**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Heippa, täällä taas yksi uusi onnellinen odottaja :)

Esikoinen tulossa, raskausviikkoja nyt viimeisten kuukautisten mukaan 5+4, la 23.12. Jännää on :D Mitähän sitä osais kertoa. Jonkun aikaa saatiin raskautumista odotella, joten nyt ollaan aivan into piukeena miehen kanssa! Menkkamaiset alavatsakivut on ollu enemmän ja vähemmän seurana viimeiset pari viikkoa, koko ajan onneksi vähenemään päin. Muuten ollu lievää kuvotusta, mutta ei sen suurempia oireita. Paitsi tämä turvotus :O Jotain aivan järkyttävää! Aamuisin farkut menee jalkaan ja joo ei mitään ihmeempää, jos syön aamupalaa sopivan kohtuudella niin sen jälkeen vielä menee ihan hyvin, mutta heti lounaan jälkeen tämä turpoaminen alkaa ja viimeistään kun pääsee koulusta kotiin niin kaikki napit auki ja vähänkään tiukat vaatteet vaihtoon, illalla olo on ku muumimammalla, hirvee pinkee pallo siinä, missä ennen oli sopivan hoikka mutta löysä maha :kieh: Jo nyt tutut vilkuilee iltasella että jaa mikähän siellä rouvalla kasvaa paidan alla... Ei siinä mitään jos viikkoja olis se 12 ja ultra takana, ylpeänä kyllä esittelisin että kahtokaa ny! Ei vaan näillä viikoilla viittis mitään juoruja laittaa kiertoon.

Ei olla tosiaan vielä kerrottu raskaudesta kellekään muulle ku minä yhdelle opiskelukaverille, se saa olla mun tukihenkilö tässä(kin) asiassa jos jotain sattuu :p Muuten odotetaan ainakin sitä ensimmäistä neuvolakäyntiä, jospa saatais kuulla vaikka ne sydänäänet niin uskaltais ensin nuille tuleville isovanhemmille kertua. Paitsi että tämän turvotuksen kanssa ei liene siinä vaiheessa enää kenellekään yllätys :D Mitenkä muilla, vaivaako valtavamahaisuus jo näillä viikoilla?

Ei meinata käydä yksityisellä varhaisultrassa. Yritetään saada se np-ultra mahdollisimman aikaisin :) Kivaa jakaa ajatuksia täällä, ei kehtaa tuota miestäkään enempäänsä vauvajutuilla kuormittaa!

Pusukka & Vauvva 5+4
 
Selmiina supistuksilta noi sun kivut vaikuuttaa. Ootko kysyny neuvoja neuvolasta? Sit on noi imetystukilistat ja maitolaiturit missä on imetystietoa ja muiden äitien kokemuksia.
Ootteko kokeilleet lusikalla antaa, vaikka ensin sun maitoa, jos se kävis helpommin.
Mun vierotuskokemukset ei sua auta, molemmat on ensin lopettanu päiväimetyksen ja yöimetys on menny ihan pelleilyks siinä 10,5 kk paikkeilla ja sillon on ollu helppo lopettaa.
Jos joudut lopettamaan jo nyt niin muista kuitenkin että vauva on saanu sun maitoa pitkään, ja että tulevan pikkuveljen/siskonkin hyvinvointia pitää ajatella.

Ihanaa kuulla hyviä ultrauutisia, mulla se varhaisultra on vasta ens viikon maanantaina.

Ainakin tänne etelään on kevät tullu parin viimeisen päivän aikana kun oon ollu aamusta iltaan töissä. Tänään oli aivan ihana lähdeä poikien kanssa ulos kun puissa alkaa olemaan jo ihan vihreitä nuppuja ja aurinko paisto ihanasti. Aamulla olin niin väsyny et ajattelin etten millään selviä ovesta ulos, mut kyl sinne sittenkin kannatti läheä.

Fantaihana ja 7+6, yhtäkkiä tuntuu et aika olis alkanu menemään nopeammin. =)
 
En oo jaksanut/pystynyt käymään kirjottelemassa enkä lukemassa. Kaikki aika menee nukkumiseen tai nukkumisesta haaveilemiseen,siinä välillä oksentaen :x Mitään ei pysty myöskään syömään,pelkkä haju saa jo yökkimään. Eli on oireet siis pamahtanu astetta rankemmiks. Toisaalta oon myös aika tyytyväinen enkä enää pelkää niin paljon perjantain ultraa :)
Onnea muille hyvistä ultra-uutisista! :)
 
Ihania ultrakuulumisia kaikilla tähän asti tänä päivänä =) Onnittelut siis kaikille teille :flower:

Selmiina munkin korviin kuulostaa kyllä jonkinmoisilta supistuksilta. Eilen luin juuri hyvän ja pitkän tekstin imetystukilistan sivuilta raskaudesta ja imetyksestä ( Imetystukilista.net - Imetys raskauden aikana ) . Mulla itsellä tullut nyt viikon aikana ihan vähän sellaista värjääntynyttä valkovuotoa ja ehkä myös pientä jomottelua masussa imetysten yhteydessä. Mun poika on juuri täyttänyt 1 vuoden ja imetän vielä aamuisin ja iltaisin. Ajattelin itse vähän vielä seurailla tilannetta, mutta jos jatkuu niin vieroitus tulee kyllä vähän nopeammin kuin olin ajatellut (kesällä olisin joka tapauksessa lopetellut). Meillä se hyvä tilanne että poika juo jo ruuan yhteydessä tavallista maitoa suoraan lasista, eli rintamaito ei ole enää se välttämättömyys.

uudet tervetuloa. Lisäsin teidät etusivulle mukaan =)

Pufs de Vanillan ultrakuulumisia vielä odotellaan :wave:

Kerroin illalla yhdelle ystävälle raskaudesta. Hänelle itselle tulossa myös kolmas lapsi kesällä, joten ei ollut vaikea jakaa tätä asiaa. Ilta siis menikin vain raskauksista ja vauvoista jutelessa (ja sivusilmällä tietty lapsia vahtien) =)

Poppeliini ja kolmas muru 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Ultrakuulumisia!!
Ainoa mikä aiheutti sydämentykytyksiä, oli se, että maksaessa hinta olikin melkein 180e... en viistinyt edes miehelle kertoa. Siitä jäi vähän siis paha maku, koska kun aikaa kävin varaamassa kysyin hintaa ja tarkistivat sen ihan ja sanoivat että ultra on 109e. Jeps, eivät vaan maininneet että siihen tulee erikseen lääkärin käynti ja toimistomaksut. Nuo toimistomaksut olisin vielä ymmärtänyt, mutta silti olisin olettanut että mainitsevat edes tuosta lääkärinkulusta erikseen...
Joo samaa hintaluokkaa mulla Mehiläisessä - tosin mulle kertoivat sentään etukäteen... Olisi toki ollut muitakin vaihtoehtoja, mutta halusin helpoimman ja meille kätevimmän paikan ja mikä tärkeintä - ilta-ajan, että mieskin pääsee mukaan. Viikon päästä pääsemme kuuntelemaan - toivottavasti kaikki meilläkin hyvin :heart:

Ihana kuulla että monet saaneet jo hyviä kuulumisia alkuraskauden ultrissa, ja hirveästi tullut lisää plussanneita, ONNEA!

Tänään ollut taas mahdotonta turvotusta illalla. Onneksi ei töissä sentään!
 
iltaa kaikille! Tänään olen alkanut ymmärtää mitä se pahoinvointi tarkoittaa.. Laatta ei ole lentänyt, mutta jos on jonkin aikaa syömättä niin tulee etova olo ja nousee vesi suuhun.. Huomenna olisi meillä kanssa lapsettomuusklinikalla se ultra.. Tämän päivän oireiden vuoksi on tosin luottavainen olo, mutta jännittää silti. :)

On ollut ihana lukea monta hyvää kuulumista ultrassa olleilta ja toivotaan että huomenna hyvät uutiset jatkuvat. Huomenna pitäis kertoa sitten uutiset vanhemmille. Jännää sekin..

Me ollaan sen verran pessimistejä, ettei vielä haluta alkaa hankintoihin. Eipä ole niihin tällä hetkellä rahaakaan.. Vanhemmilla on jemmassa 10 vuotta vanhat emmaljungan yhdistelmävaunut vaihdettavalla ratasosalla. Ne saa kelvata meille :) nätin värisetkin ovat ja ehjät.
 
Huomenta!

Pusukka Turvotus on todellakin tuttua, tosin tällä viikolla sitä ei ole niinkään enää ollut, mutta heti plussan jälkeen kylläkin. Vatsa turposi, varsinkin iltaisin, heti syömisen jälkeen aivan palloksi ja sitten tuli sellainen "ähky", vaikka ei ollut syönyt juurikaan.

Hirmu ihana lukea ja odotella teidän ultrauutisia.. itse kun pitää vielä se kolme viikkoa odotella. Tämä viikko on lähtenyt tosin paremmin, pystyn jopa keskittymään esim. töihin, toisin kuin viime viikolla, kun kaikki oli niin uutta ja jännää ja olisi tehnyt mieli huutaa koko maailmalle, että olen raskaana :D

Itselläni vaihtelee nyt tuntemukset siitä, että onhan masussa kaikki hyvin, aivan laidasta laitaan.. väillä keskityn lukemaan liikaa internetin ikäviä tarinoita ja sitten olen varma, että minulle on käynyt samoin, mutta sitten taas iskee järki päähän, että ei noin tapahdu kaikille ja kaikki voikin olla vallan mainiosti...

Oletteko muuten kiinnittäneet huomiota mielialoihinne? Itse olen normaalisti varsin räjähdysherkkä ihminen, mutta nyt raskauden myötä minusta tuntuu, että olen vain koko ajan hyvällä tuulella.. mikä ihmetyttää suuresti jo tupakoimattomuudenkin vuoksi, kun aikaisemmin, jos yritin olla polttamatta, niin olin pahempi kuin per***lle ammuttu karhu :LOL:

Olen nyt alkanut vähentämään muuten kahvin juontia, olen juonut aina normaalisti aamuisin kaksi mukillistä, aamupäivästä mahdollisesti kolmannen ja sitten illalla vielä yhden. Jotenkin tuo kahvin kaipuu vain korostui tupakan lopettamisen jälkeen, mutta nyt yritän vähentää sitäkin vauvan takia. Juon enää aamuisin mukillisen ja toisen illalla.. Pääsiäisenä tosin tuli juotua aivan liikaa.. toivottavasti en aiheuttanut siitä mitään ikävää masukkaan.. :confused:
 
Poppeliini kiitos lisäyksestä :) mulle saa sairaalaksi laittaa K-HKS :)

Tuo kertominen, me ollaan kolmesta aiemmasta kerrottu suurinpiirtein heti plussan jälkeen, mut nyt on jotenkin sellanen tunne, ettei halua vielä kertoa, vaan haluan pitää tän omana pikku salaisuutena :) tosin samalla on sit sellanen tunne, että kun en halua kertoa niin entä jos tää meneekin kesken? noh, eipä sille mitään mahda.
Katselin tuossa just kuvia edellisestä raskaudesta niin vielä rv 19 on ollut maha niin pikkuinen, että peittely ei oo ollut ongelma, mutta sit jo rv 21 se on oikein ponnahtanut esiin :) eli näillä näkymin pitäis pystyä ainakin sit sinne rv 13 saakka mennä ilman sen suurempia ongelmia ton mahan peittelyn kanssa.

Kauris-82 mulla sitten on noi mielialat ihan päinvastoin : / olisinkin seesteinen ja hyväntuulinen, päinvastoin, kiihdyn nollasta sataan ihan sekunnissa ja kiukuttelen kuin pikkukakara :( aamullakin tuli huudettua kahdelle isommalle ja koirakin sai omansa. Mulla on aina nää raskausajat ollut tollasta kiukuttelua ja pahantuulisuutta. Huokaus, mä inhoan itseäni sen takia, mutta eipä voi mitään.

Ihania ultrakuulumisia täällä ollut :) kiva kuulla, että ne pikkuiset siellä mukana on :) mä en tiiä, et koska mulla on ultra, et ootellaanko sinne np-ultraan asti vai onko jo aiemmin. Yksityiselle en ultraan aio mennä, mutta saattaa olla, että julkiselle mut laitetaan.

Hyyppäjäisellä näkynyt tosi aikaisin syke :) itse kävin viime raskaudessa ultrassa rv 6+3 mutta sykettä ei näkynyt ja lääkäri sanoikin, että harvemmin noilla viikoilla vielä syke näkyy. Mutta tosi hieno juttu! Varmasti tuli hyvälle mielelle :)

tatomira ja surppi 5+0 (laskin eilen väärin, kun elin maanantaissa :D )
 
Viimeksi muokattu:
Heissan! Tervetulloo ja onnittelut uusille!! :flower:
Miulla se oksentelu alko viikoilla 6+3 :x välil on tosi heikko olo..ja pyörryttääki välillä..
Miulla oli eka neuvola 7+1 ja ilokseni siel oli kokeiltavana pieni ultra :heart: ja sillä sai katottuu et pikkunen on oikeessa paikassa.
Kääk..:x oksettaa..pakko mennä..

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 8+0 ~
 
Turvotuksesta täällä on kanssa ihan kamalaa turvotusta iltasin.. Ihan ku oisin lihonu oikeen kunnolla päivän aikana, ja sit aamulla on ihan normaali massu.. Odotan ihan innolla sitä kasvavaa vauvamasua.. :)

Pahoinvointi mä oon onnistunu pitämään sen nyt pari päivää poissa. Syön aina aamulla ensimmäiseksi, ja popsin parin tunnin välein jotain hedelmii tai ruokaa nassuun. Mut sit ku unohdan syödä jotain, ni voi ei sitä oloa, ihan järkyttävää..

Ainiin tervetuloa ja onnea kaikille uusille :heart:


T: Sokruli ja pikku kirppu rv. 5+2
 
Tulisin vielä mukaan porukkaan... eli viikoja nyt 5+4 ja la olisi 24.12. Olen laskenut tuon ovulaation mukaan, koska kiertoni on niin pitkä, että sen mukaan ei voi laskea. Sairaalana, jos niin, pitkälle päästään, tulee olemaan Satakunnan keskussairaala eli Satks. 3,5 v poika löytyy ennestään ja takana yksi keskeytynyt km, jonka takia nytkin olen varuillani. Sain varhaisultran 5.5, jolloin viikkoja olisi 6+5. Mietin vaan, onko turhaa mennä niin aikaisin, mutta tuo oli ainoa aika, joka oli "omalle" gynelle vapaana. Neuvolaan ajattelin tilata ajan vasta, kun tiedän, että tuolla on oikeasti jotain... mutta nyt töihin... kaikkea hyvää kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Oli pakko tulla vinkkaamaan kun tuli lidlin mainos ja siinä oli 2kpl masutuubeja 4,99e,ajattelin itse käydä katsastamassa kun oli sen verran halpoja. Muita hankintoja en oo ajatellu tehdä ennen syksyä/talvea kun vaatteita kyllä löytyy ennestään,mutta toi tarjous nyt osui silmään. :)
 
Viimeksi muokattu:
Nyt löytyi sitten se 'oikea' joulun tulija ;) ^(Porina)
Onnea kaikille uusille plussanneille :)

Mielialasta: Vaihtelee suuresti. Aamulla kun nousee niin on känkkäränkkä olo :D Päivän mittaan laantuu ja illalla pakko pusia ja halia noit muksuja koko ajan,kuin ois ikään nähny.

Täällä mennään hitaasti,mutta varmasti. Ensimmäinen neuvola nyt perjantaina, jännittää vaikka kolmas lapsi. Ihmetteli kun neuvolaan soittelin 'ai että kolmas jo tulossa vai..' Toiv. Ois mukava ja sama nainen kuin viimeksi. Ikää tosin 21v ehkä senkin takia ihmetteli.

Itse miettinyt myös,että pitäiskös sitä mennä varhaisultraan aikaisemmissa en ole käynyt. Kokemus sekin :) tosin eipä näin aikaisessa mitään 'ihmisen-muotoista' siellä varmaan näkyisi. Mutta jospa sydän-äänet tykyttäisi ja saisi tietää että on oikeassa paikassa siellä massun sisällä.

Pahointi hiipunut,mikä ihmetyttää o_O Mutta huimaus tullut tilalle. Vatsa jomotukset jatkuvat.
Onneksi vanhempi (3,5v) lapsi aloitti nyt päivähoidon niin pääsee kotona touhuilemaan ja nauttimaan tuosta pienemmästä kun se aika menee niin äkkiä kuitenkin :) 2vk niin jo 4kk..Huoh

chipsuh & muru 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Uutena toivottelen vielä uudemmat tervetulleeksi :)

Mä varasin eilen ekan neuvola-ajan, joka olis 10.5. Meillä onneksi vaihtuu terkkari, kun en oikein tykännyt siitä edellisestä...

Varhaisultrassa näyttäis tosi moni käyneen, tai on vielä menossa. Onnittelut hyvistä uutisista!! Mä en taida tälläkään kertaa mennä, vaikka kivahan se olis saada varmistus, että kaikki on kunnossa :)

Mielialoista: Mulla on lyhentynyt pinna tosi paljon!! Viime raskaudessa olin omasta mielestäni tooooosi hyväntuulinen ja rauhallinen, mutta jälkikäteen paljastui, ettei ainakaan mies ollut ihan samaa mieltä.... :)

Kauris-82 kirjoitteli kahvin vähentämisestä! Mä oon tehnyt samaa heti plussauksesta lähtien.. Normaalisti oon juonu 2 isoa mukillista aamuisin, ja vielä yhden iltapäivällä, mutta nyt oon vaihtanut pienempiin kuppeihin ja juonut ainoastaan aamulla! Mun olis tehnyt koko viime raskauden ajan mieli juoda enemmän kahvia, mutta en oikein viitsinyt..

Oireista.. Huimaus (onneksi) loppunut, samoin tissikipu (esikoisesta oli jossain vaiheessa ihan järkyttävän kipeät) ja ehkä turvotuskin on vähentynyt. Tilalle on tullut kauhee vessahätä! Oon joutunut nyt öisinkin käymään kerran vessassa, toisaalta oon ihan tietosesti lisännyt veden juomista :) Myös jotkut hajut on ruvennut ällöttämään..

Kiitti Spider masutuubivinkistä! Täytyy käydä kurkkaamassa.. En kyllä taida kummempia hankintoja uskaltaa vielä tehdä :)

Mä lähden tästä syömään ja odottelen, että poikanen herää päikkäreiltä niin painellaan taas ulos! :) Täytyy kyllä sanoa, että tästä kotona olosta nauttii tuplasti enemmän kun on noin ihanat kelit :D

Silona 6+3
 
Hyyppäjäisellä näkynyt tosi aikaisin syke :) itse kävin viime raskaudessa ultrassa rv 6+3 mutta sykettä ei näkynyt ja lääkäri sanoikin, että harvemmin noilla viikoilla vielä syke näkyy. Mutta tosi hieno juttu! Varmasti tuli hyvälle mielelle :)
Itsehän luulin olevani 7+1, mutta minulla pitkät kierrot, joten tämä arvio voi pitää paikkaansa. Laskettuaika olisikin siis 18.12, mutta parempi ettei sitä vielä vaihdeta, uskon meinaan että totuus sikiön (tai alkion) iästä on jokin näiden kahden väliltä =)

Minusta on tullut siivoushullu.. jotain hyvää tässä kiukkusuudessa, puran sen imuriin :p

Tervetuloa muuten kaikki uudet :wave:
 
Hei,taas!
Teinpäs löydöksen ollessani suihkussa! -Linea negra! Ja ihan selkeä :)
Muilla jo pompannut näkyviin? Ja oliko edellisissä?

Pojasta näkyi,mutta viime raskaudessa ei (tyttö) ollut. Joten nyt tuli todella vahva poika-olo :)
 
ja heti pitää tulla päivittämään :) ultrassa käyty ja siellä näkyi ihan keskellä kohtua toukka, jolla oli villi syke. :) <3 lääkäri sanoi että ei vastaa viikkoja, eli epäili viikkoja olevan vasta 5+5 tai 5+6. Eli taitaa laskettu aika muuttua 4-5 päivää myöhemmäksi.. Mutta ens perjantaina haluavat katsoa vielä että kasvu ja kehitys jatkuu ja meen silloin uudestaan "valokuvattavaksi". :) aivan ihanaa! :)
 
Hei rouvat ja neitiset,

SeaBand rannekkeet rantautuivat tänne tunti sitten ja lenkki heitetty ne ranteissa - tuntuu että toimivan eli oksetus vähempänä! Jee!
Eilen kävin ultrassa ja toukka oli 12mm eli vastas viikkoja 7+4. Omien laskujeni mukaan ois ollut 7+5 eli aika hyvillä lukemilla mennään. Rauhallinen syke näkyi - kovasti näytti levy poikapuoleiselle :D
Pyysin sairaslomaa oksetuksen takia, sillä ei musta ole kotonakaan ollut mihinkään viime päivinä - jospa elämä koittas tästä taas pikkuhiljaa. Ylös ei tule mitään mutta kuivaharjoittelen kyllä lukuisia kertoja päivässä ja välillä pallea kyllä kouristaa kunnollakin! Syöminen on siirtynyt ihan siihen mitä tekee mieli eli ei ole kyllä toivoakaan noudattaa mitään diettiä ja hallita painon nousua - pääasia että ei koko ajan oksettas! Tuli sorruttua esikkoa odottaessa maistuneisiin happamiin karkkeihin eli taas poikaoloa vahvistavia mielitekoja!

Neuvola lukemien mukaan poksuu eli sametuli ja Lottapoika 8+0
 
Tervetuloa uusille,meitä onkin iso joukko tonttujen odottajia :xmas:

Ja onnea muille hyvistä ultrakuulumisista, oli se vaan ihan huippua nähdä oma katkarapu ruudussa.

Sametuli, mitä ihmettä tarkoittaa:kovasti näytti levy poikapuoleiselta??? siis näkeekö jostakin kumpi siellä jo voisi olla vai olenko nyt muuten vaan kuutamolla :D

Omaa napaa:
tänne ei ihmeempää. Tänään oksuttanut normaalia enemmän, työssä vaikeaa olla kirjaimellisesti paskan kanssa tekemisissä. Tänään meinasi paristi tulla ylös, mutta onneksi aika moni töissä jo tietää kun näkivät naamasta todellakin että pahoin voin :x
Muuten olo ihan ok. Hieman väsymystä ilmassa mutta kiirusta ollut.
Huomenna eka neuvola tämän raskauden tiimoilta, joten sitä odottaen :)
 
Moikka kaikille ja onnittelut :flower: Täällä ilmoittautuisi mukaan 26 vee kahden lapsen äiti pohjanmaalta. Esikko -03 ja juniori -08 kolmatta ollaan yritetty 1.2vuotta ja nyt vihdoin tärppäsi. En aluksi usonut asiaa, joten uskalsin tehdä vasta pari viikkoa menkkojen pois jäämisestä testin ja plussa oli :) Noh ,eilen aamuna sitten vessas käydes tuli lusikallinen verta ja mukana sellasta kirkasta oikeen paksua ja venyvää limaa. raskausoireet loppus siihen ja mahakin katosin ja tuntu että tissitki pieneni alkutekiöihin. .. ekaan neuvolaan pääsen vasta 11.5 ,eikä täällä oo mitään alkuraskauden ultriakaan tai mahdollisuutta ees päästä ultraan. vasta kuulemma sitten pääsee 60kmn päähän keskus sairaalaan ultraan jos verta tulee ku saavista ja maha on tuskasen kipeä. no kipeä en oo.päinvastoin tuntuu ku mahaa ei ois ees olemassakaan... tein äsken uuden testin,viikko näytöllisen ja kyllä se näytti +3 eli +5 viikkoa. tänään olisikin tasan 7+0 :)
(14.12- m0308 -SeKS - 3.s - Tyttöolo ) Tyttöolo koska eka raskaus oli täysin oireeton ja tyttö tuli. toka raskaus oli kaikkea muuta kun oireeton ja poika tuli. tää kolmas on taas oireeton.
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille :xmas: odottajille. huh...

Ja apua, tänään oli VARHAISULTRA. Ja sielläpä taas heräsi tuon marraskuisen kkm:n lihasmuisti oikein kunnolla. Siis ihan kauheeta. Lääkäri alko ultraamaan ja aloitti lupaavasti monologinsa että kohdun sisäinen sikiö ja ruskuaispussi löytyy, no niin, no niin ja nythän niiden sydänäänten pitäisi myös pikkuhiljaa löytyä............(pitkiä pitkiä sekuntteja)................. etsitään vielä tältä toiselta puolelta.............. ja sitten jotain epämääräistä muminaa siitä miten voi olla vasta pienempi kuin mitä luullaan, johon minä tietenkin ponnekaasti vastasin jotta tiedän TASAN TARKKAAN lh-piikin sen tikuttaneena digillä eli pitäisi vastata viikkoja tai sitten peli on goodby. Johon lääkäri että nyt kun rv_t ovat 6+5 niin sykkeen pitäisi jo joten kuten näkyä, johon minä että omien laskujeni mukaan rv:t ovat kyllä vasta 6+2 jonka jälkeen lääkäri että no mutta kas täällähän tämä pikku sydän sykkii ja TOTTA viikothan ovat vasta 6+2 kun laskee tuosta ovulaatiosta. HUH HUH. Olin jo ihan heittänyt pyyhkeen nurkkaan. TAAS makasin siinä penkillä ketarat levällään sydänääniä etsimässä. Just näin kävi viimeksi nt-ultrassa jossa todettiin sikiön menehtyneen.

Ja vaikka siis tämän päivän ultran lopputulema oli hyvä eli alkio vastaa viikkoja ja syke +, lähdin silti jotenkin surullisena sieltä. Oli sen verran raskasta noita sydänääniä etsiä. Mutta ehkä nyt taas hymyilen tänään hieman :) Turha sitä keskenmenoa on mun jännittää koska edellisellä kerralla se ei oireillut yhtään mitenkään.

huh, onpas ollut raskas ja jännityksen täyteinen päivä. Anteeksi omanapainen purkaus :) Nyt on pakko mennä taas päiväunille. Olen tätä nykyä niiiiiiiiiiin väsynyt koko ajan, että haaveilen kokoajan töissäkin vain ja ainoastaan nukkumisesta.

Kevätterveinen teille kaikille tonttuodottajat :flower:
 
viena noin pienillä viikoilla ei kaikilla vielä näy syke, joten se että niitä etsittiin pidemmän aikaa on täysin normaalia. Eihän se tietenkään mukavaa ole olla tutkimuspöydällä, mutta varmasti tiesit riskin kun varasit ultran näinkin aikaisin. Mutta hieno juttu että se syke sitten löytyi =). Joku toinen olisi voinut saada uusinta-ajan ensi viikolle tai kahden viikon päähän.

neljäskö ei voi vielä mitenkään nähdä kumpi on tulossa. näillä viikoilla alkiolle kehittyy kaksi paria munuaisia joista pojille tulee aikanaan kivekset ja tytöille munasarjat. Veikkaisin että se muoto (katkarapu, eli pieni pyrstö?) on ollut enemmän sellainen poikamainen.

UUDET LISÄTTY taas etusivulle mukaan! ja saatiinhan me se virallinen jouluaaton odottajakin =)

Linea negra ollut mulla molemmissa raskauksissa todella haaleana, paremmin näkynyt vasta synnytyksen jälkeen kun vatsanahka ei ole enää niin pingottunut.

Huomenna aamulla olisi sitten mulla eka neuvolakäynti. Toistaiseksi en oo vielä ehtinyt kovasti jännittämään, ehkä siksi kun terkka on tuttu ja mukava. Pientä huonoa oloa on ja väsyttää, mutta muuten olo jotenkin liian hyvä :whistle:

Poppeliini ja kolmas muru 8+2
 
Kahlan: mulla myös PCO ja raskautuminen kesti reilut 1,5 vuotta. Kiva että on muitakin pitkään haaveilleita ja onnistuneita, on tässä vähän erilainen jännitys ja "ihmeen" tuntu kuin jos ois tullut vahingossa. Saa nähdä mitä kaikkea tuo PCO vielä tuo tullessaan. Olen muuten myös alun perin samoilta seuduilta kuin sinä!

Täällä poksahti tänään 8+0, POKSIS! Raskauskalenteri sanoo että tänään alkaa aivotoiminta ja että masussa ei ole enää alkio vaan sikiö. Aivotoimintaa mun vatsassa, aika siistiä! :) On tää esikoisen odottaminen ihmeellistä.

Oireet on lisääntyneet ja joka päivä töiden jälkeen olen huokaissut helpotuksesta, että työkaverit ei oo vielä huomanneet. En halua töissä kertoa vielä kuukauteen. Syötäväksi kelpaavat ruoat ja juomat vähenee, nyt on jo kokonaan pois kahvi, kokis ja musta tee. Leipäkin ällöttää, ennen elin pitkiä aikoja kahvilla ja leivällä :p Ens viikon tiistaina on eka neuvola ja ens viikon torstaina ultra, vähän jo alkaa jännittää!

Uusille tervetuloa! :wave: Vitsit meitä on paljon!

Tuisku81 ja papu 8+0
 
Eihän tänne meinaa saada suunvuoroa millään. ;) Koko päivän oon säännöllisin väliajoin yrittänyt tulla kirjottaman mut kun ensin oon halunu lukea uudet viestit ja aina kun ne on tullu luettua ja päivitän sivun niin joku on taas ehtiny laittaa uutta viestiä väliin ja sitten jompikumpi lapsukaisista häiritsee niin että en enää osaa keskittyä kirjottamiseen. Nyt pikkukakkonen pyörii telkkarissa niin ainakin esikko pysyy sen hetken rauhallisena.


Yöllä näin aivan kauheen painajaisen liittyen kuopukseen, toivottavasti oli vaan joku kertaluonteinen juttu ettei nyt jo alkais nää raskauden aikaset hullut unet. Aamulla herätessä oli aivan hirvee olo vaikka heti tajusin et kyse oli vaan painajaisesta. :|

Mielialat Pakko kait se on myöntää että meidän esikolla on nyt alkanu ihan hirvee 5-vuotis uhma.:headwall: Monta kertaa päivässä pitää viisastella ja väittää vastaan ja sitten kun äiti hermostuu ja pistää pelin poikki niin sit poika ulvoo itsesäälinvallassa kun häntä kohdellaan niin huonosti. Lisäks nää kohtaukset tulee yleensä sillon kun isä ei ole kotona.
Muuten en hermostu sen enempää kun normaalisti, mut toi esikko saa kyllä sapen kiehumaan. No toisaalta otan mielummin sen uhman vastaan nyt enkä sitten kun vauva on syntynyt ja toi nykynen kuopus alkaa kiukuttelemaan 2v uhmaa. :O

Uusille taas tervetuloa!

Fantaihana ja 8+0 POKS!
 

Yhteistyössä