Onnea Innuli! Tekstisi oli kuin itseni kirjoittama. Sunnuntainta tein plussan, lasta toivottu jo kolme vuotta, lapsettomuustutkimuksista juuri alettiin puhumaan ja talokin on pihaa vaille valmis
Lauantaina kävin tosiaan aivan viimeisillään olevan ystävän luona ja hän vain yhtäkkiä totesi, että "ähky", vaikka oli syönyt palan leipää noin tuntia aiemmin ja sitä, kun ihmettelin, niin "se kuulemma tulee aina jälkijunassa" .... tuo asia vain napsahti minulla su päivänä päässä ja tajusin, että olin paria päivää aiemmin kokenut aivan saman tunteen.. ähkyn, vaikka en ollut syönyt.. siitä sitten vain päätin tehdä raskaustestin ja täällä ollaan
Itse ajattelin soitella pääsiäisen jälkeen neuvolaan, vähän jänskättää pääsiäispyhät, kun mennään miun kotiin ja olen yleensä se, joka on ensimmäisenä ottamassa iltaisin lasillisen viiniä tai ei..
Onneksi oireena on oikeastikin närästys ja hirveä turvotus, niin voin sitten vedota niihin ja juoda vichyä
Emme ole tosiaan avomieheni kanssa kertoneet vielä kenellekään ja todennäköisesti ei tulla kertomaankaan ennenkuin on ohitettu riskiajat. Hirveästi vain tekisi mieli soitella ystävälle, joka odottaa myös esikoistaan, mutta pelkään, että sitten innostun liikaa ja sattuu enemmän, jos tulee pettymys
Tänään itseasiassa tajusin senkin, kun olen parin viikon ajan ihmetellyt hiusteni rasvoittuvuutta, tuntuu, että ne on heti pesun jälkeen jo likaiset.. ja syyttelin pesuainetta sun muuta, mutta tämähän taitaakin johtua tästä raskaudesta.. Mitään pahoinvointia ei ole ollut, eikä yökötystä, mutta turvotusta ja ilmavaivoja siitäkin edestä. Eilen meni vatsa kesken työpäivän aivan vellille ja juoksutti vessaan, kun erehdyin syömään lounaaksi vähän tulisempaa wokkia:ashamed:.
Niin ja sellaista juilimista on välillä alavatsassa.. ennen plussaa juili myös selkää ja siitäkään en vielä osannut raskautta arvata.. jotenkin sitä oli vain niin tottunut siihen ajatukseen, että sitä lasta ei taida luomuna tulla
Olen miettinyt tuota varhaisultraa ja taidan kyllä itse jättää sen sinne viikoille 9-10.. luin vain liikaa tarinoita siitä, kuinka kaikki on hyvin viikolla 7 ja sitten kaksi viikkoa myöhemmin ei enää olekaan.. ja jos tuolloin 9-10 viikolla on vielä kaikki riskit korkealla, niin itselleni ehkä sopii paremmin käydä sitten vasta myöhemmin. Jokainen taplaa tavallaan
Kuinka moni teistä on muuten lopettanut nyt samantien tupakoinnin? Itse poltin ihan vakituiseen ja olen yrittänyt jo aiemmin lopettaa moneen otteeseen, siinä onnistumatta, mutta enpä olisi uskonut raskauden voimaa tässä tapauksessa. Su aamuna minulla oli vielä kaksi tupakkaa jäljellä ja normaalisti olisin todennut asian tajuttuani, että voi v***u, miten nyt pärjään päivän, kun en pääse ostamaan lisää, mutta viime su totesinkin vain mielessäni, että "olisikohan nyt aika sitten lopettaa",,, ja puolen päivän jälkeen, nuo tupakat poltettuani, tajusin tehdä tuon testin ja nyt kun ollaan menossa jo keskiviikossa, niin minulla ei ole edes käynyt mielessä, että polttaisin tupakan.. jotenkin vain sellainen tuntuisi todella väärältä, enkä ole mielestäni kärsinyt edes vieroitusoireista.. todella outoa! Tämän vuoksi en edes tiedä, johtuuko tarkentunut hajuaistini nyt tupakoinnin lopettamisesta vai raskaudesta.. joka tapauksessa nautin siitä, että haistan asioita
ja nyt oikeastaan sitä tajuaa, kuinka pahalle sitä on itse aiemmin haissut :O