**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Mammuzki :hug: Hirvittävästi sympatiaa ja jaksamista.

Itselläni on suunnaton pelko KM:stä ja toisena vakavasta kehityshäiriöstä. Ei vain uskalla iloita raskaudesta täysin ja omalla tavallani pidän itseni erilläni. Sama pelkohan minulla oli esikoista odotellessa ja kaikki meni hyvin. Jotenkin pelkään vain sitä, että jos annan itseni olla onnellinen niin jotain pahaa tulee tapahtumaan. Pessimisti.

Nykyään käydään ilmeisesti paljon varhaisultrissa? Itseäni kiinnostaisi mennä, mutta kun olen kodinhoidontuella ja pienenpienellä palkalla niin niitä rahareikiä on niin valtavasti.. Tietääkö kukaan, että olisiko Tampereella sellaisia tosi halpoja ultrapaikkoja? :D NP-ultrakin on vasta 6.6..

zenn & goa'uld 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla tissien turvotus pamahtanut päälle ihan tosi nopeesti? :D Kun eilen vähän särki tissejä ja nyt aamusta ne ei mahdu enää rintsikoihin :D Ihan järkkyä kuin pakottaa ja turvottaa, onko mitään apukeinoja? :D hyvähän se että oireilee mut tää on ihan järkkyä kun turpoo silmissä :D Naurattaa miestäkin kovasti kun ihan ku jollain pumpulla pistäis ilmaa niihin :D Hah, on tässä murheet :)

Miäkin kovasti haluisin varhaisultraan, se maksaa vaan sen 100€ täällä yksityisellä. Jospa neuvolaan soittelis ja kyselis oisko mitään mahiksia päästä julkiselle ku on ne keskenmenotkin taustalla. Ens viikol kyl meinasin muutenkin jo neuvolaan soittaa aikaa :)
 
Minulla ei ole vieläkään muita oireita kuin sellainen menkkoja edeltävä tuntemus alavatsalla ja hirvittävä väsymys. Yritän olla kehittämättä siitä mitään ajatuksia :D

Ainakin David ovistesti näyttää heti värin noustessa valtavaa plussaa..
 
KAIKKI UUDET LISÄTTY MUKAAN! tervetuloa ja onnitelut plussista :flower:

Helpottaa tosiaan jos kaikki vain muistaisivat laittaa päivityspyyntönsä punaisella :attn:

Np-ultraan mennään ehdottomasti. haluan tietää mahdollisista sairauksista etukäteen ja valmistautua niin hyvin kuin mahdollista. Olen itse sairaanhoitaja, joten sekin varmaan vaikuttaa...

mammuzki :hug:

Leenuska mulla on kotideppler. Vielä en ole ääniä löytänyt mutta kahdessa edellisessä on kuulunut jo rv 9+ vaikka mulla on masumakkaroita :whistle:. Tosi tosi alhaalta pitää etsiä kun ekoja kertoja kuuntelee, ja liikuttaa sitä anturia hitaasti ettei pieni ehdi vilahtaa alta pois.

3-vuotiaan ja myös sen 2-vuotiaan kuolemat on järkyttänyt ihan kauheesti mua. Tänään luin iltasanomista siitä 3-vuotiaasta enemmän. Ihan järkyttävää :'(. Mun esikoinen on vilkas 3-vuotias ja voin vain kuvitella että sama olisi hänen kohdallaan ihan mahdollista jos häntä ei vahdi tarkasti koko aikaa.

Ei len tosiaan gyne sanoi että imetys voi vähentää pahoinvointia ja rintojen arkuutta. Rinnat mulla ei kahdella ekallakaan kerralla ole reagoinut oikeastaan mitenkään raskauteen, vähän vain kasvaneet/turvonneet. Maitoa kyllä sitten tullut ihan hyvin, jopa reilusti, synnytysten jälkeen. Väsyttää kyllä normaalia enemmän, mutta muuten olo on kuin ei olisi raskaana. Jos en olisi eilen nähnyt pientä ruudulla niin olisi vaikea uskoa tätä todeksi :saint:. Oikeastaan aika ihanaa olla tällä hetkellä raskaana!

Poppeliini ja kolmas muru 7+2
 
Paljon voimia ja :hug: mammutzkille. Olen tosi pahoillani puolestasi.:(

Np-ultrasta: Tietääkö joku, näkeekö kokenut kätilö silmämääräisesti, jos sikiöllä on jotain tosi isoja kehityshäiriöitä/tosi iso turvotus, vai vaatiiko aina sen niskaturvotuksen mittaamisen pysäytetystä kuvasta? Me ei siis haluta sitä millimetrimittausta, mutta periaatteessa kyllä kiinnostaa tietää, jos kätilö jostain huolestuu kovasti ultrauksen aikana. En oikein tiedä, miten asian ilmoitan. Esikoisen kohdalla kätilö oli jotenkin ilkeä, kun sanoin, etten halua turvotuksen mittausta. Ultraaja kyllä viimeksi ihan kysymättäkin kertoi esim. sen, että nenäluu oli ihan ok.
 
Nykyään käydään ilmeisesti paljon varhaisultrissa? Itseäni kiinnostaisi mennä, mutta kun olen kodinhoidontuella ja pienenpienellä palkalla niin niitä rahareikiä on niin valtavasti.. Tietääkö kukaan, että olisiko Tampereella sellaisia tosi halpoja ultrapaikkoja? :D NP-ultrakin on vasta 6.6..

zenn & goa'uld 5+1
Mä kävin ihan keskusäitiysneuvolassa eli siellä missä kaikki kaupungin tarjoamat ultrat tehdään ja siitä täytyy maksaa tavallinen poliklinikkamaksu,onkos se nyt jotain 27e?
Sinne tarvii kyllä lähetteen neuvolasta enkä tiedä kuinka helposti sellaisia tekevät. Mulla oli syynä lasketunajan määrittäminen kun se oli vähän epäselvää.
 
Astre yleensä siihen pääsee kyllä julkisellakin puolella jos vähän muuttaa totuutta ja kertoo ettei oo mitään tietoa kierrosta ja edellisistä menkoista niin silloin yleensä tekevät sen selvittääkseen raskauden keston,mut tää ei nyt oo kyllä ihan täysin päivänvaloa kestävä keino.

tetku kyllä varmasti jos turvotus on todella suurta ja jos raajoja tai jotain vastaavaa puuttuu niin luulis sen osaavan katsoa sen, mutta tarkemmin en osaa sanoa.

Nyt taas öklöttää, vaikka juuri söin, ei kiva:x

Me osallistutaan tuohon np-ultraan ja muihin seulontoihin, kunhan nyt saisin ees soitettua sinne neuvolaan...
 
Tää raskaana olo on kyllä yhtä murehtimista alusta loppuun asti, jatkuen tietty sitten lapsen synnyttyä erilaisin murhein/pelkojen. Mulla tuli tänään valkovuodon seassa vähän vaaleanpunaista. Ei verta, mutta sellaista värjääntynyttä valkovuotoa. Suurin syy on todennäköisesti eilinen ultraus, mutta kyllä se silti säikäyttää. Mitään kipuja ei ole ollut. Mutta kyllä sitä taas tiiraa joka ikisen paperin kun käy vessassa : /

Poppeliini ja kolmas 7+2
 
Mammuzkille halit multa myös. :hug: Todella surullinen uutinen.

Mua itseäni pelottaa keskenmeno myös tällä hetkellä todella paljon ja stressaan siitä. Aiemmin ei ole tällaista pelkoa ihan näin voimakkaana esiintynyt mutta nyt on koko ajan hiukan kalvamassa mieltä. Sellainen, että ei oikein uskalla edes ääneen vielä puhua tästä pienestä kun pelkään, että jos se sanoiksi sanominen tekee asiasta liian totta ja sen myötä sitten jotenkin enemmän mahdolliseksi, että tämä otetaan pois. Sekava selostus, mutta jotenkin noin. :D

Täällä oli galluppia ollut siitä, että onko nyt kyseessä sitten viimeinen vaiko ei. Meillä nyt on ajatuksena, että toistaiseksi ainakin jää nyt tähän. Ollaan tosin vasta 27-vuotiaita niin en ihan lukkoon löisi tätä. Mieli saattaa muuttua vielä kun tuo kolmekymmentä ylitetään.

Mä olen noista ultrista sitä mieltä, että mitä useammin niin sen parempi. Jotenkin mä haluan aina tietää, että mitä tuolla tapahtuu ja vaikka oliskin väärä hälytys niin ainakin on sitten tarkistettu. Meillä oli meidän kakkosen jälkeen oikein erityistarkkaa ultrasyyniä kolmosta odottaessani ja se kyllä rauhotti mua aika paljon. Kakkonen siis kuoli vajaa kaksiviikkoisena ja kolmas päätti tulla melkein heti tuon jälkeen. Heillä siis ikäeroa alle 11kk. Koska kakkosen raskausaika ja synnytys ja kaikki oli normaali ja lopputulos oli kaikille yllätys niin me saatiin hiukan tarkempaa syyniä osaksemme sitten kolmosen kohdalla ja mä olin siitä kiitollinen. Mutta nää on niin ihmiskohtasia tapoja. Omassakin lähipiirissä on monia, jotka eivät mene juurikaan tohon np-ultraan sen epäluotettavuuden takia. Mulla painaa myös uteliaisuus, että näkee pienen mahdollisimman monta kertaa raskauden aikana. =)

Onko kukaan miettinyt 4d-ultraa?? Me oltiin kolmosen kanssa semmoisessa ja se oli kyllä niin hyvä, että varmasti mennään tälläkin kertaa.

Mä muuten aloitin raskauspäiväkirjankin pitämisen. Aiemmin en ole tehnyt, mutta jotenkin nyt on semmoinen "tarve" siihen johtuen tästä km-pelosta ja siitä, että tämä tuntuu nyt ekalta kerralta kun oikeasti pystyn keskittymään raskauteen ja huomaamaan ne muutokset, jotka se mussa aiheuttaa. Esikoisesta olin vielä niin nuori ja tyhmä(?), etten huomannut koko raskautta, kakkosenkin kohdalla kaikki meni hyvin, kolmosen kohdalla mieltä painoi vielä kakkosen asiat niin nyt sitten osaan keskittyä tähän. Ehkä. Ja tuleehan siitä kiva muisto sitten.

Vitsi kun osaakin väsyttää.. *HAAAUKOTUSSS*

Hardy + MiniEd
 
Joku kyseli noista seulonnoista,meillä ne kuuluu yleiseen nauvolaohjelmaan päällä pääkaupunkiseudulla,olleet viimevuodesta asti,kaikki tutkimuksethan on vapaehtoisia..:)

tänään ollut aika rankka päivä,vatsa kipuillut ja vihlonut kovasti..liekkö jotain tulehdusta kun valkkari tuoksahtaa inohttavasti..tai sit se on vain mun nenä.
Enää huominen töitä ja sit onkin melkein kaksi viikkoa vapaata..:) tulee tarpeeseen.

4d-ultra me varmaan laitetan äitiysavustusraha siihen kun meille ei oteta pakkausta,miehelle ensimmäinen muksu niin varmasti kokemus..:)
 
Hei kaikki, ehkä uskallan minäkin ilmoittautua listalle, siis uusi täällä! Plussa tuli sunnuntai-iltana ja maanantaiaamun tarkistuksen jälkeen uskalsin uskoa. Menossa olisi vk4+5 enkä tiedä miten päin olisin. Olemme miehen kanssa toivoneet lasta jo melkein kaksi vuotta, välillä enemmän yrittäen ja välillä ei. Nyt kun rakennuspuuhat ovat vähän hellittäneet, puhuttiin, että pian mennään tutkittaviksi mutta ei nyt toistaiseksi tarvitsekaan. Ihanaa ja silti niin epävarmaa ja pelottavaa!

LA olisi noin 23.12, eka neuvola 13.5 enkä tiedä miten kestän siihen saakka. Missä vaiheessa muuten selviää tarkemmin, mikä on oikeasti laskettuaika? Ultra? Verikoe? Jotain muuta? En ihan luota tuohon viimeisistä menkoista laskettuun versioon.

Rinnat on turvoksissa ja arat, alavatsassa möyrii ja joskus vähän juiliikin. Mutta silti kovasti jännittää pysyykö pikku asukki mukana vai ei! Välillä tulee mieleen, että olenkohan kuvitellut koko jutun kun ei ole aiemminkaan tärpännyt.

Hyvä kuitenkin lukea täältä teidän muiden tuntemuksia ja saada vertaistukea kun ei tässä vaiheessa tosiaan tee mieli vielä kylillä huudella..

Innuli ja salamatkustaja
 
Heissan! Tuippaan itseni tähän ketjuun mukaan :) Sunnuntaina ensimmäinen plussatesti tehty ja tiistaina varmistus apteekin testillä, josta tuli selkeät kaksi viivaa :heart:
Laskettu aika (menkkojen mukaan) 22.12-2011, jos pikkuinen kirppu vaan pysyy kyydissä!! :heart:
Yritystä takana reilu puolitoista vuotta ja esikoista odotellaan :)

Kahlan ja suurin onni rv.4+6
 
Onnea Innuli! Tekstisi oli kuin itseni kirjoittama. Sunnuntainta tein plussan, lasta toivottu jo kolme vuotta, lapsettomuustutkimuksista juuri alettiin puhumaan ja talokin on pihaa vaille valmis :D
Lauantaina kävin tosiaan aivan viimeisillään olevan ystävän luona ja hän vain yhtäkkiä totesi, että "ähky", vaikka oli syönyt palan leipää noin tuntia aiemmin ja sitä, kun ihmettelin, niin "se kuulemma tulee aina jälkijunassa" .... tuo asia vain napsahti minulla su päivänä päässä ja tajusin, että olin paria päivää aiemmin kokenut aivan saman tunteen.. ähkyn, vaikka en ollut syönyt.. siitä sitten vain päätin tehdä raskaustestin ja täällä ollaan :)

Itse ajattelin soitella pääsiäisen jälkeen neuvolaan, vähän jänskättää pääsiäispyhät, kun mennään miun kotiin ja olen yleensä se, joka on ensimmäisenä ottamassa iltaisin lasillisen viiniä tai ei..
Onneksi oireena on oikeastikin närästys ja hirveä turvotus, niin voin sitten vedota niihin ja juoda vichyä :D Emme ole tosiaan avomieheni kanssa kertoneet vielä kenellekään ja todennäköisesti ei tulla kertomaankaan ennenkuin on ohitettu riskiajat. Hirveästi vain tekisi mieli soitella ystävälle, joka odottaa myös esikoistaan, mutta pelkään, että sitten innostun liikaa ja sattuu enemmän, jos tulee pettymys :(

Tänään itseasiassa tajusin senkin, kun olen parin viikon ajan ihmetellyt hiusteni rasvoittuvuutta, tuntuu, että ne on heti pesun jälkeen jo likaiset.. ja syyttelin pesuainetta sun muuta, mutta tämähän taitaakin johtua tästä raskaudesta.. Mitään pahoinvointia ei ole ollut, eikä yökötystä, mutta turvotusta ja ilmavaivoja siitäkin edestä. Eilen meni vatsa kesken työpäivän aivan vellille ja juoksutti vessaan, kun erehdyin syömään lounaaksi vähän tulisempaa wokkia:ashamed:.
Niin ja sellaista juilimista on välillä alavatsassa.. ennen plussaa juili myös selkää ja siitäkään en vielä osannut raskautta arvata.. jotenkin sitä oli vain niin tottunut siihen ajatukseen, että sitä lasta ei taida luomuna tulla :)

Olen miettinyt tuota varhaisultraa ja taidan kyllä itse jättää sen sinne viikoille 9-10.. luin vain liikaa tarinoita siitä, kuinka kaikki on hyvin viikolla 7 ja sitten kaksi viikkoa myöhemmin ei enää olekaan.. ja jos tuolloin 9-10 viikolla on vielä kaikki riskit korkealla, niin itselleni ehkä sopii paremmin käydä sitten vasta myöhemmin. Jokainen taplaa tavallaan :)

Kuinka moni teistä on muuten lopettanut nyt samantien tupakoinnin? Itse poltin ihan vakituiseen ja olen yrittänyt jo aiemmin lopettaa moneen otteeseen, siinä onnistumatta, mutta enpä olisi uskonut raskauden voimaa tässä tapauksessa. Su aamuna minulla oli vielä kaksi tupakkaa jäljellä ja normaalisti olisin todennut asian tajuttuani, että voi v***u, miten nyt pärjään päivän, kun en pääse ostamaan lisää, mutta viime su totesinkin vain mielessäni, että "olisikohan nyt aika sitten lopettaa",,, ja puolen päivän jälkeen, nuo tupakat poltettuani, tajusin tehdä tuon testin ja nyt kun ollaan menossa jo keskiviikossa, niin minulla ei ole edes käynyt mielessä, että polttaisin tupakan.. jotenkin vain sellainen tuntuisi todella väärältä, enkä ole mielestäni kärsinyt edes vieroitusoireista.. todella outoa! Tämän vuoksi en edes tiedä, johtuuko tarkentunut hajuaistini nyt tupakoinnin lopettamisesta vai raskaudesta.. joka tapauksessa nautin siitä, että haistan asioita :D ja nyt oikeastaan sitä tajuaa, kuinka pahalle sitä on itse aiemmin haissut :O
 
EdHardy kyselit tuosta 4D-ultrasta.Me ei olla siinä kertaakaan käyty mutta tuon kolmosen aikana kun ultrauspaikka on vaihtunut tk:sta sairaalaan niin siellä katsotaan aina vauvaa myös 4D:n ja mukavan näköistähän se on mutta siksi en lähde siitä maksamaan kun siellä sitä näkee kuitenkin.
Oot kokenut hurjia kun niin pikkuinen on on teidän luota lähtenyt ihan liian aikaisin:( :hug:

adelaine tervetuloa mukaan =)

Innuli tervetuloa mukaan =)Jarrusukkia pikkuiselle!Ultrassa la tarkentuu.

Kahlan tervetuloa =)Jarrusukkia masuasukkaalle!

Kauris itse en oo koskaan polttanut joten ongelmia sen lopetuksen kanssa ei ole ollut.Todella hienoa että oot pystynyt kerta rytinällä lopettamaan vauvan takia ja eihän se pahaa tee sinullekkaan =)

Täällä eletään edelleen kuvotus taustalla vaanien
 
Kunka moni teistä on muuten lopettanut nyt samantien tupakoinnin? Itse poltin ihan vakituiseen ja olen yrittänyt jo aiemmin lopettaa moneen otteeseen, siinä onnistumatta, mutta enpä olisi uskonut raskauden voimaa tässä tapauksessa. Su aamuna minulla oli vielä kaksi tupakkaa jäljellä ja normaalisti olisin todennut asian tajuttuani, että voi v***u, miten nyt pärjään päivän, kun en pääse ostamaan lisää, mutta viime su totesinkin vain mielessäni, että "olisikohan nyt aika sitten lopettaa",,, ja puolen päivän jälkeen, nuo tupakat poltettuani, tajusin tehdä tuon testin ja nyt kun ollaan menossa jo keskiviikossa, niin minulla ei ole edes käynyt mielessä, että polttaisin tupakan.. jotenkin vain sellainen tuntuisi todella väärältä, enkä ole mielestäni kärsinyt edes vieroitusoireista.. todella outoa! Tämän vuoksi en edes tiedä, johtuuko tarkentunut hajuaistini nyt tupakoinnin lopettamisesta vai raskaudesta.. joka tapauksessa nautin siitä, että haistan asioita :D ja nyt oikeastaan sitä tajuaa, kuinka pahalle sitä on itse aiemmin haissut :O

Mä lopetin esikoista odottaessani kanssa seinään, se oli jotenkin ihan älyttömän helppoa. Aiemmin olin kanssa yrittänyt kymmeniä kertoja ja usein eri tavoin ja epäonnistunut surkeasti joka kerta.

Olen kuullut, että se lopettaminen yleensä on helppoa, mutta syntymän jälkeen olisi vaikeampaa pitää kiinni lopettamisesta. Kuulemma tekee niin valtavasti mieli.. En tiedä, ei minun tehnyt mieli. Esikoinen on nyt 1v4kk. Tosin kyllä mä kerran kokeilin, kun olin juhlimassa, olihan se hyvää, mutta en tavaksi ottaisi enää. :D

Negatiivinen puoli muuten lopettamisessa oli se, kun haistoi muut ihmiset. Aika moni haisee hielle ja se on tosi ällöttävää ruokakaupassa. :x
 
Kauris yhtäläisyydet sun kuin jatkuu: meille taas tulevat appivanhemmat kylään pääsiäisenä ja mulla on sama viiniprobleema... Täytyy hakea oma pullo alkoholitonta ja täyttää lasia salaa jossain nurkan takana.

Nyt illalla on ollut alaselkä aika kipeä ja vatsassakin vähän möyrii. Kylmä on jatkuvasti, mutta ei haittaa niin kauan kuin oireet vaan ovat merkkejä, että tuolla masussa kasvaa joku!
 
Jospa minäkin uskaltaisin ilmoittautua mukaan jo, pari viikkoa täällä olen käynyt kylläkin lueskelemassa.. :)

Belleihanan laskettu aika 4.12 omien laskelmieni mukaan, sairaala VAS/TAYS

Neljäs olisi tulossa, nyt jännätään vain pysyykö pikkuinen kyydissä!
 
Mammuzki voi ei, oon tosi pahoillani:hug:

Aivan hirveesti on tekstiä tullu päivän aikana. En varmaan muista kaikkea mitä mun piti kommentoida. =)

Tällä kertaa meen ihan kaikkiin ultriin, kun tää aika varmasti jää viimeseks, niin nyt haluan sen 4D:nkin kokea. Pikkasen hermostuttaa kyl toi np, esikon kanssa kun oli väärä hälytys niin en toista kertaa haluais lapsivesipunktion jälkeisen odotuksen käydä läpi. Tosin jos jotain olis pielessä niin haluaisin tietää asiasta jo raskausaikana niin että siihen olis edes jonkinlaiset mahdollisuudet asennoitua.

Keskiraskauden ultrasta löysin aamulla tietoa HUS:in sivuilta mut siellä ei käyny ilmi kenelle tarkotettu jne. Kun edelleen rakenneultria kai tehdään kanssa?

Metsätähti jaksamista uhmiksen kanssa:kieh: Meillä toi ihan kohta 5v on kans välillä niin rasittava. Tännänkin piti puistosta tulla pois hirveen huudon kanssa kun ilkee äiti kehtas kävellä 20 metriä edeltä enkä jääny odottamaan kun toinen jää pusikkoon rämpimään vaikka just oon sanonu että nyt mä jatkan matkaa. Sit kun pojalta kysyy et onks sun mielestä kivaa et mun pitää kokoajan hermostua sulle niin ei se hänenkään mielestä kivaa ole. Haluais olla nätisti mut kun se ei vaan kuulemma onnistu. :xmas:

Apu huonoon oloon Mulla ei siihen mitään hyvää keinoa ole mut Nigeriassa alkuraskauden aikana mä haaveilin mehukeitoista. Siellä syödään joko riisiä ja lihakastiketta tai sitten syödään käsin niin kuin muuallakin maailmassa, ne pallukat mitä kädessä muotoillaan pitää niellä kokonaisina ja välillä sitä ruokaa oli tosi vaikeeta saada alas. Silloin mietin et joku raparperi-herukka mehukeitto olis aivan ihanaa alkuraskasusruokaa, et mä voisin elää pelkästään sillä. Tänään join lasin mansikkakeittoa ja ei se kovin erikoista ollu. :LOL:


(.) Tänään illalla lensi ensi kertaa oksennus, ensin oli huono olo kun en ajoissa malttanu syödä ja sit hetki syömisen jälkeen tuli oksennusrefleksi ja pitihän esikon vieressä matkia sitä ääntä ja siinä ei muu auttanu kun käydä oksentamassa, se jälkeen olo olikin sitten ihan hyvä.
Rintakehään on alkanu nyt jo tulla sinisiä pintasuonia. Tänään muistu mieleen et viimeks olin Kättärin lapsivuodeosastolla työharjottelussa jostain rv 14 alkaen ja äidit imetti vauvoja niin mulla tuntu rinnoissa ihan samalta kun maito imettäessä "nousee" rinnoissa.

Uusille taas tervetuloa!

Fantaihana 7+0

Piti vielä kertoa että mun täti tuli tänään kahville ja hänelle kerroin raskaudesta, vanhemmille en siis vielä ole kertonut.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Ihanaa, viikon viimeinen työpäivä! Viikko sitten olin vielä ihan innoissani töistä, motivaatio oli korkealla ja tuskailin viikonloppuja, kun työt jäivät aina pe kesken.. nyt taas tällä viikolla olen odotellut vain to iltaa, että pääsee taas levähtämään.. En ole millään jaksanut keskittyä tai innostua töissä, on vain ajatukset pyörineet oman navan ympärillä :cool:

Nyt näyttäis alkavan hellittävän nämä minun ihmeelliset aamuheräämiset, heräilin alkuviikosta aikaisimmillaan jo klo 3:09, enkä saanut enää unta, joten nousin tuohon aikaan jo hereille.. ja sitten illalla kukuin jonnekin 23 asti ja aamulla taas klo 4.00 ylös.. nyt olen pari aamua nukkunut jo melkein kuuteen :/ epäilen, että nuo heräämiset saattavat olla nikotiininpuutteestakin johtuvia, muistaakseni aiemmin, kun olen yrittänyt lopettaa ilman korvaushoitoa, olen sitten heräillyt pitkin yötä.

Onko teillä muilla oireet hellittäneet? Itselläni on jomotus ollut nyt pari päivää vähäisempää, samoin rinnat eivät ole enää niin kipeät.. tällä hetkellä vasen rinta on arka, mutta oikea ei oikeastaan lainkaan.. Lueskelin jotain ketjua ja suurinpiirtein puolella porukasta tuntu hellittävän oireet välillä alussa ja puolella ei.. ja se, että hellittikö oireet vai ei, ei kertonut sitä, että jotain olisi vialla, joten en aio nyt alkaa murehtimaan oireettomuutta.. turvotus sen sijaan iltaisin tuntuu vain jatkuvan.. töiden jälkeen, kun syön jotain on lopputulos se kuin, joku pumppaisi vatsassani ilmapalloa.. ihan kamala! Tuohon kun erehdyin eilen vielä juomaan lasin simaa, niin huhhuh! :p

Oletteko muuten aloittaneet ravintolisien (D-vitamiini, foolihappo) jo ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä? Itse en ole vielä aloittanut, mutta olen kyllä yrittänyt pitää huolta, että syön sellaista, mistä noita saa.. ja, kun vielä luin jostain, että lisien tarve on yksilöllistä, eikä kaikki noita tarvitse.. Mietin nyt vain, että jatkanko tällä vai käynkö ostaa esim. foolihappoa..

Mietin eilen mielessäni kauhukuvia pääsiäisestä kotona.. ensimmäinen iso ongelma on perheemme viinin juonti "juhla-aterioilla" ja pitkin iltaa sen jälkeen, mutta sitten aloin miettimään, että minun tuurilla siellä on kuitenkin tehty ateria jostain hauesta ja pöydässä on graavilohta, jota olen yleensä aina jonon ensimmäisenä maistamassa.. Tulis vaikka se pahoinvointi nyt, niin voisin vedota vatsatautiin :D
 
Huomenta kaikki uudet ja "vanhat" :) Lähden tänään koko viikonlopuksi mökille miehen kera, joten ajttelin jättää oiregooglettamisen niinkin pitkäksi aikaa, ultra kun vaan lähenee :) Eli, jään kyllä kelkasta, kun täällä tulee tekstiä niin kova määrä muutenkin :p

Eilen tuli oksennettua pariinkin otteeseen, heti kun olin syönyt hyvää. (anoppi toi tuliaisia, SUKLAATA) Olo oli kuin pahassa krapulassa, mielenkiintoista tämä raskausaika. Tämä siis eka raskauteni, olen kokenut yhden kemiallisen ja yhden varhaisen keskenmenon (söin silloin trexania, ja en edes tiennyt raskaudesta)

Ultrista: Otan ihan kaikki, maksan 4d:n, otan seulat jne. Tämä on meidän ensimmäinen yhteinen lapsi, mies ei saanut olla exänsä raskausaikana mukana, kun muija lähti kävelemään vieraan miehen kanssa (jolle luuli olevansa raskaana, ennen isyystestejä) Joten, tämä on meille molemille niin uutta ja ihanaa :heart: Minulla myös kilp.vajaatoiminta ja olen kuullut että ultria olisi näin enemmän.. saa nähdä.

Kenelläkään koiria? Käyttäytyykö eritavalla? Sattumaa, mutta meille puski toiselle koiralle nyt valeraskaus päälle! Äitini kertoi, että kun ootti minua hän tiesi plussanneensa ennenkuin testasi, koska koira haisteli mahaa (olikin jo pidemmällä kuitenkin).

Pahoittelut vielä kaikille km:n kokeneille! Näin viime yönä unta keskenmenosta, niin kovasti se itseäkin pelottaa :|

Itse käyn alkuraskaudenultrassa siellä, missä olimme lapsettomuushoidoissa. En voi sanoa paikkaa, koska paljastaisin kaupungin jossa elän :ashamed: Kuitenkin, olen ollut tyytyväinen heidän toimintaansa ja TUKEENSA. Siksi maksan mitä vain alkuraskaudenultrista, ne hinnat ei ole kuitenkaan mitään verrattuna hoitojen ja lääkkeiden hintoihin.
 
Heips!
En ihan vielä ilmoita itseäni tähän porukkaan, koska LA on just siinä vuodenvaihteessa. Olen siis vasta plussannut (tiistaina eka ja keskiviikkona varmistus) eli vähän riippuu mistä laskee, mutta LA olisi 30.12.11-1.1.12 välillä :heart:

Mutta täällä siis taustailen ja lueskelen teidän juttuja!

Kauris-82 Olin vähän kauempaa "viisas" ja sain lopetettua jo puoli vuotta sitten polttamisen. Toki oli jo taustalla pitempi aikaisiakin lakkoja ja tuossa loppuvaiheessa poltin vain viikonloppuisin, joten se oli kyllä helppo jättää pois. Nyt ei tarvii miettiä kuin sitä oloa, mikä polttamisesta tuli, niin menee vilunväreet. Vauva on aina tehokas syy lopettaa! Hienoa, että olet siinä pystynyt ja tahdonvoimaa sinulle, että päätös pysyy!
Tuosta foolihaposta ja d-vitamiinista. Mä olen syönyt d-vitamiinia koko talven ja nyt vähän aika sitten ostin monivitamiinia, jossa on foolihappoa, mutta ei sisällä A-vitamiinia. Ja tietenkin yritän syödä sellaista, mistä noita tosiaan saa.

Adelaide Me siis ilmeiseti mennään aika samoilla linjoilla näitten raskauksiemme kanssa =)

Mulla oireita on aika vaihtelevasti. Nyt esim. ei ole mitään. Mutta toisaalta taas tulee pahaolokohtauksia, tissit on välillä aremmat, mutta oikeestaan pahin ja kokoaikaisin oire on ummetus.. Tai en oikein pysty sanoo onko se ihan ummetusta, mutta ei tuo massu toimi ihan normaalisti, kerää ilmaa ja olo on aika turpea.

Tuli tuosta pääsiäisestä mieleen, kun muut miettii viininjuontia.. Mulla olisi firman juhlat tuossa vapun aikaan, kaverin polttarit viikko sen jälkeen ja heidän häät vielä kesäkuun alkupuolella... Mä en tiedä miten mä pääsen niissä luistamaan niin, ettei kukaan huomaisi mun juomattomuutta!! :O
 
mammuzki Voi ei!! SUuren suuret pahoittelu!! :'(

Tuo on nyt niin omaa sydäntä lähellä siksikin että pelkään kyllä nyt että tämä mun raskaus on keskeytynyt. Toissapäiväisen järkyttävän selkäsäryn jälkeen oireet alkoi vähenemään ja nyt tänä aamuna, olen tässä kohta 2h ollut hereillä, ei olo ole ollut yhtään huono. PÄinvastoin, olen laittanut pyykkiä sun muuta ja syönyt ihan helposti leipää, mikä ei pitäis onnistua nyt. Olen siis lähes varma että pikkuinen on lopettaunut kasvamisen ja nyt odotan koko ajan milloin vuoto alkaa. Illalla on ultra, viimeinen aika minkä klinikalta sain, ja siihen on niiiiiiiin monta tuntia vielä, en tiedä. Oon koko aamun jo itkeny valmiiksi, niin varma oloni on. Ei vaikuta enää yhtään hyvältä.

Muisku 6+4 (ja tähän taitaa jäädä)
 
Muisku78 jäitä hattuun ja ajatukset siihen että vahva syke löytyy.
Mulla kanssa ollut selkäsärkyä ja oireet välillä kadoksissa, kunnes ilmaantuvat taas yhtäkkiä takaisin. Joten sen perusteella et saa heittää kirvestä kaivoon vielä :hug:
Toivotaan että illalla kaikki on hyvin!!!

Tervetuloa uusille :wave:

4D-ultra Me ollaan 2 nuorimmaisesta käyty sellaisessa yksityisellä ja oli ihan mahtava kokemus. Pääsee niin läheltä ja tarkasti katsomaan tulevaa pikkuista joka mahassa on.Meidän lasten nöpönenä on näkynyt selkeästi sekä kasvonpiirteet muutenkin..
Tosin tiedän että np-ultran ja rakenneultran laitteet ainakin pk-seudulla alkaa olemaan aika hyviä ellei osa jopa 3d tai 4d laitteita.
Vielä ei olla päätetty mennäänkö tällä kertaa, varmaan jos kaikki on hyvin np-ultrassa.

).( Minä melkein eilen illalla väänsin itkua kun katsoin mahaa jota ei piilota mitenkään. Se on niin turvoksissa, että edes teltta ei auttaisi.
Mies koitti lohduttaa ja sanoi että miksi pitäisi peittää???
Niin, eihän onnea tarvitsekaan mutta en haluaisi vielä että kaikki saa tietää kun mitään varmuutta ei ole raskadentilasta.
Olenko pinon ainut turvonnut mamma? :ashamed:
Miten te muut hoidatte peittelyn vai kuljetteko ihan omissa vaatteissa?
Pari tunikaa kävin lisää ostamassa, menee odotusaikana muutenkin. Toivon että saan niillä vähän aikaa pelattua :whistle:

Lisää kokoajan tulee ruokia jotka ei mene vaan alas tai ei edes tee mieli. Mutta kauhean himon olen löytänyt, nimittäin pasha :kieh: Eilenkin 3 purkkia meni, joten ehkä en osta kuin purkin kerrallaan kaappiin :D
Muuten ei ihmeempää, olo on hyvin onnellinen ja ens viikon tiistaita odotetaan miehen kanssa kun varhaisultra. Mies haluaa tulla mukaan, joten toivotaan että saadaan hyvin onnellisia uutisia :heart:

Kaikille munarikasta pääsiäistä :p

-neljäs rv 6+3
 

Yhteistyössä