**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Jaa täällä onkin ihmiset alkaneet voida pahoin. :x Mä mietin just aamulla, että mihin sitä on ittensä taas laittanut likoon, kun jatkuvasti on paha ällötys olo, mikään ei maistu, ei tee mieli syödä yhtään mitään! Mutta pakko jotain mutustaa, ettei olo sen takia huonone.. :( Mä en oo oksentanut, enkä esikoisen aikaankaan kertaakaan oksentanut. Silti ympärivuorokautinen paha olo vie vähän voimia. Tsempit muille, ja kyllä se palkinto sieltä tulee!

Soitin neuvolaan aikaa, ja mun alueen täti oli juuri lomalla + loman jälkeen kaikki ajat ihan täyteen buukattuja! Sain ajan vasta 12.5. jolloin viikkoja ois jo 9+jtn!! Hirvittävän myöhään. Meillä on ekassa neuvolassa myös ultra. Kuulemma katsotaan sikiön kokoa, vastaako viikkoja tms. Ja mikä mulla on mielessä, niin että onko siellä kaikki kunnossa alkuunkaan.

miida 7+1 (?)
 
UUDET LISÄILTY TAAS LISTOILLE! Tervetuloa mukaan :flower:

Fantaihana ootko muuten huomannut että jenkit (?) laskevat usein raskausviikot hedelmöityksestä, eli linkissäsi oli 7.viikkon hedelmöityksestä, meidän laskujen mukaan jo 9.viikko. Huomasin itse tän kun etsin kuvia pienistä alkioista / sikiöistä.

Kahlan nuo ultrajutut taitavat vaihdella ihan neuvoloittain, Eli samalla paikkakunnalla voi olla eri käytäntöjä riippuen siitä missä neuvolassa käy. Isommissa neuvoloissa voidaan ultrata jopa joka kerta, mutta pienissä pisteissä ei löydy kuin doppler-laite. Itsekin todennut sen Tampereella / aikaisemmissa ketjuissa.

Rikarkka aavistelin jo jostain aiemmasta viestistäsi että odotat vauvaa yksin. Jaksamisia sinulle! Ensimmäisen kohdalla se varmasti vielä onnistuu aika helposti =)

nappula :hug:

chipsuh tässä pinossa on joku myös joku toinen jolla edellinen lapsi syntynyt tämän vuoden alussa!

Oma vointi ollut melko hyvä muutaman päivän. Synttärit saatiin vedettyä hyvin läpi, mitä nyt väsy painoi. Tänään sitten pamahti järkyttävä olo ja megalomaaninen turvotus. Ihan hyvä etten pe ja la näyttänyt siltä kuin viikkoja olisi jo reilusti enemmän. Melkein kaikki herkut tökkii pahasti, raikasta ja kevyttä tekisi vain mieli syödä.

Poppeliini ja kolmas muru 7+6 (hui huomenna ja 9.rv :eek: )
 
Onko täältä jo kaikki neuvolassa käyneet tai ainakin aikaa varannut? Alkukuun odottajista ainakin?

Kun minä vasta suunnittelen neuvolaan soittamista :D
Lähinnä johtuen kyllä siitä että viimeksi varasin aikaa jo varsin aikaisin (vko 5-6 paikkeilla) ja neuvolantäti jo puhelimessa huokaili että miksi niin aikaisin edes soitin ja ensimmäisellä käynnillä kommentoi että turha ylimääräinen reissu mutta olitpahan nyt.. Siksi ei ole tehnyt mieli kysellä aikaa turhan varhain..

Oireista, varsin erikoisia, toisaalta olen koko ajan ihan kuolemanväsynyt mutta silti teen kuin hullu koko ajan kaikkea töissä ja kotona eli periaatteessa kuitenkin energiaa tavallista enemmän.. Mutta jos hetkeksikään pysähdyn, nukahdan vaikka seisaalleen.

Fantaihana suo anteeksi kun olen näköjään osittain lainannut nimimerkkiäsi!!!!!!!!!!!:ashamed:

Belleihana poksuu 8+0
 
Belleihana itse varasin vajaa 3 viikkoa sitten että sain samalle kertaa pojan 1v tarkastuksen kanssa (meillä siis sama terkka). Ensi viikon to on eka käynti, silloin viikkoja 8+3. Samalla soitolla varattiin aika jo np-ultraan. Ei kai täällä ole käynyt kuin ehkä yksi tai kaksi jo neuvolassa, omakustanne ultrassa kyllä jo aika monikin käynyt.

Poppeliini ja muru 7+6
 
Taidanpa tehdä painoennätyksen raskaudessa kun jo 3,5kg kerän painoa lisää :D Tätä tää syöminen tekee, kun ei voi polttaa ni suklaata oon vedelly ihan surutta sen korvikkeena + suolasta syömistä täytyy saada tasasin väliajoin tai etoo ja ällöttää :D No kai koht tasottuu :) Olo edelleen hyvin vahvast raskautun ja jostaa syystä turvonki ku ei mahtun housut enää jalkaa.
oon jopa miettin et jos oisin raskautun edellisest kierrost ku kaikki oireet ym. ollu niin vahvoi tai sit et ois ollu joku ylimääränen ovis ku oon kuitenki jo kp19 silloin saanu sen suht vahvan plussan? :D
Tiistain soitan neuvolaan ja yritän kysellä varhaisultran mahdollisuutta :)

T. Astre+Tipunen rv4+6
 
Täällä olis yksi uusi jouluvauvan odottaja! Raskaus on mulle toinen ja tuleva isoveli on nyt 1v6kk :) La on suunnilleen 18. päivän kieppeillä, tai saattaa siirtyä vähän myöhemmäksi. Synnytyssairaalana toimii varmaankin taas Kättäri. Jotenkin koko raskaus tuntuu vielä ihan epätodelliselta, mutta tässä vaiheessa ei oikein muuta voi tehdä kuin odotella ja toivoa, että kaikki menee loppuun asti hyvin :)

Oireita tällä hetkellä on mieletön väsymys, kamala nälkä, huimauskohtaukset ja varsinkin iltaisin turvoksissa oleva maha... Esikoisen odotuksessa säästyin pahoinvoinnilta ja toivon, että näin käy tälläkin kertaa :)

Mä yritän lueskella pinoa läpi, niin pääsen juttuihin mukaan!

Silona 6+0
 
Tervetuloa uusille!:wave:

miida Mulla oli esikoisen eka nla vkolla 9+, silti tuli hyvissä ajoin kutsu ultraan ja eihän siellä ekassa neuvolassa ainakaan täällä meillä tehdä muuta kun pissitään purkkiin ja täytellään pari lappusta. Ei kuunnella sydänääniä tai ultrata...

Belleihana Mä varasin neuvolan heti kun plussasin. Mulle nlantäti vaan totes, että olipa hyvä kun soitin ajoissa, koska heillä hirmunen kiire siellä. Mulla on neuvola viikolla 7+5.

Te keillä neuvolassa ultrataan ihan uteliaisuuttani haluaisin tietää missäpäin tällainen mahdollisuus on? Itse olen Vantaalta ja täällä ei kyllä ultrata. En ole myöskään yhdeltäkään ystävältä kuullut, että olis nlassa ultrattu. Mä oon kyllä vähän kateellinen :ashamed:

Astre Aivan! Sullahan oli se vähän erikoinen plussa... Millon sulla on eka ultra? Tai siis meinaatko mennä varhaisultraan/ultrataanko neuvolassa? Eli millon saat tietää oliko supervarhanen plussa vai kenties myöhäinen :D

rikarkka Minusta olet rohkea, kun odotat vauvaa yksin! Jos haluat kertoa niin olisi mukava kuulla miten olet päätynyt odottamaan yksin. Ymmärrän jos et jaksa asiaa täällä puida :).

ON: Mä olen todella väsynyt. Meinaa ilta mennä kiukutteluksi, jos ei ole päikkäreitä nukuttu. Nälkä saattaa hyökätä ihan puskista ja jos en saa syötävää tulloo taas kiukku. Mähän oon ihan samanlainen kun tuo poikanen :LOL: Muutenkin tuntuu, että pinna on ihan superkireellä varsinkin miestä kohtaan.

Olen myös nukkunut todella huonosti. Mulla on ollut nukahtamisvaikeuksia ja ihan lääkkeitäkin siihen, mutta hetkeen en niitä ole tarvinnut. Hittolainen vaan jos taas alkaa univaikeudet. Niitä kun en mielellään lähtis lääkkeillä nyt hoitamaan. Toivottavasti nää univaikeudet johtus koulun aiheuttamasta stressistä...

Mango rv 5+0, kai :)
 
Huomenia!!

Ja tervetuloa uudet!! Vieläkään ei taida tuolle 24 päivälle olla yhtään odottajaa? :D

Täällä on pääsiäisen vietto sujunut rauhallisesti. Paha olo on vähän tasaantunut, nyt ei ole oikeastaan kuvottanut enää, mutta kuten moni on kirjoittanut niin mikään ei oikein maistu.. mahaa vihloo edelleen aika paljon, eilen ja toissapäivänä oli koviakin menkkakipuja! Ja sit on on se sellainen tasaisen saamaton olo :D

Vanillah suuret :hug: täältä! varmasti on rankkaa aikaa, viehän se jatkuva paha olo ja oksentaminen kaiken energian ja normaali elämän sivuun kokonaan. Toivottavasti se helpottaa pian!!

Belleihana mä olen ainakin varannut neuvolan jo, mulla se on heti vapun jälkeen tiistaina. Aika kurja asenne on olut neuvolan tätillä!! Mä ajattelisin kanssa niin, että kannattaahan se ajoissa varata vaikka menisikin vaikka kuukauden päähän vasta, mistä sitä tietää millaiset ruuhkat ja kiireet neuvolassa on.

Mango minä myös vantaalta ja kateellisena kanssa luin noista ultrista neuvolassa.. Se olisi kovin kätevää kun voisi ultrata samalla neuvolassa, mulla on vielä neuvola tossa viereisessä rakennuksessa :D

Mutta maksettava se on omasta pussista, huomenna aamupäivällä suuntaan sinne ultraan!
Vähän on alkanut jännittää, toisaalta hyvällä tavalla, toisaalta pelottaa.. mutta ei se auta muu kuin yrittää olla positiivisin mielin :)

Ja nauttia vielä tästä vapaasta, kun ainakin täällä on taas aivan upea ilma!! :)

-JudeD ja hippu viikolla 8-
 
Hei taas ja pahoittelut Nappulalle:hug:. Itselläni taitaa tänään olla 5+0 ja koko pääsiäisen ajan on ollut lievää kuvotusta aamusta iltaan. Tänään taas heräsin oireettomana, joten aikamoista vuoristorataa mennään. Joudun vielä odottamaan kärsivällisesti muutaman viikon ajan ennen kuin kannattaa mennä alkuraskauden ultraan, niin alussa tämä vielä on.
Vanillah: olen kuullut, että pahoinvointiin voisi auttaa inkivääri (esim. inkivääritee), tai SEABAND-rannekkeet (saa apteekeista). Jaksamista kuitenkin!
Mutta nyt taas aurinkoista kevätpäivää kaikille!
 
nappula pahoittelut tapahtuneesta ja suuren suuri jaksuhali:hug:

Belleihana[/B Mäkään en oo vielä soittanut neuvolaan ja viikkoja on nyt 6+4? en oo ihan varma noista päivistä.Ens viikolla yritän saada soitettua neuvolaan.Täällä kun pitää käydä vielä labrassa antamassa pissanäyte josta varmistetaan raskaus (en tajua minkä ihmeen takia) jonka jälkeen saa vasta ensimmäisen neuvola ajan niin se aika varmasti venähtää muutaman viikon päähän väkisinkin.

Silona[/B Tervetuloa mukaan=)

*välihuomautus* jos nää tummennukset on ihan miten sattuu nin nyt vika on koneessa, tää tekee jotain ihan omiaan:kieh:
 
Aha nyt se lähetti koko viestin ihan omia aikojaan vaikka en ees painanut tuota lähtetä nappia??

Mulla on tää pahoinvointi vaan pahentunut.Jos yölläkin havahdun johonkin (ja havahdun aika usein koska nukun nykyjään huonosti) niin heti tulee niin huono olo että on pakko nousta syömään että pystyy jatkamaan unia.Ja aamupalojakin mä syön kaksi tai kolme, yhden kuuden seitsemän aikaan, kun havahdun unesta ja on pakko käydä syömässä, sit heti kun lapset herättää ja kolmannen kerran lasten kanssa.Kaikista pahin tää olo on aamusta ja aamupäivästä mutta huono olo tulee myös hyvin helposti iltapäivästä ja illasta.Myös kärttyinen olen ja nopeasti menetän hermot.Eilen illalla mulla teki hirveästi mieli makeaa ja söin sitten ahneuksissani ensin karkkia sitten suklaata ja lupuksi vielä jäätelöä ja sen jälkeen oli TODELLA huono olo ja tunnin verran makasin sohvalla ja mietin vessaan, ei vessaan, vessaan, ei vessaan, onneksi selvisin ilman vessareissua.Vaa'alla en oo ees uskaltanut käydä kun tuntuu et maha on ihan turvoksissa ja kun on pakko syödä tunnin välein ja aamulla useaaminkin niin paino on varmasti eika reilusti noussut ja kolmena iltana ollaan grillattu,karmaisevaa mennä ekaa kertaa neuvolan vaa'alle :/

Metsätähti ja onnenjyvä 6+4?
 
Kahlan, kysele toki vaan=) En asu pk-seudulla vaan pohjanmaalla ja totta että nämä ultrakäytännöt vaihtelee varmasti ihan kunnittain. Ei täälläkään esikoisen aikaan ollut tälläistä mahdollisuutta ja kolmen ensimmäisen odotuksen aikana olen kyllä käynyt yksityisellä ultrassa jo vähän aikaisemmilla viikoilla. Suosittelen lämpimästi yksityisellä käyntiä jos haluat mielenrauhan pikkuisen olinpaikasta ennen niskapoimuaa ja ellei siellä tosiaan neuvolassa ultrata. Mä en itse pystyisi odottamaan sinne 11-12 viikoilla ainakaan millään, hyvä kun tuonne 8+ viikoille malttaa:D

Muistanko Kahlan oikein että teillä oli pitkä yritys taustalla ja nyt ihanasti joululahjaa odotatte? Sydäntä lämmittää kovasti juuri tälläiset onnelliset tarinat, onnea teille oiekin paljon:heart:

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kans eläville:hug:

äitsy ja murunen 5+6:heart:
 
Tervehdys kaikille, ilmottautuisin varovasti mukaan tähän ketjuun. Esikoista odottaisin saapuvaksi 19.12 ja ikää mulla on nyt 28-v. Raskaus on mulle toinen, ensimmäinen raskaus päättyi tuulimunadiagnoosiin viikoilla 12+ jotain.. Siitä johtuen hienoinen pelko varjostaa tätä alkuodotusta, olisi kauheaa jos tämäkin olisi vain oman kehon tuottama vale.. Yritystä takana 9kk tuulimunan jälkeen, ei siis ollut helppoa raskautua uudestaan. 16.4 kuitenkin plussasin ja ehkä nyt on enemmän oireita kuin ekassa raskaudessa. Rinnat aristaa enemmän, hieman äklöä oloa ja väsymystä on. Toukokuun alussa on varhaisultra jossa toivonmukaan selviää onko ketään kyydissä vai ei. Sinne asti pitäisi jaksaa nyt odottaa. Ihanankamalaa aikaahan tämä on..!

Tiikeli 6+1
 
Kiitos äitsy80 :hug: Joo PCO:n takia on ollut tuo raskautuminen todella vaikeaa..Laihdutin reilu -25kg ja sitten yhtäkkiä tärppäsi :heart:
Olin illalla lähdössä lenkille ja tein jostain mielenhäiriöstä johtuen raskaustestin...Ei ollu sen suuntaisia oireita ollenkaan! Yllätys oli suuri, kun tikkuun tuli haaleat kaksi viivaa!!
Melkein kaksi vuotta raskaus oli toivottu (ja on siis vieläki :D )
Toivotaan että tämä onnemme on todellista ja massussa oikean oikeasti on ihka elävä pikku ihmisen alku!!
Onnea kaikille uusille plussanneille, jos en kerennyt/muistanut onnitella!! Nautitaan näistä ihanista kevätpäivistä!! :cool:
 
Täälläkin on aivan kamalaa pahoinvointia joka päivä, pöntöstä on tullut mun paras kaveri.. :x
Kuinkahan kauan tätä kestää, alan olemaan jo ihan poikki tähän huonoon oloon.. :headwall:

Neuvolaan ajattelin soittaa tän viikon loppu puolella, vai onko vielä liian aikaista? =)

Sokruli ja kirppu 5+0 *POKS POKS* :heart:
 
Vanillah :hug: Aivan kauheeta toi sun oksentelu, siihen verrattuna tää oma kuvotus on tosi pieni vaiva.

Poppeliini Juu huomasin että tuolla sivulla lasketaan viikot hedelmöityksestä. Mut tossa kohtaa oli vinkki siitä ruokasoodasta raskauspahoivointiin.

Belleihana :) Ei haittaa ollenkaan, eikä mulla ole mitään yksinoikeutta tohon ihana- loppuun.

Neuvola Eka neuvola mulla tulee olemaan rv 9+1 varasin ajan aika nopeesti plussaamisen jälkeen koska halusin käynnin esikon päiväkotipäivälle, ettei esikko ihan vielä keksis mistä on kyse. Nyt en muista koska mulla on esikon kanssa ollu eka neuvola, mut varmaan suunnilleen rv 8, kuopuksen kanssa se meni 11+2 asti kun vasta samalla viikolla kotiuduttiin Nigeriasta. Neuvolatädin omaa hölmöyttähän se on jos omasta mielestään antaa liian aikasen ajan.
Pääkaupunkiseudulla ei taida missään olla neuvolassa ultraa, korjatkaa jos olen väärässä.

(.) Eilen 12 tunnin työvuoron jälkeen väsytti niin että romahdin sohvalle nukkumaan heti kun tulin kotiin, sieltä jaksoin raahautua sänkyyn nukkumaan joskus yhden jälkeen yöllä. Kolmen maissa kuopus sai taas huutokohtauksen, sit kun pää riehuessa kolahtaa pinniksen laitoihin niin huuot vaan yltyy. Tunnin se huuto jatku pienillä torkahdustauoilla ja sit taas huudettiin ja kaiken tän läpi mies nukkuu vieressä kun tukki. :headwall: Teki kyllä kovasti mieli vähän potkasta miestäkin hereille, mut sit totesin et parempi antaa toisen nukkua rauhassa jos kerta pystyy sellasessa metelissä nukkumaan.

Uusille taas tervetuloa!

Fantaihana 7+5
 
voimia kaikille pahoinvoinnin kanssa painiville,itsellä se on jo alkanut helpottaa viikkoja nyt 8+3..:)

Fantaihana: meidän neuvolassa on ultrakone ja sitä käytetään sellaisissa tilanteissa kun ei ole kierrosta tarkkuutta,esimerkiksi. Asumme siis itä-helsingissä ja käyn itäkeskuksen neuvolassa.
 
Tänään on jo hieman parempi olotila kuin eilen mutta voin kertoa että eilinen oli varsinainen pohjanoteeraus. Joka suupalan jälkeen samantien vessaan, eilisen saldo olikin noin 15 krt että nyt alkaa voimat lähtemään.. Tänään oon syönyt puolen tunnin välein ruokalusikallisen jotain niin ei oo tarvinnut kuin 5 krt käydä..

Pyydän anteeksi jos joku ei halua keskustella oksenteluistani! Onhan se inhottavaa lukea toisten oireista. Olen joutunut vähentämään täällä käymistä kun tuntuu että tulee huono olo myös sen jälkeen kun lukee toisten pahoinvoinneista..

Huomenna aion soittaa neuvolaan että mitä ihmettä tämän kanssa voisi tehdä kun en voi mennä töihin jos oksennan jatkuvasti. Olen R-kioskilla töissä ja tunnetusti ollaan aina yksin töissä joten ei ole paljon mahdollisuuksia käydä vessassa jatkuvasti kun taukojakaan ei ole..
 
Ei se mitään Vanillah ja kettumaistahan tuollainen jatkuva laatoittaminen varmasti onkin!!
Meitsillä on taas ongelmana hirvittävä syömis into...Koko ajan pitäis olla jotain sullomassa kitaansa...: / Tuntuu ettei maha mukaan millään täyty!! Johtunee varmasti osaksi siitä, että lopetin tupakan polton välittömästi plussaan..Kohta olen sellanen parisataa kiloinen jötkäle, jossei luonto iske väliin mukaan ja kehitä mulle myöhemmillä raskausviikoilla pahoinvointia...
Kaks viikkoa ja pari pvää ekaan neuvolaan...Jep..On ku jäitä polttelis...Eikä sillonkaan vielä tiedä, onko toukka oikeassa paikassa...
Malttamaton Kahlan ja toukkanen rv 5+4 :heart:
 
Onnittelut uusille joulutontun odottajille minunkin puolestani!

Täällä porskutetaan samaan tahtiin eteenpäin, olo lähestulkoon normaali. Masua turvottaa, ja näyttää että olisin jo pitemmälläkin raskaana... Kahlan, täällä myöskin syömisintoa havaittavissa - pakko varmaan yrittää vähän rajoittaa : / Minkäänlaista pahoinvointia ei ole näkyvissä. Harvoin jomottelua ja vihlaisuja. Oireettomuus välillä tietysti huolestuttaakin. Mutta jaksamisia pahoinvoiville :hug:

Tein aamulla huvikseni taas testin, niitä kun sattuu olemaan vielä jäljellä. Ekaa kertaa sain Davidin testiin nyt kontrolliviivaa vahvemman testiviivan =) Sietäähän sitä tullakin, jo tässä vaiheessa.

Enää viikko aikaa neuvolaan ja varhaisultraan, menisipä aika nopeasti! Meillä ei kuulemma neuvolassa ultrata.

Joululahja2011 6+0
 
Huomenna varhaisultra ja hitto että jännittää niin kauheasti. Muutama päivä meni töissä eikä niin ajatuksissa ollut raskausasiat kun työpaikalla aikalailla salaisuus vielä. Mutta apuva :whistle: Jotenkin hyvin raskaana olo ja sillä tavalla luottavainen olo, joten ei se auta kuin mennä postitiivisella asenteella katsomaan sykettä :heart:
Heti perään torstaina rv 7+3 eka neuvola käynti joten tää viikko on jotenkin hyvin raskauspainotteinen. Ei sen puoleen, ihanaa vaan =)

Anteeksi, en jaksa lukea kaikkia tekstejä nyt. Olen aika poikki pääsiöisen työhommista kun ei ole kunnolla saanut levättyä, eilenkin pääsin töistä vasta klo 22 ja aamulla klo 7 piti takaisin jo olla. Ne on mulle pahimmat työajat kyllä ehdottomasti. Muutaman yövuoro toiveenkin laitoin ens listalle joten saa nähdä olenko ihan zombie :whistle:
Eikös täällä yövuorojen tekijöitä ollut muitakin?
Miten selviätte niistä kunnialla, oletteko yksin yövuorossa vai miten?

Närästys alkanut joten vishyä vaan ostamaan pullo kaupalla.
Ihanaa maanantain jatkoa kaikille, palataan huomenna aamupäivällä asiaan kunhan olen ultrasta tullut kotiin.. *pitkä huokaus*

- Neljäs ja niin odotettu pikkuinen 7+0
 
Keskiviikkona olisi ultra ja alkaa jo jännittää.

Eka neuvola on mulla 6.5 ja np-ultra on toukokuun viimeisellä viikolla ellen väärin muista.

Halit kaikille joilla kärsitään pahoinvoinnista. :hug:
Täällä on vaan megaluokan väsymys.
 
Tiikeli[/B Tervetuloa mukaan=) Mäkin oon kokenut tuulimunan ennen tuota kolmosta ja kolmosen alkuodotusta kyllä varjosti huoli että tuulimuna taas uusiutuu vaikka lääkäri silloin sanoi että harvoin se tulee uudestaan.Jaksuja odotteluun:hug

Vanillah[/B sä tarviit kyllä sairauslomaa, sä et oo noin oksentelevana mitenkään työkuntoinen.Kovasti jaksuja :hug:

Täällä on koko päivä mennyt ulkoillessa ja vähän väliä oon sisällä ravannut syömässä.Nyt alkaa palelu hellittämään:)
 
Heippa kaikille!

Täällä suurimipia raskausoireita on edelleen jatkuva pissahätä! Koko ajan pitää ravata pissalla, yölläkin vähintään kerran! Huh!

Lisäksi on alkanut tuleen melkoista huimausta aika ajoin.

Kiivit on mun ykköherkku! Voisin syödä pelkästään niitä! Jotkut muut ruuat ja etenkin niiden hajut saavat olon kehnoksi. Mies ei saa enää syödä savukalaa kotona! :D

Päiväunet on tarpeen arkisin, nyt lomalla olen pärjännyt pitkillä yöunilla (11h).

Pahoinvointia en ole juuri kokenut (ainakaan vielä) , muutaman kerran on etonut ja väsyneenä ja tyhjällä vatsalla tulee huono-olo. Mutta kun syö ja nukkuun hyvin niin pahaolo on ihan kestettävissä. Toivonkin että pääsisin helpolla sen suhteen. Saas nähdä miten menee kun työt alkaa ja väsymys tulee kuvioihin taas..

neuvola Mulla siis eka neuvola 3.5, eli rv 8+0 ja samalla ultraavat, ei olisi normaalisti kuulunut ultra neuvolan yhteyteen mutta ylläriraskaus kun on niin ymmärsivät että on miehellekkin kiva saada todiste siitä että tuolla se baby nyt köllöttää. Ihanaa kun saa nähdä vauvan ja muutenkin, en malttaisi odottaa, viikko vielä ja sit se on! Neuvolan varasin heti kun sain tietää raskaudesta, eka käynti olisi ollut aiemmin mutta koska ultrataan niin halusivat odottaa tonne asti että syke näkyy.

Jaksamista teille pahoinvoinnin kanssa painiville :hug: ja kaikille mukavaa lomalta paluuta!

Susimieli ja "Ylläri" 6+6 (Huomenna poksuu viikot!)
 
UUDET TAAS TERVETULOA:flower: Teidän myötä on taas mennyt uusi kymmenen rikki, eli meitä on jo yli 70 odottajaa! Vieläkin tosin puuttuu se jouluaaton ensimmäinen la :wave:

Vanillah eikös juuri tämä paikka ole se jonne saa purkaa tuntojaan, eli valita vain huonosta olostasi. Alkaa kyllä kuulostamaan jo siltä että ehkä sun pitäisi mennä näytille neuvolaan/äitipolille tai jonnekin (sieltä neuvolasta varmasti osaavat neuvoa oikean paikan teidän paikkakunnalla).

Oma olo edelleen kohtalainen. Tänään etonut enemmän taas pariin päivään, ja sitä kestoväsyä on. Tuntuu kyllä vieläkin epätodelliselta että oikeesti olen taas raskaana :rolleyes:

Poppeliini ja kolmas muru 8+0 (**POKS, POKS**)
 

Yhteistyössä