Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat

Nostelen....


Omaa napaa.... 31. viikko pyörähti tänään käyntiin!!!!!!!!!!!!!

Pikaisesti täällä käymässä..

Luin tuolta, että siitä uudesta pakkauksesta on jo kuvia ollut kelasanomissa...
Jätein ne Kelan paperit viimeviikolla ja nyt jännittää, että kumpi pakkaus tulee.. Tulis jo, että pääsis hiplaamaan.

Aika meinaa käydä pitkäksi kun mitään ei oikein voi eikä pysty tehdä. Neuvola on nykyään kahdenviikon välein ja ylim. lääkäri on kahdenviikon päästä jossa katsotan tuo kohdunsuun tilanne supparieden takia. Sitä onkin seurattu jo kolmella ylim. lääkärikäynnillä.

Mitä teillä on ollut sf mitta? Mulla se oli viimeviikolla (29+2) 27. Olen tosi pieni niin tuntuu jo nyt että keuhkot on kurkussa ja mahalaukku onkin sitten missä lie :eek: Alkaa nyt jo olla tosi ahdisavaa..ääääh!

Voikaahan hyvin!

Tuuli ja Massu rv 30 tasan!


 
MyrskyTuuli, mä oon kanssa tällainen 155-senttinen, ja maanantaina rv. 31+5 kohdunpohjan korkeus oli 29,5. Tosi ahdistavaa alkaa olla. Eilen jouduin lähteen kesken työpäivän kotiin kun koko ylävatsa oli ihan kivikovana, enkä vaan voinut istua työpöydän ääressä. Lepäillessä se helpotti. Ja vielä olis kuun loppuun jaksettava täällä istua! Mulle tulee muutenkin nyt noita harjoitussupistuksia koko ajan, pitää tosi kevyesti ottaa kaikki.

Muuta.. me vaihdettiin autoo :D Nyt on tuollainen farmari-Laguna, siihen mahtuu tuleva asukaskin koirien kera. Vanha auto oli vain kaksipaikkainen Kangoo, koirille koko takaosa. Nyt koirat joutuu matkustaan perällä mutta saavat luvan sopeutua :)

Auts kun taas supistaa tota ylävatsaa... En jaksa kirjottaa enempää...

 
Moikka kaikille!

En oo käyny tänne mitään kirjotteleen pitkään aikaan :ashamed: Mutta olen kyllä lueskellut teidän kuulumisia.
Kiva, että täällä on muitakin oululaisia :)

Masussa kaikki ok ja nyt on menossa jo rv 28!

Mulla on pari viikkoa ollut kipuja alavattassa ja nivusissa, aina kun nousen ylös nopeesti tai vaihdan sängyssä asentoo käy hirmu kipeetä. Ja töissä oleminenkin alkaa jo olla ylivoimasta välillä kun alkaa juilimaan ku joutuu juokseen kokopäivän... Onkos kellään muilla vastaavia "kipuja"?
Kävin viimeviikolla neuvolalekurilla ja se anto uuden ajan parin viikon päähän kun sanoin ite pärjääväni vielä sen aikaa töissä.

Meillä miehellä samoja haaveita, että heti on alettu katteleen tila-autoa :) Meillä kun on kaks koiraa nii tottakai tilaa tarvii. Viime kesänä just ostettiin uus auto johon ihan varmasti mahdutaan vielä pitkään =) Semmonen maasturi joka on normi farmarin kokonen. Mutta miehet on miehiä, suotakoon se heille :LOL:

Mutta nyt pitää lähtee huolehtiin meidän karvasista lapsukaisista, tulivat molemmat tohon napottaan, että ruoka-aika ois jo!

Vointeja kaikille ja mukavaa helatorstaita!

tellervo
 
Mä ihailin eilen illalla noita äippäpakkauksen kuvia Kelan lehdestä, ja tosiaan nyt kävin vielä katsomassa tarkemmin netistä. Ihan kivan näköisiä vaatteita, ehkä vähän vaisuja värejä mutta toisaalta sitten hyväkin että on neutraaleja. Tuo vihreäraidallinen body on minusta ihana! Hassua, kun luin sitä tavaralistaa niin ihan liikutuin kylpypyyhkeen kohdalla... Tuli jotenkin ihana tunne miettiä sitä pientä ihmistä kylvyssä ja sitten kietoutuneena siihen pyyhkeeseen :heart:

Olen pyhäpäivän kunniaksi viihdyttänyt itseäni myös laskeskelemalla äp-rahani suuruutta... Mulla on siinä mielessä ärsyttävä tilanne, että tuloni ovat nousseet jonkun verran vuodesta 2005 mutta eivät tarpeeksi siihen että nykyisten tulojen perusteella voisi äp-rahan laskea. Käteen jäävän rahan osuus siis todella pienenee aika reippahasti sitten kun äp-rahalle jään. No, onneksi mies on luvannut ostaa mulle ruokaa :LOL:
 
Nostelen ja samalla kirjottelen vähän omia kuulumisia. Vauveli tuntuu edelleen vaan viihtyvän masussa eikä tunnu pitävän kiirettä pois. Raskausviikkoja on jo 41+2 eikä tunnu mitään oireita itsellänikään että synnytys olisi lähellä. Maanantaina aika kättärille yliaikaiskontrolliin ja voi olla että samalla käynnistellään tai sitten viimeistään tiistaina. Hassua ajatella että kohta on oma pieni nyytti sylissä. Nopeasti se vaan menee tämä raskausaika. No mutta oikein rentouttavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille :flower:
 
Heippa kaikki!

Meille ei vielä ole tullut tuota Kelan lehteä, mutta kävin kanssa jo Kelan sivuilla tarkastelemassa tarkemmin tuota uutta äitiyspakkausta, vaikka siihen nyt vielä paljon onkin aikaa ennen kuin sen kotiin saan. Tykkään tän vuotisesta kyllä paljon enemmän kuin viime vuotisesta pitkälti siksi juuri, että värit ovat neutraalimmat. Tosin se vihreä body oli mustakin aivan ihana. :)

Mulla muuten Emma ihan sama tilanne tuon äitiysrahan kanssa. Eli tulot vuodesta 2005 aika huomattavasti nousseet, mutta menee just siihen rajalle, että saanko näiden viimeisten kuuden kuukauden tulojen mukaan vaiko sen vanhan verotuksen. Vuoden 2006 verotuskin ehtii valmistumaan ennen mun äitiysrahapäätöstäni ja senkin mukaan saaminen olisi mulle kelvannut, mutta se ei valitettavasti ole lainkaan vaihtoehto. :( Toi että saanko nykyisten tulojen mukaisesti äitiysrahaa riippuu vähän siitä, että miten mm. autoetu ja työmatkakustannukset noissa huomioidaan. En ole jaksanut kovin tarkasti selvittää ja siksi en tiedä, että kumman mukaan tulen rahaa saamaan. Jos eivät suostu antamaan nykyisten tulojen mukaan niin mulla myöskin tulot tippuvat aika rutkasti. :( Meillä vielä ei yritys maksa niiltä kolmelta ekalta kuukaudeta palkkaa, vaikka moni firma niin tekeekin, joten tipun suoraan äitiyspäivärahalle. No kaipa sitä jotenkin äitiysloma selvitään, mutta hoitovapaa taitaa olla aika mahdoton ajatus, eikä mulla ainakaan vielä ole edes hinkua jäädä ainakaan kovin pitkäksi aikaa sille.

Täälläkin kirjoittelin siitä, kun en itsekään vielä huomaa mitään merkkiä mahan kasvusta. No nopeastipa voi tilanne muuttua. Tai no ei se maha vieläkään ole varsinaisesti kasvanut, mutta ollut nyt muutaman päivän ihan kova pallo niin, että mieskin sen huomaa. Eli enää ei mahamakkarat hölly. :) Oisko kohtu sen verran siis kasvanut, että on lykännyt sisäelimiä tiiviimmin kasaan ja siksi maha on kova vai mikä tämän selittää. Ja sisään vatsaa on enää ihan turha vetää.

Muutenkin täällä kaikki mennyt viime aikoina hyvin. Ainoastaan päivittäinen päänsärky ja pitkillä työmatkoilla puutuvat jalat ovat vähän vaivanneet, mutta toi päänsärky nyt ei välttis liity lainkaan raskauteen vaan esim. vain kireisiin hartioihin. Pitäis varmaan varata aika hierojalle.

Rakenneultraankin varattiin jo aika, mutta siihen on vielä neljä viikkoa. Kovin sitä jo odottaa. Itse asiassa näin siitä viime yönä juuri unta. Toivottavasti ei pidä paikkansa. Löytyi jotain kurjaa ja muutenkin se oli ihan ihmeellinen käynti. Tosi sekava, kuten nyt kaikki yleensä unissa onkin. :)

Vähän hiljainen ollut viime ajat tämä pino, mutta toivotaan, että tämä tästä taas elpyy. :)
 
Hapsuli harmaana
Eipä ole tänne paljon ehtinyt kirjoittelemaan, kun töiden puolesta on kiirettä ja tuossa lomallakin pyörähdin.
Meillä oli rakeneultra maanantaina ja kaikki näytti olevan kunnossa, pituutta pikkuisella on n.20-225 cm ja painoan 360g. Vekkuli ei ollut oiken valokuvauksellinen (äitiinsä tulossa :) ) vaan peitteli käsillään jatkuvasti kasvoja. Mutta saatiin kuin saatiinkiin profiilikuva. Sukupuolikin saatiin selville, olkoon teilleä vielä salaisuus, sillä varmuudella mitä voivat ultrassa sanoa.
Nyt vaan mahaa kasvatellaan. Omat housut jo kiristävät ja jotain mammavaatteita olen kesäksi hommanut. Lisäksi ajattelin hommata sellaisen masutuubin, jonka avulla omat housut ehkä menisvät pidempään, katsotaan miten toimii.
Aurinkoisia päiviä kaikille!
 
Ginnifer
Perjantaita kaikille!

Minullakin on tuo ärsyttävä tilanne, että viime vuonna sain tuntuvan palkankorotuksen ja se ei nyt sitten ilmeisesti vaikuta yhtään mihinkään, sillä ei se nyt ihan 20% kuitenkaan ollut... Muutenkin raivostuttavaa, että Kelalla on kaikkeen niin monimutkaiset laskentakaavat, että asioita on todella vaikea itse arvioida. Olisko ihan mahdoton ajatus, että se äippäraha olisi joku kiinteä prosentti säännöllisestä kuukausitulosta, jos sellainen on??

Muutenkin ainoa negatiivinen asia koko vauvaprojektissa on nimenomaan se, että joutuu taas Kelan asiakkaaksi. Mulla on opiskelu- ja pätkätyöajalta niin karut Kela-kokemukset, että pelkään ihan tosissaan jokaista kaavaketta ja virkailijaa. Ja mitä olen kuullut lapsellisilta ystäviltäni, niin sama jatkuu: yksi ja toinen on joutunut valtaviin lomakesulkeisiin ja laskettamaan päivärahansa uudestaan ja uudestaan, kun aina niissä päätöksissä on käsittämättömiä virheitä. Ja päätöksiä joutuu tietysti odottamaan ikuisesti. Kelassahan asiakas ei ole koskaan oikeassa.

No, tämä oli nyt tällainen negatiivinen vuodatus. Oikeasti olen tosi hyvällä tuulella tänään! Yritän Kelaankin suhtautua vähän positiivisemmin sen äitiyspakkauksen kautta: näyttää totta tosiaan hyvältä. Keltainen ei ole mun lempiväri enkä muutenkaan ymmärrä minkä ihmeen takia vauvat pitäisi pukea pastelleihin, mutta olihan siinä ne ihanat vihreät! Ja beigestäkin tykkäsin, koska sen voi yhdistää melkein mihin vaan. Varsinainen lempivärini on sininen, jota aion kyllä käyttää tytölläkin. En ymmärrä ollenkaan mikä siinä muka on "poikamaista".

Ginnifer 17+4
 
Hellou kuomaseni!

Mitä, tuleeko se kelaraha kuitenkin vuoden 2005 tulojen mukaan. Minä kun ihan ajattelin, että eivät vaan ole päivittäneet sivuille oikeita tietoja. Mulla kyllä kk-palkka on pysynyt lähestulkoon samana pari vuotta, mutta viime vuonna sain kuukauden ylimääräisen palkan hyvästä työsuorituksesta ja luulisi sen tuntuvan jossain :p. Mutta eiköhän sitä opi elämään niillä rahoilla, mitä saa. Alkuun ei ehdi varmaankaan shoppailemaan, siitä "joku" pitää huolen, mutta kyllä kai sitä jossain vaiheessa pitää omaakin vaatevarastoaan uusia, varsinkin, jos ei palaakaan ihan heti vanhoihin mittoihin. Niin, ja meillä on myös ihan riittävä asuntolaina, josta pitäisi pystyä huolehtimaan...

Minustakin ne vihreäraidallinen body uudessa mammapakkauksessa on cool, mutta niissä housuissa sitä vihreää on minun makuuni liikaan. Olen käynyt vilkuilemassa kuvia jo useampaan otteeseen ja kerta kerralta pidän vaatteista enemmän. Mieheni oli aivan ällikällä lyöty, kun se huomasi, että pakkaukseen kuuluu kortsut ja liukasteet. En oikein osannut tulkita, oliko hämmennys positiivista vai negatiivista :D.

Mutta sitten malttamattomana päivän iloisimpaan uutiseen: Lääkäri soitti tänään Down-testin tuloksista. Meillä ei ole huolen häivääkään, kromosomihäiriön riski on todella vähäinen, lähes olematon. Lääkäri sanoi, ettei jatkotutkimuksiin kannata ryhtyä, vaan voin levollisin mielin odotella rakenneultraa. Vaikka minulla olikin vahva tunne, että kaikki on hyvin, oli uutinen kuitenkin helpottava ja vapautti monesta taka-alalla väijyneestä huolesta. Mieskin tuntui nyt selvästi rauhottuvan.

Näiden iloisten uutisten kera toivotan teille hyvää viikonloppua ja paksua vointia!
 
Ihanaa Nefer :heart: varmasti huikea tunne kuulla tuollaiset vapauttavat uutiset! Nyt pääsette tosiaan rauhallisin mielin jatkamaan raskautta eteenpäin :)

Kuulkaapas naiset, minusta tuntuu että eilen tunsin vauvan liikkeet, ja vielä kahteen eri otteeseen! Semmoinen ilmakuplan puhkeamisen tunne se oli, ja tuolla alavatsassa. Tähän asti oon tulkinnut möyrinnät omiksi vatsantoiminnoiksi, mutta nyt kyllä uskoisin että kyse oli ihan oikeasti vauvan liikkeistä! Ihan innolla odotan iltaa että pääsee taas rauhassa makoilemaan ja kuulostelemaan :) Ja sopivasti maanantaina on se rakenneultrakin, että pääsee pikkutyyppiä katsomaan.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
UUSI ILMOITTAUTUU JOUKKOON!
m
Eli olemme aviomieheni kanssa 37 v ja ensimmäistä yhteistä lastamme odotamme (miehelläni 2 aiemmasta liitosta, joita ei kuitenkaan hänen ex anna tavata :( ) täällä Espoossa.

Laskettu aika on 10.9. eli puoliväli on jo "kirkkaasti" ylitetty. Olen kirjoitellut tuolla Vauva-lehden palstalla, mutta jotenkin täällä on kivempi ilmapiiri, mitä olen ehtinyt lukemaan.

Kirjoittelen lisää vähän paremmalla ajalla.

Hyviä vointeja kaikille 3-kymppisille vauvamasuineen.

Pauliina
 
Tervetuloa Pauliina!!!

Mietin tässä, että joko ollaan saatu lisää vauvoja meidän pinoon :)

Onkohan Mamma76 jo päässyt tosi toimiin?? Toivottavasti tulet kertomaan meille kokemuksesi =)
Ja mitähän Olivialle ja vauvalle kuuluu?????

Aivan ihanat ilmat! Olen la ja su yrittänyt lyllertää hitaasti tuossa pihalla!! Saman talon vanhemmat ihmiset ihmetelivät että mitenkäs sinä noin hitaasti kävelet ja väsyneen näköisenä.....??? Ja sitten tajuavat MAHAN jota en ole ollenkaan esitellyt tuossa pihalla, takin alla on ollut visusti piilossa, mutta nyt ei takkia voi enään käyttää eli maha on kuin puolikas rantapallo niin sitä on vaikea olla huomaamatta.
Maha-asukki on voimakas. Potkut ja muut liikkeet on napakoita ja mellastus on välillä aika moista!

Ihanaa Nefer, että kaikki on kunnossa!!!

Mitäs Iida-Liinalle ja masuasukeille kuuluu?

Itse kauhukseni huomasin että en enään mahdu edes ÄITIYSFARKKUIHIN!!!Maha on niin suuri! Järkyttävää!! Pitää hankkia joku teltta :LOL:

Mitenkäs on, vaivaako muita kuumotus.. siis, että on koko ajan kuuma.. Olen paha paha vilukissa yleensä (villasukat myös kesällä) mutta nyt mennä viipotan kotona lähes alasti :p


Tuuli :flower: <br><br>
 
Emma, kiva kun olet tuntenut ekat liikkeet, se oli hauska kokemus! =) Nyt mulla alkaa näitä liikkeitä olla ihan tarpeeksi: on jotenkin hassua katsella omaa mahaa ja nähdä miten se "elää" ihan omaa elämäänsä, mönkiminen näkyy päällepäin paidan läpikin. Vauva on ollut jo muutaman viikon raivotarjonnassa, joten pyllyään se tuossa puskee läpi vatsan oikealla puolella, ja sit kutittelee käsin ja jaloin muualle mahaan. Miehestäkin on hienoa kun voi tuntea vauvan asennon ihan päällepäin.

Vaatteista... mä en oo enää aikoihin pukenut äitiysfarkkuja päälle, ne tuntuu liian ahdistavilta. On nyt nää ilmat niin kivat, että voi käyttää erilaisia trikoomekkoja ja hameita, ne on mukavia. Eikä kuitenkaan tartte mihinkään telttaan pukeutua :D Vielä kaks viikkoo täissä, sitten saa jäädä kotiin lepäämään. Mulla onkin ollut vähän turvotusta aamuisin: kädet ranteesta sormiin on jäykät ja niveliä särkee, mut se menee ohi. Vähillä vaivoilla olen selvinnyt! Selkäkään ei ole nyt vaivannut sitäkään mitä alkuun.

Lauantaina oltiin rannalla piknikillä, on tää lämmin kevät! Aurinkorasvaa, grillausta ja koirien uintia. Kivaa oli. Ens lauantaina aion vielä jaksaa pinnistää itseni koiran juoksukisoihin, kun raukalta jää tärkeimmät kisat välistä ja vasta syksyllä voidaan palata juoksuharrastuksen pariin. Saa nähdä mitä maha sanoo siitä. Ihan rennosti aion kyl ottaa: kaveri lämmittää ja jäähdyttää koiran ja mä vaan lähetän.
 
Hei pitkästä aikaa... tai toistamiseen! :wave:
Yritän taas kärsivällisesti niellä kiukkuni kun valmis tekstini taas katosi taivaan tuuliin. Miten se osaakaan kadota aina silloin kun unohtaa varmuuskopioida tekstin?

Tervetuloa mukaan Piupa, Päde ja Pauliina! :flower: Täällä on todellakin tosi mukavaa ja fiksua porukkaa. =) Päden tekstissä pisti silmään lopussa olevat "Päivi+ Romeo". Meillä on Romeo nimeä harkittu yhtenä varteenotettavana vaihtoehtona jos sattuisi poika tai poikia tulemaan.

Neferille onnittelut hyvistä tuloksista! :flower: Nyt voit jatkaa odottelua rauhallisin mielin.

Hassua Emma että satuit kirjoittamaan noista vauvan liikkeistä, sillä juuri eilen illalla ajattelin, että täytyypi sinulta kysäistä tunnetko jo jotain, sillä olethan kuitenkin minua muutaman viikon edellä. Itse olen yrittänyt useampana iltana tunnustellen löytää jotain elämää vatsasta, mutta toistaiseksi en mene vannomaan mikä siellä vatsassa möyrii, suolisto vai joku muu. Varmasti hieno tunne kun ensimmäisiä kertoja tuntee liikkeet. :heart:

Täytyy tässä kohtaa mainostaa, että minun kohdallani raskauden toisen kolmanneksen energisyys pitää paikkaansa. Olen saanut aikaan vaikka mitä ylimääräistä. Ommellut omaan makuuhuoneeseemme uudet verhot, möyrinyt pihalla puutarhatöissä ja ennen kaikkea aloittanut tulevan lasten huoneen maalausprojektin. Huoneesta tulee ihana :heart: Olen aivan innoissani.

Lisäksi olen tehnyt listaa mitä kaikkea pitää hankkia kun taloon ilmestyy kaksi vauvaa kerralla. Ja kyllähän sitä tavaraa tarvitsee, vaikka kuinka karsisi tarpeettomat pois. Vilman tavoin alan kallistua sille kestovaippa linjalle, sillä koin jo etukäteen huonoa omatuntoa siitä minkälaiset roskavaippavuoret aiheuttaisin kahden vauvan kanssa. Ompelutaitoisena ajattelin hankkia materiaalit kestovaippoihin ja ruveta askartelemaan niitä sitten itse. Eipähän mene sitten kauheasti rahaa hukkaan jos vaipat eivät jostain syystä sovellukaan vauvojen iholle. Kokeilu kannattaa mielestäni kuitenkin.

MyrskyTuuli kysyi, että kuumottaako ketään. Juu, ei kuumota yhtään. Ulkona taitaa olla +35 astetta ja kuumottaisi jo ilman raskauttakin :\| Mies valittaa, että öisin on kylmä, kun minä väännän ilmastointia koko ajan kovemmalle :LOL: . Mutta ihanaa jo kuukauden kuluttua tulen viilentymään sinne pohjolaan. Täällä kesähelteet on yhtä odotettua juhlaa kuin marraskuun räntäsateet Suomessa.

Maha kasvaa vauhdilla. Vähän jo hirvittää vaa'an lukemat, vaikka ne kilot ovat toistaiseksi kertyneet ihan oikeaan paikkaan. Heinäkuun loppuun mennessä vatsani koko pitäisi vastata täysiaikaista yksöstä odottavan äidin vatsaa :D . Sen jälkeen vauvojen kasvu kuulemma hidastuu tilanpuutteen vuoksi. Terveiset vaan MyrskyTuulelle, minäkin tulen lyllertämään ja kauan :LOL:

mamma76:lla on todellakin jännät päivät käsillä. Mitenkäs käynnistäminen muuten toteutetaan? Onnea koitokseen.

Mukavia oloja! :flower:
T. Iida-Liina ja tuplat 17+3
 
Heippa! Me käytiin tänään rakenneultrassa ja pikkuisella on kaikki hyvin :heart: On vähän isompi kuin mitä raskausviikkojen mukaan "pitäisi" olla, mutta eipä tuo liene yllätys kun emme miehen kanssa mitään ihan hentorakenteisia ole kumpikaan ;)

Oli kyllä mukavaa, se lääkäri oli hirmu asiallinen "jalat maassa" tyyppi. Ensimmäisenä varoitteli nettipalstoista, että ei kannata ihan kaikkea lukea saati varsinkaan ottaa todesta. Sanoin että käyn kyllä netissä, mutta järki mulla on päässä. Lääkäri sanoi että niin paljon käy sellaista porukkaa rakenneultrassa jotka kuvittelevat tietävänsä asioista suunnilleen enemmän kuin lääkäri, ja pettyvät kun tutkimus ei olekaan sellainen mitä ovat kuvitelleet tai ei saakaan vastauksia kaikkiin kysymyksiin tms. Mutta kuten tuossa todettiinkin edellä, ainakin tämä meidän kolmikymppisten ekakertalaisten porukka on järki-ihmisiä joten teidän kanssa on tosi mukava ajatuksia vaihtaa!

Sukupuolta emme kysyneet, eikä lääkäri kuulemma mielellään sitä olisi sanonutkaan. En siis edes tiedä että näkikö se siitä kuvasta sitä vai ei :) Minusta suloisin kuva tuli siitä kohtaa kun tutkittiin selkärankaa ja sikiön peppu oli "pystyssä" ja jalat koukussa siellä alla :heart:
 
Iida-Liina mä ostin muutaman valmiin vaipan eri mallia Perhepuodista ja Kenguruusta, ja sit oon itse niitä mallina käyttäen tehnyt kierrätysmateriaaleista lisäimuja ja sisävaippoja. Se on oikein rattoisaa puuhaa, tai oli tuossa energisessä keskiraskaudessa. Nyt ei nakkisormet enää salli askartelua eikä voi oikein istuskellakaan kauaa. Oon käyttänyt imujen tekoon vanhoja "perintö"pellavapyykeitä ja pehmeäksi kuluneita puuvillalakanoita ja froteepyyhettä. Villahousuja neuloin monta eri kokoa jo tuossa talvella, toivottavasti ne nyt sopii vauvalle =) Lisäksi mun ystävä lahjoitti mulle muutamia ostamiaan ruskovillan housuja ja käytettyjä nauhavaippoja + harsoja sekä sitä villanhoitoainetta ja sappisaippuaa. On näppärää kun ainoa lapsellinen kaveri on kanssa kestoillut!
 
Tänään käynti yliaikaiskontrollissa takana. Raskauviikkoja nyt 41+5. Torstai aamuna alotellaan sitten käynnistely jos ei ennen sitä rupea syntymään ihan luonnollisesti. Itselläni käynnistys aloitellaan cytotec kapseleilla jotta saadaan kohdunsuuta vielä kypsyteltyä lisää. Kohdun kaulaa on vielä jonkun verran jäljellä joten kalvoja ei voida puhkaista. Jännät päivät on todellakin edessä. No mutta pääasia on että vauva voi todella hyvin ja ilmeisesti viihtyy kovasti yksiössään kun ei kiirettä pidä ulos tuloon. Painoarviokin oli 3.8kg joten potra poika on tulossa. Tuun taas kirjottelee lisää kuulumisia kuhan jotain tapahtuu..
Aurinkoisia päiviä kaikille odottajille :flower:
 
Nyt on taas neuvola takana. Terkkari oli kuin eri ihminen! :eek: Lieneekö johtunut siitä, että mieheni soitti kerran sinne neuvolaan ja he juttelivat asioista. Ottaneeko siis paremmin miehen sanat kuin "hysteerisen odottavan äidin"? :whistle:

No, joka tapauksessa neuvolakäynti sujui vaihteeksi hyvin. Terkkari oli "normaali", sydänäänet kuuluivat, hemoglobiini oli laskenut, pissassa oli ollut jotain, eli pitää ottaa uusiksi testit. Seuraava neuvola 3 vk päästä, otetaan nyt vähän kiinni niitä alkuaikoina väliin jääneitä neuvolakäyntejä.

Psykologin luona kävimme myös eilen juttelemassa, mieheni oli tukena mukana. Käyn siellä nyt muutamia kertoja ennen kesää ja sitten synnytyksen aikoihin uudelleen. Ihanaa, kun tukea löytyy.

Masu kasvaa hurjaa vauhtia, liikkeistä en ole vieläkään ihan varma. Yöllä heräsin kauheaan kipuun oikealla kohdun alaosassa: ilmeisesti joku lihas repesi, venähti tms.

Nyt elämä tuntuu pitkästä aikaa hymyilevän. B)
 
Kiitos Vilma vinkeistä. :flower: Tuon Kenguruun sivuilla kävinkin kurkkimassa ja ajattelin että sieltä voisin hankkia malliksi pari kestovaippaa sekä myös ostaa tarvittavia materiaaleja. Eli Suomi-matkaa odotellessa =) Nykyinen asuinmaani ei ole mikään ekologisuuden paratiisi, joten täältä minun on turhaa kyseisiä tuotteita etsiä. Voisin myös kokeilla niiden hahtuvavillahousujen tekoa, vaikka en mikään neule-expertti olekaan.

Piipa mukava kuulla, että elämä tuntuu taas hymyilevän. Sinulla on kyllä ihania ihmisiä ympärilläsi. :heart:
 
Möykky74
:hug: kaikille sitä tarvitseville!! Luen kyllä kaikkien viestit, mutta sit taas unohdan kelle piti jotain vastata.....

Omaa napaa sen verran, että eilen oli neuvola, nyt siis rv 30+4 ja sf mitta oli 29, edelleen yläkäyrällä mutta ei sentään enää ylitse. Kätilö oli sitä mieltä, ettei edelleenkään se merkkaa, että olisi mitään isoa jöllikkää tulossa. Olemme miehen kanssa molemmat aika pieniä ja mulla toi maha on kyllä tosi iso. Toki painoakin on tullut 11kg ja turvotus alkaa olla nilkoissa ja sormissa ongelmana.
Neuvolan jälkeen meillä oli eka perhevalmennuskerta, ihan hyödyllistä tietoa sai tästä tulevasta loppuraskaudesta ja synnytyksestä sekä kivunlievityksestä. Toinen kerta vielä ensi viikolla, silloin kuullaan enemmän vauvanhoidosta. Sit täällä on vielä henk.koht käynti tulevassa lastenneuvolassa ja siellä jonkinlainen lastenhoitotunti, lisäksi Tyks:stä varataan tutustumiskäynti aika. Mä oon hiukan ymmärtänyt et näissä valmennuksissa on tosi paljon eroja paikkakunnittain, eikö?

Ihanaa, mulla on enää 6 työpäivää jäljellä... sitten alkaa kesäloma ja äippäloma =)

Ihanaa odotusta kaikille
Möykky 74 30+4
 
Piipa, ihana kuulla että sinulla menee paremmin :heart: Todellakin olet onnellisessa asemassa kun sinulla on välittäviä ihmisiä ympärilläsi, tärkeimpänä tietysti miehesi.

Mamma76: H-hetki senkuin lähestyy... :) Täällä eletään hengessä mukana!

Mä en oo oikein osannut vielä miettiä mitään käytännön asioita, kuten noita vaippajuttuja. Kestovaipat kyllä periaatteessa olisi tosi jees juttu, mutta pahoin pelkään etten jaksa olla niin tehokas kuitenkaan. Äitiyspakkauksessahan käsittääkseni on joku kokeilukappale mukana, joten ehkäpä testaan sitä ja mietin sitten tarkemmin.

Ihanaa, vajaan 2 viikon päästä on taas neuvola ja silloin pääsee "tositoimiin" Kelan papereitten ja muitten kanssa! Kyllä tämä vaan tässä väkisinkin muuttuu päivä päivältä konkreettisemmaksi :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 10:43 MyrskyTuuli-73 kirjoitti:
3-KYMPPISET ESIKKOA ODOTTAVAT

olivia76.................... LA 18.4.07..................Turku
mamma 76................LA 9.5.07
Jonina...................LA 16.6.07............Helsinki......Naistenklinikka
Vilma76.................... LA13.7.07..................Kouvola
Äsvee....................... LA heinäkuu 07...........Pori
MyrskyTuuli-73............LA 25.7.07.................Helsinki............Kättäri
K ja kirppu.................LA 27.7.07................Joensuu............PKKS
Möykky74..................LA 27.7.07.................Turku...............TYKS
Naksu........................LA 31.7.07.................Hesa................Kättäri
Hiiru..........................LA 8.8.07..................Päijät-Häme......PHKS
Tellervo.....................LA 11.8.07................Oulu
Pauliina......................LA 10.9.07................Espoo
Päde..........................LA 11.9.07................Oulu..................
Piupa.........................LA 2.11.07.........................................TAYS
PiituLiina74.................LA 24.11.07
meme........................LA 25.9.07................Jyväskylä
Hapsuli.......................LA 30.9.07
ruusu76.....................LA 15.8.07.................Pirkanmaa........TAYS
Piipa75......................LA 4.10.07.................Oulu
Emma.......................LA 6.10.07
Ginnifer.....................LA 22.10.07...............Helsinki
Iida-Liina...................LA 26.10.07...............Dubai
Petriina......................LA 3.11.2007.......................................EKKS
Lauralein................. ..LA 5.11.07
Dana76......................LA 5.11.07....................Tampere
Marrasvauva...............LA 10.11.07 .................Helsinki....KÄttäri
Nefer.........................LA 29.11.07
Kirsikka.....................LA 9.11.07..............Helsinki...............Kättäri
Hmapi........................LA 18.11.07
PiituLiina74..................LA 28.11.07..........................................Kotka
SariS..........................LA 5.12.07
Katjuzka75.................LA 13.12.07...........................................Seks
Tracy75.......................LA 13.12.07
[/b]
jennipenni....................LA 14.13.07.................Oulu..................OYS
mini............................LA 25.12.07..................HelsinkiSynnyttäneet:


Olivia76.....................pääsiäisenä................................Poika
 

Heippa vaan kaikille :)

Olen uusi tällä palstalla. Olen 36 v. ja odotan meidän ensimmäistä
:) Olen nyt rv 16 ja suht hyvin on mennyt, mitä nyt alkuajan etova olotila oli kamala, 3 kk krapula päällä, ei kiva :)

Ekat ultrat ja NP-ultrassa käytiin ja vesselillä kaikki hyvin.
Meilläkin hieman isompi kun "pitäisi" mutta ehkäpä se siitä ajan kanssa
tasoittuu.

 

Yhteistyössä