**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

jotenki ahdistunu fiilis, kun jotkut tutut sanovat "No ainakin tiedätte, että voi nyt tärpätä jos tämä menee kesken"...Siis onhan mulla realiteetit todella selvät, et ei välttämättä mene tää eka odotus loppuun..Koulututtu tuossa just kerto omasta keskenmenostaan vko:lla 10...tuntuu et tää on niinku joku kokeiluhommeli vaan ja sit seuraavaks voidaan yrittää sitä oikeaa versiota...Onko se joku kiveen kirjotettu sääntö, et on must tultava ainaki yks keskenmeno?
Kiukuti, kiukuti!! ahhhdistus...
 
Aah...vihdoin kotona. Meillä vähän ultrareissu venähti kun piti poiketa sielä sun täälä ja sit kun oltiin kotimatkalla niin auto hemmetti hajos!!:kieh: Jouduttiin pyytään tuttu hakeen meijät kotiin ja hetki sitten vasta tultiin...
Mutta siis, mä perun kaikki puheeni enkä enää luota omiin tuntemuksiini, nimittäin ultrassa kaikki oli hyvin ja pikkuisen sydän sykki ihanasti :heart: Päiviä oli mittojen mukaan pari vähemmän kuin mitä viikkojen mukaan nyt olis, mut eikös tuo ole aika tavallista? Siis mä tiedän kyllä aika päivälleen milloin tää on saanut alkunsa et sikäli viikot on aika tarkkaan tiedossa, mut ei kai nu mittaukset ihan täysin tarkkoja ole!!!
Kivi tippui sydämeltä ainakin varmaan hetkeksi.
Nyt pakko mennä haukkaan jotain ja sit maate!!

Muisku 7+4
 
Hmm, koska sen äitiyspakkauksen saa? Ja miten sen saa? Anteeks tyhmät kysymykset. Mut nää on niin uusia asioita mulle et en tiiä :D

Oireista mulla on aika vähän niitä onneks vielä.. Rinnat kipeet ja turvonnu, oksentamassa saa kyl juosta melkeen koko ajan. En pysty muuta syömään ku hedelmiä ja jugurttia :D

Sokruli ja minikirppu 4+3
 
Muisku Ihana juttu!:heart: Ja nuista päivistä... Vaikka tietäs tarkan päivän, niin voihan siinä kiinnittymisessä mennäkin päivä pidempään ja millin heitto mitassa tässä vaiheessa tekee paljon.

Kahlan Voi kun voisit olla murehtimatta! Ja ei todellakaan pidä tulla kmta. Me ollaan kavereiden kanssa tultu siihen tulokseen, että jokaisella on omat haasteensa raskauksien kanssa. Mä tulen helposti raskaaksi, mutt on sitten km. Ja toiset joutuu yrittämään pidempään sitä tärppiä. Eikös teillä ollut pitkä yritys taustalla? Jos se olisi teidän vastoinkäyminen eikä km.
 
Sokruli, neuvolasta saa siinä raskauden puolenvälin tienoolla kaikki lappuset, joilla haetaan sitä äitiyspakkausta ja muita tukia. Siinä taitaa mennä parisen viikkoa kun laput on kelaan toimittanut, niin pakkaus tulee postissa.
 
SUSIMIELI tervetuloa ja onnittleut plussasta! Lisäsin sut listoille mukaan =)

Tänään kiirus päivä kun pikkumies täyttää 1 vuoden :heart:. Eli päivityksiä tulee tod näk viiveellä...

Eilen ei vielä(kään) kuulunut sydänääniä dopplerilla. En tosin kovinkaan kauaa niitä etsinyt, ja aika harvinaistahan se olisi jos jo nyt kuuluisi...

Poppeliini ja kolmas muru 7+4
 
Kiitos tsemppailusta Mango86 :heart: Tässä vaiheessa kai ottaa nörppiinsä joittenkin sanomiset herkästi...Juu meillä lähes kahden vuoden yritys takana, eikä tärpin tärppiä ole aikasemmin ollut!!
Ihanaa Muisku78 että kaikki oli hyvin!! Useampi taitaa stressailla turhasta...Toivon mukaan allekirjoittanutkin ;) Nyt aamupalan laittoon, on hiukan etova olo.. :)
 
Huomenta!

Tosi ihana juttu Muisku, että kaikki oli hyvin :heart:

Sokruli, yhtä pihalla olen kuin sinäkin ja olen jo käynyt ihastelemassa netissä vuoden 2011 pakkausta.. oi, kuinka ihanaa olisi alkaa jo järjestelemään pikkuisen vaatteita ja huonetta..

Täällä oireet tuntuu vain hellittävän eli joko tämä on nyt huono juttu tai sitten ne iskee kohta kahta kauheemmin takas.. :confused: En aio vaipua epätoivoon, enkä menettää yöuniani.. täytyy mennä päivä kerrallaan ja koska muutenkin on ensimmäinen raskaus, niin kaikki tuntuu niin oudolta, joten en usko, että osaan vetää yhtään mitään johtopäätöksiä mistään. Mitään vuotoa ei ole ole ollut, tipan tippaa, joten se lienee ihan hyvä asia.

Mites teillä muilla oireina hiusten rasvoittuminen? Minullahan shampoo lopetti tehonsa jo noin viikko ennenkuin tein raskaustestin, jolloin en siis todellakaan ajatellut, että voisi johtua raskaudesta.. hiukset ovat vain pesun jälkeen samantien jo rasvaiset :kieh:pakko käydä ostaa jotain rasvaisten hiuksien shampoota. Normaalisti minulla on tosi kuiva, talvisin jopa atooppinen, päänahka ja hiukset voisi ihan hyvin pestä joka toinen päivä.. todella inhottavaa..
Kuvittelin tosiaan alussa, että minulla on jäänyt shampoota hiuksiin.. tämän jälkeen ajattelin,e ttä laitoin liian vähän shampoota.. ja sitten, että minulla on liikaa jotain hiuslakkajäämiä hiuksissa.. ja nyt sitten tosiaan kuluneen viikon aikana tajusin oikean syyn..

Eilen sattui muuten vähän hauska tapaus, kun minulla on kaksi pikkusiskoa, jotka ovat kaksoset ja näistä toinen on nyt viettänyt Aasiassa jo viimeiset 1,5 vuotta ja hän oli kertonut toiselle siskolleni nähneensä unta, että tämä toinen siskoni olisi tulossa käymään hänen luonaan maha pystyssä :D Voi että teki mieli kertoa, että nyt meni siskot sekaisin :D Katselimme nimittäin vastikään mieheni kanssa Thaimaan matkoja nimenomaan joululle, mutta nyt jää toivon mukaan varaamatta :D

Mutta oikein ihanaa ja rentouttavaa pääsiäistä teille kaikille!!! Me lähdetään tänään reissuun, eikä varmaan tule hirveästi nyt pariin päivään tänne kirjoiteltua.

Kauris-82 ja pikkuinen 5+1
 
Kahlan ikvästi sanottu ei ihme että sua kiukuttaa:kieh: Jaksuja:hug:

Muisku ihanaa että masussa on kaikki kunnossa =)Kurjaa tuo auton hajoaminen, toivottavasti ei oo kallis remontti tulossa.

Sokruli mitkään ei oo tyhmiä kysymyksiä, mistäs sen vois tietää kun on ensimmäinen raskaus.Neuvolasta saa raskaustodistuksen kun raskaus on kestänyt muistaakseni 146pv ja sen kun vie kelaan ja täyttää ne äitiysavustushakupaperit niin ilmoitus äitiysavustuksen myöntämisestä tulee muutaman viikon sisällä kotiin ja siitä noin pari viikkoa niin pakkaus on postissa.

Susimieli tervetuloa mukaan=)

Kauris mukavaa reissua!

Ihan tyhmää kun heräsin aamulla ihan omia aikojani 6.30 ja hetken yritin vielä saada unta mut sitten oli pakko nousta syömään kun alkoi tulemaan niin huono olo,kaikki muut saa nukkua pitkään :/
Vieläkin kyllä etoo, koitan tässä samalla hörppiä vettä jos se vaikka taas vähän auttais ton syömisen lisäksi.Eilen illa oli jopa pari tuntia kun ei ollut ytään huono olo.
Jospa koittaisin keksiä jotain hiljaista tekemistä.

Hyvää pääsiäistä kaikille:)!

Metsätähti ja onnenjyvä 6+2
 
Huomenta :) !
Muiskulle hurjasti onnea hyvistä ultrakuulumisista :) ! On ihan normaalia jos pari pv heittää - mullakin eka mittaus näytti 3 pv vähemmän, mutta sitten kun löytyi parempi kuvakulma, vastasi tismalleen oikeita viikkoja. (Mä tiedän kans satavarmasti milloin tää on alkunsa saanut.)

Kahlan Älä murehdi. Mulle se lääkäri sanoi viime tiistaina, kun kerroin että koko ajan pelottaa, että kun om yksi normaalisti edennyt raskaus takana eikä aiempia keskenmenoja, niin lähtökohdat on erittäin hyvät ja vain sitä ajatellaan, että kaikki menee hyvin!

Poppeliinin kuopukselle hyvää synttäriä :) !

Ja kaikille oikein mukavaa pääsiäistä ja leppoisia vapaapäiviä :) !
 
huomenta!
täällä kanssa herätty ihan liian aikaisin,en saanut enää unta puoli kuuden jälkeen ja nousin ylös jo kuudelta,nyt alkaa väsy painaa jo taas,onpahan saanu tiskattua ja vähän järjesteltyä paikkoja,saa ottaa rennostin loppupäivän..
kyllä se pahoinvointikin on tullut tervehtimään takaisin,mutta onneksi lievempänä,silloin kun ei syö säännöllisesti ja on väsy niin silloin se iskee.

Ihanaa pääsiäisaikaa ja vapaita..:) itsellä on lomaa tuonne ensi viikonloppuun asti..:)

EevaN rv 8+0 POKS!
 
Heipat!!

Ja tervetuloa uusille!! :)

Ihanaa, kun vihdoin alkoi 4 päivän vapaat!! Olikin tossa pitkä putki töitä kun jouduin koko viime viikonlopunkin olemaan töissä...

Tuntuu, että kommentointikin on jäänyt vähemmälle, kun ei vain yksinkertaisesti jaksa, vaikka ahkerasti käyn kyllä päivittäin lukemassa :)

Viime viestissä vähän valittelin raskausoireiden vähyyttä, niin nyt niitä on taas sitten ollutkin. Iltaisin on huonoa oloa ja joku kirjoittelikin siitä, kun olis nälkä mutta kun mikään ei maistu! Ihan hirveä tilanne, eilenkin jäi syömiset huonolle ja sit illalla ei vaan pystynyt syömään.

Mahaakin on juilinut taas välillä todella pahastikkin...

Täällä oli näköjään muitakin jotka tietää joutuvansa tuohon sokerirasitukseen. Mulla on raskausdiabetes molemmissa, todettiin vasta n.25 viikoilla, mutta voi olla, että joudun tässä raskaudessa käymään heti tuossa viikolla 14 ja sitten vielä uudestaan tuola pitemmällä :x
Mutta siis, aika varma olen , että uudestaanhan se tulee, mutta mulle on riittänyt ruokahoitoinen dieetti.

Tiistaina ultraan! :)

Ja oikein hyvää pääsiäisen aikaa kaikille, ihanaa kun on niin mahtavia kelejäkin luvattu!

-JudeD ja Hippu ehkä kohta 7 pintaan-
 
Hei kaikille!

Voisin ilmottautua mukaan tähän pinoon! Eilen tein plussatestin, menkat jo kolmatta viikkoa myöhässä. En kyllä ymmärrä miks en aiemmin ole saanut plussaa testiin, vaikka koko ajan ollut semmonen tunne että olen raskaana :) Olin viime elokuisten pinossa mukana, poika syntyi heinäkuussa. Eli on nyt 9kk ikäinen mussukka....:heart:

Esikoisen syntymän jälkeen en ole tänne kirjoitellut mitään, jotenki tuntu että en halua koneella istua kun on pieni vauva. Ja nytki kirjoittelen vain kun poika nukkuu/on isän kanssa.
Haluan silti mukaan johonkin ryhmään, jossa voi vaihtaa ajatuksia ym. :)

Vau.fi:n laskurin mukaan LA on 16.12.2011. Synnäri olisi OYS.

LA voi kyllä vielä vaihtua, kun kerkes vaan yhdet menkat olla synnytyksen jälkeen ja kierto sekasi...
 
Kahlan voimia! Mä niin tiedän, miltä tuntuu.... Meillä on myös yritetty jo melkein pari vuotta. Samalla sitä tietysti itsekin pelkää koko ajan ettei vaan mitään nyt kävisi ja ihmettelee, onko oikeasti tärpännyt kun aiemmin ei ole ollut merkkiäkään.

Kauris mulla on kyllä ihan sama ongelma, hiukset rasvoittuvat pikavauhtia. Muistan sitä tuossa vähän aikaa sitten ihmetelleeni mutta en osannut yhdistää, että voisi johtua raskaudesta. Ilmeisesti kuitenkin voi?
Vitamiineista jne: olen maailman laiskin muistamaan mitään nappeja joten onneksi yksi tuttu vinkkasi, että siinä Plussa maidossa (Valion) on myös foolihappoa! Meillä ei nyt muuta juodakaan kun samasta maidosta saa tuplasti D:tä ja vielä paljon kalsiumia ja proteiinia. Toivottavasti toi tuotenimi on myös joku enne vaikka eivät ne varmaan sitä ihan niin ole ajatelleet:D

Samat oireet jatkuvat kuin ennen, ei oo pahoinvointia mutta tänään on ollut lievää pre-oksennusfiilistä: suuhun kerääntyy sylkeä samaan tapaan kuin muistan joskus krapulassa käyneen..katsotaan miten tää etenee..

Innuli ja salamatkustaja 5+0
 
Selmiina,onnea raskaudesta:heart:Ihanaa odotus aikaa!!!
Terv Elysee(elokuisista 2010)

Ja onnea kaikille muillekkin odottajille,joulukuu on ihan ihanaa aikaa saada vauva,voi pimeinä iltoina kaikessa rauhassa "pesiä" vauvan kanssa,ei kiirettä minnekään=)
 
Minäkin voisin tulla mukaan joulukuisiin. Pari viikkoa haamuilin ja eilen vein näytteen neuvolaan, josta täti sitten soitti että raskaana ollaan.

Kolmatta odotan (viides raskaus ) ja tarkoituksena olisi synnyttää SKS:ssa.

Katsotaan, miten tässä kerkiää kirjoittelemaan omia kuulumisia, kun nuorempi lapsikin on vielä alle vuoden, mutta mukana ollaan kuitenkin.
 
Onnea muiskulle loistavista ultra kuulumisista :heart:
Ihanaa, siinä sen näkee että turhaan kaikki nippailut heti herättää turhaan murhetta. Itselläni ainakin molemmat km:t on olleet kivuttomia/vuodottomia ja tullut täysin yllätyksenä esille.

Muutama uusikin oli tullut, tervetuloa vaan :wave:

Oletteko lapsille kertoneet tulokkaasta? Jos olette niin milloin ja ketkä ei niin milloin ajattelitte?
Täällä maha niin iso, että odotan milloin esikko hoksaa. Mutta vielä ei kukaan ole tajunnut. Meinattiin että np-ultraan odotetaan ja sitten vasta kerrotaan jollakin kivalla tavalla vauvasta :)

).( Tänne ei ihmeempää. Tänään vp, muuten koko pääsiäinen töissä ja pitkälle ensi viikkoon..
Odotan niin tiistaita, voi olisipa jo =)
Vähän jo vauvanvaatteitakin on tullut katsottua, vaan katsottua toistaiseksi. Päätin etten osta yhtään ennen kuin sykkeen nään ja sittenkin varmaan vasta np-ultran jälkeen.
Ihanat ruskeat teutonia vaunut odottaa komerossa joulutulokasta :xmas: Niitä mä voisin vaikka jo nyt työntää tyhjänä :D
Pääsiäis pashat syöty, pakko lähteä huomenna hakemaan lisää herkkua :whistle:
Eilen vedin omaan tapaani omatekoista pizzaa paljon, mutta tällä kertaa sillä erotuksella että tulin ihan tosi sairaaksi : / Oli niin lähellä etten yrjönnyt, pakko oli vaan maata ja parin tunnin päästä olo olikin vähän parempi. Koko illan vedin kylmää juotavaa jääpalojen kanssa, se oli ainut mikä upposi. Eli jos tästä jotain opin: en voi syödä paljon kerralla :whistle:
Mutta salaatin tekohon ja grilli päälle..

-neljäs rv 6+4
 
Mä itseasiassa kerroin ensimmäisenä esikoiselle, heti tehtyäni testin, että sinusta tulee isoveli :D Esikoinen on kuitenkin vasta 1v4kk, joten ei tainnut kuitenkaan sitä sisäistää. Meillä harrastetaan välillä sellaista läpsimistä, siis tämä meidän pikkutaapero harrastaa :D päälle kiipeilyn ohella, että olen jo aloitellut sanomaan, että äidin masua pitää varoa, koska siellä majailee vauva. Vähän etuajassa, mutta ajattelin, että tässä tilanteessa tämä malli toimisi paremmin, kun kaveri on vielä niin kovin pieni, eikä ymmärrä.

Jos esikoinen olisi isompi, niin en varmaankaan kertoisi ennenkuin masu alkaa näkymään ja aikaisintaan np-ultran jälkeen. Ennen sitä en muillekaan sukulaisille kerro.

Mä olen muuten jo ehtinyt päättämään uudet rattaat meille. Mä haluun Phil&Tedsit. :LOL: Mä olen siis ehkä jo luopunut hiukan pessimismistäni.. mutta jos mä maltan odottaa tilaamista kuitenkin muutaman kuukauden.

Mä muuten söin pizzaa maanantaina ja vasta keskiviikkona oli olo normaali. Se pizza ei tosiaankaan sovi minulle :ashamed:


zenn & goa'uld 5+3
 
meillä on isommat tietoisia vauvan odotuksesta ja sitä myöten myös lasten päiväkodissa on kuultu jo asiasta myös. mutta meille tämä ei ole salailun tarpeessa niin mitä sitä salailemaan. samoin oma perheeni tietää odotuksesta..:)

sydänäänet todettu dopplerilla...:heart: eli ei ainakaan ole tuulimuna...:) syke toooosi piilossa ja hankalasti mun oman sykkeen takana..mut oli ihana saada ne kunnolla näkymään laitteella..viikon päästä neuvolassa sitten saa täti koittaa uudestaan,ystäväni,joka sii myös neuvolantätina toimii, sanoi että varmasti sykkeet kuuluu paljon paremmin viikon päästä.
 
Selmiina tervetuloa mukaan=)

Nappula sinulle myös tervetuloa mukaan=)

Neljäskö mä ajattelin että kerrotaan niskapoimu-ultran jälkeen jonka jälkeen ei oo enään niin väliä vaikka kaikki saisivat tietää asiasta.Täällä pienellä kylällä kun asiat leviää kuin kulovalkea ja kaksi vilkasta ja puheliasta poikaa eivät varmasti malta olla kertomatta kaikille äidin masuvauvasta.
Mäkään en voi paljon syödä tai tulee entistä huonompi olo.
Meilläkin tänään saunotaan ja grillataan:)Aivan ihana ilma ulkona:)

EevaN hienoa että kuulit sydänäänet:)

leikkasin pensasaidat ja siistin pihaa, kävin lenkillä koiran kanssa ja sen jälkeen käytiin pojan kummien luona lettuja syömässä, oli tosi mukavaa:)Vielä meinattiin grillata ja saunoa=)
 
Meillä odotuksesta tietää nyt molempien suvut :D piti odottaa ainakin äitienpäivään tai jopa np-ultraan asti mut molemmilta pääs sammakoita suusta kun oltiin kyläilemässä :D No eihän tuo niin vaarallista, keskenmenoistakin kun ne tietää ni eipä se haittaa jos alust asti mukaan odotukses :) Tiistain soitan varmasti sit neuvolaan :)

Hyvää pääsiäistä kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä