**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Astre toivottavasti olisi ihan harmitonta vuotoa :) Itsellä pelko on myös suuri koko ajan kun juuri kokenut keskenmenon.
Jotenkin tämä päivä onkin ollut outo, miettinyt mitä jos ei menekkään hyvin.

Miten teillä muilla nuo raskausoireet ovat olleet/menneet?
Tunnustelen koko ajan rintoja ovatko vielä "arat" ja välillä tuntuu että arkuus on joko kokonaan pois tai sitten ihan pientä tuntee kun painelee...En muista aikasemmista raskauksistani miten on ollut. Voiko olla päiviä että muuttuu nuo tuntemukset :(

Tää on ihan kamalaa kun ei pysty nauttimaan olosta vaan pelkää koko ajan.

-Mammuzki
 
Minä myös pitelen tisuja vähän väliä.. Koskahan ne rupeaa töissä epäillä :) Minulla työhousut puristaa ja laitosmiehenä tehtaassa kun on niin on pakko työvaatteita käyttää. Oman vuoroni muille laikkareille jouduin asian laidan eilen kertomaan, kun en voi nyt pidellä liuottimia ja he lupasivat hoitaa sellaiset hommat, joissa niiden kanssa joutuu tekemisiin. Ultran jälkeen katsotaan pomon kanssa tilanne, mitä hommia alan tehdä ja mulle pitää alkaa kouluttaa äitiysloman sijaista.. Hassua näin aikaisessa vaiheessa työjuttuja jo miettiä mutta nuo liuottimet on kyllä syytä välttää..

Jotenkin laiskuri olo töissä kun ei voi kaikkea tehdä ja tuntuu välillä siltä, että ei ole mitään oiretta juuri ja töissä sen jopa meinaa unohtaa että on raskaana, kun siitä ei siellä vielä halua yleisesti puhua.
 
Moi pitkästä aikaa =)
Nyt on reissattu ja jotakuinkin kotiuduttu ja pitihän se tulla kurkkimaan heti mitä teille kuuluu =)

Paljon oli tullut uusia joten toivotan kaikki uudet tervetulleksi

Huomasin että lapsiluvusta oli ollut puhetta:Meille tämän neljäs lapsi saa olla viimeinen ja oon jo nyt siihen asiaan henkisesti valmistuatunut.
Mä tykkään olla raskaana ja kaikki raskaudet ja synnytykset ovat olleet hyvin helppoja.

).( Tänän aamuna tein vielä varmistukseksi digi-raskaustestin ja tulos tuli melkein heti raskaana +3 mut eipä sitä ois tarvinut tehdä sillä melkein heti tuloksen ilmestyttyä tuli kauhea kuvotuksen tunne ja sain nopeasti etsiä itselleni nopeaa aamupalaa että saisin kuvotuksen hallintaan ja näyttää tää kuvotus pitävän huolen siitä että ruokailujen väli on ihan maksimissaan kolme tuntia.
Oon myös ihan mahdottoman väsynyt ja voimaton,jotenkin vaan tuntuu ettei mitään jaksais tehdä, mutta on pakko.
Toissa päivänä erehdyin syömään kaksi satsumaa ja tänä aamuna herätessäni koko naama ja silmäluomet oli (ja on vieläkin) ihan turvoksissa :/Mitään allergialääkettä en uskalla ottaa ja tuntuu että lääkäriin on turha mennä kun luulen että se ei osaa tälle mitään.Täytyy vaan toivoa että se alkais tänään tai viimeistään huomenna häviämään.Voi että tätä kutinaa.Enpä siis syö enään satsumoita.
Neuvolaan yritin soittaa tänä aamuna sen jälkeen kun oli miehelle soittanut tästä mun naamasta, mut siellä tuuttas varattua ja sit hetkeks unohdin koko homman niin sitten soittoaika olikin jo ohi.
Luulen etten ehdi neuvolan alkuraskauden ultraan kun mulla ei oo enään mitään käsitystä mun viikoista ja kun ensimmäisen ajan neuvolaan saa vasta kun on saanut neuvolasta lähetteen labraan jossa pitää käydä antamassa virtsanäyte jossa raskaus varmistetaan niin voi tällä menolla mennä jokunen pävä ennen kui mitään tapahtuu.
Reissun jälkeen esikoinen on ollut todella hirveä, se ei usko mitään mitä sanoo, se huutaa, riehuu, raivoo, kiusaa veljeään,uhmaa mua ja sääntöjä ihan vähän väliä, heittelee tavaroita ja tänään karkas pihaltakin kun oltiin leikkimässä.Huh huh!Onneks ei vielä oo iso maha muuten en varmasti ois saanut sitä juoksemalla kiinni.Mieskin on varmaan tosi "innoissaan" kun heti meidän paluttua aina kun hän tulee töistä tai pelaamasta täällä on hirveä tappelu käynnissä tai poika on jäähyllä ja mies saa kuulla kunnon rapostin siitä mitä kaikkea idioottimaista esikoinen saanut aikaiseksi.Nyt on sitten pojalta kaikki kiva kielletty, saa nähdä tehoaako ja rauhoittuuko käytös.

Metsätähti ja onnenjyvä rv?+?
 
Hyyppis huutelee jälleen. Tasan viikko ultraan, silloin viikkoja kasassa 7+1.
Jännittää hirveesti sekin. Teen asunnonvälitystyötä ja olin ONNEKSI eilen ajoissa asuntokohteessa (joka oli onneksi tyhjä myös kalusteista) koska jouduin laatottamaan asunnon wc:ssä.:x Asiakkaat tuli n. 10 minuutin päästä kun olin tuuletellut koko kämppää! Ihan järkkynoloa! :D :ashamed:Kellään muilla mitään noloja sattumia raskaudesta johtuvien syiden takia? :LOL:

Kohta alkaa onneksi ainoa loma ennen äitiyslomaa :D eli pääsiäispyhät :) Mennään miehen ja koirien kanssa mökille ja aion vaan nauttia siitä hiljaisuudesta ja luonnosta :) Tottakai puusauna houkuttelee myös :) Muuten mulla on normaalisti viikonloput vapaita.

Hyyppis+ Höömö 6+1
 
Heippa ja tervetuloa uusille!!!

Lapsiluvusta: luulen että tämä toinen on myös viimeinen, mutta koskaan ei pidä sanoa ei koskaan, niin ainakin haluan ajatella.. voihan sitä vielä iskeä "vanhoilla päivillä" vielä vauvakuume (nyt olen 31 v)
Ja ihanaa kuulla metsätähti että teillä on samanlainen söpö tapaus siellä.. meillä on kanssa sellaista uhmaa ja uhoamista ja kiukkua ja tavaroiden heittämistä että oksat pois. Juuri äsken vielä löi minua kun "pakotin" unille.. nyt sitten nukkuu ilman lakanoita ym sängyssään kun kiukussaan aina heittää peitot ja kaikki pois.. että rauhallinen pieni tyttö olisi tilauksessa :LOL:

Oireista: nännit kipeät ja tissit turvonneet kanssa paljon mutta ruoka maistuu eikä ole huonoa oloa. Hajut haistan ehkä paremmin. En ole huolissani sillä esikoisesta mulla ei ollut mitään oireita ja nyt kuitenkin näinkin paljon!

Varhaisultraan ollaan menossa vasta 11.5 kun lääkäri joka tekee on vain vastaanotolla 2 viikon välein. Ei ota ollenkaan lääkärinpalkkiota joten siksi odotan hänelle, oltiin silloin samalla lääkärillä esikoisesta ja muistaakseni maksoi noin 60 e paikkeilla. Silloin mulla pitäisi olla 8+0 joten ainakin sydämen syke jo pitäisi näkyä hyvin... mutta tuntuu että sinne on niin hirveän pitkä aika!!!!

Hipu+salamatkustaja 4+6
 
:wave: Kaikille uusille, tervetuloa!

Poppeliini: mullakin on tänään illalla varhaisultra, voi apua kun jännittää! Meen yksityiseen neuvolaan, maksaa jotain reilu 60 €. Oireita on kyllä ihan paljon, ihan noita perusjuttuja mitä muillakin, mutta silti jännittää ihan vietävästi. Viikkoja on nyt kai 7+1 eli kyllä siellä pitäis jo jotain näkyä! Eka neuvola on sitten vapun jälkeen.

Oireista: huomasin ihan selvästi että viikonloppuna kun ehti levätä ja nukkua, oli oireet paljon lievemmät. Nyt taas töissä on niin väsynyt, vähän väliä huonovointinen ja turvonnut. Voisiko teillä vähemmän-kuin-ennen-oireilevilla olla rennompi tilanne nyt kuin aiemmin? Mulla ei sais töissä paljastua vielä moneen viikkoon (odottelen sitä vakkarisopimusta kirjallisena :saint:) ja oon tosi tyytyväinen etten vielä ainakaan oo oksuillut.

Tuisku + papu 7+1 (tänään kuulee pitääkö paikkaansa)
 
Unohtu aikasemmin kertoa et OYS olis meidän synnäri. Tää on jotenki jännää (no eka raskaus) mut toisaalta harmittaa ku eka neuvola käynti on vasta 9.5. luulin et sinnä mennään heti et pääsee kyseleen kaikkia mieltä askarruttavia asioita. Mulla olis viikot 9 (kait) ku sinne meen ja mulle se on jo aika paljon..
Oireista sen verran että rinnat on kasvanu ihan julmetusti,, ne on turvoksissa ja kipeät ja raskaat (mies tykkää), huono olo on ympärivuorokautista, ei kuitenkaan okseta vielä, kauhee nälkä koko ajan, palelee ja närästää, varsinki iltaisin. mutta en valita.

Hieman alkoi pelottaa kun luki keskenmenon saaneiden kertomuksia ja nyt hakee vaan itsessään samoja oireita.. Olen todella pahoillani heidän puolesta :'(

Muutamille kavereille olen jo kertonu ja töissä taitaa kaikki jo tietää (meillä on pieni tiivis porukka), omille vanhemmilleni mutta mies ajattelin kertoa omilleen vasta 12vk:n jälkeen. Silloin ajattelimme kertoa myös mieheni tytölle koska jos jotain sattuu niin ainakaan hänen ei tarvitse sitä kokea.

On kiva lukea täältä ihmisten kokemuksia :heart:

Vesilelu+ 6
 
Astre ja Mammuzki, :hug: Jaan teidän tunteet. Täälläkin kkm takana marraskuulta ja todentotta pelko on voimakkaampi iloa tällä hetkellä. Eilen yht äkkiö vahvistu menkan alkamisoireet, vatsaa munasarjojen kohdalta jomotti ja juili ja alaselkä särky vahvistu!!!! Useasti ramppasin työpaikan vessassa vahvistamassa alkoko vuoto. No ei alkanut mutta tosi kirja mieli. Ja Mammuzki minäki koko ajan testailen rintoja ovatko nännit vielä arat (en julkisesti ;) Ihan mielipuolista hommaa... Mutta viimeksi kun kkm tuli niin ensin oireet loppuivat, tämän jälkeen juoksin paniikissa ultraan missä vielä sydänäänetkin näkyivät ja kaiken piti olla hyvin mutta rv9 oli elo siellä loppunut. Ei mitään keskenmeno-oireita, ei vuotoja ei mitään. Huomattiin vasta np-ultrassa : / Mutta niin kuin useimmat teistä, itsekin tuota ensiviikon varhaislutraan odottan ihan kuumana :p

Ja ai niin, kyllä minullakin nuo oireet muuttuvat, voimistuvat, heikkenevät ihan päivätasolla. Siitä tuskin kannattaa olla huolissaan.
 
vesilelu, ja muutkin=) Näiden keskenmenotarinoiden tarkoitus ei ole pelotella eikä niitä kannata lähteä aktiivisesti pelkäämään. Varsinkaan oireita hakemalla. Tosiaan niin kuin aikaisemmin kerroinkin mulla ei ollut keskenmenosta mitään oireita, ei yhtään mitään. Eli toisaalta nyt heti kun tulee jotain uusia tuntemuksia se jännittää ja toisaalta myös oireettomuus jännittää. Ei näissä oireiden tulkinnassa voi voittaa, aina saa kauhean stressin päälle ;) Ainakin itse saan. Ja tämä tsemppipuheenvuoro on myös itselleni sillä on ihan pirun helppo kannustaa muita ottamaan rennosti ja nauttimaan raskaudesta ja samalla itse tarkkailee tunnin välein vieläkö raskausoireet on :headwall: huh, huh. Onneksi on tällaisia mahtavia ryhmiä.
 
Kiitos tiedoista viena :)
Soitin jo miehellekkin töihin ja itkin kun tuntuu että tämä ei mene hyvin... Mies onneksi jaksaa kannustaa ja sanoi että uusi yritys jatkukoon jos nytkään ei jaksa loppuun asti. Miettii vaan että kun on kaksi lasta saanut että miksi nyt ei mene kaikki hyvin. Silloin nuo kaksi raskautta on jotenkin unohtanut pelätä pahinta ja uskonut kaiken menevän hyvin ja niinhän menikin mutta nyt on olo ihan erilainen. Eilen vielä oli tunne että tämä on aivan erilainen ja pysyy loppuun asti mutta tänään taas tunteet heitti päälaelleen.

Mulla myös nyt tänään ollut tuota alaselän juilimista jota pelkään myös kun aikaisemmissa raskauksissa supistukset ottanut pahasti selkään ja nyt viimesen keskenmenon kivut olivat pahimmat selässä kylläkin vasta vuodon alettua :/
Tää on jo niin raskasta miettiä, toivoo vaan että pääsisi nukkumaan ja aamulla kaikki olisi taas hyvin.
 
Täällä yks on ihan kauhusta kankeena huomisen ultran takia :ashamed: Jotenkin oon saanut itseni siihen tilaan että oon jo melkein varma että jotain siellä kuitenkin on pielessä :| Ei kyllä pitäis etukäteen murehtia mutta...
 
Astre ja Mammuzki : Toivottavasti kaikki on hyvin :hug: !!

Poppeliinille ja Tuiskulle hurjasti onnea ultraan =) !

Tuisku: Mulla ei ollut kans viikonloppuna mitään oireita - eilen olin ihan raato. Kai se lepo ja se ettei tartte olla skarppina töissä auttaa siihen jaksamiseen.

Mulla oli yllättäen lääkäri. Ja se teki sisätutkimuksen ja ultrasi. Menin siis viime viikolla tavallaan "turhaan" yksityiselle kun tänään oli kunnallisena ilmainen, mutta onpahan nyt 2 viehättävää kuvaa Sintistä, joka oli kasvanut 4 päivässä yli 7 mm :heart: .

Ihan kamala juttu se Halsuan tapaus :'( . En kestä noita pienten lasten hukkumisia yms.

Tulkaahan sitten kertomaan ultrakuulumisia!!!
 
Uusille onnea ja tervetuloa =)

Lapsimäärästä, meille tämä neljäs on viimeinen. Oon itse perheestä jossa neljä lasta ja siitä johtuen varmaan mullaki on aina ollu haaveena saada 3-4 lasta.

Nyt on alkanut sitten tissitkin olemaan arat ja oksettava olo senkun vaan pysyy kaverina.
Mulla on ihan poikaolo, oon siis 100% varma että meille tulee poika :D On kyllä todellinen yllätys jos tyttö tulee, mutta siis ilonen sellanen...

Astre ja Mammuzki
:hug:

Ultraan menijöille tsemppiä :)
 
Tervetuloa uusille ja pelon kanssa oleveille suuri halaus.

Itse olen 2 päivää töissä ollut 3kk sairiksen jälkeen ja tänään postissa oli tullut pikakirjeenä sairista 31.5 asti :O
Soitettuani kyseiseen sairaalaan jossa pariin otteeseen olen ollut, vastasi nainen minulle että töihin ei ole asiaa että ei lääkäri sitä turhaan ole kirjoittanut.
Sairaslomaan kirjoittanutta lääkäriä en kiinni enään iltapäivällä saanut, pakko huomenna soittaa heti että mikä tää juttu on. Olen siis 2 päivää ollut "laittomasti" töissä koska sairasloma jatkunut sunnuntaista eteenpäin..
Vahvin epäilys tottakai että lisää löytynyt testeistä/kokeista mistä mua ei ole vielä ehditty informoimaan, mitä muuta tää voi olla???? :confused:
Eli näillä näkymin olen np-ultraan asti kotona ja sitten vaan kk päivät töissä ja jään pois.. Aika hurjaa, vähän seinät kaatuu päälle kun lapsetkin tarhassa/koulussa jos mä joudun olemaan 1.5kk vielä kotona..

Tosin 2 työpäivänä nippaillut kyljistä ja alavatsasta, huomaa että töihin palannut eikä kotisohvilla makailua ole. Työ kuitenkin fyysistäkin hoitotyötä joten ei taida kroppa tykätä pitkästä paussista :D
Joten toisaalta oman mielenrauhan vuoksi, kun olen muutenkin varovainen ollut nyt muutaman viikon olisi melkein pelastus se sairasloma. Mielenterveys vaan kyllä menee, mutta vähän hullu tässä taitaa olla muutenkin kun neljättä väännetty :heart::D

Mutta huomenna selviää jatko, ens viikon tiistaina varhaisultra jota hyvin jännittyneenä odotan. Varmaan kamala itku pääsee ennen kun täti edes katsoo onko vauvaa ja näkyykö syke tms..
Mä niin toivon että kaikki olisi ok..

Neljäs rv 6+1 :xmas:
 
iltaa..:)

täällä yksi hermoilija,on ollut liian hyvä olo edelleen,olen neuvolaan soitellut että onhan siellä ultrausmahdollisuus kun epäilen aika vahvasti että viikkoja oliskin enempi kuin on laskettu että olisinkin kuukauden edellä ...omaterkka ei ollut paikalla mutta laitto mun soitosta merkinnän neuvolakäyntiä varten ja sydänääniä varmaan kuunnellaan ja jos ne kuuluu niin sit ultrataan,jos lääkäri paikalla,neuvola on terveyskeskuksen yhteydessä niin johan siell lääkäreitä on...:DD siihen mie en usko ettei ole..:) jännitys tiivistyy..voi tää olla sitäkin että raskaushormonit vähenee ja keskenmenoksi taas muuttuu. katsellaan.

nyt unille!

EevaN rv 7+4
 
Uusille tervetuloa!

Toivottavasti saadaan tältä päivältä hyviä ultra-uutisia.

Pakko myöntää et mäkin jännitän vähän sitä varhaiultraa mikä kyl on vasta vapun jälkeen, mut jotenkin vaan kahden ekan kanssa mulla ei edes käyny mielessä et mikään vois mennä huonosti. Tietysti tällä kertaa jouduin laittamaan koko perheen ja parisuhteen vaakalaudalle kun en suostunu miehen aborttipuheisiin, niin nyt tuntuu aivan hirveelle jos ei tätä yllärikolmosta yhtäkkiä meille tuliskaan. :| Kuopuksenkin kanssa mä tarkistin lasketun ajan ja mietin et ehtisinkö yhden työharjottelun mennä tekemään keväällä ennen vauvan tuloa, siinä vaiheessa kun menkat ei edes vielä ollu myöhässä.

Kuopuksella on ilmiselvä vauvarokko menossa ohi. Oireet oli ihan kuin oppikirjasta, kolme kuumepäivää ja sit tuli pientä pilkkua mitkä hävis muutamassa tunnissa. Huomenna päästään sit jo leikkipuistoon. Saa esikkokin vähän purkaa energiaansa siellä.

Fantaihana 6+6
 
Ultrassa käytiin illalla miehen kanssa ja pieni :heart: sykki vimmatusti. Oli muutaman päivän nuorempi kuin kuukautisista laskettuna, mutta la:ta ei muutettu. Np-ultrassa sitten tarkistetaan tarkemmin. Yksi sikiö, eli ei siis pelko kaksosista. 85€ maksoi, joten ei ihan paha mun mielestä =). Gyne muuten sanoi että imetys voi vähentää pahoinvointia (keltarauhasen toimintaan vaikuttaa), joten siltä osin sain rauhan.

UUDET tervetuloa. Lisäilen teitä huomenissa listalle mukaan. Tänään ollut kiirusta..

Poppeliini ja kolmas muru 7+1 :heart:
 
huomenta...:)
tää on lukenut yön noita pahoinvoinnin vähenemisen merkityksiä aikaisilla viikoilla....moni kirjoittaja oli käynyt ar-ultrassa viikoille 6+jotain ja silti on pienen sydän lopetttanut sykkimisen,olen ihan tyytyväinen etten ultraan ole mennytään,menen sitten viikolla yhdeksän jos menen,koska kriittiisin aika on toisten kuukautisten aikaan,eli viikoilla 7-9 jollloin voi keskemeno usein tapahtua,tällöin muodostuu tärkeät elimet vauvan sisälle ja jos on kehityshäiriöitä voi sydän lakata lyömästä vaikka kaikki olisikin ollut hyvin aiemmin ultrassa...km-riski on vielä 15% eikä 2% niinkuin olen itse ajatellut. Mä en halua nähdä pientä Liian aikaisin..:)

Poppeliinille joka tapauksessa onnea ultravastauksista:heart: ihanaa!
 
Onnea Poppeliinille pienestä sydämen sykkeestä :heart: Mahtavaa!!

Minäkin varasin ajan ultraan ja se on vasta 2.5 :O Odottavan ajasta tulee piiiiiiiitkä! Silloin ois viikot omien laskujeni mukaan 6+jotain, esikoisesta kävin 6+3 ja siellä syke näkyi ihanasti ja sain sielulleni rauhan :D Maksoi silloin 69e.

Onko kukaan jo miettinyt mahdollista niskapoimu-ultraa tai sen väliin jättämistä? Tuntuu että niin moni siihen haluaa mennä ja taidan olla ainoa joka ei ole menossa... :) Ois kiva kuulla että miksi joku haluaa mennä ja miksi olla menemättä? Meillähän tuo syy on ihan ilmeinen, kun esikoisen kehitysvammaa ei nähty ultrissa joten minä en luota pätkääkään seuloihin enään. :kieh: Käydään sitten normaali ultrassa rv12 kurkkaamassa onko päällisin puolin kaikki ok :)

Mahan nippailuista täällä eilen illalla nippaili oikealta puolelta välillä napakastikin. Olen ihan tyytyväinen että joitain oireita edes tulisi koska vielä ei oikeen muuta ole kuin menkka-tunne...

Lapsimäärästä tämä siis olisi meille toinen, ikäeroa tulee esikoisen kanssa 2,5v. Ihanteellinen meille :) Ja luulen että saattaa jäädä viimeiseksi... Tässä on sen verran kaikkea koettu että pitää keskittyä muuhunkin varmaan kuin lasten tekoon... Olen aina haaveillut kahdesta lapsesta ja niin kauan kun sitä toista lasta ei ole niin tuntuu ettei perhe ole "kokonainen" : / Tunnen itsenikin joten puuttuvaiseksi.... Ajatus toisesta lapsesta saa ihon vähän väliä kananlihalle.... Meille se "normaali/terve" lapsi kun ei ole koskaan ollut itsestään selvyys, ja mietinkin sattuuko meidän kohdalle se valtava etuoikeus tällä kertaa? :)

No ompas kohtalokkaita mietteitä näin aikasin aamusta :D

Hyvää keskiviikkoa kaikille!! :flower:

Miluska ja pieni-tyyppi 5+ :)
 
miluska..:) haastetta arjesta ei ilmeisesti teilläkään riitä..:)
Itse haluan kaikki ultrat,vaikka ei niissä kehitysvammaa välttämättä näekkään.Olen antanut ainakin mahdollisuuden selvittää ja nähdä itselleni ja lääkärille että mitä vauvalle kuuluu.Meillä on tänä vuonna tullut myös mahdollisuus kehityspoikkeavuuksien selvitykseen keskiiraskaudessa,se on vapaaehtoinen,mutta aion ottaa selvää mitä pitää sisällään kun neuvolaan menen..:) niissä tutkimuksissa on riskinsä ja pitää punnita tarkkaan osallistuuko.
Ystäväperheelle syntyi neljäs lapsi ja nt-utrassa kaikki oli vielä hyvin,mutta toisessa ultrassa puolivälissä huomattiin että vauvalla oli vain yksi käsi,eivät kuitenkaan halunneet tarkempia tutkimuksia ja vauva syntyi yksiikätisenä ja on nyt iso tyttö eikä ole sen erilaisempi kuin muutkaan eik häntä pidetä erityisenä koska tyttö on itse sopeutunut elämään yksikätisenä.
 
Poppeliinille onnittelut sykkeistä!

Np-ultrasta: Pitkään ensin mietin, että jätän tuon ultran väliin, kun sattuu kuitenkin työajalle. Sitten tajusin, että en kuule edes sykkeitä kuin vasta joskus 15 viikolla, ellen mene. Alkuraskauden ultraa en edes miettinyt. En varmaan tuossa np-ultrassakaan mene verikokeisiin, ellei turvotus ole "valtavaa".
Joudun jokatapauksessa käymään pari "ylimääräistä" kertaa verikokeissa O- veriryhmäni takia vasta-aineet tsekkaamassa, enkä kyllä piikkejä niin hirvesti rakasta...

Nyt aamupalaa tai kohta ällöttää...

Whitney ja Toka 6+6
 
Poppeliini ihania ultrakuulumisia =)

NP-ultra mä ehdottomasti taas olen sitä mieltä etten jättäisi sitä välistä missään tapauksessa. Ehkä isoin vaikuttava tekijä tuohon on että olen molemmissa keskenmenoissa jäänyt kiinni siinä ja toisaalta ajattelen että joutuisin paljon enemmän maksamaan jos yksityiselle haluaisin normiultraan niiden viikkojen aikana mennä. Koen että se on mulle tilaisuus päästä kurkkaamaan että onko kaikki ok.
Toisaalta eihän se 100% varmaa ole koskaan ja vielä rakenneultrassakin saattaa jotain tulla esille, mutta se on sen ajan murhe sitten. Toki toivon että saan terveen lapsen :heart:
Sitä en tiedä että osallistunko "ylimääräisiin" seuloihin, eikös joku veri juttu ole nykyään siihen ekaan ultraan liittyvä?!?

Ehkä samalla voitaisiin ajatella sokerirasituksesta, tekisi mieli kieltäytyä (ainakin itse olen ajatuksen tasolla ajatellut niin) mutta järki sanoo että se on mun ja vauvan parhaaksi. Vaikka mä vedet silmissä kaon sitä lientä, teen sen vain meidän takia. Kai siitäkin voisi kieltäytyä????

(.) täällä pahoinvointi pahentunut. Ekaa kertaa tänään aamulla oksu lensi. Yleensä olen muutaman kerran alkuraskaudessa joutunut pönttöä halaamaan, joten eiköhän tää tästä..
Muutenkin raskaana olo, joten hyvillä mielin odotan ensi viikon tiistain varhaisultraa. Toki jännittää, mutta se paniikki iskee vasta siinä huoneen edessä :D
Mulla ruoka-aineet sen kuin vähenee, yhä useampi saa voimaan pahoin. Saatan jotain "hyvää" ostaa kotiin ja seuraavana päivänä meinaa oksennus tulla kun ajattelen että joutuisin syömään sen :LOL: Tää on just niin tätä.

Onko muilla hurjaa turvotusta???
Mulla oli ihan kamalaa ollut varsinkin iltaisin, mutta nyt myös muutamana aamuna/koko päivänä. Otin kuvankin aamulla ja näytän siltä kun olisin rv 20 menossa :kieh:
Tätä ei minkään paidan alle enään jemmata, joten onko jollain ylimääräistä telttaa lainata mulle muutamaksi viikoksi??? :LOL: :LOL:

Mutta mukavaa päivää kaikille :wave:

-Turvonnut muori rv 6+2 :xmas:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenet kaikille :)

Täällä jo pikkasen parempi mieli eiliseen verrattuna. Huomasin iltaa kohti rinnat tulivat "aroiksi" samalla lailla kun on olleetkin ja turvotuksen tunnetta. Ja yöllä heräilin ja kokeilin ja sama tunne rinnoissa. Nyt taas aamulla huomannut että ei niin "arat". Ehkä annan asian olla nyt ja ajan näyttää :D

Päätin kyllä eilen että varaan varhaisultran ensiviikolla jos vielä mitään surullista ei ole tapahtunut, ei mulla hermo kestä odottaa np-ultraan :)
Ja tosiaan tuosta np-ultrasta että olen aikaisemmissakin raskauksissa siellä käynyt ja menen nytkin. Siskollani on downin-syndrooma ja se onkin aina mielessä että sen siitä huomaa jos semmoinen sattuisi kohdalleen vaikka ei sekään varmaa ole huomaako.

EevaN, juttelin eilen myös ystäväni kanssa joka on sairaanhoitaja niin sanoi että on melko normaalia jos oireet vaihtelevat päivittäin ja varsinkin jos vaan on ollut mahdollisuus lepoon tai muuhun ni huomaa pienen jopa suurenkin helpotuksen. Pitäisi kuulemma olla vaan onnellinen jos oireita ei oikeastaan ole tai on lieviä. Kivut sitten kertovat oman tarinansa ja tottakai alussa jos kaikki oireet vaan katoaa kokonaan..
On tää jo hullun hommaa kun miettii ja miettii :) no mutta eipä se muutu miettimällä ja mullakin isäntä kielsi varsinkin Googlen käytön nyt kun sieltähän löytyy toki kaikki kauhu tarinat ja heti tulee olo että "noin" mullekkin käy : /
Koitan nyt vaan ajatella positiivisesti ja toivoa ja uskoa että tuo Masukki tuolla kehittyy ja pysyy matkassa :)
Ja pahoittelut tästä vuodatuksesta, en vaan viitsi miehelle itkeä koko ajan kun hänkin jo miettii tarpeeksi

Aurinkoista päivää kaikille :)

Mammuzki - Masukki 4+3
 

Yhteistyössä