**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Mango Ei oo viel tiedos ultraa, huomen soitan neuvolaa ja selitän tilanteen katotaan saisko julkiselle puolelle varhaisultraa :) Meilpäin ei neuvoloissa oo ultralaitteita ainoastaan tuol sairaalan äippäpolil... Sit pitää miettii saisko jostaa 100€ ylimääräst et kävis yksityisel :)

Tsemppiä ja jaksamista pahoinvoinnista kärsiville, tuoreessa muistissa esikoisesta ympärivuorokautinen kuvotus rv6-13, toivotaan et nyt pääsis helpommal :) Vaik ilta etominen vahvasti seurana jo onkin...

En pysy millää peräs taas kun tekstiä niin paljon tullu ja silmät ristis yritän niit lukee :D väsyttää ihan kiitettäväst jo tähän aikaa illasta.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja ainakin joku/jotkuu menos ultraankin eli toivottavasti pikkuisilla kaikki hyvin ja niinku pitää <3

T. Astre+Tipunen rv5+0
 
huomenta kaikille..:)
taas on arkeen päästy,tosi kivaa..:) tosin meillä muksut jatkaa kotona oloa kun meillä muutama päivä lomaa. Tänään lähdetään ruotsinristeilylle ystävän kanssa,hänelä kaksi lasta 3-vee ja 5kk..pääsee vähän vauvvattelemaan,olin tämän pojan synnnytyksessä mukana marraskuussa ja lapsi on niin lähellä omaa sydäntä kun voi olla.:heart:

tänään huomasin että alamasu on pullahtanut nyt ihan esille,saa nähdä mitä nää viikot oikeesti on,mutta ei se haittaa jos olaankin pitemmällä kuin luulen..:)
neuvola on perjantaina,mies haluaa sinne mukaan..:) katsotaan mä ääni kellossa,jaksaako perjantaina tulla..:)
Ihanaa viikkoa kaikille,palataan! mahtaa olla hirveesti luettavaa kun palaan..:D
 
Täällä Hyyppis panikoi.. Tänään oli iltapäivällä se odotettu ja pelkoa kuitenkin tuottanut: Varhaisultra. Olen pessimistinen, etten tippuisi korkealta. Onneksi loman jälkeen töissä on varmasti vilinää tuohon asti, joten ajatukset ei harhaile koko päivää. Tulen tänne kertomaan sitten mikä on tuomio.
Hyyppis+Höömö 7+1
 
Vanillah, paljon jaksamista ja voimia:hug: Kaverillani oli kanssa molemmissa raskauksissaan ihan kamala pahoinvointi. Hän kohtasi lääkäreiden ja neuvolan puolelta ikävää vähättelyä tyyliin "pahoinvointi kuuluu raskauteen". Joillain, kuten ilmeisesti sinulla myös, pahoinvointi vaan on poikkeuksellisen rajua eikä siis enää aivan normaalia. Ole vaan tiukkana ja jää sairaslomalle. Kaverinikin oli kolme viikkoa ja yksi tuttu kuusi viikkoa sairaslomalla. Kaverini joutui lopuksi tiputukseen. Sitten vasta taisivat lääkäritkin tajuta, ettei ole ihan perus pahoinvointia. En missään nimessä halua pelotella vaan kannustaa olemaan tiukkana, jos joku vähättelee pahoinvointiasi esim. esimiehesi tai sitten lääkäri. Noin yhdellä prosentilla odottajista on käsittääkseni poikkeuksellisen pahaa pahoinvointia. Kaikki lääkärit eivät välttämättä ole törmänneet tällaisiin odottajiin.
Toivottavasti sinulla pian olo helpottaa. Varmasti tosi kurjaa :-(
 
Tervetuloa uusille mukaan odotukseen! :wave:

Ultrakuulumisia:
Meidän yllätys on nyt sitten joulutonttu niinkuin vaisto sanoi jo aiemmin. Sellainen toukannäköinen kädetön ja jalaton heppu sieltä löytyi ja sydän sykki kovasti.=) Oli pari päivää nuorempi noilla mitoilla ja seuraavassa ultrassa tulee vahvistettu laskettuaika.

Ja sitten pahoittelut oikein suuresti surullisista uutisista niille, jotka ovat niitä saaneet!:hug:

Tosi moni tuntuu pelkäävän surullisia uutisia ja ovat kokeneet sellaista jo aiemmin... Itse en osaa pelätä yhtään, kun ei ole aiemmin mitään sattunut. Jaksamista kaikille ja toivotaan ettei yksikään joutuisi enää pois tästä ketjusta surullisten uutisten takia.

Lapsiluvusta:
Meille tämä on todennäköisesti se viimeinen lapsonen. Ei oltu suunniteltu ihan näin pienellä ikäerolla kuopusta ja tätä tulevaa, mutta sitä tarvitsee sitten vain sopeutua tähän yllätykseen tulevina kuukausina.

Voikaahan hyvin mammat ja masut! =)

garden ja juniori 8+0

Muoks Poppeliini: Päivitätkö mulle la:ksi 6.12. (Se on varmaan tuleva virallinen la)
 
Viimeksi muokattu:
Poppeliini Kyllä taidan soitella neuvolan puolelle vaikka tänään jo hieman parempi olotila onkin..

tetku Kiitos! Meidän esimies on niin ihana että pystyn jäämään kyllä sairaslomalle jos siltä tuntuu. Viime perjantain sain sairaslomaksi ja siihen perään oli 3 pv vapaata joten 4pv oon nyt ollut kotona yksin ja tuntuu että hulluksi täälä tulee. Kyllä mä yritän tänään töihin mennä vaikka mikä olisi. Iltavuoro odottaa, eikä se nyt ole kuin 16-22 mutta saa nähdä montako kertaa saa ravata vessassa sitten..Tänään ei ole VIELÄ tarvinnut ja eilenkin vissiin vain 4krt. Olenkin miettinyt että olisikohan se yksi päivä voinut kuitenkin olla jotain oksennustautia kun sitä kuulemma on liikkeellä tääläpäin..
No, kyllä sen huomaa tässä muutaman päivän kuluessa.. :)
 
Moikkis kaikille,

tervetuloa uusille ja isot onnittelut plussasta :flower:

Ja sitten taas :hug: niille, jotka ovat joutuneet kohtaamaan sen ikävimmän asian.. :(

Odottelen täällä tämän päivän ultrakuulumisia, eivätkös ainakin JudeD, Neljäskö ja Hyyppäjäinen olleet menossa tänään katteleen pientä?

Luin läpi kaikki pääsiäisen aikana tulleet viestit täällä ja mulla meni 2 tuntia aikaa.. Välillä pitää yrittää töitäkin vähän tehdä, ettei mee ihan palstailuksi. :rolleyes:

(.) Pääsiäisreissusta kotiuduttiin sunnuntaina, käytiin hakemassa meidän tavarat Ruotsista. Ollaan siis asuttu siellä enempi ja vähempi viimiset pari vuotta. Mies pelaa siellä talvet ja lähtee taas syksyllä, mutta minä ja koti (ja vauva :rolleyes:) ollaan nyt täällä, joten nyt oli aika tuoda tavarat pois. 2300km neljässä päivässä ei tässä olotilassa ollut mikään ihan helpoin rasti, ja kun vielä mun isä oli meillä muuttoapuna, niin piti pysyä hiljaa omasta olostaan. :p (Ja nyt jos joku tästä sattuu jostain syystä minut tunnistamaan, niin toivon, ettet kerro salaisuudestani kenellekään)

Eilen ja sunnuntaina ollaan yritetty purkaa tavaroita, mut hitaasti se etenee, kun mä jaksan aina tehdä vähän ja sit taas pitää levähtää. On jotenki tosi saamaton olo. Väsyttää..

Mun maha pömpöttää jo tosi pahasti. Tätä on kohta enää vaikea piilottaa. Mieskin sano, että katsoi kun pakattiin Ruotsin puolella kamppeita, että mun maha näky jo ihan selvästi välillä (kun en jaksanu sitä pidättää vähän edes sisällä). Näytti kuulemma hyvältä :heart: Ja sit miehen veli oli auttamassa meitä sunnuntaina, ja musta se katto mua sen näkösenä, että kylläpäs rouva on vähän lihonnut.. Teki mieli sanoa, että odottappas kuule 8 kuukautta, niin katsotaan sitten kuinka paljon oon "lihonnut" :D

Muita oireita edelleen tissit tosi kipeet (varsinki yöllä jos/kun herään, tuntuvat tosi raskailta). Pahoinvointi aamuisin, iltaisin ja öisin, päivällä onneksi on vähän helpompaa ja oksentaa ei oo tarvinu. Otan todellakin osaa niiden puolesta, jotka ovat joutuneet halailemaan pönttöä!! Kylmä on edelleen koko ajan (paitsi eilen ku oli niin älyttömän lämmin pihalla).

Niin ja sit mulla on tullu himo; sämpylöihin, joissa täytyy ehdottomasti olla päällä ainaki salaatinlehtiä.. :D

Tulipas tekstiä ja varsinki omanapailua, sori.. Vaikee alkaa kommentoimaan tekstejä melkeen viikon ajalta.. Koitan parantaa tapani :ashamed:

-MiMa ja Bebé 7+3
 
Poppeliini kun taas päivittelet niin mulle voit taysin laittaa sairaalaksi.
Pahoinvoinnista on täällä ollut juttua. Mulla ei ollut alkuun mitään, mutta nyt pääsiäisen kunniaksi tulin flunssaan ja olo on niin paska kuin olla ja voi ja kappas kun se pahoinvointikin iski oikein kunnolla.. En ole vielä pönttöä käynyt halimassa mutta lähellä on ollut. Ja mietin miten vauvalle käy jos en pysty syömään oikein mitään, jääkö se nyt paitsi jostain tärkeistä aineista.. Oon kai jotenki herkkänä kun pelkään etten saakaan tätä lahjaa.
Mutta miten on käynyt ultrissa käyneille? Kuulumisia odotellessa. =)
 
Ultrakuulumisia!!

Eli juuri kotiuduin ultrasta ja kaikki oli oikein hyvin!! :)

Pikkuisen sydän läpätti kovaa ja monta kuvaakin sain mukaan! Viikkoja olisi ultran mukaan 7+2 eli päivä enemmän kuin kuukautisista, mutta pidetään tuo la kuitenkin, koska ei näin pienillä heitoilla sitä aleta vaihtamaan.

On kovin onnellinen olo! :heart:

Ainoa mikä aiheutti sydämentykytyksiä, oli se, että maksaessa hinta olikin melkein 180e... en viistinyt edes miehelle kertoa. Siitä jäi vähän siis paha maku, koska kun aikaa kävin varaamassa kysyin hintaa ja tarkistivat sen ihan ja sanoivat että ultra on 109e. Jeps, eivät vaan maininneet että siihen tulee erikseen lääkärin käynti ja toimistomaksut. Nuo toimistomaksut olisin vielä ymmärtänyt, mutta silti olisin olettanut että mainitsevat edes tuosta lääkärinkulusta erikseen...

Mutta eipä tuolle enää mitään mahda pääasia oli se, että kaikki on hyvin!! :)
 
Ultrasta palattu kotiin ja tämä äiti on onnellinen :heart:
Ultraaja oli aivan mahtava, kyseli ensiksi kaikenlaista ja teki sitten sisätutkimuksen joka oli kuulemma erinomainen. Ei viitteitä tulehduksesta ja kohtukin viikkoihin nähden suurentuntuinen.. Siinä sitten käytiin ultraamaan ja metsästämään että montako mahasta löytyy.
Yksi katkarapu sen 2d:n mukaan vaan löytyi ja sydän läpätti niin lujaa :heart:
Päiviä ultran mukaan vähän vähemmän, tosin se katsoi kiekosta että olisin nyt 7+3 vaikka itse olen laskenut että tänään on 7+1.
Ihan sama. Pitäydytään lasketussa tässä vaiheessa kunnes np-ultraan päästään.

Täällä kanssa korvauksen jälkeen jäi maksettavaksi 133 euroa, vähän tuntui "pahalta" mutta ei mitään. Tuo summa korvaa tämän onnellisuuden tunteen täysin!!!

Onnea muillekin ultrakuulumisista, ja menijöille tsemppiä.

Nyt ulos vähän pihahommiin ja pian iltavuoroon.
-Niin onnellinen neljännen odottaja rv 7+1 :xmas:
 
Heipä hei,
Saanko liittyä mukaan? Meille tällänen ylläri ilmoitti tulostaan ehkäisystä huolimatta. Huh, neljättä muksua sitä sitten ootellaan joulukuussa näillä näkymin syntyväksi. Tossa laskeskelin, et la on näillä näkymin 28.12.2011 eli onkos nyt sit meneillään rv 4+5 ellen ihan väärässä ole.

Hiukan kauhistuttaa, että miten sitä taas selvitään ja joo, synnytys pelottaa, vaikka viime kerralla se menikin "kuin oppikirjasta" :)

oireita ei vielä kovinkaan paljoa ole, testit kaivoin kaapista ihan puhtaasti alavatsan "vihlaisujen" perusteella, mikä tuntuu mulla olevan se varma merkki. Jos oon pitkään syömättä alkaa pahoinvointi nostaan päätään.
Toivottavasti maha ei vielä aikoihin tuu näkyviin, edellisestä raskaudesta käytin vielä normihousuja n. 20 rv:lle saakka ja toivon tälläkin kertaa sitä samaa.

En ole noita kaikkia aiempia viestejä lukenut, joten en pysty kommentoimaan, mutta jatkossa sitten pyrin olemaan aktiivisempi :) tosin, vastahan tänään raskaudestani sain tietää :)

tatomira ja ? rv 4+5
 
Täällä menossa kymmenes päivä kera oksennuksen. Pääsääntöisesti aivan järkky olo heräämisestä puoleenpäivään asti ja sitten taas 9 aikaan illalla. Koko pääsiäisen painanut duunia pitkiä päiviä, juossut siellä vessaan tai yrjönnyt lavuaariin tai pihalle. Mitään kunnollista en ole syönyt eli onneks ei juurikaan ole mitä oksentaa mutta aikalailla niitä mahanesteitäkin näyttää ihmisessä olevan.
Joo, tiedän että on ällöä kertoa :ashamed:

Tänään aamuna sit sain tarpeekseni. Kroppa on niin väsynyt että edes kunnon 9 tunnin yöunet ei saa palautumaan. Ilmoitin töihin olevani oksennustaudissa.
Kyllä nää pitkät vuorot koko pääsiäisen ja sitä ennen oli paha virhe mutta niistä sovittiin jo ennen tietoa raskaudesta.
Jatkoin siis aamulla uniani ja heräsin vasta klo 12. Huomisenkin meinaan vaan nukkua kotona.

Minä kun kauheesti suunnittelin että syön koko raskauden kauhean terveellisesti ja voisin jopa ihan vähän vielä laihtua alkuraskaudesta. Paskanmarjat... ainoa mitä olen tulevalle lapsukaiselle tarjonnut, on sokeroitu mehu, suolapähkinät ja satunnaiset ateriat koostuen pastasta tai riisistä.
Vitamiinejä koitan kyllä nappailla. En ole edes laihtunut silti. Valtava suolamäärä turvottaa niin paljon.

Että näin täällä tänään. Sit kun elämässä on vielä kaikkea muuta "mukavaa" esim. hajonnut auto, rahattomuus ja maksamattomat laskut niin ei paljon riemuita.:headwall:

T: Ensku ja "se juttu" 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Näin ensialkuun tervetuloa kaikille uusille! =)

Täällä kateellisena lueskelen muitten ultra kertomuksia, itsellä kun ei ole vielä edes hajuakaan sellaisesta. Eikä tällä paikkakunnalla taida olla sellaista yksityistä, jossa voisi ultran tehdä : / Ouluun saakka pitäisi siis lähteä, joten taidan jättää välistä! Eka neuvolakin on (vasta) toukokuun lopussa. Kauhee, kun tuntuu, ettei malttais odottaa!

Vanillah, toki tänne saa purkaa olojaan, vaikka sitä pahaakin. Kun ei kehtaa vielä kovin huudella raskaudesta, niin tämä on aivan oiva paikka kertoa ja saada myös vertaistukea!

Itsellä on välillä tullut vain hienoisia kohtauksia syömisen jälkeen, että ei tiedä lähtiäkkö halimaan kaakelia vai ei. Tähän mennessä ei oo tarvinnu, onneksi ja pahaolo menee muutamassa minuutissa ohitse.

Muille kertomisesta.. Oletteko siis kertoneet/paljastaneet raskauttanne kellekkään? Mä oon niin hölö ja huono pitämään salaisuuksia (siis omiani!!), että meillä tietää jo mun vanhemmat ja kaksi isosiskoa sekä miehen äiti. Ajateltiin, että perheelle kerrotaan, koska jos jotain sattuu, niin löytyy tukijoita ympäriltä... Muille sitten joskus, kun tulee sopiva tilanne.

Mulla on kanssa nälkä, ja kova onkin. Mutta olen huomannut, että mulla helpottaa, jos aamulla/aamupäivästä tankkaan kunnolla, niin ei tarvii illalla napostella. Toki olen vasta niin alussa, että tämä varmaan tulee muuttumaan:ashamed:

Minulle voi muuten päivittää LA:ksi tuon 1.1.2012, synnäri ois OYS

AnPellina & onnenmurunen 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Tänään varasin neuvolaan aikaa ja 12.5 ois sitten eka aika :) La muuttui päivällä aikasemmaksi eli on nyt 25.12, ei tarvii välttämättä listoille muuttaa katsotaan sit np-ultran jälkeen jos jotain kriittistä muutosta tulee :) Meinaan kyl ite elää noiden neuvolan viikkojen mukaan ni onpa päivä enemmän jo sit olevinaa ;)
En oikein ottan selvää et pääsenkö varhaisultraan vai meinasko et np-ultras tarkistetaan mut sanoi tätsy puhelimes et pitää ultralla sit tarkistaa päivät? ku sanoin tost mun hassust kierrost ja siit aikasest plussast :) No ei sen niin väliä, oireet edelleen vahvoina ja luotan et kaikki hyvin <3

Onnea hyvistä ultra kuulumisista ja tsemppiä kellä tänään viel edessä :) Hienoa et ollu asiat hyvin.

Astre+Tipunen rv5+2
 
Anpellina ei olla vielä kerrottu kenellekään, eipä sillä, että olisi itselläkään ollut tiedossa kovinkaan kauaa.
Yhdelle luottokaverilleni, jolle kerron kaiken ja jonka niskaan kaadan kaiken paskan, kerroin mut muuten tein sellasen "päätöksen" et mikäli tuo maha tuosta nyt ei ihan mahdottomasti kasva niin kerrotaan vasta juhannuksena "suurelle" yleisölle :) sillon tosin on jo rv 13 joten saas nähä kuinka onnistuu!!

Ainoa mikä mietityttää on nuo neuvolakäynnit yms. et miten ne töissä selitän. Niitä tuolla ajalla on jo sit ainakin np-ultra, sit taitaa olla yksi ylimääräinen ultra, lääkärineuvola ja todennäköisesti ainakin kaksi normineuvolaakin. Apua, viisi kertaa... yhdelle ehkä keksin selityksen, mutta että viidelle käynnille.
 
Poppeliini Mun synnäri on OYS ja esikoinen ois tuloillaan!

Tatomira No se on kyllä ongelma, jos tekee töitä 8-16 välillä. Mulla onneksi kaksivuorotyö, joten voi aina toivoa (ilman sen kummempia selittelyjä) aamu-/iltavuoroa. Tämä alkuraskaus on kyllä tällaista piilottelua. *huoh*
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Pyhät meni tääläkin huonovointisena ja en edes jaksanut koneella olla, siispä tullut pari päivää nyt taukoa täältä. Enkä minäkään ihan kaikkia viestejä ajatuksella lukenut.

Vanillah Todellakin tarvisit sairaslomaa. Mä olen nyt ollut jo viikon saikulla, torstaina ajattelin mennä yrittämään tuleeko työnteosta mitään. Pahoinvointi on todellakin niin hirveä oire, että joka raskaudessa mäkin olen vannonut etten itteeni siihen tilaan enää laita, mutta kas kummaa, aina on mieli muuttunut ja aika kullannut muistot. En tiedä tietysti miten sulla tuo menee ohi, mutta itselläni jatkunut aina tuonne johonkin viikolle 18 tai jotain sinne päin. Eli se saattaa kestää hyvinkin vielä parikin kuukautta. Viime raskaudessa kun olin tiputuksessa niin opin siitä sen että SYÖMINEN JA JUOMINEN on kaiken a ja o. Siis vaikka mitään ei teekään mieli eikä oikeen pysty syömään niin se syöminen ois vaan niin pakko. Nyt mä olen ottanut sen oikeen asiakseni ja syön ainakin tunnin välein. Jos tulee pihalle niin tulee. Mä syön ehkä 5 lämmintä ateriaa päivässä (no ei ehkä ihan normi kokoisena kuitenkaan) ja sitten kaikkee mahdollista mitä nyt vaan voisin kuvitella syöväni. Toi sun "taktiikkaskin" on varmaan ihan hyvä mutta koita saada alas vähän enemmän kuin yksi lusikallinen. Ei se oo helppoo ei. Mä okesentelin pahimpina päivinä jonkun 20 kertaa edellisissä raskauksissa, mut nyt tää väkisin syöminen on auttanut niin että tänäänkin oon oksenatanu vain 2 kertaa. Yleensä oon myös ollut sen about 2kk sairaslomalla ja töistä ovat kyllä ymmärtäneet kun olen sielä kanssa käynyt vähän väliä oksulla ja melki pyörtynytkin. Siis kerralla oon saanut aina muutamasta päivästä kahteen viikkoon saikkua ja sit oon käyny koittamassa töissä. Väliin sitten meni päivä pari mutta väliin jouduin sitten melki saman tien lähtemään kotiin.
TUlipas taas sepustusta, mutta yritän vain kertoa miten olen itse selvinnyt siitä pahoinvointihelvetistä jos siitä joku sais vinkkiä. Mulla pahimpia oksennuksen aiheuttajia oli kylmien ruokien hajut. Jääkaapin oven avaus oli varma tapa saada oksu tuleen. Mies sit ahkerasti lämmitteli mulle ruokia ja silloin ne eivät niin tehneet pahaa, mutta päivisin kun oli kotona oli tosi vaikea mennä ettiin jotain syötävää kun ei vaan pystyny ees valmista mikroateriaa laittaan mikroon. Jaksuja kuitenkin sulle ja kaikille muillekin pahoinvoiville. Koitetaan jaksaa!!

Noista ultramaksuista mä kyllä todella ihmettelen niitä eroja!! :O Ite kun kävin tampereella koskiklinikalla niin maksu oli 85e. Ja luulin että tuo ois ollu kallis paikka. Mutta joku 190e !!!! Ihan törkeää rahastusta!!

Ensi viikolla ois eka neuvola mutta ei meilläkään mitään ultria sielä ikinä ole tehty. Sitten vasta np- ja rakenneultrat on ajallaan ja ne käydään terveystalolla tekemässä. Pääsiäisen jaksoin yllättävän hyvin olla ajattelematta taas ettei kaikki olis hyvin, mut nyt kun on päivän yksin kotona niin johan alkaa taas mielikuvitus lentämään. Jep, mut nyt tarvii kyllä mennä hakemaan taas jotain suuhunpantavaa enneku alkaa heikottaan.

Muisku 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Mahtis uutisia ultrassa käyneiltä!! Hyvä että pikkuiset olivat kunnossa ja sydämet sykkivät jo :heart:
Itselläni pohdinnat varhaisultraan vai ei...Luulen että hillitsen itseni ekaan neuvolaan asti ja kyselen siellä sitten vaikka neuvolatädiltä mitä mieltä hän on... =)
Olen peloissani oireettomuudestani...pientä nännien kipuilua, belargonian lailla kukkivaa naamaa ja silloin tällöin alavatsalla tuntuvia vihlaisuja lukuunottamatta ei muita oireita ole...Hulluks tässä varmaan tulee ennen virallista ultraa :D Miten pysyn järjissäni sinne asti...
No siinä oli taas oma massu osastoa...:ashamed:
Ai niin...Tervetuloa uusille :wave:
 
Tervetuloa uudet :flower:!
Ja Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille =) !
Itsekin olin pääsiäisenä niin väsynyt ja raato, etten jaksanut kirjoittaa (puhelimen kautta vielä tosi hidasta...) mutta lueskelin aktiivisesti teidän juttuja kyllä. Viinistä jouduin kieltäytymään ja appivanhemmat varmaan ymmärsivät yskän, mutta hienotunteisina eivät kysyneet mitään. Kertonut olen yhdelle naapurille (kysyi suoraan), yhdelle työkaverille ja läheisimmille ystävilleni, joille itkisin myös keskenmenoa. Muille en ennen np-ultraa edes kerro.
Huomenna on eka neuvola ja saan varmaan np-ultran ja veriseulan ajan =) . 2 yötä olis vielä etelän lomaan :cool: . Loma tekee todella hyvää. Vaikken olekaan oksentanut niin omalla tavallaan tämä jatkuva kuvotus ja nälkä on myös ikävää, kun siihen ei oikein ole mitään helpotusta :( .
Esikoisesta oksentaessa tuli sentään hetkeksi hyvä olo pytyn halailun jälkeen.
Vanillah: Se ei varmaan nyt lohduta, mutta onneksi se oksentaminen yleensä menee "pian" ohi. Tosin tuoreessa muistissa on itselläkin 4 vuoden takaa, ettei se 7 viikkoa kovin nopealta tuntunut, mutta ainakin on kunnon oireet. Jaksamista :hug: .
Muisku: Missä päin Pirkanmaata asustelet kun kunnan tarjoamat tutkimukset kuulostaa niin "tutuilta"?
Neuvola- ja muut käynnit hoidan esikoisen menojen varjolla, joten esimiehelle en kauheasti selittele muuta kuin että piti viedä hoitoon myöhemmäksi tms. Olen myös yrittänyt saada joko aamu- tai iltapäiväaikoja.
Ultramaksu 190€ on kyllä aika hurja :O . Musta kans se Koskarin 85€ oli paljon siihen nähden että siellä meni 2 minuuttia, mutta mielenrauhasta tietysti mielellään maksaa :heart: .
Hyyppikselle ja muille vielä ultraan menijöille tsemppiä =)!

Täytyy tehdä vähän töitäkin...:wave:
Pistepirkko & Sintti 8+4
 
Heippis! Sain sitten tänään varattua ensimmäisen neuvolan, varattiin 9. raskausviikolle eli 16.5 ja heti siitä kahden päivän päähän lääkäri, jossa olettaisin, että tehtäisiin ultra? Olin niin sekaisin, että en tajunnut kysyä :D
Olin miettinyt tuota varhaisultraa alunperin juurikin ko. viikolle, joten taidan sen jättää nyt väliin, kun sain tuon lääkärin tuonne.
Muuten itselläni ei ole vielä lainkaan pahoinvointia.. tai en ainakaan osaa lukea tätä oloa pahoivoinniksi. Vatsa on joko "nälkäinen" tai sitten tosi turvonnut.. ja suurimman osan ajasta molempia yhtäaikaa... rinnat kipeytyivät taas muutaman päivän hiljaiselon jälkeen viime yönä uudelleen ja väsymyksestä en osaa nyt sanoa, kun olen nukkunut jotenkin tosi huonosti, joten en tiedä johtuuko väsymys tästä raskaudesta vai huonoista yöunista.

huh, nyt pitää jatkaa töitä, ennenkuin joku huomaa lusmuiluni :D

pikkuinen 5+5
 
Hei vaan kaikille!!

Ihania ultrakuulumisia täällä!!

Ja oikein isot myötätunto :hug: kaikille jotka kärsii rajusta pahoinvoinnista...

Itse täällä jälleen taas ihmettelen oireettomuutta, joka ei myöskään kiva.. tissit on turvonnut ja nännit arat ja vatsa on turvoksissa mutta ruoka ja ennen kaikkea kahvi maistuu erinomaisesti.. esikosta sentään kahvi jäi hetkeksi pois mutta en muista kyllä kuinka alussa!

Ja minun varhaisultra- aika aikaistui... jes jes.. soittelin neuvolaan ja kun on pitkä kierto niin sainkin neuvolan kautta varhaisultran.. eli 27.40 e jää maksettavaksi ja mikä parasta niin pääsemme sinne jo 5.5 eikä silloin 11.5 vasta..
Eka neuvola minulla 16.5.

Mutta pakko taas palata työhön, oli pikainen päivitys!
Ihanaa aurinkoista päivää kaikille ja voikaa hyvin!!!!

Hipu+ salamatkustaja 5+6
 
Heippa kaikille!

Ihanalta, pitkältä ja rentouttavalta Lomalta palanneena käväisin taas lukemassa tekstejä täällä - ja onpa niitä kertynyt! Ihan kaikkea en ehtinyt kahlata läpi.

Itse lähden 15 minuutin kuluttua varhaisultraan... jännittävää :)

Puffs & Trulle (7+4)
 
Mukava lukea ihanista ultrakuulumisista :)

Mulla on semmonen ongelma nyt tässä, että en tiedä mitä teen!
Eli esikoiseni on nyt 9kk, ja imetän häntä edelleen. Välillä mulla on aivan sairaan kipeä alaselkä ja maha (kuin tulessa olis), ja nyt olen kyllä osannut yhdistää sen imetykseen. Eli aina kun olen imettänyt poikaa, alkaa tämä kauhea mahan ja selän juiliminen. Eli onko nämä nyt niitä "supisteluja", joiden vuoksi imetys olisi hyvä lopettaa??

Iso ongelma on myös se, että poika on niiiiin tissivauva ettei ole KOSKAAN juonut pullosta. Olemme monesti koittaneet antaa maitoa/vettä tuttipullosta, nokkamukista tai mukista. Mikään ei käy. Myöskään hän ei ole koskaan syönyt tuttia, joten rinta on hänelle ainut lohtu......ihan itkettää ajatella kuinka pahalta pojasta tuntuu jon hänet pitää nyt väkisin vierottaa tissistä.
Olemme kokeilleet öisin, että mieheni antaa pullosta maitoa mutta luovutettu sitten ja olen imettänyt. En kestä kuunnella kun toinen itkee lohduttomasti.


Olisin erittäin kiitollinen, jos jollakin olisi neuvoja/vinkkejä tähän asiaan.

Imettäminen on minulle niin tärkeää, että en luopuisi siitä mistään hinnasta ennenkuin lapsi itse vierottuu. Mutta nyt nämä tuskat ja kivut on niin kauheita ettei kai muuta vaihtoehtoa ole....:'(
 
ultrakuulumisia! Hyyppis on iloinen! Yksi pikkuinen siellä oli ja sydän pumppasi :) Tosin, viikkoja olisi vasta kasassa 6+2, (minulla pitkät kierrot joten en epäile) :) Itku tuli ja nyt yritän lopettaa murehtimisen edes hetkeksi :)

Hyyppis + Höömö (n. 6+2)
 
Nöyränä ja varovasti liittyy seuraan myös esikoista toivova nainen -83, K-sks
Marraskuussa tm..ja nyt hoidoissa siirretty huhtikuun alussa 2 4-soluista alkiota. Kyydissä testien mukaan ainakin yksi.

Tänään 5+0

Muoks. LA olis 27.12.2011
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä