YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.4

diddlina riippuu kierron pituudesta, koska kantsii alkaa tikutella. Ovistesteissä on ohjeet. Aina helpompi, jos kierron tietää, muuten aika summittaista tikuttamista. Mulla ainakin yleensä näyttänyt oviksen aika selvästi testistä riippumatta. Voi kai niissäkin olla herkkyyseroja.

Vaikuttais, että sulla on ovis kp 13-15 pvä, eli tikutuksen kannattaa alkoittaa n. 9 pvästä eteenpäin. Sänkypuuhia kannattaa aloitella heti ennen ovisplussaa ja jatkaa sitten vaikka oviksen ylikin. Me aloitimme viimeksi menkkojen jälkeen ja oltiin nuo 13-15 pvä joka päivä, mulla kierto 28 pv, sulla vaikuttaa olevan hyvin samoin, aina ovis ei kuitenkaan tapahdu tikkujen mukaan, voi vaihdellakin. Krampit tulevat mulla ainakin 1-2 ovispäivänä, limoista pystyy myös huomaamaan kun on lisääntyneet ja valkuaista muistuttavaa venyvää, hedelmälliset päivät menossa, sitten lopahtaa ja alkaa ikäänkuin kuiva kausi, kun ovis ohi.
Munasolun irtoamisesta pitäsi vuorokauden kuluessa hedelmöittyä, simpat elävät kauemmin, mutta munasolu ei kauaa. Eli asialla oltava, mieluummin usein kun harvoin.

Pahoittelut a-alisalle! :hug:

Eilisiltana kp 13 kello 20:00 ovissaalis tämän näköinen::

Ja tänään kello 16:00 tälläinen
Eli nopeasti meni ohitse!

Puuhastelua harrastamme säännöllisesti ovisaikoihin ainakin joka pv ja jo oviksen ohikin muutaman pvn.

PlussailuOnnea kaikille!
:heart: ++++++++++++++++++++++++ :whistle:

Muoks: Kauheat olivat oviskipuni aamusta alkaen tänään. Muillakin kovia kipuja ovisaikoihin?

Netistä tilaan babyplussan ja clearbluen digitaalisia testereitä. Plussa kierrossa rakastelimme kp 11 ilta, kp 12 aamu ja ilta ja kp 13 aamu ja ilta ja kp 13 tuli silloin tsteriin se sarvi.

Lomailemme ilmeisestikin Suomessa kesäloman aikaan , miehellä alkaa juhannuksena , minulla heinäkuun 7pv =)

Nyt nautitaan ihanasta kevästä vielä! :flower: :flower:

TeSuLah, kiitos

Me puuhasteltiin kp11 ja kp15. Jäi kahteen kertaan tällä kierrolla, ainakin ovikseen nähden, mut aikalailla hyvin ajoitettu kuitenkin. Tuolloin kp15 tuli päivällä paksua ja venyvää limaa ja sit vein ukkoni hommiin iltakymmeneltä... heh. Pillereiden jälkeen ei oo ollu vapaata kiertoa eli en osaa tarkasti sanoa, kuinka pitkä kiertoni nykyään on, mutta vanhasta muistista kai mieluimmin 30 kuin 28. Tällä kertaa kp15 oli kramppeja, mutta sitten ei muita ovisoireita olekaan ollut. Aivan kuin limakin olis loppunut tuohon päivään kuin seinään.

Moikka!
Mä kun olen tikutellut ovista nyt säännölliesti vuoden ajan,niin olen huomannut,että mulla ovis on kp:13-14 ja kun laskin,niin mulla osuu ovis nyt sitten 1.6.,että silloin laitamme simpat liikkeelle,kun olemme laivallsa,lähdemme Saksan risteilylle,jos tulisi helmivauva masuun laivalla ollessa.

Te kaikki oviksen tikuttajat,ostatteko ovistestinne netistä vaiko apteekista?

Mä itse olen ostanut apteekista ovistestipakkauksia ja mulla on hyvin riittänyt ja on jäänytkin pari testiä käyttämättä seuraavaa kiertoa varten.

Mulla täti lähti tänään kylästä pois ja ensi viikon loppupuolella sitten tikuttelen ovista ja laitamme simpat liikkeelle.

Minkälaisia kesäsuunnitelmia teillä muilla on,aiotteko matkustella,jos niin menettekö ihan ulkomaille,vai riittääkö teille tämä ihana suomen kaunis suvi lomailuun?

Entä koska teillä on kesälomat?

Itselläni ei lomaa ole,olen työssä,mutta tuonne Saksaan olen lähdössä,se on ainut lomamatka mulla tälle vuodelle,ellen sitten juhannuksena lähde ruotsin risteilylle,sen näkee sitten.

Peukkuja ja plussatuulia+++++++++ :whistle:

Hyvää iltaa!

Kun puhe pupuilusta.. =) Niin me pupuiltiin kp 6,7,9,10,14 ja 15. Kp 15 tikutin ovista aamupäivällä ja yöllä kp 15 pupuiltiin.. ;) Onkohan mahiksia?? Nyt kun eilen ja tänään siivosin niin tuntui semmoista painontunnetta mahassa ja sellaisia omituisia "repäisykipuja" en oikein osaa kertoa millaisia ne oli.. |O No joopa joo.. :ashamed: En saanut sitä työpaikkaa mistä aijemmin kirjoitin.. :(

ps päivitin etusivun, jos väärin jotain niin ilmoittakaa, minä tai mantana tai kuka vaan voi korjata! :flower: =)

Taikakuu sinulla hyvänkuuloisia oireita!

Kaikille teille hirmusti Onnea, että toisitte raskaustesti plussia! :heart: :flower:

Taikakuu...............................27/27-32
Minni-07...............................28/28-33
Hibiscus................................30/27-31
Rouva Aniliini........................30/26-30
Aurora72..............................32/34-39
ebony...................................62/28-30
kikkara...........................108/33
tiiu64....................155/28-30
elina67................../...
pikkukakkosen haaveilija....../...

Ja muut tietenkin perässä myös plussia! Kyllä plussanäyt ovat niin ihania, varmaan kaikkien mielestä! :D :saint: :heart:

Torstai 22.5.2008

kp=kiertopäivät :flower:

Täti pellolla jo??
gitte.....................................5/28

Ihana ovisaikaa edessä...
mimmimamma.......................12/27
Pinkki69.................................13/29-30......yk.7

Tulevaa plussa onnea ja lisä peuhuutusta...
Rouva Pikkumyy....................15/28-29
Lumi-Marja............................15/26-28
kuumetta..............................17/24-26.....yk.22
mimuli...................................17/29
AnniSofii ...............................17/28

Jännitystä... miten jaksaisi vielä odotella???!
mantana...............................20/30.........yk.22
vilmaville...............................21/28
keijukka................................21/29
syklaaminkukka....................22/28
diddlina.................................23/31-32......yk.1
touhu tenava........................25/28

Testit valmiiksi pian! Jokaiselle toivon ihanaa plussaa!
Taikakuu...............................28/27-32
Minni-07...............................29/28-33
Hibiscus................................31/27-31
Rouva Aniliini........................31/26-30
Aurora72..............................33/34-39
ebony...................................63/28-30

Tosi piiiiitkät kp:t........
kikkara...........................109/33
tiiu64....................156/28-30
elina67................../...
pikkukakkosen haaveilija....../...

Vuoden 2008 plussat!

TeSuLah
Minnihiiri68
nevi
surusydän
a-alisa :hug: :heart:
kanella
Nokko
..............
..............
..............Tähän monta plussaa lissää toivotaan!!

:flower: + :flower: ONNEA!!!!

Omaa... :ashamed: olen ollut tooooosi väsy parisen viikkoa jo reilusti, töitä ja 3v6kk tyttelin tehokasta kasvua päivät täys! :heart:

Tässä sitten ovista yrittänyt bongata / hyödyntää... ihmettelen, kun ovislimoja jo kp16... ja eilen sitten sain vihdoin vahvemman tuloksen ovistestiin!! :headwall: Nytkö se vasta vahvistuu?? KÄÄK!
Pupuiltu on kp10, 12, 14, 16, 18 ja 19. Melkein siis jokatoinenpv taktiikkaa...

Eilen oli kulta tosi väsy... en raaskinut kiusata ja nyt on pelko, jotta jos ei enää ehdikään?? Tänään sovimme iltatreffit... :p On tämäkin! No lämmöt on olleet aikas alhaalla eli ilmeisesti ovis ei sitten vielä olekaan ohi!! :D

Miten se ovis, kun eikös yleensä siitä voin 14vrk, niin pitäisi alkaa uusi kierto? Lyhempiäkin välejä tietty eli onkohan minulla sitten lyhempi??!? :headwall:

Noo.... kaikille paljon plussa onnea! Anteeksi tämä oma vuodatus... jotenkin nyt mehut pois. Kesälomaa odottaessa... mökille vkl:ksi! JEE!! B) :wave:

Ihana auringonpaiste herätti tänä aamuna, pikkasen avusti aurinkoa tuo pikkuneiti ;)
Liekö tämä valoisuuden lisääntyminen aikastanut viime aikoina hänen aamujaan? Juuri nyt kun minä kaipaisin nukkua aamuisin pitkään (ja päivisin ja iltaisin ja ihan milloin vaan :D )
Ihaninta aamussa oli että päänsärky on kadonnut (kop kop, varmuudeksi koputan puuta)

Sinulla Taikakuu lupaavan kuuloisia oireita.
Pahoittelut kun et saanut havittelemaasi työpaikkaa :hug:

Meillä oli puuhahetket onnistuneella kierroksella; kp11, 12,13 (ovistesti näytti +), 14 ja 16/27.

Sain muuten neuvolasta mukaan vau'kirjan odotusoppaan, siinä on lueteltu yleisimmät merkit raskaudesta;
- outo metallin maku suussa (n.viikolta 3 lähtien)
- tiputteluvuoto (pieni verinen vuoto kun munasolu kiinnittyy kohtuun 3-4 viikolla)
- aristavat rinnat (n.viikolta 3 lähtien)
- isommat ja tummemmat alueet nännien ympärillä (n.viikolta 3 lähtien)
- väsymys (n.viikolta 3 lähtien)
- pahoinvointi (n.4-6 viikolta n.10-13 viikoille)
- tiheentynyt virtsaamisen tarve (n.6-8 viikoilta lähtien)
- ummetus (milloin tahansa, mutta yleisemmin raskauden alussa)
- päänsärky (milloin tahansa. mutta yleisemmin raskauden alussa)
- mielialamuutokset (milloin tahansa raskausaikana)

Plussia, plussia, plussia kaikkiin testeihin........

Nevi ja Vilttitossu rv 9+2

Tervehdys taas pitkästä aikaa :)

a-alisa, voimia :hug:

Ahkerasti olette jaksaneet peittoja heilutella, hyvä hyvä ;) Nyt vaan toivotaan niitä plussia oikein monta kappaletta :)

Mullakin alkaa paha olo pikkuhiljaa helpottamaan, eilen oli vielä päivällä vähän kuvotusta, mutta se onneksi hävisi sitten illalla lenkkipolulle. Väsymystä on edelleenkin, täytyy vaan mennä aina ajoissa nukkumaan, vaikka neuvolan täti sanoikin että tähän väsymykseen ei edes lepääminen oikein auta. Todella lohduttavaa :LOL:

Viime viikonloppuna mulla oli huimausta, onneksi se vaiva on jo hävinnyt, se ei ollut ollenkaan hauskaa....

Hitsi, nyt en yhtään muista mitä ja milloin olen viimeeksi kirjoitellut kuulumisia, joten sorry jos tulee samoja asioita toiseen kertaan :ashamed:

Mulla oli neuvolan lääkäri tiistaina, kaikki oli oikein hyvin, vaavin sydän löi 160 kertaa minuutissa. Seuraavaan neuvola-aikaan onkin sitten melkein kuukausi aikaa.

Täytyy varmaan kohtapuoliin kertoa töissä raskaudesta, kohta varmaan masu alkaa pullottamaan sen verran ettei sitä pysty pitkään enää peittelemään. Tosin vielä käytän ihan normaalivaatteita, edes housun vyötärö ei vielä purista. Mulla vaihtuu syksyllä pomo, joten kiva heti alkuun kertoa että jään syksyllä äippälomalle :)

Plussapuhurit laitan vielä tulemaan teille kaikille, toivotaan tärppiä ;)

Moi!

Aijai...alkaa monilla jännät päivät taas lähestyä ;)

Itse tikuttelin tänäänkin ovista kun on siis kp13/29-30, mutta negaa näytti digitesti edelleen. Testi,testi...näytä sarves...mutta plääh. Ei näytä... No ehkä sit huomenna niin voidaan sitten ukkelin kanssa viikonloppu riehua :kieh:

Nevin raskausoirelista kuulosti valitettavsti aika paljon mun PMS-listalta. Mahan juilimisen lisäksi on tissit kiipeet, mielialat vaihtelee, palelee, etoo ja on ollu jopa tota metallin makua suussa. Jääköhän noi mulla sit pois jos joskus raskaudun???

Itse yritän loihtia ovis-plussaa, mutta muunkinlaisia plussia odotellaan tälle palstalle!!
:D

Pinkkis

Alkuperäinen kirjoittaja Taikakuu:
Hyvää iltaa!

Onkohan mahiksia?? Nyt kun eilen ja tänään siivosin niin tuntui semmoista painontunnetta mahassa ja sellaisia omituisia "repäisykipuja" en oikein osaa kertoa millaisia ne oli.. |O No joopa joo.. :ashamed: :(
No mulla on sit varmaan kans kuviteltuja oireita.. Muutama pv oviksen jälkeen alkoi vatsassa olemaan paineentunnetta, iltaisin kuvotti todella vähän, mut justiin sen verran, että tuntui ja oli pala kurkussa, pissalla ravaan kerran tunnissa (paitsi öisin), oikealla puolella alavatsaa nippailee silloin tällöin. Ja viikko vielä pitäis odottaa testausta.

No, johan toimii taas tämäkin.

a-alisalle voima :hug:

Mä täällä olen ihan tulisilla hiilillä ja melkein jo tänään kävin apteekissa :ashamed: Toissapäivänä alkoi ihan järjetön kuvotus, joka jatkuu siis edelleen. Tänään tuntunut alavatsassa vihlasevia kipuja silloin tällöin. Voi kun se olis sitä itseään :D
Jotenkin ei vaan jaksa uskoa, kun mulla oli silloin yhdessä kierrossa ihan samanlaisia oireita, mutta elimistö se vaan teki kiusaa |O

Olis muuten aika hauska yhteensattuma, jos nyt tässä kierrossa plussaisin. Tuosta meiän 3 -vuotiaasta uhmiksesta sain tietää kesäkuun 1. päivä vuonna 2005, tulis melkein sama la :D

Plussia hönkäisen täältä koko porukalle +++++

No johan alkoi toimimaan... En ole päässyt koko päivänä tänne.. :headwall: Aamusella kävin ja kirjoittelinkin tänne,mutta viesti ei lähtenyt ja sen jälkeen ei sitten päässyt ollenkaan. :kieh:

Kiitoksia paljon kivasta päivityksestä mantana ja Rouva Pikkumyy.

nevi kiva lista tuo "merkkejä raskaudesta"... Kiitos paljon! =)

Ostin tänään apteekista testin (raskaus).. En vielä tänään testaa.. ;) Huomenna luultavasti alkais menkat jos alkaa.. :eek:

Heippaus kaikille!

Kiitos mantana mukavasta päivityksestäsi!

Nevi: Ihana asia, jos päänsrkysi vihdoinkin vähän helpottaa!
Minulla kaikissa poikaraskauksssa usein päänsärkyä, tyttöä odottaessa vain kun menkojen olisi pitänyt olla 3kkn ajan näin.

Minnihiiri: Mukavaa, että pahoinvointisi jo helpottaa ja toivottavasti ei ole paljon huimausta!
, niin se aika lähenee sinulla, että saa vähän uusia vaatekertaa! :heart:

Pinkki Onnea sinulle oviksen löytämiseen!

Didliinalla ja taikakuulla : Hyvän kuuloisia oireita, peukutusta teille!

Onnea myös mantanalle Oviksen hyödyntämisen!

Syklaaminkukalle
:Tsemppiä vielä vähän, attä jaksat odottaa testausta, toivotaan plussaa!

Jee, kiva, työkaveri odottaa vauvaa, esikoistaan! Vähän jo aavistinkin asiaa aiemmin!

Oma napa: Nukuin tunnin päikkärit, pitäisi vielä lähteä sauvakävelemään!

Ihanaa iltaa kaikille!

Pian ovatkin nämä kelit edessä:

Moikkaus kaikille. Täällä yksi mahavaivainen ilmoittautuu :x Viime käynnin jälkeen täällä on ollut elämä yhtä vessaravia. Joku mahatauti tämä kai on, mutta oksentanu en ole. Ripulia vaan on jatkunut nyt jo riittävän kauan. Jotain yritän syödä, mutta muutama minuutti sen jälkeen kaikki tulee läpi. Ei ole jaksanut edes koneella olla, kun olo on sen verran hirvee. Pitkin yötäkin saa laukata huussissa.

Tikuttanut olen tämän kaiken keskellä kuitenkin ja jotain on yritysrintamalla sentään saatu tehtyä, mutta ovistikkuun tulee vain sitä hailakkaa haamua, joka ei näytä vahvistuvan sitten millään. Tästäkö tämä epäsäännöllisen kierron elämä taas alkaa ja ovista saa jahdata salapoliisin ottein. Tai sit en ovuloi ollenkaan tai tämä ripuli jotenkin sekottaa kiertoa. Tuo kierto ei tässä kuussa ainakaan mene tuon 26-28 päivän väliin, joten kierron pituus on nyt pelkkä arvoitus. Ovisajan kaikki merkit liukkaasta kelistä migreeniin on kyllä ollut, mutta tikku ei vaan näytä mitään :hedwall: Taas repi tuota vasenta puolta ja oikeahan mulla ei oikein toimikkaan, joten tunnen oviksen aina samalla puolen. tulee jo mieleen, et onko noi tikut edes kunnollisia. Yleensä se testiviiva sentään vahvenee ovista kohti, mut nyt ei ja tänään testasin kahdella tikulla samasta pissistä, niin toisessa puhdas nega ja toisessa hailakka haamu. Puputellaan nyt kuitenkin, vaikka maha on sekasin ja tikut näyttää mitä näyttää, onhan se harjoittelukin ihan mukavaa ;)

a-alisa paljon jaksamista ja voimia :hug:

Nyt on niin monella jännät päivät, että toivotan kaikille yhteisesti hurjasti pulussaonnea ja jännään täällä ketkä sen plussan saa :)

Moikka!
Oma napa:kp6/28 ja kovasti jo odottelen ensi viikkoa,että pääsen tikuttamaan ovista.

Miten teillä muilla on mennyt?

Nyt pitää lopettaa,kiire kohta työhön,mukavaa viikonloppua teille kaikille ja peukkuja teille kaikille! :wave:

Olo alkaa täälläkin helpottamaan, elimistö ei vaan eilenkään vielä oikein ottanut kunnolla ruokaa vastaan ja illalla piti vielä oksentaa. On ollut kyllä hurja puhdistuskuuri. :eek: :(

Lumi-Marja täällä Pohjanmaalla riehuu ainakin raju oksennus- ja ripulitauti. Meillä muut sairastaneet, paitsi pikkuneiti. Mulla oli tosi rajuna.

Eiköhän se olo tästä pian helpotu.

Plussatuulia! :heart:

TeSuLah meillä olis eskarin kevätretki sunnuntaina, mutta sinne ei taida olla kovin paljon lähtijöitä. Tällä viikolla sairastunut tuohon mahatautiin mekein koko päiväkoti ja puolet koulua. Mulla oli viime yö jälleen sitä vessarumbaa ja jäinkin makoileen takkahuoneen sohvalle, kun ei enää viittinyt makkarissa kolistella. Mikään ei edelleenkään pysy sisällä ja tästä pitäis tuonne isompaan taajamaan lähtee pakollisille asioille :headwall: Vieläpä sellaiseen tilaisuuteen, josta ei noin vain kesken kaiken lähdetä. Ei vaan parane syödä mitään ennen sitä. On tää kurjaa. Tänä aamuna puntari näytti, että neljä ja puol kiloo olis painoo lähteny. Ihan vain tämän viikon aikana. Nyt sit ripuloi jo ukkokin ja pojat. Pikkuneiti meilläkin säästynyt, ainakin vielä *koputtaa puuta* Toivottavasti tedän pieni aarteenne siellä masussa ei tykkää pahaa tuosta taudista. Hirvittää ihan sun puolesta. Oli mullakin tuota neitiä odottaessa vastaavanlainen mahatauti ja kaikki meni hyvin. Viikoja oli vähän vähemmän kun sulla silloin. Eiköhän kaikki suju hyvin, uskon niin ja yritän kiskoa sitä viruksen ryökälettä teiltä pois.

Kaiken vattakouristuksen keskellä yritän kuitenkin tuota ovista jahdata ja noilla apteekin tikuilla tänään tuli jo sellainen melko vahva viiva. Testasin taas niillä toisilla samasta erästä ja negaa näyttää edelleen. Alan uskoa, että ne tikut ei jostain syystä toimi. Kehtaiskohan laittaa reklamaatiota ja lähettää takas?

Nyt osmosal lounaalle ja sit menoks. Hirvittää jo valmiiks, et kuinka monta vessaa pitää reissulla treffata. Isäntä sai saikkua, joten hän jääköön kotomieheks.

Nyt vaan hurjat plussatsempit kaikille ja mistä ikinä lentsusta mahatautiin kärsiville paljon jaksamista :wave:

Hei,

Mantana laitatko minulle kp6. Clomeja popsitaan ja ens viikolla tikutetaan ovista. :p

Tosissaan on oksennustautia liikkeellä. Työkaverin lapset sairaana just ja mun lasten puolsisko kuulemma alkanut oksentaan eilen. Katotaan tuleeko mun lapsiin ja sitä kautta myös muhun. :eek: On se rankka tauti. Vie kyllä voimat. TeLaSu toivottavasti pikkuneiti säästyy taudilta.

Rouva Pikkumyy..voi kun komeat viivat ovistikussa. :D Kunpa mullakin se ens viikolla löytyis.
Toiveet taitaa olla korkealla. :p :D

Mulla kotona suihkulähteen asennus projekti menossa. Hiekkaa tuotiin pari päivää sitten.
Katotaan onnistuuko. Kun ei ole aikaisempaa kokemusta. Jänskättää oikein itseäkin..
Sitten kaikkia ihania kukkia ympärille.. :flower: :flower: :flower:

Hyvää viikonloppua kaikille! Plussatuulia.. :whistle:

Lumi-Marja jaksamista vaan sinnekin ja paranemisia! Äsken söin seitiä ja perunaa ja olo tuntuu jo ihan hyvältä, jospa se tästä normalisoituu.

Neuvolaan soitin aamulla ja sanoi että oksentelu voi olla muutenkin herkemmässä raskausaikana, joten siksikin voi oksennuttaa vielä, kuten eilen illalla mulla teki. Elimistö ollut todella rajulla kuurilla. Uskon ja sanoi neuvolassakin, ettei vaavilla varmaan ole hätää, ei tartte murehtia sitä, enkä murehdikaan, äidiltä ottaa tarvittavan ja olen nesteitä ottanut koko ajan vaikka on tullut paljon poiskin.

Tunsin tosiaan vaavin liikkeet ke-yöllä klo 3, on raukka ollut aika höykkyytyksessä. Olimme perheenä illalla laavulla ja paistoimme nakkeja ja söin yhden ainoan ja sekin piti illalla oksentaa. Sitten olo helpotti.

Pikkuneidillä oli yhtenä päivänä kuumetta 38 ja oksensi yhden kerran ja vähän oli vatsa löysänä. Nyt kuume hävinnyt ja ei mitään taudin oireita, jospa selvisi sillä. Toivotaan parasta. Isännällä todettiin hieman tulehdusarvot koholla.

Lumi-Marja hänellä kesti löysävatsaisuutta useamman päivän ja nyt vähän helpottanut. Mä sen sijaan oksentelin ja hän ei juurikaan. Eli ei mee tasan. Yritä enemmänkin juoda kuin syödä.

Kaikille vatsataudista kärsiville ja flunssan oireissa oleville lämmin :hug:

Viikonloppuja ja plussatuulia edelleen puhaltelen! +++++++ TeSuLah ja Pikkukolmonen 13+2

Yhteistyössä