YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.4

Uusi viikko, uudet kujeet.tai ei ehkä niinkään. Samoja ratoja.

Kp 10/29-30 ja ovista olis tarkoitus minunkin tikutella tällä viikolla. Ehkä aloitan huomenna.pitää lukaista ohjeet taas..

Ovisoireita täällä pohdiskeltu: nuorempana tunsin oviksen tosi selvästi pienenä nippaisuna jommallakummalla puolella. Nyt alkaa jomottelut ja juilimiset jo heti tädin poistuttua. Välillä olen tuntevinani sitä enemmän jommallakummalla puolella, mutta molempia puolia kyllä jomottelee hetkittäin. Ja turvottaa ja etoo...tälläkin hetkellä lievästi. Ja siinä ne oletetun oviksen jomottelut sitten vaihtuvat sujuvasti PMS-jomotteluihin ja etomisiin ja kiukutteluihin eli mukavaa tasaista pätkää tässä elämässä ei taida nykyään enää olla. Ja mullakin on myös selkeä migreenialttius niin oletetun oviksen aikoihin kuin tädinkin vierailua enteilevänä

Hiukan huolestuttaa nämä jatkuvat oireilut.ikäkö tämän tekee? Vai pitäisikö pelätä endoa tms? En nuorempana tiennyt mitään mistään PMS-oireista vaikka olin vuosia käyttämättä hormoniehkäisyä ja sillonhan ne ois voinu tulla. Mutta kun reilu puoli vuotta sitten jätin pois Nuvaringin (parin vuoden käytön jälkeen) niin heti ilmaantuivat helvetilliset PMS-oireet ja niistä nautiskellaan sitten joka kuukausi. Lääkäri tosin lohdutti, että PMS-oireet ovat merkki hormonitoiminnasta. Eli siis että sitä edelleen on. Iloitaanpa sitten siitä!

Lämpöjä en ole vielä ryhtynyt mittailemaan. Ehkä sitäkin olisi hyvä tutkia joskus. Kaipa siitä voisi vaikka jonkun kätsyn excel-taulukon vääntää

Tikkukuumisia odotellaan..ja muitakin!

Pinkkis
 
Illalla testasin ovista uudelleen, aamulla vain haamua, mutta illalla jo vähän väriäkin, jospa sitten hempeilisimme nukkumaan mennessämme! :heart: + :heart:

Huomisaamuna testaan jälleen uudelleen, myös digitesterillä :saint:

Kiitos ovistärppionnen toivotteluista, samoin kaikille plussaOnnitoivotteluja täältä Lounaasta! :D

Mantanalle yv:tä! :flower: =)
 
Huomenia kaikille!


Eipä sitten täällä suunnassa hempeilty illallakaan!
vähän oli tuollainen olo siitä syystä, mutta kaikki ei mene aina niin kuin toivoisin.

No edelleen digitesterissä negaa, eli aikaa on!?


Täällä pakkasta!
ei sentään lunta


Mukavaa, Onnekasta päivää kaikille! Nyt pyörän selkään taas!


Hei taas!

Terveisin aamuinen Rva Pikkumyy
 
Moikka!

Oma napa:kp3/28 ja täti alkaa tehdä lähtöä kylästä pois.
Laskin eilen,että jos onnistun saamaan masuvauvan tässä kierrossa masuun kasvamaan niin la on 22.2.-09 ja itselläni on samalla viikolla syntterit,niin syntymäpäivä lahjani olisi oma pieni vauva,todella nyt pitelen peukkuja,että saan tuon pienen helmivauvan masuuni kasvamaan tässä kierrossa.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
Heippa vaan..
Kierron 15.pvä 28:sta menossa.
Huomenna on jännittävä päivä, menemme ensimmäisen kerran lääkärin vastaanotolle tuonne OYS:aan. Saa nähdä mitä siellä sanotaan hoitovaihtoehdoiksi, jotenkin tuntuu siltä, että muuten ei kyllä raskauduta. Yritystä on takan jo parin vuoden ajalta, toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän.

:wave:
 
Meillä oksennustauti riehuu. Ensin oli poika su-ma yön ja oksenteli ja ripuloi ja pyykkiä piisas. Yöllä vaihdoin lakanoita ja suihkutin poikaa su-yönä puoli 4 aikaan. Ittekin oksensin ma-aamuna pari kertaa ja nyt sitten iski mulle vesiripuli oikein kunnolla. :eek: Isäntä tuli tänään kipeäksi, pikkuneiti on vielä terveenä ja toivottavasti säästyy taudilta. Ittellä on aika heikko olo. Mitään ei oikein pysty syödä, luulin jo eilen, että tauti ohi kuten pojalta jo eilen, mutta mitä vielä. Juoda pitää muistaa usein. Hohhoijaa, mikä olo.

|O AnniSofii yritimme esikoista n. 4,5 vuotta ja mitään syytä siihen että raskautta ei kuulunut, ei löytynyt. Olimme jo menossa inseminaatioon ja kävimme vasta juttelemassa asiasta, kun esikoinen ilmoittikin yllättäen tulostaan. Niin se elämä yllättää joskus pitkänkin odotuksen jälkeen ja kuopus syntyi siitä n. 2 v 8 kk kuluessa ja nyt odotan kolmatta.
Toivon että saatte apua! :heart:

Plussatuulia puhaltelen! :whistle: :heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 12+6 :heart: :wave:
 
gitte nyt sitten kovasti pupuilua ennen ovista,oviksen aikoihin ja vielä oviksen jälkeenki.. ;) Peukkuja kovasti pidetään.. =) :wave:

Annisofii minun tyttö on syntynyt oysissa.. =)

TeSuLah nyt kovasti paranemisia koko porukalle sinne.. :hug:

Tulin vain pikasesti käymään kun siivoukset on kesken.. Päiväkahvin keittoon.. :wave:
 
TeSuLah voimia sinulle sinne kaiken sairastamisen keskelle :hug:

Rouva Pikkumyy sinä se taas aikasin liikkeellä =)
Vai pakkasta, hui! Vain pari viikkoa olisi kesäkuuhun. On se niin outo tämä Suomen sää :/

Minäkin pitelen sinulle Gitte peukkuja synttärivauvan toivossa :)

AnniSofiille toivotan huomiseksi hyviä uutisia :)

Minulla oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti ja olen nyt niin huojentunut. Hoitaja suostui kokeilemaan sydänäänien kuuntelua ja siellähän pikkainen sydän viuhtoi hirmuista kyytiä. 160 krt/min tuli vauhdiksi :heart:
Seuraavaksi tulee kutsu np-ultraan ja siellä on samalla ensimmäinen lääkärintarkistus.

Päätä särkee ja on tosi huono olo, mutta hymyilen koko ajan =)
Neuvolan kiekko siirsi la 23.12 eikä 25.12 niinkuin luulin. Ihan hyvä vaan, niin leikkaavat aikasemmin ja ehdimme vähän kotona hengähtää ennen joulun viettoa :xmas:


Nevi ja Vilttitossu rv 9+0
 
Heippaus kaikille!


Ovis kai nyt tai yön aikana, siltä ainakin tuntuu, toivottavasti tulee hyödynnetetyksi(olipa sana)


Neville Onnittelut hyvistä ultrakuulumisistasi!


TeSuLahin perheelle paranemisia!
Ajetaan vatsatauti ohi teidän perheen luota!

Onnea AnniSofiille lääkärin menon johdosta, toivotaan, että tulee helpotusta vauvahaaveisiin!



Rva Pikkumyy
 
Kävin tänään uudelleen ultrassa ja odotetunlainen tulos tuli. Ei löytynyt sykettä. Sikiö oli hyvin pieni, mutta lääkäri pysytyi mittaamaan sen. Viime viikolla ei pystynyt. Toki oli eri lääkäri ja ultra. Huomenna sitten lääkkeitä, että kohtu tyhjenee. Toivottavasti selviän ilman kaavintaa. Tämä on minun kolmas keskenmeno ja kaksi kertaa olen ollut kaavinnassa. Kaavinnat ovat olleet tosi helppoja, mutta pelkään niiden vaurioittavan kohtua. Varsinkin nyt, kun vuotokaan ei ole alkanut.
Pääsin heti ultran jälkeen opiskelemaan koliikkivauvojen hoitoa. Otti yllättävän koville.
Nyt täytyy antaa itselle lupa surra. Luultavasti kuitenkin aloitetaan yrittämään uudelleen heti, kun mahdollista.
Plussatuulia kaikille......
 
........pika piipahduksen teen tässä opintötitä tulostellessani. Siis niin noita työssäoppimisen itsearviointela olen työstämässä, kun huomenna pitäisi olla ko asiasta loppukeskustelu ja siinä sitten kuulen "tuomioni" hyväksytty/hylätty. Juu ja tuo tieto sitten on avain kuntoutumisen näytön antoon pääsylle. Eli jos en hyväksyttyä saa niin siihen tyssät näyttöön lähtö. Vaan juu kyllähän tuo näyttöön lähtö on kiinni viel opettajan ja työnantajan näyttö suunitelman hyväksymisestä. No joo opettaja kylläkin jo suunitelmani on hyväksynyt.

Mut mut tänne vaavikuumeen puolelle palatakseni.
Ei ole tässä paljon ennättänyt kuumeilemaan kun tosiaankin tuo opiskelu on vienyt ajatukset vallan muihin mailmoihin. Vaan ehkä minä siiten kesällä taas olen aktiivisemmin joukossa mukana, mitä nyt tuo ukon jo ennalta suuniteltu kesällä muutamien viikkojen toisella paikkakunnalla oleilu asiaa sotkee.

Hoooo |O |O |O Nyt on PAKKO suunnistaa unisaarille päin jotta jaksan aamulla taas pirteänä töihin ahertamaan lähteä.

- touhis-

Plussat viel huidon ++++++++++ :wave: :wave: :wave: :wave: Ottakaahan koppeja
 
ei minun tapaista mutta niin kuin hibiscuksella ja touhiksella joku ihmeen kiirre pukkaa...

Voimia a-alisa :hug: :hug: mutta niin kuin mun gyne 6:nen keskenmenon jälkeen sanoi, muista että km on merkki hormoonitoiminnasta, hedelmällisyydestä ja aukinaisista munatorvista. Ei paljon lohduttanut silloin. Mutta tosiasia sekin. Kaavinnat ovat minulle aina ollut positivisiä ja edesauttanut seuraavaa raskautta..

Minun beibini kirjoitti tänä keväänä ylioppilaaksi, jos olisi kirjoittanut meidän aikoinaan olisin 7 L ylioppilaan äiti :)))
ja vitsi että olen ylpeä. Minä ne lapset olen yh äitinä kasvattanut ja vaavi kakkonenkin vetää tällaiset tulokset yo kirjoituksista. Niin yhdyn siihen edelliseen että ne vaavit ei tajua minkälaisia yli 40 äitejä täällä odottaa aamutähtiä...vaaveja. Mun iltatähtikin on jo 12 vuotias.

Tulokset tuli sieltä munuaistutkimuksista ja tilanne rauhallinen vaikka toiminta 40 % tasoa oikeassa munuaisessa. "2 vuoden kuluttua uusinta tutkimuksiin, ei tarvitse mennä leikkaukseen vielä kun ei enään ole oireita.

plussat unohtui....ja ovis pukkaa. Minulla tuo kosteus kertoo oviksesta :) mies pistetään silloin koville.... hormoonit hyrrää minulla ja mies aistii sen. Taas saatiin hyvään aikaan ne simpat liikkeelle. Aamujumppaa kuulema suositellaan :)

 
a-alisa olen niin kovasti pahoillani puolestasi.. Kovasti voimia ja jaksamisia. :hug: :hug:

touhu tenava kyllä se on hyväksytty se sinun työ.. Täällä pidetään kovasti peukkuja. =) Tuli mieleen oma päättötyö.. Siitä on jo viisi vuotta aikaa.. Läpi se meni silloin. Ja olin/olen tyytyväinen siihen työhön..

mimmimamma oikein paljon onnea uudelle ylioppilaalle ja ylioppilaan äidille. :flower: :heart: Minun tyttö pääsee kasilta menee syksyllä ysille.. Ja on ajatellut hakea lukioon ysin jälkeen..

No niin nyt täytyy taas jatkaa siivouksia..Tänään vuorossa sauna ja wc. :( :headwall: Tuntuu että lääkekki olisi alkanut vaikuttaa kun on paljon pirteempi. kanella mitäs luulet olisiko mahdollista että lääke alkais jo vaikuttaa?? =)
 
Meillä on ollut niin raju oksu- ja ripulitauti, etten muista aikoihin. Oksensin ja olin vesiripulilla koko eilisen päivän, anteeksi kun näin tarkasti selitän, mutta pakko. Nestettä olen ottanut joka välissä ja sekään ei pysynyt lopuksi enää sisällä. Kuivumisvaaraa ei tuntunu silti olevan, kun aina jotain jäikin. Isäntä tyhjennyksellä samoin. Haki eilen saikkia eilisen ja tän pv:n saikilla.

Lapset terveitä. Pojalla meni tauti vuorokaudessa. Pikkuneiti on ainakin vielä säästynyt, illalla oksensi yhden kerran. Ei muuta ole ollut. Isännän kanssa oltu tosi tyhjennyksellä. :eek:

Vauva tainnu olla aikamoisessa menossa, kun tunsin selvästi liikkuvan yöllä 3 aikaan. Jouduin käydä tyhjennyksellä yölläkin usein. Kyllä oli rajunpuoleinen tauti, nytkin olo vielä tosi heikko ja vähän banaania maistoin. Mehua ja ripulijuomaa olen ottanut jatkuvasti pieniä määriä kerrallaan. Vieläkään ei pysty oikein mitään syödä.

a-alisa olen tosi pahoillani puolestasi. Voima :hug:

mimmimamma onnea ylioppilaalle ja tietty äidille

Kiitos teille myötäelämisestä taudin aikana, talokin on aivan sotkuinen, kun on lähinnä raahauduttu paikasta toiseen. Jospa se tästä. uskon ettei vaavilla ole hätää, äitihän se ekana kärsii, ottaa kyllä tarvittavan musta. :heart:

Vieläkin huippaa ja olo on tosi hutera.

Rouva Pikkumyylle kiitos taudin ajamisesta, eiköhän se pian lähde. Kun pienin vaan säästyis. Ovisonnea sulle! :heart:

:heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 13+0 :heart: :wave:
 
a-alisa sinulle halauksia ja voimia eteenpäin. :hug:

Me kävimme tänään ensimmäisellä lääkärin vastanotolla kuuntelemassa mitä meille suunitellaan, jos ei luomusti onnistu.
Miehen simppojen liikkuvuus oli hidastunut ja määrä vähentynyt. Tupakanpolton lopetus auttaisi asiaa. Miehelleni määrättiin uusi simppatutkimus 3 kk:n clomifen-kuurin jälkeen. Sen jälkeen on meno inseminaatioon kaksi kertaa ja jos ei sittenkään onnistu, niin IVF-hoito. Jotenkin vain tuntuu siltä, että eiköhän se ennen noitakin hoitoja onnistu.

Hoitajan kanssa oli jotenkin mukava jutella, hän kannusti yrittämään ihan itse, ja suositteli ovistestien käyttöönottoa. Hän kertoi myös, että ovisplussan jälkeen paras raskautumisaika olisi 3-5pvä plussan jälkeen. Tämä oli ihan yllättävä tieto minulle.

Mukavaa päivää kaikille
:flower:
 
Heippa Kaikki!

Ekaks A-Alisalle voimahalit :hug: Minäkin niin toivoin et se törö lääkäri olis ollut väärässä...

Kauhean aktiivisia ihmisiä olette..opiskeluja ja muita. Itse jaksaa raahautua juuri ja juuri töihin ja sielläkin kyllä ajatukset laukkailee lähinnä kyllä muilla mailla :whistle: Sormet syyhyäis googlailemaan ja tänne palstallekin. Mutta enpä voi kun kuka tahansa voi pölähtää selän taakse ruutuani kurkkimaan. En ole valmis vielä julkistamaan haaveitani työpaikalla :ashamed:

Enpä ole kyllä kuullut minäkään tuollaista ohjetta kuin AnniSofii sai hoitajalta! Luulin, että ovis tapahtuisi viimeistään parin päivän kuluessa testiplussasta ja että heti pitäisi ruveta hommiin kun plussan saa. Tiedä noista nyt sitten.

Minä olen tikutellut nyt parina päivänä mutta testi ei ole sarveaan vielä näyttänyt vaikka kuinka maanittelen. Saa nähdä saanko plussatulosta tässä kuussa ollenkaan :headwall: Vasen puoli on kipuillut jo pari päivää eli jotain siellä tapahtuu, mutta saa nähdä saako munista pukkaistua liikkeelle ollenkaan.

Aurinkoista kevätpäivää kaikille ja TeSuLahille pikaista voimien palautumista tyhjennysharjoitusten jälkeen!

Pinkkis
 
Valaiskaas vähän tälläistä koulun biologian unohtanutta, ei-vielä-tikuttelijaa tuosta oviksen aikataulusta... eli, kun tikuttelette, mihin aikaan kiertoa? Pitääkö kierto olla tiedossa, vai saatteko sen selville tikuttelemalla?

Testi siis näyttää niinkuin raskaustestikin, jonkun viivan testipuikossa? Aloitatteko joskus n puolivälissä kiertoa vai omien tuntemuksien mukaan, vai miten? Kun sitten viiva/plussa ilmestyy tikkuun, miten pitää sänkypuuhat aikatauluttaa? Ennen ovista, oviksen aikoihin, oviksen jälkeen... Siis...? Onko testien tarkkuudella eroja? Jos mulla on hirveät krampit n kp13-15, tapahtuuko ovulaatio noina päivinä vai niiden jälkeen? Onko krampit valmistautumista munasolun irtoamiseen vai kestääkö irtoaminen tuon 2-3 päivää?

Tunnen itseni niiiiiin tyhmäksi näitä kysellessäni, mutta kukaties joku toinenkin palstalainen saisi lisätietoa "samaan hintaan" =) Kiitän ja kumarran!!
 
Täällä alkaa olo olla jo parempi, huh, oli kyllä aikamoista pyöritystä. Painokin putosi yli 2,5 kg, soitin neuvolaan ja kysyin onko haittaa, mutta sanoi, että ei ole mitään hätää. Nyt kasvoillekin väri palannut.

Pikkuneiti tuossa itkee ja on kuumeinen vuorostaan ja maha löysällä.
 

Yhteistyössä