli pari ehkä vielä lisää. Oon kyllä niin onnellinen jo tästä, kun meillä tuo tekeminen ei ollut ihan maailman helpointa, että katsotaan tuleeko lisää ja montako tulee jos tulee. Avoimin mielin siis.

Tähän mennessä raskaudesta mulla on ristiriitaiset tunteet. Toisaalta on niin ihanaa olla raskaana, mutta toisaalta nää tuntemukset välillä on aika rasittavia. Mulla ellotus tulee nykyään iltasin (vissiin ku oon väsyny) ja sillon tuntuu koko ajan siltä, että ei tiedä millon pitäs lähtä tekeen norjan kielen harjotuksia.. :x

Niin ja uusille jälleen onnittelut ja tervetuloa joukkoon!!! =)

Pitää alkaa tekeen töitä.. Enää tää päivä ja huominen, sit vapaa... :)

-MiMa ja pikku-Bebé 6+3 (lääkärin mukaan)
 
Oon käyny ahkerasti tarkastamassa postilaatikkoa ultra-kutsua odotellen mutta nyt vihdoin sieltä soitettiin ja ajan sain heti huomis aamuksi =) Vähän pelottaa mitä siellä näkyy kun viimeks tosiaan ei vastannut viikkoja eikä sydän lyönyt : / Mutta onneks huomenna on sitten viisaampi ettei ainakaan tarvii kauemmin stressata :)
Galluppiin: Vielä en sano että tää olis viimenen (kolmannenkin piti jo olla) mutta sen näkee tulevaisuudessa. Ja raskausajasta en oo koskaan liiemmin nauttinut mutta en kärsinytkään,selkävaivat ainoa tosissaan häiritsevä vaiva.
Nyt on mentävä siivoilee että sais jotain muuta ajateltavaa kun toi huominen :ashamed:
 
Huomenta!

Uusi odottaja liittyy joukkoonne, mikäli vain passaa. =)

Tein juuri noin tunti sitten testin ja se näytti plussaa ja koska vielä on kovin aikaista (viikkoja juuri mitään kun menkkojenkin pitäisi alkaa vasta perjantaina!) niin en viitsi koko maailmalle vielä riemuani huudella. Tajusin juuri, että olen onnistunut unohtamaan miten viikkoja edes lasketaan ja milloin mitäkin tapahtuu. Sentään sen muistan, että viikolla 12 keskenmenonriski pienenee ja silloin uskaltanee jo kertoa sukulaisillekin asiasta. Tämä tulokas on listalla nyt kolmas, mutta neljäs.. (meillä on yksi enkelipoika). Veteraanina siis mennään, mutta silti on pää ihan sekaisin ja tuntuu etten tiedä asiasta mitään. :D

Oireita mulla on ilmenny aika voimakasta etomista jo. Ja se ilmenee oikeastaan vaan sen JÄLKEEN kun olen syönyt. Se tuntuu vähän oudolta.. Se miksi osasin testin tehdä näin hätäisenä oli, että tämä lapsi on meillä ihan suunniteltu. Helmikuun lopussa otin kierukan pois ja päätettiin, että katsotaan nyt kahdet menkat ensin, niin osataan arvioida ovulaation hetkeä sitten. No kahdet tuli ja arvioin ovulaation sitten olleen huhtikuun 8pv ja siihen ajoitettiin vähän molemmin puolin tuota päivää ajatuksella, että ainakin sitten tärppää jos vaan on tärpätäkseen. Ja hetihän se sitten tärppäs! =) En kyllä olisi uskonut, että ihan näin helpolla menisi edes meillä, vaikka suhteellisen helposti sikiävää sorttia ollaankin. Valmistauduin jo kovasti pettymykseen, että menkat alkaa perjantaina ja pitää koittaa uudestaan. Onneksi meni näin. Mies toivoisi nyt tyttöä kun on kolme poikaa takana, mutta mulla on vähän sellainen olo, etten osaisi "käyttää" tyttöä kun olen tottunut poikiin. :D Mitenkäs muilla toiveet tai tuntemukset jakautuu?

Mitenkäs täällä on kaikilla mennyt? Mä jo suunnittelen varhaisultraa tässä.. Eikös se ole niin, että sinne kannattaa mennä viikoilla jotain 6-8?

Onnekasta odotusta kaikille!!

Ed + Taimi rv ??? (olisko nyt sitten joku vaivaiset pari kolme viikkoa??)

laskettuaika on meillä 30.12.2011 ja synnytyssairaala on TYKS
 
Viimeksi muokattu:
Fantaihana: Ikävä vaiva tuo käsien puutuminen. Mutta "kiva" että minulla on kohtalontoveri. Olin nimittäin ihan ihmeissäni kun käsien puutuneisuus alkoi ja neuvolatätinä mulla oli toinen toistaa kokemattomampia opiskelijoita, joista kukaan ei ollut koskaan kuullut vastaavasta. Eivät siis edes uskoneet sen johtuvan raskaudesta. Onneksi neuvolalääkäri sen sitten minulle PALJON myöhemmin selitti.
Välillä nukkuminenkin oli kovin vaikeaa kun käsiä särki ja pisteli. Niin toivoisin, että nyt selviäisi ilman -turha toivo...

Whitney+Toka 6+5
 
Heippa..

Hitaasti laitan jalkaa oven väliin.. Menkat nyt pari päivää myöhässä, ja on sellanen tunne ettei ne sieltä alakkaan.. Säännölliset kun ovat.. :) Testin oon viime viikolla tehnyt, haamuhan siihen tuli. :) Pää on ihan pyörällä vielä ja pelottaa, esikoinen kun tämä on.. :heart:

Eli:
Sokruli 24v 26.12. PHKS Esikoinen
 
Uusi odottaja ilmoittautuu varovasti mukaan!

Plussasin ihan vasta ja pää on aika pyörällä kuten monella muullakin :) Tämä olisi meidän toinen lapsi, esikoinen on syntynyt 2009.
Vielä en oikeen edes ymmärrä että ollaankos tässä raskaana... Mitään oireita ei ole paitsi kuukautisten puuttuminen. Ja tietty ne kaksi viivaa testissä puhuu puolestaan :D :)
Tässä raskaudessa meininki on varmasti ihan toisenlainen kuin esikoista odottaessa sillä meille selvisi vasta synnytyksen jälkeen esikoisen kehitysvammaisuus, joka oli ollut "läsnä" koko raskauden ajan mutta missään ultrissa sitä ei oltu huomattu. (siitä hyvin kiitollinen...)

Eli siis Miluska 24v LKS Toinen lapsi Laskettua aikaa en vielä osaa sanoa koska kiertoni on todella epäsäännöllinen, mutta mutu tuntumalla sanoisin että viikkoja olisi 5. Varaan ajan ultraan varmaan mahdollisimman pian että saan tarkempaa tietoa kuinka pitkällä tässä ollaan.

Onnea vielä meille kaikille jouluvauvaa odottaville! :heart: Aivan upealta tuntuu!
 
Tänään oon viel digillä varmistellu raskautta ja siihen tuli raskaana 1-2, mut samaisella vessareissulla tuli ruskeeta tuhru vuotoa joten katellaan nyt mitä tulee.... Ei oo kovin luottavainen olo kun 2 keskenmenoa taustalla :( Nyt kuitenkin toivon että olis jotain harmitonta ja joulutonttu pysyis kyydissä mukana <3

Astre+tipunen rv4+1
 
Hipsis!

Minusta alkaa kanssa tuntua että ihan alun väsymyskin on kaikonnut ja enää on tissit kipiät kun niitä pitelee, tai jos törmää johonkin. Pahoinvointisuutta en ole vielä huomannut. Aluksi tiedostin kohdunkin, mutta nyt tuntuu ettei sitäkään enää huomaa.. Tosin aluksi ajattelin 24/7 meidän toukkaa ja nyt olen jo pystynyt muutakin ajattelemaan.. se varmaan vaikuttaa.. :p On ollut oikeastaan melko energinen olo :) Niin no turvotusta toki on.

Meillä mies ei oikeen uskalla vielä täysillä ajatella että vauva oikeasti saataisiin. Mutta varhaisultra ens viikon ke varmaan sitten muuttaa tilannetta, mikäli kaikki on hyvin. Silloin on viikkoja 6+4 menkkojen mukaan. Minä tosin luulen että niitä on pari päivää vähemmän kuitenkin. Meillä ei ole myöskään ollut itsestään selvää lapsen tekeminen ja siksi kai sitä varovainen onkin. Yllättävän nopeasti tärppäsi kuitenkin. Yrittäminen alkoi loppusyksystä 2009 ja minulla kun on ovulointi ongelmia PCO:sta johtuen niin gyne antoi heti avuksi clomifenit. Ne tosin eivät minulla auttaneet. Ilman seurantaa niitä popsin, kun ei ollut gynellä mahdollisuutta seurata. Syksyllä 2010 kävin sappirakon poistossa ja sen jälkeen ollaan oltu lapsettomuusklinikalla julkisella puolella hoidossa. Tämä tärppäsi heti toisesta klinikan avustuksella yritetystä kierrosta. Ja luulen että silloin ekalla kierrolla siellä oli vain joku jämä folli, joka ei olisikaan voinut munasolua kehittää, joten periaatteessa eka kierto, missä on oikeasti voinut munasolu irrota :)) Eli olen todella ihmeissäni, että näin "helposti" kävi. Ja tämä saattoi olla ensimmäinen tapahtunut ovulaatio sitten teini-iän :D

Niin ja ikää minulla on 26, kohta 27 ja olen kakarasta asti toivonut lapsia saavani ja ei tämä ensimmäinen kyllä viimeiseksi jää :)) Mikäli Luoja suo ja onnistutaan, niin veikkaisin että siinä kolmen lapsen vaiheilla on varmaan meidän toiveet.

-Moksukka ja toukka 5+3
 
Tänään oon viel digillä varmistellu raskautta ja siihen tuli raskaana 1-2, mut samaisella vessareissulla tuli ruskeeta tuhru vuotoa joten katellaan nyt mitä tulee.... Ei oo kovin luottavainen olo kun 2 keskenmenoa taustalla :( Nyt kuitenkin toivon että olis jotain harmitonta ja joulutonttu pysyis kyydissä mukana <3

Astre+tipunen rv4+1
Voi että! Toivotaan nyt että matkassa pysyy! Hurjaa on ollut lukea näitä epäonnisia tarinoita.. toivotaan että kaikki menisi hyvin :heart:
 

Yhteistyössä